Sylvio [PS4]: Druga šansa za ovu horor igru o duhovima – VIDEO RECENZIJA

Još u 2015. godini napravili smo video recenziju za indie horor igru Sylvio koja nas nije pretjerano oduševila s njenom lošom izvedbom,  ali zbog konstantnog unaprjeđivanja igre, te nedavnog lansiranja na konzole, odlučili smo joj dati drugu šansu s njenom PlayStation 4 verzijom.

Prije godinu i pol smo gotovo odustali od igranja na samom početku zbog dosta lošeg uvoda  te nam se zbog toga cijela recenzija fokusirala na gledanje drugog dojma jer Sylvio ipak sadrži neke gameplay elemente koje mogu pokrenuti osjećaj napetosti. Kako je igra od tada nadograđena s Unity 5 alatom, veselili smo se vidjeti što je sve, osim vizualne nadogradnje, stiglo u Sylvio za PlayStation 4.
Sylvio je jedna od onih igara koju je iznimno teško za opisati. Dok u jednu ruku nudi izvanrednu kombinaciju gameplay mehanika snimanja duhova i zvučnih efekata, u drugu ruku nudi niz veoma čudnih dizajnerskih odluka za koje vjerujemo da mogu odbiti veći broj zainteresiranih igrača.

sylvioPS4image1U igri preuzimate ulogu Juliette Waters koja uz pomoć svojeg mikrofona snima zvukove duhova te polako otkriva povijest napuštenog zabavnog parka prekrivenog crvenom maglom. Ta gameplay mehanika snimanja i preslušavanja snimljenog stvarno može uvesti dobru dozu jeze koju mnoge današnje horor igre ne uspijevaju postići. Te snimke možete usporiti, ubrzati ili slušati u obrnutom smjeru s ciljem da pronađete snimljene rečenice prisutnih duhova. Također možete izvoditi seanse da saznate kako je određena osoba preminula i zbog čega.
Kako je minimalizam ključ uspjeha u većini horor filmova i igara, on je kvalitetno iskorišten i u ovoj igri. Te snimke uglavnom otkriju veoma kratke rečenice ili riječi koje objašnjavaju dovoljno i prepuštaju igraču da sam popuni ostale jezive detalje.

U igri su također prisutni i crni entiteti koji, pogotovo u zatvorenim prostorima, mogu stvoriti osjećaj napetosti jer prolaze kroz zidove i potreban je samo jedan njihov dodir za kraj igre. Oružje s kojim se branite jest jedna od onih, prethodno navedenih, čudnih dizajnerskih odluka. Protiv tih crnih entiteta borite se uz pomoć plinske puške s kojom ispaljujete predmete kao što su vijci, čavli i kamenje.

sylvioPS4image2Još jedna čudna dizajnerska odluka jest nemogućnost umiranja od padanja s velikih visina te sama rješenja za većinu dostupnih zagonetki. Dok će se većina vašeg istraživanja svoditi na pješačenje i vožnju automobilom kroz djelomično otvoren svijet, prilikom rješavanja određenih zagonetki, glavna protagonistica mora postati Philippe Petit sa svojim vještinama ravnoteže i parkoura. Igrači će, tijekom igranja ove horor igre o duhovima, morati hodati po žicama električnih stupova te skakati po vjetrenjačama kako bi došli do željenih rezultata.

Što se tiče tehničke strane, ova verzija igre ne nudi stabilan framerate zbog čega upravljanje lika nije glatko kao u mnogim drugim igrama. Također, još uvijek su prisutni problemi s kolizijama koji su iznimno frustrirajući prilikom penjanja po stepenicama ispred hotela. Sylvio također nudi veoma zbunjujuć sistem spremanja napretka. Umiranjem unutar igre ne vraća protagonisticu na prethodno automatski spremljeno mjesto, već se nastavlja na istoj lokaciji s već odrađenim zagonetkama, dok nakon izlaska iz igre uspješno spremi informacije o sakupljenim snimkama i ubijenim entitetima, ali ne i riješene zagonetki na dostupnoj stazi.

Što na kraju reći o igri?

sylvioPS4image3Kao što smo već rekli, Sylvio je jedna od onih igara koju je jako teško za opisati. Unatoč mnogobrojnim problemima koji narušavaju svaki aspekt horora i uživanja, ta gameplay mehanika snimanja i otkrivanja sakrivenih riječi preminulih uspješno je napravljena te u pravim trenutcima nudi dovoljno energije za nastavak igranja. Ako razmišljate isprobati ovu igru, pažljivo razmislite što očekujete od igre i što sve Sylvio može ponuditi. To je mirna horor igra na kojoj je radila samo jedna osoba te koja se uopće ne oslanja na nagle prepade, već na atmosferu punu deformiranih glasova i crvene magle.

Sada želimo čuti vaša mišljenja u vezi ove igre! Također, koja je vaša najdraža igra koja se fokusira na duhovima, demonima i sličnim tematikama?

Što se tiče naše sljedeće recenzije, vidjet ćemo što će sve ponuditi Resident Evil 7 te kakve promjene će uvesti u ovaj serijal koji je u posljednje vrijeme više usmjeren na akcijski žanr.

23.01.2017 Autor:

Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

24.07.2019

Ulazimo u svijet lova na čudovišta s fenomenalnim The Witcher knjigama

Kako se polako bliži dolazak nove Netflixove serije The Witcher, fanovi knjiga i videoigara tog serijala su trenutno fokusirani na njen najnoviji teaser trailer, a komentari se uglavnom ponavljaju: Geralt na steroidima, nedostatak atmosfere i danas već dosta dosadni i sveprisutni anti Social Justice Warrior komentari. Iako je još prerano za zaključiti kakva će biti serija jer je to samo kratki promidžbeni materijal, tema ovog videa nije ta serija već knjiga po kojoj se temelji njena prva sezona- Posljednja Želja.

U pitanju je knjiga iza koje stoji poljski pisac Andrzej Sapkowski, a sadrži niz kraćih priča s kojim polako ulazite u ovaj svijet lova na čudovišta. Redoslijed čitanja ovih knjiga je pomalo zbunjujuć, ali svi se uglavnom slažu da je Posljednja želja ipak prva knjiga koju trebate pročitati. Unatoč tome što je stigla godinu dana nakon Mača sudbine, sadrži većinu priča iz originalne knjige The Witcher koja je stigla na tržište još u 1990. godini te je kronološki gledano prva po redu u Geraltovim avanturama. Priča započinje na klasični Witcherov način, ali ubrzo nakon preusmjerava se na rješavanje problema sa Štrigom – ženom koja je prokletstvom pretvorena u čudovište. Svaki put kada bi se pojavio puni mjesec, ona bi izašla iz svoje kripte i započela s nemilosrdnim lovom.

Ono što možda može iznenaditi neke fanove serijala jest to da dosad objavljene igre nisu kanon i, sudeći po Andrzeju, ne predstavljaju službene nastavke njegovih knjiga. Unatoč tome, CD Projekt Red se stvarno potrudio dostaviti vrhunske proizvode u kojima je čak uspio vjerno rekreirati i neke scene iz knjiga.

Ove knjige su vrhunski napisane s lijepim tempom gdje stalno nestrpljivo očekujete što će se sljedeće dogoditi. Vjerujte nam, kada krenete čitati, stvarno je teško spustiti knjigu. Dok one sadrže akcijski nabijene scene s borbama protiv inovativnim čudovištima, ono gdje ove knjige najviše sjaje su dijalozi između likova, pametni i zanimljivi pristupi Geralta pri rješavanju problema, ali i cijela ta atmosfera u ovom svijetu.

Što se tiče hrvatskog prijevoda ovih knjiga, nemamo nikakvih primjedbi, ali su nas neke riječi i imena ipak malo nasmijale – npr. Geraltov konj i dobar prijatelj kojeg mnogi iz igara znaju kao Roach, ovdje se zove Crvenperko. Također nam se pojavila jedna zanimljiva posljedica zbog toga što smo prvo igrali igre – u glavni smo čuli Geraltov glas tijekom njegovih dijaloga…ali je taj dijalog bio na hrvatskom.

Ako želite saznati kako je izgledalo prvo Geraltovo prvo plemenito djelo, kako su se on i Yennefer upoznali ili što se sve događalo na njegovom putovanju prije neslužbenih događaja u igri, onda su ovo knjige za vas! Jednostavno rečeno, ovo su knjige obavezene za sve fanove serijala, ali i one koji su u potrazi za dobrim avanturističkim knjigama. Dok je trenutno dostupno sedam knjiga od kojih su prve dvije kolekcije kraćih priča, od hrvatskih izdanja su dostupne tek prve tri od kojih je treća Vilenjačka krv baš nedavno stigla na tržište.

U slučaju da ne možete dočekati seriju, ali niste fanovi čitanja ovih vrhunskih knjiga, možete se malo potruditi i iskopati poljsku seriju The Hexer.

Napomena – Primjerke ovih knjiga za recenziju nam je poslao Egmont – https://www.egmont.hr

19.06.2019

Five Nights at Freddy’s VR: Help Wanted [VIDEO RECENZIJA]

Dobrodošli u GamePerspectives!

Five Nights at Freddy’s je horor franšiza s čak šest glavnih igara, niza spin-offa i knjiga te čak planiranom filmskom adaptacijom. Jednostavno rečeno, u pitanju je serijal koji je, neovisno kakva su vaša mišljenja u vezi njega, zasigurno ostavio svoj trag u žanru horor igara. Sada, više od četiri godine nakon dolaska prve igre, stigla je kolekcija prethodnih igara zajedno s nizom originalnih mini igara koje možete zaigrati u virtualnoj stvarnosti.

Tako je, svi oni nagli prepadi po kojima je poznata franšiza događat će vam se odmah ispred očiju tako da ovo sigurno nije igra za osobe koje ne podnose takav tip horora. U pitanju je point-and-click igra s jako jednostavnim pravilima – preživjeti do jutra prateći upute koje su različite u svakom naslovu. Morat ćete pratiti sigurnosne kamere, štedjeti na struji kako bi se mogli na vrijeme zaštititi i pratiti niz drugih uputa kako bi na kraju izbjegli napade lutajućih životinjskih robota. Trenutak nepažnje i bolje vam je da se pripremite za nagli napad.

Baš to preveliko oslanjanje na prepade je ono što nam osobno najviše smeta kod ovog serijala, pogotovo jer Five Nights at Freddy’s u pozadini nudi velik fokus na najmanje detalje i tajne s kojima onda fanovi slažu stvarno mračne, ali zanimljive teorije u vezi što se točno događa u svim ovim igrama.

Naravno, ti prvi prepadi u virtualnoj stvarnosti su stvarno efektivni i mogu prouzročiti jako dobru dozu panike, ali nakon već samo nekoliko njih postanu očekivani, a s time i ponekad iritantni. Ako se nas pita, takvi prepadi mogu biti puno efektivniji s boljim tempom i puno rjeđim pojavljivanjima.fiveNightsatFreddysVR_image4

Sada kada smo prošli kroz to što nas najviše muči u vezi ove igre, moramo proći kroz segmente koji stvarno zaslužuju pohvale.

Najbolja stvar u vezi ove igre jest ta da igrači nisu ograničeni prelaziti igre redom onako kako su dolazile na tržište, već jednostavno mogu pokrenuti koju god igru si zažele. Naravno, u igri još uvijek postoji osjećaj napretka jer morate prelaziti druge “teže” razine u svakoj dostupnoj igri te sakupljati niz različitih collectiblesa.

Nama najdraža mini igra je ona pod imenom Parts and Service u kojoj imate zadatak popravljati spomenute životinjske robote i oslanjati se na svoje reflekse te pamćenje redoslijeda uputa. Jako jednostavna mini igra, ali fantastično izvedena u virtualnoj stvarnosti.

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerima. Kao i u većini VR igara, ti Move kontroleri uvijek poboljšaju osjećaj virtualne stvarnosti, pogotovo u ovoj igri gdje panično provjeravate kamere te je li netko blizu vas. Kako u većini igre nema kretanja, većina igrača neće imati problema s mučninom, dok su spomenute kretnje u određenim dijelovima igre odrađeni teleportacijom.

fiveNightsatFreddysVR_image5

Unatoč našem subjektivnom prigovoru na te prepade, Five Nights at Freddy’s VR je ipak kvalitetno napravljena igra koja može biti jako zabavna u društvu, ako vam se sviđa ovakav tip horora ili ako želite krenuti u lov na tajne – nešto po čemu je ovaj serijal jako poznat.

Za količinu sadržaja koji dolazi s njegovom cijenom, Five Nights at Freddy’s VR je siguran naslov za fanove serijala, ali i odličan početak za one koji žele vidjeti zbog čega su ove igre postigle takvu popularnost.

29.05.2019

Blood & Truth – Akcijski spektakl s jednom velikom manom

Počele su stizati recenzije za Blood & Truth, a sudeći po njihovim ocjenama, većina je oduševljena. I mi smo bili u potpunosti oduševljeni s igrom, sve dok nismo naišli na jedan problem koji nam je samo usmjerio pogled na niz manje vidljivih nedostataka s potencijalnim posljedicama na cijelo iskustvo unutar igre.

Ali prvo, malo više o samoj igri.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva koja cilja ponuditi iskustvo iz raznih holivudskih filmova. Na igri je radio London Studio koji se prethodno već dokazao s London Heist – igrom koja po nama nudi jedno od boljih VR iskustva na PSVR-u. Baš zbog toga smo imali nadu da će studio uspjeti ponoviti, ali i razviti tu formulu. S veseljem možemo reći da se upravo to i dogodilo.

U igri preuzimate ulogu bivšeg vojnika koji nakon povratka kući mora spasiti svoju obitelj od londonskog mafijaša i njegovog cilja širenja svoje organizacije. Iako ta priča realno ne nudi ništa novo, njeni segmenti su odrađeni fantastično! Pucat ćete po neprijateljima iz vozećeg auta, skakati s vrha dizalice, trčati kroz zgradu dok se sve oko vas ruši te izvoditi razne druge akrobacije unutar virtualne stvarnosti. Gameplay sistemi tijekom sličnih bitki su stvarno intuitivni – futrole za pištolje smještene su na vašem remenu, veća oružja mogu se spremiti na vaša leđa dok se dodatno streljivo nalazi na vašim prsima. To znači da ne morate pamtiti kombinacije tipki na kontroleru, već jednostavnim pokretima možete odraditi većinu gameplay elemenata unutar igre.

bloodAndTruth_image1

Sve je išlo fantastično dok nismo naletjeli na samo jedan bug koji je usmjerio svjetlo na glavni problem unutar igre. Zbog nekog razloga nam se nakon loadanja pojavilo dodatno oružje u ruci koje nismo imali mjesto za spremiti – a to znači da nikako nismo mogli osloboditi ruke za penjanje i druge slične aktivnosti. Da, Blood & Truth nema određenu tipku na kontroleru za bacanje oružja što nas je spriječilo da napredujemo u igri čim smo naletjeli na prve ljestve. Nakon nekoliko restartanja bez uspjeha, odlučili smo se vratiti na početak te misije i krenuti ispočetka. Ali tu smo samo naletjeli na sljedeći problem. Blood &Truth nema opciju za restartanje misije ili loadanje nekog prethodnog savea što znači da smo doslovno zapeli u spomenutom dijelu igre, bez mogućnosti restartanja ili čak pokretanja igre ispočetka. Jednostavno rečeno, igri nedostaju jako važne osnovne opcije.

Kao posljednju nadu za rješavanje ovog problema, odlučili smo pokrenuti igru s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom i to je zbog nekog razloga uspjelo. Mogli smo nastaviti dalje s igranjem, ali smo onda vidjeli koliko je nespretno i lošije igrati s tim kontrolerom. Iskustvo je jednostavno narušeno, pogotovo tijekom ciljanja i penjanja po raznim preprekama.

Također treba napomenuti kako igra nudi samo jednu opciju kretanja kroz prostor. Na mapama je dostupan niz točaka prema kojima se možete kretati, a sama kretnja izvedena je u potpunosti u liniji bez teleportacije. Dok neki nemaju problema s mučninom u VR igrama, ova metoda ima potencijala nekima izazvati probleme prilikom dužeg perioda igranja.

bloodAndTruth_image2

Blood & Truth je fantastična ideja za VR igru, a kvaliteta u većini dijelova igre je stvarno vidljiva! Od glumaca, glasovne glume, vizuala, glazbe, odličnog osjećaja prilikom korištenja oružja, ali i niza zanimljivih ideja koje su uspjele iskoristiti potencijale virtualne stvarnosti, Blood & Truth je u tom pogledu stvarno odlična igra koju jednostavno morate zaigrati ako imate PlayStation VR.

Dok igra trenutno nudi glavnu kampanju i mogućnost prelaženja zasebnih misija za dostizanje što bolje ocjene, London Studio planira nakon lansiranja implementirati leaderboarde, New Game +, dodatni mod s većom raznom težine, ali i niz drugih značajki.

Sveukupno gledajući, igra nudi dovoljno zabavnog sadržaja za svoju cijenu, pogotovo s objavljenim planom budućih ažuriranja, ali ovom recenzijom moramo naglasiti i njen, rijetko spomenut, nedostatak tih osnovnih opcija. Mi smo možda uspjeli zaobići naš problem, ali imajte na umu da se vama može pojaviti drugačiji problem kojeg onda ne možete riješiti restartanjem misije, loadanjem prethodnog savea ili pokretanjem igre ispočetka. Neobična odluka od strane studija, ali trenutno je tako dizajnirana igra i na vama je sada odluka koliko vam ona smeta.

21.05.2019

Everybody’s Golf VR – Kvalitetna VR igra za sve generacije

Jednostavnost je često ključ za kvalitetnu VR igru, a Everybody’s Golf VR je baš to – single-player golf igra s opuštajućim i zanimljivim lokacijama te jednostavnim pravilima.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva u kojoj ćete igranjem golfa otključavati novu opremu, staze, modove igranja, ali i nosače palica koji će vam dijeliti savjete kako ostvariti najbolji mogući rezultat. Dok je većina igre usmjerena na sami golf, ponekad se nakon završetka staze može pojaviti kratki događaj – npr, odlazak do sljedeće staze ne baš sigurnim prečacem, slušanje glazbe sa svojom nosačicom palica ili uživanje u prirodi i pogledima.

everybody'sGolfVR_image3

Unatoč spomenutih jednostavnih pravila, igra ipak zahtijeva od vas određene vještine, najviše u procjeni utjecaja vjetra, odabiru pravilne palice, ali i vašem zamahu. Taj zamah će na početku zahtijevati malo prakse jer nepravilnim udarcem ćete često usmjeriti loptice previše desno ili lijevo.

Naš savjet za ravno ispucavanje je sljedeći: spustite palicu do poda (osjetit ćete vibraciju na kontroleru), izravnajte ju u smjeru gdje želite ispucati, odmaknite palicu bez ikakvog rotiranja i tako, bez rotiranja, zamahnite palicom željenom jačinom. Najbitniji je taj dio prije samog udarca da bude što ravniji za što precizniji udarac.

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerom koji dodatno može pojačati osjećaj virtualne stvarnosti. Tijekom igranja nismo niti jednom dobili osjećaj mučnine jer se unutar igre uvijek nalazite u stacionarnom položaju, bilo da se odlučite sjediti ili stajati tijekom igranja.

everybody'sGolfVR_image4

Dok igra uglavnom nudi opuštajuću atmosferu u lijepim lokacijama, ponekad stvarno zna pogoditi u pravi živac, pogotovo kad vam vjetar okrene smjer loptice i usmjeri ju lokvu pored vašeg cilja. To, ali i kada loptica stane doslovno centimetar pored rupe.

Everybody’s Golf VR je, jednostavno rečeno, kvalitetna VR igra za sve generacije. Ne zahtijeva puno od vas, ne prouzrokuje mučninu te nudi opuštajuću atmosferu za fanove golfa, ali i one koji nikad nisu imali iskustva s tim sportom. Kao laici ovog sporta, igra je uspjela nas naučiti neke osnove, ali i ponuditi dobru dozu zabave – ono što je najbitnije kod svake igre.

Napomena: Fotografije zaslona korištene u ovoj recenziji razlikuju se od vizuala u igri.

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu