Sylvio: Može li jedna zanimljiva gameplay mehanika spasiti ovu igru o duhovima?

Dobrodošli u GamePerspectives! Pogledajmo kako igra Sylvio izgleda iz naše perspective. Ovo je naša indie recenzija, pa krenimo redom.

Sylvio je first person indie horor igra u kojoj preuzimate ulogu Juliette Waters koja pomoću mikrofona i drugih aparata snima zvukove duhova.

Igra je tehnički izvedena dosta loše te da smo se odlučili ocijeniti igru na bazi prvih dojmova, ovo bi bila dosta negativna recenzija. Grafički izbornik je minimalan, nema podršku miša unutar glavnog izbornika, čest je problem clippanja kamere kroz objekte te je sveukupni vizual ispodprosječan. Pozitivno što možemo reći s tehničke strane je to da igra funkcionira fluidno na konstantnih 60 fps.

sylvio_image1Ono što nam je podignulo dojam igre jest njen fokus na snimanje duhova koji postane aktivan nakon veoma lošeg uvoda u igru. Tijekom igranja, koristit će te mikrofon s oscilatorom za traženje poruke duhova koji su rasprostranjeni kroz cijelu stazu. Nakon uspješnog snimanja je moguće preslušavati snimku gdje morate na pravi način pronaći skrivene poruke duhova koje otkrivaju priču njihove smrti. Taj mikrofon će te iskorištavati i na druge načine kao što su otkrivanje kombinacije na lokotima te komuniciranju s mrtvima na seansama.

Uz mikrofon Vam je dostupno oružje pomoću kojeg se branite od raznih pojava koje Vas mogu ubiti pri samom dodiru.

Što na kraju reći o Sylvio?

sylvio_image2To je igra za koju se mora gledati drugi dojam, pogotovo ako Vas zanima tematika duhova i snimanja EVP-a. Nama je, nakon lošeg početnog iskustva, na kraju uspjela pružiti dobru dozu misterija i napetosti prilikom traženja i preslušavanja snimaka uz konstantnu opasnost od raznih entiteta.

Ovo je bio naš game perspective. Sada želimo čuti vašu perspektivu u komentarima ispod recenzije.

23.06.2015 Autor:

Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

24.08.2019

GAMESCOM 2019: Zaigrali smo fantastičnu horor igru Blair Witch

Tijekom ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj smo imali priliku zaigrati novi demo horor igre Blair Witch koji nas je sa svojim dizajnom, gameplay mehanikama i dobrim horor tempom uspio ugodno oduševiti.

U pitanju je first person horor igra u kojoj će igrači moći preuzeti ulogu bivšeg policajca u njegovoj potrazi za nestalim dječakom u  šumi Black Hill. Dok priča započinje kao standardna istraga, ubrzo se pretvara u noćnu moru glavnog protagonista gdje se mora suočiti sa svojim strahovima, ali i misterioznom silom koja proganja tu šumu.

Dok smo u početku mislili kako će Blair Witch nuditi “walking simulator” horor iskustvo, ali samo s elementima iz svjetski popularnog filmskog serijala istog imena, ovaj demo nas je uspio ugodno iznenaditi s količinom gameplay mehanika, zanimljivih zagonetki, ali i napetom atmosferom.

Blair Witch nema klasične borbene mehanike s vatrenim oružjima, ali je u igri prisutan sistem branjenja sebe i svojeg psa Bulleta od agresivnih neprijatelja uz pomoć svoje svjetiljke. Jedna od zanimljivih mehanika unutar igre jest baš taj pas kojem će te tijekom igranja moći davati naredbe da prati mirise, pozvati ga k sebi, ali i pohvaliti ili kazniti ovisno o njegovom ponašanju. On će često reagirati na obližnju opasnost s lajanjem i režanjem što nije nimalo ugodno kada se nalazite dezorijentirani u mračnoj šumi. Također treba imati na umu da će se, ovisno o ponašanju igrača, njegova poslušnost i ponašanje mijenjati kroz igru.

Ovaj demo je također prikazao s kakvim zagonetkama će se suočavati igrači, a ona koja se najviše ističe jest premotavanje “ukletih” video kazeta koje mogu imati utjecaja na svijet unutar igre. Na primjer, ako naiđete na zaključana vrata i pregledate određenu kazetu do točke gdje je neka osoba otvorila ta vrata, ona će u tom trenutku biti otvorena i za vašeg protagonista.

