Silent Hill 2: Horor koji ne gubi na relevantnosti

Dobrodošli u GamePerspectives!

Horor žanr, bilo da se priča o filmovima, knjigama ili bilo kojem drugom formatu, konstantno pomiče i oblikuje granicu naše mašte te nas odvoditi u situacije o kojima u stvarnom životu nekad ne želimo ni razmišljati. On nas približava našim unutarnjim strahovima te nas tjera na suočavanje s njima, bili oni realni ili nadnaravni. Slična situacija je i s horor igrama.

Dok se većina današnjih većih studija odmakla od njihovog kreiranja zbog financijskih razloga, glavnu ulogu preuzeli su mali indie studiji koji sa svojim idejama nastavljaju razvijati sami žanr te gurati granice igara koje su igrali u svojem djetinjstvu.

silentHill2_image5Vraćamo se u 2002. godinu, pogledati igru koju mnogi igrači i gaming portali kategoriziraju kao jednu od najboljih horora današnje industrije videoigara: Silent Hill 2. To je jedna od onih igara koja iza sebe ima veliku količinu vjernih fanova koji ju smatraju nečim više od same igre. Četrnaest godina je prošlo od njenog dolaska na tržište i još uvijek nastavlja osvajati nove generacije igrača.

Kao veliki fanovi igre, čast nam je predstaviti specijalnog gosta ove recenzije da kaže i svoje mišljenje.

Pozdrav! Ja sam Guy Cihi! Glumim Jamesa Sunderlanda u Silent Hillu 2 i Nathana Barnesa u igri Forgotten Memories. Koje je moje današnje mišljenje o igri? Nema mnogo stvari s kojima su ljudi ostali toliko povezani prilikom odrastanja. Tako da, Silent Hill 2 je imao masivan utjecaj na ljude koji su ga odigrali. Također, bio je dio survival horor žanra koji ima predane fanove. Ali Silent Hill 2 je imao veoma ‘težak’ preokret na kraju koji je bio kao da vam je otac ubio majku. Tako da, jednostavno je preteško. Ljudi to ne mogu zaboraviti. Bez brige! Ja nisam lud! Barem tako ne mislim.“, izjavio je Guy Cihi za GamePerspectives.

silentHill2_image3Igru je kreirao Team Silent, studio sastavljen od developera propalih projekata koji su bili pred otkazom. Oni su zaslužni za prva četiri naslova u franšizi koje mnogi smatraju najboljima cijelog serijala.

Silent Hill 2 od svojih prvih trenutaka uvodi osjećaj misterije pomoću njene kvalitetno napisane priče. Igrač preuzima ulogu Jamesa Sunderlanda, osobe koja je primila pismo od svoje preminule žene u kojem piše da ga čeka na njihovom posebnom mjestu: Silent Hillu. Odmah prilikom dolaska u grad, James započinje s putovanjem u mračnu stranu ljudske psihologije potpomognute bizarnim vizualima i monstrumima iz magle.

Koje je moje mišljenje o Jamesu? Mogu se povezati s njegovim problemima. Doživio sam otrovne emocionalne tegobe. Dok nisam bio suočen s istom situacijom kao i James, ono što sam preživio je bilo opasno po život. Da, mogu razumjeti takva razmišljanja, zbunjenost i samoodricanje koje su dio preživljavanja takvih stvari. Mogao sam se prisjetiti svojeg osobnog iskustva kada je bilo potrebno iznijeti prave osjećaje. Mislim…napravio sam iskren posao i mislim da se to vidi. Nije bilo prisiljavanja. Svi su iskreno radili na njihovom dijelu projekta. Ja sam napravio isto.

Za razliku od mnogih drugih igara, Silent Hill 2 započinje s ciljanim sporim tempom. Taj rizičan i nestandardni potez studija na kraju uspijeva omogućiti osjećaj usamljenosti i paranoje na Jamesovom putu bez povratka na sigurnost. Pomoću sličnog dizajna staze, igra uspijeva u više situacija metaforički prikazati raznovrsna razmišljanja i osjećaje glavnog protagonista.

silentHill2_image4Igra dotiče mnoge ozbiljne i realistične teme patnje što u isto vrijeme mnogim ljudima pobuđuje osjećaj povezivanja i straha od realnog niza psihološkog slamanja, slabosti i negativnih unutarnjih misli. Spomenute emocije upotpunjene su glazbom i jedinstvenim zvučnim efektima koje je komponirao glazbenik Akira Yamaoka. Glazba unutar igre, iako će mnoge u početku zbuniti jer nije slična kao u mnogim drugim horor igrama, odlično povezuje sve aspekte igre u pažljivo posloženu kombinaciju vizuala, zvukova i emocija.

Nakon što su u prvom dijelu serijala iskoristili nisku vidljivost uzrokovanu gustom maglom zbog tehničkih limitacija, ona je postala veliki dio vizualnog identiteta cijele franšize. Uz radio koji se aktivira u blizini monstruma te spomenute magle, igra nudi veoma klaustrofobičnu atmosferu. Zbog velike pažnje na vizualni dizajn, Silent Hill 2 nudi niz unikatnih i do danas veoma poznatih monstruma: od medicinskih sestara koje reagiraju na svjetlost pa sve do jednog od najpoznatijeg monstruma industrije video igara, Pyramid Heada. On je početku bio dizajniran kao monstrum s maskom zbog ideje manjka humanosti. Nakon niza redizajna, glava je poprimila oblik piramide s oštrim rubovima i šiljastim kutovima koje, sudeći po riječima njenog kreatora, nagovještava mogućnost patnje. Masahiro Ito, dizajner tih monstruma, vukao je inspiraciju iz mnogih normalnih životnih situacija te radova Francisa Bacona, francuskog slikara poznatog po slikama bizarnih vizuala.

silentHill2_image6Gameplay, iako se na prvi pogled ne čini drugačijim od mnogih drugih igara sličnog žanra, nudi nešto što je rijetko koja igra uspjela. Mnogi su danas već upoznati s igrama kao što je Telltale’s The Walking Dead serijal gdje priča ovisi o igraču i njegovim odlukama. Iako je to izvanredna igra, igrači znaju da rade odluke unutar video igre te računaju na posljedice. Silent Hill 2 nudi slično upravljanje pričom, ali bez Vašeg znanja što može dovesti do 6 različitih krajeva. Slika vaše preminule žene i neki drugi objekti unutar igre, iako neupotrebljivi, imaju svoje mjesto u napredovanju priče. Također, Vaša ponašanja i kretnje unutar igre su pod promatranjem igrinih algoritama.

Glasovna gluma unutar igre je, kao i u aspektu priče, drugačija od drugih sličnih igara zbog svojeg sporijeg tempa i neobičnih, ali i neugodnih pauza. Guy Cihi, glumac iza glavnog protagonista Jamesa, uspješno je utjelovio osobu koja mora proći kroz ovu bizarnu priču te je zbog nje uspio prikupiti velik broj fanova, dok je glumica Monica Horgan sa svojom izvedbom omogućila kraj kakvog je igra ovakvog stila zaslužila.

Igra je u 2012. godini rekreirana za PlayStation 3 i Xbox 360 konzole gdje je dobila niz negativnih kritika zbog mijenjanja glasova glavnih likova, tehničkih problema i niza dizajnerskih promjena. Konami je nekoliko godina nakon izdavanja igre, izgubio izvorni kod zbog čega je morala biti rekreirana pomoću rane verzije igre. Kreatori originala također su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog navedenih promjena što je po njima narušilo identitet same igre.

silentHill2_image2Unutar dokumentarnog filma koji prikazuje rad i razmišljanja prilikom kreiranja igre Silent Hill 2, očit je trud i želja studija Team Silent za guranjem granica značenja video igara. Također, prikazane su razne snimke prilikom snimanja glumaca gdje je nažalost glasovni glumac glavnog protagonista, Guy Cihi, cenzuriran od strane Konamija.

Zašto je Konami zamutio moje lice u ‘Making Of’ videu? Mislim da je zato što sam postavljao pitanja o područjima, platformama i sličnim stvarima, te zato što su obećali mi dostaviti ugovor, ali nikad nisu. Tako da, bili su svjesni da sam osjetljiv u vezi tih stvari. Sigurno su si mislili: “Zamutimo mu lice da se ne bismo trebali brinuti o ovim dodatnim dokazima izvan onoga što smo se dogovorili”. Tako da, na toj osnovi mislim da su napravili dobar potez jer se nismo dogovorili oko toga. Ali ostavili su lica drugih ljudi koji isto nisu imali ugovor za to. Tipični Konami, zar ne? Ne mogu napraviti nešto u potpunosti točno. Uvijek je u pola točno i u pola krivo u isto vrijeme, a fanovi ostanu zbunjeni i razljućeni. Šteta. Stvarno šteta.

silentHill2_image1Silent Hill 2 nije za svakoga. Neki igrači neće razumjeti njenu emocionalnu težinu ili drugačiji način izvođenja priče. Silent Hill 2 pobuđuje strah od realnosti i ideje potencijalnog gubitka kontrole u teškim životnim situacijama kroz koje će mnogi od nas proći, bilo to bespomoćno promatranje gubitka voljene osobe, tuđa zadirkivanja, loše financijsko stanje ili bilo koji drugi problem koji na osobi ostavlja svoj trag. Realnost je da u svima nama postoji to nešto što pod pravim uvjetima može doći na vidjelo i prikazati lice koje odbijamo vjerovati da postoji.

Zbog toga smatramo da je Silent Hill 2 jedna od najboljih horor igara ikada kreiranih.

30.07.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Watch Dogs: Legion - VIDEO RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

18.11.2020

Mars Horizon – Svemirska utrka u kojoj trebate poslati astronaute na Mars

Autor:  

Prije nekih mjesec dana smo objavili našu demo recenziju igre Mars Horizon gdje smo malo popričali s Europskom svemirskom agencijom, snimali malo s našim teleskopom i pričali malo o povijesti svemirske utrke čiji je cilj bio usmjeren na slanje astronauta na Mjesec. Sada je vrijeme da detaljnije uđemo u što sve nudi Mars Horizon i za koga točno je ova igra.

U pitanju je strateška simulacija u kojoj igrač ima zadatak upravljati svemirskom agencijom i prolaziti kroz događaje koji su označili povijest istraživanja svemira, ali i onih koje čovječanstvo planira ostvariti u bliskoj budućnosti. Iako vuče inspiraciju iz stvarnih događaja te je njegov sadržaj napravljen u suradnji s Europskom svemirskom agencijom kako bi predstavio autentično iskustvo, vi kao igrač možete stvoriti alternativnu verziju povijesti gdje vaša agencija može dominirati svemirskom utrkom i prvi poslati astronaute na Mjesec i Mars.

Nakon što odaberete s kim ćete igrati, započinje dosta opsežan tutorijal koji će vas provesti kroz prvih par dostupnih misija. Upoznat ćete što je sve potrebno za dizajniranje rakete i na koje parametre je potrebno paziti, kako unaprjeđivati vašu bazu, kako povisiti vaš godišnji budžet i koju tehnologiju je potrebno razviti prije svake misije.

marsHorizon_2

Mars Horizon je igra u kojoj vi donosite odluke na koje ste spremni snositi posljedice. Kako je u pitanju utrka u kojoj se natjeće pet agencija, morat ćete redovno birati što je najbolje za trenutnu situaciju – riskirati lansiranje rakete iako vremenski uvjeti nisu baš dobri kako bi stigli ostale ili ulagati dodatan novac i vrijeme kako bi ta misija prošla što sigurnije. Naravno, ta druga opcija imat će svojih posljedica, a napominjemo kako i ta najsigurnija opcija nije u potpunosti sigurna jer je uvijek postoji barem jedan posto za neuspjeh…a ponekad je samo to dovoljno da vam poremeti sve planove.

Same misije su dosta zanimljive, pogotovo za one koje zanima astronomija i slična polja jer ćete slati teleskop u orbitu kako bi fotografirali galaksije i istraživali crne rupe. Također ćete istraživati Sunčev sustav sa sondama, otkrivati zanimljive informacije o obližnjim planetima i graditi modularnu svemirsku postaju.

marsHorizon_1

Tijekom igranja nailazit će te i na novinarske upite čiji odgovori također mogu imati utjecaja na stanje vaše agencije. Dok ih je većina nudila predvidljive rezultate, kod ulaska u teritorij modernijih teorija zavjera išli smo u potpunu obranu naših astronauta neovisno o rezultatu.

Dok je gameplay na Zemlji više usmjeren spomenute odluke i razvijanje tehnologije, tijekom misija morat će te rješavati niz logičkih mini igara. Svaka misija će od vas tražiti postizanje određenih uvjeta – od pravilnog nagiba letjelice, održavanja željene temperature i držanje razina radijacije na optimalnim uvjetima. Te mini igre same po sebi i nisu baš teške, ali neovisno koliko ste prethodno razvijali tehnologiju ili trenirali astronaute, sve može veoma brzo poći po zlu jer je u faktor ubrojen i RNG koji drastično može unazaditi sav vaš napredak.

marsHorizon_4

Uz sve te segmente, Mars Horizon ima i svoj edukativni kutak u kojem je moguće pronaći razne informacije o planetima oko nas i tehnologiji koje je čovječanstvo izumilo kako bi dovelo ljude na Mjesec i s kojom priprema za put prema Marsu.

Što se tiče izbornika unutar igre, Mars Horizon nudi širok spektar opcija za stvaranje vlastite agencije sa svojim prednostima i vizualima te prilagođavanje razine težine ovisno želite li pravi izazov ili što lakše iskustvo.

Iako je u pitanju igra s jednostavnim vizualima, Mars Horizon nudi solidan grafički izbornik u kojem su dostupne opcije za mijenjanje rezolucije, skaliranje korisničkog sučelja, biranja željenog anti-aliasinga, opcija za optimiziranje efekta čestica i biranja razine kvalitete sjena unutar igre. Pohvalne su i opcije u zvučnom odjelu jer je moguće prilagođavanje razine glasnoće u kategorijama zvučnih efekata, glazbe i ambijenta.

Kad smo već kod glazbe, moramo usmjeriti i pohvalu tom segmentu jer ona u potpunosti dočarava taj osjećaj istraživanja nepoznatog, a u nekoliko trenutaka nam je dala osjećaj kao da se šećemo prema Balmori u Morrowindu – što je, barem iz naše perspektive, za svaku pohvalu.

Naravno, nije uvijek sve pozitivno. Unatoč tome spomenutom detaljnom tutorijalu, Mars Horizon u svojem finalnom izdanju ima isti problem kojeg je imao i u demo verziji. Iako glavni screen s planetima izgleda lijepo, zbog sporijeg horizontalnog scrolla za pretraživanje misija u nekoliko navrata smo zakasnili na neke od njih jer ih jednostavno nismo primijetili.

marsHorizon_6

Što na kraju reći o ovoj igri?

Tematika promatranja i istraživanja svemira nam je osobno već neko vrijeme bliska tema u našim privatnim životima stoga nam je ova igra ponudila stvarno zabavno i zanimljivo iskustvo koju bez problema preporučujemo svima sa sličnim interesima.

Ova igra vas neće zaustaviti u igranju ako nemate neka prethodna znanja u aerodinamici i astrofizici. Naprotiv, igra će vam ponuditi neki dojam koliko je truda, vremena, rizika i novaca uloženo u ovakve projekte te pritom vas naučiti neke osnove i zanimljive informacije o našem Sunčevom sustavu.
Dok sam gameplay nije dubok kao u nekim drugim strateškim igrama, Mars Horizon nam je osobno ponudio dobru dozu zabave koja tijekom nekih dvadesetak sati igranja nije uspjela postati monotona – najviše zbog raznovrsnih misija s kojima smo uvijek imali osjećaj da napredujemo i da se krećemo prema svojem glavnom cilju – crvenom planetu.

misc
28.10.2020

Watch Dogs: Legion ima zanimljivu ideju, ali generičnu izvedbu koju ukrašavaju tehnički problemi

Autor:  

Watch Dogs: Legion je akcijska igra s otvorenim svijetom čija je radnja smještena u fiktivnoj bliskoj budućnosti nakon što je London postao meta terorističkog napada.

Za cijelu tu situaciju je optužena vaša hakerska grupa DedSec, a zadatak je na vama da otkrite pravog krivca, očistite svoje ime i osnažite grupu s novim članovima. I tu upravo leži glavni marketinški aspekt ove igre – da možete unovačiti gotovo bilo kojeg NPC-a u vašu grupu i iskoristiti njegovo znanje ili izgled za drugačiji pristup rješavanju misija – bilo da je u pitanju vojnik, e-sports igrač ili starija gospođa koja nije baš najspretnija na terenu.

WatchDogsLegion_5

Neovisno koga izaberete, zadatak je na vama da najbolje iskoristite situaciju sa svojom timom – bilo direktnim napadom oružjima, hakiranjem, skrivanjem ili prerušavanjem. Iako većina NPC-a u gradu nudi zapravo manje razlike u svojim vještinama i atributima, ipak postoje oni koju uvode veće promjene u gameplay segmentu. Građevinac može pozvati dron s kojim je moguće upasti u željeni prostor s krova, haker će najbolje iskoristiti kamere i tehnologiju oko sebe, a u svoj tim možete unovačiti i mađioničarku koja u potpunosti može slomiti igru sa svojom hipnozom nad neprijateljima. (clip) Išli smo istestirati do kojih mjera možemo koristiti tu hipnozu pa smo ju iskoristili na jednom našoj hakerici koja se šetala gradom. Počela je tuči sve oko sebe, uključujući i policajca koji ju je pretukao i onda nismo mogli s njom igrati na neko vrijeme. Da smo jedni od onih recenzenata koji daju ocjene igrama, samo zbog ovoga bi dobila barem za 0,5 ocjenu više.

Dok ideja igranja s bilo kim zvuči impresivno i inovativno, osobno nam je nedostajao neki glavni protagonist s kojim bi se mogli povezati dok prolazimo kroz priču. Ništa nije direktno usmjereno prema vama, već prema cijelom timu zbog čega smo glavne likove gledali kao neke jednodimenzionalne jedinice u strateškoj igri jer gotovo nitko od njih nema neku pozadinsku priču osim par natuknica u njihovim opisima. Svaki lik u našoj grupi je više predstavljao dodatni život i dodatnu vještinu ili manji pasivni boost kojeg možete koristiti za drugačiji pristup misiji.

Legion nam je sa svojom pričom dao neke Deus Ex vibre sa svojim tematikama – od toga koliko smo spremni predati svoju privatnost za zaštitu od terorizma, postoji li moralna granica u želji za postizanjem istinske umjetne inteligencije te manipuliranja javnošću s informacijama za svoju dobrobit. Nažalost, nama je gotovo sav taj potencijal bio uništen s neravnotežom priče, gameplay elemenata i vizualnog stila. U jednom trenutku otkrivate grupu koja otima ljude i prodaje njihove organe, a odmah nakon veselo pričate s drugima u svojem mađioničarskom odjelu i govorite kako je zabavno raditi za DedSec.

WatchDogsLegion_4

Ako vam priča nije bitan faktor i zanima vas kakav je gameplay, Legion je u ovom segmentu zabavan i jako generičan u isto vrijeme.

Tijekom igranja moguće je otključati dodatna oružja i razne vještine koje onda svi u vašem timu mogu koristiti – od hakiranja različitih dronova, privremeno onemogućavanje korištenje neprijateljskih oružja pa do unaprjeđivanja vlastitih oružja. Sve te nadogradnje su dobrodošle tijekom igranja, pogotovo ako igrate s opcionalnom permadeath opcijom – nešto što osobno preporučujemo jer stvarno podiže razinu stresa u težim segmentima igre. Ako loše pristupite situaciji i vaš lik bude ubijen, tog lika više nema u igri, kao i pristupa njegovim vještinama.

Iako igra nudi nekoliko stvarno zabavnih, napetih i dobro tempiranih misija, većina ih je nažalost toliko generično dizajnirano da nam je najveću zabavu zapravo najviše pružalo eksperimentiranje u kombiniranju vještina dostupnih likova. Većina misija zapravo prati jednostavan loop – dolazak do lokacije, hakiranje sustava s ponekom mini igrom, obrana od mogućeg vala neprijatelja i izlazak natrag na ulicu. Najozbiljnije, gotovo sve glavne misije se svode na taj princip.

WatchDogsLegion_7

U igri su također dostupne i sporedne misije s kojima je moguće smanjivati utjecaj privatne vojne tvrtke u Londonu, ali i lokacije na kojima je moguće nabavljati vizualne dodatke za svoj tim, ali i popiti koju pivu i zaigrati pikado. Sve te sporedne misije je moguće nastaviti i nakon prelaska glavne kampanje tako da se ne trebate brinuti oko rješavanja svih detalja prije ulaska u posljednji segment igre.

Tijekom igranja borit će te se uglavnom protiv ljudskih neprijatelja, ali i nekoliko različitih verzija dronova i robotskih pauka koji eksplodiraju u vašoj blizini. Umjetna inteligencija tih ljudskih neprijatelja je na cijelom spektru – od lošeg, dobrog pa sve do slomljenog. Nekad imaju lasersku preciznost i uočit će svaki vaš pokret, nekad kao da su polu slijepi i glupi, a nekad jednostavno divljaju oko vas glavom bez obzira. Taj spektar umjetne inteligencije prisutan je i kod samovozećih automobila koji su se redovno zabijali jedan u drugi, dok je bilo kakva prepreka na cesti stvarala totalni raspad sistema.

Što se tiče tehničke strane, Legion je i s Day One zakrpom nudio hrpu problema. Naravno, u pitanju je igra s otvorenim svijetom što sa sobom nažalost uvijek dovodi neke greške, ali Legion nam je osobno u više navrata prešao onu granicu strpljenja. Uz često nestabilan framerate, sporo učitavanje izbornika, desinkronizirane glasove s modelima i sporo učitavanje tekstura, više puta nam se srušila igra što je jednom uzrokovalo i pokvarenu save datoteku. Pozitivno u negativnom, posljedica te pokvarene save datoteke nas je iskreno nasmijala jer smo zbog nekog razloga morali ponoviti misiju novačenja osobe koja je već bila u našem timu.

Velika pozitivna stvar u vezi ove igre jest njen glavni izbornik koji nudi stvarno širok spektar postavki s kojima si igrač može prilagoditi igru po želji – od prilagođavanja vizuala za daltoniste, uključivanja text-to-speech opcije, isključivanja korisničkog sučelja unutar igre, prilagođavanje veličine titlova pa sve do konfiguriranja unosa na kontroleru.

Kako smo igrali igru prije samog lansiranja, ne možemo u detalje ući oko trgovine u kojoj je moguće trošiti prave novce na vizualne dodatke i virtualne novce jer taj segment još uvijek nije aktivan. Također ne možemo komentirati ni o njenom multiplayer segmentu jer će on biti dostupan tek od prosinca ove godine.

WatchDogsLegion_3

Što na kraju reći o igri?

Watch Dogs: Legion je pokušao iskombinirati riječ “cool” s ozbiljnijim temama te nažalost dobio neuravnotežen rezultat – barem iz naše perspektive. Predstavljanje pozitivnih i mračnih strana tehnološkog razvoja je tema o kojoj obožavamo raspravljati, ali Watch Dogs: Legion nam jednostavno nije uspio predstaviti ozbiljnost cijele te situacije zbog nedostatka glavnog lika s kojim bi se mogli povezati i prevelikoj razlici između toga što priča govori i kako se ponašaju i funkcioniraju likovi unutar igre. Watch Dogs: Legion je igra koja igraču nudi veliku kreativnu slobodu u situacijama

Najiskrenije, igra sveukupno nije loša, ali ova recenzija možda ima negativniji ton jer vidimo njen potencijal koji je na kraju narušen generičnom izvedbom.

misc
19.10.2020

Primordials of Amyrion – Domaća 1v1 strategija s vidljivim potencijalom [Early Access]

Autor:  

Primordials of Amyrion je online 1v1 PvP strategija koja bi mogla privući ljubitelje RTS igara, ali pomalo i “zastrašiti” ostale koji nisu nužno upoznati s tim žanrom. Odmah je bitno naglasiti da je igra tek stigla u Early Access stoga postoji mogućnost da će se mnogi elementi mijenjati što može dovesti do drugačijeg iskustva nego što ova perspektiva prikazuje, a i samim time će naše kritike biti blaže.

Sama igra se odvija u tri različite staze, odnosno lanea po kojima se kreću vojnici i heroji u smjeru protivničke baze. Uz vojnike i heroje, uvedeni su tornjevi koji pomažu obraniti vaše baze i Primordiale. Cilj same igre je doprijeti do protivničke baze i tako pobijediti protivnika ili steći dovoljno utjecaja s uništavanjem protivnikovih građevina i jedinica.

primordialsOfAmyrion_image5

Iako je to naizgled jednostavan koncept, postoji jako strma krivulja učenja od početka do kraja igre. Grafički, vrstom mape i herojima podsjeća na MOBA žanr igre poput DOTA-e, no razlikuje se po fokusu na upravljanje resursima, unaprjeđivanje svojih jedinica i pojačavanja svoje obrane. Jedini aktivni elementi su magije koje imaju vaši heroji i Primordiali, s time da magije heroja možete kontrolirati dok magije Primordiala djeluju na teren do kuda je vaš utjecaj proširen.

Po svemu navedenom, možemo zaključiti da ova igra nudi široku paletu strateških poteza, od biranja Primordiala, frakcije i heroja preko kontriranja protivničkom igraču, pažljivog tempiranja unaprjeđivanja jedinica i građevina do samog korištenja magija.

primordialsOfAmyrion_image6

Mečevi su relativno standardne duljine za takav tip igara, ovisno o vašem znanju i znanju vašeg protivnika. Stoga se pripremite na dugačke mečeve, iako to ne bi trebalo previše smetati ljubiteljima strategija s obzirom da je to tipično za takav stil igara.

Što se tiče same igrivosti, igra je u dobrom stanju. Postoje tehnički problemi, ali ništa što potpuno sprječava igranje. S obzirom na to da je igra tek stigla u Early Access, očekujemo puno dorada i poboljšanja kvalitete. Trenutno je aktivan samo „Normal“ način igranja s time da je, sudeći po izborniku, planiran i „Ranked“ način igranja. Single player sadržaj ne postoji.

Najveći izazovi za ovu igru su poveća konkurencija na multiplayer tržištu igara te sama krivulja učenja. Neki igrači nisu dovoljno strpljivi sami naučiti toliko različitih pojedinosti u igri bez dodatnih uputa od strane igre. Time rečeno, potrebno je doraditi tutorijale kako bi igrači lakše naučili osnove i zagrizli za zabavu koju bi ova igra mogla pružiti.

primordialsOfAmyrion_image7

Zaključak je da se isplati isprobati Primordials of Amyrion, pa možda ga čak i naučiti igrati, iako je trenutno mala količina igrača. Nove ideje i poboljšanja postojećih problema bi to moglo promijeniti, a to ćemo vidjeti kroz razvoj igre u sljedećih godinu dana prije nego što igra službeno izađe na tržište.

Svi zainteresirani ju trenutno mogu kupiti na Steamu i Epic Games Storeu.

misc
29.09.2020

Mars Horizon [DEMO] – Svemirska utrka u kojoj vi donosite odluke

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives.

Prošlo je točno pedeset jednu godinu od Armstrongovih riječi koje su označile jedan od najvećih pothvata u ljudskoj povijesti. Čovjek je zakoračio na Mjesec, a nakon toga je slijedio pobjednički niz od pet dodatnih slijetanja na površinu u toj svemirskoj utrci – i to sve između 1969. i 1972. godine. Dok smo svi mi uglavnom usmjereni na razmišljanja kako je hodati po površini Mjeseca ili kako je dobar pogled na Zemlju s te pozicije, studio Aurorch Digital je odlučio napraviti igru koja prikazuje znanje, napor i izazove koji su se događali u pozadini svih tih pothvata, ali i onih budućih.

Mars Horizon je strateška simulacija u kojoj igrač ima zadatak upravljati svemirskom agencijom tijekom svemirske utrke gdje su ciljevi usmjereni na slanje astronauta na Mjesec, ali na kraju i na Mars. Bilo da želite kontrolirati Europsku Svemirsku Agenciju, NASA-u ili neku drugu od pet dostupnih agencija – morat ćete razvijati svoju bazu, dizajnirati potrebne rakete, izvršavati misije i držati balans između dobrog odnosa s javnošću, isplativosti međunarodne suradnje i zadovoljavanja potrebnih kriterija za održavanje ili možda povišenje godišnjeg budžeta.

Započevši tijekom pedesetih, imat ćete zadatak odrađivanja niza misija kao što su lansiranje satelita u orbitu, pripremati tehnologiju za slanje životinja i ljudi u svemir, osigurati svoju bazu u slučaju nestanka struje i drugih problema, ali i odgovarati na pitanja novinara što može imati velikog utjecaja na vaš godišnji budžet. Dok vuče inspiraciju iz stvarne svemirske utrke, Mars Horizon nudi mogućnost stvaranja alternativne povijesti istraživanja svemira.

marsHorizon_6

Studio je htio što realnije predstaviti cijeli taj proces lansiranja ljudi u svemir zbog čega je ovaj naslov odlučio napraviti u suradnji s Europskom Svemirskom Agencijom. Htjeli smo saznati malo više o toj suradnji, pa smo stupili u kontakt s Europskom Svemirskom Agencijom. Na naše pitanje je odgovorio Emmet Fletcher, voditelj ESA brendinga.

“Dosta rasprava bilo je usredotočeno na mehanike vođenja svemirske agencije. Od načina kako istraživačke grupe diljem Europe predlažu znanstvene misije, razvoja potrebnih tehnologija i načina na koji ESA prima ulaganja od svojih dvadeset dviju članica. Jedan aspekt specifičan za ESA je razina međunarodne suradnje, između naših članica, ali i s drugim agencijama. Tako je predstavljen ESA u Mars Horizonu – gdje je suradnja naš glavni adut”

Mars Horizon igraču predstavlja izbor: investiranje u istraživanje i razvijanje najmodernije tehnologije kako bi put do Marsa bio što sigurniji za astronaute ili biranje rizičnih poteza kako bi vaša agencija ostvarila pobjedu u novoj svemirskoj utrci. Hoćete li riskirati lansirati raketu iako vremenska prognoza nagovještava naoblaku i potencijalnu kišu ili ćete pričekati i možda izgubiti ugovor i stvoriti probleme s javnošću kako bi odradili misiju na najsigurniji mogući način.

marsHorizon_1

Taj trenutak prije lansiranja rakete nam je osobno gotovo svaki put izazvao osjećaj napetosti i nervoze jer čak i ako mislite da sve ide po planu, u faktor je ubrojen i RNG koji u trenutku može promijeniti cijelu situaciju i lijepo vas unazaditi u dosadašnjem napretku.

Naravno, lansiranje je samo prvi korak u svemirskoj misiji jer vas nakon toga čeka niz logičkih mini igara. Dok one u većini situacija nisu predstavljale preveliki problem, duže misije kao što je putovanje na Mjesec uspješno su podigle razinu stresa, pogotovo pri povratku natrag na Zemlju – cijelo vrijeme razmišljajući o financijskim i vremenskim ulaganjima, životima astronauta i svim ljudima koji uživo prate ovu misiju. To je igra uspjela postići, a zamislite samo kako je onima koji stvarno organiziraju i odrađuju takve misije.

marsHorizon_4

Odlazak ljudi na Mars je stvarno fascinantna tema – pogotovo zbog mnogobrojnih zanimljivih informacija koje za sada znamo o tom planetu, zbog čega smo odlučili postaviti pitanje znanstveniku u astrobiološkom programu ExoMars čiji je glavni cilj otkriti je li život ikad postojao na Marsu. Upitali smo što njega najviše zanima u vezi odlaska ljudi na Crveni planet.

“Što se tiče Marsa, za mene postoje dvije teme koje su mi zanimljive: 1) shvatiti na koji način i zašto se evolucija ovog malog planeta razlikuje od naše i 2) otkriti je li se tamo pojavio život, i ako se pojavio, je li se temelji / temeljio na istim ili sličnim biokemijskim blokovima.”, izjavio je Jorge Vago – znanstvenik ExoMars projekta.

marsHorizon_3

Mars Horizon je predstavio tu drugačiju perspektivu istraživanja svemira i ostali smo ugodno iznenađeni što je sve nudio u ovoj zatvorenoj beti zbog čega se veselimo dolasku cijele igre nekad tijekom ove godine. U pitanju je jednostavnija strateška igra koja od vas neće zahtijevati neka prethodna znanja o aerodinamici i astroficizi, već planiranje i donošenje odluka u svemirskoj utrci u kojoj su svu natjecatelji usmjereni na isti cilj – na Crveni planet.
Ovo je bio naš GamePerspective! Kako se vama čini igra i planirate ju zaigrati kad stigne na tržište tijekom ove godine? Želimo čuti vaša mišljenja u komentarima ispod.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA