Marvel’s Spider-Man 2 | RECENZIJA

Rijetko koji studio uspijeva napraviti serijal igara s dobrom dozom evolucije gameplay elemenata, a da pritom zadrži ono što zbog čega je original dobio pohvale i doveo naslov na tu neku višu razinu. Insomniac Games je sada ispred sebe imao, jednostavno rečeno, ogroman zadatak – dostaviti novi Spider-Man nastavak nakon iznimno uspješnih igara Marvel’s Spider-Man i Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Idemo provjeriti koliko je uspio u tom svom zadatku i što zapravo sve nudi novi Marvel’s Spider-Man 2!

Unatoč broju u naslovu, ovo je tehnički treći naslov u akcijsko avanturističkom serijalu i nadograđuje svoje temelje uspostavljene u prethodnim nastavcima te usmjerava Petera i Milesa u nove opasne avanture koje prijete njima i New Yorku. Iako je ovu igru tehnički moguće zaigrati bez igranja prethodnih nastavka zbog kratkog video osvrta događaja na samom početku igre, toplo preporučujemo da započnete serijal ispočetka jer ćete puno bolje shvatiti odnose između glavnih likova, emocionalnu težinu nekih prethodnih događaja, ali sam razvoj vizuala i gameplay elemenata koje Insomniac implementira u svoje igre. Razumijemo da ulazak u Marvelov svijet može zvučati pomalo zastrašujuće, pogotovo zbog velikog broja stripova, knjiga, serija, filmova i drugih igara, ali Insomniac je do sada uspješno dostavio igre koje vas mogu uvući u taj svijet s kvalitetno napisanim pričama i gameplay elementima koje ih upotpunjavaju.

Marvels Spiderman_3

Kao i sa svim našim dosadašnjim recenzijama, ne želimo puno otkrivati u vezi same priče – pogotovo za igre koje se jako oslanjaju na taj segment, stoga bez brige oko spoilera unutar ove recenzije. Igra započinje s akcijski nabijenom sekvencom protiv Sandmana koja funkcionira kao kratki tutorijal za osnove kretanja kroz prostor te da se prisjetite kako funkcioniraju njeni borbeni sistemi, ali odmah nakon se otvara grad s raznim sporednim misijama, tajnama i manjim zadacima koje možete rješavati svojim tempom.

Iako već definirana formula manevriranja New Yorkom sa svojim moćima funkcionira fantastično i u ovom nastavku, sam grad kroz kojeg se krećete ne pruža baš neke novitete. Prati standardnu formulu koja je već godinama prisutna u igrama s otvorenim svijetom – što nije velika negativna sama po sebi, ali je iz naše perspektive to možda propuštena prilika za dodatno razvijanje ovog svijet.

Marvels Spiderman_4

Marvel’s Spider-Man 2 u svojoj priči dolazi s hrpom ikoničnih neprijatelja – od Venoma, Kravena pa do Sandmana, a sve te bitke zahtijevat će od vas brze reakcije za pravi borbene spektakle. Ti borbeni sistemi su također ovog puta dobili na pozornosti jer Spider-Man 2 nudi novu parry mehaniku za rješavanje napada koje nije moguće izbjeći, ali i unaprijeđene uređaje za rađenje dinamičnih borbenih kombinacija. Kada u cijeli recept dodate i nove varijacije manjih neprijatelja, borbe mogu izgledati stvarno impresivno.

Nakon što priča završi i predstavi svoje potencijalne planove za dodatke ili budući nastavak u klasičnom Marvelovom post-credits stilu, možete nastaviti s istraživanjem otvorenog svijeta te rješavanjem svih sporednih misija i izazova. Nama je trebalo oko dvadesetak sati da prođemo kroz glavnu priču i manji dio sporednih misija, ali igra nudi još hrpu misija koje se postepeno otključavaju prolaskom kroz glavni dio igre.

Marvels Spiderman_6

Insomniac je još s prošlim nastavcima dokazao da razumije kako dostaviti pravi Spider-Man osjećaj kojeg fanovi očekuju od ovih igara, a sa Spider-Man 2 uspio je podići taj standard kojeg je sam postavio. Osim što vas igra sada vodi kroz priču iz perspektive Milesa i Petera što otključava čak tri različita sistema nadogradnje vještina – jedan za Petera, jedan za Milesa i jedan njihov zajednički, developeri su odlučili iskoristiti moć PlayStation 5 konzole kako bi dostavili još bolje vizuale, ali i jedinstvene značajke DualSense kontrolera. Svaki vaš korak i svaki udarac potpomognut je detaljnim vibracijama, a adaptivni trigeri dodatno upotpunjuju taj osjećaj prisustva u ovom svijetu.

Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna PlayStation 5 igra koja igračima dostavlja kvalitetan izbornik putem kojeg mogu prilagoditi igru svojim željama i potrebama. Osim što mogu promijeniti željenu razinu težine, igrači mogu dodatno prilagoditi detalje u gameplay segmentu – od razine zdravlja negativaca, pojednostavljenih zagonetki, povećanja vremenskog perioda za izbjegavanje, pojačanog automatskog ciljanja pa do toga koliko vas lako mogu primijetiti neprijatelji dok ste u tzv. stealth modu.

U vizualnom segmentu izbornika, Spider-Man 2 nas je jednostavno oduševio! Uz standardni odabir između Performance i Fidelity moda, igra nudi opcije za Variable Refresh Rate (VRR), podršku za zaslone sa 120Hz, mogućnost odabira željenih vizualnih efekata i prilagođavanja vizuala s High Contrast opcijama. Naravno, svaka ta opcija pored sebe ima tekstualni opis što će promijeniti, ali i vizualni primjer što točno mijenjate.

Marvels Spiderman_5

Čak je i zvučni segment dobio detaljni izbornik, a to znači da uz standardne slidere za zvukove i glazbu na ponudi imate mogućnost ugasiti licenciranu glazbu ako želite bez brige streamati igru, isključiti više i niže frekvencije zvukova pa i pojačati glasnoću samih dijaloga unutar igre.

Sve u svemu, uvijek volimo usmjeriti pažnju na kvalitetno napravljeni izbornik, a Insomniac je napravio baš to! Uvijek se sjetimo razočaranja koje su nam pružali prazni izbornici u igrama za konzole prije nekih desetak godina, zbog čega ćemo uvijek naglasiti našu pohvalu za svaki pokušaj održavanja i podizanja standarda u tom segmentu! Što više igrača može zaigrati neki naslov zbog detaljnih opcija koje će im ostvariti pristup igranju je uvijek velika pozitiva, stoga usmjeravamo naše čestitke Insomniac Gamesu na odlično odrađenom poslu!

Što se tiče tehničke perspektive, mi smo Marvel’s Spider-Man 2 primarno igrali na Performance modu koji cilja na 60 fpsa i pojednostavljenu ray-tracing opciju i tijekom igranja nismo primijetili nikakve veće padove u frameratu ili vizualnom segmentu. Da, bio je tu poneki pop-in efekt tijekom jurnjave kroz grad, ali nije nam narušavao dojam o samoj igri i trenutnim događajima kroz koje smo prolazili kao Miles ili Peter. Što se tiče Fidelity moda koji iskorištava sve ray-tracing značajke u 4K, Marvel’s Spider Man 2 je uspijevao držati stabilnih 30 fpsa. Iako osobno preferiramo veći fps tijekom igranja, njegova stabilnost je ipak najbitnija stoga možemo pohvaliti oba glavna grafička moda, a na vama onda ostaje odabir što vam više odgovara – viša rezolucija ili veći fps.

Marvels Spiderman 2_7

Jednostavno rečeno, Insomniac Games je uspio gdje mnogi AAA studiji nisu – dostaviti vrhunski nastavak s kojim će fanovi sigurno biti oduševljeni. Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna vrhunska PlayStation 5 ekskluziva koja nadograđuje rastuću kolekciju igara koje morate zaigrati na trenutnoj generaciji PlayStation konzole. Neovisno jeste li fan Marvelovog sadržaja ili ne, Spider-Man 2 je iznimno kvalitetna igra koja vas sa svojim dobro razrađenim likovima, zabavnim borbenim mehanikama i pričom koja vas uvlači sa svojim raznim iznenađenjima uspijeva ponuditi osjećaj kao da ste stvarno Spider-Man!

25.10.2023 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Stellar Blade | RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

21.05.2024

Ghost of Tsushima Director’s Cut – PC RECENZIJA

Autor:  

Ghost of Tsushima je jedna od onih rijetkih igara koje smo u više navrata prešli od početka do kraja, uživajući pritom u gotovo svakom njenom segmentu, a kako je Sony sada odlučio ukinuti status PlayStation ekskluzive i lansirati ju na PC, očito nam je suđeno još jednom zakoračiti na Tsushimu i zaustaviti nemilosrdnu mongolsku invaziju.

ghost-of-tsushima_pc_8

Zaključak prijašnjeg zaključka

Da, već smo dva puta radili recenziju za ovu igru tako da nećemo ovdje nuditi detaljan opis svih glavnih gameplay sistema i koji su naši sveukupni dojmovi – sigurno nije problem doći do zaključka s obzirom na sam uvod ove recenzije. Ukratko, Ghost of Tsushima je fantastična avanturistička igra koju vrijeme neće zaboraviti u desetljećima koji dolaze.

ghost-of-tsushima_pc_7

Od same emocionalne ratne priče potpomognutom zanimljivim i razrađenim likovima pa do predivnog vizualnog stila i napetih borbenih segmenata gdje s vašim brzim reakcijama možete napraviti pravi vizualni spektakl na ekranu, Ghost of Tsushima je jednostavno igra koju morate zaigrati – pogotovo ako tražite novu samurajsku priču nakon što ste odgledali prvu sezonu veoma hvaljene serije Shogun.

Pogled na glavni izbornik

S time rečeno, idemo se usmjeriti na ono što je u ovom slučaju najbitnije – kakvo je stanje ovog PC porta. Dok je originalna verzija na PlayStation 4 konzoli imala u nekim situacijama problema s nestabilnim framerateom i pokojim problemom s kolizijama na kojima su zapinjali NPC-jevi tijekom borbi, Sucker Punch Productions i Nixxes Software su igračima na PC-u dostavili dosta kvalitetan port – nešto što zaslužuje pohvalu jer ta platforma nema baš uspješan niz dobrih portova u zadnje vrijeme.

ghost-of-tsushima_pc_5

Sam grafički izbornik – temelj svakog kvalitetnog PC porta, nudi sve očekivane osnovne postavke – od mogućnosti gašenja Motion Blura i Blooma pa do prilagođavanja FOV-a, dok su vam na raspolaganju i razne druge opcije za prilagođavanje igre vašim specifikacijama. Tu su također i postavke za poboljšavanje frateratea uz pomoć Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3 i XeSS tehnologija pa do unaprjeđivanja kvalitete vizuala s DLAA i FS3 Native AA postavkama koje su za nas funkcionirale odlično.

Naravno, kako postoji iznimno širok spektar kombinacija grafičkih kartica, procesora i drugih računalnih dijelova, neki igrači na Steamu su prijavili određene tehničke probleme. Dok mi osobno nismo imali problema tijekom igranja, najčešće pritužbe drugih usmjerene su prema rušenju igre, najvjerojatnije zbog uključene opcije frame generationa, ali i prema konstantnom padu frameratea što može naglašavati problem ‘curenja memorije’. Tu je i minus za one koji igraju na ultra širokim zaslonima gdje su određeni dijelovi cutscena prikazani u manjoj rezoluciji s krivim omjerom.

ghost-of-tsushima_pc_6

Što se tiče opcije igranja s mišem i tipkovnicom, Ghost of Tsushima nudi opciju prilagođavanja inputa svojim željama i potrebama, ali ako želite igrati s kontrolerom, tu je i opcija igranja sa Sonyjevim službenim PS5 kontrolerom, ali i drugim kontrolerima čiji su inputi prilagođeni kako bi zamijenili korištenje touchpada na PlayStationovim kontrolerima.

Što na kraju reći?

Igra ovakvog kalibra zaslužuje kvalitetan PC port, a Sucker Punch i Nixxes su dostavili baš to! Ovaj Director’s Cut je najbolji način kako iskusiti ovu igru jer dolazi s potpunim paketom – osnovnom igrom, kvalitetnom “staromodnom” ekspanzijom Iki Island koja uvodi novi sadržaj i mehanike te na kraju i s multiplayer modom koji sjeda kao šlag na kraju. Igrači s kvalitetnim računalima sada mogu podići već predivne vizuale na još višu razinu te uživati u svim prednostima koje dolaze s ovom platformom.

ghost-of-tsushima_pc_3

Ovo na svu sreću nije još jedan The Last of Us Part 1 PC port koji je bio meta negativnih kritika mnogih gaming portala i nezadovoljnih fanova zbog prisutnosti iznimno velikog broja tehničkih problema na dan lansiranja. Baš zbog toga, ponovno usmjeravamo pohvale Nixxesu koji se sa zadnjih nekoliko projekata dokazao da zna napraviti kvalitetan PC port.

Što se tiče same igre, imamo osjećaj da se previše puta ponavljamo, pogotovo kad pogledamo da nam je ovo već treća Ghost of Tsushima recenzija, ali ako ste u mogućnosti ju kupiti i u potrazi ste za igrom s kvalitetnom pričom, pamtljivim likovima, zabavnim borbenim sistemima i predivnim vizualima zbog kojih ćete redovno provoditi vrijeme u Photo modu, Ghost of Tsushima Director’s Cut je igra za vas – bilo da želite igrati na PC-u ili PlayStationu.

Postscriptum

Nažalost, ne možemo odraditi ovu recenziju bez da spomenemo Khotun Khana u sobi. Smatramo da je pravedno usmjeriti pozornost i na ovaj aspekt proizvoda jer smo u prethodnoj recenziji za Helldivers 2 pohvalili nedostatak kontroverznih poslovnih odluka (tada dok ih nije bilo). Naime, Sonyjev zahtjev aktivnog PSN-a za sve koji žele igrati multiplayer mod ove igre nažalost dolazi s problemima.

ghost-of-tsushima_pc_4

Taj multiplayer sada drži single-player segment (glavni dio igre, barem po našem mišljenju) taocem za mnoge igrače u državama gdje je u potpunosti onemogućena prodaja na Steamu i Epicu jer Sony tamo ne pruža službenu podršku. To znači da igrači u državama kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Estonija, Latvija i Egipat jednostavno ne mogu kupiti i zaigrati ovaj naslov. Ako je ta poslovna odluka širenja PSN-a na PC tržište bila neizbježna, trenutno rješenje za ovu igru jednostavno nije bilo dobro izvedeno.

Reakcije fanova iz tih država sigurno bi bile puno blaže da im je omogućena kupnja igre bez pristupa multiplayer modu ili da su razdvojili taj mod kao besplatan DLC. Lako je zaključiti u kojem smjeru će se usmjeriti neki fanovi iz tih država koji su htjeli zaigrati ovaj naslov. S time rečeno vas za kraj ostavljamo s riječima Gabea Newella, predsjednika i suosnivača Valvea – riječima s kojima bi se mogla povući neka paralela na trenutnu situaciju: “Jedna stvar koju smo naučili jest da piratstvo nije pitanje cijene. To je problem usluge. Najlakši način zaustavljanja piratstva nije stavljanje antipiratske zaštite, već taj da ljudima pružimo uslugu koja je bolja od one koju dobivaju od pirata.

misc
24.04.2024

Stellar Blade | RECENZIJA

Autor:  

Vrijeme je za još jednu PlayStation 5 ekskluzivu, a ovog puta idemo zakoračiti u Stellar Blade – akcijski RPG koji je do sada uz pomoć svoje demo verzije primio niz pozitivnih ocjena od strane igrača, ali i neke kritike zbog “vizuala” glavne protagonistice. Idemo provjeriti je li se Stellar Blade oslanja samo na “fiziku skakanja” ili se iza ovog naslova nalazi nešto što bi moglo stvarno zanimati fanove akcijskih RPG-jeva!

stellar-blade_3

Možete li spasiti čovječanstvo?

Vi u igri preuzimate ulogu EVE – članice zrakoplovne jedinice sa zadatkom spašavanja čovječanstva od čudovišta koji su razorili Zemlju i uzrokovali bijeg preživjelih ljudi u svemir. Odmah od prvog kadra u igri, Stellar Blade vas baca u kaos slijetanja na razrušenu Zemlju gdje se vaš vojno organizirani pokušaj brzo pretvara u noćnu moru, a spomenuta čudovišta pod nazivom Naytibas pokazuju kako taj zadatak spašavanja neće biti jednostavan.

Nakon uvodnog linearnog dijela gdje se upoznajete s prvim natuknicama priče te što bi vas sve moglo čekati na ovoj misiji, igra široko otvara svoja vrata u otvorene regije koje možete istraživati svojom voljom, upoznati se s pričom koja je prethodila vašem slijetanju na Zemlju te na kraju otkriti misterij iza cijele ove situacije koja opustošila planetu. Dok ćete većinu priče otkriti kroz glavne misije, savjetujemo da ne preskačete manje sporedne misije, iako ima onih standardnih fetch questova, jer one često sadrže zanimljive detalje koje upotpunjuju priče glavnih i sporednih likova.

Ako ste vidjeli trailer ili vizuale ove igre, možda će vas iznenaditi ako vam kažemo da se njena priča fokusira na tematike religije i umjetne inteligencije te filozofiju granice između života i preživljavanja. Da, u više navrata smo čuli ili pročitali komentar kako im ova igra jednostavno nije baš na radaru, primarno zbog spomenutog vizualnog stila glavne protagonistice, ali moramo naglasiti da Stellar Blade sa sobom dovodi intrigantnu priču koja u kombinaciji sa zanimljivom idejom, pamtljivim likovima i fantastičnom glazbom nudi iskustvo koje će zadovoljiti većinu igrača koji su u potrazi za sljedećom visokobudžetnom igrom s kvalitetnom pričom.

Od psovanja do osmjeha

Dugo smo razmišljali kako da okarakteriziramo gameplay sisteme koje nudi Stellar Blade, ali ‘akcijski souls-lite’ nekako najbolje sjeda za ovaj naslov. Uzima neke inspiracije iz Souls igara poput oživljavanja većine neprijatelja prilikom korištenja kampova za spremanje napretka i nadograđivanje, ali odabrali smo taj ‘lite’ nastavak u opisu jer je količina kažnjavajućih sistema relativno malena.

Da, nudi niz izazovnih segmenata i bosseva, ali kad smo pohvatali stil i brzinu koju je igra zahtijevala od nas, imali smo onu misao u glavi ‘teško, ali pravedno’, barem na Normal težini. Naime, sam početak igre nam nije ostavio takav dojam. Kao netko tko više preferira dodge nego parry mehaniku u ovakvim igrama, početak Stellar Bladea, pristojno rečeno, nije bio baš sjajan. Nikako nismo mogli pravilno iskoristiti iznimno kratki period i-frameova, a najobičniji neprijatelji su redovno uspijevali ostvarivati kontakte sa svojim osnovnim napadima – čak i u situacijama kad smo mislili da smo se gotovo sigurno na vrijeme pomaknuli u stranu. Naime, kad smo odlučili promijeniti stil igranja s više oslanjanja na parry mehaniku i počeli se unositi u lice neprijateljima, neovisno koliko oni veliki bili, svaka borba je jednostavno klika, pogotovo sa svakom sljedećom nadogradnjom koju je moguće otključati tijekom igranja.

Na raspolaganju ćete imati osnovne napade mačem, naprednije beta i burst napade koje otključavate putem Skill Treea, dron s različitim tipovima streljiva pa do još jednog stila napada kojeg ćemo zbog želje izbjegavanja spoilera ostaviti kao iznenađenje za sve koji planiraju zaigrati ovaj naslov. Kada se u recept uzmu svi ti različiti napadi i pokreti, borba protiv neprijatelja pružat će pravi taktički spektakl koji će zauzvrat od vas tražiti jako precizne reakcije i poznavanje svih kombinacija obrane i napadanja na svojem kontroleru. Zvuči možda previše izazovno za neke igrače, ali vjerujte nam da će vas igra dobro nagraditi za svaki vaš dobro odrađeni pokret.

Stellar Blade u većini situacija odlično kombinira dinamiku gameplay elemenata kako bi konstantno imali osjećaj da se ispred vas nalazi nešto novo – od linearnih dijelova s većim fokusom na priču, otvorenih regija gdje možete rješavati sporedne misije i pronalaziti nadogradnje, prostorija s fokusom na rješavanje zagonetki pa do dijelova gdje gubite mogućnost korištenja svojeg mača što znači da se morate oslanjati samo na oružje svojeg drona. Samo jednom tijekom naših 30 sati igranja smo imali osjećaj kao da prolazimo kroz dugačku ‘filler’ misiju koju nismo mogli izbjeći, ali krivicu za to više usmjeravamo prema samom dizajnu jer je bila ubačena na dijelu kada smo očekivali da će krenuti sam uvod u finale igre.

Bez milosti

Moramo usmjeriti pohvalu na još jedan segment tijekom borbi koje nudi Stellar Blade. Ako se nađete u situaciji gdje ste okruženi neprijateljima, neće vas dočekati tzv. “Assassin’s Creed” stil borbe gdje jedan napada, a ostatak nestrpljivo čeka svoj red. Ne, ovdje će svi bezobrazno iskorištavati svaki mogući trenutak protiv vas u isto vrijeme što može čak rezultirati i sa stun-lock situacijom dok ne ostanete bez HP-a, ali za nas je to odličan sistem jer smo zbog toga razmatrali kako najbolje pristupiti svakoj borbi – od samopouzdanog uleta u grupu s nadom da će naše reakcije biti dovoljne pa do ‘cheesanja’ jednog po jednog neprijatelja iz grupe.

Svaki taj neprijatelj sa sobom dovodi drugačiju dinamiku – neki će vas gađati projektilima iz daljine, neki će kombinirati sporije i brže napade dok će neki varirati u broju planiranih udaraca zbog čega ćete konstantno morati biti na oprezu, pogotovo kada ste npr. suočeni s više njih u zatvorenoj prostoriji koja je ispunjena ‘one-hit-death’ laserskim zamkama.

Kad smo već kod tih neprijatelja, moramo usmjeriti pohvalu i prema njihovom dizajnu. Na njima je radio Hee-Cheol Jang koji se proslavio s dizajnima čudovišta za filmove The Host i Okja, a za ovu priliku odlučio je napraviti dizajne uz pomoć gline koje su kasnije skenirali u 3D modele. Kao netko tko uživa u horor filmovima i igrama, njihova raznovrsnost u igri je stvarno pohvalna i sigurno nam je podigla dojam igre na sljedeću razinu.

Tehnička strana

Što se tiče tehničke perspektive, Stellar Blade je osim na jednoj lokaciji u početnom gradu imao stabilan framerate – neovisno koliko neprijatelja ili particle efekata bilo aktivno na ekranu. Također, tijekom našeg igranja nismo iskusili niti jedno rušenje igre, ali niti zapinjanje na terenu tijekom istraživanja otvorenog dijela igre.

Kada pogledamo njen glavni izbornik, on nudi većinu stvari koje očekujemo od većih igara na PlayStation 5 konzoli. Možete prilagoditi ili u potpunosti isključiti opcije kao što su Motion Blur i Chromatic Aberration, dok su tu i postavke za prilagođavanje vizuala daltonistima. Naravno, možete postaviti osjetljivost horizontalnih i vertikalnih pokreta za svoje analogne palice na kontroleru te odrediti veličinu teksta titlova te hoćete li im staviti tamniju pozadinu za lakše čitanje. Negativno što možemo reći oko ovog izbornika jest ta što nemožete mijenjati inpute na kontroleru, već koristiti samo taj jedan sistem kojeg je priredio studio Shift Up.

Što se tiče jedinstvenih značajki DualSense kontrolera (nešto što rijetko koji studio iskorištava u punom potencijalu), adaptivni trigeri su klasično iskorišteni da pružaju otpor prilikom pucanja, ali ono što sigurno možemo pohvaliti jest ideja iza iskorištavanja jačine vibracija za pronalaženje nadogradnji tijekom igranja. Naime, kada ste u blizini te nadogradnje, kontroler počinje lagano vibrirati, ali svaka drška kontrolera pruža različitu razinu vibracije ovisno o lokaciji kako bi vas one što bolje usmjerile prema cilju.

Što na kraju reći?

Stellar Blade nas je ugodno iznenadio sa svojim razrađenim borbenim sistemima, raznovrsnim misijama, intrigantnom pričom, ali i vizualnim spektaklom – kombinaciju koju rijetko koji studio može pravilno izbalansirati. Imali smo osjećaj kao da igramo igru iz nekih prijašnjih dana – bez kompromisa i izmišljanja tople vode. Kompetentno zadržava vašu pažnju s ubacivanjem novih varijacija neprijatelja, akcijski nabijenim boss borbama i raznovrsnim problemima koje morate riješiti – bilo da su to u pitanju neprijatelji, zagonetke, pecanje ili čak matematički zadaci. S time rečeno, bez problema možemo preporučiti ovu igru za sve koji traže novi akcijski RPG s velikim fokusom na priču!

misc
13.03.2024

Speedlink Strike NX – jeftin zamjenski bežični kontroler za PC i PS3 | RECENZIJA

Autor:  

Nakon što je 2K odlučio ugasiti prodaju svoje igre Spec Ops: The Line, odlučili smo obrisati prašinu sa svoje PlayStation 3 konzole, zamijeniti njenu termalnu pastu i uskočiti u jednu od najboljih ratnih igara ikad napravljenih, ali smo naišli na mali problem. Naš jedini PlayStation 3 kontroler nije radio, stoga smo išli vidjeti po lokalnim trgovinama što nude od jeftinih zamjenskih kontrolera za tu konzolu.

Naravno, mogli smo nabaviti originalni kontroler u trgovinama kao što su Game Electronic i Fidia, ali zanimalo nas je kako funkcioniraju neslužbene zamjene i prvo na što smo naletjeli jest bežični kontroler od Speedlinka pod imenom Strike NX. Naime, ovaj kontroler sigurno spada u kategoriju jeftine zamjene jer smo ga nabavili za samo 20€ tako da nam očekivanja, jednostavno rečeno, nisu bila visoka.

Speedlink Strike NX_1

Na naše iznenađenje, Strike NX radi svoj posao kao što je reklamirano na samoj kutiji, a sama kvaliteta kontrolera nije loša za zamjenski kontroler za PC i PS3. Nakon što smo napunili njegovu bateriju i spojili ga s konzolom, kontroler je najnormalnije funkcionirao s glavnim izbornikom i svim igrama koje smo isprobali.

Što se tiče dizajna, naravno da nije najudobniji kontroler kojeg smo koristili, ali ništa nije ometalo tijekom igranja (kao što je to na primjer radio Havitov G85 za PS2). Iz prve smo mislili kako će D-pad i tipke A,B,X,Y predstavljati problem jer se nalaze na nižoj poziciji od ostatka kontrolera, ali tijekom više sati igranja nismo primijetili neku dozu neudobnosti.

Analogne palice nalaze se u donjoj sredini kontrolera, slično kao što to nude drugi PlayStation kontroleri, a između njih se nalazi indikator s lampicama koje predstavljaju traženje signala, uparenost s konzolom ili PC-jem te njegovo punjenje.

Speedlink Strike NX_2

Naime, njegovi triggeri su nešto što se nekima možda neće svidjeti. Teško je za opisati riječima, ali povratne informacije od tih tipki nisu baš sjajne jer imaju “mekani” otpor kod pritiska. Cijelo vrijeme smo imali osjećaj kao da ih možemo još više pritisnuti, ali nas je bilo strah da ćemo ih tako slomiti. Unatoč tome, očito smo se navikli na taj sistem otpora i mogli smo najnormalnije igrati, ali vidimo da će nekima ovo vjerojatno predstavljati problem.

Još jedna stvar koja nas je jako zanimala kod ovakvog kontrolera jesu njegove analogne palice – kakav je deadzone i koliko je ugodno igrati s njima. Tu smo često nailazili na probleme s jeftinim kontrolerima, ali Strike NX nas je opet iznenadio. Deadzone je dosta malen s obzirom na cjenovni rang kontrolera, a analogne palice pružaju dobar otpor i omogućavaju glatke i manje pokrete.

Što se tiče njegovih tehničkih specifikacija, igrači mogu birati između DirectInputa i Xinputa, dok udaljenost od USB-a do koje kontroler prihvaća inpute jest oko deset metara. Iako nismo imali problema s udaljenošću, fizičke prepreke između USB-a i kontrolera mogu stvarati probleme kod samog signala – nešto što je napomenuto i na samoj kutiji. Njegova baterija od 400mAh puni se uz pomoć micro-USB kabla, a spomenuti indikator na kontroleru prestat će svijetliti kad je napunjena. Praznom kontroleru treba oko dva sata da se u potpunosti napuni, dok se iz njega može izvući do osam sati igranja. Također, kontroler će se ugasiti nakon nekog perioda neaktivnosti, dok ga je moguće ponovno upaliti s tipkom Mode.

Speedlink Strike NX_3

Ukratko rečeno, Strike NX može odlično poslužiti kao zamjenski kontroler, pogotovo kad se u obzir uzme njegova cijena od 20€. Smatramo da se tako i treba gledati na ovaj proizvod jer bilo kakve usporedbe dugotrajnosti i kvalitete s onim najboljim na tržištu jednostavno nisu pravedne. Što se tiče njegove dostupnosti na našem tržištu, kratkim pretraživanjem na Googleu možete vidjeti da gotovo svi IT dućani u Hrvatskoj imaju ili su imali na stanju ovaj specifičan kontroler. Unatoč tome što su rezultati pretraživanja bili pretrpani različitim ponudama, količina samih recenzija je zapravo jako mala zbog čega smo odlučili malo usmjeriti pozornost na ovaj jeftini kontroler i dati naše ‘zeleno svjetlo’ ako tražite neko privremeno rješenje.

Speedlink Strike NX_7

A mi se sada vraćamo igrat Spec Ops: The Line (najozbiljnije, dajte šansu ovoj igri ako ju niste zaigrali i možete ju negdje nabaviti).

misc
08.03.2024

Helldivers 2 | RECENZIJA

Autor:  

Naše recenzije u većini situacija imaju određenu strukturu – od najave, objašnjavanja samih gameplay elemenata i tehničkog stanja, analiziranja priče i na kraju sažetak oko našeg sveukupnog mišljenja. Ovog puta ćemo malo prekršiti to pravilo jer krećemo od samog zaključka: Helldivers 2 je fantastična igra koja samopouzdano uzima PvE žanr i dostavlja iskustvo vrijedno igranja – pogotovo ako ste fan teme filma Starship Troopers i co-op igara gdje vaša uloga i taktika imaju utjecaj na uspješnost prelaska misija!

S obzirom na to da taj zaključak nije ništa novo, pogotovo kad se pogleda impresivna prodajna statistika, dosadašnja količina pozitivnih ocjena od strane igrača i mnogobrojne objave hvaljenja na društvenim mrežama i forumima, ipak smo htjeli napisati i naša mišljenja jer ova igra zaslužuje što je više pozornosti.

Što je zapravo Helldivers 2

Najjednostavnije rečeno, u pitanju je akcijska online co-op igra u kojoj imate zadatak braniti Super Zemlju i svoje kolonije od raznih vanzemaljskih prijetnji.

Helldivers 2_rec_4

Da, ovo je nastavak i tehnički nastavlja priču iz jedinice, ali napominjemo da to ne predstavlja nikakvu prepreku za nove igrače koji razmišljaju dati šansu ovom naslovu jer Helldivers 2 u prvom planu ima svoje gameplay sisteme u kombinaciji sa satiričnom tematikom ‘širenja upravljane demokracije’. Jako inspirirano filmom Starship Troopers, igra vas stavlja u ulogu vojnika koji služi toj Super Zemlji gdje  branite/širite svoj način života – povjerenje u “demokraciju” gdje je glasanje kontrolirano odlukama vladinih računala te je zabranjeno suprotstavljanje tom sistemu kontrole i same kolonizacije iza koje stoji cilj iskorištavanja vanzemaljskih resursa za svoje dobro.

Što se tiče gameplay mehanika, Helldivers 2 je raspodijeljen na manje odvojene misije čiji rezultati utječu na sveukupni napredak vojske u obrani ili osvajanju određenog planeta. Drugim riječima, svi zajedno radimo prema istom cilju savladavanja vanzemaljske prijetnje, dok developeri kao GM-ovi u društvenim igrama periodično uvode nove događaje i promjene u tijeku sveukupne priče.

Helldivers 2_rec_5

Prije svake misije morate se dobro pripremiti za zadatak kojeg ste odabrali – od najboljih oružja za neprijatelje koji vas čekaju pa do raznih pojačanja koja će vam pomoći u probijanju kroz horde neprijatelja do svojeg glavnog zadatka. Ta pojačanja pod imenom Stratagems možete pozvati unošenjem posebnog koda kako bi pozvali orbitalne napade, dodatno streljivo, automatske turrete, lasere te druge defenzivne i ofenzivne napade.

Mogućnost nabavka tih oružja i Stratagema povezana je sa sistemom nadogradnje svojeg lika, a dostupne su i razne nadogradnje za cijeli tim koje se otključavaju uz pomoć svojeg broda u kojem se pripremate za sljedeću misiju.

Helldivers 2_rec_3

Što se tiče same težine, preporučujemo za nove igrače da na početku idu sporijim tempom. Pokrenite nekoliko solo misija na najlakšim težinama kako bi se upoznali sa svojim brodom, kartom za odabir misija, oružjima, Stratagem sistemom i što sve možete pronaći na odabranom planetu. Iako možda želite što prije sustići prosječan level svoje ekipe igrajući s njima, zbog totalnog kaosa u većim razinama težine često je teško fokusirati se na učenje mehanika igre, već ste tada usmjereni samo na praćenje i pucanje.

Co-op kultura

Ima ona izjava ‘I loša co-op igra može biti zabavna u dobrom društvu’, ali Helldivers 2 sa sobom dovodi odličnu formulu gameplay elemenata zbog koje za nas spada visoko na listi kvalitetnih co-op igara. Dok je fokus usmjeren na surađivanje u borbi protiv divovskih kukaca i robotske vojske, igra nudi jednu jako zanimljivu mehaniku koja uvodi dobru dozu dinamike u svakom meču – friendly fire.

Helldivers 2_rec_7

Ta ideja uvijek upaljene friendly fire opcije u online igri možda ne zvuči baš najprimamljivije za neke, pogotovo za one koji traže isključivo co-op iskustvo, moramo naglasiti da efekt te opcije ima fantastičan utjecaj na generiranje zabavnih priča u gotovo svakoj misiji. Bez brige, prestat ćete brojati koliko puta ste slučajno razvalili cijeli tim s krivo bačenom granatom ili se slučajno pronašli na meti tuđeg turreta ili granatiranja. To je jednostavno dio iskustva, a kako igra dolazi s dobrom dozom crnog humora i satire, te greške u kombinaciji sa situacijama gdje jedva preživljavate valove neprijatelja jednostavno sjedaju u cijelu tematiku Helldiversa. Dokaz tome je cijela pozitivnija kultura koja se stvorila iza ove online igre – što je često oksimoron u gamingu.

Helldivers 2_rec_2

Društvene mreže preplavljene su pozivima za širenje spomenute upravljane demokracije, snimkama humorističnih situacija koje se svima redovno pojavljuju tijekom misija pa do raznih savjeta i taktika kako bolje igrati. Naravno da je ovako popularna igra uspjela privući i neke toksične igrače – to je jednostavno neizbježno, ali njihov broj je za sada gotovo neprimjetan. Čak smo vidjeli na društvenim mrežama da su neki pokrenuli potrage za igračima koji ne surađuju, već namjerno blokiraju napredak u misijama.

Budućnost upravljane demokracije

Teško je recenzirati live-service igru jer svako sljedeće ažuriranje može uvesti tražene zakrpe koje rješavaju prisutne tehničke probleme, ali i novi sadržaj zbog kojih će gotovo svaka recenzija u jednom trenutku biti netočna i zastarjela. Na primjer, primarne kritike tijekom prvih nekoliko tjedana bile su usmjerene prema nestabilnim serverima zbog velike navale novih igrača. Ti problemi su sada, barem za većinu igrača, riješeni.

Helldivers 2_rec_8

Jako nas zanima u kojem smjeru će Arrowhead usmjeriti ovaj naslov, a za trenutno objavljene planove vjerujemo da će podići igru na još bolju razinu. Vrijeme će pokazati što će biti Helldivers 2 za nekoliko godina te hoće li studio pravilno iskoristiti ovaj velik skok u popularnosti na samom početku, ali za sada smo veoma optimistični oko budućnosti ovog naslova.

Pouka za neke

Helldivers 2 je još jedan dokaz kako neki najveći AAA razvojni studiji, jednostavno rečeno, imaju krive prioritete kod razvijanja online igara. Ovo je igra s poštenom cijenom, glavnim izbornikom koji vas konstantno ne usmjerava na online trgovinu i bez nekih sivih taktika manipuliranja mnogobrojnim valutama i kockarskih sistemima kako bi iz vas izvukli što je više novaca.

Helldivers 2_rec_22

Helldivers 2 je dašak svježeg zraka u ovoj industriji čiji neki najveći igrači tijekom posljednjeg desetljeća polako, ali sigurno guraju i opravdavaju granice neetičkih načina zarađivanja na samim fanovima. Bilo da je u pitanju napuhana poslovna struktura, korporativno vodstvo ili kombinacija nekih drugih razloga, zamutila se granica kod pitanja što dolazi prvo – igra ili poslovni model. Baš zbog toga je važno istaknuti igre kao što je Helldivers 2 jer je on dokaz kako je moguće doći do zarade s dobrom igrom, dobrom idejom, ali i dobrom voljom samog studija.

Što na kraju reći?

Helldivers 2 je igra koju ćemo sigurno nastaviti igrati dalje. Njena jednostavna, ali veoma zarazna struktura kraćih misija potpomognuta fantastičnom glazbom i napetim neskriptiranim avanturama konstantno nas je dovodila u situacije gdje tijekom igranja komentiramo “Ajmo još samo jednu rundu” što bi se na kraju razvuklo do ranih jutarnjih sati – nešto što nije zabavno kada se treba rano ujutro dići za posao. Sve u svemu, od nas sigurno imate preporuku za ovu igru i nadamo se da se jednog dana vidimo u obrani upravljane demokracije!

misc

Popravite svoju retro konzolu