Uncharted: Legacy of Thieves Collection – RECENZIJA –

Uncharted je franšiza kojoj ne treba previše predstavljanja. Svi koji imaju PlayStation, najvjerojatnije u svojoj kolekciji imaju barem jedan nastavak – bilo da su kupili, dobili uz kupnju PlayStationa ili preuzeli ju tijekom Sonyjeve Play at Home inicijative. To je jedna od onih ekskluziva koja sa svojom kvalitetnom izvedbom privlači nove kupce konzole – što već samo po sebi puno govori o ovim igrama. Naime, ta riječ “ekskluziva” je sada vremenski limitiran termin jer će ove godine njeni nastavci A Thief’s End (samo single-player) i The Lost Legacy stići po prvi put na PC platformu – promjena koju Sony provodi već neko vrijeme sa svojim ekskluzivama. Kako će PC igrači napokon moći zaigrati na svojim mašinama, Sony i Naughty Dog su odlučili lansirati i remastered izdanja ovih igara za PlayStation 5.

Nadogradnja impresivnog

Krenimo onda s promjenama koje možete očekivati s ovim verzijama. Uncharted igre su i bez nekog “remastered” pridjeva izgledale stvarno predivno. Vrhunske animacije u kombinaciji s predivnim okolinama i nevjerojatnom pažnjom na detalje stvarale su priču i svijet vrijednog istraživanja. Sada, sa snagom PlayStation 5 konzole, ove Uncharted igre otišle su korak dalje. S tri različita grafička moda, moći ćete birati što vam je najvažnije tijekom igranja: 4K s 30 fpsa, upscaled 4K s 60 fpsa ili 1080p s čak 120 fpsa – naravno, ako imate monitor ili TV koji to podržava.

Kakva bi to bila PlayStation 5 nadogradnja, a da nije iskorišten DualSense kontroler? Triggeri sada nude očekivani otpor tijekom korištenja oružja ili upravljanja vozila, a dodatan raspon vibracija dodatno pojačava interakcije unutar svijeta. Nažalost, moramo priznati da smo u ovom segmentu očekivali možda malo više od developera (možda dodatnu funkciju s adaptivnim trigerima). Znamo da je to samo remaster već “gotovih” igara, ali mislimo da nas je Returnal malo razmazio sa svojim idejama kako dobro iskoristiti DualSense kontroler.

Što se tiče tehničke strane, igre su funkcionirale bez ikakvih problema. Framerate je tijekom obje igre funkcionirao stabilno, nije bilo rušenja igre, a loading sekvence su gotovo neprimjetne.

Stajališta o Naughty Dog igrama su u zadnje vrijeme na širokom spektru, ali oko jednog se sigurno možemo svi složiti – da su im igre s tehničke i vizualne stvarno impresivne.

Kratki shopping walkthrough

Sada moramo malo popričati oko cijena jer cijeli sistem i nije baš najjednostavniji. Dok će standardna preporučena cijena iznositi 49,99€, igrači koji su do sada kupili PS4 verziju nekih od ovih igara moći će za 10€ nadograditi se na digitalno izdanje ove kolekcije na PS5 konzoli. Što se tiče onih koji imaju fizičku PS4 verziju igre, morat će uz kupnju digitalne nadogradnje prilikom svakog igranja koristiti PS4 CD. Nažalost, oni koji imaju digitalni model PS5 konzole i fizičku kopiju PS4 igre neće moći nabaviti jeftiniju nadogradnju. U sve ovo sada moramo još ubrojiti i igrače koji su nabavili Uncharted 4: A Thief’s End putem svoje PlayStation Plus pretplate. Još jedan ‘nažalost’ – oni također neće moći nabaviti jeftiniju PS5 nadogradnju.

Prava adrenalinska injekcija

Ako planirate nabaviti ovu kolekciju i niste do sada zaigrali prethodne nastavke, sigurno ste već do sada pročitali savjete da krenete ispočetka, ali realno, ove igre nude dosta samostalne priče koje se ne oslanjaju previše na prošle Nathanove avanture – osim ponekih referenci i dodatnih pozadinskih priča nekih likova.

Uncharted 4: A Thief’s End je fantastičan akcijski spektakl koji odlično kombinira ideju linearnosti s pamtljivim likovima, adrenalinski nabijenim situacijama i sveukupnom znatiželjom o skrivenom blagu koje samo čeka da ga netko pronađe. Jako bitna riječ u ovom opisu jest linearnost jer će vas igra voditi kroz filmske situacije gdje nema nikakvih bitnih odluka, već vođeno iskustvo kojeg su developeri htjeli da doživite. Ako nemate problema s linearnošću, ovo je sigurno jedna od igara koje jednostavno morate zaigrati!

S gameplay strane, Uncharted 4 nudi kombinaciju standardnih (ali stvarno vizualno atraktivnih) shooter mehanika, rješavanja zagonetki i penjanja u Assassin’s Creed stilu što zajedno stvaraju stvarno pamtljiva iskustva. Iako je igra ponekad znala podići razinu frustracije u napetim situacijama zbog nespretnih kontrola (dodge i cover mehanika je na istoj tipki), Uncharted 4 je jako dobro držao tempo akcijskih segmenata – i u težini i njihovom trajanju.

Što se tiče njene standalone ekspanzije The Lost Legacy, u pitanju je primjetno kraća igra – što je naravno i očekivano za ekspanziju. Iako se dosta oslanja na akcijsko nabijene scene po kojima je serijal poznat, The Lost Legacy ipak nudi dobru dozu svježine s otvorenim svijetom jednog dijela igre gdje morate uz pomoć svoje karte putovati, rješavati misije i samostalno otkrivati tajne lokacije – nešto što odlično funkcionira u igri o lovu na blago i istraživanju drevnih lokacija.

Bilo je zabavno ponovno zakoračiti u ovaj svijet, prisjetiti se svih tih likova i njihovih često humorističnih interakcija i opet iskusiti ove avanture vrijedne igranja – ali ovog puta poduprijetom snagom PlayStation 5 konzole. Ali stvarno, Uncharted 4 je sada vani već gotovo šest godina, a s ovom nadogradnjom bez problema konkurira današnjim naslovima u vizualnom odjelu. Jednostavno rečeno, impresivno!

26.01.2022 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Unity predstavio nove troškove za svoje korisnike

OSTALE RECENZIJE

21.11.2023

Vaesen – Nordic Horror Roleplaying: The Lost Mountain Saga | RECENZIJA

Autor:  

Free League Publishing je prije tri godine uspješno dostavio temu nordijskog folklora i starih mitova iz Skandinavije sa svojom društvenom horor igrom Vaesen – Nordic Horror Roleplaying, a to pokazuju visoke ocjene od igrača i recenzenata, ali i čak tri osvojene ENNIE nagrade. Mi u GamePerspectivesu smo bili oduševljeni s idejama koje je predstavio Vaesen – od drugačijeg pristupa borbe s čudovištima koje drugi ljudi ne vide, izvanredno napisanog svijeta pa do sveukupne prezentacije cijele glavne knjige. Sada se pred nama nalazi The Lost Mountain Saga – najnovija ekspanzija koja fanovima ove igre dovodi novu priču iza koje stoji glumica Ellinor DiLorenzo.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_1

The Lost Mountain Saga vraća nas u Švedsku tijekom devetnaestog stoljeća sa zadatkom rješavanja novih misterija ispunjenim tragedijama, ali i nadnaravnim bićima – pojavama zbog kojih je glavna knjiga s pravilima došla na toliki pozitivni glas među fanovima društvenih igara. Bez ulaska u teritorij spoilera, The Lost Mountain Saga istražuje misterij iza tragedije u obližnjem rudniku koja je odnijela više života, tragične sudbine novih likova koje ćete susreti tijekom igranja, pa do istraživanja pozadine planinskog lanca po kojem je ova priča nazvana. Cijela ova ekspanzija ispunjena je zanimljivim idejama i detaljnim opisima lokacija, likova i događaja koje GM može iskoristiti za fantastičnu novu kampanju sa svojim društvom.

Tada su se počeli nizati neobjašnjivi događaji. Radnici, čak i iskusni rudari koji su godinama radili u rudniku bakra , odjednom bi se izgubili ili gadno pali. Neki bi prijavili da su čuli zastrašujuće zvukove koji dolaze iz mračnih špilja. Rudnici nisu bili jedino mjesto gdje su se događali takvi neobjašnjivi događaji. Usjevi bi iznenada planuli. Kravlje mlijeko bi se pretvorilo u pepeo. Spaljena tijela životinja bila bi pronađena razbacana po okolnoj šumi. Na kraju su ljudi tvrdili da se kasno noću iz rudnika može čuti plač male djece.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_2

Kao što smo već spomenuli, igra prolazi kroz niz tragičnih događaja koje će imati velikog utjecaja na samu priču, a GM će biti upozoren prilikom svakog poglavlja što se u njemu nalazi – od tema nasilja, zlostavljanja pa do opisivanja mentalnih problema.

Sve bitne informacije i opisi bili su predstavljeni na jednostavan način tako da sam osobno kao GM te kampanje uživao u čitanju knjige, smišljajući ideje u glavi kako će koji dio kampanje biti posložen, ali i oduševljeno pratio zanimljivu kombinaciju mračnih i tragičnih tema s određenom dozom humora – nešto što je DiLorenzo odlično spojila u jednu cjelinu vrijednog igranja.

Vaesen The Lost Mountain Saga_ recenzija_4

Naravno, ovo je ekspanzija tako da morate prethodno pročitati glavnu knjigu jer se tamo nalaze opisi Year Zero Enginea, svih gameplay sistema i entiteta koje će te susreti u svojoj priči. The Lost Mountain Saga ne troši vaše vrijeme i odmah kreće sa svim potrebnim informacijama za pokretanje nove avanture, a cijeli sadržaj knjige koji je rasprostranjen na sveukupno 82 stranice prolazi kroz sve što vam treba, slično kao i s glavnom knjigom – potpomognuto kvalitetnim crtežima, kartama i brzim pristupom potrebnim statistikama.

Sve u svemu, The Lost Mountain Saga je odličan dodatak ovoj horor igri, a DiLorenzo je sa svojim stilom pisanja i idejama olakšala pristup sastavljanju ove nove kampanje koju, ako ste fan Vaesena, jednostavno morate zaigrati. Naravno, ovo je društvena igra tako da puno toga ovisi o GM-u i interesu svih igrača za stolom, ali Vaesen i The Lost Mountain Saga su ponudili sve moguće alate i ideje kako bi to iskustvo bilo što lakše, zanimljivije i jednostavno zabavnije. Tako da, sakupite svoju ekipu, pripremite svoje likove, pustite ambijentalnu glazbu i zakoračite ponovno u misteriozni sjever gdje vas sada čeka The Lost Mountain Saga.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_5

misc
25.10.2023

Marvel’s Spider-Man 2 | RECENZIJA

Autor:  

Rijetko koji studio uspijeva napraviti serijal igara s dobrom dozom evolucije gameplay elemenata, a da pritom zadrži ono što zbog čega je original dobio pohvale i doveo naslov na tu neku višu razinu. Insomniac Games je sada ispred sebe imao, jednostavno rečeno, ogroman zadatak – dostaviti novi Spider-Man nastavak nakon iznimno uspješnih igara Marvel’s Spider-Man i Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Idemo provjeriti koliko je uspio u tom svom zadatku i što zapravo sve nudi novi Marvel’s Spider-Man 2!

Unatoč broju u naslovu, ovo je tehnički treći naslov u akcijsko avanturističkom serijalu i nadograđuje svoje temelje uspostavljene u prethodnim nastavcima te usmjerava Petera i Milesa u nove opasne avanture koje prijete njima i New Yorku. Iako je ovu igru tehnički moguće zaigrati bez igranja prethodnih nastavka zbog kratkog video osvrta događaja na samom početku igre, toplo preporučujemo da započnete serijal ispočetka jer ćete puno bolje shvatiti odnose između glavnih likova, emocionalnu težinu nekih prethodnih događaja, ali sam razvoj vizuala i gameplay elemenata koje Insomniac implementira u svoje igre. Razumijemo da ulazak u Marvelov svijet može zvučati pomalo zastrašujuće, pogotovo zbog velikog broja stripova, knjiga, serija, filmova i drugih igara, ali Insomniac je do sada uspješno dostavio igre koje vas mogu uvući u taj svijet s kvalitetno napisanim pričama i gameplay elementima koje ih upotpunjavaju.

Marvels Spiderman_3

Kao i sa svim našim dosadašnjim recenzijama, ne želimo puno otkrivati u vezi same priče – pogotovo za igre koje se jako oslanjaju na taj segment, stoga bez brige oko spoilera unutar ove recenzije. Igra započinje s akcijski nabijenom sekvencom protiv Sandmana koja funkcionira kao kratki tutorijal za osnove kretanja kroz prostor te da se prisjetite kako funkcioniraju njeni borbeni sistemi, ali odmah nakon se otvara grad s raznim sporednim misijama, tajnama i manjim zadacima koje možete rješavati svojim tempom.

Iako već definirana formula manevriranja New Yorkom sa svojim moćima funkcionira fantastično i u ovom nastavku, sam grad kroz kojeg se krećete ne pruža baš neke novitete. Prati standardnu formulu koja je već godinama prisutna u igrama s otvorenim svijetom – što nije velika negativna sama po sebi, ali je iz naše perspektive to možda propuštena prilika za dodatno razvijanje ovog svijet.

Marvels Spiderman_4

Marvel’s Spider-Man 2 u svojoj priči dolazi s hrpom ikoničnih neprijatelja – od Venoma, Kravena pa do Sandmana, a sve te bitke zahtijevat će od vas brze reakcije za pravi borbene spektakle. Ti borbeni sistemi su također ovog puta dobili na pozornosti jer Spider-Man 2 nudi novu parry mehaniku za rješavanje napada koje nije moguće izbjeći, ali i unaprijeđene uređaje za rađenje dinamičnih borbenih kombinacija. Kada u cijeli recept dodate i nove varijacije manjih neprijatelja, borbe mogu izgledati stvarno impresivno.

Nakon što priča završi i predstavi svoje potencijalne planove za dodatke ili budući nastavak u klasičnom Marvelovom post-credits stilu, možete nastaviti s istraživanjem otvorenog svijeta te rješavanjem svih sporednih misija i izazova. Nama je trebalo oko dvadesetak sati da prođemo kroz glavnu priču i manji dio sporednih misija, ali igra nudi još hrpu misija koje se postepeno otključavaju prolaskom kroz glavni dio igre.

Marvels Spiderman_6

Insomniac je još s prošlim nastavcima dokazao da razumije kako dostaviti pravi Spider-Man osjećaj kojeg fanovi očekuju od ovih igara, a sa Spider-Man 2 uspio je podići taj standard kojeg je sam postavio. Osim što vas igra sada vodi kroz priču iz perspektive Milesa i Petera što otključava čak tri različita sistema nadogradnje vještina – jedan za Petera, jedan za Milesa i jedan njihov zajednički, developeri su odlučili iskoristiti moć PlayStation 5 konzole kako bi dostavili još bolje vizuale, ali i jedinstvene značajke DualSense kontrolera. Svaki vaš korak i svaki udarac potpomognut je detaljnim vibracijama, a adaptivni trigeri dodatno upotpunjuju taj osjećaj prisustva u ovom svijetu.

Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna PlayStation 5 igra koja igračima dostavlja kvalitetan izbornik putem kojeg mogu prilagoditi igru svojim željama i potrebama. Osim što mogu promijeniti željenu razinu težine, igrači mogu dodatno prilagoditi detalje u gameplay segmentu – od razine zdravlja negativaca, pojednostavljenih zagonetki, povećanja vremenskog perioda za izbjegavanje, pojačanog automatskog ciljanja pa do toga koliko vas lako mogu primijetiti neprijatelji dok ste u tzv. stealth modu.

U vizualnom segmentu izbornika, Spider-Man 2 nas je jednostavno oduševio! Uz standardni odabir između Performance i Fidelity moda, igra nudi opcije za Variable Refresh Rate (VRR), podršku za zaslone sa 120Hz, mogućnost odabira željenih vizualnih efekata i prilagođavanja vizuala s High Contrast opcijama. Naravno, svaka ta opcija pored sebe ima tekstualni opis što će promijeniti, ali i vizualni primjer što točno mijenjate.

Marvels Spiderman_5

Čak je i zvučni segment dobio detaljni izbornik, a to znači da uz standardne slidere za zvukove i glazbu na ponudi imate mogućnost ugasiti licenciranu glazbu ako želite bez brige streamati igru, isključiti više i niže frekvencije zvukova pa i pojačati glasnoću samih dijaloga unutar igre.

Sve u svemu, uvijek volimo usmjeriti pažnju na kvalitetno napravljeni izbornik, a Insomniac je napravio baš to! Uvijek se sjetimo razočaranja koje su nam pružali prazni izbornici u igrama za konzole prije nekih desetak godina, zbog čega ćemo uvijek naglasiti našu pohvalu za svaki pokušaj održavanja i podizanja standarda u tom segmentu! Što više igrača može zaigrati neki naslov zbog detaljnih opcija koje će im ostvariti pristup igranju je uvijek velika pozitiva, stoga usmjeravamo naše čestitke Insomniac Gamesu na odlično odrađenom poslu!

Što se tiče tehničke perspektive, mi smo Marvel’s Spider-Man 2 primarno igrali na Performance modu koji cilja na 60 fpsa i pojednostavljenu ray-tracing opciju i tijekom igranja nismo primijetili nikakve veće padove u frameratu ili vizualnom segmentu. Da, bio je tu poneki pop-in efekt tijekom jurnjave kroz grad, ali nije nam narušavao dojam o samoj igri i trenutnim događajima kroz koje smo prolazili kao Miles ili Peter. Što se tiče Fidelity moda koji iskorištava sve ray-tracing značajke u 4K, Marvel’s Spider Man 2 je uspijevao držati stabilnih 30 fpsa. Iako osobno preferiramo veći fps tijekom igranja, njegova stabilnost je ipak najbitnija stoga možemo pohvaliti oba glavna grafička moda, a na vama onda ostaje odabir što vam više odgovara – viša rezolucija ili veći fps.

Marvels Spiderman 2_7

Jednostavno rečeno, Insomniac Games je uspio gdje mnogi AAA studiji nisu – dostaviti vrhunski nastavak s kojim će fanovi sigurno biti oduševljeni. Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna vrhunska PlayStation 5 ekskluziva koja nadograđuje rastuću kolekciju igara koje morate zaigrati na trenutnoj generaciji PlayStation konzole. Neovisno jeste li fan Marvelovog sadržaja ili ne, Spider-Man 2 je iznimno kvalitetna igra koja vas sa svojim dobro razrađenim likovima, zabavnim borbenim mehanikama i pričom koja vas uvlači sa svojim raznim iznenađenjima uspijeva ponuditi osjećaj kao da ste stvarno Spider-Man!

misc
03.11.2022

God of War Ragnarok – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Kao i sa svakom našom dosadašnjom recenzijom, želimo svesti bilo kakve spoilere na apsolutni minimum, ali kako je ovo direktan nastavak priče prošlog God of Wara, neke stvari kroz koje ćemo proći ulaze u teritorij manjih spoilera. S time rečeno, krenimo redom!

Snažan početak kraja

Kao veliki fanovi prošlog nastavka, jedva smo čekali vidjeti što je Santa Monica Studio imao u planu s Kratosom i Atreusom. Moramo priznati, malo smo bili zabrinuti s informacijom da Cory Barlog neće voditi ovaj projekt – nešto što je i zabrinulo glavnog glasovnog glumca Christophera Judgea koji je čak u jednom trenutku dao otkaz zbog toga, ali novi direktor Eric Williams se pokazao da ipak zna što radi.

god-of-war-ragnarok-recenzija_4

God of War Ragnarok želi proširiti apsolutno svaki segment iz prošlog nastavka – od gameplay elemenata, dužine igre pa do same priče koja je ovog puta dobila još detaljniju pozadinu nordijske mitologije. S listom emocija kroz koje vas želi provesti, većinu njih uspijeva postići čak u samom uvodu – od akcijski nabijenih scena, stvarno emotivnih trenutaka pa sve do intrige koja pokreće misterij iza ovog nastavka.

Samo usputno da spomenemo, vidjeli smo da su neki Redditovci digli malu paniku na spominjanje tog emotivnog početka jer su se počele povlačiti paralele s The Last of Us Part 2 – igrom koja dan danas još uvijek može pokrenuti emotivnije/eksplozivnije rasprave. Bez ulaska u teritorij spoilera, možemo samo potvrditi da se ne radi o nikakvim drastičnim preokretima u priči, već kvalitetnoj odrađenoj sceni potpomognutoj dobrim tempom i dobrom glumom.

Ta kombinacija dobrog tempa, glume i kadriranja stvarno je odrađena vrhunski jer vas odmah uvlači u taj svijet i odlično postavlja temelje za događaje koji slijede. Ne možemo dovoljno nahvaliti uvodnu scenu s Thorom koja pokreće naše glavne protagoniste na njihovo sljedeće putovanje, baš zbog te glume putem koje je izrečeno puno više pogledima nego samim razgovorom.

Proročanstvo u prvom planu

Jedna od glavnih tema sada je usmjerena prema ideji proročanstva i ima li smisla boriti se protiv nje – pogotovo kad razmislite kako je potencijalna borba protiv tog proročanstva možda zapravo korak prema njegovom ispunjavanju. Te dileme vode naše glavne protagoniste kroz događaje koje s krivim koracima mogu možda pokrenuti novi rat – nešto što apsolutno ne odgovara Kratosu kao ocu koji ima jedan jedini zadatak – zaštititi svojeg sina.

god-of-war-ragnarok-recenzija_5

Dok su prva i zadnja trećina priče bile odrađene fantastično, sama sredina nam je osobno nekako izgubila fokus u kojem točno smjeru se sve to kreće. Kada bi povukli neku paralelu s prošlim nastavkom, Kratos i Atreus su od samog početka imali jasan i jednostavan cilj, a njihov odnos i događaji putem bili su dio te avanture. U Ragnaroku se nalazi hrpa novih potpriča i uvjeta kako završiti te potpriče da smo očito počeli gubiti fokus što točno radimo i trebamo li to uopće raditi kada se u obzir uzme spomenuto proročanstvo.

Napredak na snažnim temeljima

S hrpetinom novih neprijatelja i mini bosseva koji će vam stajati na putu do vašeg cilja, Kratos ponovno na raspolaganju ima svoju Leviathan sjekiru, Blades of Chaos, ali i cijeli sistem razvijanja svojih vještina. Nabavljanjem nove opreme razvijate svoje statistike, ali i level s kojim onda dodatno otključavate nove vještine. Ragnarok je uspješno proširio taj cijeli sistem razvijanja kad se usporedi s prethodnim nastavkom i konstantno nam je pružao osjećaj napredovanja tijekom cijele glavne priče, ali i završavanja svih sporednih misija u post-credits segmentu.

god-of-war-ragnarok-recenzija_11

S obzirom na to kako je završio prošli God of War, bilo je i za očekivati da će Atreus ovog puta dobiti puno više pozornosti. Razvoj njegovog karaktera i razumijevanje njegove uloge u ovom svijetu ulazi u prednji plan, što će u nekim dijelovima utjecati i na sam gameplay.

Dodatan fokus su u ovoj igri dobili i drugi sporedni likovi sa svojim osobnim pričama, ali i novim gameplay ulogama tijekom samih borbi. To znači da će vam se u određenim segmentima pridružiti Sindri i ostatak ekipe sa svojim posebnim napadima.

Kada se sve to zbroji, God of War Ragnarok sa svojim snažnim gameplay temeljima prošlog nastavka i svim ovim nadogradnjama uspio je dodatno unaprijediti cijeli taj borbeni sistem – postignuće koje zaslužuje svaku pohvalu. Svaki zadani udarac ima tu težinu iza sebe i uvijek imate osjećaj da vaše vještine za kontrolerom mogu držati cijelu situaciju pod kontrolom – koliko god neprijatelji bili brzi ili veliki.

God of War: Myst Edition

Količina raznovrsnih zagonetki koja dolazi s God of War Ragnarok je stvarno impresivna – što je, subjektivno rečeno, u istu ruku i pozitivna, ali i nekad i ne toliko pozitivna stvar.

Ono što nas je najviše smetalo kod nekih zagonetki jest to što se moraju riješiti točno onako kako su developeri zamislili. Nema prostora za improvizaciju iako bi logika i level dizajn to realno trebao dopustiti. Dok u jednom trenutku Kratos može razvaliti zidove sa svojim šakama i sjekirom, u drugom…njegova sjekira ne može proći kroz tanku drvenu letvu koja štiti specifične piksele namijenjene za rješavanje zagonetke.

Nemojte nas krivo shvatiti, te zagonetke mogu biti jako zabavne i izazovne, ali u više navrata su nam uspjele narušiti tempo igre. Rješavanje zagonetke odmah nakon teškog boss fighta nam jednostavno nije odgovaralo – pogotovo jer smo još uvijek bili pod adrenalinom od same borbe. Sad još u sve to nadodajte pokoju tehničku grešku i imate frustrirajući recept gdje jurite okolo i gađate sve oko sebe kako bi riješili nerješivu zagonetku. Baš zbog toga smo se u nekoliko situacija morali vratiti na prošli checkpoint kako bi otkrili da se neki NPC u tom prvom pokušaju nije aktivirao i time pomaknuo zagonetku na sljedeći dio.

Glavni izbornik za bogove

Jednostavno rečeno, količina opcija u glavnom izborniku zaslužuje svaku pohvalu. Uz standardne grafičke opcije za željeni grafički mod (Performance, Resolution), podešavanje Motion Blura i Film Graina, tu su i posebne High Contrast postavke za igrače koji slabije vide boje – nešto što je sve češća pojava u PlayStation ekskluzivama.

god-of-war-ragnarok-recenzija_8

Što se tiče zvučnog odjela, Santa Monica je implementirao cijeli sistem dodatnih zvučnih napomena za razne gameplay elemente. Na primjer, ima posebni zvučni efekt kada igrač ponovno dobije kontrolu nad svojim likom, kada je dobio XP ili kada je potrebno izbjeći neprijateljski napad.

Tu su još i razne opcije za podešavanje Aim Assist funkcije po svojoj želji, mijenjanje inputa s kontrolera, kako funkcionira Lock-On sistem te koliko je primjetan efekt njihanja kamere. Gameplay odjel je također dobio svoj dio u izborniku što znači da možete mijenjati duljinu vremena dostupnog za rješavanje tempiranih zagonetki, uključiti opciju za automatsko sakupljanje te uključiti dodatne checkpointe tijekom manjih bosseva.

god-of-war-ragnarok-recenzija_7

Što se tiče DualSense funkcionalnosti za PlayStation 5 verziju, tu smo najiskrenije malo razočarani – pogotovo što je u pitanju PlayStation ekskluziva. S tolikom količinom različitih napada i kombinacijom tipki koje oni zahtijevaju, nadali smo se vidjeti nekakav sličan sistem kojeg je imao i Returnal s adaptivnim trigerima. Da, razumijemo da igra dolazi i na PlayStation 4 na kojem nije moguće reproducirati takve kontrole, ali dodatna opcija s DualSense kontrolama bila bi dobrodošla.

Što na kraju reći o igri?

God of War Ragnarok je pristupio svojim snažnim temeljima s poštovanjem i ponudio priču koja će sigurno oduševiti fanove serijala. Od razrađenih gameplay elemenata pa do količine novog sadržaja i većeg fokusa na nordijsku mitologiju, God of War Ragnarok je finale kakva ova saga zaslužuje. Kao i svaka igra, ima nekih svojih problema (od kojih su neke potpuno subjektivne), ali kada se pogleda cijeli paket, God of War Ragnarok je vrhunska akcijsko avanturistička igra koja će ponosno stajati rame uz rame s najboljim PlayStation ekskluzivama do sada.

misc
18.10.2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (PC) |RECENZIJA

Autor:  

Uncharted je serijal koji je zasluženo ostavio svoj trag u žanru avanturističkih igara, a sada će ju napokon moći zaigrati još više igrača jer dolazi na PC! Što se tiče naših dojmova o samoj igri, možemo jednostavno odmah preskočiti na zaključak koji se inače nalazi na kraju naših recenzija: “Ako ste u potrazi za kvalitetnom avanturističnom igrom s dobrom dozom humora i pamtljivim likovima, tu se jednostavno nemate što premišljati.” Naravno, ovo je PC port pa stoga moramo usmjeriti fokus na elemente izvan same priče i gameplay elemenata, stoga krenimo redom!

uncharted-Collection-PC_7

KK je: Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Kako je jedan fantastičan kritičar započinjao svaku svoju “recenziju” PC porta s odlaskom u glavni izbornik, vrijeme je da istražimo što sve novoga dolazi s ovom novom verzijom kolekcije Uncharted igara.

Uz standardne opcije u grafičkom izborniku za mijenjanje rezolucije i display moda (Windowed, Borderless Windowed), igrači mogu iskoristiti i AMD-ovu FSR2 tehnologiju koja uz pomoć upscaling tehnologije uspijeva povećati vaš FPS prilikom igranja bez vidljivog narušavanja vizuala. Tu su također opcije za uključivanje i isključivanje V-Synca, zaključavanje FPS-a na 30, ali i poseban slider za motion blur – nešto što je uvijek poželjno imati u izborniku.

uncharted-Collection-PC_2

Pod naprednijim postavkama, moguće je odabrati željeni grafički preset, ali i posebno prilagoditi kvalitetu tekstura, sjena, 3D modela, refleksija i Anisotropic Filteringa. Odlična stvar kod cijelog ovog grafičkog dijela izbornika jest ta da se na dnu nalazi pokazatelj koliko vaše odabrane postavke koriste VRAM-a i kako najbolje posložiti postavke po mogućnostima svojeg računala.

Kao što je to bilo i s prethodnim Sonyjevim igrama, u glavnom izborniku nalazi se i hrpa opcija kako bi si prilagodili igru svojim vještinama i mogućnostima. Čisto za primjer, za igrače koji nemaju baš iskustva s kontrolerom mogu uključiti dodatnog asistenta koji usmjerava kameru u smjeru kretanja kako bi se olakšalo igranje s analognim palicama. Tu je i opcija izbjegavanja brzog tipkanja prilikom QTE sekvenci, mijenjanje funkcionalnosti lijeve i desne palice na kontroleru te paljenje i gašenje točke na sredini ekrana za lakše ciljanje.

uncharted-Collection-PC_3

Kako je igru po prvi put moguće zaigrati s mišem i tipkovnicom, developeri su implementirali mogućnost mijenjanja inputa po vlastitoj želji, ali i osjetljivost ciljanja s mišem. Naime, ako je ovo igra koju želite zaigrati s kontrolerom, iste opcije su dostupne – bilo da želite zaigrati sa XInput, PS4 ili PS5 kontrolerom. Naravno, ako odlučite zaigrati sa PS5 kontrolerom, dostupna je podrška za detaljnije vibracije i adaptivne trigere.

Sve u svemu, PC verzija za Uncharted: Legacy of Thieves Collection nudi iznadprosječan izbornik za prilagođavanje igre svojim potrebama, ali neke stvari ipak nedostaju koje morate imati na umu prilikom kupovanja. Naime, nema opcija za prilagođavanje boja i kontrasta za daltoniste – opcije po kojima je Naughty Dog bio poznat sa svojim posljednjim igrama. Također, nema pravilne fullscreen podrške, ali i dodatnih opcija za zaključavanje FPS-a osim one za 30 – što može predstavljati problem za one koji žele zaključati na 60 ili više.

Što se tiče samih performansi dobivenih od našeg eksperimentiranja s grafičkim izbornikom, obje igre su držale stabilan FPS tijekom igranja unatoč tim nekim spomenutim nedostacima.

uncharted-Collection-PC_1

Ultra postavke ostavljaju ultra bez daha

Kakvo god je vaše trenutno mišljenje o Naughty Dogu zbog nekih kreativnih i poslovnih odluka oko The Last of Us serijala, jedno je sigurno – da znaju jako dobro dizajnirati svijet te ispuniti ga s impresivnom količinom detalja kako bi ponuditi “uvjerljivu” okolinu. Baš zbog toga, A Thief’s End i The Lost Legacy s ovim tehničkim nadogradnjama još uvijek može konkurirati mnogim današnjim naslovima. To smo rekli i za PS5 verziju, a sigurno to možemo reći i za ovu PC verziju- pogotovo ako imate jače računalo.

uncharted-Collection-PC_6

Igra je dizajnirana na način da vam pruža dobru kombinaciju “onih” filmskih trenutaka gdje u jednom trenu izvodite Indiana Jones akrobacije, a u drugom se divite veličini “živućeg” svijeta ispunjenim spomenutim detaljima. Baš ta vizualna nadogradnja koja je nedavno došla sa PS5 verzijom, ali i mnogobrojnim grafičkim postavkama PC verzije pokazuju kako Naughty Dogov pristup vizualima je na jednoj drugoj razini jer ta kvalitetna sinergija dizajna i razvijajuće tehnologije još uvijek može pružiti vizuale koje ostavljaju bez daha.

Postoji li razlika između PC i PS5 verzije? Kada se radi vizualna side-by-side usporedba, PC nudi malo detaljnije sjene i oštrije teksture, ali ta razlika se jako brzo “otopi” u adrenalinskim nabijenim sekvencama. Naravno, u nekim drugim segmentima nema ni smisla raditi usporedbu jer PC verzija dolazi s podrškom za ultra široke zaslone, ali i otključanim FPS-om koji s dobrim računalom podiže iskustvo na jednu drugu razinu.

uncharted-Collection-PC_8

Greatness awaits na PC-u!

Studio Iron Galaxy je dostavio dosta dobar PC port ove kolekcije Uncharted igara – tretman koji je serijal ovakvog kalibra i zaslužio. Od iznadprosječnog izbornika, podrške za razne PC specifične značajke pa do stabilnog tehničkog stanja, Uncharted: Legacy of Thieves Collection na PC-u će vam pružiti izvanredno iskustvo. Jednostavno rečeno, ako ste u potrazi za kvalitetnom avanturističnom igrom s dobrom dozom humora i pamtljivim likovima, tu se jednostavno nemate što premišljati.

Za kraj možemo samo reći: Uncharted, dobrodošao na PC!

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA