The Last of Us Part 2 – Naše mišljenje o priči koja je podijelila fanove

Kao netko tko piše i traži vijesti za GamePerspectives, stvarno nije bilo lako izbjegavati spoilere za ovu igru – pogotovo jer su ih neki ciljano objavljivali na Redditu po objavama koje uopće nemaju veze s tom igrom. Htjeli smo zaigrati ovu igru bez ikakvog prethodnog znanja i nakon gotovo mjesec dana igranja baleta izbjegavanja tih potencijalnih spoilera, napokon smo ju uspjeli odigrati do kraja te mogli istražiti što se točno dogodilo i na čemu se temelji ta glasna negativna percepcija igre.

Prije nego što nastavimo, ovaj članak neće sadržavati direktne spoilere, ali samim komentiranjem na određene teme, moguće je zaključiti što bi se moglo očekivati unutar igre, stoga savjetujemo da ovdje prestanete čitati i nastavite izbjegavati bilo kakvo spominjanje ovog naslova dok ga ne zaigrate – naravno, ako ga planirate zaigrati.

lastOfUsPart2_2

Također moramo napomenuti kako se nećemo osvrnuti na probleme trigger kulture koja gotovo u svemu vidi guranje tzv. liberalne agende te one koji jednostavno vole jahati po negativnim stajalištima žutila na YouTubeu samo zato što je to popularno. Odlučili smo se usmjeriti na njenu najčešću kritiku – njenu priču i što smo mi dobili od sveukupnog iskustva kojeg nudi ovaj naslov.

Ovo nije članak koji će pokušati razuvjeriti ljude u njihovim dosadašnjim stajalištima jer svi imamo pravo na svoja mišljenja i gledišta na njenu radnju, ali htjeli smo podijeliti s vama naša iskustva i iskrena mišljenja u vezi nekih najglasnijih kritika.

Krenimo onda na samu priču.

Dugo smo razmišljali kako uopće započeti razgovor o priči koja može prouzročiti toliki raspon emocija na iste događaje – pogotovo kada se u obzir uzme da nisu svi krenuli s igrom na isti način. Neki svoja mišljenja temelje samo na spoilerima koji su došli prije samog lansiranja, neki su odgledali igru samo na YouTubeu – s prethodnim znanjem o spoilerima ili bez ikakvog prethodnog znanja, a neki su igrali igru – s i bez znanja o spoilerima i došli do potpuno različitih zaključaka.

Je li The Last of Us Part 2 igra koju smo mi očekivali? Apsolutno ne. Je li to znači da je zato igra loša? Barem iz naše perspektive, apsolutno ne. Naprotiv, igra nas je uspjela ugodno i neugodno iznenaditi što nas je doslovno provukla kroz situacije u kojima nismo htjeli sudjelovati i na kraju nas ostavila pod takvim dojmom zbog kojeg smo danima raspravljali kroz što smo upravo prošli. Nismo bili sretni kada je igra završila i nismo imali sretne razgovore, a dodatna čitanja o tuđim tumačenjima određenih segmenata dodatno nam je podiglo mišljenje oko cijelog tog iskustva.

Taj narativni dizajn nije bio siguran korak u visokobudžetnoj igri koja doslovno privlači igrače na PlayStation konzolu – ali to je zapravo jako dobro. Ne treba svaka igra pokušati zadovoljiti svakog igrača s već standardnom formulom na koju smo se svi već navikli. Nema klišeja, nema predvidljivih situacija, a emocije koje pokušava igračima predstaviti nalaze se na stvarno širokom rasponu – od tuge, iznimne ljutnje, čak odbijanja igranja, neslaganja s nekim odlukama, sreće i praznog osjećaja dok gledate kako tlo pod glavnim protagonistima doslovno pada bez granica. Ovo nije igra zbog koje će te se osjećati sretno i dizajnirana je na taj način.

lastOfUsPart2_3

Naravno, ti riskantni potezi ne znače automatski da je neki proizvod dobar. The Last Jedi je najbolji primjer toga gdje je Ryan Johnson sa svojim rizicima ostavio trilogiju koja mora završiti u sljedećem filmu bez sredine, glavnog negativca i bez jednog od najvažnijih likova u cijelom serijalu zbog slabo definiranih motivacija.

Mišljenja oko ove igre su na sve strane – od najgore igre ikad do najbolje igre ikad, a taj raspon je stvarno fascinantan, pogotovo kad se pogleda razlika u ocjenama na Metacriticu.

Vidjeli smo neke recenzije koje se fokusiraju na ideju da igra pokušava dramatično i pretenciozno gurati činjenicu da je ubojstvo loše i da ju je zbog toga teško shvatiti ozbiljno jer svi već to znamo, ali po nama je fokus usmjeren u drugom smjeru. The Last of Us Part 2 uzima teme oprosta, osvete i mržnje u kombinaciji s PTSP-om i na indirektan način uz pomoć gameplay elemenata kao što su igranje sa shivom i pažnjom na drugu osobu predstavlja sivi svijet gdje ljudi nisu savršeni sa svojim idejama kako zaštiti ljude koje vole i što znači oprostiti nekome zbog tih ideja.

Ta ljutnja prema događaju koji pokreće priču je ciljana i gotovo svi, neovisno jesu li vidjeli spoilere ili ne, nisu ostali ravnodušni nakon toga. Kombinacija ljutnje, tuge i gađenja je svima bila u glavi. Nikome nije bilo ugodno tada držati kontroler u rukama, pogotovo u sredini same igre – ali, kao što smo već rekli, to nije bila nepromišljena dizajnerska odluka od developera koji ne razumiju što igrači žele, već željena reakcija. Igra u tim trenucima postavlja pitanje: Koliko su tuđe emocije bitne, ako su vaše povrijeđene – iz perspektive glavne protagonistice, ali i vas kao igrača.

lastOfUsPart2_4

Smrt je velika tema u ovoj igri. Nečija smrt u ovom svijetu ne ovisi o tome jeli bio heroj ili zločinac, a ta ideja je nemilosrdno prikazana u ovoj igri gdje niti jedan lik, bio dobar ili loš, nije umro na “filmski” način. Nema onih emotivnih i motivirajućih govora prije smrti, nema žrtvovanja u ime dobrog i nema onih trenutaka kada dođete do zaključaka “Ti pričaš kao da ćeš uskoro umrijeti“. Kako se igra ne oslanja na takve trenutke, nečija smrt u igri bit će neočekivana, nemilosrdna i jednostavno gadna – nešto na što će neki prokomentirati da je jeftin pokušaj izazivanja emocija. I u potpunosti imaju pravo misliti to ako su se nadali nekom drugom formatu. Igra stvarno ima pripremljene udarce s kojima se neki jednostavno neće slagati.

Ono što dodatno podupire tu činjenicu jest informacija da je The Last of Us Part 2 u svojim temeljima linearna igra zbog čega ju tako treba i percipirati. Odluke unutar igre nisu vaše i ne postoji različiti krajevi koje ovise o vašem igranju. Te odluke su od Ellie. Česta je kritika kako su developeri htjeli manipulirati igračevim emocijama s događajima nad kojima oni nisu imali kontrolu – ali to je definicija gotovo svake linearne igre i očekivanje suprotnog, pogotovo nakon jedinice koja ima isti pristup dizajnu, je pomalo zbunjujuć.

Neki su raspravljali kako ovo za njih nije pravi nastavak, da bi oni htjeli nešto drugačije – više u stilu jedinice pa su svi krenuli s nabrajanjem ideja što su oni htjeli vidjeti i kako su te ideje instantno bolje. Naughty Dog je mogao napraviti “siguran” nastavak i usmjeriti se na razvijanje odnosa između glavnih likova ili ponoviti događaje iz jedinice s novim potencijalnim lijekom, ali odlučio se na prikazivanje posljedica jedinice u spiralno negativnom okruženju do te mjere koja doslovno postaje neugodna i odbijajuća za neke igrače.

Naravno, ovo nije savršena priča bez svojih problema. Tempo je ponekad bio na sve strane, a narativni dizajn u drugom dijelu igre bio je sličan kao i u jedinici – nešto što nama osobno nije odgovaralo. Konstantno ponavljanje ciklusa borbe nakon koje glavni lik usmjeri prstom i kaže “Moramo ići tamo“, pokazavši na neku zgradu ili drugu lokaciju postane naporno kad primijetite taj uzorak.

lastOfUsPart2_6

Što na kraju reći o ovoj priči?

Da nismo uspjeli zaobići one spoilere koji su došli prije samog dolaska igre, igrali bi ju najvjerojatnije s krivim tempom i krivo doziranim emocijama, šokom i osjećajem napetosti – nešto na što se ovaj nastavak jako oslanja. Gledali bi na glavne očekivane točke unutar igre veoma racionalno što možda ne bi baš funkcioniralo bez kvalitetne glume i svih tih emocija u tom trenutku koje zajedno maskiraju neka objektivna gledišta – u igri i u stvarnom svijetu.

Najjednostavnije, The Last of Us Part 2 je teška igra koja se nije i neće svidjeti svim igračima.

U kombinaciji s gameplay elementima, vizualima, glumom i tom pričom, ova igra se nama osobno svidjela, a o samim dojmovima koje je imala na nama još uvijek razgovaramo i proučavamo. Znamo da se mnogi neće slagati s izrečenim i to dokazuje hrpa drugih YouTube videa i like/dislike omjera na pozitivnijim osvrtima ove igre, ali ponavljamo – to je dobro. Razmislite samo kada se zadnji put pojavila igra koja je ovako podijelila igrače u vezi priče? Čak su i sami developeri rekli da se ova igra neće svidjeti svim fanovima originala, a pričamo o jednoj od najiščekivanijih igara ove generacije – o igri o kojoj ovisi jako puno novaca. Iz naše perspektive, bila ona pozitivna ili negativna, developeri su uspjeli napraviti igru koju su oni htjeli, a ne onu s kojom bi samo htjeli zadovoljiti što je veći broj fanova kako bi dostigli što bolju prodajnu statistiku.

U potpunosti razumijemo i prihvaćamo gdje je ova priča mnogima zapela jer ona je kao jedna velika kula s kartama. Ako samo jedna od njih ne stoji kako treba u njenim temeljima, cijela ta kula će se zasigurno urušiti – kao što se nažalost mnogima i dogodilo. Ta negativna perspektiva iza ove igre je glasna, ali treba isto imati na umu da mnogi tu igru gledaju iz potpuno drugačije perspektive i možda im se čak nalazi na listi boljih igara koje su do sada zaigrali.

Došla je igra koja je podijelila fanove sa svojim idejama – i neovisno kojeg ste mišljenja, to treba poštivati, kao i tuđa konstruktivna mišljenja koja se možda ne slažu s našima.

08.07.2020 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALE RECENZIJE

13.11.2024

LEGO Horizon Adventures | RECENZIJA

Autor:  

Vrijeme je da zakoračimo u novu Horizon avanturu, ali ovog puta s više krafni, plesanja i eksplozivnih hot dogova! Idemo provjeriti što sve nudi ova neobična kombinacija dvaju svjetski popularnih brendova te koliko je uspješno prilagođena nova “postapokaliptična” atmosfera gdje je humor u prvom planu!

lego-horizon-adventures_1

Humoristična postapokalipsa

Ako ste ikad prije zaigrali neku LEGO igru, znate otprilike u što ulazite s ovom naslovom. Horizon Adventures je humoristična adaptacija nekadašnje PlayStation ekskluzive Horizon Zero Dawn koja uzima likove, svijet i temu igre te ih preoblikuje u novo iskustvo u kojem mogu uživati igrači svih uzrasta.

U pitanju je avanturistička co-op igra u kojoj preuzimate ulogu Aloy koja zajedno sa svojim prijateljima mora otkriti tajne svoje prošlosti te boriti se protiv kultista i robotskih životinja u postapokaliptičnom svijetu kako bi spasila svijet od nadolazeće nove prijetnje. Naime, te ozbiljnije teme apokalipse iz originala su svedene na minimum, a fokus je preusmjeren na humoristične interakcije između glavnih likova i pojednostavljenu priču s kojom ste upoznati ako ste zaigrali prijašnje igre.

lego-horizon-adventures_7

Prije nego što krenemo dalje, želimo se malo više osvrnuti na taj humorističan aspekt i različite percepcije humora te napomenuti da je u pitanju LEGO naslov tako da si morate prilagoditi svoja očekivanja ako u slobodno vrijeme uživate gledajući Billa Burra ili Davea Chappellea. Horizon Adventures nudi jednostavan i siguran tip humora koji se oslanja na smiješne zvučne efekte i blagu parodiju karaktera likova iz originala, stvarajući novi tip Horizon atmosfere. Aloy će povremeno proizvoditi “pew pew” zvukove dok ispaljuje strijele iz svojeg luka, dok je Sylens – jedan od glavnih likova iz serijala koji je svoj život posvetio novom znanju, predstavljen tako da vodi disco party, plešući iza DJ pulta.

Dok je ta atmosfera bitno promijenjena kako bi se uklopila u LEGO serijal, gameplay elementi su nešto po čemu je originalni serijal bio iznimno popularan, a većina njih je završila i u ovom naslovu. S time rečeno, idemo u dio igre koji nas je najviše zabavio!

Zabavan pew pew

Nakon što se naselje Mother’s Heart pronađe na meti kultista, pred vama će se nalaziti zadatak koji će sigurno oduševiti sve fanove legića – ponovna izgradnja razrušenih kuća i biranje vizualnih stilova tih novih objekata. Iako je taj sistem izgradnje veoma pojednostavljen (potrebno je samo zadovoljiti prethodno postavljen kriterij), dobar je osjećaj kada obnovite okolinu po vašoj želji – od biranja vizuala samih kuća pa do postavljanja novih drveća ili razrušenih uličnih lampi i elemenata iz “prijašnjeg svijeta”.

lego-horizon-adventures_5

Naime, kako biste mogli odraditi taj gameplay loop, morate odrađivati glavne misije gdje ćete, osim otkrivanja detalje ove Horizon priče, sakupljati legiće potrebne za izgradnju te boriti se protiv kultista i robotskih životinja. Kako se Horizon Adventures oslanja na već postavljene borbene sisteme iz originalnog serijala, developeri su imali dobru formulu za zabavu i s ovom igrom. Taj širok raspon različitih neprijatelja koji svaki od njih uvodi nove elemente borbe, pružat će dobru dozu zabave – bilo da tek ulazite u svijet igara ili iza sebe imate već niz godina iskustva. Morat ćete izbjegavati njihove zalete, skokove, prateće rakete i napade koje je potrebno preskakati, a u kombinaciji s kultistima koji također imaju sve napade te zamke koje možete iskoristiti i u svoju korist, Horizon Adventures može ponuditi stvarno dinamične borbe – pogotovo u kasnijim dijelovima igre kada se na ekranu nalazi sve više različitih neprijatelja.

lego-horizon-adventures_3

Na raspolaganju ćete imati niz glavnih likova iz Horizon serijala, a svaki od njih u igru uvodi novi stil borbe. Na primjer, Aloy se najviše oslanja na svoj luk i strijele, a tijekom igranja moći ćete pronaći luk s vatrenim ili ledenim strijelama, ali i dodatna sporedna oružja – poput štanda koji izbacuje eksplozivne hot dogove, cipele koje omogućuju dvostruki skok te štit s kojim se možete braniti od nadolazećih projektila. U cijelu tu jednadžbu sada ubacite i sistem po kojem je jako poznat originalni serijal – uklanjanje bitnih dijelova tih robota uz pomoć preciznog ciljanja i ispred sebe imate stvarno zabavan koncept.

Nakon što riješite niz misija i imate dovoljno materijala za nadogradnju naselja, ono će vam funkcionirati kao glavna postaja gdje ćete moći otključavati nove lokacije, birati izgled vaših likova, ali i nadograđivati njihove sposobnosti – od količine dobivenog XP-a prilikom uklanjanja spomenutih dijelova robota pa do jačine sporednih oružja. Dok će te nadogradnje funkcionirati za vašeg odabranog lika ili društvo u kojem igrate, sposobnosti zasebnih likova nadograđivat će se automatski svaki put kada dostignete sljedeći level.

lego-horizon-adventures_8

Dok pohvale možemo usmjeriti prema tim već prethodno postavljenim borbenim sistemima, sam dizajn levela kroz kojeg ćete prolaziti i nije baš za pohvalu. Redovno smo imali osjećaj kao da ponavljamo jedno te isti level zbog njegovog jednostavnog linearnog dizajna, sličnog razmještaja i kratkog trajanja. Da, na njima se nalaze “tajne” škrinje van glavnog puta što bi moglo nagovještavati efekt istraživanja, ali taj element je toliko u “trećem” planu da smo tijekom igranja polako prestali pratiti pozornost na njih – za razliku od npr. tajni u igri Astro Bot.

Moramo još napomenuti da ćete uz glavne misije koje napreduju priču, na raspolaganju imati i posebne “teže” lovove gdje ćete morati pobijediti određenu životinju s većom razinom HP-a, ali i niz sporednih zadataka poput uništavanja tih robota na specifičan način – uz pomoć vatrenih strijela ili zamki koje se nalaze rasprostranjene po levelima.

lego-horizon-adventures_2

Sve u svemu, iako Lego Horizon Adventures ne nudi neke duboke sisteme vrijedne pisanja nekih detaljnih vodiča, ta formula dobivena različitim neprijateljima i sistemima otključavanja novih dijelova igre, uspjela nam je pružiti dobru dozu zabave i vjerujemo da će u njoj moći uživati mlađi igrači (legići i robotski dinosauri zvuči kao nešto stvoreno za mlađeg mene).

Što se tiče tehničke strane

S obzirom na ideju da je ova igra namijenjena za širok spektar igrača, sa zadovoljstvom možemo reći da nudi dosta dobar izbornik za prilagođavanje igre svojim potrebama. Dok dolazi sa standardnom opcijom biranja između Fidelity i Performance moda te mogućnošću prilagođavanja HUD-a i titlova, Horizon Adventures usmjerava dobar fokus na postavke za prilagođavanje težine i vizuala za osobe s posebnim potrebama.

lego-horizon-adventures_4

Igrači će moći birati između pet različitih razina težine, ali i prilagoditi brzine pokretnih platformi unutar igre, uključiti besmrtnost, ali i odabrati željenu razinu pomoći prilikom ciljanja – opcije koje će moći iskoristiti igrači koji ili nemaju iskustva s igrama ili imaju problema prilikom samog igranja.

Tu su i postavke za prilagađavanje vizuala za igrače koji imaju problema sa sljepoćom na boju, a u ponudi se nalaze tri opcije koje prilagođavaju boje za one s protanomalijom, deuteranomalijom i tritanomalijom. Osim samog biranja, igrači će moći prilagoditi i jačinu tih promjena.

Što se tiče drugih bitnih segmenata glavnog izbornika, na raspolaganju će vam biti opcija prilagođavanje inputa vlastitim željama, odabir glasnoće zvukova i glazbe unutar igre te prilagođavanje jačine samih vibracija na vašem kontroleru.

Kada pogledamo tehničku izvedbu same igre, uvijek nam je drago napisati kratko i jasno: igra nam je odlično funkcionirala tijekom cijele igre sa stabilnim framerateom te bez ijednog rušenja.

Preporuka s jednim velikim “ali”

U pitanju je jedna od rijetkih igara koja, baš zbog toga što nudi lokalni co-op, pruža iskustvo u kojem mogu uživati i novi igrači – bilo da je u pitanju vaš partner koji je možda češće u ulozi promatrača samog igranja ili dijete kojem želite pružiti jednostavniji ulazak u svijet gaminga na konzolama i PC-u.

lego-horizon-adventures_6

Horizon Adventures je točno ono što i sam naslov igre nagovještava – jednostavna Lego spin-off igra s tematikom iz Horizon serijala koja ima svoju ciljanu skupinu. Za fanove koji su uživali u dosadašnjim Horizon igrama savjetujemo da prilagodite očekivanja što želite dobiti od ovog naslova jer ovo je ipak u pitanju adaptacija namijenjena i za djecu. Možda zvuči malo kao suvišan savjet, ali u više navrata smo čitali razgovore na raznim forumima oko toga za koga točno je ova igra. Naime, kada se zbroje sve pozitivne i negativne strane igre, Lego Horizon Adventures je lagana preporuka za sve koji traže podosta jednostavnu co-op igru, neovisno jeste li fan serijala ili ne.

lego-horizon-adventures_11

Nažalost postoji jedan veliki “ali” za tu preporuku, a to je njena cijena. Bez ikakvih popusta, ona iznosi 69,99€, a kada se uzme u obzir njeni minusi, dostupni sistemi, da ju se moguće prijeći za oko 6 sati te da ne nudi baš veliki razlog za ponovni prelazak, Lego Horizon Adventures nije baš lagana preporuka – barem iz naše perspektive. Naravno, svatko ima svoju percepciju vrijednosti i većina nas će dati novce za nešto što nas veseli, ali za naš osobni ukus, ovo je ipak malo previše.

misc
05.09.2024

Astro Bot | RECENZIJA

Autor:  

Obožavamo situacije kada možemo bez problema preporučiti igru, a Astro Bot nam u potpunosti spada u tu kategoriju.

astro-bot_recenzija_img8

Inače ostavljamo ovakve rečenice zaključka za kraj recenzije, ali ova igra nam je uspjela pružiti toliko šarmantnih, zabavnih i vizualno predivnih situacija da jednostavno moramo krenuti s preporukom! Astro Bot je s ovom igrom za nas postala prava PlayStation ikona i zasluženo stoji rame uz rame ekipi koja je devedesetih obogatila njegov portfelj s legendarnim naslovima.

Moraš skupit sve

Astro Bot je 3D platformer u kojoj imate zadatak spasiti male botove koji su rasprostranjeni na raznim planetima, ali i osposobiti svoju uništenu PlayStation 5 letjelicu.

astro-bot_recenzija_img10

U tom zadatku popravka će vam pomoći svaki pronađeni bot koje ćete nailaziti na svakom dostupnom levelu – bilo zaključanog iza neke zagonetke, skrivenog van standardnog puta ili kao nagrada za riješeni poligon.

Naime, njihovo sakupljanje ne vodi samo prema glavnom zadatku u igri, već i prema otključavanju novih lokacija koje zatim možete istražiti i otkriti njihove tajne.

astro-bot_recenzija_img19

Među tim botovima nalaze se i oni koji su inspirirani likovima iz drugih igara kao što su Silent Hill 2, Devil May Cry, Crash Bandicoot, Street Fighter i The Last of Us, dok neki od njih imaju direktan utjecaj na same gameplay sisteme – u stilu igara iz kojih je došla inspiracija. S idejom izbjegavanja spoilera, nećemo ulaziti u detalje tih specifičnih gameplay sistema, ali ono što možemo reći jest da su ti leveli jedni od naših najdražih.

astro-bot_recenzija_img11

Dodatno u tom ‘collectathon’ sistemu sakupljanja nalaze se i puzle koje su također rasprostranjene po dostupnim levelima, a otključavaju dodatke na vašem početnom planetu – od gatcha uređaja gdje otključavate dodatne vizualne za vaše botove, vašu letjelicu, ali i izgled samog glavnog protagonista.

Igra za djecu ili?

Što se tiče glavnih gameplay sistema, Astro Bot je primarno platformer s jednostavnim borilačkim mehanikama, ali dosta levela ‘začinjeno’ je s dodatnim sposobnostima kao što su to boksačke rukavice s kojima možete udarati na veću udaljenost i jetpack pas koji ostvaruje privremeno horizontalno letenje.

astro-bot_recenzija_img7

Mislim da nije problem zaključiti da Astro Bot na svojoj listi ciljane skupine igrača ima i mlađu djecu. Što to zapravo znači u kontekstu težine i gameplay mehanika te mogu li i stariji igrači pronaći dozu izazova u ovoj igri? Iako smo uživali u ideji igranja “old school”3D platformera, moramo priznati da nam se nakon prvih par levela počelo vrtjeti to pitanje kroz glavu jer smo bez problema probijali kroz neprijatelje i prepreke te brzo pronalazili sve skrivene lokacije.

Polako, ali sigurno, Astro Bot je neprimjetno podizao svoju razinu težine s novim gameplay mehanikama, poligonima koji zahtijevaju sve preciznije snalaženje u prostoru te tajne za koje smo osjećali nagrađeno kada bi ih pronašli. Taj rast u težini je stvarno kvalitetno izveden, pogotovo kad se pogleda iz perspektive mlađih i neiskusnih igrača koji razmišljaju započeti s ovom igrom.

astro-bot_recenzija_img6

Sudeći po informacijama od razvojnog studija, igra će krajem ove godine biti proširena i s time trial modom – nešto što će dodatno povisiti vrijednost ovog naslova, ali pružiti dodatan sadržaj za one koji traže još više izazova.

Kralj DualSensea

Redovno u našim recenzijama PlayStation 5 igara prolazimo kroz to kako je developer iskoristio značajke DualSense kontrolera, a nažalost često ostajemo razočarani. Osim osnovnog korištenja adaptivnih trigera prilikom pucanja ili sličnih mehanika te malo detaljnijih vibracija, potencijal DualSensa u dosta situacija ostaje neiskorišten.

Astro Bot je uzeo DualSense kao izazov i napravio pravu demonstraciju kontrolera – od iskorištavanja senzora za pokrete, prilagođavanja vibracija za svaki detalj unutar levela pa do nekih zanimljivih ideja koje će od vas tražiti puhanje prema njegovom mikrofonu.

astro-bot_recenzija_img15

Što se tiče glavnog izbornika, Astro Bot nema baš najdetaljniju listu postavki s kojim si možete prilagoditi igru svojim preferencama. Od dostupnih postavki, možete zamijeniti sve mehanike koje zahtijevaju pokrete kontrolera s lijevom palicom na kontroleru, povećati bitne informacije iz korisničkog sučelja na ekranu, ali i omogućiti centriranje kamere s tipkom na kontroleru – nešto što može jako poslužiti igračima koji nema puno iskustva sa snalaženje u 3D igrama.

astro-bot_recenzija_img16

Iako Astro Bot ne nudi širok raspon postavki kao i neke druge Playstation ekskluzive, iz tehničke perspektive ova igra je funkcionirala fantastično – bez tehničkih problema s stabilnim framerateom, neovisno koliko 3D modela i particle efekata bilo na ekranu.

Od demonstracije do hita

Astro Bot je igra koja od samog početka do samog kraja želi impresionirati – od glazbe, likova, zvukova, vizuala pa do najmanjih detalja na ekranu. Gotovo svaki vaš potez i želja za istraživanjem bit će nagrađena eksplozijom boja, veselim vizualima, pamtljivom glazbom te tajnama koje će nagraditi vašu intrigu.

astro-bot_recenzija_img1

Iako to Sony nije nigdje službeno potvrdio, Astro Bot je s dolaskom PlayStation 5 konzole i besplatnom igrom Astro’s Playroom pokazao da ima potencijala dovesti kvalitetnu igru, a s ovom igrom je sada to i dokazao. Iako to Sony nigdje nije službeno potvrdio, Astro Bot je ovim naslovom zaslužio da ga se nazove maskotom PlayStation 5 konzole.

astro-bot_recenzija_img14

Istina, Astro Bot je igra koja cilja na nostalgiju generacije koja je odrasla u Spyro, Crash Bandicoot i sličnim platformerima, ali Astro Bot je ujedno i jako kvalitetna igra koja ima potencijala stvarati nostalgiju za nove generacije igrača.

misc
30.05.2024

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Phantom Fury je akcijski FPS inspiriran starijim naslovima u kojoj igrate kao Shelly “Bombshell” Harrison – protagonistice iz igre Ion Fury nakon što je probude iz kome kako bi odradila još jedan zadatak – ovog puta pronaći Demon Core i time spasiti svijet. Dok je na PC-u naišla na ‘raznovrsne’ ocjene od strane igrača i recenzenata, išli smo provjeriti kakva je njena PlayStation 5 verzija te što igra ovakvog stila ima za ponuditi na današnjem tržištu.

phantom-fury_11

Prvi dojmovi

Moramo priznati, naši prvi dojmovi igre bili su dosta pozitivni. Uz zanimljive vizuale koje vuku inspiraciju iz kasnih devedesetih pa do “nepotrebnih” detalja i interakcija koje su nas podsjećale na zlatno razdoblje immersive simova, Phantom Fury je uspio pogoditi tu neku tanku liniju između nostalgije i novoga. Svako malo nas je dočekao novi detalj koji nas je držao zaintrigiranima, pogotovo tijekom cijelog prvog levela. Glazba je odlično upotpunjavala sci-fi atmosferu dok smo polako otkrivali nova oružja, nailazili na prve neprijatelje te učili što sve možemo raditi u ovoj igri.

phantom-fury_1

Nešto potpuno subjektivno, ali cijeli taj doživljaj nam je bio nadograđen spomenutim interakcijama koje ne upotpunjuju nikakav bitan gameplay element. Na primjer, moći ćete igrati različite igre na arkadama, prilagođavati jačinu stropnih ventilatora, igrati pikado, odvrtjeti rolu wc papira u zahodu, puštati vodu u umivaonicima i bacati loptu kroz obruč ako vam se igra malo košarka. Iako te mehanike nisu direktno iskorištene u bitnijim elementima igre, ostvarili su nam neke podsvjesne “Deus Ex” bodove, pogotovo s korištenjem lozinke 0451 za otvaranje prvih zatvorenih vrata.

Dobro usmjerenje, ali…

Phantom Fury je u svojim temeljima akcijska igra, a to dokazuje količina različitih oružja koje ćete imati na raspolaganju. Dok ćete krenuti s osnovnim melee napadom i električnom palicom, dostupan arsenal će se veoma brzo povećati – od pištolja, strojnica, pratećih ručnih granata, samostrijela, bacača raketa, magnuma pa do prenosivih miniguna. Svako to oružje moći ćete dodatno nadograditi, a u kombinaciji s jednostavnim nadogradnjama glavne protagonistice, Phantom Fury dolazi s receptom koji bi trebao nuditi stvarno zabavne akcijske segmente – velik fokus na riječ ‘trebao’.

phantom-fury_9

Iako igra dolazi s dobrom dozom raznovrsnih neprijatelja – od klasičnih vojnika koji će vas vatrenim oružjima tjerati na skrivanje pa do mutanata koji će divljački na vas bacati svega čega se prime, njihova umjetna inteligencija je dosta ispodprosječna. Većina njih će uvijek trčati direktno na vas, a u kombinaciji sa ‘slabijim’ animacijama te problemima zapinjanja na kolizije i druge objekte unutar levela, same borbe nisu dostigle potencijal kakav su mogle postići. Slična situacija je i s borbama protiv glavnih neprijatelja koje se uglavnom svode na kretanje u stranu i pražnjenje cijelog svog arsenala dok se ne ukloni njihov HP bar.

phantom-fury_7

Developeri su u igru pokušali uvesti dodatnu dinamiku uz pomoć borbi s vozilima, ali niti taj potencijal nije dosegnut, barem po našem mišljenju. Borba u avionu izvedena je ‘on-rails’ što znači da ćete se fokusirati samo na pucanje bez mogućnosti upravljanja samim avionom, dok je borba u autu dosta generična s praznim level dizajnom. Tu je i segment u kasnijem dijelu igre gdje dobijete kontrolu nad podmornicom. Umjesto zabavnih podvodnih bitki protiv drugih podmornica ili nekih novih čudovišta, nas su dočekali dugački ‘tuneli’ s hrpom malih mutiranih riba – koje nije bilo baš zabavno gađati jer smo na raspolaganju imali samo rakete.

Najveći problem

Započet ćemo ovaj segment s malo drugačijom, ali ipak povezanom temom. Prije nekih deset godina pokušali smo napraviti svoju igru i tijekom tog procesa upoznali se s mnogim izazovima koji dolaze s razvojem igara. Ukratko, napravili smo demo za našu horor igru koju smo nazvali Terminus i odlučili ju prikazati posjetiteljima na Reboot InfoGameru u Zagrebu. Došao je dan sajma, pokrenuli igru i malo po malo su ju ljudi počeli isprobavati. Iako smo smatrali da smo sve dobro posložili unutar igre, ubrzo je naše neiskustvo isplivalo na površinu. Jedan za drugim, svi su odlazili “krivo” na mjesta koja nismo očekivali i gubili se po mraku, ostavljajući im ne baš pozitivan dojam. Naš jednostavan zaključak s tog sajma i ideje uključivanja ovog odlomka u recenziju za Phantom Fury? Level dizajn je neprocjenjivo bitan.

phantom-fury_2

Najveća mana ove igre leži baš u tom dizajnu levela jer je “flow” često bio narušen neprimjetnim detaljima u zagonetkama pa do nedovoljno naglašenim vođenjem kroz same levele. U više navrata smo bez ideje prolazili naprijed/nazad kroz level, tražeći nešto što bi poguralo igru prema naprijed. Da nas ne shvatite krivo – ne govorimo da je loše imati zagonetke u akcijskim igrama, ali smatramo da ih je potrebno prilagoditi stilu igre kako bi zajedno činili jednu cjelinu.

phantom-fury_8

Jedan specifičan dio igre nam je baš ostao u pamćenju, baš zbog tog problema. Kao dio zagonetke unutar zagonetke, morali smo odvrnuti mali ventil (kojeg nismo ni znali da moramo pronaći) na cijevi iznad nas u jednoj od niza većih prostorija kako bi onda mogli nastaviti dalje s ostatkom zagonetke. Ne znam koliko točno smo proveli vremena tražeći bilo što da samo završimo s tim dijelom igre, ali sigurno možemo reći da je trajalo predugo.

Što se tiče tehničke strane

Phantom Fury sa sobom dovodi solidan glavni izbornik s kojim možete prilagoditi igru svojim željama. Osim što možete mijenjati FOV i prilagoditi vizuale za daltoniste, tu je i Aim Assist opcija za igrače na konzolama – opcija koja je možda malo previše liberalna s pogocima. Ono što sigurno moramo pohvaliti jest to što nudi opciju prilagođavanja inputa s kontrolera po svojoj želji, ali i zasebno podešavanje glasnoće glazbe, efekata, dijaloga i korisničkog sučelja.

phantom-fury_3

Moramo usmjeriti malo pozornosti i prema save/load sistemu jer, iako je ovo igra inspirirana starijim igrama, nema mogućnost ‘brzog spremanja’. Iako to znači da ćete se oslanjati samo na predefinirane checkpointe, igra sprema svaki sljedeći checkpoint pod novu save datoteku što znači da ćete se uvijek moći vratiti na neki prethodni save.

Što se tiče tehničke strane, Phantom Fury je osim u nekoliko situacija držao stabilnih 60 fps-a. Naime, najviše problema smo imali sa samom fizikom. Kako Phantom Fury dolazi s većom količinom interakcije s različitim predmetima unutar igre, redovno smo nailazili na situacije gdje nas je neki predmet na podu katapultirao u zrak ili smo u pozadini vidjeli neprijatelje kako lete kroz mapu, najvjerojatnije zbog istog razloga. Također smo u više navrata morali loadati posljednji checkpoint jer smo ‘probili’ koliziju zida i zapeli unutar njega.

Nedostignut potencijal

Dugo smo razmišljali što da napišemo za zaključak ove igre jer za svaku uvedenu pozitivnu stvar dolazi i jedna negativna, a u kombinaciji s ispodprosječnim level dizajnom, Phantom Fury je teška preporuka. Mislim da bez problema možemo reći da nikad nije bila zamišljena kao igra koja će gurati granice određenog žanra, već jednostavna akcijska igra koja vuče inspiraciju iz jednog prijašnjeg razdoblja videoigara, ali količina problema se na kraju nakupila.

phantom-fury_10

Iako je cijena igre postavljeno relativno nisko na 24,99€ – što sa sobom dovodi i neka određena očekivanja, savjetujemo da pričekate popust ako ste u potrazi za ovakvim tipom igre. Vidimo što je trebao biti Phantom Fury, ali studio Slipgate Ironworks to nažalost nije uspio postići.

misc
21.05.2024

Ghost of Tsushima Director’s Cut – PC RECENZIJA

Autor:  

Ghost of Tsushima je jedna od onih rijetkih igara koje smo u više navrata prešli od početka do kraja, uživajući pritom u gotovo svakom njenom segmentu, a kako je Sony sada odlučio ukinuti status PlayStation ekskluzive i lansirati ju na PC, očito nam je suđeno još jednom zakoračiti na Tsushimu i zaustaviti nemilosrdnu mongolsku invaziju.

ghost-of-tsushima_pc_8

Zaključak prijašnjeg zaključka

Da, već smo dva puta radili recenziju za ovu igru tako da nećemo ovdje nuditi detaljan opis svih glavnih gameplay sistema i koji su naši sveukupni dojmovi – sigurno nije problem doći do zaključka s obzirom na sam uvod ove recenzije. Ukratko, Ghost of Tsushima je fantastična avanturistička igra koju vrijeme neće zaboraviti u desetljećima koji dolaze.

ghost-of-tsushima_pc_7

Od same emocionalne ratne priče potpomognutom zanimljivim i razrađenim likovima pa do predivnog vizualnog stila i napetih borbenih segmenata gdje s vašim brzim reakcijama možete napraviti pravi vizualni spektakl na ekranu, Ghost of Tsushima je jednostavno igra koju morate zaigrati – pogotovo ako tražite novu samurajsku priču nakon što ste odgledali prvu sezonu veoma hvaljene serije Shogun.

Pogled na glavni izbornik

S time rečeno, idemo se usmjeriti na ono što je u ovom slučaju najbitnije – kakvo je stanje ovog PC porta. Dok je originalna verzija na PlayStation 4 konzoli imala u nekim situacijama problema s nestabilnim framerateom i pokojim problemom s kolizijama na kojima su zapinjali NPC-jevi tijekom borbi, Sucker Punch Productions i Nixxes Software su igračima na PC-u dostavili dosta kvalitetan port – nešto što zaslužuje pohvalu jer ta platforma nema baš uspješan niz dobrih portova u zadnje vrijeme.

ghost-of-tsushima_pc_5

Sam grafički izbornik – temelj svakog kvalitetnog PC porta, nudi sve očekivane osnovne postavke – od mogućnosti gašenja Motion Blura i Blooma pa do prilagođavanja FOV-a, dok su vam na raspolaganju i razne druge opcije za prilagođavanje igre vašim specifikacijama. Tu su također i postavke za poboljšavanje frateratea uz pomoć Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3 i XeSS tehnologija pa do unaprjeđivanja kvalitete vizuala s DLAA i FS3 Native AA postavkama koje su za nas funkcionirale odlično.

Naravno, kako postoji iznimno širok spektar kombinacija grafičkih kartica, procesora i drugih računalnih dijelova, neki igrači na Steamu su prijavili određene tehničke probleme. Dok mi osobno nismo imali problema tijekom igranja, najčešće pritužbe drugih usmjerene su prema rušenju igre, najvjerojatnije zbog uključene opcije frame generationa, ali i prema konstantnom padu frameratea što može naglašavati problem ‘curenja memorije’. Tu je i minus za one koji igraju na ultra širokim zaslonima gdje su određeni dijelovi cutscena prikazani u manjoj rezoluciji s krivim omjerom.

ghost-of-tsushima_pc_6

Što se tiče opcije igranja s mišem i tipkovnicom, Ghost of Tsushima nudi opciju prilagođavanja inputa svojim željama i potrebama, ali ako želite igrati s kontrolerom, tu je i opcija igranja sa Sonyjevim službenim PS5 kontrolerom, ali i drugim kontrolerima čiji su inputi prilagođeni kako bi zamijenili korištenje touchpada na PlayStationovim kontrolerima.

Što na kraju reći?

Igra ovakvog kalibra zaslužuje kvalitetan PC port, a Sucker Punch i Nixxes su dostavili baš to! Ovaj Director’s Cut je najbolji način kako iskusiti ovu igru jer dolazi s potpunim paketom – osnovnom igrom, kvalitetnom “staromodnom” ekspanzijom Iki Island koja uvodi novi sadržaj i mehanike te na kraju i s multiplayer modom koji sjeda kao šlag na kraju. Igrači s kvalitetnim računalima sada mogu podići već predivne vizuale na još višu razinu te uživati u svim prednostima koje dolaze s ovom platformom.

ghost-of-tsushima_pc_3

Ovo na svu sreću nije još jedan The Last of Us Part 1 PC port koji je bio meta negativnih kritika mnogih gaming portala i nezadovoljnih fanova zbog prisutnosti iznimno velikog broja tehničkih problema na dan lansiranja. Baš zbog toga, ponovno usmjeravamo pohvale Nixxesu koji se sa zadnjih nekoliko projekata dokazao da zna napraviti kvalitetan PC port.

Što se tiče same igre, imamo osjećaj da se previše puta ponavljamo, pogotovo kad pogledamo da nam je ovo već treća Ghost of Tsushima recenzija, ali ako ste u mogućnosti ju kupiti i u potrazi ste za igrom s kvalitetnom pričom, pamtljivim likovima, zabavnim borbenim sistemima i predivnim vizualima zbog kojih ćete redovno provoditi vrijeme u Photo modu, Ghost of Tsushima Director’s Cut je igra za vas – bilo da želite igrati na PC-u ili PlayStationu.

Postscriptum

Nažalost, ne možemo odraditi ovu recenziju bez da spomenemo Khotun Khana u sobi. Smatramo da je pravedno usmjeriti pozornost i na ovaj aspekt proizvoda jer smo u prethodnoj recenziji za Helldivers 2 pohvalili nedostatak kontroverznih poslovnih odluka (tada dok ih nije bilo). Naime, Sonyjev zahtjev aktivnog PSN-a za sve koji žele igrati multiplayer mod ove igre nažalost dolazi s problemima.

ghost-of-tsushima_pc_4

Taj multiplayer sada drži single-player segment (glavni dio igre, barem po našem mišljenju) taocem za mnoge igrače u državama gdje je u potpunosti onemogućena prodaja na Steamu i Epicu jer Sony tamo ne pruža službenu podršku. To znači da igrači u državama kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Estonija, Latvija i Egipat jednostavno ne mogu kupiti i zaigrati ovaj naslov. Ako je ta poslovna odluka širenja PSN-a na PC tržište bila neizbježna, trenutno rješenje za ovu igru jednostavno nije bilo dobro izvedeno.

Reakcije fanova iz tih država sigurno bi bile puno blaže da im je omogućena kupnja igre bez pristupa multiplayer modu ili da su razdvojili taj mod kao besplatan DLC. Lako je zaključiti u kojem smjeru će se usmjeriti neki fanovi iz tih država koji su htjeli zaigrati ovaj naslov. S time rečeno vas za kraj ostavljamo s riječima Gabea Newella, predsjednika i suosnivača Valvea – riječima s kojima bi se mogla povući neka paralela na trenutnu situaciju: “Jedna stvar koju smo naučili jest da piratstvo nije pitanje cijene. To je problem usluge. Najlakši način zaustavljanja piratstva nije stavljanje antipiratske zaštite, već taj da ljudima pružimo uslugu koja je bolja od one koju dobivaju od pirata.

misc

Popravite svoju retro konzolu