Problemi u obrazovanju imaju snažan utjecaj na industriju računalnih igara

Danas se u Vijećnici Hrvatske gospodarske komore održala konferencija “Računalne igre – pokretač ekonomskog rasta” koja je organizirana u suradnji s Klasterom hrvatskih proizvođača računalnih igara i inicijativom Europske komisije “eSkills for Jobs”. Njen glavni cilj bila je rasprava o nedostatku IT kadra, problemima s kojima se susreće industrija računalnih igara i samom potencijalu te industrije.

racunalne_igre_konferencija_img2Nastojimo upoznati donositelje odluka s tim da domaći proizvođači računalnih igara izvoze 99% svojih proizvoda što znači da je Hrvatska kao igrač prepoznata na svjetskom tržištu koje po ukupnoj vrijednosti nadmašuje filmsku ili glazbenu industriju.“, izjavio je Josip Zaher, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za turizam, trgovinu i financije.

Primarni fokusi prvog panela pod imenom ‘Kako ojačati ljudske potencijale u ICT industriji’ bili su nedostatak radne snage s potrebnim obrazovanjem u industriji računalnih igara te nepostojanje odgovarajućih obrazovnih programa i obrazovnog kadra na sekundarnoj i tercijarnoj razini.

Samo tijekom 2015. godine objavljeno je oko 2.000 oglasa za radno mjesto u ICT sektoru, dok godišnje u prosjeku oko 1.500 studenata završi neku vrstu računalnog fakulteta. Unatoč toj informaciji, zanimljivo je da tvrtke koje su u potrazi za novom radnom snagom uopće ni ne traže tu diplomu jer traženo znanje i iskustvo mogli su u većini situacija jedino samostalno ostvariti, kao što je to i napomenuo Davor Hunski, osnivač hrvatskog studija Croteam.

Mene ne zanima ima li netko završenu osnovnu školu ili sedam doktorata. Mene zanima koje si ti vještine do sada stekao.”

racunalne_igre_konferencija_panel1_img1Sudeći po izjavama dopredsjednika Udruženja za IT i HGK, Tomislava Bronzina, problem je prisutan i u današnjem “zaostalom” sistemu stručne prakse u srednjim školama i fakultetima zbog njene kratkotrajnosti te činjenice što ona nije obavezna tijekom više godina obrazovanja pojedinca.

Predstavnik inicijative eSkills for Jobs, Hrvoje Balen, istaknuo je potrebu za cjeloživotnim obrazovanjem zaposlenika, a time i profesora u srednjim školama i fakultetima jer se informacije u ovoj industriji te razni programi mijenjaju iz godine u godinu. S tom idejom složila se i Vedrana Miholić, predstavnica tvrtke CROZ.

Nitko od nas ne može zaista pretpostaviti koje će znanje biti bitno kroz XY godina, ali znamo koje će nam vještine trebati. To je rješavanje problema, kreativno razmišljanje, učenje itd. Nama je bitno da informatički kurikulum pokriva ono što će djecu pripremiti da kroz cijeli život uče da se snalaze te da budu kreativni.

Zamjenik ministra znanosti, Hrvoje Šlezak, izjavio je kako uz pomoć uvođenja predmeta izborne informatike u prvi razred osnove škole planira pomoći ovoj industriji jer su današnja djeca upoznata s mnogobrojnim tehnologijama puno prije prvih službenih satova informatike. Ta reforma je tek u fazi stručne rasprave što znači da još mora proći kroz period javne rasprave i eksperimentalne provedbe koja bi po njegovom mišljenju trebala biti gotova do ove jeseni.

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore je nadodao kako su svjesni da u Hrvatskoj nema dovoljno stručnjaka za razvoj računalnih igara te da neki proizvođači otvaraju tvrtke i traže radnu snagu u drugim državama kao što je to Rumunjska. Zbog ovakvih problema, Hrvatska Gospodarska Komora pokrenula je projekt dualnog obrazovanja s kojim planiraju kroz sljedećih nekoliko godina postići smanjenje broja nezaposlenih mladih na pola.

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore smatra da će ova konferencija doprinijeti usmjerenju današnje mladeži u budućem školovanju te njihovom ostanku u Hrvatskoj koji će pridonijeti razvoju ove grane industrije.

15.04.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Helldivers 2 | RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

19.04.2024

Napitak Jamnica ProGame osvojio prvo mjesto u kategoriji inovacija na Foodbev Awardsu

Autor:  

Jamnica je još prije dvije godine lansirala svoje novo funkcionalno bezalkoholno piće pod imenom ProGame koje je razvila primarno za igrače videoigara. Taj napitak je sada osvojio prvo mjesto u kategoriji “Best Drink Innovation” na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu hrane i pića (IFE) – britanskom eventu za inovacije u toj industriji.

Jamnica-Progame_1Iza ove odluke stoji stručni žiri FoodBev Media, organizacija specijalizirana za izvještavanje i analiziranje promjena, trendova i inovacija u međunarodnoj industriji hrane i pića. Foodbev je osnovan još u 2000. godini u Londonu, a nagrade za inovaciju u kategoriji pića postoje već 21 godinu.

ProGame je u potpunosti razvijen i proizveden u Jamnici, a ono po čemu se ističe od druge konkurencije na tržištu jest to što u njemu nema taurina te da sadrži sustav zaslađivanja palatinozu – šećer niskog glikemijskog indeksa koji ne uzrokuje tzv. ‘sugar crash’.

misc
24.01.2024

Algebrina gaming konferencija ugostila domaće developere i Johna Romera – tvorca Doom serijala

Autor:  

Trodnevni gaming event u Sveučilištu Algebri je službeno završio, a posjetitelji su mogli prisustvovati na ovogodišnjem Global Game Jamu, esports natjecanju, ali i konferenciji Future Perspectives of Game Development koja je privukla mnoge domaće razvojne studije, ali i Johna Romera – svjetski popularnog developera koji stoji iza igara Doom, Quake i Wolfenstein 3D.

Algebra konferencija_1Veseli nas što polako, ali snažno, gradimo game dev i gaming community u Algebri – naši studenti su jučer održali i prvi esport turnir u potpunosti u organizaciji našeg Sveučilišta, uz podršku naših partnera Telemach Hrvatska i White Shark, a danas nakon konferencije otvaramo Global Game Jam koji će opet okupiti hrpu mladih entuzijasta i kreativaca spremnih na izradu svojih prvih igara. Hrvatska sigurno može postati mjesto u kojem će se industrija izrade računalnih i videoigara razvijati i rasti, a posebno sada kada je i novom S3 Strategijom cijela ICT zajednica okrenuta većoj produktivizaciji sektora.“, izjavio je Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra, prilikom otvorenja konferencije.

Na spomenutoj konferenciji pričalo se temi autorskih prava, strategijama financiranja gaming projekata, ali i samoj budućnosti industrije videoigara, dok je John Romero usmjerio fokus i na svoju karijeru – od teškog djetinjstva pa do razvoja jednih od najvažnijih igara u industriji.

Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Imate ovdje odličnu ekipu, Croteam, koji su prisutni u ovoj industriji već 30 godina. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih timova u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara nalazi se u umjetnoj inteligenciji, a velik utjecaj imat će i VR (virtualna stvarnost) i AR (proširena stvarnost). To je budućnost i stvaranja, ali i igranja videoigara te velika pomoć, ali i izazov dizajnerima u budućem razdoblju. U vrijeme kada smo mi počinjali nije bilo ni studija ni edukacije za razvoj igara, većina nas je u to vrijeme bila samouka, zato su danas fakulteti i Sveučilišta poput Algebre dragulji ne samo za područje Hrvatske, nego i čitave regije.“, izjavio je John Romero.

POVEZANA VIJEST:

misc
24.01.2024

John Romero: Industrija videoigara koristit će AI na veliki način

Autor:  

Na ovogodišnjoj konferenciji Future Perspectives of Game Development na Sveučilištu Algebri imali smo priliku popričati s Johnom Romerom – dizajnerom i programerom iza ikoničnih igara kao što su Doom, Quake, Hexen i Wolfenstein 3D.

John Romero - Algebra_1John Romero se osvrnuo na usmjerenje industrije videoigara i što ju čeka tijekom sljedećih pet godina, izjavivši kako će veliki fokus biti usmjeren prema umjetnoj inteligenciji.

U sljedećih pet godina, industrija videoigara koristit će umjetnu inteligenciju na veliki način. Već koristimo umjetnu inteligenciju u stvaranju igara. Umjetna inteligencija bit će jedan od najvećih noviteta koji će zauvijek ostati dio igara. Tek smo ju počeli koristiti, a postat će dio načina kako radimo videoigre – ne samo u sistemima unutar igara, već da radimo sadržaj u igrama, čak i kod. Umjetna inteligencija je nevjerojatna u generiranju koda.

Nadodao je i savjet za sve developere koji su u ovoj industriji – da moraju postati dobri u korištenju umjetne inteligencije.

Ta tehnologija generiranja vizuala i programerskog koda polako se počinje koristiti kao alat u razvijanju videoigara, a sudeći po Romeru, ona će u bližoj budućnosti postati velik dio samog procesa razvijanja.

misc
09.01.2024

John Romero prisustvuje na Algebrinoj ovogodišnjoj game dev konferenciji

Autor:  

Zagrebačko Sveučilište Algebra je najavilo kako će 21. siječnja ove godine započeti njegov trodnevni gaming event gdje će posjetitelji moći prisustvovati na Global Game Jamu, esports natjecanju u igri Counter-Strike 2, ali i na konferenciji Future Perspectives of Game Development gdje će govor održati i John Romero – developer iza igara Doom, Quake i Wolfenstein.

johnRomero_image1Uzbuđen sam što 2024. godinu započinjem snažno u okruženju game developera i gejmera na Algebrinom Global Game Jam-u u Zagrebu! Često me pitaju o mojoj povijesti i povijesti FPS-a, a to je upravo ono što će biti okosnica mog govora ‘DOOM Guy: Life in First Person’ na Algebrinoj konferenciji 22. siječnja. Za igrače koji žele znati više o tome koji su to tajni sastojci koji su utkani u naš DNA i radi kojih je nastao DOOM, ovo je konferencija koju ne smiju propustiti. Prikazat ću i nikad viđeni behind the scenes materijal iz moje posljednje igre, SIGIL II”, izjavio je John Romero.

Uz Romera će na ovoj konferenciji govoriti developeri iz domaćih studija kao što su Croteam, Outfit7, Nanobit, RawFury, Pine Studio i Today’s Game Studios, a prolazit će kroz teme novih tehnologija i strategija financiranja projekata.

Što se tiče Global Game Jam natjecanja u razvoju igara, ono će se održati od 22. do 24. siječnja čije će pobjednike odabrati stručni žiri.

Dok će posjetitelji moći izazvati Romera na rundu u Doomu, u drugim dvoranama će se paralelno odvijati prvi esport turnir organiziran od strane Algebre u igri Counter-Strike 2.

Prvi smo u Hrvatskoj pokrenuli novi studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni na kreativan način pronalaziti rješenja kompleksnih problema. Program studija osmišljen je kako bi studentima pružio duboko razumijevanje razvoja videoigara kao neraskidive kombinacije programerskih znanja i vještina, dizajna i raznih umjetničkih smjerova. Vjerujem da će nam ova konferencija pomoći u popularizaciji izgradnje karijera u propulzivnoj industriji razvoja igara, kao i da ćemo njome doseći cilj snažnijeg privlačenja stranih studenata, odnosno, internacionalizacije“, izjavio je izv.prof.dr.sc. Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra.

Ulaznice za ovaj događaj su već u prodaji putem Entrio servisa. Cijena ulaznice za prvi dan tijekom kojeg će se održati eSports turnir i upoznavanje s Romerom iznosi 20€, dok ulaznica za drugi dan tijekom kojeg će održati spomenuta konferencija košta 30€. U ponudi je dostupna i ulaznica za oba dana čija cijena iznosi sveukupno 40€.

 

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA