Werewolf: The Apocalypse – Earthblood | RECENZIJA

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Werewolf: The Apocalypse – Earthblood – akcijska igra s RPG elementima na kojoj je radio francuski Cyanide Studio.

Mala lekcija iz povijesti

Prije nego što detaljnije uđemo u njene gameplay elemente i priču, potrebno je malo upoznati se s pozadinom ove igre zbog čega se vraćamo u 1992. godinu kada je izašlo prvo izdanje tabletop RPG-a pod imenom Werewolf: The Apocalypse. Da, postoji RPG izdanje ove igre i zanimljiva informacija jest da je taj naslov smješten u istom svijetu kao i Vampire: The Masquerade, Mage: The Ascension, Changeling: The Dreaming i niz drugih igara. Pod sveukupnim imenom World of Darkness, taj serijal je smješten u svijetu ispunjenom korupcijom gdje vampiri i vukodlaci žive u tajnosti, a njegova sveukupna priča je napredovala sa svakom sljedećom lansiranom knjigom.

werewolfTheApocalypseEarthblood_2

Cahal, Wyrm, Yfen, Garou, Aedana, Rodko

Ukratko rečeno, Werewolf: The Apocalypse – Earthblood ne štedi nove igrače koji nisu upoznati s pozadinskom pričom ovog serijala. Kao da smo po prvi put krenuli čitati Dune, odmah smo bili zatrpani novim terminima i imenima kao što su Yfen, Wyrm i Cahal – nešto na što nam je trebalo malo vremena za privikavanje jer je u isto vrijeme brzo napredovala priča i dolazili novi likovi.

U pitanju je single-player igra u kojoj igrač preuzima ulogu Cahala –  člana plemena vukodlaka koji ima zadatak zaustaviti ljudska uništavanja prirode i vratiti ravnotežu u svijetu. Tijekom prve misije unutar igre događa se nesreća zbog koje Cahal napušta svoje pleme, ali i svoju kćerku na niz godina s ciljem kako bi ih zaštitio od samog sebe. Njegov povratak u pleme je dobrodošao (barem kod većine članova) jer se sve postepeno sprema za napad na naftnu tvrtku Endron koja postaje sve moćnija.

S vizualne strane, prvi dojmovi i nisu baš dobri. Animacije i izrazi lica nekih likova jednostavno ne izgledaju prirodno, a određeni segmenti kao što su animirane sekvence izgledaju nedovršeno. Doslovno u prvim kadrovima igre možete znati hoće li ova igra biti za vas, ako su vam vizuali jako bitan faktor u igrama.

werefolfGif_1

Stealth i RPG su u drugom planu

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood je u svojim temeljima akcijska igra, dok su svi ostali elementi drugih žanrova više u pozadini. Dodiruje hrpu jako zanimljivih ideja, ali njihova izvedba jednostavno ne izgleda dovršeno.

U igri postoji sistem razgovaranja s drugima, ali opcije ponekad uopće nemaju smisla. U jednoj situaciji je tijekom razgovora bila opcija “Priznaj” bez ikakvih naznaka što ćemo priznati jer nismo pričali o nekoj specifičnoj temi, a na kraju ta opcija uopće nije bilo povezana s dosadašnjim razgovorom.

werewolfTheApocalypseEarthblood_7

U par navrata nas je igra ugodno iznenadila s promjenom okoline i naglašavanjem na drugačiji pristup rješavanju misija, ali ubrzo nakon se sve vratilo na stari stealth/akcijski sistem. Na primjer, blizu početka igre morali smo se pretvarati da želimo raditi za Endron što nas je dovelo do situacije da moramo proći kroz neprijateljsko novačenje. Nakon što su nas smjestili u sobu s drugim novacima, rekli su nam da tu pričekamo zbog čega smo s oduševljenjem spustili kontroler i sa znatiželjom išli vidjeti koliko ćemo čekati i što će se dogoditi ako dovoljno dugo stojimo tamo. Nažalost, niti nakon 20 minuta se ništa nije dogodilo jer je igra dizajnirana da u tom trenu morate započeti sa stealth segmentom na drugom mjestu.

werewolfTheApocalypseEarthblood_6

Još jedan sličan primjer: tijekom jedne misije su nam javili da nas neprijatelji ne smiju vidjeti jer će cijela baza krenuti na nas, zajedno s jednim od glavnih neprijatelja u igri, ali našom greškom su nas odmah vidjeli na samom početku. Kao vukodlak smo ih odmah riješili, ali nije bilo nikakvih daljnjih posljedica u priči. Neprijatelji u susjednim sobama su i dalje normalno patrolirali kao da se ništa nije dogodilo iako smo aktivirali alarm s kojim su dolazili valovi pojačanja.

Taj stealth dio igre je odrađen…ok. Slično kao i većinom dosad navedenih stavki, stealth je mnogim drugim igrama odrađen bolje. Nema aktivnog cover sistema što znači da vas nekad mogu vidjeti iako ste prislonjeni uz neki zaklon.

Pozitivno što možemo reći jest da neprijatelji neće odmah upozoriti cijelu prostoriju u tom trenu kada vas uoče, već se otvara kratki prostor da ga riješite melee napadom ili samostrijelom kako bi zaustavili vraćanje vukodlaka (ako ciljate na takav prijelaz igre). Kada uoče mrtvo tijelo, prestat će sa svojim predvidljivim patrolama i krenut će u aktivnu potragu koja je, barem tijekom našeg igranja, najćešče završavala masakrom.

werefolfGif_2

Mosh pit s vukodlakom

Cahal se može transformirati iz ljudskog oblika u vuka i vukodlaka, a svaki taj oblik ima svoju namjenu. Dok u ljudskom obliku može normalno komunicirati s drugim likovima i upravljati računalima, kao vuk ima više prednosti za stealth pristup situaciji zbog svoje veličine, brzine i agilnosti. Naravno, glavno finale jest njegovo pretvaranje u vukodlaka kada kreće kaos popraćen energičnom metal glazbom. Svako smaknuće tijekom tog oblika vodi do…još jednog finala, a u pitanju je Frenzy mod koji privremeno podiže vaše borbene mogućnosti i pretvara vas u gotovo nezaustavljivog stroja za ubijanje.

werefolfGif_3

Varijacija neprijatelja je pohvalna i svaki tip će zahtijevati drugačiji pristup i stil borbe. Dok najobičniji ljudski neprijatelji služe više za punjenje vašeg frenzyja, morat će te redovno mijenjati između agilnog i jačeg stila borbe kako bi se prilagodili ostalima. Neki će vas pokušati zaustaviti sačmaricom i srebrnim metcima, neki će se zaletavati na vas sa štitom, dok će neki krenuti vas u ogromnom mech odijelu. Naravno, ne staje sve na ljudskim neprijateljima, već će te imati borbe i s vukodlacima, dronovima, turretima i neprijateljima o kojima ne želimo pričati jer ne želimo ulaziti u teritorij spojlera.

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood nudi i sistem nadogradnje s kojim možete razviti i naučiti nove sposobnosti i pokrete potrebne za jače neprijatelje. Oružja u igri nema, osim samostrela s malim brojem strijela koji više služi stealth segmente, zbog čega baš taj sistem nadogradnje uvodi potrebnu dinamiku u borbenim segmentima.

werewolfTheApocalypseEarthblood_1

Ponosno na polici B klase

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood je jedna od onih igara koja će sigurno privući niz negativnih kritika od nekih recenzenata i igrača (već je to i vidljivo na YouTube trailerima i dosadašnjim recenzijama), ali vidimo da će imati manju, ali snažnu bazu fanova. Da je ovo u pitanju film i da još uvijek postoje videoteke, bio bi smješten na polici s filmova B klase. To ne znači da je film u svemu loš, ali nagovještava gledatelju kvalitetu njenih određenih segmenata koji sigurno nisu napravljeni s ciljem osvajanja Oscara. Ovakve igre imaju svoje mjesto i svoje igrače, a nedostatak kvalitete u tim nekim određenim segmentima ne znači odmah da igru treba zaobilaziti u širokom luku. Najlakše je prigovarati na negativne stvari, ali potrebno je onda i pohvaliti ono što zaslužuje pohvalu. Borbe znaju biti stvarno brze i napete, najviše zbog te metal glazbe i različitih stilova napada, a priča je uvijek davala dovoljno zanimljivog sadržaja koji nas je mamio da igramo dalje.

04.02.2021 Autor:

Poslovi @ Jooble

Uncharted: Legacy of Thieves Collection - RECENZIJA

26.01.2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – RECENZIJA –

Uncharted je franšiza kojoj ne treba previše predstavljanja. Svi koji imaju PlayStation, najvjerojatnije u svojoj kolekciji imaju barem jedan nastavak – bilo da su kupili, dobili uz kupnju PlayStationa ili preuzeli ju tijekom Sonyjeve Play at Home inicijative. To je jedna od onih ekskluziva koja sa svojom kvalitetnom izvedbom privlači nove kupce konzole – što već samo po sebi puno govori o ovim igrama. Naime, ta riječ “ekskluziva” je sada vremenski limitiran termin jer će ove godine njeni nastavci A Thief’s End (samo single-player) i The Lost Legacy stići po prvi put na PC platformu – promjena koju Sony provodi već neko vrijeme sa svojim ekskluzivama. Kako će PC igrači napokon moći zaigrati na svojim mašinama, Sony i Naughty Dog su odlučili lansirati i remastered izdanja ovih igara za PlayStation 5.

Nadogradnja impresivnog

Krenimo onda s promjenama koje možete očekivati s ovim verzijama. Uncharted igre su i bez nekog “remastered” pridjeva izgledale stvarno predivno. Vrhunske animacije u kombinaciji s predivnim okolinama i nevjerojatnom pažnjom na detalje stvarale su priču i svijet vrijednog istraživanja. Sada, sa snagom PlayStation 5 konzole, ove Uncharted igre otišle su korak dalje. S tri različita grafička moda, moći ćete birati što vam je najvažnije tijekom igranja: 4K s 30 fpsa, upscaled 4K s 60 fpsa ili 1080p s čak 120 fpsa – naravno, ako imate monitor ili TV koji to podržava.

Kakva bi to bila PlayStation 5 nadogradnja, a da nije iskorišten DualSense kontroler? Triggeri sada nude očekivani otpor tijekom korištenja oružja ili upravljanja vozila, a dodatan raspon vibracija dodatno pojačava interakcije unutar svijeta. Nažalost, moramo priznati da smo u ovom segmentu očekivali možda malo više od developera (možda dodatnu funkciju s adaptivnim trigerima). Znamo da je to samo remaster već “gotovih” igara, ali mislimo da nas je Returnal malo razmazio sa svojim idejama kako dobro iskoristiti DualSense kontroler.

Što se tiče tehničke strane, igre su funkcionirale bez ikakvih problema. Framerate je tijekom obje igre funkcionirao stabilno, nije bilo rušenja igre, a loading sekvence su gotovo neprimjetne.

Stajališta o Naughty Dog igrama su u zadnje vrijeme na širokom spektru, ali oko jednog se sigurno možemo svi složiti – da su im igre s tehničke i vizualne stvarno impresivne.

Kratki shopping walkthrough

Sada moramo malo popričati oko cijena jer cijeli sistem i nije baš najjednostavniji. Dok će standardna preporučena cijena iznositi 49,99€, igrači koji su do sada kupili PS4 verziju nekih od ovih igara moći će za 10€ nadograditi se na digitalno izdanje ove kolekcije na PS5 konzoli. Što se tiče onih koji imaju fizičku PS4 verziju igre, morat će uz kupnju digitalne nadogradnje prilikom svakog igranja koristiti PS4 CD. Nažalost, oni koji imaju digitalni model PS5 konzole i fizičku kopiju PS4 igre neće moći nabaviti jeftiniju nadogradnju. U sve ovo sada moramo još ubrojiti i igrače koji su nabavili Uncharted 4: A Thief’s End putem svoje PlayStation Plus pretplate. Još jedan ‘nažalost’ – oni također neće moći nabaviti jeftiniju PS5 nadogradnju.

Prava adrenalinska injekcija

Ako planirate nabaviti ovu kolekciju i niste do sada zaigrali prethodne nastavke, sigurno ste već do sada pročitali savjete da krenete ispočetka, ali realno, ove igre nude dosta samostalne priče koje se ne oslanjaju previše na prošle Nathanove avanture – osim ponekih referenci i dodatnih pozadinskih priča nekih likova.

Uncharted 4: A Thief’s End je fantastičan akcijski spektakl koji odlično kombinira ideju linearnosti s pamtljivim likovima, adrenalinski nabijenim situacijama i sveukupnom znatiželjom o skrivenom blagu koje samo čeka da ga netko pronađe. Jako bitna riječ u ovom opisu jest linearnost jer će vas igra voditi kroz filmske situacije gdje nema nikakvih bitnih odluka, već vođeno iskustvo kojeg su developeri htjeli da doživite. Ako nemate problema s linearnošću, ovo je sigurno jedna od igara koje jednostavno morate zaigrati!

S gameplay strane, Uncharted 4 nudi kombinaciju standardnih (ali stvarno vizualno atraktivnih) shooter mehanika, rješavanja zagonetki i penjanja u Assassin’s Creed stilu što zajedno stvaraju stvarno pamtljiva iskustva. Iako je igra ponekad znala podići razinu frustracije u napetim situacijama zbog nespretnih kontrola (dodge i cover mehanika je na istoj tipki), Uncharted 4 je jako dobro držao tempo akcijskih segmenata – i u težini i njihovom trajanju.

Što se tiče njene standalone ekspanzije The Lost Legacy, u pitanju je primjetno kraća igra – što je naravno i očekivano za ekspanziju. Iako se dosta oslanja na akcijsko nabijene scene po kojima je serijal poznat, The Lost Legacy ipak nudi dobru dozu svježine s otvorenim svijetom jednog dijela igre gdje morate uz pomoć svoje karte putovati, rješavati misije i samostalno otkrivati tajne lokacije – nešto što odlično funkcionira u igri o lovu na blago i istraživanju drevnih lokacija.

Bilo je zabavno ponovno zakoračiti u ovaj svijet, prisjetiti se svih tih likova i njihovih često humorističnih interakcija i opet iskusiti ove avanture vrijedne igranja – ali ovog puta poduprijetom snagom PlayStation 5 konzole. Ali stvarno, Uncharted 4 je sada vani već gotovo šest godina, a s ovom nadogradnjom bez problema konkurira današnjim naslovima u vizualnom odjelu. Jednostavno rečeno, impresivno!

25.08.2021

Ghost of Tsushima Director’s Cut – RECENZIJA

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ghost of Tsushima Director’s Cut – nadogradnja fantastične PlayStation ekskluzive koja igračima nudi dodatan sadržaj, ali i značajke koje iskorištavaju tehnologiju PlayStation 5 konzole i njenog DualSense kontrolera!

GoTDC_1

Ghost of Tsushima je igra kojoj smo već uputili niz pohvala u našoj prijašnjoj recenziji, ali čisto da sažmemo dosadašnja mišljenja – u pitanju je vrhunska avanturistička igra koja odlično kombinira kvalitetno napisanu priču i zabavne borbene mehanike u jednu vrhunsku samurajsku pustolovinu. Baš zbog toga smo jako uzbuđeni vratiti se u ovaj svijet i isprobati što nam je studio Sucker Punch sada sve pripremio!

Nakon što smo u početku malo odigrali par sporednih misija glavne igre, čisto da se prisjetimo tempo borbi i svih kontrola, uskočili smo u glavni dio ovog izdanja – na ekspanziju priče koja nas ovog puta vodi na susjedni otok Iki. Pod sumnjom da se tamo nalazi mongolska vojska, Jin započinje sa svojom istragom koja ubrzo postaje veoma opasna, ali i osobna avantura koja dodiruje neriješene situacije iz originala.

GoTDC_4

Svi koji prate GamePerspectives znaju da smo mi veliki fanovi igara s dobrom pričom, a sa zadovoljstvom možemo reći da ova ekspanzija nije popustila što se tiče napetih i pamtljivih scena – nešto što nas je jako oduševilo u glavnom dijelu igre! Ovo nije “nepotrebna” priča koja jaše na popularnosti igre, već kvalitetan dodatak koji upotpunjuje Ghost of Tsushima iskustvo! Često se osjeti kada je dodatak priči napisan samo da bude još više sadržaja, ali događaji na otoku Iki činili su nam se planirani i kvalitetno uvedeni u cijelu atmosferu ove igre.

Naravno, kvalitetno proširenje priče je za svaku pohvalu, ali Director’s Cut dolazi i s novim gameplay elementima! Uz novog neprijatelja koji “nabrijava” već agresivne Mongole, novi napad kojeg je moguće izvesti sa svojim konjem pa sve do mini igre u kojoj prizivate mačke s melodijom svojeg Shakuhachija, ova ekspanzija nudi poznato, ali “nadograđeno” iskustvo koje će sigurno oduševiti fanove ovog naslova!

GoTDC_2

S tehničke strane, PlayStation 5 verzija nudi niz značajki koje iskorištavaju snagu novije konzole. Iako je izgledala predivno i na PS4 sa svojim vizualnim stilom, 4K i zaključnih 60 fps-a je, u najmanju ruku, lijep dodatak! Dodatno oživljava ovaj svijet vrijednog istraživanja, a kada se još u cijeli recept nadodaju DualSense vibracije i otpori na trigerima, osjećaj prilikom borbi i jahanje kroz predivna okruženja se teško može dočarati riječima.

Za one koji žele zaigrati ovu samurajsku igru s japanskim glasovima, sada to napokon mogu učiniti bez problema s lošom sinkronizacijom animacija i zvuka. Tako je, taj problem je riješen i napokon smo mogli uživati u kvalitetnoj glasovnoj glumi na japanskom koja fantastično pojačava cijeli doživljaj.

GoTDC_3

Na kraju dolazimo do glavnog pitanja – isplati li se kupiti ovu nadogradnju? Ako tražite još Tsushime, onda bez ikakvog problema možemo savjetovati da uskočite u ove nove samurajske avanture! Ghost of Tsushima s ovom nadogradnjom nudi pravu “staromodnu” ekspanziju single-player igre – nešto što je nažalost postalo rijetkost na današnjem tržištu.

Što se tiče njene cijene, tu malo dolazimo do neobične situacije jer ćete morati sami procijeniti što vam je bitno. Dok nadogradnja za PS4 igrače košta 19,99€ i njena vrijednost je u skladu s dobivenim sadržajem, zainteresirani će morati platiti 10€ više ako žele verziju koja iskorištava značajke PlayStation 5 konzole i DualSense kontrolera – nešto što je uzrokovalo neka negodovanja kod nekih fanova. Naravno, postoji “backward compatibility” opcija igranja ako ne želite platiti dodatno, ali developeri su s ovom igrom postavili su zanimljivo pitanje koliko su zapravo vrijedne razlike između PS4 Pro i PS5 izdanja.

Sve u svemu, sadržaj koji dolazi s ovom nadogradnjom nas je stvarno oduševio, vrativši nas u svijet koji sa svojim vizualima, novom pričom i gameplay mehanikama čini pravo samurajsko iskustvo vrijedno igranja!

09.06.2021

Ratchet & Clank: Rift Apart – VIDEO RECENZIJA

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ratchet & Clank: Rift Apart – sljedeća PlayStation 5 ekskluziva koja želi iskoristiti snagu nove konzole kako bi ponudila akcijsku avanturu kroz više dimenzija!

Ovo nije samo tech demo

Rift Apart je akcijski single-player platformer čija priča ponovno usmjerava fokus na naše glavne likove, ali ovog puta i na njihove alternativne verzije iz drugih dimenzija nakon što Doctor Nefarious iskoristi nestabilnost u dimenzijama tog svijeta. Ta riječ “dimenzija” je glavna riječ na kojoj se temelji cijela ideja, priča i gameplay iza ove cijele igre i najiskrenije smo tijekom prve najave prošle godine mislili da će Rift Apart više biti tehnološki demo koji će predstavljati snagu brzog učitavanja tih naglih promjena lokacija i dimenzija, ali smo se ugodno iznenadili kada smo vidjeli da je u pitanju pravi Ratchet & Clank nastavak s dobrom dozom sadržaja i kvalitetno napisanom pričom gdje su svi likovi dobili dobru dozu pozornosti.

Kaos kroz dimenzije

Velik dio onoga što čini Ratchet & Clank serijal toliko zabavnim su njegovi akcijski elementi, a Rift Apart u ovom segmentu nije razočarao. Potpomognute predivnim vizualima, značajkama DualSense kontrolera, ali i velikim arsenalom oružja, borbene mehanike uspješno podižu adrenalin u kaotičnim situacijama – pogotovo na višoj razini težine. Cijeli ekran zna redovno biti ispunjen raznim neprijateljima, projektilima, eksplozijama i nagradama koje jure prema vama dok prolazite kroz posljedice vašeg kaosa.

RatchetAndClankRecenzija_4

Taj segment je dodatno produbljen i sa sistemom nadograđivanja vaših oružja s kojim možete pojačati njihove određene značajke- nešto što uvodi dobru dozu osjećaja napretka i promjene u stilu igranja. Želite se riješiti skupine sa strujnim oružjem koje ih može nakon nekoliko ispaljenih hitaca imobilizirati ili koristiti bacač raketa kako bi se riješili većih neprijatelja, Rift Apart ima velik arsenal izbora koji u kombinaciji sa spomenutim sistemom nadograđivanja stvara stvarno zabavne i kaotične trenutke u kojima morate redovno mijenjati svoj pristup situaciji.

U cijeli taj recept sada još nadodajte i element mijenjanja dimenzija. Cijeli taj sistem iskorištavanja portala tijekom igranja uspješno ostvaruje onaj WOW efekt dok bez ikakvih trzaja prolazite kroz svjetove ili mijenjate lokaciju. Koliko god nas je oduševio taj sistem kao tehnološka prezentacija PlayStation 5 konzole, sama stvarna primjedba u gameplay segmentu je dosta niska. Dok su se redovno pojavljivali u samoj priči i skriptiranim dijelovima, rijetko kad su nam pružali dodatnu dinamiku, neku prednost nad neprijateljima tijekom borbe ili rješavanja platformerskih zagonetki. Naravno, ima ih, ali sveukupno nam je ostavljen dojam da je potencijal te mehanike ostao neiskorišten.

Vrhunski vizuali s rupama u dizajnu

Kao što smo već rekli, cijela igra jednostavno izgleda predivno – pogotovo u 4K i s uključenim Ray Tracingom. Rift Apart izgleda kao da su vizuali izvučeni iz nekog visokobudžetnog animiranog filma, a svi dostupni svjetovi ispunjeni su modelima, raznim detaljima i tajnama koji zajedno čine nezaboravna okruženja vrijedna istraživanja!

Svi ti detalji su u nama uspjeli pobuditi osjećaj kao da igramo igru s iznimno detaljnim otvorenim svijetom – nešto što Rift Apart jednostavno nije. Iako igra nudi glavne i sporedne misije, mogućnost biranja redoslijeda misija i područja ispunjenim tajnama, Rift Apart ima polu otvorene prostore i zamišljenu putanju s koje se ne može baš skrenuti – neovisno što vam okolina govori. Čisto za primjer, u više navrata smo htjeli skočiti na neku platformu, misleći da možemo jer se nalazi odmah ispod nas…ali smo ubrzo shvatili da ne možemo jer nam je lik odmah ušao u animaciju umiranja prije dodirivanja same platforme.

RatchetAndClankRecenzija_3

Također, u više navrata smo započeli sa sporednom misijom iz koje nismo mogli nikako izaći bez njenog završetka – bilo zbog automatskog checkpoint sistema ili neobičnih dizajnerskih odluka nedopuštanja natrag prema glavnoj misiji. U tim trenucima smo morali završiti sporednu misiju – ne zato što smo htjeli, već zato što je tako sastavljen dizajn igre.

Na suprotnom kraju toga spektra, u igri su dostupni i razni puzzle segmenti koje je moguće u potpunosti preskočiti ako niste fan takvog žanra igara – nešto što ne preporučujemo, ali je zanimljivo vidjeti takvu opciju.

Glavni izbornik vrijedan pohvale

Odlično je vidjeti sve više igara za konzole koje nude detaljniji izbornik za prilagođavanje igranja svojim željama. Rift Apart ovdje nije iznimka jer mu je izbornik za svaku pohvalu. Osim što mu grafički izbornik dolazi s tri različite grafičke postavke- Fidelity (30fps, 4K, Raytracing), Performance + Raytracing (60fps, Raytracing, niža rezolucija) i standardni Performance (60 fps, 4K), igrači se mogu poigrati s drugim postavkama kao što su Motion Blur, Depth of Field i Chromatic Aberration, ali i s bojama svojeg korisničkog sučelja te jačim kontrastom kako bi se olakšao pregled cijele scene na ekranu.

RatchetAndClankRecenzija_5

Također je moguće prilagoditi inpute kontrolera po svojim željama ili koristiti neke od dostupnih preseta među kojima su oni za ljevake i dešnjake. Kako je u pitanju PlayStation ekskluziva, naravno da iskorištava mogućnosti DualSense kontrolera s adaptivnim trigerima i detaljnim vibracijama. Slično kao i s Returnal, u ovoj igri možete iskorištavati L2 i R2 trigere kako bi dobili više funkcija od svojih oružja – od bržeg pucanja pa sve do usporavanja vremena dok koristite snajper. Sve je to postignuto uz pomoć dodatnih otpora na trigerima koji u igru uvode “nove tipke”.

Rift Apart je još jedna PlayStation igra u nizu koja nudi opciju igranja na hrvatskom jeziku, a to znači da titlovi i cijelo korisničko sučelje mogu biti na hrvatskom. Iako osobno nismo fanovi igranja s hrvatskim titlovima (jednostavno smo previše naviknuti na engleski jezik u igrama), ovo je fantastična vijest i odličan dodatak igračima u Hrvatskoj.

Poznata formula u novom ruhu

Ratchet & Clank: Rift Apart je odlična igra koja je sa svojim vizualima, duhovitom i emotivnom pričom, gameplay mehanikama i tehnološkim idejama pomaknula serijal prema naprijed u dobrom smjeru, unatoč tim nekim spomenutim minusima. Rift Apart je pokazatelj kako dugogodišnji serijal sa sada već šesnaest nastavaka može još uvijek ponuditi nešto novo i razraditi staru formulu na nov način kako bi ponudio svježe iskustvo! Ovo je fantastična igra za sve uzraste koja odlično pokazuje snagu PlayStation 5 konzole i potencijal utjecaja te nove tehnologije na vizuale i sam gameplay segment!

29.04.2021

Returnal – Roguelite PlayStation 5 ekskluziva koja zaslužuje vašu pozornost

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Returnal – PlayStation 5 ekskluziva koja dolazi s dobrom dozom zabavnog, hektičnog i frustrirajućeg.

Rogue-lite s AAA budžetom

Returnal je third-person roguelite igra s bullet hell elementima koja prati priču astronautice nakon što završi na vanzemaljskom planetu i shvati da je zapela u beskonačnom ciklusu smrti. Ta ideja smrti prenesena je i u gameplay segmentu jer svaki put kad vas nadvladaju neprijatelji, vraćate se na apsolutni početak igre, a prenose se samo nekoliko trajnih predmeta, otključane lokacije nakon pređenog bossa i par drugih elemenata.

Svako to vraćanje na početak dočekalo nas je kao “hladan tuš” gdje smo u više navrata jednostavno morali napraviti pauzu da se malo smirimo jer smo znali da se ne možemo odmah vratiti u borbu s bossom već ponovno započeti s farmanjem za boljim oružjima, artefaktima i borbom s valovima i valovima neprijatelja.

returnal_image2

S tom idejom, svaki naš potez i svaka odluka stvarala je tu dodatnu napetost kako bi što spremniji došli do dijela gdje smo zapeli. I developeri su dobro predvidjeli taj osjećaj jer su prilagodili sve gameplay elemente da potiču napetost i dinamiku u svakoj borbi. Naime, segmenti levela su nasumično generirani, kao i lokacije itema i neprijatelja, a svaki taj item nije uvijek pozitivan već “bacanje kockica” i razmatranje da li pozitivne strane nadvladavaju negativne.

Dinamika je također postignuta i sa sistemom adrenalina koji će igranjem rasti i nuditi razne pozitivne statuse, ali s prvim primljenim pogotkom, cijeli taj sistem vraća se na početak što znači da će te svaki ispaljeni projektil koji ide prema vama gledati kao prijetnju.

Prstohvat psihološkog horora i misterija

Returnal je u svojoj definiciji akcijska igra, ali ipak dolazi s par elemenata psihološkog horora. Osim što ta akcija zna biti prekinuta P.T. inspiriranim dijelovima i misterioznim sekvencama, razni dijelovi igre označeni su dosta mračnim prostorijama…možda i previše mračnim jer ako igrate tijekom dana s podignutim roletama, vidljivost na ekranu će biti često dosta loša.

returnal_image4

Ti spomenuti P.T. dijelovi prebacuju vas iz trećeg u prvo lice i stavljaju u situacije koje dodatno pojašnjavaju cijelu priču, ali uvode dobru dozu nenapadne jeze što u pravo vrijeme dovodi potrebnu promjenu u sveukupnoj dinamici.

Cijeli taj svijet ispunjen je misterijima koje postepeno otkrivate uz pomoć vaših zvučnih snimki iz prijašnjih pokušaja bijega s planeta, ali i vizualnim elementima koji zajedno s odličnim odabirom paletom boja stvara kvalitetnu atmosferu na svijetu vrijednog istraživanja.

Dodatni izazovi u svijetu izazova

Returnal je single-player igra koja će vam ponuditi dobru dozu izazova, ali developeri su odlučili implementirati i online segment gdje se natječete u sakupljanju najvećeg broja bodova u jednom ciklusu. Oružja i perkovi su nasumično dodijeljeni, a dobar krajnji rezultat nagradit će vas s trajnim itemima koje zatim možete iskoristiti u glavnom dijelu igre.

Dokaz da adaptivni trigeri nisu “gimmick”

Studio Housemarque je očito vidio Dualsense i prokomentirao “Challenge Accepted!”. Način na koji je studio iskoristio značajke ovog kontrolera je za svaku pohvalu i dokazao kako te vibracije i adaptivni trigeri nisu “gimmick” već da oni mogu biti iskorišteni u samom gameplay segmentu.
Sam uvod u igru je vrhunska tehnička prezentacija detaljnih vibracija gdje je svaki detalj na ekranu prenijet na Dualsense kontroler – nešto što nam je odmah ostavilo dojam da bi ovo mogao biti projekt u kojeg je uložen stravično puno truda. To je jedan od onih segmenta kojeg je teško opisati riječima, ali zajedno sa Sonyjevim Pulse 3D slušalicama stvara vrhunsku atmosferu i poticaje koje pomažu u svakoj borbi.

returnal_image5

Dok su adaptivni trigeri do sada bili iskorišteni kako bi “poboljšali” osjećaj prilikom pucanja ili utrkivanja, developeri su uz pomoć njih uspjeli ugraditi potpuno novi input na kontroleru. Naime, svaki put kada pritisnete L2 do prvog otpora, ući će te u stanje ciljanja, dok će pritisak do kraja pokrenuti alternativni način pucanja. Izvedba tog sistema je odlično izvedena jer uopće nismo imali problema sa slučajnim pritiscima – neovisno koliko bila hektična situacija.

Developeri su nas ovom implementacijom jednostavno oduševili i jedva čekamo vidjeti na koje načine će DualSense biti iskorišten tijekom sljedećih nekoliko godina!

Patnja u kojoj smo uživali

Returnal je teška igra u kojoj smo se pri svakom pokretanju molili bogovima RNG-a za što glađi prolazak do što boljih oružja kako bi napokon pogurali igru dalje do sljedećeg dijela. Koliko god nas uspjela naživcirati u nekim situacijama, svi ti sistemi su toliko dobro napravljeni da su nas uvijek privlačili natrag da krenemo ispočetka. Naravno, kao i u sličnim Souls igrama, osjećaj kada napokon probijete kroz neki dio igre na kojem ste umrli previše puta je za pamćenje.

returnal_image8

Ovo je novi I.P. i razumljivo je prema njemu imati određenu dozu skepticizma, ali bez problema možemo preporučiti ovu igru jer fantastično iskorištava snagu PlayStation 5 konzole i pridodaje jedno veoma neobično i zabavno iskustvo na listu kvalitetnih PlayStation ekskluziva.

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA