Zero Reflex: Težak put do pobjednika nagrade od 10.000 dolara
Mnogi su već upoznati s hrvatskim indie studijom Exordium Games te njihovom igrom Zero Reflex s kojom je došla nagradna igra u kojoj prvi igrač koji uspješno prijeđe igru može osvojiti 10.000 dolara. Nakon mnogobrojnih pokušaja hakiranja i iskorištavanja igre za što lakše osvajanje novčane nagrade, Exordium Games je na razne načine pokušao obraniti ‘fair play’ igranje uvodeći veću razinu težine i limitacije načina iskorištavanja nekih gameplay funkcija.
Sada je studio objavio na Steam stranici njihove igre kako su uspješno primili legalnu prijavu uspješno prijeđene igre što znači da je pronađen dobitnik novčane nagrade od 10.000 dolara.
“Sretni smo što objavljujemo da smo primili pobjedničku prijavu! Nakon analiziranja desetke prijava, primili smo jednu koja je apsolutno legalna.”
Objavili su da su prijavu primili tijekom prošlog tjedna, ali u vrijeme pisanja ovog članka još uvijek nije poznat identitet spomenutog pobjednika.
“Želimo se zahvaliti svima koji su učinili najbolje što su mogli da prijeđu igru. Nadamo se da ste uživali u vožnji.”
Kao što smo već spomenuli, ova nagradna igra nije prošla bez incidenata varanja, lažnih prijava te situacije zbog koje su neki posumnjali u legitimitet samog natječaja.
Nedavno se pojavila priča Steam korisnika pod nadimkom CreamyBubble koji je do sada navodno dva puta prešao cijelu igru te da je drugi pokušaj potkrijepio video dokazom, ali je obaviješten da nije osvojio novčanu nagradu zbog varanja.
Sudeći po izjavi studija na Steam servisu, korisnik CreamyBubble diskvalificiran je i prije njegove posljednje prijave završetka igre zbog iskorištavanja sistema pauziranja što je i on sam priznao jer studio nije naveo da korištenje gameplay mehanike koja je prisutna u igri nije dozvoljena.
Iako nije primio informaciju da je diskvalificiran, igrač je ponovno pokušao prijeći igru s novom razinom težine i uvedenom limitacijom korištenja pauziranja. Kao razlog želje za ponovnim prelaskom, naveo je kako želi dokazati sebi i svojim roditeljima da je igranjem igara moguće zaraditi novce. Nakon te druge prijave prelaska igre, Exordium Games izjavio je kako je već diskvalificiran zbog prvog pokušaja varanja, ali da je i na ovom pokušaju zabilježeno 2 načina varanja gdje je navodno mijenjao vrijednosti registara radi mijenjanja redoslijeda staza te da je koristio wall-hack tehniku.
Nakon niza javnog komuniciranja spomenutog igrača i studija preko Steam servisa, stupili smo u kontakt s obje strane da saznamo što se točno dogodilo. Steam korisnik CreamyBubble izjavio je za GamePerspectives svoja mišljenja u vezi svojeg drugog pokušaja prelaska igre.
“Nisam koristio spomenuta varanja ili hakiranja, niti bilo koja druga. Glavni razlog zašto sam snimio svoj napredak je da eliminiram bilo koju sumnju da nisam prešao igru na legalan način.”
Exordium Games je putem elektroničke pošte za GamePerspectives izjavio kako spomenuti video zapis ne može poslužiti kao dokaz jer se varanje registrira unutar same igre. Također su putem Steama izjavili kako je video zapis montiran što znači da mu nedostaju određeni dijelovi te da se glazba ne podudara sa snimljenom igrom.
“Kako bi drugačije povezao nekoliko segmenata mojeg posljednjeg pokušaja u jedan video bez montiranja? Što se tiče glazbe…vjerujte mi, da ste proveli toliko vremena pokušavajući prijeći ovu igru kao i ja, bilo bi vam zlo i od glazbe…To je razlog zašto sam stišao zvukove unutar igre.“, izjavio je CreamyBubble unutar komentara na Steam servisu.
Upitali smo studio u vezi njihovih tehnika nadgledanja igre na što su oni odgovorili da su koristili više sustava za više različitih detekcija pokušaja prevare unutar igre. Izjavili su da mogućnost tehničkog problema kod tih sustava uvijek postoji, ali da se kod dotičnog igrača aktiviralo više različitih sustava koji nisu međusobno povezani. Kako danas postoje mnogi alati s kojima je moguće manipulirati sadržajem igre, studio se odlučio na zahtjev sportskog ponašanja od igrača njihove igre.
“Jednostavno rečeno: upalite i dovršite igru, bilo kroz jedan dan ili 3 mjeseca. Svaki pokušaj manipulacije, izmjene, nadmudrivanja i slično je sustav do sada vrlo uspješno detektirao.”
Dotični igrač se nakon obrazloženja studija i dalje ne slaže s njihovim optužbama varanja. Smatra da su manipulirali pravilima te da su uspješno kreirali besprijekornu metodu s kojom mogu diskvalificirati bilo koga tko tvrdi da je uspješno prešao igru čak i ako prilože video dokaz.
“Vi ste prvi studio koji je uspio promijeniti moju perspektivu indie studija. U većini slučaja, mislio sam da je bit kreiranja igara izražavanje ideja, uspijevanje da rade, podijeliti ih sa svijetom. Ali vi? Ne, vas nije briga za bilo što od toga.“, izjavio je dotični igrač.
U svijetu gdje se igre poput Super Meat Boy ili neke druge teže igre mogu prijeći unutar sat vremena, lako je posumnjati u legitimitet ovog natječaja. Iako ova igra nema veliku bazu igrača kao spomenuta igra usporedbe, sudeći po izjavi od studija, preko 80.000 igrača igralo je igru otkad je dostupna na tržištu što znači da oko 80.000 ljudi nije uspjelo prijeći igru unutar mjesec dana unatoč primamljivoj nagradi od 10.000 dolara.
Ova nagradna igra omogućila je malom studiju bez izdanih igara poveću medijsku pozornost što nije mala stvar i zaslužuju pohvalu zbog drugačijeg pristupa marketingu, ali zbog manjka transparentnosti, predugog vremena bez pobjednika te većeg broja odbačenih prijava navodnih prelaska igre, lako je zaključiti negativna stajališta u vezi cijele situacije.
Ovaj cijeli sistem odabira pobjednika kreiran je s metodom korisničkog povjerenja prema studiju zbog spomenutog manjka transparentnosti u vezi statistika prijavljenih na natječaj što znači da se ne može u potpunosti saznati jeli studio iskorištavao nagradnu igru radi što duljeg perioda marketinga ili da su prijave uglavom radile varalice.
Što se tiče dotičnog igrača koji je ostao bez mogućnosti osvajanja novčane nagrade zbog navodnog nesportskog ponašanja, izjavio je svoje razočarenje zbog cijele ove situacije, studija i igre u koju je uložio preko 70 sati.
“Nevjerojatno sam razočaran sa sobom što sam imao vjere u ovaj studio. Planirao sam objaviti video u kojem bi opisao strategije svake staze te objasnio zašto mislim da je ovo, osim očitih problema, jedna od najboljih indie igara koju sam ikad igrao.”
Više o proglašenom pobjedniku ove nagradne igre možete očekivati na našem portalu.
Završio je ovogodišnji Reboot InfoGamer sajam na Zagrebačkom velesajmu gdje su posjetitelji imali priliku uživati u finalu 14. sezone A1 Adria lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, ali isprobati razne najnovije igre od svjetski poznatih izdavača te igre u razvoju na kojima rade developeri iz regije.
Što se tiče te indie zone, Reboot InfoGamer je i ove godine ponudio mjesto za male regionalne studije koji su imali priliku predstaviti svoje projekte. Tijekom sajma održala se i dodjela nagrada za najbolje indie igre, a Bullets & Brains je osvojio nagradu “Gamers Choice Awards”, dok je Tea for Sana osvojio “Best Indie Game of Reboot InfoGamer 2024″ nagradu.
Dok su se na sajmu nalazile razne nove igre, kao i nova PlayStation 5 Pro konzola i PlayStation VR2, posjetitelji su mogli uživati i u društvenim igrama – prostoru kojeg je vodila Carta Magica, ali i retro odjelu gdje se u subotu održao uvijek zanimljivi turnir u Tetrisu.
Uz isprobavanje raznih igara, posjetitelji su mogli popričati i sa studijima koji su osobno došli predstaviti svoje projekte – bilo za savjete oko samog razvoja igara ili ostvariti kontakte za potencijalno zapošljavanje u ovoj industriji.
Reboot InfoGamer 2024 je uspješno povećao svoj izložbeni prostor, vrativši se na period prije pandemije koja je krenula krajem 2019. godine te je sada nudio više od deset tisuća metara kvadratnih. Dok je sam sajam nudio raznovrsan sadržaj za mlađu generaciju s raznim igrama, trgovinama s igračkama i dodjelama nagradama na glavnoj pozornici, najviše pritužbi koje smo čuli od drugih tijekom sajma bio je nedostatak sadržaj za malo stariju generaciju koja je spremna potrošiti novce za svoj najdraži hobi, kao i nekih evenata poput turnira u igrama Street Fighter 2, Soulcalibur 6 i Dragonball FighterZ koje je 2019. organizirao Crouch Guard. Unatoč tim nekim primjedbama, smatramo da Reboot InfoGamer ima velikog potencijala za rast i veselimo se što će ponuditi posjetiteljima sljedeće godine.
Domaći gaming sajam Reboot InfoGamer powered by A1 danas je otvorio vrata za svoje posjetitelje na Zagrebačkom velesajmu koji će tamo moći uživati u najnovijim igrama i raznim gaming događanjima.
Ovog puta raspoređen kroz četiri paviljona s više od 10 tisuća metara kvadratnih izlagačkog prostora, posjetitelji će moći pratiti finale 14. sezone A1 Adria lige te finale A1 Student eChallenge esport lige, prisustvovati na raznim dodjelama nagrada, isprobati novu PlayStation 5 Pro konzolu, upoznati se s influencerima iz regije, zaigrati nove indie igre od domaćih developera, ali i uživati u posebnom VR odjelu. Na sajmu su također dostupni i dućani s gaming periferijom te raznim knjigama, figurama i društvenim igrama.
Svi zainteresirani mogu nabaviti svoju ulaznicu online ili na samom ulazu sajma. Cijena jednodnevne ulaznice iznosi 12,50€, dok ona za sva četiri dana iznosi 25,00€. Što se tiče djece u starosti do pet godina, oni imaju besplatan pristup ovogodišnjem izdanju sajma.
Samoborski studio Pine Studio je u suradnji s Croteamom i Devolver Digital lansirao besplatan DLC za svoju igru Escape Simulator pod imenom The Talos Principle kojeg svi kupci igre mogu besplatno preuzeti i zaigrati.
Ovaj DLC uvodi jedan dodatni escape room inspiriran puzzle igrom The Talos Principle koji će igračima nuditi oko 45 minuta dodatnog igranja. Što se tiče predmeta koji dolaze s ovim DLC-jem, oni će biti dostupni kao dio editora sa sljedećim ažuriranjem koji bi trebao stići tijekom sljedećeg tjedna.
Escape Room je puzzle igra inspirirana ‘escape room’ mehanikama koju možete zaigrati samostalno ili s drugima u online co-op-u. Tu je i editor s kojim možete dizajnirati vlastite sobe i zagonetke, ali i isprobati tuđe izazove. Igra je do sada primila 15,4 tisuće korisničkih recenzija na Steamu od kojih je čak 14,5 tisuća ocijenjeno pozitivno.
Rekordan broj zaposlenih, decentralizacija prihoda te iznimna popularnost hrvatskih igara na globalnoj sceni trendovi su koji su obilježili hrvatsku industriju videoigara u 2023. godini. Najnovije istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, provedeno u suradnji s A1 Hrvatska, pokazalo je kako je protekle godine u realizaciji popularnih gejming naslova sudjelovalo čak 532 zaposlenih, najviše do sada. Osim toga, u usporedbi s 2019. udvostručio se broj poduzeća s više od deset zaposlenika, a po prvi puta deset najvećih gejming tvrtki nije generiralo većinu prihoda nacionalne industrije.
Istraživanje je otkrilo i kako hrvatske igre uživaju iznimnu popularnost na globalnoj razini. Naime, one su među igračima koji koriste platformu Steam bile čak tri puta zastupljenije nego naslovi proizvođača iz drugih zemalja. Pored toga, zanimljiv je i podatak kako je 68 posto nacionalnih proizvođača u procesu razvoja videoigara koristilo umjetnu inteligenciju, što upućuje na činjenicu kako se sve više studija za ubrzanje razvoja, poboljšanje kreativnih procesa te optimizaciju produkcije igara oslanja na ovu tehnologiju.
„Podaci pokazuju kako je hrvatska gejming industrija u protekloj godini doživjela procvat i postala prepoznatljiva na svjetskoj sceni. Trenutno se u Hrvatskoj razvija preko 150 videoigara što je rezultat kreativnosti profesionalaca, ali i kontinuiranog rada i ulaganja u tehnološke inovacije. Posebno nas raduje činjenica da se tržište ravnomjerno razvija i raspodjeljuje među većim brojem gejming studija, jer to doprinosi dugoročno održivom rastu industrije. Osim toga, ključan je podatak da je čak 23 posto studija odustalo od financijskih prilika koje bi imale potencijalno štetan utjecaj na igrače, kao što su kockarski mehanizmi i nepošteno reklamiranje. Znak je to visoke razine profesionalnosti i etičnosti koji su iznimno važni preduvjeti kvalitetnog razvoja i budućnosti nacionalne industrije proizvodnje videoigara“, istaknuo je Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara i direktor Gamechuck studija.
U rastu nacionalne industrije videoigara iznimno je važna i podrška institucija. Zakonom o audiovizualnim djelatnostima iz 2018. godine proizvodnja videoigara definirana je kao audiovizualna djelatnost čime je stvoren pravni okvir za njen daljnji razvoj. Ministarstvo kulture i HAVC od tada su pružili preko milijun eura poticaja hrvatskoj gejming industriji, a preko milijun eura investicija stiglo je iz fonda Kreativne Europe.
„Kada smo u A1 Hrvatska prije osam godina krenuli razvijati projekte i pružati podršku domaćoj gejming sceni, radilo se o industriji koja je bila u svojevrsnim začecima. Iznimno smo ponosni što smo prepoznali njen potencijal i pridonijeli njenom razvoju u globalnog igrača. Biti dio te priče predstavlja nam više od poslovnog uspjeha, jer smo od samog početka težili postizanju idealne sinergije između inovacije i sigurnosti u gejmingu. Zato naši prepoznatljivi projekti poput A1 Adria League, A1 Student eChallengea i platforme #BoljiOnline nisu samo središta inovacije, zabave i edukacije, već su postali ključni u izgradnji sigurnijeg i kreativnijeg online svijeta. O njihovoj iznimnoj popularnosti svjedoči i činjenica da se za sudjelovanje u 14. sezoni A1 Adria League prijavio rekordan broj natjecatelja, njih više od 3500. Stoga, nastavljamo i dalje osnaživati domaću gejming industriju i zajednicu te zajedno graditi budućnost koja nadilazi granice zabave i pridonosi stvaranju digitalnog svijeta koji inspirira, povezuje i osnažuje“, poručila je Diana Svalina, viša specijalistica za marketinške komunikacije i evente, A1 Hrvatska.
Grupna faza 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea u punom je jeku. Igrači se natječu u popularnim naslovima poput CS2 i FC25, a najvještiji od njih izborit će finale koje će se odigrati na spektakularnoj A1 pozornici u programu festivala Reboot InfoGamer powered by A1.
„Za jubilarno 10. izdanje Reboot InfoGamera powered by A1 pripremili smo program koji će biti bogatiji nego ikada prije. Na više od 10.000m2, u četiri paviljona – 8a, 9, 11a, 10a, od 14. do 17. studenoga, posjetitelje će dočekati preko 100 raznih zanimljivih izlagača. Naglasak će biti na finalima esport natjecanja, predstavljanju najnovijih gejming trendova i upoznavanju posjetitelja s popularnim videoigrama. U suradnji s našim partnerima iz A1, pružit ćemo vrhunski doživljaj i iskustvo koje će oduševiti sve ljubitelje videoigara, neovisno o tome jesu li strastveni igrači ili samo žele djelomično uroniti u svijet gejminga“, zaključio je Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot te organizator Reboot InfoGamer powered by A1 sajma.