Novo istraživanje ukazuje kako udruživanje igrača u nasilnim video igrama može zaustaviti povećanje agresivnosti i poboljšati suradnju.
Istraživački rad za časopis Communication Research fokusirao se na usporedbu agresivnog ponašanja ljudi koji su igrali nasilnu video igru u timu, s ljudima koji su istu igru igrali sami ili nisu igrali ništa. Otkriveno je da su razine agresivnosti u onih koji su igrali u timu sličnije onima koji nisu uopće igrali igru.
Rasprava o utjecaju video igara na ponašanje je česta i važna, a sve češće se pojavljuju dokazi da igre ne utječu na ponašanje samo kroz povećanje agresivnosti. Prošle je godine studija u Personality and Social Psychology Bulletin analizirala podatke za čak 98 različitih radova u kojima je sudjelovalo 36,965 osoba. te je pokazala kako, unatoč tome što nasilne igre mogu povećati agresivnost, igre s velikom društvenom komponentom imaju posve suprotan efekt.
Ovaj novi rad to i potvrđuje, ukazujući kako igre s društvenim elementima donose značajnu razliku. U studiji je sudjelovalo 126 osoba koje su podijeljene u tri grupe, a svaka je dobila drugačiju okolnost za igru. U prvoj grupi, parovi su zajedno igrali Halo: Reach, pokušavajući ubiti što više neprijatelja, a nakon toga im je testiran stupanj agresivnosti. U drugoj grupi, parovi su se borili međusobno prije testa agresivnosti, a trećoj grupi je stupanj agresivnosti izmjeren prije igranja. Prva grupa imala je stupanj agresivnosti sličan trećoj, dok je druga grupa imala povišen stupanj agresivnosti.
U drugom eksperimentu, tri grupe su prošle kroz sličan test igrajući igru Time Splitters 2, a rezultat je ponovno pokazao sličnosti onih koji su igrali timski s onima koji nisu igrali uopće, dok su oni koji su igrali jedni protiv drugih imali veći stupanj agresivnosti. Istraživači pretpostavljaju kako bi razlog ovih razlika mogao biti u činjenici da kod timskog igranja, igrači imaju veće očekivanje za poštenu suradnju i da društvene norme kod grupnih aktivnosti funkcioniraju i kod video igara.
Iako jednu studiju ne bi trebalo uzimati kao dovoljan dokaz za neku tvrdnju, ovo je zanimljiva mogućnost koju ne bi trebalo ni odbaciti prilikom razgovora o video igrama i nasilju.
POVEZANE VIJESTI:
*Napisala: Dunja Žbulj
25.05.2015
Autor: Vedran Sabljak