Pomognite znanstvenicima u borbi protiv koronavirusa s igrom Foldit
Foldit je besplatna online igra u kojoj igrači samim igranjem mogu sudjelovati u važnim znanstvenim istraživanjima, a ona je sada ažurirana s novim zadatkom – dizajniranjem antivirusnih proteina protiv koronavirusa COVID-19.
“Danas vas zovemo da pomognete dizajnirati antivirusne proteine protiv koronavirusa. Najbolja rješenja će biti proizvedena i testirana u Institutu za dizajn proteina u Seattleu“, objavljeno je službenom Twitter profilu ove igre.
Igra je originalno stigla na tržište u 2008. godini, a dizajnirana je na način da igrači ne trebaju imati prethodnog znanja u medicini i biokemiji kako bi je mogli igrati i time rješavali dostupne probleme. Ideja iza igre je jednostavna – savijanje proteina kako bi ih doveli u što stabilnije stanje. Što stabilnije stanje, to ćete dobiti bolji rezultat koje možete uspoređivati s drugim igračima iz cijeloga svijeta.
Znanstvenici su dizajnirali ovu igru kako bi vidjeli može li ljudsko prepoznavanje uzoraka i mogućnost rješavanja zagonetki biti učinkovitije nego trenutni računalni softveri, a sudeći po izvještaju u znanstvenom časopisu Nature u 2010. godini, pedeset sedam tisuća igrača Foldita uspjeli su u nekim situacijama nadmašiti rezultate računala.
“Ljudi koriste puno veći raspon metoda istraživanja nego računala. Različiti igrači koriste različite pokrete, ovisno o vrsti slagalice i tijekom trajanja rješavanja te slagalice.“, izjavio je Zoran Popović, profesor Sveučilišta u Washingtonu i autor tog izvještaja.
U 2011. godini uspjeli su dešifrirati i kristalnu strukturu retrovirusne proteaze M-PMV – virusa koji je uzrokovao simptome slične HIV-u. Dok je taj problem bio neriješen petnaest godina, igrači su uz pomoć ove igre uspjeli producirati 3D model enzima u samo deset dana što je pomoglo u dizajniranju novih lijekova.
Sony Interactive Entertainment je najavio kako će sljedeće godine lansirati PC verziju igre Horizon Forbidden West: Complete Edition na Steam i Epic Games Store. Ova verzija igre dolazi s osnovnom igrom, ali i ekspanzijom Burning Shores koja je ove godine stigla na tržište kao PlayStation ekskluziva.
U pitanju je nastavak Horizon Zero Dawna koji je nedavno proslavio veliku prekretnicu od 24 milijuna prodanih primjeraka, a njegova priča ponovno usmjerava fokus na Aloy koja mora otkriti način kako zaustaviti misterioznu bolest koja utječe na cijelu vegetaciju u ovom svijetu.
Dok je većina zabavnih i dinamičnih gameplay elemenata borbe protiv robotskih životinja još uvijek tu, studio Guerilla Games je nadogradio mnoge igrine elemente i pogurao priču u jako zanimljiv smjer – nešto što možete pročitati u našoj nedavno objavljenoj recenziji.
Sekiro: Shadows Die Twice je dostupan na tržištu od 22. ožujka 2019. godine, a do sada je prodano više od deset milijuna njegovih primjeraka.
Samo tijekom prvih deset dana na tržištu je uspio dostići dva milijuna prodanih primjeraka, a ta brojka narasla je na pet milijuna do srpnja 2020. godine. Uz ovu uspješnu prodajnu statistiku, igra je do sada uspjela osvojiti više nagrada u kategorijama za najbolju akcijsko avanturističku igru i najbolju igru godine.
U pitanju je akcijsko avanturistička igra na kojoj radi FromSoftware – studio koji je zaslužan za popularne naslove kao što su Demon’s Souls, Dark Souls i Bloodborne. Igrači će preuzeti ulogu osramoćenog japanskog ratnika tijekom šesnaestog stoljeća mora spasiti svojeg gospodara i vratiti čast svojem imenu.
Silent Hill 2 Remake je najavljen još u listopadu 2022. godine s objavom prvog trailera tijekom Silent Hill Transmission eventa, ali konkretne informacije o samoj igri ubrzo su prestale stizati, a fanovi su se počeli ponovno oslanjati samo na glasine.
To znači da je prošlo više od jedanaest mjeseci od objave spomenutog trailera bez novih najava kad će igra stići na tržište i bez detaljnijeg uvida u gameplay sisteme – iako je razvojni studio Bloober Team potvrdio kako je ovaj remake u naprednijem stadiju razvoja.
Zadnje što je predsjednik razvojnog studija Piotr Babieno izjavio jest da je Konami preuzeo ulogu donošenja odluke o datumu lansiranja – nešto za što je Piotr tada izjavio kako bi uskoro trebale stići nove informacije. To je bilo objavljeno nekoliko dana nakon najave igre u listopadu prošle godine.
The Texas Chain Saw Massacre je stigao na tržište 18. kolovoza ove godine, a samo tijekom prvog mjeseca privukao je više od četiri milijuna igrača. Naime, ova brojka se ne može povezati s brojem prodanih primjeraka jer je od prvog dana na tržištu dostupna i kao dio Game Pass pretplate.
U pitanju je asimetrična multiplayer horor igra u kojoj jedna grupa igrača ima zadatak pobjeći od druge grupe koja ima zadatak spriječiti njihove pokušaje uz pomoć zamki, ali i kultne motorne pile.
Što se tiče korisničkih recenzija na Steamu, igra je do sada primila 11,6 tisuća recenzija od kojih je devet tisuća ocijenjeno pozitivno. Dok su mnogi pohvalili njen vjeran prikaz atmosfere iz kultnog horor filma iz 1974. godine, niz negativnih kritika stiglo je zbog niza tehničkih problema.