Sylvio [PS4]: Druga šansa za ovu horor igru o duhovima – VIDEO RECENZIJA

Još u 2015. godini napravili smo video recenziju za indie horor igru Sylvio koja nas nije pretjerano oduševila s njenom lošom izvedbom,  ali zbog konstantnog unaprjeđivanja igre, te nedavnog lansiranja na konzole, odlučili smo joj dati drugu šansu s njenom PlayStation 4 verzijom.

Prije godinu i pol smo gotovo odustali od igranja na samom početku zbog dosta lošeg uvoda  te nam se zbog toga cijela recenzija fokusirala na gledanje drugog dojma jer Sylvio ipak sadrži neke gameplay elemente koje mogu pokrenuti osjećaj napetosti. Kako je igra od tada nadograđena s Unity 5 alatom, veselili smo se vidjeti što je sve, osim vizualne nadogradnje, stiglo u Sylvio za PlayStation 4.
Sylvio je jedna od onih igara koju je iznimno teško za opisati. Dok u jednu ruku nudi izvanrednu kombinaciju gameplay mehanika snimanja duhova i zvučnih efekata, u drugu ruku nudi niz veoma čudnih dizajnerskih odluka za koje vjerujemo da mogu odbiti veći broj zainteresiranih igrača.

sylvioPS4image1U igri preuzimate ulogu Juliette Waters koja uz pomoć svojeg mikrofona snima zvukove duhova te polako otkriva povijest napuštenog zabavnog parka prekrivenog crvenom maglom. Ta gameplay mehanika snimanja i preslušavanja snimljenog stvarno može uvesti dobru dozu jeze koju mnoge današnje horor igre ne uspijevaju postići. Te snimke možete usporiti, ubrzati ili slušati u obrnutom smjeru s ciljem da pronađete snimljene rečenice prisutnih duhova. Također možete izvoditi seanse da saznate kako je određena osoba preminula i zbog čega.
Kako je minimalizam ključ uspjeha u većini horor filmova i igara, on je kvalitetno iskorišten i u ovoj igri. Te snimke uglavnom otkriju veoma kratke rečenice ili riječi koje objašnjavaju dovoljno i prepuštaju igraču da sam popuni ostale jezive detalje.

U igri su također prisutni i crni entiteti koji, pogotovo u zatvorenim prostorima, mogu stvoriti osjećaj napetosti jer prolaze kroz zidove i potreban je samo jedan njihov dodir za kraj igre. Oružje s kojim se branite jest jedna od onih, prethodno navedenih, čudnih dizajnerskih odluka. Protiv tih crnih entiteta borite se uz pomoć plinske puške s kojom ispaljujete predmete kao što su vijci, čavli i kamenje.

sylvioPS4image2Još jedna čudna dizajnerska odluka jest nemogućnost umiranja od padanja s velikih visina te sama rješenja za većinu dostupnih zagonetki. Dok će se većina vašeg istraživanja svoditi na pješačenje i vožnju automobilom kroz djelomično otvoren svijet, prilikom rješavanja određenih zagonetki, glavna protagonistica mora postati Philippe Petit sa svojim vještinama ravnoteže i parkoura. Igrači će, tijekom igranja ove horor igre o duhovima, morati hodati po žicama električnih stupova te skakati po vjetrenjačama kako bi došli do željenih rezultata.

Što se tiče tehničke strane, ova verzija igre ne nudi stabilan framerate zbog čega upravljanje lika nije glatko kao u mnogim drugim igrama. Također, još uvijek su prisutni problemi s kolizijama koji su iznimno frustrirajući prilikom penjanja po stepenicama ispred hotela. Sylvio također nudi veoma zbunjujuć sistem spremanja napretka. Umiranjem unutar igre ne vraća protagonisticu na prethodno automatski spremljeno mjesto, već se nastavlja na istoj lokaciji s već odrađenim zagonetkama, dok nakon izlaska iz igre uspješno spremi informacije o sakupljenim snimkama i ubijenim entitetima, ali ne i riješene zagonetki na dostupnoj stazi.