Što se tiče horor aspekta, ova demo verzija nam je ponudila stvarno napeto horor iskustvo s većim fokusom na atmosferu dobivenom vizualima, zvukovima i neugodnošću što se sve može nalaziti iza sljedećeg ugla. Sudeći po ovoj verziji igre, Blair Witch bi mogla biti kvalitetna horor igra za sve fanove ovog žanra! Ona će biti dostupna na PC i Xbox One platformama od 30. kolovoza ove godine.

24.07.2019

Ulazimo u svijet lova na čudovišta s fenomenalnim The Witcher knjigama

Kako se polako bliži dolazak nove Netflixove serije The Witcher, fanovi knjiga i videoigara tog serijala su trenutno fokusirani na njen najnoviji teaser trailer, a komentari se uglavnom ponavljaju: Geralt na steroidima, nedostatak atmosfere i danas već dosta dosadni i sveprisutni anti Social Justice Warrior komentari. Iako je još prerano za zaključiti kakva će biti serija jer je to samo kratki promidžbeni materijal, tema ovog videa nije ta serija već knjiga po kojoj se temelji njena prva sezona- Posljednja Želja.

U pitanju je knjiga iza koje stoji poljski pisac Andrzej Sapkowski, a sadrži niz kraćih priča s kojim polako ulazite u ovaj svijet lova na čudovišta. Redoslijed čitanja ovih knjiga je pomalo zbunjujuć, ali svi se uglavnom slažu da je Posljednja želja ipak prva knjiga koju trebate pročitati. Unatoč tome što je stigla godinu dana nakon Mača sudbine, sadrži većinu priča iz originalne knjige The Witcher koja je stigla na tržište još u 1990. godini te je kronološki gledano prva po redu u Geraltovim avanturama. Priča započinje na klasični Witcherov način, ali ubrzo nakon preusmjerava se na rješavanje problema sa Štrigom – ženom koja je prokletstvom pretvorena u čudovište. Svaki put kada bi se pojavio puni mjesec, ona bi izašla iz svoje kripte i započela s nemilosrdnim lovom.

Ono što možda može iznenaditi neke fanove serijala jest to da dosad objavljene igre nisu kanon i, sudeći po Andrzeju, ne predstavljaju službene nastavke njegovih knjiga. Unatoč tome, CD Projekt Red se stvarno potrudio dostaviti vrhunske proizvode u kojima je čak uspio vjerno rekreirati i neke scene iz knjiga.

Ove knjige su vrhunski napisane s lijepim tempom gdje stalno nestrpljivo očekujete što će se sljedeće dogoditi. Vjerujte nam, kada krenete čitati, stvarno je teško spustiti knjigu. Dok one sadrže akcijski nabijene scene s borbama protiv inovativnim čudovištima, ono gdje ove knjige najviše sjaje su dijalozi između likova, pametni i zanimljivi pristupi Geralta pri rješavanju problema, ali i cijela ta atmosfera u ovom svijetu.

Što se tiče hrvatskog prijevoda ovih knjiga, nemamo nikakvih primjedbi, ali su nas neke riječi i imena ipak malo nasmijale – npr. Geraltov konj i dobar prijatelj kojeg mnogi iz igara znaju kao Roach, ovdje se zove Crvenperko. Također nam se pojavila jedna zanimljiva posljedica zbog toga što smo prvo igrali igre – u glavni smo čuli Geraltov glas tijekom njegovih dijaloga…ali je taj dijalog bio na hrvatskom.

Ako želite saznati kako je izgledalo prvo Geraltovo prvo plemenito djelo, kako su se on i Yennefer upoznali ili što se sve događalo na njegovom putovanju prije neslužbenih događaja u igri, onda su ovo knjige za vas! Jednostavno rečeno, ovo su knjige obavezene za sve fanove serijala, ali i one koji su u potrazi za dobrim avanturističkim knjigama. Dok je trenutno dostupno sedam knjiga od kojih su prve dvije kolekcije kraćih priča, od hrvatskih izdanja su dostupne tek prve tri od kojih je treća Vilenjačka krv baš nedavno stigla na tržište.

U slučaju da ne možete dočekati seriju, ali niste fanovi čitanja ovih vrhunskih knjiga, možete se malo potruditi i iskopati poljsku seriju The Hexer.

Napomena – Primjerke ovih knjiga za recenziju nam je poslao Egmont – https://www.egmont.hr

19.06.2019

Five Nights at Freddy’s VR: Help Wanted [VIDEO RECENZIJA]

Dobrodošli u GamePerspectives!

Five Nights at Freddy’s je horor franšiza s čak šest glavnih igara, niza spin-offa i knjiga te čak planiranom filmskom adaptacijom. Jednostavno rečeno, u pitanju je serijal koji je, neovisno kakva su vaša mišljenja u vezi njega, zasigurno ostavio svoj trag u žanru horor igara. Sada, više od četiri godine nakon dolaska prve igre, stigla je kolekcija prethodnih igara zajedno s nizom originalnih mini igara koje možete zaigrati u virtualnoj stvarnosti.

Tako je, svi oni nagli prepadi po kojima je poznata franšiza događat će vam se odmah ispred očiju tako da ovo sigurno nije igra za osobe koje ne podnose takav tip horora. U pitanju je point-and-click igra s jako jednostavnim pravilima – preživjeti do jutra prateći upute koje su različite u svakom naslovu. Morat ćete pratiti sigurnosne kamere, štedjeti na struji kako bi se mogli na vrijeme zaštititi i pratiti niz drugih uputa kako bi na kraju izbjegli napade lutajućih životinjskih robota. Trenutak nepažnje i bolje vam je da se pripremite za nagli napad.

Baš to preveliko oslanjanje na prepade je ono što nam osobno najviše smeta kod ovog serijala, pogotovo jer Five Nights at Freddy’s u pozadini nudi velik fokus na najmanje detalje i tajne s kojima onda fanovi slažu stvarno mračne, ali zanimljive teorije u vezi što se točno događa u svim ovim igrama.

Naravno, ti prvi prepadi u virtualnoj stvarnosti su stvarno efektivni i mogu prouzročiti jako dobru dozu panike, ali nakon već samo nekoliko njih postanu očekivani, a s time i ponekad iritantni. Ako se nas pita, takvi prepadi mogu biti puno efektivniji s boljim tempom i puno rjeđim pojavljivanjima.fiveNightsatFreddysVR_image4

Sada kada smo prošli kroz to što nas najviše muči u vezi ove igre, moramo proći kroz segmente koji stvarno zaslužuju pohvale.

Najbolja stvar u vezi ove igre jest ta da igrači nisu ograničeni prelaziti igre redom onako kako su dolazile na tržište, već jednostavno mogu pokrenuti koju god igru si zažele. Naravno, u igri još uvijek postoji osjećaj napretka jer morate prelaziti druge “teže” razine u svakoj dostupnoj igri te sakupljati niz različitih collectiblesa.

Nama najdraža mini igra je ona pod imenom Parts and Service u kojoj imate zadatak popravljati spomenute životinjske robote i oslanjati se na svoje reflekse te pamćenje redoslijeda uputa. Jako jednostavna mini igra, ali fantastično izvedena u virtualnoj stvarnosti.

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerima. Kao i u većini VR igara, ti Move kontroleri uvijek poboljšaju osjećaj virtualne stvarnosti, pogotovo u ovoj igri gdje panično provjeravate kamere te je li netko blizu vas. Kako u većini igre nema kretanja, većina igrača neće imati problema s mučninom, dok su spomenute kretnje u određenim dijelovima igre odrađeni teleportacijom.

fiveNightsatFreddysVR_image5

Unatoč našem subjektivnom prigovoru na te prepade, Five Nights at Freddy’s VR je ipak kvalitetno napravljena igra koja može biti jako zabavna u društvu, ako vam se sviđa ovakav tip horora ili ako želite krenuti u lov na tajne – nešto po čemu je ovaj serijal jako poznat.

Za količinu sadržaja koji dolazi s njegovom cijenom, Five Nights at Freddy’s VR je siguran naslov za fanove serijala, ali i odličan početak za one koji žele vidjeti zbog čega su ove igre postigle takvu popularnost.

29.05.2019

Blood & Truth – Akcijski spektakl s jednom velikom manom

Počele su stizati recenzije za Blood & Truth, a sudeći po njihovim ocjenama, većina je oduševljena. I mi smo bili u potpunosti oduševljeni s igrom, sve dok nismo naišli na jedan problem koji nam je samo usmjerio pogled na niz manje vidljivih nedostataka s potencijalnim posljedicama na cijelo iskustvo unutar igre.

Ali prvo, malo više o samoj igri.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva koja cilja ponuditi iskustvo iz raznih holivudskih filmova. Na igri je radio London Studio koji se prethodno već dokazao s London Heist – igrom koja po nama nudi jedno od boljih VR iskustva na PSVR-u. Baš zbog toga smo imali nadu da će studio uspjeti ponoviti, ali i razviti tu formulu. S veseljem možemo reći da se upravo to i dogodilo.

U igri preuzimate ulogu bivšeg vojnika koji nakon povratka kući mora spasiti svoju obitelj od londonskog mafijaša i njegovog cilja širenja svoje organizacije. Iako ta priča realno ne nudi ništa novo, njeni segmenti su odrađeni fantastično! Pucat ćete po neprijateljima iz vozećeg auta, skakati s vrha dizalice, trčati kroz zgradu dok se sve oko vas ruši te izvoditi razne druge akrobacije unutar virtualne stvarnosti. Gameplay sistemi tijekom sličnih bitki su stvarno intuitivni – futrole za pištolje smještene su na vašem remenu, veća oružja mogu se spremiti na vaša leđa dok se dodatno streljivo nalazi na vašim prsima. To znači da ne morate pamtiti kombinacije tipki na kontroleru, već jednostavnim pokretima možete odraditi većinu gameplay elemenata unutar igre.

bloodAndTruth_image1

Sve je išlo fantastično dok nismo naletjeli na samo jedan bug koji je usmjerio svjetlo na glavni problem unutar igre. Zbog nekog razloga nam se nakon loadanja pojavilo dodatno oružje u ruci koje nismo imali mjesto za spremiti – a to znači da nikako nismo mogli osloboditi ruke za penjanje i druge slične aktivnosti. Da, Blood & Truth nema određenu tipku na kontroleru za bacanje oružja što nas je spriječilo da napredujemo u igri čim smo naletjeli na prve ljestve. Nakon nekoliko restartanja bez uspjeha, odlučili smo se vratiti na početak te misije i krenuti ispočetka. Ali tu smo samo naletjeli na sljedeći problem. Blood &Truth nema opciju za restartanje misije ili loadanje nekog prethodnog savea što znači da smo doslovno zapeli u spomenutom dijelu igre, bez mogućnosti restartanja ili čak pokretanja igre ispočetka. Jednostavno rečeno, igri nedostaju jako važne osnovne opcije.

Kao posljednju nadu za rješavanje ovog problema, odlučili smo pokrenuti igru s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom i to je zbog nekog razloga uspjelo. Mogli smo nastaviti dalje s igranjem, ali smo onda vidjeli koliko je nespretno i lošije igrati s tim kontrolerom. Iskustvo je jednostavno narušeno, pogotovo tijekom ciljanja i penjanja po raznim preprekama.

Također treba napomenuti kako igra nudi samo jednu opciju kretanja kroz prostor. Na mapama je dostupan niz točaka prema kojima se možete kretati, a sama kretnja izvedena je u potpunosti u liniji bez teleportacije. Dok neki nemaju problema s mučninom u VR igrama, ova metoda ima potencijala nekima izazvati probleme prilikom dužeg perioda igranja.

bloodAndTruth_image2

Blood & Truth je fantastična ideja za VR igru, a kvaliteta u većini dijelova igre je stvarno vidljiva! Od glumaca, glasovne glume, vizuala, glazbe, odličnog osjećaja prilikom korištenja oružja, ali i niza zanimljivih ideja koje su uspjele iskoristiti potencijale virtualne stvarnosti, Blood & Truth je u tom pogledu stvarno odlična igra koju jednostavno morate zaigrati ako imate PlayStation VR.

Dok igra trenutno nudi glavnu kampanju i mogućnost prelaženja zasebnih misija za dostizanje što bolje ocjene, London Studio planira nakon lansiranja implementirati leaderboarde, New Game +, dodatni mod s većom raznom težine, ali i niz drugih značajki.

Sveukupno gledajući, igra nudi dovoljno zabavnog sadržaja za svoju cijenu, pogotovo s objavljenim planom budućih ažuriranja, ali ovom recenzijom moramo naglasiti i njen, rijetko spomenut, nedostatak tih osnovnih opcija. Mi smo možda uspjeli zaobići naš problem, ali imajte na umu da se vama može pojaviti drugačiji problem kojeg onda ne možete riješiti restartanjem misije, loadanjem prethodnog savea ili pokretanjem igre ispočetka. Neobična odluka od strane studija, ali trenutno je tako dizajnirana igra i na vama je sada odluka koliko vam ona smeta.

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu