Anthem preview: Looter Shooter koji će napokon dostaviti to što i najavljuje?
Kada je najavljen na E3-u 2014. godine s kratkim trailerom, pa sve do službenog objavljivanja, Anthem je uvijek imao posebno mjesto na mom radaru. Kao veliki ljubitelj žanra u kojem Anthem pokušava ostaviti trag, mogu reći da sam nestrpljivo iščekivao svaku novu informaciju. Nakon dugotrajnog razvoja od sedam godina, udaljeni smo manje od mjesec dana do službenog izlaska igre s pitanjem može li Anthem ispuniti to što i obećava?
BioWare, veteran industrije igara koji iza sebe ima mnoštvo naslova koji se smatraju klasicima, tvrtka koja se dokazala i koja je od svog osnutka na vrhu po mnogim standardima industrije, ne bih trebala biti pod tolikim upitnikom oko razvoja nove franšize. Realnost je ipak nešto drugačija s vrlo važnim pitanjima koja bih mogla uvelike usmjeriti tijek, razvoj i budućnost ovoga projekta.
Prvo i ono poveće, barem u očima fanova, je vlasnik BioWarea i izdavač igre – Electronic Arts. Izdavačka tvrtka koja se našla na meti mnogih kritika zbog svojeg poslovnog modela, pogotovo u protekle dvije godine opravdano izaziva sumnje i negativne kritike. Većina tih kritika se odnosi na kupovinu koja se može napraviti unutar njihovih igara, zamišljena da se podosta veliki dio napretka u igri svodi na nepopularni lootbox. Nije neka velika novost da u igrama postoje dodatne opcije kupovanja, koje ako su dobro napravljene su i dobrodošle, ali ne i u izvedbi Electronic Artsa koji su “ponosni” vlasnici najnegativnije ocijenjenog komentara na popularnom internet servisu Reddit baš zbog teme dodatnog sadržaja u svojoj igri Star Wars: Battlefront 2. Ukratko, neki od najpopularnijih likova iz Star Wars svijeta bili su zaključani iza dodatne kupovine te ih je bilo jako teško drugačije otključati. Negativni komentari na tu temu bili su jedan od glavnih razloga lošije prodaje od očekivanog. Uz Battlefront 2 bilo je još primjera lošeg dizajna od tvrtki u vlasništvu Electronic Artsa , ali je to tema za neki drugi tekst. Anthem je igra u kojoj će poseban fokus biti na skupljanju i osvajanju bolje opreme, zbog čeka bi loš sustav dodatnih kupovina u igri mogao jako naštetiti dugovječnosti i samoj kvaliteti igre. BioWare i Electronic Arts su tijekom razvoja bili podosta transparentni što se tiče informacija o sustavu koji će nas dočekati na dan izlaska igre te će on nuditi mogućnost kupovine samo opreme koja mijenja izgled vašeg lika, ali ne i performanse. Takav pristup je korektan i opće prihvaćen od strane igrača, ali na žalost ne bih bilo prvi puta da nije baš sve onako kako je i najavljeno.
Sve učestalija je praksa da se nakon recenzija većih i poznatijih urednika, taj sustav drastično mijenja u korist manjeg broja igrača koji su spremni odvojiti veliki novac, nekada i višestruko više od početne cijene igre da bih brže napredovali. Kada se razvoj gameplaya podređuje kupovini unutar igre umjesto kvalitetnom i smislenom sadržaju, sigurno se neće dostići pravi potencijal, štoviše igra će biti lošija. Također najavljeno je da će svaki sljedeći nastavak vezan uz Anthem biti besplatan – nešto što je veoma pozitivno, ali krajnje upitno. Ostaje nam jedino pričekati i nadati se da će održati svoja obećanja i da će ostati onako kako je i najavljeno. Anthem je predivna igra, koja vizualno izgleda jako lijepo, jer iskorištava sve mogućnosti jednog od najboljih enginea na tržištu. Svijet u kojem se odvija radnja je poseban i izgleda “živo”. Moram priznati da je veoma dobar osjećaj letjeti bespućima džungle koja čini veći dio planeta na kojem ćemo provoditi vrijeme. Kontrole letenja i kretanja su fluidne i dobro izvedene, pa tako tehnička strana toga aspekta i ne ostavlja neku želju promijene. S druge strane imamo “shooter” mehaniku koja bih iskreno mogla biti dorađena. Osjećaj pucanja i ubijanja raznih bića jednostavno nije onoliko dobar koliko bih mogao biti, oružja nemaju potrebnu težinu, recoil je preslab, te ne daje udarcu projektila ono što očekujete. Relativno kratak cooldown na različitoj opremi vam niti ne dopušta pretjerano pucanje što umanjuje vrijednost oružja koje skupljate. Sve u svemu nije loše, ali uzevši u obzir igre sličnog žanra moglo bih biti bolje. Priča koja će nas pratiti kroz igru prema informacijama koju su nam dostupne čini se zanimljivom, ali dosta toga još nije poznato jer BioWare ne želi otkriti detalje. Imati dobru radnju koja nas vodi kroz Anthem veliki je plus, ali za ovakav tip igre ne i pretjerano potreban. To nas vodi do drugog pitanja i po meni veoma bitnoga, endgamea. Anthem je zamišljen kao igra koja nema kraja, nećete pobijediti zadnjeg antagonista, vidjeti credits i reći “to je to”. Baš naprotiv, tada kreće ono glavno, taj famozni endgame kojeg ste toliko čekali.
BioWare trenutno kroči nepoznatim putem s razvojem igre kakvu još nisu radili i žanrom koji je za njih nepoznanica. Nedostatak iskustva u pokretanju nove franšize tvrtki kao što je BioWare ne bih trebao predstavljati problem, ali nakon nekih odluka vezanih uz razvoj nisam baš siguran da je tako. Ponavljaju već viđene greške i to je ono zabrinjavajuće. U Anthemu sve izgleda jednostavno do točke kada se zapitate zar je to sve. Kada dostignete maksimalni level neće vas dočekati nešto što niste ni u snu sanjali, već ćete jednostavno u igri povećati težinu neprijatelja i ponavljati isto. Svaku misiju koju ste odigrali moći će te odigrati na većoj težini, što će biti zabavno prvih par puta, ali nameće se pitanje koliko. Postojat će i nešto zvano Strongholds, Anthemova verzija popularnih dungeonsa koji su prisutni u mnogim sličnim igrama i također će nakon prvog prelaska biti opcija povećavanja težine neprijatelja bez ikakve promjene mehanika koja vas može iznenaditi u tom sukobu. Osim navedenih, postojat će i druge mogućnosti i zadatci unutar igre, ali su zasnovani na poprilično sličnom principu. Takav sustav zahtijeva konstantno dodavanje sadržaja i nakon izlaska igre, jer ponavljajući iste stvari samo s različitim brojevima nije dugo zabavno. Ne pomaže niti činjenica da nema mogućnosti PvP-a, koji u žanru “looter-Shooter” izaziva žustre rasprave po raznim forumima. Kakav god vaš stav bio prema njemu ipak dovodi određen dio igrača i dodatni sadržaj unutar igre. Također razvijena i zanimljiva ekonomija ne postoji, jer razmjena opreme između igrača nije moguća. Anthem već pri samom startu postavlja ograničenja koja se jedino mogu proširiti tijekom održavanja i razvoja igre nakon izlaska. Takav model iziskuje velika ulaganja i mnoge igre iz žanra looter shooter se muče naći odgovarajuću formulu i dizajn koji je prihvatljiv i igračima i investitorima. Hoće li BioWare i Electronic Arts uspjeti u tome, ostaje nam vidjeti.
Anthem definitivno ima sve potrebno da postane još jedan kultni naslov iza kojeg stoji BioWare, te se iskreno nadam da i hoće. Pitanja na koja ćemo dobit odgovore relativno brzo otkrit će nam smjer u kojem žele ići. Ovaj tekst je preview i takvog ga treba uzeti u obzir. Ono što bih predložio je da se pričekaju recenzije od nekih većih urednika ili popularnih i vama dragih Youtubera te da se donese odluka na temelju viđenog.
Ovog vikenda (01–03. veljače 2019.) imate opciju isprobati njen open demo te ako ste zainteresirani, preporučio bih baš to. Sve što trebate napraviti je preuzeti Origin klijent te instalirati Anthem demo. Instalaciju možete napraviti odmah, ali ćete morati pričekati do 01.02. da ga možete zaigrati.
Zagrebački studio Overseer Games je najavio kako će se od 29. studenoga do 3. prosinca održati sljedeće testiranje njegove igre u razvoju pod imenom Kaiserpunk. Svi zainteresirani već sada mogu zatražiti pristup ovom testiranju na Steamu.
Ovo izdanje testiranja dolazi s raznim poboljšanjima i nadogradnjama, a igrači će tijekom tog perioda testiranja moći zaigrati na više od dvadeset mapa, isprobati novi tutorial koji je poboljšan na temelju povratnih informacija od prijašnjih testera te imati priliku isprobati nove sisteme diplomacije i trgovanja. Tu su također i razna optimizacijska poboljšanja, unaprjeđenja u borbenim sistemima i promjene u korisničkom sučelju. Cijelu listu promjena možete pročitati u njihovoj objavi na Steamu.
U pitanju je strateška singleplayer igra koja vas vraća u period prvog i drugog svjetskog rata gdje sa svojim odlukama možete promijeniti tijek povijesti. Što se tiče gameplay elemenata, Kaiserpunk kombinira elemente strategije vođenja bitki, razvijanje gradova, upravljanje resursima i donošenje odluka koje će imati utjecaja na priču, ekonomiju i sudbinu vaših građana.
Igra bi trebala stići na Steam platformu 27. veljače sljedeće godine.
2K je odlučio ugasiti i ukloniti 2K Launcher na svojim igrama koje su ga koristile na Steamu i Epic Games Storeu. On sad više nije obvezan za igranje igara kao što su XCOM 2, Mafia Trilogy Definitive Edition i Civilization V.
Uklanjanje ovog launchera utjecalo je različito na svaku igru koja ga je koristila. Dok naslovi Bioshock Remastered, The Quarry i Marvel’s Midnight Suns sada odmah ulaze u igru prilikom pokretanja, Mafia Trilogy Definitive Edition, Civilization VI i XCOM 2 dolaze s dodatnim uputstvima.
U slučaju da vam igre još uvijek pokreću 2K Launcher na Steamu, 2K je savjetovao da je potrebno ponovno pokrenuti Steam aplikaciju kako bi povukao potrebno ažuriranje.
Dok je sama aplikacija uklonjena iz instalacijske mape, na vašem računalu se najvjerojatnije nalaze još neke preostale datoteke, a uputstvo za uklanjanje svih tih ostataka nalazi se na službenoj web stranici 2K-a.
Sljedeći DLC za Avatar: Frontiers of Pandora pod imenom Secrets of the Spires trebao je danas stići na tržište, ali Ubisoft je u zadnji tren odlučio odgoditi njegovo lansiranje zbog pojave kritičnog problema u igri.
“Zbog kritičnog problema koji se pojavio u posljednjem trenutku, datum lansiranja paketa priče Secrets of the Spires za Avatar: Frontiers of Pandora pomiče se na 28. studenoga. Znamo da mnogi željno iščekuju ovu novu avanturu te se ispričavamo zbog ove odgode. Naš prioritet je pružanje visokokvalitetnog, ugodnog i nezaboravnog iskustva za sve naše igrače.”
U pitanju je drugi sadržajni dodatak za Ubisoftovu igru Avatar: Frontiers of Pandora, a igračima dovodi novu priču, izazove i biome za istraživanje.
Aoca Game Lab je lansirao svoju igru ARIDA: Backland’s Awakening na Nintendo Switch i Xbox platforme gdje ju svi zainteresirani sada mogu kupiti i zaigrati.
U pitanju je kratka avanturistička igra sa survival elementima u kojoj imate zadatak naučiti preživljavati u unutrašnjosti Brazila i na kraju pronaći roditelje od glavne protagonistice. Što se tiče samih gameplay elemenata, morat ćete se oslanjati na svoju mačetu i motiku kako bi došli do vode i uklonili prepreke s puteva, ali i rješavati razne zadatke od starješina iz svojeg sela.
Igra je također dostupna i na PC-u i mobilnim uređajima, a samo putem Steama je od 2019. godine dobila 642 korisničke recenzije od kojih je 557 ocijenjeno pozitivno.
U planu je i nastavak pod imenom Rise of the Brave koji bi trebao stići nekad tijekom sljedeće godine, zajedno s PlayStation 5 verzijom prvog dijela.