Playrix Croatia: Izazovi optimizacije mobilnih igara i njihovo lansiranje na tržište [INTERVJU]

Prošlo je više od deset mjeseci otkad je svjetski poznati izdavač igara Playrix kupio zagrebački studio Cateia Games (sada Playrix Croatia) – potez koji je uspješno povisio spomenuti studio na sljedeću razinu u tržištu mobilnih igara. Više o promjenama koje su došle s tom akvizicijom, ali i o samom procesu izrade i lansiranja igara pojasnio nam je Šime Matulić, art manager studija Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_SimeMatulic_1Mogu vam reći da kao dio Playrix grupacije ciljamo na izradu hit igara, a to povlači mnogo testiranja i prototipiranja kako bismo postigli najbolji rezultat. Naša fluidna komunikacija s centralom i resursi koji su nam sada na raspolaganju nam omogućuju veći uvid u industriju nego što je to slučaj u manjoj kompaniji.

Izrada igara za tržište mobilnih igara danas je približeno mnogim entuzijastima s raznim alatima, unaprijeđenim tehnologijama i olakšanom pristupu informacija kako zapravo započeti prve projekte, ali taj spomenuti napredak u tehnologiji donosi i određene izazove u segmentu optimizacije. Kako bi proizvođači videoigara približili svoj proizvod što je većem broju ljudi, potrebno je razmišljati o širem spektru podržanih mobilnih uređaja.

Naše igre spadaju u casual tip igara i samim time nam je bitno da pristupimo što većem broju igrača. A to dovodi do borbe s optimizacijom. Kako bismo bili relevantni na tržištu pokušavamo uvesti inovacije koje nam nova tehnologija omogućava, ali i pronaći načine kako isto iskustvo pružiti i igračima sa slabijim uređajima. Zato uvijek pazimo da je igra u potpunosti funkcionalna određen broj generacija uređaja unatrag, što može biti veliki izazov. Problem-solving je samo još jedna čar game developmenta, a optimizacija je samo problem koji čeka da ga se riješi.

Naravno, izrada igre je samo jedan od koraka u lansiranju proizvoda na tržište jer je potrebno imati dobar plan i dobar marketing za probijanje na tom tržištu koji je zasićen većim brojem igara.

stockMobile_image1Tržište mobilnih igara je stvarno jako zasićeno. Mnoge velike kompanije prebacuju fokus s konzola i PC-ja na mobilne igre upravo zbog profitabilnosti. Uz to, danas bilo koja osoba može napraviti nekakvu igru poprilično lako i sa svega par klikova izdati je worldwide. Kada se sve to uzme u obzir postane jasno kako je danas stvarno teško probiti vlastitu igru na tržištu bez budžeta ili nevjerojatno sreće. Danas za uspjeh trebaš imati više znanja od samog game developmenta. U današnjem svijetu, pogotovo u mobilnim igrama, marketing i analitika drastično povećavaju šanse za uspjeh projekta. Marketingom se privlače korisnici od kojih se primaju podatci putem analitike i zatim iteriraju igre kako bi što više odgovarale ciljanim korisnicima. Čak i novi studiji bi se trebali u tome okušati. Naravno, to ne moraju biti neke multimilijunske reklame, ali čak samo jednostavno promoviranje na točnim medijima može učiniti veliku razliku.

Gledajući s poslovne strane cijele ove industrije, profit je nešto čemu teži svaki razvojni studio, a potrebno je znati kakvi poslovni modeli najbolje odgovaraju igračima te prema kakvim se cijela mobilna industrija kreće.

Free to play model je već standard industrije i mislim da će se tako nastaviti, jer veća dostupnost igara omogućuje više downloada. Ako dodamo u to pametni monetizacijski model dobivamo jako profitabilne proizvode. Trenutno dosta kompanija se usmjerava na season-pass za monetizaciju, jer tako osim sigurnije zarade povećavaju i zadržavanje korisnika. Mislim da možemo očekivati nove igre s tim modelima, ali novim tehnologijama i gameplayem za širi doseg ljudi

22.04.2021 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Helldivers 2 | RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

19.04.2024

Napitak Jamnica ProGame osvojio prvo mjesto u kategoriji inovacija na Foodbev Awardsu

Autor:  

Jamnica je još prije dvije godine lansirala svoje novo funkcionalno bezalkoholno piće pod imenom ProGame koje je razvila primarno za igrače videoigara. Taj napitak je sada osvojio prvo mjesto u kategoriji “Best Drink Innovation” na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu hrane i pića (IFE) – britanskom eventu za inovacije u toj industriji.

Jamnica-Progame_1Iza ove odluke stoji stručni žiri FoodBev Media, organizacija specijalizirana za izvještavanje i analiziranje promjena, trendova i inovacija u međunarodnoj industriji hrane i pića. Foodbev je osnovan još u 2000. godini u Londonu, a nagrade za inovaciju u kategoriji pića postoje već 21 godinu.

ProGame je u potpunosti razvijen i proizveden u Jamnici, a ono po čemu se ističe od druge konkurencije na tržištu jest to što u njemu nema taurina te da sadrži sustav zaslađivanja palatinozu – šećer niskog glikemijskog indeksa koji ne uzrokuje tzv. ‘sugar crash’.

misc
24.01.2024

Algebrina gaming konferencija ugostila domaće developere i Johna Romera – tvorca Doom serijala

Autor:  

Trodnevni gaming event u Sveučilištu Algebri je službeno završio, a posjetitelji su mogli prisustvovati na ovogodišnjem Global Game Jamu, esports natjecanju, ali i konferenciji Future Perspectives of Game Development koja je privukla mnoge domaće razvojne studije, ali i Johna Romera – svjetski popularnog developera koji stoji iza igara Doom, Quake i Wolfenstein 3D.

Algebra konferencija_1Veseli nas što polako, ali snažno, gradimo game dev i gaming community u Algebri – naši studenti su jučer održali i prvi esport turnir u potpunosti u organizaciji našeg Sveučilišta, uz podršku naših partnera Telemach Hrvatska i White Shark, a danas nakon konferencije otvaramo Global Game Jam koji će opet okupiti hrpu mladih entuzijasta i kreativaca spremnih na izradu svojih prvih igara. Hrvatska sigurno može postati mjesto u kojem će se industrija izrade računalnih i videoigara razvijati i rasti, a posebno sada kada je i novom S3 Strategijom cijela ICT zajednica okrenuta većoj produktivizaciji sektora.“, izjavio je Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra, prilikom otvorenja konferencije.

Na spomenutoj konferenciji pričalo se temi autorskih prava, strategijama financiranja gaming projekata, ali i samoj budućnosti industrije videoigara, dok je John Romero usmjerio fokus i na svoju karijeru – od teškog djetinjstva pa do razvoja jednih od najvažnijih igara u industriji.

Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Imate ovdje odličnu ekipu, Croteam, koji su prisutni u ovoj industriji već 30 godina. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih timova u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara nalazi se u umjetnoj inteligenciji, a velik utjecaj imat će i VR (virtualna stvarnost) i AR (proširena stvarnost). To je budućnost i stvaranja, ali i igranja videoigara te velika pomoć, ali i izazov dizajnerima u budućem razdoblju. U vrijeme kada smo mi počinjali nije bilo ni studija ni edukacije za razvoj igara, većina nas je u to vrijeme bila samouka, zato su danas fakulteti i Sveučilišta poput Algebre dragulji ne samo za područje Hrvatske, nego i čitave regije.“, izjavio je John Romero.

POVEZANA VIJEST:

misc
24.01.2024

John Romero: Industrija videoigara koristit će AI na veliki način

Autor:  

Na ovogodišnjoj konferenciji Future Perspectives of Game Development na Sveučilištu Algebri imali smo priliku popričati s Johnom Romerom – dizajnerom i programerom iza ikoničnih igara kao što su Doom, Quake, Hexen i Wolfenstein 3D.

John Romero - Algebra_1John Romero se osvrnuo na usmjerenje industrije videoigara i što ju čeka tijekom sljedećih pet godina, izjavivši kako će veliki fokus biti usmjeren prema umjetnoj inteligenciji.

U sljedećih pet godina, industrija videoigara koristit će umjetnu inteligenciju na veliki način. Već koristimo umjetnu inteligenciju u stvaranju igara. Umjetna inteligencija bit će jedan od najvećih noviteta koji će zauvijek ostati dio igara. Tek smo ju počeli koristiti, a postat će dio načina kako radimo videoigre – ne samo u sistemima unutar igara, već da radimo sadržaj u igrama, čak i kod. Umjetna inteligencija je nevjerojatna u generiranju koda.

Nadodao je i savjet za sve developere koji su u ovoj industriji – da moraju postati dobri u korištenju umjetne inteligencije.

Ta tehnologija generiranja vizuala i programerskog koda polako se počinje koristiti kao alat u razvijanju videoigara, a sudeći po Romeru, ona će u bližoj budućnosti postati velik dio samog procesa razvijanja.

misc
09.01.2024

John Romero prisustvuje na Algebrinoj ovogodišnjoj game dev konferenciji

Autor:  

Zagrebačko Sveučilište Algebra je najavilo kako će 21. siječnja ove godine započeti njegov trodnevni gaming event gdje će posjetitelji moći prisustvovati na Global Game Jamu, esports natjecanju u igri Counter-Strike 2, ali i na konferenciji Future Perspectives of Game Development gdje će govor održati i John Romero – developer iza igara Doom, Quake i Wolfenstein.

johnRomero_image1Uzbuđen sam što 2024. godinu započinjem snažno u okruženju game developera i gejmera na Algebrinom Global Game Jam-u u Zagrebu! Često me pitaju o mojoj povijesti i povijesti FPS-a, a to je upravo ono što će biti okosnica mog govora ‘DOOM Guy: Life in First Person’ na Algebrinoj konferenciji 22. siječnja. Za igrače koji žele znati više o tome koji su to tajni sastojci koji su utkani u naš DNA i radi kojih je nastao DOOM, ovo je konferencija koju ne smiju propustiti. Prikazat ću i nikad viđeni behind the scenes materijal iz moje posljednje igre, SIGIL II”, izjavio je John Romero.

Uz Romera će na ovoj konferenciji govoriti developeri iz domaćih studija kao što su Croteam, Outfit7, Nanobit, RawFury, Pine Studio i Today’s Game Studios, a prolazit će kroz teme novih tehnologija i strategija financiranja projekata.

Što se tiče Global Game Jam natjecanja u razvoju igara, ono će se održati od 22. do 24. siječnja čije će pobjednike odabrati stručni žiri.

Dok će posjetitelji moći izazvati Romera na rundu u Doomu, u drugim dvoranama će se paralelno odvijati prvi esport turnir organiziran od strane Algebre u igri Counter-Strike 2.

Prvi smo u Hrvatskoj pokrenuli novi studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni na kreativan način pronalaziti rješenja kompleksnih problema. Program studija osmišljen je kako bi studentima pružio duboko razumijevanje razvoja videoigara kao neraskidive kombinacije programerskih znanja i vještina, dizajna i raznih umjetničkih smjerova. Vjerujem da će nam ova konferencija pomoći u popularizaciji izgradnje karijera u propulzivnoj industriji razvoja igara, kao i da ćemo njome doseći cilj snažnijeg privlačenja stranih studenata, odnosno, internacionalizacije“, izjavio je izv.prof.dr.sc. Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra.

Ulaznice za ovaj događaj su već u prodaji putem Entrio servisa. Cijena ulaznice za prvi dan tijekom kojeg će se održati eSports turnir i upoznavanje s Romerom iznosi 20€, dok ulaznica za drugi dan tijekom kojeg će održati spomenuta konferencija košta 30€. U ponudi je dostupna i ulaznica za oba dana čija cijena iznosi sveukupno 40€.

 

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA