Tko ima bolji poslovni model? Unity 5 ili Unreal Engine 4?

Nakon nedavnih objava da su alati kao što su Unreal Engine 4 i Unity 5 dostupni besplatno za preuzimanje, počele su se pojavljivati razne rasprave o tome koji je alat bolji, isplativiji te lakši za početnike. Iako je na tržištu dostupan velik broj drugih alata za kreiranje video igara, odlučili smo se napraviti ovu usporedbu i dati naše stajalište u vezi spomenutih rasprava.

poslovnimodel_image1Ljudi koji tek kreću s izradom svoje igre imaju velik korak ispred sebe jer je pravi izbor alata za kreiranje igara i sadržaja za tu igru veoma bitan jer kasnija prebacivanja na druge alate uzima svoj vremenski i psihički udio. Kreiranje igre je dug proces, pogotovo za vašu igru o kojoj razmišljate raditi već neko vrijeme, što znači da alati za njenu izradu moraju vama biti najugodniji. Također treba razmišljati koji alat će pružiti bolju financijsku dobit nakon izlaska igre na tržište.

Izbor ovih alata je u potpunosti subjektivan jer oba nude izvanredne opcije i mogućnost izrade kvalitetnih igara. Kvaliteta same igre ovisi o ljudima koji rade na njoj.

Kao što smo već napisali, oba alata su dostupna besplatno i možete ih sada preuzeti i staviti na test. Iako su besplatni za preuzimanje te možete napraviti cijelu igru bez ikakvog plaćanja, razlikuju se u poslovnom modelu koji nastupa nakon što je kreirana igra postavljena na tržište.

UNREAL ENGINE 4

Unreal Engine 4 je do nedavno bio dostupan uz mjesečnu pretplatu od 19 dolara, ali je na kraju poslovni model promijenjen te je sada besplatan za preuzimanje.

unrealenginePM_image3Nakon što je igra završena, Epic Games je postavio niz zakonskih uputa za developere koji moraju biti zadovoljeni prije nego što se pronađe na tržištu. Jedan od tih zakona je zabranjeno korištenje njihovog vizualnog identiteta ako igra ima višu ESRB ocjenu od M. To znači da ne smije sadržavati pornografski sadržaj, ekstremnu nasilnost i druge slične stvari. Te upute se je morao držati studio iza igre Hatred jer je dobila Adults Only ocjenu.

Developer je dužan platiti tvrtki Epic Games 5% profita jedino ako je ona prešla 21,814 kn u jednom kalendarskom kvartalu. U taj iznos se uključuje i zarada od mikrotransakcija, pretplata te od Kickstarter zarade ako je donatoru obećana igra nakon uspješnog prikupljanja novaca. Zarada na nagradama u ime igre se ne računa u ukupnu zaradu. Taj iznos su developeri dužni platiti do 45 dana nakon završenog kvartala. Igre s besplatnim poslovnim modelom nisu dužni plaćati ništa.

unrealenginePM_image2S alatom Unreal Engine 4 je dostupna mogućnost kreiranja igara za Windows PC, Mac OS X, iOS, Android, VR, Linux te Steam OS bez ikakve dodatne naknade. Kreiranje igre za Xbox One i PlayStation 4 se također ne naplaćuje ali je potrebno biti registrirani developer tih platformi.

Moguće je smanjiti ili ukinuti mjesečnu pretplatu s posebnom licencom gdje se plaća unaprijed po dogovoru s tvrtkom Epic Games.

UNITY 5

Unity 5 nudi dva poslovna modela. Prvi, pod imenom Personal, se može sada besplatno preuzeti te nudi većinu mogućnosti kao i druga verzija pod imenom Professional. Personal edicija alata nudi besplatno kreiranje igre ali nakon njenog izlaska na tržište smije imati godišnji profit do 727,000 kn. Ako profit prijeđe taj iznos, developer ima obvezu ili maknuti proizvod s tržišta ili prijeći na profesionalnu ediciju. unityPM_image2Korištenje Personal edicije alata je također zabranjeno ako je studio prikupio preko 727,000 kn putem servisa za prikupljanje novaca kao što je Kickstarter. U toj ediciji je dostupna timska licenca koja se mjesečno naplaćuje 145 kn. Licence za iOS i Android port se ne naplaćuju dok je igra unutar profita Personal edicije.

unityPM_image1Profesionalna edicija se može kupiti u jednoj rati od 11,000 kn i onda je licenca zauvijek u vlasništvu developera. Ta edicija alata se može mjesečno iznajmljivati po 545 kn, ali taj model ne funkcionira kao što je bilo u situaciji prijašnjeg Unreal Engine 4 modela gdje se pretplata mogla ukinuti svojevoljno. U primjeru alata Unity 5, developer potpisuje ugovor na 12 mjeseci korištenja alata te je dužan platiti svaki mjesec iako se odlučio više ne koristiti taj alat. Nakon tih 12 mjeseci nastupa mogućnost plaćanja alata po mjesecu s mogućnošću otkazivanja pretplate bez nadoknade.

Licence za kreiranje Android i iOS verzije igre se naplaćuje dodatno te zasebno koštaju 545 kn mjesečno. Te licence se mogu također zasebno kupiti u jednoj rati od 11,000 kn. Licence za BlackBerry, Windows Phone 8 i Windows Store Apps su dostupne besplatno s profesionalnom verzijom.

Lista prednosti profesionalne edicije je dosta velika u odnosu na Personal edicije. Cijelu listu prednosti možete pročitati na službenoj Unity stranici.

REZULTAT

Iako je kreiranje igre zabavan i u istu ruku težak proces, mora se razmišljati i o finalnom proizvodu koji će generirati financijsku stabilnost studija i radnika. Uz plaćanje alata za kreiranje igre, mora se razmišljati o mjesečnoj plači svakog radnika, postotak koji uzima servis na kojem je igra ( Steam i GOG uzimaju 30% od svake prodaje ) te razne druge situacije.

unrealenginePM_image1Gamasutra je tijekom 2014.godine objavila statistiku da je 57% indie studija imalo prihod manji od 3635 kn tijekom 2013. godine. S takvim prihodom je samostalni život očigledno neodrživ. Zato je za indie developere najbitnija ideja igre i odličan marketing za uspješnu prodaju.

Kod indie studija, Unity 5 Personal edicija ima malu prednost nad Unreal Engine 4 ako se striktno gleda zarada jer je prvih 727,000 kn sami profit dok će UE4 kvartalno uzimati 5%.

unityPM_image3Poslovni modeli ove dvije licence na kraju daju veoma sličan rezultat. Razlika između alata se na kraju svodi na optimizaciju, jednostavnost izvedbe te dostupne funkcije.

Smatramo da Profesionalna edicija Unity alata nije za indie studio zbog mjesečnog plaćanja alata i drugih dodataka, osim ako im nije problem plaćati 545 kn mjesečno bez mogućnosti portanja na Android i iOS ili jednokratno plaćanje 11,000 do 33,000 kn.

Ovo je bilo samo analiziranje poslovnih modela ovih alata. Mnoge druge razlike su subjektivne dok su neke mjerljive i mogu utjecati na finalni izbor alata. Više u sljedećem specijalu.

18.03.2015 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALI SPECIJALI

29.04.2024

Upute i savjeti za održavanje i popravak retro konzola

Autor:  

Dobro došli! Ovdje možete pronaći kolekciju uputa i savjeta kako popraviti najčešće tehničke probleme kod retro konzola, a s dolaskom novih članaka planiramo uvesti i dodatne kategorizacije za lakše snalaženje i pronalazak željenih rezultata. Prolazit ćemo kroz neke osnovne stvari poput čišćenja i održavanja pa do nekih naprednijih rješenja kao što je to zamjena elektroničkih komponenata unutar konzola. Nadamo se da ćete ovdje pronaći potrebne informacije za popravak vaše najdraže konzole!

psone_kondenzatori_10

Upalili ste svoj PSone konzolu i dočekao vas je distorzirani video signal? Ako ste sigurni da nije u pitanju neispravan AV kabel, problem se najvjerojatnije nalazi u kondenzatorima… PROČITAJ VIŠE

game-boy-color_1

Pokrenuli ste svoju omiljenu igru na Game Boy Coloru i primijetili da tipke Start i Select ne funkcioniraju baš najbolje? Bilo da povremeno ne registriraju ili uopće ne registriraju vaše pritiske, uzrok problema najčešće leži u… PROČITAJTE VIŠE

guitar-hero-kontroler_1

Odlučili ste ponovno pokrenuti Guitar Hero Live, ali tipke na vratu vašeg kontrolera nisu baš responzivne? Bilo da tipke ostanu privremeno ‘slijepljene’ ili jednostavno ne registriraju željeni input, najvjerojatnije je u pitanju… PROČITAJTE VIŠE

playstation-classic-menu_1

U slučaju da se nalazite u situaciji gdje morate zamijeniti kabel na svojem Classic kontroleru, bilo zbog kvara ili želje za većim kabelom, njegova zamjena ne predstavlja problem jer će vam… PROČITAJTE VIŠE

misc
24.01.2024

John Romero: Industrija videoigara koristit će AI na veliki način

Autor:  

Na ovogodišnjoj konferenciji Future Perspectives of Game Development na Sveučilištu Algebri imali smo priliku popričati s Johnom Romerom – dizajnerom i programerom iza ikoničnih igara kao što su Doom, Quake, Hexen i Wolfenstein 3D.

John Romero - Algebra_1John Romero se osvrnuo na usmjerenje industrije videoigara i što ju čeka tijekom sljedećih pet godina, izjavivši kako će veliki fokus biti usmjeren prema umjetnoj inteligenciji.

U sljedećih pet godina, industrija videoigara koristit će umjetnu inteligenciju na veliki način. Već koristimo umjetnu inteligenciju u stvaranju igara. Umjetna inteligencija bit će jedan od najvećih noviteta koji će zauvijek ostati dio igara. Tek smo ju počeli koristiti, a postat će dio načina kako radimo videoigre – ne samo u sistemima unutar igara, već da radimo sadržaj u igrama, čak i kod. Umjetna inteligencija je nevjerojatna u generiranju koda.

Nadodao je i savjet za sve developere koji su u ovoj industriji – da moraju postati dobri u korištenju umjetne inteligencije.

Ta tehnologija generiranja vizuala i programerskog koda polako se počinje koristiti kao alat u razvijanju videoigara, a sudeći po Romeru, ona će u bližoj budućnosti postati velik dio samog procesa razvijanja.

misc
21.01.2023

Istraživanje generativne moći ChatGPT-a: 5 jedinstvenih ideja za videoigre

Autor:  

ChatGPT je računalni program koji može pisati tekst, odgovarati na pitanja ili čak izmišljati nove ideje uz pomoć analiziranja velike količine podataka, a iza tog projekta stoji OpenAI – istraživački laboratorij koji se fokusira na razvoj umjetne inteligencije.

chatGPT_1U pitanju je program kojeg već sada možete besplatno isprobati, a na listi nekih njegovih najvećih značajki nalazi se generiranje tekstova, prevođenje, odgovaranje na vaše upite, sažimanje i dovršavanje teksta, ali i generiranje govora iz teksta.

Odlučili smo istražiti što ChatGPT može ponuditi kada su u pitanju ideje za videoigre. Bez ikakvih dodatnih uputa o tome kakav žanr i koje gameplay mehanike želimo, samo smo upisali “Možeš li mi dati ideju za video igru?

Naravno, kako bi upotpunili ovaj članak o idejama iza koje stoji umjetna inteligencija, odlučili smo i generirati slike tih igara na temelju informacija koje nam je ponudio ChatGPT uz pomoć besplatnih generatora slika koje sada također možete besplatno isprobati.

  • • Escape the Apocalypse

To je survival igra postavljena u svijetu nakon apokalipse u kojoj igrači preuzimaju ulogu preživjelog koji mora navigirati kroz devastiran krajolik pun opasnih ljudi, mutiranih stvorenja i drugih opasnosti. Cilj igre je prikupljati resurse, graditi skloništa i izrađivati oružja kako bi preživjeli te saznali istinu iza apokalipse. Igra će imati single player i multiplayer modove, a igrači se mogu udružiti s drugima kako bi se zajedno borili protiv zajedničkog neprijatelja.

chatGPT_3

  • • Mystery Mansion

To je detektivska igra u kojoj igrači preuzimaju ulogu detektiva koji je pozvan da istraži niz tajanstvenih ubojstava koja su se dogodila u velikoj vili. Igra se događa 1920-ih i ima estetiku noira. Cilj igre je istražiti kuću, prikupljati dokaze, razgovarati sa sumnjivcima i rješavati zagonetke kako bi se otkrio identitet ubojice. Kako igrači napreduju kroz igru, susretat će se s različitim preokretima u priči koji će ih držati u neizvjesnosti do samog kraja. Igra će imati jak naglasak na priču i atmosferu, s igračima koji moraju obratiti pozornost na svaki detalj kako bi riješili slučaj.

chatGPT_7

  • • The Asylum

To je psihološka horor igra smještena u napuštenoj umobolnici gdje igrači preuzimaju ulogu pacijenta koji se budi bez sjećanja kako se tu pronašao. Cilj igre je otkriti istinu iza umobolnice i eksperimenta koji su se vršili na pacijentima dok izbjegavaju strašne entitete koji još uvijek žive u zgradi. Igra će se odvijati u prvom licu, s velikim naglaskom na istraživanju i rješavanju zagonetki. Igra će imati nelinearnu priču koja se može promijeniti prema odlukama igrača i njihovim akcijama što će dovesti do više mogućih završetaka. Umobolnica će također biti generirana proceduralno što znači da će svako igranje biti različito.

chatGPT_4

  • • Superhero Simulator

To je akcijska igra s otvorenim svijetom gdje igrači mogu napraviti vlastitog superheroja, razviti svoje moći i sposobnosti i boriti se protiv negativaca u gradu. Cilj igre je postati najmoćniji superheroj, prihvatiti različite misije i izazove te spasiti grad od uništenja. Igra će nuditi sistem za izradu svojeg lika koji će omogućiti igračima da prilagode svoj izgled, moći i sposobnosti. Igrači također mogu nadograditi svoje moći i sposobnosti tijekom igre. Igra će imati nelinearnu priču koja će omogućiti igračima da odaberu koje misije žele preuzeti i kako im želi pristupiti. Igra će također imati multiplayer mod gdje se igrači mogu sastaviti tim kako bi se suprotstavili većim izazovima.

chatGPT_6

  • • Kingdom Builder

To je RPG s tematikom srednjeg vijeka u kojoj igrači preuzimaju ulogu vladara malog kraljevstva. Cilj igre je graditi i proširiti kraljevstvo donoseći ekonomske, političke i vojne odluke, ali i upravljati resursima. Igra će imati nelinearnu priču koja će igračima omogućiti da donesu odluke koje utječu na ishod igre. Igrači će se također morati suočiti s različitim događajima i izazovima koji se pojavljuju, poput prirodnih katastrofa, invazija i pobune. Igra će također imati i multiplayer mod gdje se igrači mogu natjecati ili surađivati u građenju svojeg kraljevstva.

chatGPT_5

misc
23.08.2022

GAMESCOM 2022: Pratite najnovije vijesti s ovogodišnjeg sajma

Autor:  

Gamescom je jedan od najvećih gaming sajmova na svijetu, a ove godine će se održati od 24. do 28. kolovozu u Njemačkoj. Kao što je to bilo i prijašnjih godina kada se event održavao s posjetiteljima, GamePerspectives.hr će uživo s lokacije objavljivati fotografije, video zapise i intervjue s developerima koji tamo predstavljaju svoje igre.

gamescom-2022_metal_1Tisuće posjetitelja iskoristilo je priliku na ovogodišnjem Gamescomu kako bi prisustvovalo na velikom metal koncertu kojeg su priredili Funcom i The Outsiders s ciljem promidžbe njihove nadolazeće igre Metal: Hellsinger. Na tom koncertu su nastupali popularni pjevači iz metal scene među kojima su Matt Heafy…

gamescom-2022_2Danas je posljednji dan ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj, a njegove dvorane bile su ispunjene mnogobrojnim posjetiteljima još od prvog dana. Sada su stigle i službene brojke koje pokazuju da je sveukupno 265 tisuća posjetitelja odlučilo posjetiti sajam. Iako je ovo manja brojka…

warhammer-40000_shootas_img1Na ovogodišnjem Gamescomu imali smo mogućnost isprobati velik broj igara, a među njima je i ova humoristična igra Warhammer 40,000: Shootas. Radi se o klasičnom 2D side-scrolling run & gun igri za…

decieveInc_1Među mnogobrojnim igrama na ovogodišnjem Gamescomu nalazi se i jedna manja, ali zanimljiva online PvP igra pod imenom Deceive Inc. iza koje stoje Sweet Bandits Studios i Tripwire Presents. Imali smo priliku zaigrati najnoviju verziju igre…

remorse the list_1Feardemic je potvrdio kako će horor igra Remorse: The List stići na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch konzole u listopadu ove godine. Trenutno još nema točnog datuma kad će horor fanovi moći zaigrati ovaj naslov na svojoj konzoli.

scars_above_img3Povodom ovogodišnjeg Gamescom sajma, poznati srpski studio Mad Head Games predstavio je po prvi puta svoju novu igru Scars Above. Radi se o sci-fi third-person action adventure shooteru koji kombinira veću težinu prelaženja i zanimljivu priču, sve to zapakirano u alien svijet…

Gamescom2022_1Službeno je započeo ovogodišnji Gamescom u Njemačkoj gdje posjetitelji mogu tijekom sljedećih pet dana uživati u isprobavanju novih igara, ali i uživati u sveukupnoj gaming atmosferi koju mogu ponuditi veliki sajmovi kao što je sam Gamescom…

ps_joystickSony je predstavio svoj novi kontroler za PlayStation 5 pod imenom DualSense Edge gdje je fokus primarno usmjeren na prilagođavanje kontrolera svojim željama. sim što se svaka tipka može remapirati točno onako kako vam najviše odgovara…

everywhere_img1Nezavisni studio Build A Rocket Boy predstavio je potpuno novi IP Everywhere i njegov prvi trailer povodom ovogodišnjeg Gamescom Opening Night Live-a. “Naša je namjera oduvijek bila pomicati granice onoga što videoigra može biti, a istovremeno pružati inovativno iskustvo…

return-to-monkey-island_2Terrible Toybox je potvrdio kako će Return to Monkey Island stići na PC i Nintendo Switch platforme 19. rujna ove godine. Stigao je i novi trailer putem kojeg su se developeri odlučili malo našaliti na implementiranje DLC-a u igre…

new-tales-from-the-borderlands_12K i Gearbox Software su danas tijekom uvodnog dana Gamescoma potvrdili  kako će 21. listopada lansirati New Tales from the Borderlands – nastavak popularne Telltale igre, ali ovog puta s novim likovima Anu, Octavio i Fran…

hogwartsLegacy_image3Avalanche Software je na ovogodišnjem uvodnom Gamescom eventu “Opening Night Live” objavio novi trailer za nadolazeću igru Hogwarts Legacy. U pitanju je single-player RPG s otvorenim svijetom u kojem će igrač moći zaigrati kao student u Hogwartsu.

dune_awakeningPovodom uvodnog eventa “Opening Night Live” ovogodišnjeg Gamescoma, studio Fancom objavio je trailer njihovog novog IP-a Dune: Awakening. U pitanju je je open world survival MMO u kojem ćete moći graditi skloništa protiv pješčanih oluja, šetati davno zaboravljenim ruševinama…

theCallistoProtocol_image5Striking Distance je tijekom današnjeg Opening Night Livea na Gamescomu predstavio novi gameplay trailer za horor igru The Callisto Protocol. Sam trailer prikazuje dva nova segmenta igre – borbe protiv neprijatelja koji imaju potencijal mutirati…

theCallistoProtocol_image4Polako se bliži početak ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj, a njegov uvodni događaj Opening Night Live bit će domaćin za čak dva sata predstavljanja novih igara, najava, ali i posebnih gostiju od kojih su neki i izvan same gaming industrije…

gamescom_1Polako se bliži početak ovogodišnjeg Gamescoma, prvog nakon dvije pandemijske godine, a zainteresiranost fanova raste iz dana u dan – toliko da su ulaznice za subotu sada već u potpunosti rasprodane. Posjetitelji će tijekom tih pet dana sajma imati priliku isprobati mnoge

metal-hellsinger_2Funcom i The Outsiders idu snažno s marketingom svoje nadolazeće igre Metal: Hellsinger, a za ovogodišnji Gamescom odlučili su iskoristiti priliku i posjetiteljima ponuditi pravi metal koncert na kojem će prisustvovati poznata imena iz svjetske metal scene. Na koncertu će biti predstavljene pjesme iz igre koje…

ripout_13D Realms je potvrdio kako će na ovogodišnjem Gamescomu u Njemačkoj omogućiti posjetiteljima i novinarima igranje svoje nadolazeće igre Ripout. U pitanju je online co-op FPS igra s horor elementima u kojoj ćete imati zadatak boriti se kroz valove mutanata…

gamescom_gl_img2Ovogodišnji Gamescom održat će se od 23. do 28. kolovoza, a do sada je više od 500 tvrtki registriralo svoj dolazak – od AAA studija, tehnoloških tvrtki pa do mnogobrojnih indie studija. Među potvrđenima nalaze se 2K, Ubisoft, Warner Bros., Bandai Namco, Xbox, Humble Games, Koch Media, AMD i mnogi drugi.

theRedSolstice2Survivors_image2Nastavljaju stizati potvrde koje gaming tvrtke će predstaviti svoje igre na ovogodišnjem Gamescomu, a svoj dolazak sada je najavio i 505 Games – talijanska izdavačka tvrtka koja je na tržište dovela mnogobrojne popularne igre kao što su Brothers: A Tale of Two Sons, Control, Red Solstice 2: Survivors i Payday 2.

far-cry-6_1Nastavljaju stizati potvrde koje gaming tvrtke će predstaviti svoje igre na ovogodišnjem Gamescomu, a svoj dolazak sada je najavio i Ubisoft – francuska tvrtka koja stoji iza popularnih serijala kao što su Assassin’s Creed, Far Cry i Tom Clancy’s.

gamescom_1Samo nekoliko dana nakon što su ulaznice za ovogodišnji Gamescom došle u prodaju, više od 60 tisuća fanova već je nabavilo svoje ulaznice za ovaj najveći gaming event u Njemačkoj. Do sada je oko 250 izlagača registriralo svoj dolazak, a taj veliki interes od developera može se mjeriti i s rekordnom…

misc

Popravite svoju retro konzolu