Playrix Croatia: Izazovi optimizacije mobilnih igara i njihovo lansiranje na tržište [INTERVJU]

Prošlo je više od deset mjeseci otkad je svjetski poznati izdavač igara Playrix kupio zagrebački studio Cateia Games (sada Playrix Croatia) – potez koji je uspješno povisio spomenuti studio na sljedeću razinu u tržištu mobilnih igara. Više o promjenama koje su došle s tom akvizicijom, ali i o samom procesu izrade i lansiranja igara pojasnio nam je Šime Matulić, art manager studija Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_SimeMatulic_1Mogu vam reći da kao dio Playrix grupacije ciljamo na izradu hit igara, a to povlači mnogo testiranja i prototipiranja kako bismo postigli najbolji rezultat. Naša fluidna komunikacija s centralom i resursi koji su nam sada na raspolaganju nam omogućuju veći uvid u industriju nego što je to slučaj u manjoj kompaniji.

Izrada igara za tržište mobilnih igara danas je približeno mnogim entuzijastima s raznim alatima, unaprijeđenim tehnologijama i olakšanom pristupu informacija kako zapravo započeti prve projekte, ali taj spomenuti napredak u tehnologiji donosi i određene izazove u segmentu optimizacije. Kako bi proizvođači videoigara približili svoj proizvod što je većem broju ljudi, potrebno je razmišljati o širem spektru podržanih mobilnih uređaja.

Naše igre spadaju u casual tip igara i samim time nam je bitno da pristupimo što većem broju igrača. A to dovodi do borbe s optimizacijom. Kako bismo bili relevantni na tržištu pokušavamo uvesti inovacije koje nam nova tehnologija omogućava, ali i pronaći načine kako isto iskustvo pružiti i igračima sa slabijim uređajima. Zato uvijek pazimo da je igra u potpunosti funkcionalna određen broj generacija uređaja unatrag, što može biti veliki izazov. Problem-solving je samo još jedna čar game developmenta, a optimizacija je samo problem koji čeka da ga se riješi.

Naravno, izrada igre je samo jedan od koraka u lansiranju proizvoda na tržište jer je potrebno imati dobar plan i dobar marketing za probijanje na tom tržištu koji je zasićen većim brojem igara.

stockMobile_image1Tržište mobilnih igara je stvarno jako zasićeno. Mnoge velike kompanije prebacuju fokus s konzola i PC-ja na mobilne igre upravo zbog profitabilnosti. Uz to, danas bilo koja osoba može napraviti nekakvu igru poprilično lako i sa svega par klikova izdati je worldwide. Kada se sve to uzme u obzir postane jasno kako je danas stvarno teško probiti vlastitu igru na tržištu bez budžeta ili nevjerojatno sreće. Danas za uspjeh trebaš imati više znanja od samog game developmenta. U današnjem svijetu, pogotovo u mobilnim igrama, marketing i analitika drastično povećavaju šanse za uspjeh projekta. Marketingom se privlače korisnici od kojih se primaju podatci putem analitike i zatim iteriraju igre kako bi što više odgovarale ciljanim korisnicima. Čak i novi studiji bi se trebali u tome okušati. Naravno, to ne moraju biti neke multimilijunske reklame, ali čak samo jednostavno promoviranje na točnim medijima može učiniti veliku razliku.

Gledajući s poslovne strane cijele ove industrije, profit je nešto čemu teži svaki razvojni studio, a potrebno je znati kakvi poslovni modeli najbolje odgovaraju igračima te prema kakvim se cijela mobilna industrija kreće.

Free to play model je već standard industrije i mislim da će se tako nastaviti, jer veća dostupnost igara omogućuje više downloada. Ako dodamo u to pametni monetizacijski model dobivamo jako profitabilne proizvode. Trenutno dosta kompanija se usmjerava na season-pass za monetizaciju, jer tako osim sigurnije zarade povećavaju i zadržavanje korisnika. Mislim da možemo očekivati nove igre s tim modelima, ali novim tehnologijama i gameplayem za širi doseg ljudi

22.04.2021 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALO SA DOMACE SCENE

18.11.2024

GALERIJA: Kako je izgledalo na ovogodišnjem Reboot InfoGameru u Zagrebu

Autor:  

Završio je ovogodišnji Reboot InfoGamer sajam na Zagrebačkom velesajmu gdje su posjetitelji imali priliku uživati u finalu 14. sezone A1 Adria lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, ali isprobati razne najnovije igre od svjetski poznatih izdavača te igre u razvoju na kojima rade developeri iz regije.

Reboot-InfoGamer-2024_19Što se tiče te indie zone, Reboot InfoGamer je i ove godine ponudio mjesto za male regionalne studije koji su imali priliku predstaviti svoje projekte. Tijekom sajma održala se i dodjela nagrada za najbolje indie igre, a Bullets & Brains je osvojio nagradu “Gamers Choice Awards”, dok je Tea for Sana osvojio “Best Indie Game of Reboot InfoGamer 2024″ nagradu.

Dok su se na sajmu nalazile razne nove igre, kao i nova PlayStation 5 Pro konzola i PlayStation VR2, posjetitelji su mogli uživati i u društvenim igrama – prostoru kojeg je vodila Carta Magica, ali i retro odjelu gdje se u subotu održao uvijek zanimljivi turnir u Tetrisu.

Uz isprobavanje raznih igara, posjetitelji su mogli popričati i sa studijima koji su osobno došli predstaviti svoje projekte – bilo za savjete oko samog razvoja igara ili ostvariti kontakte za potencijalno zapošljavanje u ovoj industriji.

Reboot InfoGamer 2024 je uspješno povećao svoj izložbeni prostor, vrativši se na period prije pandemije koja je krenula krajem 2019. godine te je sada nudio više od deset tisuća metara kvadratnih. Dok je sam sajam nudio raznovrsan sadržaj za mlađu generaciju s raznim igrama, trgovinama s igračkama i dodjelama nagradama na glavnoj pozornici, najviše pritužbi koje smo čuli od drugih tijekom sajma bio je nedostatak sadržaj za malo stariju generaciju koja je spremna potrošiti novce za svoj najdraži hobi, kao i nekih evenata poput turnira u igrama Street Fighter 2, Soulcalibur 6 i Dragonball FighterZ koje je 2019. organizirao Crouch Guard. Unatoč tim nekim primjedbama, smatramo da Reboot InfoGamer ima velikog potencijala za rast i veselimo se što će ponuditi posjetiteljima sljedeće godine.

GALERIJA:

Reboot-InfoGamer-2024_1

Reboot-InfoGamer-2024_15

Reboot-InfoGamer-2024_6

Reboot-InfoGamer-2024_2

Reboot-InfoGamer-2024_3

Reboot-InfoGamer-2024_14

Reboot-InfoGamer-2024_7

Reboot-InfoGamer-2024_8

Reboot-InfoGamer-2024_5

Reboot-InfoGamer-2024_11

Reboot-InfoGamer-2024_13

Reboot-InfoGamer-2024_9

Reboot-InfoGamer-2024_16

Reboot-InfoGamer-2024_21

Reboot-InfoGamer-2024_18

Reboot-InfoGamer-2024_4



misc
14.11.2024

Službeno započeo ovogodišnji Reboot InfoGamer na Zagrebačkom Velesajmu

Autor:  

Domaći gaming sajam Reboot InfoGamer powered by A1 danas je otvorio vrata za svoje posjetitelje na Zagrebačkom velesajmu koji će tamo moći uživati u najnovijim igrama i raznim gaming događanjima.

Reboot InfoGamer 2024_1Ovog puta raspoređen kroz četiri paviljona s više od 10 tisuća metara kvadratnih izlagačkog prostora, posjetitelji će moći pratiti  finale 14. sezone A1 Adria lige te finale A1 Student eChallenge esport lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, isprobati novu PlayStation 5 Pro konzolu, upoznati se s influencerima iz regije, zaigrati nove indie igre od domaćih developera, ali i uživati u posebnom VR odjelu. Na sajmu su također dostupni i dućani s gaming periferijom te raznim knjigama, figurama i društvenim igrama.

Svi zainteresirani mogu nabaviti svoju ulaznicu online ili na samom ulazu sajma. Cijena jednodnevne ulaznice iznosi 12,50€, dok ona za sva četiri dana iznosi 25,00€. Što se tiče djece u starosti do pet godina, oni imaju besplatan pristup ovogodišnjem izdanju sajma.

misc
23.10.2024

Stigao The Talos Principle DLC za domaću igru Escape Simulator

Autor:  

Samoborski studio Pine Studio je u suradnji s Croteamom i Devolver Digital lansirao besplatan DLC za svoju igru Escape Simulator pod imenom The Talos Principle kojeg svi kupci igre mogu besplatno preuzeti i zaigrati.

Escape-Simulator-Talos_1Ovaj DLC uvodi jedan dodatni escape room inspiriran puzzle igrom The Talos Principle koji će igračima nuditi oko 45 minuta dodatnog igranja. Što se tiče predmeta koji dolaze s ovim DLC-jem, oni će biti dostupni kao dio editora sa sljedećim ažuriranjem koji bi trebao stići tijekom sljedećeg tjedna.

Escape Room je puzzle igra inspirirana ‘escape room’ mehanikama koju možete zaigrati samostalno ili s drugima u online co-op-u. Tu je i editor s kojim možete dizajnirati vlastite sobe i zagonetke, ali i isprobati tuđe izazove. Igra je do sada primila 15,4 tisuće korisničkih recenzija na Steamu od kojih je čak 14,5 tisuća ocijenjeno pozitivno.

misc
22.10.2024

Rekordan rast zaposlenosti obilježio 2023. za domaću gaming industriju

Autor:  

Rekordan broj zaposlenih, decentralizacija prihoda te iznimna popularnost hrvatskih igara na globalnoj sceni trendovi su koji su obilježili hrvatsku industriju videoigara u 2023. godini. Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, provedeno u suradnji s A1 Hrvatska, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada. Osim toga, u usporedbi s 2019. udvostručio se broj poduzeća s više od deset zaposlenika, a po prvi puta deset najvećih gejming tvrtki nije generiralo većinu prihoda nacionalne industrije.

A1 Gaming_1Istraživanje je otkrilo i kako hrvatske igre uživaju iznimnu popularnost na globalnoj razini. Naime, one su među igračima koji koriste platformu Steam bile čak tri puta zastupljenije nego naslovi proizvođača iz drugih zemalja. Pored toga, zanimljiv je i podatak kako je 68 posto nacionalnih proizvođača u procesu razvoja videoigara koristilo umjetnu inteligenciju, što upućuje na činjenicu kako se sve više studija za ubrzanje razvoja, poboljšanje kreativnih procesa te optimizaciju produkcije igara oslanja na ovu tehnologiju.

Podaci pokazuju kako je hrvatska gejming industrija u protekloj godini doživjela procvat i postala prepoznatljiva na svjetskoj sceni. Trenutno se u Hrvatskoj razvija preko 150 videoigara što je rezultat kreativnosti profesionalaca, ali i kontinuiranog rada i ulaganja u tehnološke inovacije. Posebno nas raduje činjenica da se tržište ravnomjerno razvija i raspodjeljuje među većim brojem gejming studija, jer to doprinosi dugoročno održivom rastu industrije. Osim toga, ključan je podatak da je čak 23 posto studija odustalo od financijskih prilika koje bi imale potencijalno štetan utjecaj na igrače, kao što su kockarski mehanizmi i nepošteno reklamiranje. Znak je to visoke razine profesionalnosti i etičnosti koji su iznimno važni preduvjeti kvalitetnog razvoja i budućnosti nacionalne industrije proizvodnje videoigara“, istaknuo je Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara i direktor Gamechuck studija.

A1 Gaming_2U rastu nacionalne industrije videoigara iznimno je važna i podrška institucija. Zakonom o audiovizualnim djelatnostima iz 2018. godine proizvodnja videoigara definirana je kao audiovizualna djelatnost čime je stvoren pravni okvir za njen daljnji razvoj. Ministarstvo kulture i HAVC od tada su pružili preko milijun eura poticaja hrvatskoj gejming industriji, a preko milijun eura investicija stiglo je iz fonda Kreativne Europe.

Kada smo u A1 Hrvatska prije osam godina krenuli razvijati projekte i pružati podršku domaćoj gejming sceni, radilo se o industriji koja je bila u svojevrsnim začecima. Iznimno smo ponosni što smo prepoznali njen potencijal i pridonijeli njenom razvoju u globalnog igrača. Biti dio te priče predstavlja nam više od poslovnog uspjeha, jer smo od samog početka težili postizanju idealne sinergije između inovacije i sigurnosti u gejmingu. Zato naši prepoznatljivi projekti poput A1 Adria League, A1 Student eChallengea i platforme #BoljiOnline nisu samo središta inovacije, zabave i edukacije, već su postali ključni u izgradnji sigurnijeg i kreativnijeg online svijeta. O njihovoj iznimnoj popularnosti svjedoči i činjenica da se za sudjelovanje u 14. sezoni A1 Adria League prijavio rekordan broj natjecatelja, njih više od 3500. Stoga, nastavljamo i dalje osnaživati domaću gejming industriju i zajednicu te zajedno graditi budućnost koja nadilazi granice zabave i pridonosi stvaranju digitalnog svijeta koji inspirira, povezuje i osnažuje“, poručila je Diana Svalina, viša specijalistica za marketinške komunikacije i evente, A1 Hrvatska.

Grupna faza 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea u punom je jeku. Igrači se natječu u popularnim naslovima poput CS2 i FC25, a najvještiji od njih izborit će finale koje će se odigrati na spektakularnoj A1 pozornici u programu festivala Reboot InfoGamer powered by A1.

Za jubilarno 10. izdanje Reboot InfoGamera powered by A1 pripremili smo program koji će biti bogatiji nego ikada prije. Na više od 10.000m2, u četiri paviljona – 8a, 9, 11a, 10a, od 14. do 17. studenoga, posjetitelje će dočekati preko 100 raznih zanimljivih izlagača. Naglasak će biti na finalima esport natjecanja, predstavljanju najnovijih gejming trendova i upoznavanju posjetitelja s popularnim videoigrama. U suradnji s našim partnerima iz A1, pružit ćemo vrhunski doživljaj i iskustvo koje će oduševiti sve ljubitelje videoigara, neovisno o tome jesu li strastveni igrači ili samo žele djelomično uroniti u svijet gejminga“, zaključio je Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot te organizator Reboot InfoGamer powered by A1 sajma.

misc

Popravite svoju retro konzolu