Playrix Croatia: Sinergija priče i gameplay mehanika u procesu razvoja igara [INTERVJU]

Mnogima je vjerojatno barem jednom prošla neka ideja kroz glavu kakvu igru bi napravili i tada doživjeli taj nalet entuzijazma smišljajući gameplay elemente i priču koja će sigurno ostaviti svoj trag u industriji videoigara. Kako taj proces izgleda u zagrebačkom studiju Playrix Croatia, pojasnio nam je David Kelečić, Lead Game & Narrative dizajneru u zagrebačkom studiju Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_David-Kelecic_1Prvo se određuje temeljna ideja za temu igre. Kada se definira njen kostur, idealno je da dizajn odjel ima nešto više vremena kako bi ostalim odjelima pružio potrebne podatke o igri: što se crta, što se programira, kakvu priču očekujemo i sl. No, takav scenarij je iznimno rijedak tako da obično svi odjeli kreću s radom na razini visokih koncepata. Npr. art odjel može definirati vizualni stil koji bi odgovarao temeljnoj ideji igre, a programeri razvijaju pozadinske sustave koji će se koristiti bez obzira na sam gameplay igre. Što se tiče Playrixa, prednost velike organizacije koja raspolaže potrebnim resursima je činjenica da si možemo priuštiti istraživanje i isprobavanje različitih pristupa temi projekta. Mali studio ima pritisak da se sve mora pogoditi iz prve te ako uoče da nešto ne radi kako treba, možda više neće imati resursa da to promijene. Playrix je stava da žele biti sigurni kako svaki njihov proizvod može postati svjetski hit, a to znači da ako dobijemo bolju ideju od postojeće onda nije problem vratiti se na prvi korak i provjeriti je li to uistinu tako.

Tijekom tih prvih koraka u smišljanju ideja za nove projekte, potrebno je pronaći dobru sinergiju između priče i gameplay mehanika, ali na koje od tih segmenta se poželjno prvo usmjeriti kako bi proces izrade igre bio što bolji?

Većina dizajnera će reći da se prvo definira gameplay i tek kad ste sigurni da je on dobar, možete se posvetiti priči. Priča je itekako bitna, ali ako vam bazičan proizvod nije zanimljiv, igrači će teško imati strpljenja da dođu do zanimljivih elemenata priče. Dakle, gameplay inicijalno privuče igrača, a priča ga onda dugoročno zadrži nakon što se veže uz likove i radnju. Naravno, ako imamo sinergiju oba elementa, onda imamo proizvod koji može biti na tržištu dugi niz godina. Primjerice, Playrixove igre Gardenscapes i Homescapes su na tržištu već pet i četiri godina i konstantno se razvijaju te se dodaju novi elementi priče i gameplaya. Naravno, prilikom dizajna oba elementa potrebno je puno testiranja i provjera jer je lako moguće da super ideje na papiru u praksi ipak nisu toliko zabavne.

Inspiracija i ideje za nove videoigre mogu stići iz gotovo bilo kojeg dijela vaših života – bilo iz prijašnjih odigranih igara i odgledanih filmova, neke situacije koja vam se nedavno dogodile, ali i drugih linija poslova – nešto što je Davidu pomoglo u tom segmentu razvoja videoigara. Naime, osim što ima više od sedam godina iskustva u razvoju mobilnih igara, David već petnaest godina piše kratke SF i fantasy priče.

writerStock_image1U pisanju se uvijek treba pitati je li to što pišemo zanimljivo našem čitatelju, kako davati informacije na kapaljku da bi zaintrigirali čitatelja, kako napisati zanimljive likove i dijaloge, i sl. Skoro svi principi kvalitetnog pisanja jednako vrijede i za medij igara. Glavna razlika je da u knjigama čitatelj sam vizualizira što se događa, a u filmu i igrama to ipak pokazujemo direktno. S te strane, nužno je naučiti kako biti ekonomičan s idejama koje su izvedive unutar tima i budžeta koji nam je na raspolaganju. Svaka nova lokacija znači dane rada za naš art tim, svaki novi lik treba biti animiran i sl. Povucite paralelu tako da zamislite spektakularan SF film i zapitajte se koliko milijuna koštaju CGI efekti. Srećom, Playrix resursi nam omogućuju da budemo ambiciozniji s našim idejama, ali uvijek razmišljamo o tim granicama.

Ono što bih još dodatno istaknuo je da me je prethodno iskustvo u pisanju naučilo strpljenju. Napisati dobru priču može trajati tjednima, a pisanje romana mi je uzelo preko dvije godine. Dok ste u tom procesu stalno vidite razne probleme, morate se vraćati nazad i prepravljati velike komade odrađenog posla. Može se lako desiti da neki elementi na kojima ste dugo radili odjednom postanu suvišni i da je bolje da ih maknete. U međuvremenu ste naučili nešto novo i shvatili da nešto možete odraditi još bolje. Sve ovo su zapravo isti procesi s igrama, samo što niste sami već je cijeli tim s vama. Morate biti spremni na činjenicu da je izrada igara trka na duge staze i da ćete se po putu puno puta zapitati što vam je to trebalo. No, isto tako izlazak igre ili priče u svijet je odlično iskustvo i predivno je gledati reakcije igrača i publike. Ako naletite na djelo koje vam se stvarno sviđa, podijelite to s kreatorima, svi mi volimo čuti kako ste ga doživjeli.

Izrada videoigara je timski posao koji ovisi o suradnji, znanju, kreativi, ali i onim najvažnije – o dobrim ljudima koji vole igrati igre. Na koje načine se promijenio dosadašnji sistem rada zbog trenutne pandemije koja je utjecala na gotovo sve poslovne segmente u cijelome svijetu, dodatno nam je pojasnio David Kelečić.

Proces je u načelu ostao isti i zapravo smo se svi ugodno iznenadili kada smo vidjeli da rad od kuće daje praktički iste rezultate kao i u uredu. Ipak, uočili smo kako su se smanjile prilike za spontani brainstorm. Prije je bilo uobičajeno da se tokom manje pauze u uredu spontano krenu komentirati i predlagati kreativna rješenja za aktualne izazove što, naravno, u radu od kuće nije moguće. Pošto su takvi trenutci znali biti veoma produktivni i uvijek je dobro čuti različita mišljenja, pokušavamo održati takvu kulturu. Na primjer, dogovaramo generalne sastanke s otvorenim temama te pričamo općenito o stanju projekta. Dodatan benefit takvog pristupa je i zbližavanje članova tima, bolja interakcija među ljudima i sl.

Što se tiče pandemije, tijekom ovog perioda izolacije svi smo osvijestili koliko igre mogu pomoći ljudima da se osjećaju bolje i da se povežu s drugim igračima. Playrixove igre su poznate po optimističnim pričama i likovima s pozitivnim “mogu ja to” stavovima tako da su mnogi igrači komentirali koliko su im te igre sada bitne. Mi kao tim i dalje radimo slično, ali mislim da smo sada svjesniji učinka koji naše igre i njihove priče mogu imati na ljude.

25.04.2021 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALO SA DOMACE SCENE

18.11.2024

GALERIJA: Kako je izgledalo na ovogodišnjem Reboot InfoGameru u Zagrebu

Autor:  

Završio je ovogodišnji Reboot InfoGamer sajam na Zagrebačkom velesajmu gdje su posjetitelji imali priliku uživati u finalu 14. sezone A1 Adria lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, ali isprobati razne najnovije igre od svjetski poznatih izdavača te igre u razvoju na kojima rade developeri iz regije.

Reboot-InfoGamer-2024_19Što se tiče te indie zone, Reboot InfoGamer je i ove godine ponudio mjesto za male regionalne studije koji su imali priliku predstaviti svoje projekte. Tijekom sajma održala se i dodjela nagrada za najbolje indie igre, a Bullets & Brains je osvojio nagradu “Gamers Choice Awards”, dok je Tea for Sana osvojio “Best Indie Game of Reboot InfoGamer 2024″ nagradu.

Dok su se na sajmu nalazile razne nove igre, kao i nova PlayStation 5 Pro konzola i PlayStation VR2, posjetitelji su mogli uživati i u društvenim igrama – prostoru kojeg je vodila Carta Magica, ali i retro odjelu gdje se u subotu održao uvijek zanimljivi turnir u Tetrisu.

Uz isprobavanje raznih igara, posjetitelji su mogli popričati i sa studijima koji su osobno došli predstaviti svoje projekte – bilo za savjete oko samog razvoja igara ili ostvariti kontakte za potencijalno zapošljavanje u ovoj industriji.

Reboot InfoGamer 2024 je uspješno povećao svoj izložbeni prostor, vrativši se na period prije pandemije koja je krenula krajem 2019. godine te je sada nudio više od deset tisuća metara kvadratnih. Dok je sam sajam nudio raznovrsan sadržaj za mlađu generaciju s raznim igrama, trgovinama s igračkama i dodjelama nagradama na glavnoj pozornici, najviše pritužbi koje smo čuli od drugih tijekom sajma bio je nedostatak sadržaj za malo stariju generaciju koja je spremna potrošiti novce za svoj najdraži hobi, kao i nekih evenata poput turnira u igrama Street Fighter 2, Soulcalibur 6 i Dragonball FighterZ koje je 2019. organizirao Crouch Guard. Unatoč tim nekim primjedbama, smatramo da Reboot InfoGamer ima velikog potencijala za rast i veselimo se što će ponuditi posjetiteljima sljedeće godine.

GALERIJA:

Reboot-InfoGamer-2024_1

Reboot-InfoGamer-2024_15

Reboot-InfoGamer-2024_6

Reboot-InfoGamer-2024_2

Reboot-InfoGamer-2024_3

Reboot-InfoGamer-2024_14

Reboot-InfoGamer-2024_7

Reboot-InfoGamer-2024_8

Reboot-InfoGamer-2024_5

Reboot-InfoGamer-2024_11

Reboot-InfoGamer-2024_13

Reboot-InfoGamer-2024_9

Reboot-InfoGamer-2024_16

Reboot-InfoGamer-2024_21

Reboot-InfoGamer-2024_18

Reboot-InfoGamer-2024_4



misc
14.11.2024

Službeno započeo ovogodišnji Reboot InfoGamer na Zagrebačkom Velesajmu

Autor:  

Domaći gaming sajam Reboot InfoGamer powered by A1 danas je otvorio vrata za svoje posjetitelje na Zagrebačkom velesajmu koji će tamo moći uživati u najnovijim igrama i raznim gaming događanjima.

Reboot InfoGamer 2024_1Ovog puta raspoređen kroz četiri paviljona s više od 10 tisuća metara kvadratnih izlagačkog prostora, posjetitelji će moći pratiti  finale 14. sezone A1 Adria lige te finale A1 Student eChallenge esport lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, isprobati novu PlayStation 5 Pro konzolu, upoznati se s influencerima iz regije, zaigrati nove indie igre od domaćih developera, ali i uživati u posebnom VR odjelu. Na sajmu su također dostupni i dućani s gaming periferijom te raznim knjigama, figurama i društvenim igrama.

Svi zainteresirani mogu nabaviti svoju ulaznicu online ili na samom ulazu sajma. Cijena jednodnevne ulaznice iznosi 12,50€, dok ona za sva četiri dana iznosi 25,00€. Što se tiče djece u starosti do pet godina, oni imaju besplatan pristup ovogodišnjem izdanju sajma.

misc
23.10.2024

Stigao The Talos Principle DLC za domaću igru Escape Simulator

Autor:  

Samoborski studio Pine Studio je u suradnji s Croteamom i Devolver Digital lansirao besplatan DLC za svoju igru Escape Simulator pod imenom The Talos Principle kojeg svi kupci igre mogu besplatno preuzeti i zaigrati.

Escape-Simulator-Talos_1Ovaj DLC uvodi jedan dodatni escape room inspiriran puzzle igrom The Talos Principle koji će igračima nuditi oko 45 minuta dodatnog igranja. Što se tiče predmeta koji dolaze s ovim DLC-jem, oni će biti dostupni kao dio editora sa sljedećim ažuriranjem koji bi trebao stići tijekom sljedećeg tjedna.

Escape Room je puzzle igra inspirirana ‘escape room’ mehanikama koju možete zaigrati samostalno ili s drugima u online co-op-u. Tu je i editor s kojim možete dizajnirati vlastite sobe i zagonetke, ali i isprobati tuđe izazove. Igra je do sada primila 15,4 tisuće korisničkih recenzija na Steamu od kojih je čak 14,5 tisuća ocijenjeno pozitivno.

misc
22.10.2024

Rekordan rast zaposlenosti obilježio 2023. za domaću gaming industriju

Autor:  

Rekordan broj zaposlenih, decentralizacija prihoda te iznimna popularnost hrvatskih igara na globalnoj sceni trendovi su koji su obilježili hrvatsku industriju videoigara u 2023. godini. Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, provedeno u suradnji s A1 Hrvatska, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada. Osim toga, u usporedbi s 2019. udvostručio se broj poduzeća s više od deset zaposlenika, a po prvi puta deset najvećih gejming tvrtki nije generiralo većinu prihoda nacionalne industrije.

A1 Gaming_1Istraživanje je otkrilo i kako hrvatske igre uživaju iznimnu popularnost na globalnoj razini. Naime, one su među igračima koji koriste platformu Steam bile čak tri puta zastupljenije nego naslovi proizvođača iz drugih zemalja. Pored toga, zanimljiv je i podatak kako je 68 posto nacionalnih proizvođača u procesu razvoja videoigara koristilo umjetnu inteligenciju, što upućuje na činjenicu kako se sve više studija za ubrzanje razvoja, poboljšanje kreativnih procesa te optimizaciju produkcije igara oslanja na ovu tehnologiju.

Podaci pokazuju kako je hrvatska gejming industrija u protekloj godini doživjela procvat i postala prepoznatljiva na svjetskoj sceni. Trenutno se u Hrvatskoj razvija preko 150 videoigara što je rezultat kreativnosti profesionalaca, ali i kontinuiranog rada i ulaganja u tehnološke inovacije. Posebno nas raduje činjenica da se tržište ravnomjerno razvija i raspodjeljuje među većim brojem gejming studija, jer to doprinosi dugoročno održivom rastu industrije. Osim toga, ključan je podatak da je čak 23 posto studija odustalo od financijskih prilika koje bi imale potencijalno štetan utjecaj na igrače, kao što su kockarski mehanizmi i nepošteno reklamiranje. Znak je to visoke razine profesionalnosti i etičnosti koji su iznimno važni preduvjeti kvalitetnog razvoja i budućnosti nacionalne industrije proizvodnje videoigara“, istaknuo je Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara i direktor Gamechuck studija.

A1 Gaming_2U rastu nacionalne industrije videoigara iznimno je važna i podrška institucija. Zakonom o audiovizualnim djelatnostima iz 2018. godine proizvodnja videoigara definirana je kao audiovizualna djelatnost čime je stvoren pravni okvir za njen daljnji razvoj. Ministarstvo kulture i HAVC od tada su pružili preko milijun eura poticaja hrvatskoj gejming industriji, a preko milijun eura investicija stiglo je iz fonda Kreativne Europe.

Kada smo u A1 Hrvatska prije osam godina krenuli razvijati projekte i pružati podršku domaćoj gejming sceni, radilo se o industriji koja je bila u svojevrsnim začecima. Iznimno smo ponosni što smo prepoznali njen potencijal i pridonijeli njenom razvoju u globalnog igrača. Biti dio te priče predstavlja nam više od poslovnog uspjeha, jer smo od samog početka težili postizanju idealne sinergije između inovacije i sigurnosti u gejmingu. Zato naši prepoznatljivi projekti poput A1 Adria League, A1 Student eChallengea i platforme #BoljiOnline nisu samo središta inovacije, zabave i edukacije, već su postali ključni u izgradnji sigurnijeg i kreativnijeg online svijeta. O njihovoj iznimnoj popularnosti svjedoči i činjenica da se za sudjelovanje u 14. sezoni A1 Adria League prijavio rekordan broj natjecatelja, njih više od 3500. Stoga, nastavljamo i dalje osnaživati domaću gejming industriju i zajednicu te zajedno graditi budućnost koja nadilazi granice zabave i pridonosi stvaranju digitalnog svijeta koji inspirira, povezuje i osnažuje“, poručila je Diana Svalina, viša specijalistica za marketinške komunikacije i evente, A1 Hrvatska.

Grupna faza 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea u punom je jeku. Igrači se natječu u popularnim naslovima poput CS2 i FC25, a najvještiji od njih izborit će finale koje će se odigrati na spektakularnoj A1 pozornici u programu festivala Reboot InfoGamer powered by A1.

Za jubilarno 10. izdanje Reboot InfoGamera powered by A1 pripremili smo program koji će biti bogatiji nego ikada prije. Na više od 10.000m2, u četiri paviljona – 8a, 9, 11a, 10a, od 14. do 17. studenoga, posjetitelje će dočekati preko 100 raznih zanimljivih izlagača. Naglasak će biti na finalima esport natjecanja, predstavljanju najnovijih gejming trendova i upoznavanju posjetitelja s popularnim videoigrama. U suradnji s našim partnerima iz A1, pružit ćemo vrhunski doživljaj i iskustvo koje će oduševiti sve ljubitelje videoigara, neovisno o tome jesu li strastveni igrači ili samo žele djelomično uroniti u svijet gejminga“, zaključio je Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot te organizator Reboot InfoGamer powered by A1 sajma.

misc

Popravite svoju retro konzolu