Glavni menadžer developera Avalanche Studios, David Grijns, izjavio je kako je razvijanje AAA naslova sve češće natjecanje između top 10 najvećih studija. To čini posao težim za njegovu tvrtku, no dodao je kako nije ništa lakše ni mobilnim, free to play ili bilo kojim drugim tržištima.
Avalanche Studios nezavisni je developer AAA igara koji izrađuje više projekata za različite partnere i izdavače. Ove godine rade dva veća naslova: Mad Max za Warner Bros. i Just Cause 3 za Square Enix. Just Cause 3 prvi je naslov njihove podružnice Avalanche Studios New York koja je otvorena 2011. godine. David Grijns, glavni menadžer upravo tog studija, razgovarao je prošli mjesec na E3 sajmu s GamesIndustry International koji prenose njegove riječi.
“Prije je oko top 10, top 50 naslova stvaralo otprilike 90 posto biznisa. Danas je sve spalo na to da morate biti među top 10 da biste ostvarili stvarni profit,” rekao je Grijns. “Ova djelatnost postala je još više vođena velikim hitovima nego ikad prije. Ono što vidimo je natjecanje najvećih studija u svijetu koji investiraju sve više dolara u sve dulje i dulje razvojne cikluse.”
Grijns je objasnio kako je njihov nezavisni, privatno držani studio relativno malen, a specijalizira se za open world igre. “Produkcija takvih igara postaje sve skuplja s vremenom, a raste i zahtjevnost u vezi svega, od online komponenti do društvene umreženosti i svakakve integracije.”
“Sada je naravno VR u pitanju. ‘Hoćete li raditi VR verziju vaše igre?’ Za studio kao što je naš, mi smo 250 ljudi – 160 u Stockholmu, 90 u New Yorku – to je mnogo vremena, truda i resursa. Sve je veći pritisak da isporučimo dovoljno u usporedbi s najvećima i najboljima u industriji.”
U Avalanche Studios ipak su eksperimentirali s drugim tržištima. Izdavali su igre za mobilne telefone, konzole, čak i free to play igru za PC – The Hunter. Grijns ipak kaže kako nijedno od tih tržišta nije ništa lakše za indie razvoj od trenutnog AAA biznisa. Unatoč tome, željeli bi nastaviti izdavati raznovrsne naslove i baviti se samostalnim izdavanjem vlastitih igara.
Zadovoljni su što njihova Just Cause franšiza ide ruku pod ruku s YouTubeom i Twitchom. “Stvaranje dobrih sandbox igara aktivira želju za dijeljenjem. ‘Hej, pogledaj što sam upravo uspio! Kladim se da ni development tim nije znao za ovo!’ U većini slučajeva, development tim stvarno nije znao.” Just Cause 2 još uvijek privlači 500 tisuća aktivnih igrača, zahvaljujući dijelom i aktivnoj YouTube zajednici.
Just Cause 3 izlazi za PC, PlayStation 4 i Xbox One prvog prosinca ove godine.
11.07.2015
Autor: Dunja Žbulj