God of War Ragnarok – RECENZIJA (PS5)

Kao i sa svakom našom dosadašnjom recenzijom, želimo svesti bilo kakve spoilere na apsolutni minimum, ali kako je ovo direktan nastavak priče prošlog God of Wara, neke stvari kroz koje ćemo proći ulaze u teritorij manjih spoilera. S time rečeno, krenimo redom!

Snažan početak kraja

Kao veliki fanovi prošlog nastavka, jedva smo čekali vidjeti što je Santa Monica Studio imao u planu s Kratosom i Atreusom. Moramo priznati, malo smo bili zabrinuti s informacijom da Cory Barlog neće voditi ovaj projekt – nešto što je i zabrinulo glavnog glasovnog glumca Christophera Judgea koji je čak u jednom trenutku dao otkaz zbog toga, ali novi direktor Eric Williams se pokazao da ipak zna što radi.

god-of-war-ragnarok-recenzija_4

God of War Ragnarok želi proširiti apsolutno svaki segment iz prošlog nastavka – od gameplay elemenata, dužine igre pa do same priče koja je ovog puta dobila još detaljniju pozadinu nordijske mitologije. S listom emocija kroz koje vas želi provesti, većinu njih uspijeva postići čak u samom uvodu – od akcijski nabijenih scena, stvarno emotivnih trenutaka pa sve do intrige koja pokreće misterij iza ovog nastavka.

Samo usputno da spomenemo, vidjeli smo da su neki Redditovci digli malu paniku na spominjanje tog emotivnog početka jer su se počele povlačiti paralele s The Last of Us Part 2 – igrom koja dan danas još uvijek može pokrenuti emotivnije/eksplozivnije rasprave. Bez ulaska u teritorij spoilera, možemo samo potvrditi da se ne radi o nikakvim drastičnim preokretima u priči, već kvalitetnoj odrađenoj sceni potpomognutoj dobrim tempom i dobrom glumom.

Ta kombinacija dobrog tempa, glume i kadriranja stvarno je odrađena vrhunski jer vas odmah uvlači u taj svijet i odlično postavlja temelje za događaje koji slijede. Ne možemo dovoljno nahvaliti uvodnu scenu s Thorom koja pokreće naše glavne protagoniste na njihovo sljedeće putovanje, baš zbog te glume putem koje je izrečeno puno više pogledima nego samim razgovorom.

Proročanstvo u prvom planu

Jedna od glavnih tema sada je usmjerena prema ideji proročanstva i ima li smisla boriti se protiv nje – pogotovo kad razmislite kako je potencijalna borba protiv tog proročanstva možda zapravo korak prema njegovom ispunjavanju. Te dileme vode naše glavne protagoniste kroz događaje koje s krivim koracima mogu možda pokrenuti novi rat – nešto što apsolutno ne odgovara Kratosu kao ocu koji ima jedan jedini zadatak – zaštititi svojeg sina.

god-of-war-ragnarok-recenzija_5

Dok su prva i zadnja trećina priče bile odrađene fantastično, sama sredina nam je osobno nekako izgubila fokus u kojem točno smjeru se sve to kreće. Kada bi povukli neku paralelu s prošlim nastavkom, Kratos i Atreus su od samog početka imali jasan i jednostavan cilj, a njihov odnos i događaji putem bili su dio te avanture. U Ragnaroku se nalazi hrpa novih potpriča i uvjeta kako završiti te potpriče da smo očito počeli gubiti fokus što točno radimo i trebamo li to uopće raditi kada se u obzir uzme spomenuto proročanstvo.

Napredak na snažnim temeljima

S hrpetinom novih neprijatelja i mini bosseva koji će vam stajati na putu do vašeg cilja, Kratos ponovno na raspolaganju ima svoju Leviathan sjekiru, Blades of Chaos, ali i cijeli sistem razvijanja svojih vještina. Nabavljanjem nove opreme razvijate svoje statistike, ali i level s kojim onda dodatno otključavate nove vještine. Ragnarok je uspješno proširio taj cijeli sistem razvijanja kad se usporedi s prethodnim nastavkom i konstantno nam je pružao osjećaj napredovanja tijekom cijele glavne priče, ali i završavanja svih sporednih misija u post-credits segmentu.

god-of-war-ragnarok-recenzija_11

S obzirom na to kako je završio prošli God of War, bilo je i za očekivati da će Atreus ovog puta dobiti puno više pozornosti. Razvoj njegovog karaktera i razumijevanje njegove uloge u ovom svijetu ulazi u prednji plan, što će u nekim dijelovima utjecati i na sam gameplay.

Dodatan fokus su u ovoj igri dobili i drugi sporedni likovi sa svojim osobnim pričama, ali i novim gameplay ulogama tijekom samih borbi. To znači da će vam se u određenim segmentima pridružiti Sindri i ostatak ekipe sa svojim posebnim napadima.

Kada se sve to zbroji, God of War Ragnarok sa svojim snažnim gameplay temeljima prošlog nastavka i svim ovim nadogradnjama uspio je dodatno unaprijediti cijeli taj borbeni sistem – postignuće koje zaslužuje svaku pohvalu. Svaki zadani udarac ima tu težinu iza sebe i uvijek imate osjećaj da vaše vještine za kontrolerom mogu držati cijelu situaciju pod kontrolom – koliko god neprijatelji bili brzi ili veliki.

God of War: Myst Edition

Količina raznovrsnih zagonetki koja dolazi s God of War Ragnarok je stvarno impresivna – što je, subjektivno rečeno, u istu ruku i pozitivna, ali i nekad i ne toliko pozitivna stvar.

Ono što nas je najviše smetalo kod nekih zagonetki jest to što se moraju riješiti točno onako kako su developeri zamislili. Nema prostora za improvizaciju iako bi logika i level dizajn to realno trebao dopustiti. Dok u jednom trenutku Kratos može razvaliti zidove sa svojim šakama i sjekirom, u drugom…njegova sjekira ne može proći kroz tanku drvenu letvu koja štiti specifične piksele namijenjene za rješavanje zagonetke.

Nemojte nas krivo shvatiti, te zagonetke mogu biti jako zabavne i izazovne, ali u više navrata su nam uspjele narušiti tempo igre. Rješavanje zagonetke odmah nakon teškog boss fighta nam jednostavno nije odgovaralo – pogotovo jer smo još uvijek bili pod adrenalinom od same borbe. Sad još u sve to nadodajte pokoju tehničku grešku i imate frustrirajući recept gdje jurite okolo i gađate sve oko sebe kako bi riješili nerješivu zagonetku. Baš zbog toga smo se u nekoliko situacija morali vratiti na prošli checkpoint kako bi otkrili da se neki NPC u tom prvom pokušaju nije aktivirao i time pomaknuo zagonetku na sljedeći dio.

Glavni izbornik za bogove

Jednostavno rečeno, količina opcija u glavnom izborniku zaslužuje svaku pohvalu. Uz standardne grafičke opcije za željeni grafički mod (Performance, Resolution), podešavanje Motion Blura i Film Graina, tu su i posebne High Contrast postavke za igrače koji slabije vide boje – nešto što je sve češća pojava u PlayStation ekskluzivama.

god-of-war-ragnarok-recenzija_8

Što se tiče zvučnog odjela, Santa Monica je implementirao cijeli sistem dodatnih zvučnih napomena za razne gameplay elemente. Na primjer, ima posebni zvučni efekt kada igrač ponovno dobije kontrolu nad svojim likom, kada je dobio XP ili kada je potrebno izbjeći neprijateljski napad.

Tu su još i razne opcije za podešavanje Aim Assist funkcije po svojoj želji, mijenjanje inputa s kontrolera, kako funkcionira Lock-On sistem te koliko je primjetan efekt njihanja kamere. Gameplay odjel je također dobio svoj dio u izborniku što znači da možete mijenjati duljinu vremena dostupnog za rješavanje tempiranih zagonetki, uključiti opciju za automatsko sakupljanje te uključiti dodatne checkpointe tijekom manjih bosseva.

god-of-war-ragnarok-recenzija_7

Što se tiče DualSense funkcionalnosti za PlayStation 5 verziju, tu smo najiskrenije malo razočarani – pogotovo što je u pitanju PlayStation ekskluziva. S tolikom količinom različitih napada i kombinacijom tipki koje oni zahtijevaju, nadali smo se vidjeti nekakav sličan sistem kojeg je imao i Returnal s adaptivnim trigerima. Da, razumijemo da igra dolazi i na PlayStation 4 na kojem nije moguće reproducirati takve kontrole, ali dodatna opcija s DualSense kontrolama bila bi dobrodošla.

Što na kraju reći o igri?

God of War Ragnarok je pristupio svojim snažnim temeljima s poštovanjem i ponudio priču koja će sigurno oduševiti fanove serijala. Od razrađenih gameplay elemenata pa do količine novog sadržaja i većeg fokusa na nordijsku mitologiju, God of War Ragnarok je finale kakva ova saga zaslužuje. Kao i svaka igra, ima nekih svojih problema (od kojih su neke potpuno subjektivne), ali kada se pogleda cijeli paket, God of War Ragnarok je vrhunska akcijsko avanturistička igra koja će ponosno stajati rame uz rame s najboljim PlayStation ekskluzivama do sada.

03.11.2022 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Zaustavljena prodaja igre The Day Before – studio Fntastic zatvara vrata

OSTALE RECENZIJE

16.01.2024

The Last of Us Part II Remastered | RECENZIJA

Autor:  

Mislim da nije problem doći do zaključka da je većina nas ostala malo zbunjena kad se pojavio prvi trailer za The Last of Us Part II Remastered. Igra je originalno došla 2020. godine, tako da ta riječ “remastered” sigurno iskače za mnoge, a dovoljno je pogledati samo komentare na tom prvom traileru gdje se ljudi sarkastično prisjećaju “davnih” dana kada su prvi zaigrali original. Idemo provjeriti je li ovo zapravo jedan od onih nepotrebnih remastera ili nešto što zaslužuje vašu pozornost, pogotovo ako ste fan serijala.

Kriva riječ?

Niti četiri godine nakon što je original stigao kao PlayStation 4 ekskluziva, Sony i Naughty Dog su odlučili lansirati remastered verziju svoje igre The Last of Us Part II. Kad čujemo riječ ‘remastered’, automatski mislimo na primjetna vizualna poboljšanja i prilagođavanje igre za novi hardver i nove platforme. Koliko je zapravo The Last of Us Part II Remastered vizualno bolji od originala – naslov koji još uvijek stoji kao jedna od vizualno najljepših igara na tržištu?

The Last of Us Part 2 Remastered_11

Ta razlika, barem po nama, i nije baš očita. S tehničke perspektive, nudi nativnu 4K rezoluciju u Fidelity modu, 1440p upscaleano na 4K u Performance modu, otključani framerate za podržane televizije, bolje teksture i sjene i prikazivanje veće udaljenosti s LoD sistemom, ali taj “skok” u vizualima je premalen za Remastered kategoriju.

Da nas ne shvatite krivo, igra izgleda fenomenalno i uspijeva pružati one ‘wow’ efekte s količinom detalja na ekranu, realističnim osvjetljenjem i vrhunskim animacijama koje, po nama, Naughty Dog predvodi u današnjoj industriji videoigara. Ali te pohvale možemo i usmjeriti na original jer pruža isti taj ‘wow’ efekt.

The Last of Us Part II Remastered_1

Što se tiče optimizacije, The Last of Us Part II Remastered je funkcionirao odlično – framerate je bio stabilan, neovisno u kakvoj situaciji se nalazili, a tijekom našeg igranja nismo primijetili neke tehničke probleme.

Iz te tehničke perspektive, ovo više funkcionira kao PS5 prilagodba koju studiji inače pružaju besplatno. Da je samo to u pitanju, bili bi iznimno kritični prema ovom naslovu, ali The Last of Us Part II Remastered po nama više funkcionira kao neka direktorska kolekcija sadržaja za fanove igre. “Remastered” tehnički nije kriva riječ, ali ne opisuje dovoljno dobro što se tu sve nalazi.

Return to No Return

Jedna od glavnih značajki ovog remastera jest dolazak novog roguelike moda pod imenom No Return gdje možete testirati svoje borbene vještine i preživljavanje u okrutnom The Last of Us Part svijetu. Prilikom pokretanja nove runde, pred vama će stajati niz izazova koje vode prema glavnom suočavanju s glavnim neprijateljem runde. Svaki taj izazov dolazit će s nasumično odabranim ciljem, tipom neprijatelja, modovima koji mijenjaju gameplay i vizuale te opcionalnim zadacima koje možete izvršiti prije kraja izazova kako bi osvojili što više resursa za nadogradnju i pripremu za sljedeći izazov.

The Lasst of Us Part II Remastered_9

Nakon svakog uspješnog izazova, vraćate se u svoj ‘hub’ gdje možete unaprijediti i kupiti novo oružje te nadograditi svoje vještine – slično kao i u osnovnoj igri. Naime, u slučaju da ne uspijete preživjeti izazov, cijeli vaš napredak prema glavnom neprijatelju, u razvijanju lika i prikupljenim oružjima se resetira na početak. Jedino što ostaje otključano, pod uvjetom da ste ih otključali, su novi likovi s kojima možete započeti sljedeću rundu, dodatni vizuali te razni gameplay modovi koji će se nasumično pojavljivati u vašim sljedećim pokušajima prelaska runde.

The Lasst of Us Part II Remastered_6

The Last of Us Part II sveukupno nudi stvarno napete borbene sekvence, a ovaj No Return mod usmjerava fokus samo na njih. U emocionalnoj teškoj igri kao što je ova, imati ovaj roguelike mod gdje možete bez razmišljanja o tmurnim temama uživati u napetim borbama jest nešto što nismo ni znali da nam treba kao fanovima ovog serijala.

Proviri iza kulisa

The Last of Us Part II Remastered dolazi s hrpom komentara i informacija o samom razvoju ove igre – od komentara direktora i glumaca pa do prikazivanja segmenata igara koji nisu završili u finalnom proizvodu. Osobno, ovo nam je bio najzanimljiviji dio ove kolekcije jer volimo slušati o kreativnim odlukama, idejama i zanimljivim anegdotama koje stoje iza velikih projekata kao što su filmovi i videoigre.

The Lasst of Us Part II Remastered_2

Igru se sada može pokrenuti s komentarima razvojnog tima koji se pojavljuju tijekom cutscene sekvenci gdje prepričavaju svoja iskustva tijekom glume, kako ih je direktor navodio, ali i raspravljaju o samim događajima igre. Baš je očita predanost cijelog glumačkog tima u rađenju ove igre – od praćenja detalja govora tijela glumaca pa do same logike razmišljanja i ponašanja svakog od njih, dajući ideje što bi njihov lik napravio u ovoj situaciji. Tu su i komentari od Neila Druckmanna o redateljskim odlukama tijekom planiranja i snimanja ključnih dijelova igre – zbog čega je odabrao određene pokrete kamerom te zašto je izbacio neke zanimljive rečenice od glavnih likova koje su originalno bile u scenariju.

The Lasst of Us Part II Remastered_4

Uz vizualne koncepte koji prikazuju likove i kako su originalno zamišljene neke ključne scene unutar igre, The Last of Us II Remastered nudi i tri nedovršena, ali igriva segmenta igre koji nisu završili u originalnoj igri. Ti leveli su također ispunjeni raznim komentarima razvojnog tima – od toga što su htjeli postići s njima i zbog čega su uklonjeni. Naravno, kako su u pitanju nedovršeni segmenti, animacije nisu na razini ostatka igre i većina glasovne glume nije implementirana, ali to baš i je cilj tih levela – prikazati sam proces razvijanja kojeg rijetko viđaju oni koji nisu u industriji razvijanja videoigara.

The Lasst of Us Part II Remastered_3

Kao netko tko je uvijek gledao one kratke Making Of dokumentarce na DVD-ima iz videoteke, imamo same riječi pohvale za ovaj cijeli ‘Behind the Scenes’ dio jer nam je dao uvid u kreativu iza velikog projekta kao što je The Last of Us Part II.

…ali to nije sve

Uz spomenuti uvid u razvojni dio ove igre te novi roguelike mod, ovo Remastered izdanje nudi Speedrun mod putem kojeg se možete natjecati za najbrže moguće vrijeme u prelasku igre, ali Guitar Free Play mod s kojim možete iz izbornika pokrenuti segment koji je oduševio mnoge fanove igre. Kao što i samo ime nagovještava, tu možete kao Ellie, Joel ili kompozitor Gustavo Santaolalla malo odmoriti i uživati u sviranju gitare.

The Lasst of Us Part II Remastered_8

Naime, i ovaj dio je dobio unaprjeđenje jer sad možete otključati nove gitare, uključujući i bendžo, ali i koristiti razne pedale za efekte. Te gitare, kao i većinu novog dodatnog sadržaja, možete otključati uz pomoć bodova koje dobivate igranjem glavne igre i uz pomoć No Return moda. U slučaju da ste prethodno prešli igru, kada prebacite svoju save datoteku na PlayStation 5, automatski ćete primiti veću količinu bodova koji će biti dovoljni za većinu zaključanog sadržaja.

The Last of Us Part II Remastered_10

Te bodove moći ćete koristiti za otključavanje i hrpu novih vizualnih i zvučnih filtera kako bi dodatno prilagodili igru svojim željama. Dok ti neki filteri samo malo mijenjaju boju ili stil, na listi se nalazi i filter koji pretvara igru u nepregledni 8-bit kaos na ekranu. Spojite taj efekt zajedno s 4-bit zvučnim efektima i pred vama se nalazi nova razine težine igre.

The Lasst of Us Part II Remastered_7

Spomenuti bodovi se mogu koristiti i za otključavanje raznih gameplay modifikatora koje možete koristiti unutar igre – od beskonačne količine municije pa do moda s kojim jedan metak zaustavlja neprijatelja.

Stvar perspektive

The Last of Us Part II Remastered možda sa sobom ima pomalo zbunjujuće ime, ali kada rastavite ovaj cijeli paket i pogledate što se sve u njemu nalazi, možemo lako doći do zaključka kako je ovo dodatna kolekcija za svakog fana koji je uživao u igri i njenoj priči.

The Last of Us Part 2 Remastered_16

Od novog roguelike moda, informacija o razvoju igre pa do hrpe novog sadržaja koje je moguće otključati, ovo Remastered izdanje pružat će hrpu dodatnih sati za one koje žele iskusiti još više The Last of Us svijeta. Što se tiče igrača koji tek planiraju zaigrati ovaj naslov, ovo je bez ikakve sumnje najbolja verzija igre.

misc
21.11.2023

Vaesen – Nordic Horror Roleplaying: The Lost Mountain Saga | RECENZIJA

Autor:  

Free League Publishing je prije tri godine uspješno dostavio temu nordijskog folklora i starih mitova iz Skandinavije sa svojom društvenom horor igrom Vaesen – Nordic Horror Roleplaying, a to pokazuju visoke ocjene od igrača i recenzenata, ali i čak tri osvojene ENNIE nagrade. Mi u GamePerspectivesu smo bili oduševljeni s idejama koje je predstavio Vaesen – od drugačijeg pristupa borbe s čudovištima koje drugi ljudi ne vide, izvanredno napisanog svijeta pa do sveukupne prezentacije cijele glavne knjige. Sada se pred nama nalazi The Lost Mountain Saga – najnovija ekspanzija koja fanovima ove igre dovodi novu priču iza koje stoji glumica Ellinor DiLorenzo.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_1

The Lost Mountain Saga vraća nas u Švedsku tijekom devetnaestog stoljeća sa zadatkom rješavanja novih misterija ispunjenim tragedijama, ali i nadnaravnim bićima – pojavama zbog kojih je glavna knjiga s pravilima došla na toliki pozitivni glas među fanovima društvenih igara. Bez ulaska u teritorij spoilera, The Lost Mountain Saga istražuje misterij iza tragedije u obližnjem rudniku koja je odnijela više života, tragične sudbine novih likova koje ćete susreti tijekom igranja, pa do istraživanja pozadine planinskog lanca po kojem je ova priča nazvana. Cijela ova ekspanzija ispunjena je zanimljivim idejama i detaljnim opisima lokacija, likova i događaja koje GM može iskoristiti za fantastičnu novu kampanju sa svojim društvom.

Tada su se počeli nizati neobjašnjivi događaji. Radnici, čak i iskusni rudari koji su godinama radili u rudniku bakra , odjednom bi se izgubili ili gadno pali. Neki bi prijavili da su čuli zastrašujuće zvukove koji dolaze iz mračnih špilja. Rudnici nisu bili jedino mjesto gdje su se događali takvi neobjašnjivi događaji. Usjevi bi iznenada planuli. Kravlje mlijeko bi se pretvorilo u pepeo. Spaljena tijela životinja bila bi pronađena razbacana po okolnoj šumi. Na kraju su ljudi tvrdili da se kasno noću iz rudnika može čuti plač male djece.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_2

Kao što smo već spomenuli, igra prolazi kroz niz tragičnih događaja koje će imati velikog utjecaja na samu priču, a GM će biti upozoren prilikom svakog poglavlja što se u njemu nalazi – od tema nasilja, zlostavljanja pa do opisivanja mentalnih problema.

Sve bitne informacije i opisi bili su predstavljeni na jednostavan način tako da sam osobno kao GM te kampanje uživao u čitanju knjige, smišljajući ideje u glavi kako će koji dio kampanje biti posložen, ali i oduševljeno pratio zanimljivu kombinaciju mračnih i tragičnih tema s određenom dozom humora – nešto što je DiLorenzo odlično spojila u jednu cjelinu vrijednog igranja.

Vaesen The Lost Mountain Saga_ recenzija_4

Naravno, ovo je ekspanzija tako da morate prethodno pročitati glavnu knjigu jer se tamo nalaze opisi Year Zero Enginea, svih gameplay sistema i entiteta koje će te susreti u svojoj priči. The Lost Mountain Saga ne troši vaše vrijeme i odmah kreće sa svim potrebnim informacijama za pokretanje nove avanture, a cijeli sadržaj knjige koji je rasprostranjen na sveukupno 82 stranice prolazi kroz sve što vam treba, slično kao i s glavnom knjigom – potpomognuto kvalitetnim crtežima, kartama i brzim pristupom potrebnim statistikama.

Sve u svemu, The Lost Mountain Saga je odličan dodatak ovoj horor igri, a DiLorenzo je sa svojim stilom pisanja i idejama olakšala pristup sastavljanju ove nove kampanje koju, ako ste fan Vaesena, jednostavno morate zaigrati. Naravno, ovo je društvena igra tako da puno toga ovisi o GM-u i interesu svih igrača za stolom, ali Vaesen i The Lost Mountain Saga su ponudili sve moguće alate i ideje kako bi to iskustvo bilo što lakše, zanimljivije i jednostavno zabavnije. Tako da, sakupite svoju ekipu, pripremite svoje likove, pustite ambijentalnu glazbu i zakoračite ponovno u misteriozni sjever gdje vas sada čeka The Lost Mountain Saga.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_5

misc
25.10.2023

Marvel’s Spider-Man 2 | RECENZIJA

Autor:  

Rijetko koji studio uspijeva napraviti serijal igara s dobrom dozom evolucije gameplay elemenata, a da pritom zadrži ono što zbog čega je original dobio pohvale i doveo naslov na tu neku višu razinu. Insomniac Games je sada ispred sebe imao, jednostavno rečeno, ogroman zadatak – dostaviti novi Spider-Man nastavak nakon iznimno uspješnih igara Marvel’s Spider-Man i Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Idemo provjeriti koliko je uspio u tom svom zadatku i što zapravo sve nudi novi Marvel’s Spider-Man 2!

Unatoč broju u naslovu, ovo je tehnički treći naslov u akcijsko avanturističkom serijalu i nadograđuje svoje temelje uspostavljene u prethodnim nastavcima te usmjerava Petera i Milesa u nove opasne avanture koje prijete njima i New Yorku. Iako je ovu igru tehnički moguće zaigrati bez igranja prethodnih nastavka zbog kratkog video osvrta događaja na samom početku igre, toplo preporučujemo da započnete serijal ispočetka jer ćete puno bolje shvatiti odnose između glavnih likova, emocionalnu težinu nekih prethodnih događaja, ali sam razvoj vizuala i gameplay elemenata koje Insomniac implementira u svoje igre. Razumijemo da ulazak u Marvelov svijet može zvučati pomalo zastrašujuće, pogotovo zbog velikog broja stripova, knjiga, serija, filmova i drugih igara, ali Insomniac je do sada uspješno dostavio igre koje vas mogu uvući u taj svijet s kvalitetno napisanim pričama i gameplay elementima koje ih upotpunjavaju.

Marvels Spiderman_3

Kao i sa svim našim dosadašnjim recenzijama, ne želimo puno otkrivati u vezi same priče – pogotovo za igre koje se jako oslanjaju na taj segment, stoga bez brige oko spoilera unutar ove recenzije. Igra započinje s akcijski nabijenom sekvencom protiv Sandmana koja funkcionira kao kratki tutorijal za osnove kretanja kroz prostor te da se prisjetite kako funkcioniraju njeni borbeni sistemi, ali odmah nakon se otvara grad s raznim sporednim misijama, tajnama i manjim zadacima koje možete rješavati svojim tempom.

Iako već definirana formula manevriranja New Yorkom sa svojim moćima funkcionira fantastično i u ovom nastavku, sam grad kroz kojeg se krećete ne pruža baš neke novitete. Prati standardnu formulu koja je već godinama prisutna u igrama s otvorenim svijetom – što nije velika negativna sama po sebi, ali je iz naše perspektive to možda propuštena prilika za dodatno razvijanje ovog svijet.

Marvels Spiderman_4

Marvel’s Spider-Man 2 u svojoj priči dolazi s hrpom ikoničnih neprijatelja – od Venoma, Kravena pa do Sandmana, a sve te bitke zahtijevat će od vas brze reakcije za pravi borbene spektakle. Ti borbeni sistemi su također ovog puta dobili na pozornosti jer Spider-Man 2 nudi novu parry mehaniku za rješavanje napada koje nije moguće izbjeći, ali i unaprijeđene uređaje za rađenje dinamičnih borbenih kombinacija. Kada u cijeli recept dodate i nove varijacije manjih neprijatelja, borbe mogu izgledati stvarno impresivno.

Nakon što priča završi i predstavi svoje potencijalne planove za dodatke ili budući nastavak u klasičnom Marvelovom post-credits stilu, možete nastaviti s istraživanjem otvorenog svijeta te rješavanjem svih sporednih misija i izazova. Nama je trebalo oko dvadesetak sati da prođemo kroz glavnu priču i manji dio sporednih misija, ali igra nudi još hrpu misija koje se postepeno otključavaju prolaskom kroz glavni dio igre.

Marvels Spiderman_6

Insomniac je još s prošlim nastavcima dokazao da razumije kako dostaviti pravi Spider-Man osjećaj kojeg fanovi očekuju od ovih igara, a sa Spider-Man 2 uspio je podići taj standard kojeg je sam postavio. Osim što vas igra sada vodi kroz priču iz perspektive Milesa i Petera što otključava čak tri različita sistema nadogradnje vještina – jedan za Petera, jedan za Milesa i jedan njihov zajednički, developeri su odlučili iskoristiti moć PlayStation 5 konzole kako bi dostavili još bolje vizuale, ali i jedinstvene značajke DualSense kontrolera. Svaki vaš korak i svaki udarac potpomognut je detaljnim vibracijama, a adaptivni trigeri dodatno upotpunjuju taj osjećaj prisustva u ovom svijetu.

Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna PlayStation 5 igra koja igračima dostavlja kvalitetan izbornik putem kojeg mogu prilagoditi igru svojim željama i potrebama. Osim što mogu promijeniti željenu razinu težine, igrači mogu dodatno prilagoditi detalje u gameplay segmentu – od razine zdravlja negativaca, pojednostavljenih zagonetki, povećanja vremenskog perioda za izbjegavanje, pojačanog automatskog ciljanja pa do toga koliko vas lako mogu primijetiti neprijatelji dok ste u tzv. stealth modu.

U vizualnom segmentu izbornika, Spider-Man 2 nas je jednostavno oduševio! Uz standardni odabir između Performance i Fidelity moda, igra nudi opcije za Variable Refresh Rate (VRR), podršku za zaslone sa 120Hz, mogućnost odabira željenih vizualnih efekata i prilagođavanja vizuala s High Contrast opcijama. Naravno, svaka ta opcija pored sebe ima tekstualni opis što će promijeniti, ali i vizualni primjer što točno mijenjate.

Marvels Spiderman_5

Čak je i zvučni segment dobio detaljni izbornik, a to znači da uz standardne slidere za zvukove i glazbu na ponudi imate mogućnost ugasiti licenciranu glazbu ako želite bez brige streamati igru, isključiti više i niže frekvencije zvukova pa i pojačati glasnoću samih dijaloga unutar igre.

Sve u svemu, uvijek volimo usmjeriti pažnju na kvalitetno napravljeni izbornik, a Insomniac je napravio baš to! Uvijek se sjetimo razočaranja koje su nam pružali prazni izbornici u igrama za konzole prije nekih desetak godina, zbog čega ćemo uvijek naglasiti našu pohvalu za svaki pokušaj održavanja i podizanja standarda u tom segmentu! Što više igrača može zaigrati neki naslov zbog detaljnih opcija koje će im ostvariti pristup igranju je uvijek velika pozitiva, stoga usmjeravamo naše čestitke Insomniac Gamesu na odlično odrađenom poslu!

Što se tiče tehničke perspektive, mi smo Marvel’s Spider-Man 2 primarno igrali na Performance modu koji cilja na 60 fpsa i pojednostavljenu ray-tracing opciju i tijekom igranja nismo primijetili nikakve veće padove u frameratu ili vizualnom segmentu. Da, bio je tu poneki pop-in efekt tijekom jurnjave kroz grad, ali nije nam narušavao dojam o samoj igri i trenutnim događajima kroz koje smo prolazili kao Miles ili Peter. Što se tiče Fidelity moda koji iskorištava sve ray-tracing značajke u 4K, Marvel’s Spider Man 2 je uspijevao držati stabilnih 30 fpsa. Iako osobno preferiramo veći fps tijekom igranja, njegova stabilnost je ipak najbitnija stoga možemo pohvaliti oba glavna grafička moda, a na vama onda ostaje odabir što vam više odgovara – viša rezolucija ili veći fps.

Marvels Spiderman 2_7

Jednostavno rečeno, Insomniac Games je uspio gdje mnogi AAA studiji nisu – dostaviti vrhunski nastavak s kojim će fanovi sigurno biti oduševljeni. Marvel’s Spider-Man 2 je još jedna vrhunska PlayStation 5 ekskluziva koja nadograđuje rastuću kolekciju igara koje morate zaigrati na trenutnoj generaciji PlayStation konzole. Neovisno jeste li fan Marvelovog sadržaja ili ne, Spider-Man 2 je iznimno kvalitetna igra koja vas sa svojim dobro razrađenim likovima, zabavnim borbenim mehanikama i pričom koja vas uvlači sa svojim raznim iznenađenjima uspijeva ponuditi osjećaj kao da ste stvarno Spider-Man!

misc
03.11.2022

God of War Ragnarok – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Kao i sa svakom našom dosadašnjom recenzijom, želimo svesti bilo kakve spoilere na apsolutni minimum, ali kako je ovo direktan nastavak priče prošlog God of Wara, neke stvari kroz koje ćemo proći ulaze u teritorij manjih spoilera. S time rečeno, krenimo redom!

Snažan početak kraja

Kao veliki fanovi prošlog nastavka, jedva smo čekali vidjeti što je Santa Monica Studio imao u planu s Kratosom i Atreusom. Moramo priznati, malo smo bili zabrinuti s informacijom da Cory Barlog neće voditi ovaj projekt – nešto što je i zabrinulo glavnog glasovnog glumca Christophera Judgea koji je čak u jednom trenutku dao otkaz zbog toga, ali novi direktor Eric Williams se pokazao da ipak zna što radi.

god-of-war-ragnarok-recenzija_4

God of War Ragnarok želi proširiti apsolutno svaki segment iz prošlog nastavka – od gameplay elemenata, dužine igre pa do same priče koja je ovog puta dobila još detaljniju pozadinu nordijske mitologije. S listom emocija kroz koje vas želi provesti, većinu njih uspijeva postići čak u samom uvodu – od akcijski nabijenih scena, stvarno emotivnih trenutaka pa sve do intrige koja pokreće misterij iza ovog nastavka.

Samo usputno da spomenemo, vidjeli smo da su neki Redditovci digli malu paniku na spominjanje tog emotivnog početka jer su se počele povlačiti paralele s The Last of Us Part 2 – igrom koja dan danas još uvijek može pokrenuti emotivnije/eksplozivnije rasprave. Bez ulaska u teritorij spoilera, možemo samo potvrditi da se ne radi o nikakvim drastičnim preokretima u priči, već kvalitetnoj odrađenoj sceni potpomognutoj dobrim tempom i dobrom glumom.

Ta kombinacija dobrog tempa, glume i kadriranja stvarno je odrađena vrhunski jer vas odmah uvlači u taj svijet i odlično postavlja temelje za događaje koji slijede. Ne možemo dovoljno nahvaliti uvodnu scenu s Thorom koja pokreće naše glavne protagoniste na njihovo sljedeće putovanje, baš zbog te glume putem koje je izrečeno puno više pogledima nego samim razgovorom.

Proročanstvo u prvom planu

Jedna od glavnih tema sada je usmjerena prema ideji proročanstva i ima li smisla boriti se protiv nje – pogotovo kad razmislite kako je potencijalna borba protiv tog proročanstva možda zapravo korak prema njegovom ispunjavanju. Te dileme vode naše glavne protagoniste kroz događaje koje s krivim koracima mogu možda pokrenuti novi rat – nešto što apsolutno ne odgovara Kratosu kao ocu koji ima jedan jedini zadatak – zaštititi svojeg sina.

god-of-war-ragnarok-recenzija_5

Dok su prva i zadnja trećina priče bile odrađene fantastično, sama sredina nam je osobno nekako izgubila fokus u kojem točno smjeru se sve to kreće. Kada bi povukli neku paralelu s prošlim nastavkom, Kratos i Atreus su od samog početka imali jasan i jednostavan cilj, a njihov odnos i događaji putem bili su dio te avanture. U Ragnaroku se nalazi hrpa novih potpriča i uvjeta kako završiti te potpriče da smo očito počeli gubiti fokus što točno radimo i trebamo li to uopće raditi kada se u obzir uzme spomenuto proročanstvo.

Napredak na snažnim temeljima

S hrpetinom novih neprijatelja i mini bosseva koji će vam stajati na putu do vašeg cilja, Kratos ponovno na raspolaganju ima svoju Leviathan sjekiru, Blades of Chaos, ali i cijeli sistem razvijanja svojih vještina. Nabavljanjem nove opreme razvijate svoje statistike, ali i level s kojim onda dodatno otključavate nove vještine. Ragnarok je uspješno proširio taj cijeli sistem razvijanja kad se usporedi s prethodnim nastavkom i konstantno nam je pružao osjećaj napredovanja tijekom cijele glavne priče, ali i završavanja svih sporednih misija u post-credits segmentu.

god-of-war-ragnarok-recenzija_11

S obzirom na to kako je završio prošli God of War, bilo je i za očekivati da će Atreus ovog puta dobiti puno više pozornosti. Razvoj njegovog karaktera i razumijevanje njegove uloge u ovom svijetu ulazi u prednji plan, što će u nekim dijelovima utjecati i na sam gameplay.

Dodatan fokus su u ovoj igri dobili i drugi sporedni likovi sa svojim osobnim pričama, ali i novim gameplay ulogama tijekom samih borbi. To znači da će vam se u određenim segmentima pridružiti Sindri i ostatak ekipe sa svojim posebnim napadima.

Kada se sve to zbroji, God of War Ragnarok sa svojim snažnim gameplay temeljima prošlog nastavka i svim ovim nadogradnjama uspio je dodatno unaprijediti cijeli taj borbeni sistem – postignuće koje zaslužuje svaku pohvalu. Svaki zadani udarac ima tu težinu iza sebe i uvijek imate osjećaj da vaše vještine za kontrolerom mogu držati cijelu situaciju pod kontrolom – koliko god neprijatelji bili brzi ili veliki.

God of War: Myst Edition

Količina raznovrsnih zagonetki koja dolazi s God of War Ragnarok je stvarno impresivna – što je, subjektivno rečeno, u istu ruku i pozitivna, ali i nekad i ne toliko pozitivna stvar.

Ono što nas je najviše smetalo kod nekih zagonetki jest to što se moraju riješiti točno onako kako su developeri zamislili. Nema prostora za improvizaciju iako bi logika i level dizajn to realno trebao dopustiti. Dok u jednom trenutku Kratos može razvaliti zidove sa svojim šakama i sjekirom, u drugom…njegova sjekira ne može proći kroz tanku drvenu letvu koja štiti specifične piksele namijenjene za rješavanje zagonetke.

Nemojte nas krivo shvatiti, te zagonetke mogu biti jako zabavne i izazovne, ali u više navrata su nam uspjele narušiti tempo igre. Rješavanje zagonetke odmah nakon teškog boss fighta nam jednostavno nije odgovaralo – pogotovo jer smo još uvijek bili pod adrenalinom od same borbe. Sad još u sve to nadodajte pokoju tehničku grešku i imate frustrirajući recept gdje jurite okolo i gađate sve oko sebe kako bi riješili nerješivu zagonetku. Baš zbog toga smo se u nekoliko situacija morali vratiti na prošli checkpoint kako bi otkrili da se neki NPC u tom prvom pokušaju nije aktivirao i time pomaknuo zagonetku na sljedeći dio.

Glavni izbornik za bogove

Jednostavno rečeno, količina opcija u glavnom izborniku zaslužuje svaku pohvalu. Uz standardne grafičke opcije za željeni grafički mod (Performance, Resolution), podešavanje Motion Blura i Film Graina, tu su i posebne High Contrast postavke za igrače koji slabije vide boje – nešto što je sve češća pojava u PlayStation ekskluzivama.

god-of-war-ragnarok-recenzija_8

Što se tiče zvučnog odjela, Santa Monica je implementirao cijeli sistem dodatnih zvučnih napomena za razne gameplay elemente. Na primjer, ima posebni zvučni efekt kada igrač ponovno dobije kontrolu nad svojim likom, kada je dobio XP ili kada je potrebno izbjeći neprijateljski napad.

Tu su još i razne opcije za podešavanje Aim Assist funkcije po svojoj želji, mijenjanje inputa s kontrolera, kako funkcionira Lock-On sistem te koliko je primjetan efekt njihanja kamere. Gameplay odjel je također dobio svoj dio u izborniku što znači da možete mijenjati duljinu vremena dostupnog za rješavanje tempiranih zagonetki, uključiti opciju za automatsko sakupljanje te uključiti dodatne checkpointe tijekom manjih bosseva.

god-of-war-ragnarok-recenzija_7

Što se tiče DualSense funkcionalnosti za PlayStation 5 verziju, tu smo najiskrenije malo razočarani – pogotovo što je u pitanju PlayStation ekskluziva. S tolikom količinom različitih napada i kombinacijom tipki koje oni zahtijevaju, nadali smo se vidjeti nekakav sličan sistem kojeg je imao i Returnal s adaptivnim trigerima. Da, razumijemo da igra dolazi i na PlayStation 4 na kojem nije moguće reproducirati takve kontrole, ali dodatna opcija s DualSense kontrolama bila bi dobrodošla.

Što na kraju reći o igri?

God of War Ragnarok je pristupio svojim snažnim temeljima s poštovanjem i ponudio priču koja će sigurno oduševiti fanove serijala. Od razrađenih gameplay elemenata pa do količine novog sadržaja i većeg fokusa na nordijsku mitologiju, God of War Ragnarok je finale kakva ova saga zaslužuje. Kao i svaka igra, ima nekih svojih problema (od kojih su neke potpuno subjektivne), ali kada se pogleda cijeli paket, God of War Ragnarok je vrhunska akcijsko avanturistička igra koja će ponosno stajati rame uz rame s najboljim PlayStation ekskluzivama do sada.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA