Prošlo je više od deset mjeseci otkad je svjetski poznati izdavač igara Playrix kupio zagrebački studio Cateia Games (sada Playrix Croatia) – potez koji je uspješno povisio spomenuti studio na sljedeću razinu u tržištu mobilnih igara. Više o promjenama koje su došle s tom akvizicijom, ali i o samom procesu izrade i lansiranja igara pojasnio nam je Šime Matulić, art manager studija Playrix Croatia.
“Mogu vam reći da kao dio Playrix grupacije ciljamo na izradu hit igara, a to povlači mnogo testiranja i prototipiranja kako bismo postigli najbolji rezultat. Naša fluidna komunikacija s centralom i resursi koji su nam sada na raspolaganju nam omogućuju veći uvid u industriju nego što je to slučaj u manjoj kompaniji.”
Izrada igara za tržište mobilnih igara danas je približeno mnogim entuzijastima s raznim alatima, unaprijeđenim tehnologijama i olakšanom pristupu informacija kako zapravo započeti prve projekte, ali taj spomenuti napredak u tehnologiji donosi i određene izazove u segmentu optimizacije. Kako bi proizvođači videoigara približili svoj proizvod što je većem broju ljudi, potrebno je razmišljati o širem spektru podržanih mobilnih uređaja.
“Naše igre spadaju u casual tip igara i samim time nam je bitno da pristupimo što većem broju igrača. A to dovodi do borbe s optimizacijom. Kako bismo bili relevantni na tržištu pokušavamo uvesti inovacije koje nam nova tehnologija omogućava, ali i pronaći načine kako isto iskustvo pružiti i igračima sa slabijim uređajima. Zato uvijek pazimo da je igra u potpunosti funkcionalna određen broj generacija uređaja unatrag, što može biti veliki izazov. Problem-solving je samo još jedna čar game developmenta, a optimizacija je samo problem koji čeka da ga se riješi.”
Naravno, izrada igre je samo jedan od koraka u lansiranju proizvoda na tržište jer je potrebno imati dobar plan i dobar marketing za probijanje na tom tržištu koji je zasićen većim brojem igara.
“Tržište mobilnih igara je stvarno jako zasićeno. Mnoge velike kompanije prebacuju fokus s konzola i PC-ja na mobilne igre upravo zbog profitabilnosti. Uz to, danas bilo koja osoba može napraviti nekakvu igru poprilično lako i sa svega par klikova izdati je worldwide. Kada se sve to uzme u obzir postane jasno kako je danas stvarno teško probiti vlastitu igru na tržištu bez budžeta ili nevjerojatno sreće. Danas za uspjeh trebaš imati više znanja od samog game developmenta. U današnjem svijetu, pogotovo u mobilnim igrama, marketing i analitika drastično povećavaju šanse za uspjeh projekta. Marketingom se privlače korisnici od kojih se primaju podatci putem analitike i zatim iteriraju igre kako bi što više odgovarale ciljanim korisnicima. Čak i novi studiji bi se trebali u tome okušati. Naravno, to ne moraju biti neke multimilijunske reklame, ali čak samo jednostavno promoviranje na točnim medijima može učiniti veliku razliku.”
Gledajući s poslovne strane cijele ove industrije, profit je nešto čemu teži svaki razvojni studio, a potrebno je znati kakvi poslovni modeli najbolje odgovaraju igračima te prema kakvim se cijela mobilna industrija kreće.
“Free to play model je već standard industrije i mislim da će se tako nastaviti, jer veća dostupnost igara omogućuje više downloada. Ako dodamo u to pametni monetizacijski model dobivamo jako profitabilne proizvode. Trenutno dosta kompanija se usmjerava na season-pass za monetizaciju, jer tako osim sigurnije zarade povećavaju i zadržavanje korisnika. Mislim da možemo očekivati nove igre s tim modelima, ali novim tehnologijama i gameplayem za širi doseg ljudi“
22.04.2021
Autor: Vedran Sabljak