Hrvatska gaming industrija očekuje snažan rast

U Hrvatskoj gaming industriji danas je više od 70 tvrtki koje ukupno zapošljavaju više od 500 zaposlenih, a A1 analiza je pokazala za 2021. godinu da su 66 tvrtki (d.o.o. i j.d.o.) ostvarilo je ukupni prihod 488,82 milijuna kuna, dok je ukupna dobit dosegnula gotovo 91 milijuna kuna.

gamechuck_1Udio izvoza u prihodu ovih gospodarskih pokretača, samo tijekom prošle godine, bio je čak 80%, što je gotovo duplo više od prosjeka domaće IT industrije koja se nerijetko ističe kao vodeća industrija hrvatskog tržišta i jedan od najvećih aduta u pozicioniranju na globalnom tržištu. S obzirom na to da upravo gejming sektor bilježi rast službenog broja zaposlenih u usporedbi 2020. i 2021. od 14% te na činjenicu da je udio zaposlenih Hrvata u kompanijama čak 97.5%, jasno je da je gejming industrija već sada važan segment hrvatskog gospodarstva uz značajnu perspektivu razvoja.

No, da se zdrava industrija ne temelji samo na one hit wonderu jednog studija, već na kontinuiranom rastu mnogobrojnih kompanija i start-upova koji razvijaju potpuno različite gejming žanrove objasnio je tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara, Aleksandar Gavrilović.

„Brojni su studiji koje bih mogao navesti, počevši od Escape Simulatora u izvedbi samoborskog Pine studija preko casual mobilnih igara svima dobro poznatog Nanobita pa sve do visoko-budžetnih PC naslova poput Gamepiresovog SCUM-a ili Croteamovog Serious Sam serijala. Imamo kompanije koje svoj uspjeh temelje na potpuno različitim projektima, pri čemu je njihova dobit samo tijekom 2021. bila između 4 i 44 milijuna kuna. To je ono što nas kao zajednicu nadahnjuje i iznimno veseli. Napredak je kontinuiran, ostvaren zajedničkim snagama i uz pomoć partnera, poput A1 Hrvatska, koji upravo u gejmingu prepoznaju vrijednost i potencijal rasta i razvoja“, ističe Gavrilović.

„Brojke već sada pokazuju kolika je potencijalna snaga gejming industrije koja, osim programera, zapošljava različite vrste vizualnih umjetnika, skladatelja, dizajnera ili pisaca. Moramo biti svjesni da je gejming industrija u Hrvatskoj i dalje još na svojem početku te imamo još puno za raditi i pokazati. Zato je važno prepoznati je kao potencijal za značajan razvoj i kao jednog od pokretača gospodarskog razvoja, ali uz osnovne preduvjete poput obrazovne, infrastrukturne i financijske podrške“, ističe predsjednik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara Ivan Murat.

Nekoliko institucija razvilo je i programe obrazovanja u game developmentu od kojih je možda i najznačajnija izgradnja poduzetničkog inkubatora PISMO powered by A1 u Novskoj. Od osnutka 2018., razvojni put u inkubatoru započelo je čak 75 start-upova.

„Već šest godina A1 Hrvatska gradi regionalni gejming eko sustav koji okuplja fanove, gejmere, esportaše, developere, start-upove i poduzetnički inkubator PISMO powered by A1. Podršku im dajemo na infrastrukturnoj razini s najmodernijom mobilnom 5G mrežom i najvećom optičkom mrežom u Hrvatskoj, ali i kroz različita događanja, natjecanja te s najvećom regionalnom A1 Adria Leagueom. Trudimo se svojim ulaganjima podupirati razvoj znanja kao najvažniju bazu bez koje nema napretka industrije, ali ni društva. S obzirom na dosad postignute rezultate, regionalnu prepoznatljivost, a i šire, te zamah gejming industrije i esporta  vjerujem da nas uz sve izazove čeka svijetla budućnost“, objašnjava Monika Majstorović, direktorica marketinga za privatne korisnike A1 Hrvatska.

Jedan od gejming projekata koji A1 Hrvatska također podržava su festivali gejminga Infogamer, Reboot Online te Reboot Games Weekend powered by A1, kao i konferenciju Reboot Game Develop Blue Organizator svih tih događanja Damir Đurović potvrdio je da su pripreme za konferenciju već započele.

„Posljednje tri godine bile su izazovne, ali vraćamo se i to u još jačem tempu. Veselimo se svim okupljanjima gejming zajednice, a već u travnju krećemo s novim izdanjem Reboot Develop Blue konferencije u Dubrovniku. Hvala A1 Hrvatska na partnerskoj podršci, a nakon ovoliko godina suradnje, možemo slobodno reći i prijateljskoj bez koje sigurno ne bi bilo mnogih, sjajnih gejming projekata“, pojašnjava Đurović i dodaje „kako uskoro kreću s konferencijom u Japanu koja je nastavak internacionalizacije koje nakon organizacije konferencija u Kanadi“.

23.12.2022 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Phantom Fury | RECENZIJA (PS5)

OSTALO SA DOMACE SCENE

07.10.2024

Održano prvo izdanje konferencije Blender: Film & Games

Autor:  

Održano je prvo izdanje konferencije Blender: Film & Games na Sveučilištu Algebra u Zagrebu gdje su posjetitelji mogli slušati i sudjelovati na raznim panelima i radionicama s tematikama iz filmske industrije i industrije videoigara.

Blender Film and Games Galerija 12Nakon pet izdanja konferencije PROFilm Days u šestu godinu ušli smo zajedno s gaming industrijom, što se pokazalo kao logičan slijed i vrlo uspješno i nužno povezivanje dva sektora i to s više od 80 govornika“, izjavila je Mia Pećina Drašković, voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda.

Sami paneli prolazili su kroz teme kao što su korištenje game enginea u produkciji igranih filmova, oblikovanje zvuka i glazbe za filmove i videoigre te promocija filma na Robloxu, a posjetitelji su aktivno sudjelovali na svim dostupnim prezentacijama, postavljajući zanimljiva pitanja govornicima, ali i davali prijedloge te dijelili iskustva iz drugih industrija.

Na današnjem događaju na Sveučilištu Algebra sjajno je bilo vidjeti interes polaznika i publike za game development općenito. Taj se interes samo povećava što mi je posebno drago za vidjeti. Svi su imali prilike čuti iz prve ruke kako industrija funkcionira iznutra, a dodatnu vrijednost su dodale konkretne igre prezentirane u sklopu eventa. Gosti su na jednom mjestu mogli čuti iskustva veteranskih developera iz Hrvatske, a također i vidjeti igre koje ovdje nastaju te se osvjedočiti u korisnost potpora koje ovakvim projektima stižu iz HAVC-a, Algebre i ostalih institucija. Da su ovakvi događaji i potpora postojali kada smo mi počinjali, bilo bi to od neprocjenjive vrijednosti.“, izjavio je Mario Mihoković, glavni izvršni direktor LGM-a i Overseer Gamesa.

Blender: Film & Games je na odličan način ponudio poveznicu između ovih dviju industrija koje se dodiruju u raznim njenim segmentima, ali i omogućio fantastično mjesto za dijeljenje iskustava i rješavanja izazova s kojima su suočene obje industrije.

misc
04.10.2024

Započela konferencija Blender: Film & Games na Sveučilištu Algebra u Zagrebu

Autor:  

Službeno je započeo Blender: Film & Games na Sveučilištu Algebra u Zagrebu – prva konferencija koja je usmjerena na tematike iz filmske industrije, ali i industrije videoigara.

Blender Film and Games_1Posjetitelji će tijekom današnjeg dana moći slušati o mnogim zanimljivim temama kao što su promocija filmova na gaming platformi Roblox, korištenje game enginea u produkciji filmova, edukacija za karijeru u audiovizualnoj industriji te platforma Stage 32 koja povezuje filmske profesionalce u cijelome svijetu.

Sam program se odvija na dvjema pozornicama, a u predvorju Algebre su postavljeni razni štandovi gdje posjetitelji mogu isprobati i neke domaće igre kao što su Dark Queen i Bura: The Way the Wind Blows.

Ovu konferenciju organizirali su Zagrebački filmski ured i Hrvatski audiovizualni centar uz podršku Sveučilišta Algebra, Ministrastva kulture i medija, Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo, TZGZ-a te uz potporu filmskih i gaming udruga.

Blender Film and Games Galerija_3

Blender Film and Games Galerija_11

Blender Film and Games Galerija_9

Blender Film and Games Galerija_7

Blender Film and Games Galerija_5

Blender Film and Games Galerija_4

Blender Film and Games Galerija_6

Blender Film and Games Galerija_10

Blender Film and Games Galerija_8

Blender Film and Games Galerija_7 (1)

Blender Film and Games Galerija_2

Blender Film and Games Galerija_1

misc
01.10.2024

Objavljen program za nadolazeću konferenciju Blender: Film & Games

Autor:  

Ovaj tjedan u petak će se održati Blender: Film & Games konferencija na Sveučilištu Algebra u Zagrebu koja će posjetiteljima poslužiti kao platforma za razgovor o filmskoj industriji i industriji videoigara. Sada je dostupan cijeli program panela i predavanja koje svi zainteresirani mogu poslušati tijekom ovog eventa.

Blender Film Games_1Posjetitelji će tijekom konferencije moći slušati o temama kao što su pisanje scenarija za filmove i videoigre, uspjesi hrvatskih videoigara, analiziranje animacija u filmovima i videoigrama te korištenje game engine-a u produkciji igranih filmova, serija i TV programa.

Pristup svim panelima i radionicama bit će besplatan za sve zainteresirane, a potrebno je samo na vrijeme registrirati svoj dolazak. Dok će se program odvijati na dvjema pozornicama, u samom predvorju Algebre bit će postavljeni i štandovi s predstavnicima Sveučilišta za edukaciju za audiovizualna zanimanja te štandovi industrije videoigara gdje će se svi zainteresirani moći informirati o potencijalnoj karijeri u audiovizualnoj industriji.

Registracija za dolazak otvorena je do 03. listopada (18:00), sama konferencija održat će se 04. listopada od 09:00 do 18:00.

POVEZANE VIJESTI:

misc
18.09.2024

Organizirane tri besplatne radionice u sklopu Blender: Film & Games konferencije

Autor:  

Početkom sljedećeg mjeseca održat će se konferencija Blender: Film & Games na Sveučilištu Algebra u Zagrebu tijekom koje će posjetitelji moći besplatno sudjelovati na radionicama izrade scenarija za filmove i igre te radionici pretvaranja 2D ilustracija u dinamičan 3D prostor.

Blender Film Games_1Prva radionica pod imenom Scenarij za film trajat će 3,5 sata, a vodit će ju Branko Ružić, pisac koji je do sada radio na mnogim TV serijama, igranim filmovima i kazališnim dramama. Trenutno radi na projektu Lee Jin za Studio Dragon/MBC, a tijekom svoje dosadašnje karijere je radio na serijama Bitange i princeze, Glas Naroda i Provodi i sprovodi, ali i filmovima Moj dida je pao s Marsa i Larin Izbor: Izgubljeni princ. Svi koji žele prisustvovati na ovoj radionici moraju poslati svoju kratku ideju priče do 27. rujna, a odabrani polaznici bit će obaviješteni do 02. listopada.

Sljedeću radionicu Scenarij za videoigre vodit će Siniša Bahun i isto će trajati 3,5 sata. Bahun je akademski dramaturg koji niz godina radi u industriji videoigara na naslovima kao što su SCUM, The Red Solstice, Aquatico i Resetna. Uz njegov rad u industriji, predaje kreativno pisanje za medij videoigara na sveučilištu Vern i Akademiji dramske umjetnosti, ali se bavi i pisanjem scenarija za animirane filmove među kojima je i Balade o fruli i ogrlici. Isto kao i s prvom radionicom, potrebno je poslati kratku ideju priče do istog datuma, a svi odabrani polaznici primit će obavijest da su primljeni u radionicu do 02. listopada.

Što se tiče posljednje radionice Iz 2D fotografije u 3D svijet: Vizuali za Hollywood i videoigre, nju će voditi Ivan Šivak – vanjski predavač Sveučilišta Algebra i suradnik na studiju Razvoj računalnih igara koji je do sada tijekom svoje karijere radio na više od 40 projekata iz područja ilustracije, animacije i stripa. Također ima iskustva u razvoju videoigara s naslovom The Hand of Merlin, a u posljednje vrijeme fokusira se na autorske projekte te umjetničke radionice i predavanja u osnovnim i srednjim školama, fakultetima i međunarodnim projektima.

Za razliku od prethodnih radionica, zainteresirani za ovu moraju odabrati jedan film ili videoigru s vizualima koji su im se svidjeli te napisati i poslati kratko objašnjenje u kojem odgovaraju na sljedeća pitanja:

  • 1. Koji vizualni efekt vam se najviše svidio i zašto?
  • 2. Kako taj efekt doprinosi filmu ili igri?
  • 3. Što vas posebno inspirira kod tih efekata?

Rok za prijavu na radionicu Iz 2D fotografije u 3D svijet: Vizuali za Hollywood i videoigre dostupan je do 27. rujna, a odabrani polaznici bit će obaviješteni do 02. listopada.

Sama konferencija Blender: Film & Games održat će se 04. listopada na Sveučilištu Algebra u Zagrebu gdje će posjetiteljima poslužiti kao platforma za razgovor o filmskoj industriji i industriji videoigara.

POVEZANA VIJEST:

misc

Popravite svoju retro konzolu