Ovog vikenda održat će se Star Wars dan u Zagrebu

Ovog vikenda će se u Zagrebu održati Star Wars dan tijekom kojeg će posjetitelji imati priliku prisustvovati na raznim predavanjima, sudjelovati u radionicama, igrama, cosplayu te čak školi mačevanja lightsaberima. Događaj će službeno započeti 06. svibnja s otvorenjem u 10:30 u prostoru Centra mladih Ribnjak, a ulaz na sva predavanja i radionice bit će besplatan za sve zainteresirane.

StarWarsDan_image1Smatramo da će ovaj događaj biti zanimljiv mladima, ali i obiteljima s djecom gdje među odraslima postoje Star Wars fanovi koji će željeti upoznati djecu s tom franšizom i kulturom Star Warsa, a samoj djeci će biti zanimljivo zbog programa prilagođenog njima kao što je recimo Škola mačevanja lightsaberima gdje će dobiti rekvizite i učiti pokrete. Tako da projekt podržava sinergiju obitelji, a ujedno ima i edukativno kulturni karakter.“, objavljeno je putem web stranice organizatora ovog događaja.

Dok su sve radionice i igre prilagođene za sve uzraste, predavanja i cosplay namijenjeni su za posjetitelje starije od petnaest godina. Tijekom događaja će se uz spomenutu školu mačevanja održati i LARP: Endor, cjelodnevno igranje društvenih igara, radionica na kojoj će se izrađivati lightsaber te Okrugli stol: Ženski likovi u Zvjezdanim ratovima i njihov utjecaj na društvo.

Posjetitelji će također imati priliku fotografirati se s lightsaberima i Jedi plaštem i s donacijom od pet kuna odmah dobiti izrađenu fotografiju. Sav prikupljen novac od tih donacija bit će usmjeren na kupovinu potrepština  za udrugu Zagrebački humanitarci.

04.05.2018 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Little Nightmares 2 - RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

28.04.2021

Dolazi nova verzija hrvatske igre Phageborn nakon problematične 2020. godine

Autor:  

Zagrebački studio Games Revolted je prošle godine morao zaustaviti razvoj svoje igre Early Access igre Phageborn zbog posljedica COVID-19 pandemije, ali i potresa koji je pogodio grad Zagreb 22. ožujka iste godine. Studio je sada najavio kako aktivno rade na igri i da će uskoro na Steamu biti dostupna njena nova verzija.

phageborn_iamge6Nakon teške godine, uspjeli smo ponovno sastaviti tim i sada naporno radimo na tome da vam dostavimo nadograđenu verziju naše igre. Zbog tehničkih razloga, trebamo ukloniti igru sa Steama, ali nadamo se da ćemo uskoro imati sjajnu novu verziju za vas.

Phageborn je kartaška online igra na Steam Early Accessu koja nudi 1v1 i 2v2 PvP mečeve, tri različite frakcije i single-player kampanju. Njena 1.0 verzija trebala bi stići s dvije dodatne frakcije s novim avatarima i kartama, ali i dodatnim vizualima i animacijama. Igra je do sada primila sveukupno 97 korisničkih recenzija od kojih je 80 ocijenjeno pozitivno.

misc
28.04.2021

Zagrebački studio Gamepires u potrazi za testerima videoigara

Autor:  

Zagrebački studio Gamepires je u potrazi za testerima koji bi radili na njegovoj Steam Early Access igri SCUM.

scum_image16Svi zainteresirani moraju biti iskusni igrači s dobrim znanjem u govoru i pisanju na engleskom jeziku, a prednost imaju oni koji imaju prethodno iskustvo igranja igre SCUM ili ako su prethodno radili kao tester.

Osobe odabrane za ovu poziciju bit će zadužene za pronalaženje i reproduciranje tehničkih problema u spomenutoj igri, pisanje izvještaja o tim problemima, davanje povratnih informacija o novim značajkama igre, ali i pronalaženje rupa u trenutno implementiranim sistemima.

Gamepires nudi mogućnost zaposlenja na stalno, fleksibilno radno vrijeme iz njihovog ureda u Zagrebu, ali i niz pogodnosti o kojima možete više pročitati na službenoj web stranici studija.

Prijave za ovu radnu poziciju otvorene su do 17. svibnja 2021. godine.

misc
25.04.2021

Playrix Croatia: Sinergija priče i gameplay mehanika u procesu razvoja igara [INTERVJU]

Autor:  

Mnogima je vjerojatno barem jednom prošla neka ideja kroz glavu kakvu igru bi napravili i tada doživjeli taj nalet entuzijazma smišljajući gameplay elemente i priču koja će sigurno ostaviti svoj trag u industriji videoigara. Kako taj proces izgleda u zagrebačkom studiju Playrix Croatia, pojasnio nam je David Kelečić, Lead Game & Narrative dizajneru u zagrebačkom studiju Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_David-Kelecic_1Prvo se određuje temeljna ideja za temu igre. Kada se definira njen kostur, idealno je da dizajn odjel ima nešto više vremena kako bi ostalim odjelima pružio potrebne podatke o igri: što se crta, što se programira, kakvu priču očekujemo i sl. No, takav scenarij je iznimno rijedak tako da obično svi odjeli kreću s radom na razini visokih koncepata. Npr. art odjel može definirati vizualni stil koji bi odgovarao temeljnoj ideji igre, a programeri razvijaju pozadinske sustave koji će se koristiti bez obzira na sam gameplay igre. Što se tiče Playrixa, prednost velike organizacije koja raspolaže potrebnim resursima je činjenica da si možemo priuštiti istraživanje i isprobavanje različitih pristupa temi projekta. Mali studio ima pritisak da se sve mora pogoditi iz prve te ako uoče da nešto ne radi kako treba, možda više neće imati resursa da to promijene. Playrix je stava da žele biti sigurni kako svaki njihov proizvod može postati svjetski hit, a to znači da ako dobijemo bolju ideju od postojeće onda nije problem vratiti se na prvi korak i provjeriti je li to uistinu tako.

Tijekom tih prvih koraka u smišljanju ideja za nove projekte, potrebno je pronaći dobru sinergiju između priče i gameplay mehanika, ali na koje od tih segmenta se poželjno prvo usmjeriti kako bi proces izrade igre bio što bolji?

Većina dizajnera će reći da se prvo definira gameplay i tek kad ste sigurni da je on dobar, možete se posvetiti priči. Priča je itekako bitna, ali ako vam bazičan proizvod nije zanimljiv, igrači će teško imati strpljenja da dođu do zanimljivih elemenata priče. Dakle, gameplay inicijalno privuče igrača, a priča ga onda dugoročno zadrži nakon što se veže uz likove i radnju. Naravno, ako imamo sinergiju oba elementa, onda imamo proizvod koji može biti na tržištu dugi niz godina. Primjerice, Playrixove igre Gardenscapes i Homescapes su na tržištu već pet i četiri godina i konstantno se razvijaju te se dodaju novi elementi priče i gameplaya. Naravno, prilikom dizajna oba elementa potrebno je puno testiranja i provjera jer je lako moguće da super ideje na papiru u praksi ipak nisu toliko zabavne.

Inspiracija i ideje za nove videoigre mogu stići iz gotovo bilo kojeg dijela vaših života – bilo iz prijašnjih odigranih igara i odgledanih filmova, neke situacije koja vam se nedavno dogodile, ali i drugih linija poslova – nešto što je Davidu pomoglo u tom segmentu razvoja videoigara. Naime, osim što ima više od sedam godina iskustva u razvoju mobilnih igara, David već petnaest godina piše kratke SF i fantasy priče.

writerStock_image1U pisanju se uvijek treba pitati je li to što pišemo zanimljivo našem čitatelju, kako davati informacije na kapaljku da bi zaintrigirali čitatelja, kako napisati zanimljive likove i dijaloge, i sl. Skoro svi principi kvalitetnog pisanja jednako vrijede i za medij igara. Glavna razlika je da u knjigama čitatelj sam vizualizira što se događa, a u filmu i igrama to ipak pokazujemo direktno. S te strane, nužno je naučiti kako biti ekonomičan s idejama koje su izvedive unutar tima i budžeta koji nam je na raspolaganju. Svaka nova lokacija znači dane rada za naš art tim, svaki novi lik treba biti animiran i sl. Povucite paralelu tako da zamislite spektakularan SF film i zapitajte se koliko milijuna koštaju CGI efekti. Srećom, Playrix resursi nam omogućuju da budemo ambiciozniji s našim idejama, ali uvijek razmišljamo o tim granicama.

Ono što bih još dodatno istaknuo je da me je prethodno iskustvo u pisanju naučilo strpljenju. Napisati dobru priču može trajati tjednima, a pisanje romana mi je uzelo preko dvije godine. Dok ste u tom procesu stalno vidite razne probleme, morate se vraćati nazad i prepravljati velike komade odrađenog posla. Može se lako desiti da neki elementi na kojima ste dugo radili odjednom postanu suvišni i da je bolje da ih maknete. U međuvremenu ste naučili nešto novo i shvatili da nešto možete odraditi još bolje. Sve ovo su zapravo isti procesi s igrama, samo što niste sami već je cijeli tim s vama. Morate biti spremni na činjenicu da je izrada igara trka na duge staze i da ćete se po putu puno puta zapitati što vam je to trebalo. No, isto tako izlazak igre ili priče u svijet je odlično iskustvo i predivno je gledati reakcije igrača i publike. Ako naletite na djelo koje vam se stvarno sviđa, podijelite to s kreatorima, svi mi volimo čuti kako ste ga doživjeli.

Izrada videoigara je timski posao koji ovisi o suradnji, znanju, kreativi, ali i onim najvažnije – o dobrim ljudima koji vole igrati igre. Na koje načine se promijenio dosadašnji sistem rada zbog trenutne pandemije koja je utjecala na gotovo sve poslovne segmente u cijelome svijetu, dodatno nam je pojasnio David Kelečić.

Proces je u načelu ostao isti i zapravo smo se svi ugodno iznenadili kada smo vidjeli da rad od kuće daje praktički iste rezultate kao i u uredu. Ipak, uočili smo kako su se smanjile prilike za spontani brainstorm. Prije je bilo uobičajeno da se tokom manje pauze u uredu spontano krenu komentirati i predlagati kreativna rješenja za aktualne izazove što, naravno, u radu od kuće nije moguće. Pošto su takvi trenutci znali biti veoma produktivni i uvijek je dobro čuti različita mišljenja, pokušavamo održati takvu kulturu. Na primjer, dogovaramo generalne sastanke s otvorenim temama te pričamo općenito o stanju projekta. Dodatan benefit takvog pristupa je i zbližavanje članova tima, bolja interakcija među ljudima i sl.

Što se tiče pandemije, tijekom ovog perioda izolacije svi smo osvijestili koliko igre mogu pomoći ljudima da se osjećaju bolje i da se povežu s drugim igračima. Playrixove igre su poznate po optimističnim pričama i likovima s pozitivnim “mogu ja to” stavovima tako da su mnogi igrači komentirali koliko su im te igre sada bitne. Mi kao tim i dalje radimo slično, ali mislim da smo sada svjesniji učinka koji naše igre i njihove priče mogu imati na ljude.

misc
22.04.2021

Playrix Croatia: Izazovi optimizacije mobilnih igara i njihovo lansiranje na tržište [INTERVJU]

Autor:  

Prošlo je više od deset mjeseci otkad je svjetski poznati izdavač igara Playrix kupio zagrebački studio Cateia Games (sada Playrix Croatia) – potez koji je uspješno povisio spomenuti studio na sljedeću razinu u tržištu mobilnih igara. Više o promjenama koje su došle s tom akvizicijom, ali i o samom procesu izrade i lansiranja igara pojasnio nam je Šime Matulić, art manager studija Playrix Croatia.

PlayrixCroatia_SimeMatulic_1Mogu vam reći da kao dio Playrix grupacije ciljamo na izradu hit igara, a to povlači mnogo testiranja i prototipiranja kako bismo postigli najbolji rezultat. Naša fluidna komunikacija s centralom i resursi koji su nam sada na raspolaganju nam omogućuju veći uvid u industriju nego što je to slučaj u manjoj kompaniji.

Izrada igara za tržište mobilnih igara danas je približeno mnogim entuzijastima s raznim alatima, unaprijeđenim tehnologijama i olakšanom pristupu informacija kako zapravo započeti prve projekte, ali taj spomenuti napredak u tehnologiji donosi i određene izazove u segmentu optimizacije. Kako bi proizvođači videoigara približili svoj proizvod što je većem broju ljudi, potrebno je razmišljati o širem spektru podržanih mobilnih uređaja.

Naše igre spadaju u casual tip igara i samim time nam je bitno da pristupimo što većem broju igrača. A to dovodi do borbe s optimizacijom. Kako bismo bili relevantni na tržištu pokušavamo uvesti inovacije koje nam nova tehnologija omogućava, ali i pronaći načine kako isto iskustvo pružiti i igračima sa slabijim uređajima. Zato uvijek pazimo da je igra u potpunosti funkcionalna određen broj generacija uređaja unatrag, što može biti veliki izazov. Problem-solving je samo još jedna čar game developmenta, a optimizacija je samo problem koji čeka da ga se riješi.

Naravno, izrada igre je samo jedan od koraka u lansiranju proizvoda na tržište jer je potrebno imati dobar plan i dobar marketing za probijanje na tom tržištu koji je zasićen većim brojem igara.

stockMobile_image1Tržište mobilnih igara je stvarno jako zasićeno. Mnoge velike kompanije prebacuju fokus s konzola i PC-ja na mobilne igre upravo zbog profitabilnosti. Uz to, danas bilo koja osoba može napraviti nekakvu igru poprilično lako i sa svega par klikova izdati je worldwide. Kada se sve to uzme u obzir postane jasno kako je danas stvarno teško probiti vlastitu igru na tržištu bez budžeta ili nevjerojatno sreće. Danas za uspjeh trebaš imati više znanja od samog game developmenta. U današnjem svijetu, pogotovo u mobilnim igrama, marketing i analitika drastično povećavaju šanse za uspjeh projekta. Marketingom se privlače korisnici od kojih se primaju podatci putem analitike i zatim iteriraju igre kako bi što više odgovarale ciljanim korisnicima. Čak i novi studiji bi se trebali u tome okušati. Naravno, to ne moraju biti neke multimilijunske reklame, ali čak samo jednostavno promoviranje na točnim medijima može učiniti veliku razliku.

Gledajući s poslovne strane cijele ove industrije, profit je nešto čemu teži svaki razvojni studio, a potrebno je znati kakvi poslovni modeli najbolje odgovaraju igračima te prema kakvim se cijela mobilna industrija kreće.

Free to play model je već standard industrije i mislim da će se tako nastaviti, jer veća dostupnost igara omogućuje više downloada. Ako dodamo u to pametni monetizacijski model dobivamo jako profitabilne proizvode. Trenutno dosta kompanija se usmjerava na season-pass za monetizaciju, jer tako osim sigurnije zarade povećavaju i zadržavanje korisnika. Mislim da možemo očekivati nove igre s tim modelima, ali novim tehnologijama i gameplayem za širi doseg ljudi

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA