S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl je bio dočekan s uglavnom pozitivnim ocjenama od strane igrača, ali i nekim kritikama - ponajviše zbog prisutnosti raznih tehničkih problema i "nedovršenog" A-Life sistema. Taj sistem trebao bi igračima pružati osjećaj živućeg svijeta gdje NPC-jevi odrađuju svoje zadatke, neovisno jeste li u njihovoj blizini, te reagiraju na okolinu u kojoj se trenutačno nalaze. GSC Game World je sada ažurirao igru s velikom zakrpom koja cilja riješiti gotovo dvije tisuće problema, ali i nadograditi spomenuti A-Life sistem. Riješen je problem pojavljivanja NPC-jeva iza leđa glavnog protagonista, a igrači sada mogu češće naići na druge ljude u zoni. Ti NPC-jevi sada funkcioniraju i kada su izvan vidokruga igrača te će se postepeno kretati prema svojem zadanom cilju. Također ćete moći naići ponovno na iste NPC-jeve ako se odlučite kretati u smjeru u kojem su se oni uputili. Pojačana je njihova motivacija da napadaju mutante i neprijatelje u blizini, ali i da komuniciraju dok se kreću kroz Zonu. Tu su još i mnogobrojni popravci u samom AI sistemu. Na primjer, veliki mutanti se više neće sakrivati iza malih zaklona poput drveća, dok vas neprijatelji sada neće brzo uočiti ako ste u čučnju. Cijelu listu promjena možete pročitati na prodajnoj stranici igre na Steamu. https://www.youtube.com/watch?v=1dHmayETd4c