Što na kraju reći o igri?

sylvioPS4image3Kao što smo već rekli, Sylvio je jedna od onih igara koju je jako teško za opisati. Unatoč mnogobrojnim problemima koji narušavaju svaki aspekt horora i uživanja, ta gameplay mehanika snimanja i otkrivanja sakrivenih riječi preminulih uspješno je napravljena te u pravim trenutcima nudi dovoljno energije za nastavak igranja. Ako razmišljate isprobati ovu igru, pažljivo razmislite što očekujete od igre i što sve Sylvio može ponuditi. To je mirna horor igra na kojoj je radila samo jedna osoba te koja se uopće ne oslanja na nagle prepade, već na atmosferu punu deformiranih glasova i crvene magle.

Sada želimo čuti vaša mišljenja u vezi ove igre! Također, koja je vaša najdraža igra koja se fokusira na duhovima, demonima i sličnim tematikama?

Što se tiče naše sljedeće recenzije, vidjet ćemo što će sve ponuditi Resident Evil 7 te kakve promjene će uvesti u ovaj serijal koji je u posljednje vrijeme više usmjeren na akcijski žanr.

23.01.2017 Autor:

Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

16.10.2019

Postal 4 iznenadio fanove | Zaigrali smo njegovu prvu verziju na Steam Early Accessu

Napokon je stigao četvrti nastavak u kontroverznom Postal serijalu, a kako i sami developeri kažu: Stigao je pravi nastavak najgore igre ikad – Postal 2. Da, Postoji i trojka, ali čak i Running With Scissors upozorava da ne kupujete tu igru zbog lošeg posla kojeg je napravio studio Trashmasters.

Ako kojim slučajem još uvijek niste upoznati s Postal 2, u pitanju je jedna od onih igara koja je zbog svojeg crnog humora i količine nasilja primila velik broj kritika te završila na listi zabranjene prodaje u Novom Zelandu, Australiji, Njemačkoj, Maleziji i privremeno u Švedskoj. To je igra gdje možete lopatom odrubiti ljudima glavu i zatim se s tom glavom dodavati sa psom, zapaliti protest protiv nasilja u videoigrama, pišati po ljudima, koristiti mačku kao prigušivač na vašem oružju, pljačkati banku te boriti se protiv al-Qaeda terorista i drugih religioznih fanatika.

Sada je ta igra dobila svoj nastavak, a sudeći po našem iskustvu u igri, nasilja ne nedostaje.

postal4Review_1

Glavni protagonist Postal Dude je ovog puta u potrazi za novim poslom i na raspolaganju će mu biti tri različite pozicije koje će igrači moći isprobati u ovoj ranoj verziji igre.

Ljudi u ovom novom gradu su i dalje bezobrazni prema vama, samo su modernizirani s aktualnim temama i uvredama. Naravno, u potpunosti je na igraču hoće li trpjeti te uvrede i neobične situacije u koje ulazi glavni protagonist ili će jednostavno krenuti rješavati stvari na najnasilniji mogući način. Kao i u prethodnim nastavcima, developeri su igračima ponudili veliko igralište s hrpom oružja, ludih ljudi i crnog humora.

Mi smo htjeli, barem za početak, riješiti što je više moguće na miran način čisto da vidimo što se sve sada nalazi u igri, ali nije bilo potrebno dugo da se stvari zakompliciraju.

Što se tiče glasovne glume, prijašnji glumac Rick Hunter nije bio dostupan da ponovno posudi glas glavnom protagonistu, ali je na njegovo mjesto stigao glumac iza Duke Nukema.

postal4Review_2

Svi koji planiraju sada kupiti ovu igru, moramo napomenuti da je igra u dosta ranoj fazi razvoja te da očekuju lošu optimizaciju, veći broj tehničkih problema te niz modela i tekstura koje će tijekom Early Accessa biti poboljšane i nadodane. Developeri su i sami napomenuli kako su lansirali igru na Early Access jer žele povećati tim koji je potreban za njen razvoj i izbjeći potencijalne cenzure od izdavača.

Što se tiče budućnosti ovog naslova, Running With Scissors je izjavio kako razvijaju ovu igru s idejom co-opa, ali da će ta mehanika ovisiti o povratnim informacijama od igrača.

09.10.2019

Concrete Genie – Umjetnička igra s temom bullyinga [RECENZIJA]

Rijetko kad se na tržištu pojavi kvalitetna umjetnička igra koja sa svojim idejama i vizualima može ostaviti osobu bez daha, a dosadašnji traileri za Concrete Genie su nagovještavali baš to. Sada je ta igra napokon stigla na tržište pa idemo provjeriti što sve ova igra nudi te jesu li ti traileri dobro predstavili ovu PlayStation 4 ekskluzivu.

concreteGenie_image10

Priča ove igre smještena je u gotovo napuštenom gradiću Denska gdje naš glavni protagonist Ash ima problema sa skupinom nasilnika. Nakon što mu jednog dana potrgaju bilježnicu s njegovim crtežima i pošalju ga na “ukleti” svjetionik, Ash ulazi u svijet gdje ti njegovi crteži postaju živi i pomažu mu u misiji spašavanja nekada predivnog grada od tame uz pomoć magičnog kista i njegove mašte.

Glavna gameplay mehanika unutar igre je baš to – crtanje koje će te vi stvarati uz pomoć svojeg kontrolera. Vaši pokreti bit će preneseni na ekran s čime je dobiven dojam da ste baš vi sudjelovali u tom crtežu. Tijekom igranja će te otključavati razne nacrte s kojima je onda moguće crtati i uljepšavati grad te na kraju rješavati dostupne zagonetke koje su, u većini situacija, dosta jednostavne i prilagođene za igrače svih uzrasta.

Uz crtanje zvijezda, planeta, drveća, duga i drugih stvari, igrači će moći oživiti i duhove na zidovima koji, kada im nacrtate sve njihove želje, vam mogu pomoći napredovati dalje – vatreni duhovi će vam zapaliti neke prepreke, električni će moći provoditi struju dok će neki moći vjetrom riješiti zagonetku.

concreteGenie_image12

Jedna od glavnih tema ove priče je bullying – njegove posljedice, ali i neki uvid u živote ljudi koji znaju stvarati probleme drugima. Ta priča je odlično izvedena od strane developera, metaforički pokazujući osjećaje i posljedice različitih pristupa rješavanja takvih problema.

Naravno, ništa nije savršeno, a Concrete Genie ima svojih problema koje moramo napomenuti svima koji su zainteresirani za ovaj naslov. Dok je dizajn igre za svaku pohvalu, neki elementi korisničkog sučelja kao da nisu doživjeli istu pažnju od strane developera. Na primjer, mapa koja se koristi prilikom navigiranja kroz otvoreni grad Denske je toliko natrpan informacijama i raznim detaljima da je često teško shvatiti gdje se nalazite i gdje trebate ići kako biste napredovali dalje.

concreteGenie_image11

Također treba napomenuti kako igra traje oko pet sati – što i nije samo po sebi neki problem, ali gameplay elementi tijekom tih pet sati bili su “ograničeni” samom pričom unutar igre.  Da malo detaljnije pojasnimo bez ulaska u teritorij spoilera: Tijekom prve dvije trećine igre prolazit će te kroz identične zagonetke koje se oslanjaju na mehaniku crtanja po zidovima, dok se pred sami kraj igre pojavljuju dosta zabavne borbene mehanike i sposobnost bržeg kretanja – nešto što je došlo prekasno u igri, a promijenilo je cijeli doživljaj na bolje.

Spomenuti nasilnici će se svako malo pojaviti i smetati vam pri vašoj misiji, ali njihova umjetna inteligencija zna biti toliko loša da uopće neće predstavljati nikakvu prijetnju. Krenuti će vas loviti kad vas vide, ali ubrzo nakon odlaska iza kuta ili penjanja na povišenu lokaciju, oni će prestati sa svojom potragom, iako se nalazite samo par metara od njih.

concreteGenie_image13

Što se tiče tehničke strane, igra je uglavnom stabilno funkcionirala, osim u par trenutaka kada je fps pao ispod trideset, najvjerojatnije zbog većeg broja particlesa na ekranu. Također treba napomenuti da je prisutan i VR mod za sve vlasnike PSVR uređaja.

Da, Concrete Genie ima svojih problema, ali sumnjamo da su developeri s ovom igrom imali ideju ponuditi neke duboke gameplay elemente za hardcore igrače. Concrete Genie je uspješan u onome što su developeri i zamislili – na nenametljiv način predstaviti duboku priču koja je bliska mnogima od nas, predivni vizuali, ali i ideja oživljavanja vlastitih crteža što može oduševiti svakog umjetnika u duši.

*Ključ za ovu recenziju nam je dao PlayStation Adriatic

27.08.2019

Daymare: 1998 vuče inspiraciju iz igara Resident Evil 2 i Dead Space

Ovogodišnji Gamescom u Njemačkoj je privukao više od tisuću izlagača koji su svoje proizvode predstavljali njegovim posjetiteljima, a među njima se nalazio i talijanski Invader Studios sa svojom igrom Daymare: 1998.

Daymare jer survival horor igra koja jako vuče inspiracije iza igara kao što su Resident Evil 2 i Dead Space, a prati priču troje protagonista tijekom incidenta koji je pretvorio mali grad u mjesto prevladanim zombijima i drugim čudovištima.

Priča započinje s klišejem jer smo odrasli s filmovima i igrama iz osamdesetih i devedesetih – tajni laboratorij s virusom i nešto pođe po zlu. Tu smo započeli i krenuli prema osobnijoj i originalnijoj priči. Postoje tri različita lika jer smo htjeli prikazati različite točke gledišta iste priče.

Zanimljiva informacija u vezi ove igre jest ta da je njen razvoj originalno započeo kao fan remake igre Resident Evil 2, ali nakon Capcomove naredbe gašenja projekta, developeri su odlučili iskoristiti naučeno i započeti raditi na novoj igri sa sličnim mehanikama i stilom.

Imamo snažnu povezanost s Resident Evil 2, ali i Capcomom jer smo započeli kao fan remake. Započeli smo raditi fan remake igre Resident Evil 2 prije četiri ili pet godina. Video kojeg smo stavili na YouTube je prošao jako dobro te smo dostigli milijune pregleda. Capcom nas je nazvao i rekao da moramo prestati. Naravno, to nije naše vlasništvo. Bili su veoma brižni prema nama te su nas pozvali u Osaku gdje smo pričali o remakeu igre Resident Evil 2. Pokazali su nam Resident Evil 7 jednu godinu prije prve prezentacije na E3-u. Za nas je to bio šok kad smo vidjeli da se igra iz prvog lica. Također smo pričali o tome što smo radili na našoj igri i podijelili neke ideje s njima. Nakon toga su nas nagovorili da zaustavimo razvoj našeg remakea, ali da možda započnemo nešto osobnije – našu igru. Odlučili smo implementirati sve što smo naučili tijekom remakea u nešto novo što je sada Daymare: 1998.

Ubrzo nakon što smo započeli s igranjem, jedna stvar nam je odmah upala u oko – niža kvaliteta u vizualima i animacijama ljudskih lica te glasovna gluma koja se ponekad mogla usporediti s onom iz originalnog Resident Evila.
Kada je završio taj uvodni cutscene, krenula je igra te počela pokazivati znakove koje bi mogle oduševiti neke fanove ovog žanra. Zombiji su nemilosrdni i nikad ne znate kada su stvarno mrtvi, municije je malo zbog čega treba birati na koga ih trošiti dok nas je reloading sistem oduševio s opcijama brzog i sporog punjenja oružja gdje pri brzom izbacujete cijeli šaržer neovisno ima li metaka u njemu.

Osjećaj pucanja je solidan, a neprijatelji u ovoj novoj verziji igre dobro reagiraju na udarce. Pucanj u nogu zombija ga ruši na pod i otvara vam prostor za prolaz dalje bez trošenja previše metaka. Velika pozitivna stvar jest da nam je igra uspjela ponuditi veću razinu težine s kojom su nas neprijatelji u više situaciji uspjeli nadvladati.

Uspoređivati ovu igru s ovogodišnjim horor hitom Resident Evil 2 i nije baš fer, najviše zbog budžeta, ali i broja ljudi koji je radio na igri. Invader Studios ima sveukupno deset developera čija je ovo prva igra. Tako da, ako vam ne smeta ta niža razina kvalitete u određenim segmentima igre, Daymare bi mogla biti zanimljiv naslov za fanove survival horora

Igra će stići na PC platformu 17. rujna ove godine, dok datum lansiranja na PlayStation 4 i Xbox One još uvijek nije poznat.

24.08.2019

GAMESCOM 2019: Zaigrali smo fantastičnu horor igru Blair Witch

Tijekom ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj smo imali priliku zaigrati novi demo horor igre Blair Witch koji nas je sa svojim dizajnom, gameplay mehanikama i dobrim horor tempom uspio ugodno oduševiti.

U pitanju je first person horor igra u kojoj će igrači moći preuzeti ulogu bivšeg policajca u njegovoj potrazi za nestalim dječakom u  šumi Black Hill. Dok priča započinje kao standardna istraga, ubrzo se pretvara u noćnu moru glavnog protagonista gdje se mora suočiti sa svojim strahovima, ali i misterioznom silom koja proganja tu šumu.

Dok smo u početku mislili kako će Blair Witch nuditi “walking simulator” horor iskustvo, ali samo s elementima iz svjetski popularnog filmskog serijala istog imena, ovaj demo nas je uspio ugodno iznenaditi s količinom gameplay mehanika, zanimljivih zagonetki, ali i napetom atmosferom.

Blair Witch nema klasične borbene mehanike s vatrenim oružjima, ali je u igri prisutan sistem branjenja sebe i svojeg psa Bulleta od agresivnih neprijatelja uz pomoć svoje svjetiljke. Jedna od zanimljivih mehanika unutar igre jest baš taj pas kojem će te tijekom igranja moći davati naredbe da prati mirise, pozvati ga k sebi, ali i pohvaliti ili kazniti ovisno o njegovom ponašanju. On će često reagirati na obližnju opasnost s lajanjem i režanjem što nije nimalo ugodno kada se nalazite dezorijentirani u mračnoj šumi. Također treba imati na umu da će se, ovisno o ponašanju igrača, njegova poslušnost i ponašanje mijenjati kroz igru.

Ovaj demo je također prikazao s kakvim zagonetkama će se suočavati igrači, a ona koja se najviše ističe jest premotavanje “ukletih” video kazeta koje mogu imati utjecaja na svijet unutar igre. Na primjer, ako naiđete na zaključana vrata i pregledate određenu kazetu do točke gdje je neka osoba otvorila ta vrata, ona će u tom trenutku biti otvorena i za vašeg protagonista.

Što se tiče horor aspekta, ova demo verzija nam je ponudila stvarno napeto horor iskustvo s većim fokusom na atmosferu dobivenom vizualima, zvukovima i neugodnošću što se sve može nalaziti iza sljedećeg ugla. Sudeći po ovoj verziji igre, Blair Witch bi mogla biti kvalitetna horor igra za sve fanove ovog žanra! Ona će biti dostupna na PC i Xbox One platformama od 30. kolovoza ove godine.

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu