EK odlučila da Microsoft smije preuzeti Activision Blizzard

Europska komisija odobrila je, prema EU Uredbi o spajanju, predloženu akviziciju Activision Blizzarda od strane Microsofta. Odobrenje je uvjetovano potpunom usklađenošću s obvezama koje nudi Microsoft.

microsoftActivisionBlizzard_1Obveze u potpunosti rješavaju probleme tržišnog natjecanja koje je utvrdila EK i predstavljaju značajan napredak za igre u oblaku u usporedbi s trenutnom situacijom. Odluka je uslijedila nakon dubinske istrage predložene akvizicije. EK je svoju odluku temeljila na dokazima i opsežnim informacijama i povratnim informacijama od konkurenata i kupaca, uključujući programere i distributere igara, kao i platforme za strujanje igara u oblaku u EU.

Preliminarna istraga utvrdila je da bi Microsoft mogao naštetiti konkurenciji u distribuciji videoigara za konzole i računala, uključujući usluge pretplate za više igara i usluge strujanja igara u oblaku, te u opskrbi operativnim sustavima za računala. Detaljna tržišna istraga Europske komisije pokazala je da Microsoft neće moći naštetiti konkurentskim konzolama i konkurentskim uslugama pretplate za više igara. Istodobno je potvrđeno da bi Microsoft mogao naštetiti konkurenciji u distribuciji igara putem usluga streaminga igara u oblaku te da bi time ojačao svoju poziciju na tržištu operativnih sustava za osobna računala.

Istraga je pokazala da Microsoft ne bi imao poticaja odbiti distribuciju Activisionovih igara Sonyju, koji je vodeći distributer igara za konzole diljem svijeta, uključujući Europsko gospodarsko područje (‘EEA’) gdje postoje četiri Sony PlayStation konzole za svaku Microsoftovu konzolu. Xbox konzolu kupili igrači. Doista, Microsoft bi imao jake poticaje da nastavi distribuirati Activisionove igre putem uređaja tako popularnog kao što je Sonyjev PlayStation. Čak i da Microsoft odluči povući Activisionove igre s PlayStationa, to ne bi značajno naštetilo konkurenciji na tržištu konzola, navela je EK.

Uzimajući u obzir povratne informacije s tržišta, Komisija je zaključila da predložena akvizicija, izmijenjena obvezama, više neće izazivati zabrinutost za tržišno natjecanje te će u konačnici omogućiti značajne koristi za konkurenciju i potrošače. Odluka je uvjetovana potpunim ispunjavanjem preuzetih obveza. Za praćenje njihove provedbe bit će zadužen neovisni povjerenik pod nadzorom EK.

16.05.2023 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Helldivers 2 | RECENZIJA

OSTALE VIJESTI

24.04.2024

Stellar Blade | RECENZIJA

Autor:  

Vrijeme je za još jednu PlayStation 5 ekskluzivu, a ovog puta idemo zakoračiti u Stellar Blade – akcijski RPG koji je do sada uz pomoć svoje demo verzije primio niz pozitivnih ocjena od strane igrača, ali i neke kritike zbog “vizuala” glavne protagonistice. Idemo provjeriti je li se Stellar Blade oslanja samo na “fiziku skakanja” ili se iza ovog naslova nalazi nešto što bi moglo stvarno zanimati fanove akcijskih RPG-jeva!

stellar-blade_3

Možete li spasiti čovječanstvo?

Vi u igri preuzimate ulogu EVE – članice zrakoplovne jedinice sa zadatkom spašavanja čovječanstva od čudovišta koji su razorili Zemlju i uzrokovali bijeg preživjelih ljudi u svemir. Odmah od prvog kadra u igri, Stellar Blade vas baca u kaos slijetanja na razrušenu Zemlju gdje se vaš vojno organizirani pokušaj brzo pretvara u noćnu moru, a spomenuta čudovišta pod nazivom Naytibas pokazuju kako taj zadatak spašavanja neće biti jednostavan.

Nakon uvodnog linearnog dijela gdje se upoznajete s prvim natuknicama priče te što bi vas sve moglo čekati na ovoj misiji, igra široko otvara svoja vrata u otvorene regije koje možete istraživati svojom voljom, upoznati se s pričom koja je prethodila vašem slijetanju na Zemlju te na kraju otkriti misterij iza cijele ove situacije koja opustošila planetu. Dok ćete većinu priče otkriti kroz glavne misije, savjetujemo da ne preskačete manje sporedne misije, iako ima onih standardnih fetch questova, jer one često sadrže zanimljive detalje koje upotpunjuju priče glavnih i sporednih likova.

Ako ste vidjeli trailer ili vizuale ove igre, možda će vas iznenaditi ako vam kažemo da se njena priča fokusira na tematike religije i umjetne inteligencije te filozofiju granice između života i preživljavanja. Da, u više navrata smo čuli ili pročitali komentar kako im ova igra jednostavno nije baš na radaru, primarno zbog spomenutog vizualnog stila glavne protagonistice, ali moramo naglasiti da Stellar Blade sa sobom dovodi intrigantnu priču koja u kombinaciji sa zanimljivom idejom, pamtljivim likovima i fantastičnom glazbom nudi iskustvo koje će zadovoljiti većinu igrača koji su u potrazi za sljedećom visokobudžetnom igrom s kvalitetnom pričom.

Od psovanja do osmjeha

Dugo smo razmišljali kako da okarakteriziramo gameplay sisteme koje nudi Stellar Blade, ali ‘akcijski souls-lite’ nekako najbolje sjeda za ovaj naslov. Uzima neke inspiracije iz Souls igara poput oživljavanja većine neprijatelja prilikom korištenja kampova za spremanje napretka i nadograđivanje, ali odabrali smo taj ‘lite’ nastavak u opisu jer je količina kažnjavajućih sistema relativno malena.

Da, nudi niz izazovnih segmenata i bosseva, ali kad smo pohvatali stil i brzinu koju je igra zahtijevala od nas, imali smo onu misao u glavi ‘teško, ali pravedno’, barem na Normal težini. Naime, sam početak igre nam nije ostavio takav dojam. Kao netko tko više preferira dodge nego parry mehaniku u ovakvim igrama, početak Stellar Bladea, pristojno rečeno, nije bio baš sjajan. Nikako nismo mogli pravilno iskoristiti iznimno kratki period i-frameova, a najobičniji neprijatelji su redovno uspijevali ostvarivati kontakte sa svojim osnovnim napadima – čak i u situacijama kad smo mislili da smo se gotovo sigurno na vrijeme pomaknuli u stranu. Naime, kad smo odlučili promijeniti stil igranja s više oslanjanja na parry mehaniku i počeli se unositi u lice neprijateljima, neovisno koliko oni veliki bili, svaka borba je jednostavno klika, pogotovo sa svakom sljedećom nadogradnjom koju je moguće otključati tijekom igranja.

Na raspolaganju ćete imati osnovne napade mačem, naprednije beta i burst napade koje otključavate putem Skill Treea, dron s različitim tipovima streljiva pa do još jednog stila napada kojeg ćemo zbog želje izbjegavanja spoilera ostaviti kao iznenađenje za sve koji planiraju zaigrati ovaj naslov. Kada se u recept uzmu svi ti različiti napadi i pokreti, borba protiv neprijatelja pružat će pravi taktički spektakl koji će zauzvrat od vas tražiti jako precizne reakcije i poznavanje svih kombinacija obrane i napadanja na svojem kontroleru. Zvuči možda previše izazovno za neke igrače, ali vjerujte nam da će vas igra dobro nagraditi za svaki vaš dobro odrađeni pokret.

Stellar Blade u većini situacija odlično kombinira dinamiku gameplay elemenata kako bi konstantno imali osjećaj da se ispred vas nalazi nešto novo – od linearnih dijelova s većim fokusom na priču, otvorenih regija gdje možete rješavati sporedne misije i pronalaziti nadogradnje, prostorija s fokusom na rješavanje zagonetki pa do dijelova gdje gubite mogućnost korištenja svojeg mača što znači da se morate oslanjati samo na oružje svojeg drona. Samo jednom tijekom naših 30 sati igranja smo imali osjećaj kao da prolazimo kroz dugačku ‘filler’ misiju koju nismo mogli izbjeći, ali krivicu za to više usmjeravamo prema samom dizajnu jer je bila ubačena na dijelu kada smo očekivali da će krenuti sam uvod u finale igre.

Bez milosti

Moramo usmjeriti pohvalu na još jedan segment tijekom borbi koje nudi Stellar Blade. Ako se nađete u situaciji gdje ste okruženi neprijateljima, neće vas dočekati tzv. “Assassin’s Creed” stil borbe gdje jedan napada, a ostatak nestrpljivo čeka svoj red. Ne, ovdje će svi bezobrazno iskorištavati svaki mogući trenutak protiv vas u isto vrijeme što može čak rezultirati i sa stun-lock situacijom dok ne ostanete bez HP-a, ali za nas je to odličan sistem jer smo zbog toga razmatrali kako najbolje pristupiti svakoj borbi – od samopouzdanog uleta u grupu s nadom da će naše reakcije biti dovoljne pa do ‘cheesanja’ jednog po jednog neprijatelja iz grupe.

Svaki taj neprijatelj sa sobom dovodi drugačiju dinamiku – neki će vas gađati projektilima iz daljine, neki će kombinirati sporije i brže napade dok će neki varirati u broju planiranih udaraca zbog čega ćete konstantno morati biti na oprezu, pogotovo kada ste npr. suočeni s više njih u zatvorenoj prostoriji koja je ispunjena ‘one-hit-death’ laserskim zamkama.

Kad smo već kod tih neprijatelja, moramo usmjeriti pohvalu i prema njihovom dizajnu. Na njima je radio Hee-Cheol Jang koji se proslavio s dizajnima čudovišta za filmove The Host i Okja, a za ovu priliku odlučio je napraviti dizajne uz pomoć gline koje su kasnije skenirali u 3D modele. Kao netko tko uživa u horor filmovima i igrama, njihova raznovrsnost u igri je stvarno pohvalna i sigurno nam je podigla dojam igre na sljedeću razinu.

Tehnička strana

Što se tiče tehničke perspektive, Stellar Blade je osim na jednoj lokaciji u početnom gradu imao stabilan framerate – neovisno koliko neprijatelja ili particle efekata bilo aktivno na ekranu. Također, tijekom našeg igranja nismo iskusili niti jedno rušenje igre, ali niti zapinjanje na terenu tijekom istraživanja otvorenog dijela igre.

Kada pogledamo njen glavni izbornik, on nudi većinu stvari koje očekujemo od većih igara na PlayStation 5 konzoli. Možete prilagoditi ili u potpunosti isključiti opcije kao što su Motion Blur i Chromatic Aberration, dok su tu i postavke za prilagođavanje vizuala daltonistima. Naravno, možete postaviti osjetljivost horizontalnih i vertikalnih pokreta za svoje analogne palice na kontroleru te odrediti veličinu teksta titlova te hoćete li im staviti tamniju pozadinu za lakše čitanje. Negativno što možemo reći oko ovog izbornika jest ta što nemožete mijenjati inpute na kontroleru, već koristiti samo taj jedan sistem kojeg je priredio studio Shift Up.

Što se tiče jedinstvenih značajki DualSense kontrolera (nešto što rijetko koji studio iskorištava u punom potencijalu), adaptivni trigeri su klasično iskorišteni da pružaju otpor prilikom pucanja, ali ono što sigurno možemo pohvaliti jest ideja iza iskorištavanja jačine vibracija za pronalaženje nadogradnji tijekom igranja. Naime, kada ste u blizini te nadogradnje, kontroler počinje lagano vibrirati, ali svaka drška kontrolera pruža različitu razinu vibracije ovisno o lokaciji kako bi vas one što bolje usmjerile prema cilju.

Što na kraju reći?

Stellar Blade nas je ugodno iznenadio sa svojim razrađenim borbenim sistemima, raznovrsnim misijama, intrigantnom pričom, ali i vizualnim spektaklom – kombinaciju koju rijetko koji studio može pravilno izbalansirati. Imali smo osjećaj kao da igramo igru iz nekih prijašnjih dana – bez kompromisa i izmišljanja tople vode. Kompetentno zadržava vašu pažnju s ubacivanjem novih varijacija neprijatelja, akcijski nabijenim boss borbama i raznovrsnim problemima koje morate riješiti – bilo da su to u pitanju neprijatelji, zagonetke, pecanje ili čak matematički zadaci. S time rečeno, bez problema možemo preporučiti ovu igru za sve koji traže novi akcijski RPG s velikim fokusom na priču!

misc
23.04.2024

Završila jednogodišnja ekskluziva za Dead Island 2 na Epic Games Storeu

Autor:  

Službeno je završila privremena jednogodišnja ekskluziva igre Dead Island 2 na Epic Games Storeu, a to znači da ju svi zainteresirani sada mogu nabaviti i na Steamu. Do 29. travnja je dostupna i promotivna ponuda s kojom cijena igre iznosi 29,99€.

dead island 2_1Naime, dosadašnje prve ocjene igrača i nisu baš pozitivne, a igra trenutno stoji na prosječnoj Mixed ocjeni uz pomoć 840 korisničkih recenzija. Neki su izrazili nezadovoljstvo jer igra koristi Epic Online Services koji omogućava niz online značajki kao što su matchmaking i glasovni chat. Naime, te negativne ocjene nisu prisutne u naslovima kao što su Hades, Elden Ring, Palworld i Sea of Thieves koji također koriste tu tehnologiju.

U pitanju je akcijski RPG čija je radnja smještena 15 godina nakon događaja iz prethodnih nastavaka, ali ovog puta u Los Angelesu koja je u karanteni zbog zombi apokalipse. Igra je najavljena još u 2014. godini, ali je tijekom razvoja prošla kroz nekoliko studija zbog čega je njen dolazak duži period bio neizvjestan.

Što se tiče dosadašnje prodajne statistike, Dead Island 2 je do kraja travnja prošle godine dostigao dva milijuna prodanih primjeraka.

misc
22.04.2024

Bloober Team promijenio lice glavnog protagonista za Silent Hill 2 Remake?

Autor:  

Fanovi Silent Hill serijala primijetili su putem SteamDB-a najnovije ažuriranje za nadolazeći Silent Hill 2 Remake gdje je objavljena nova ikona klijenta s licem glavnog protagonista igre Jamesa Sunderlanda. Naime, kada se usporedi s drugim vizualima korištenim za marketing, izgleda kao da je došlo do promjene u samom dizajnu njegovog lica.

Silent-Hill-2-Remake-Lice_1Dosadašnje reakcije fanova putem Reddita uglavnom su pozitivne prema ovim promjenama jer je mnogo pritužbi prilikom najave ovog naslova bilo usmjereno baš prema redizajnu lica glavnog protagonista. Kako niti Konami niti Bloober Team nije potvrdio promjenu u dizajnu, a Steam stranica ove igre još uvijek prikazuje originalne vizuale, ne možemo isključiti mogućnost da je dojam ovih promjena potencijalno uzrokovan drugačijim osvjetljenjem ili da od početka postoje varijacije u modelu korištenim za prvi trailer i gameplay. Neki fanovi su čak usmjerili pozornost na posljednji combat trailer gdje su vizuali lica sličniji vizualima ove najnovije ikone sa SteamDB-a.

Ovaj remake je najavljen još u listopadu 2022. godine, a od samog početka ga prati određena doza negativnih kritika – od sporog marketinga, odabranog razvojnog studija pa do određenih promjena u dizajnu i gameplay mehanikama.

Na ovom remakeu radi Bloober Team – poljski studio koji je danas poznat po horor igrama kao što su The Medium, Layers of Fear i Blair Witch. Unatoč tom dosadašnjem iskustvu u horor žanru, neki fanovi ipak nisu bili oduševljeni s najavom da će taj studio raditi na ovom remakeu jer su im dosadašnje igre primile najviše kritika zbog njihovog pristupa pričama i gameplay elementima.

Za sada još uvijek nije poznato kada će Silent Hill 2 Remake stići na tržište.

misc
20.04.2024

Sony potvrdio kako serveri za LittleBigPlanet 3 ostaju ugašeni

Autor:  

PlayStation 4 verzija igre LittleBigPlanet 3 je u siječnju ove godine ostao privremeno bez online segmenta zbog tehničkih problema sa serverima, ali Sony je sada potvrdio kako će ti serveri ostati ugašeni s čime odlazi stotine tisuća levela koje su tijekom godina napravili fanovi igre.

littlebigplanet3_1Naime, glavna kampanja ostaje dostupna igračima, uključujući i sve levele koje je korisnik napravio ili preuzeo sa servera na svoju konzolu. Kako nije bilo specifične najave o gašenju servera prije pojavljivanja spomenutih tehničkih problema, igrači nisu imali priliku sačuvati svoje najomiljenije levele.

Što se tiče servera za PS3 verziju, oni su bili ugašeni u 2021. godini zbog navodnog DDOS napada, ali fanovi su uspjeli omogućiti custom servere kojima mogu pristupiti igrači na PS3 i Vita platformama.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA