Reboot Develop: U tri godine izgubili oko 56.000€ na organiziranje konferencija

Mnogi su danas već upoznati s hrvatskom Reboot Develop konferencijom koja je sa svojim luksuznim lokacijama, povoljnom cijenom i izvanrednom listom govornika zauzela poziciju kao jedna od najboljih konferencija baziranih na industriji videoigara u svijetu.

sgc_img9Tijekom ovogodišnje konferencije u Splitu razgovarali smo s mnogim nezavisnim tvrtkama iz Europe koji su tamo prikazivali svoje projekte i svi su potvrdili da je cijena isplativa za dobiveni sadržaj i za sve savjete od najutjecajnijih ljudi iz industrije. Što se tiče financijske isplativosti organiziranja tih konferencija, Damir Đurović, direktor tvrtke Digitalna Avantura, izjavio je tijekom ovogodišnje SGC konferencije u Sloveniji kako su prilikom organiziranja prethodne tri konferencije izgubili oko 56.000€.

Ideja same konferencije je privući najveća imena iz industrije videoigara kao što se to godišnje događa na godišnjoj D.I.C.E. konferenciji u Las Vegasu, ali s cijenom povoljnom za regionalne proizvođače igara. Na primjer, ulaznica za D.I.C.E. iznosi oko 2.500€, dok je ovogodišnja Reboot Develop ulaznica za jednu osobu iznosila 1.870 kn.

Htjeli smo napraviti točno to u Europi, u našoj regiji, ali s veoma povoljnom cijenom. Htjeli smo napraviti nešto što zovemo indie luksuznost.

Prva Reboot Develop konferencija održala se tijekom 2014. godine u zagrebačkom hotelu Double Tree by Hilton na kojoj je prisustvovalo 34 govornika i oko 240 posjetitelja iz 80 različitih studija i 9 europskih država. Napomenuo je kako je ta konferencija bila veliki uspjeh za njih u to vrijeme te da su za njeno organiziranje izgubili oko 1.000€.

Organizirali smo ga u samo 3 mjeseca i na kraju smo izgubili oko 1.000€.

rebootDevelopIndie_image1Sljedeće godine konferencija je premještena u luksuzni Dubrovnik koju je posjetilo oko 450 posjetitelja iz 150 tvrtki diljem svijeta i preko 50 govornika. Iako je konferencija primila pozitivne reakcije od posjetitelja i predavača, financijski gledano, organizatori konferencije izgubili su oko 15.000€ zbog većeg broja govornika i njenog održavanja u skupom hotelu Radisson Blu Resort & Spa.

Konferencija je pripremljena i organizirana u samo 6 mjeseci, što je super. Ne toliko super jer smo izgubili 15.000€. Nekako smo uspjeli preživjeti zbog naših drugih projekata.

Ovogodišnja konferencija održala se u Splitu te je uspješno privukla za sada najveći broj govornika i posjetitelja. Iako je početni plan bio održati konferenciju sa 60 govornika, na kraju je prisustvovalo njih 84. Najveći problem pojavio se samo jedan dan prije njenog početka.

Situacija se brzo pretvorila u noćnu moru.

rebootDevelop2016_image2Velik broj govornika imalo je problema s odgodom leta zbog čega su organizatori kupili dodatne avionske karte da na vrijeme stignu održati svoja najavljena predavanja.

Na kraju smo morali kupiti 47 novih avionskih karti. Na kraju smo izgubili 40.000€ što je novi rekord.

Što se tiče sljedeće Reboot Develop konferencije koja će se sljedeće godine ponovno održati u Dubrovniku, Reboot cilja imati najbolju listu govornika u industriji za 2017. godinu na svjetskoj razini. Očekuju oko 100 govornika i 1.500 posjetitelja. Đurović je nadodao kako ne planira povisiti cijenu ulaznica do razine gdje nije povoljna za regionalne developere.

Plan im je da uz pomoć VIP ulaznica koje su za sada privukle pozornost mnogih ruskim posjetiteljima, mnogim sponzorima i velikoj medijskoj pozornosti uspjeti prekinuti negativan financijski niz njihovih konferencija.

Moramo zaraditi novce od toga jer ako pogledate unaprijed, vjerojatno ćemo izumrijeti ako ne počnemo zarađivati neke novce. S našim drugim projektima također gubimo novce.

POVEZANE VIJESTI:

27.09.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Stellar Blade | RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

29.04.2024

Today’s Games predstavio TGi – alat koji koristi tehnologiju strojnog učenja za izradu GDD-a

Autor:  

Zagrebački studio Today’s Games je tijekom ovogodišnje konferencije Reboot Develop Blue u Dubrovniku predstavio demo verziju svoje igre ReSetna, ali i program koji se temelji na tehnologiji strojnog učenja za izradu GDD-a (Game Design Documenta).

resetna_1Pod imenom TGi, u pitanju je adaptivno-modularni program koji automatizira sintezu ključnih dokumenata za razvoj videoigre s ciljem ubrzavanja pretprodukcijskog stadija razvoja. Osim što na ovom projektu rade developeri spomenutog studija, u razvoj su uključeni i partneri iz Sveučilišta Algebra. Studio planira prvo koristiti ovaj sustav interno prilikom razvoja svojih igara, dok ga u budućnosti cilja lansirati i kao B2B proizvod za druge studije.

Što se tiče njihove igre ReSetna, u pitanju je kombinacija metroidvania i souls-like gameplay mehanika koja bi trebala stići na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch platforme krajem ove godine. Na igri radi zagrebački studio osnovan 2023. godine koji je sastavljen od developera koji su do sada radili na naslovima SCUM, Serious Sam, League of Legends, Red Solstice i Talos Principle.

Izuzetno smo ponosni što smo predstavili važne inovacije na Reboot Develop Blue. Feedback na demo igre RESETNA je fantastičan, od vizuala i art stila, do igrivosti i dinamike igre. Broj tvrtki zainteresiranih za suradnju s nama nas zaista čini ponosnim na rad našeg tima. Paralelno, povratna informacija na predstavljeni TGi od niza svjetski poznatih gaming tvrtki samo nam je potvrdila da je TGi itekako nužan za gaming industriju i rješenje koje će zasigurno koristiti brojne tvrtke diljem svijeta u razvoju video igara.“, izjavio je Darijan Kosić, glavni izvršni direktor tvrtke Today’s Games.

misc
19.04.2024

Napitak Jamnica ProGame osvojio prvo mjesto u kategoriji inovacija na Foodbev Awardsu

Autor:  

Jamnica je još prije dvije godine lansirala svoje novo funkcionalno bezalkoholno piće pod imenom ProGame koje je razvila primarno za igrače videoigara. Taj napitak je sada osvojio prvo mjesto u kategoriji “Best Drink Innovation” na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu hrane i pića (IFE) – britanskom eventu za inovacije u toj industriji.

Jamnica-Progame_1Iza ove odluke stoji stručni žiri FoodBev Media, organizacija specijalizirana za izvještavanje i analiziranje promjena, trendova i inovacija u međunarodnoj industriji hrane i pića. Foodbev je osnovan još u 2000. godini u Londonu, a nagrade za inovaciju u kategoriji pića postoje već 21 godinu.

ProGame je u potpunosti razvijen i proizveden u Jamnici, a ono po čemu se ističe od druge konkurencije na tržištu jest to što u njemu nema taurina te da sadrži sustav zaslađivanja palatinozu – šećer niskog glikemijskog indeksa koji ne uzrokuje tzv. ‘sugar crash’.

misc
24.01.2024

Algebrina gaming konferencija ugostila domaće developere i Johna Romera – tvorca Doom serijala

Autor:  

Trodnevni gaming event u Sveučilištu Algebri je službeno završio, a posjetitelji su mogli prisustvovati na ovogodišnjem Global Game Jamu, esports natjecanju, ali i konferenciji Future Perspectives of Game Development koja je privukla mnoge domaće razvojne studije, ali i Johna Romera – svjetski popularnog developera koji stoji iza igara Doom, Quake i Wolfenstein 3D.

Algebra konferencija_1Veseli nas što polako, ali snažno, gradimo game dev i gaming community u Algebri – naši studenti su jučer održali i prvi esport turnir u potpunosti u organizaciji našeg Sveučilišta, uz podršku naših partnera Telemach Hrvatska i White Shark, a danas nakon konferencije otvaramo Global Game Jam koji će opet okupiti hrpu mladih entuzijasta i kreativaca spremnih na izradu svojih prvih igara. Hrvatska sigurno može postati mjesto u kojem će se industrija izrade računalnih i videoigara razvijati i rasti, a posebno sada kada je i novom S3 Strategijom cijela ICT zajednica okrenuta većoj produktivizaciji sektora.“, izjavio je Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra, prilikom otvorenja konferencije.

Na spomenutoj konferenciji pričalo se temi autorskih prava, strategijama financiranja gaming projekata, ali i samoj budućnosti industrije videoigara, dok je John Romero usmjerio fokus i na svoju karijeru – od teškog djetinjstva pa do razvoja jednih od najvažnijih igara u industriji.

Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Imate ovdje odličnu ekipu, Croteam, koji su prisutni u ovoj industriji već 30 godina. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih timova u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara nalazi se u umjetnoj inteligenciji, a velik utjecaj imat će i VR (virtualna stvarnost) i AR (proširena stvarnost). To je budućnost i stvaranja, ali i igranja videoigara te velika pomoć, ali i izazov dizajnerima u budućem razdoblju. U vrijeme kada smo mi počinjali nije bilo ni studija ni edukacije za razvoj igara, većina nas je u to vrijeme bila samouka, zato su danas fakulteti i Sveučilišta poput Algebre dragulji ne samo za područje Hrvatske, nego i čitave regije.“, izjavio je John Romero.

POVEZANA VIJEST:

misc
24.01.2024

John Romero: Industrija videoigara koristit će AI na veliki način

Autor:  

Na ovogodišnjoj konferenciji Future Perspectives of Game Development na Sveučilištu Algebri imali smo priliku popričati s Johnom Romerom – dizajnerom i programerom iza ikoničnih igara kao što su Doom, Quake, Hexen i Wolfenstein 3D.

John Romero - Algebra_1John Romero se osvrnuo na usmjerenje industrije videoigara i što ju čeka tijekom sljedećih pet godina, izjavivši kako će veliki fokus biti usmjeren prema umjetnoj inteligenciji.

U sljedećih pet godina, industrija videoigara koristit će umjetnu inteligenciju na veliki način. Već koristimo umjetnu inteligenciju u stvaranju igara. Umjetna inteligencija bit će jedan od najvećih noviteta koji će zauvijek ostati dio igara. Tek smo ju počeli koristiti, a postat će dio načina kako radimo videoigre – ne samo u sistemima unutar igara, već da radimo sadržaj u igrama, čak i kod. Umjetna inteligencija je nevjerojatna u generiranju koda.

Nadodao je i savjet za sve developere koji su u ovoj industriji – da moraju postati dobri u korištenju umjetne inteligencije.

Ta tehnologija generiranja vizuala i programerskog koda polako se počinje koristiti kao alat u razvijanju videoigara, a sudeći po Romeru, ona će u bližoj budućnosti postati velik dio samog procesa razvijanja.

misc

Popravite svoju retro konzolu