Playrix Croatia: Izazovi optimizacije mobilnih igara i njihovo lansiranje na tržište [INTERVJU]

Prošlo je više od deset mjeseci otkad je svjetski poznati izdavač igara Playrix kupio zagrebački studio Cateia Games (sada Playrix Croatia) – potez koji je uspješno povisio spomenuti studio na sljedeću razinu u tržištu mobilnih igara. Više o promjenama koje su došle s tom akvizicijom, ali i o samom procesu izrade i lansiranja igara pojasnio nam je Šime Matulić, art manager studija Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_SimeMatulic_1Mogu vam reći da kao dio Playrix grupacije ciljamo na izradu hit igara, a to povlači mnogo testiranja i prototipiranja kako bismo postigli najbolji rezultat. Naša fluidna komunikacija s centralom i resursi koji su nam sada na raspolaganju nam omogućuju veći uvid u industriju nego što je to slučaj u manjoj kompaniji.

Izrada igara za tržište mobilnih igara danas je približeno mnogim entuzijastima s raznim alatima, unaprijeđenim tehnologijama i olakšanom pristupu informacija kako zapravo započeti prve projekte, ali taj spomenuti napredak u tehnologiji donosi i određene izazove u segmentu optimizacije. Kako bi proizvođači videoigara približili svoj proizvod što je većem broju ljudi, potrebno je razmišljati o širem spektru podržanih mobilnih uređaja.

Naše igre spadaju u casual tip igara i samim time nam je bitno da pristupimo što većem broju igrača. A to dovodi do borbe s optimizacijom. Kako bismo bili relevantni na tržištu pokušavamo uvesti inovacije koje nam nova tehnologija omogućava, ali i pronaći načine kako isto iskustvo pružiti i igračima sa slabijim uređajima. Zato uvijek pazimo da je igra u potpunosti funkcionalna određen broj generacija uređaja unatrag, što može biti veliki izazov. Problem-solving je samo još jedna čar game developmenta, a optimizacija je samo problem koji čeka da ga se riješi.

Naravno, izrada igre je samo jedan od koraka u lansiranju proizvoda na tržište jer je potrebno imati dobar plan i dobar marketing za probijanje na tom tržištu koji je zasićen većim brojem igara.

stockMobile_image1Tržište mobilnih igara je stvarno jako zasićeno. Mnoge velike kompanije prebacuju fokus s konzola i PC-ja na mobilne igre upravo zbog profitabilnosti. Uz to, danas bilo koja osoba može napraviti nekakvu igru poprilično lako i sa svega par klikova izdati je worldwide. Kada se sve to uzme u obzir postane jasno kako je danas stvarno teško probiti vlastitu igru na tržištu bez budžeta ili nevjerojatno sreće. Danas za uspjeh trebaš imati više znanja od samog game developmenta. U današnjem svijetu, pogotovo u mobilnim igrama, marketing i analitika drastično povećavaju šanse za uspjeh projekta. Marketingom se privlače korisnici od kojih se primaju podatci putem analitike i zatim iteriraju igre kako bi što više odgovarale ciljanim korisnicima. Čak i novi studiji bi se trebali u tome okušati. Naravno, to ne moraju biti neke multimilijunske reklame, ali čak samo jednostavno promoviranje na točnim medijima može učiniti veliku razliku.

Gledajući s poslovne strane cijele ove industrije, profit je nešto čemu teži svaki razvojni studio, a potrebno je znati kakvi poslovni modeli najbolje odgovaraju igračima te prema kakvim se cijela mobilna industrija kreće.

Free to play model je već standard industrije i mislim da će se tako nastaviti, jer veća dostupnost igara omogućuje više downloada. Ako dodamo u to pametni monetizacijski model dobivamo jako profitabilne proizvode. Trenutno dosta kompanija se usmjerava na season-pass za monetizaciju, jer tako osim sigurnije zarade povećavaju i zadržavanje korisnika. Mislim da možemo očekivati nove igre s tim modelima, ali novim tehnologijama i gameplayem za širi doseg ljudi

22.04.2021 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Little Nightmares 2 - RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

18.06.2021

Hrvatska igra Red Solstice 2: Survivors stigla na Steam

Autor:  

Domaći studio Ironward je lansirao svoju igru Red Solstice 2: Survivors na Steam gdje ju svi zainteresirani mogu nabaviti po cijeni od 29,99€. U cilju proslave ovog lansiranja, igrači mogu iskoristiti posebni popust do 24. lipnja i kupiti igru za 26,99€.

theRedSolstice2Survivors_image2U pitanju je akcijska survival igra sa strateškim elementima u kojoj imate zadatak boriti se protiv virusa koji prijeti uništenjem cijelog čovječanstva. Dok ju je moguće zaigrati samostalno, igra nudi i online co-op za čak osam igrača koji mogu birati između šest različitih klasa – Assault, Demolition, Heavy Support, Marksman, Medic i Recon.

U vrijeme pisanja ovog teksta, igra se nalazi na šestom mjestu Top Sellers liste na Steamu, a u jednom trenutku je završio čak i na vrhu te liste. Što se tiče korisničkih recenzija, do sada je primila njih 198 od kojih je 138 ocijenjeno pozitivno. Dok su mnogi pohvalili njenu single-player kampanju i taktičke elemente, neke kritike su ipak usmjerene prema trenutnim tehničkim problemima u multiplayer segmentu.

misc
15.06.2021

Sutra započinje finale sedme sezone A1 Adria Lige

Autor:  

Ovaj tjedan će se od srijede pa do nedjelje održati finale sedme sezone A1 Adria Lige u igrama Brawl Stars, FIFA 21, League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive, a svi zainteresirani će moći pratiti prijenos uživo putem YouTubea, Facebooka i Twitcha.

a1adriaLigaS7_image1Već je 5. godina otkako smo se pozicionirali kao kompanija koja aktivno podržava gaming zajednicu, industriju i esport natjecanja. Pred nama su finala sedme sezone najvećeg regionalnog natjecanja – A1 Adria Lige, a ako je suditi prema kvalifikacijama uzbuđenja opet neće nedostajati. S partnerima iz Reboota pripremili smo atraktivan dodatni sadržaj i iznenađenja za sve fanove gaminga. Vjerujem da ćemo premašiti i prošlogodišnji rekord s gledateljima kojih je bilo gotovo 140 tisuća. Za vrhunsko iskustvo igranja osigurali smo najmoderniju A1 optičku te mobilnu 5G mrežu koju će testirati poznati gameri“, poručila je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda i marketinških komunikacija u A1 Hrvatska, generalnog sponzora Reboot Online Games Weeka i pokretača A1 Adria Lige.

FIFA 21 finale održat će se u četvrtak i petak, a natjecat će se Brstimir, FIFAFICO, esad1memic i amke2001. Što se tiče League of Legendsa, svi zainteresirani će moći pratiti prijenos uživo u subotu, 19.06. i saznati hoće li Split Raiders, NK Osijek, Harmony ili Fiko Izdaja osvojiti najveći dio nagradnog fonda.

Counter-Strike: Global Offensive finale će ponovno ugostiti trostruke osvajače ONYX, ali i 4glory, Good Game i PORTUGAL koji su uspješno prošli kvalifikacije ove sezone.

misc
15.05.2021

Započinje testiranje srpske igre Goblin and Coins 2 na Steamu

Autor:  

Developer Nikola Bulj je najavio kako će se od 15. do 30. svibnja ove godine održati testiranje njegove sljedeće igre Goblin and Coins 2 na Steamu, a svi zainteresirani moraju samo zatražiti pristup pritiskom na “Request Access”.

goblinAndCoins2_image1U pitanju je ranija verzija ovog 2D platformera koja tijekom ovog testiranja biti dostupna samo na engleskom jeziku te bez glazbe i većine zvučnih efekata, a svi koji će sudjelovati u testiranju traženi su da napišu svoja mišljenja o dostupnim dijelovima igre, ali i pronađene tehničke probleme.

Igrači koji će sudjelovati u ovom testiranju imat će automatski omogućen pristup potencijalnim budućim testiranjima ovog naslova.

misc
10.05.2021

Upoznajte se s domaćom igrom Orbiterrion koja je nedavno stigla na Steam

Autor:  

Vrijeme je da usmjerimo pozornost na još jednu domaću igru, a ovog puta je u pitanju Orbiterrion – akcijska PvP igra iza koje stoji dvočlani zagrebački studio Indecisive Racoon koji je u 2019. godini osvojio nagradu na Epicovom GameJamu.

orbiterrion_image1Orbiterrion je brza akcijska igra za 2-4 igrača u kojoj svaki upravlja svemirskim brodom s jednostavnim ciljem – izbiti svoje suparnike iz orbite uz pomoć tri različite tehnologije Impulse; Thrust i Reverse. Naime, u centru svake mape nalazi se planeta ili neki drugi nebeski objekt koji sa svojom masom privlači sve igrače prema centru, a kada se u recept još nadodaju asteroidi i crne rupe, jedan meč može veoma brzo postati hektični kaos gdje su igračeve reakcije ključ svake pobjede.

Sa sveukupno tri različita moda igranja (Deathmatch, Survival i Timed) i dodatnim opcijama u prilagođavanju postavki svakog meča, Orbiterrion nudi dobru dozu varijacija, pogotovo kada se u faktor uzme njegova standardna cijena od 7,99€.

Ovo je igra koje je dizajnirana primarno za lokalni PvP – nešto na što rijetko koji današnji studio obraća pozornost. Samo ta stavka nas je osobno oduševila jer takvih igara stvarno nedostaje na današnjem tržištu, a svatko tko uživa u takvim igrama, zna kakav raspon emocija mogu ponuditi prilikom igranja s dobrim prijateljima.

Iako je igra za sada ima manji broj korisničkih recenzija na Steamu, sve su pozitivne i usmjeravaju na zabavnu višu razinu težine i užitak prilikom igranja s drugima. Jedan od njih je napomenuo kako je ovo odlična igra za “skakanje ispred svojeg TV-a dok vrištite i razbijate svoje prijatelje iz orbite” – stoga, ako volite skakati i vrištati ispred svojeg TV-a, ovo bi mogla biti igra za vas.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA