Porezno opterećenje problem hrvatskih IT tvrtki

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore i u suradnji s Klasterom hrvatskih proizvođača računalnih igara, održala se konferencija “Računalne igre – pokretač ekonomskog rasta” na kojoj se raspravljalo o nedostatku IT kadra, promjenama i potencijalu same IT i industrije računalnih igara.

racunalne_igre_konferencija_panel2_img1Nakon problema državnog obrazovanja i stručnog usmjeravanja u industriji koji se raspravljao tijekom prvog panela, glavni fokus drugog panela bili su dvostruko oporezivanje, porezno opterećenje te usporedba Hrvatske s drugim državama Europske Unije i šire.

Jedan od većih problema s kojim su suočene današnje IT tvrtke u Hrvatskoj jest porezno opterećenje zbog kojeg teško mogu konkurirati na samom tržištu i zapošljavati stranu radnu snagu s čime se složio i Alan Sumina, osnivač hrvatske tvrtke Nanobit. Objasnio je kako bi zbog neadekvatnog kadra u Hrvatskoj trebali zapošljavati strane ljude, ali da često nisu često u mogućnosti zbog znatno manjih plaća u Hrvatskoj u odnosu na strano tržište.

Kao pozitivan primjer rješenja ovog problema naveo je Rumunjsku koja je prilikom ulaska u Europsku uniju smanjila porez na dohodak zaposlenih u IT sektoru s 16% na 0% kako bi potaknula zadržavanje mladih te otvaranje tvrtka unutar države. Hrvatska pritom ima znatno veći problem jer porez na dohodak zaposlenih može iznositi i do 40%.

„Ako gledamo samo opterećenje pojedino, ono po BDP-u iznosi oko 36-37 posto, u Europskoj Uniji prosječno je 40 posto. Na prvi pogled mi smo malo ispod prosječnog opterećenja Europske Unije, ali smo i ispod prosjeka razvijenosti Europske Unije. Ako uzimamo slabije razvijene države kao što je Rumunjska, tamo je opterećenje 27,7 posto, u Bugarskoj 27,8. U tom kontekstu mi smo previše porezno opterećeni i jednostavno moramo ići prema rasterećenju.“, izjavio je Željko Pađen iz odjela za ekonomske analize HGK.

Na pitanje je li moguće oporezivanje dohotka u vezi sa zanimanjem smatra kako se sigurno može pokušati nešto s početnim usmjerenjem na smanjenje porezne stope za najviše plaće.

Mario Mihoković iz LGM Gamesa, osvrnuo se na sljedeći problem dvostrukog oporezivanja s kojim se često susreću tvrtke industrije računalnih igara. Kao primjer, uzeo je prodaju proizvoda putem Steam servisa koji su također oporezani u Americi neovisno o njihovom mjestu prodaje. Kao dodatni problem naveo je državnu administraciju i usporeno razrješavanje projekata.

Vani za pokretanje investicije svjetski popularne igre ne trebaju 15 milijuna dozvola. To nije projekt koji se priprema 5 godina. Ne trebaju vam industrijske hale. Trebate samo ljude sa znanjem i onda brzo možete pokrenuti projekt i vratiti dobit u 2-3 godine.

Uz navedene probleme, mnoge su članice Europske unije ipak brzorastuće i sve konkurentnije u industriji te mogu pružiti pozitivan primjer Hrvatskoj.

„Kreiranje videoigara kao djelatnost je primijećena kao otporna na krizu. Najbolji primjer za to je Poljska koja je kroz svoje postojeće programe aktivno gradila taj sektor i danas je velesila. Poljska je jedina zemlja koja posjeduje svoj digitalni sustav za distribuciju koji jedini trenutno može parirati Steamu. Ako imate dobru ideju za igru, možete ju prijaviti u njihovo ministarstvo kulture i dobiti poticaj za razvoj ideje. Ministarstvo će vam pomoći i ako se sami prijavite za neki europski poticaj. Zašto ne bismo to imali i u Hrvatskoj“, objasnio je Ante Vrdelja, tajnik Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara.

Savjetnik premijera Tihomira Oreškovića – Davor Huić, osvrnuo se na moguća rješenja koja se fokusiraju na nacionalnom programu reformi s četiri područja. Glavni je fokus makroekonomska stabilnost i porezna reforma. Drugo područje ove reforme je poslovna klima koju vlada želi značajno popraviti, dok je treća usmjerenje na ukidanje žiga i parafiskalnih nameta.

„Čeka nas i reforma javne uprave, bolje povezivanje registara i digitalizacija. To je prilika i za IT sektor, iako nije izravno vezano za računalne igre. I na kraju tu je reforma obrazovanja, kurikularna reforma i tržište rada“ , izjavio je Huić.

Jedni od zaključaka usmjereni su i na pomoć države smanjivanjem poreza na dohodak, ukidanjem dodatnih poreza na isplatu dobiti te povezivanjem IT industrije s visokim obrazovanjem putem kolegija kao što su umjetnost i dizajn.

POVEZANA VIJEST:

16.04.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALO SA DOMACE SCENE

18.11.2024

GALERIJA: Kako je izgledalo na ovogodišnjem Reboot InfoGameru u Zagrebu

Autor:  

Završio je ovogodišnji Reboot InfoGamer sajam na Zagrebačkom velesajmu gdje su posjetitelji imali priliku uživati u finalu 14. sezone A1 Adria lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, ali isprobati razne najnovije igre od svjetski poznatih izdavača te igre u razvoju na kojima rade developeri iz regije.

Reboot-InfoGamer-2024_19Što se tiče te indie zone, Reboot InfoGamer je i ove godine ponudio mjesto za male regionalne studije koji su imali priliku predstaviti svoje projekte. Tijekom sajma održala se i dodjela nagrada za najbolje indie igre, a Bullets & Brains je osvojio nagradu “Gamers Choice Awards”, dok je Tea for Sana osvojio “Best Indie Game of Reboot InfoGamer 2024″ nagradu.

Dok su se na sajmu nalazile razne nove igre, kao i nova PlayStation 5 Pro konzola i PlayStation VR2, posjetitelji su mogli uživati i u društvenim igrama – prostoru kojeg je vodila Carta Magica, ali i retro odjelu gdje se u subotu održao uvijek zanimljivi turnir u Tetrisu.

Uz isprobavanje raznih igara, posjetitelji su mogli popričati i sa studijima koji su osobno došli predstaviti svoje projekte – bilo za savjete oko samog razvoja igara ili ostvariti kontakte za potencijalno zapošljavanje u ovoj industriji.

Reboot InfoGamer 2024 je uspješno povećao svoj izložbeni prostor, vrativši se na period prije pandemije koja je krenula krajem 2019. godine te je sada nudio više od deset tisuća metara kvadratnih. Dok je sam sajam nudio raznovrsan sadržaj za mlađu generaciju s raznim igrama, trgovinama s igračkama i dodjelama nagradama na glavnoj pozornici, najviše pritužbi koje smo čuli od drugih tijekom sajma bio je nedostatak sadržaj za malo stariju generaciju koja je spremna potrošiti novce za svoj najdraži hobi, kao i nekih evenata poput turnira u igrama Street Fighter 2, Soulcalibur 6 i Dragonball FighterZ koje je 2019. organizirao Crouch Guard. Unatoč tim nekim primjedbama, smatramo da Reboot InfoGamer ima velikog potencijala za rast i veselimo se što će ponuditi posjetiteljima sljedeće godine.

GALERIJA:

Reboot-InfoGamer-2024_1

Reboot-InfoGamer-2024_15

Reboot-InfoGamer-2024_6

Reboot-InfoGamer-2024_2

Reboot-InfoGamer-2024_3

Reboot-InfoGamer-2024_14

Reboot-InfoGamer-2024_7

Reboot-InfoGamer-2024_8

Reboot-InfoGamer-2024_5

Reboot-InfoGamer-2024_11

Reboot-InfoGamer-2024_13

Reboot-InfoGamer-2024_9

Reboot-InfoGamer-2024_16

Reboot-InfoGamer-2024_21

Reboot-InfoGamer-2024_18

Reboot-InfoGamer-2024_4



misc
14.11.2024

Službeno započeo ovogodišnji Reboot InfoGamer na Zagrebačkom Velesajmu

Autor:  

Domaći gaming sajam Reboot InfoGamer powered by A1 danas je otvorio vrata za svoje posjetitelje na Zagrebačkom velesajmu koji će tamo moći uživati u najnovijim igrama i raznim gaming događanjima.

Reboot InfoGamer 2024_1Ovog puta raspoređen kroz četiri paviljona s više od 10 tisuća metara kvadratnih izlagačkog prostora, posjetitelji će moći pratiti  finale 14. sezone A1 Adria lige te finale A1 Student eChallenge esport lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, isprobati novu PlayStation 5 Pro konzolu, upoznati se s influencerima iz regije, zaigrati nove indie igre od domaćih developera, ali i uživati u posebnom VR odjelu. Na sajmu su također dostupni i dućani s gaming periferijom te raznim knjigama, figurama i društvenim igrama.

Svi zainteresirani mogu nabaviti svoju ulaznicu online ili na samom ulazu sajma. Cijena jednodnevne ulaznice iznosi 12,50€, dok ona za sva četiri dana iznosi 25,00€. Što se tiče djece u starosti do pet godina, oni imaju besplatan pristup ovogodišnjem izdanju sajma.

misc
23.10.2024

Stigao The Talos Principle DLC za domaću igru Escape Simulator

Autor:  

Samoborski studio Pine Studio je u suradnji s Croteamom i Devolver Digital lansirao besplatan DLC za svoju igru Escape Simulator pod imenom The Talos Principle kojeg svi kupci igre mogu besplatno preuzeti i zaigrati.

Escape-Simulator-Talos_1Ovaj DLC uvodi jedan dodatni escape room inspiriran puzzle igrom The Talos Principle koji će igračima nuditi oko 45 minuta dodatnog igranja. Što se tiče predmeta koji dolaze s ovim DLC-jem, oni će biti dostupni kao dio editora sa sljedećim ažuriranjem koji bi trebao stići tijekom sljedećeg tjedna.

Escape Room je puzzle igra inspirirana ‘escape room’ mehanikama koju možete zaigrati samostalno ili s drugima u online co-op-u. Tu je i editor s kojim možete dizajnirati vlastite sobe i zagonetke, ali i isprobati tuđe izazove. Igra je do sada primila 15,4 tisuće korisničkih recenzija na Steamu od kojih je čak 14,5 tisuća ocijenjeno pozitivno.

misc
22.10.2024

Rekordan rast zaposlenosti obilježio 2023. za domaću gaming industriju

Autor:  

Rekordan broj zaposlenih, decentralizacija prihoda te iznimna popularnost hrvatskih igara na globalnoj sceni trendovi su koji su obilježili hrvatsku industriju videoigara u 2023. godini. Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, provedeno u suradnji s A1 Hrvatska, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada. Osim toga, u usporedbi s 2019. udvostručio se broj poduzeća s više od deset zaposlenika, a po prvi puta deset najvećih gejming tvrtki nije generiralo većinu prihoda nacionalne industrije.

A1 Gaming_1Istraživanje je otkrilo i kako hrvatske igre uživaju iznimnu popularnost na globalnoj razini. Naime, one su među igračima koji koriste platformu Steam bile čak tri puta zastupljenije nego naslovi proizvođača iz drugih zemalja. Pored toga, zanimljiv je i podatak kako je 68 posto nacionalnih proizvođača u procesu razvoja videoigara koristilo umjetnu inteligenciju, što upućuje na činjenicu kako se sve više studija za ubrzanje razvoja, poboljšanje kreativnih procesa te optimizaciju produkcije igara oslanja na ovu tehnologiju.

Podaci pokazuju kako je hrvatska gejming industrija u protekloj godini doživjela procvat i postala prepoznatljiva na svjetskoj sceni. Trenutno se u Hrvatskoj razvija preko 150 videoigara što je rezultat kreativnosti profesionalaca, ali i kontinuiranog rada i ulaganja u tehnološke inovacije. Posebno nas raduje činjenica da se tržište ravnomjerno razvija i raspodjeljuje među većim brojem gejming studija, jer to doprinosi dugoročno održivom rastu industrije. Osim toga, ključan je podatak da je čak 23 posto studija odustalo od financijskih prilika koje bi imale potencijalno štetan utjecaj na igrače, kao što su kockarski mehanizmi i nepošteno reklamiranje. Znak je to visoke razine profesionalnosti i etičnosti koji su iznimno važni preduvjeti kvalitetnog razvoja i budućnosti nacionalne industrije proizvodnje videoigara“, istaknuo je Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara i direktor Gamechuck studija.

A1 Gaming_2U rastu nacionalne industrije videoigara iznimno je važna i podrška institucija. Zakonom o audiovizualnim djelatnostima iz 2018. godine proizvodnja videoigara definirana je kao audiovizualna djelatnost čime je stvoren pravni okvir za njen daljnji razvoj. Ministarstvo kulture i HAVC od tada su pružili preko milijun eura poticaja hrvatskoj gejming industriji, a preko milijun eura investicija stiglo je iz fonda Kreativne Europe.

Kada smo u A1 Hrvatska prije osam godina krenuli razvijati projekte i pružati podršku domaćoj gejming sceni, radilo se o industriji koja je bila u svojevrsnim začecima. Iznimno smo ponosni što smo prepoznali njen potencijal i pridonijeli njenom razvoju u globalnog igrača. Biti dio te priče predstavlja nam više od poslovnog uspjeha, jer smo od samog početka težili postizanju idealne sinergije između inovacije i sigurnosti u gejmingu. Zato naši prepoznatljivi projekti poput A1 Adria League, A1 Student eChallengea i platforme #BoljiOnline nisu samo središta inovacije, zabave i edukacije, već su postali ključni u izgradnji sigurnijeg i kreativnijeg online svijeta. O njihovoj iznimnoj popularnosti svjedoči i činjenica da se za sudjelovanje u 14. sezoni A1 Adria League prijavio rekordan broj natjecatelja, njih više od 3500. Stoga, nastavljamo i dalje osnaživati domaću gejming industriju i zajednicu te zajedno graditi budućnost koja nadilazi granice zabave i pridonosi stvaranju digitalnog svijeta koji inspirira, povezuje i osnažuje“, poručila je Diana Svalina, viša specijalistica za marketinške komunikacije i evente, A1 Hrvatska.

Grupna faza 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea u punom je jeku. Igrači se natječu u popularnim naslovima poput CS2 i FC25, a najvještiji od njih izborit će finale koje će se odigrati na spektakularnoj A1 pozornici u programu festivala Reboot InfoGamer powered by A1.

Za jubilarno 10. izdanje Reboot InfoGamera powered by A1 pripremili smo program koji će biti bogatiji nego ikada prije. Na više od 10.000m2, u četiri paviljona – 8a, 9, 11a, 10a, od 14. do 17. studenoga, posjetitelje će dočekati preko 100 raznih zanimljivih izlagača. Naglasak će biti na finalima esport natjecanja, predstavljanju najnovijih gejming trendova i upoznavanju posjetitelja s popularnim videoigrama. U suradnji s našim partnerima iz A1, pružit ćemo vrhunski doživljaj i iskustvo koje će oduševiti sve ljubitelje videoigara, neovisno o tome jesu li strastveni igrači ili samo žele djelomično uroniti u svijet gejminga“, zaključio je Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot te organizator Reboot InfoGamer powered by A1 sajma.

misc

Popravite svoju retro konzolu