Silent Hill 2: Horor koji ne gubi na relevantnosti

Dobrodošli u GamePerspectives!

Horor žanr, bilo da se priča o filmovima, knjigama ili bilo kojem drugom formatu, konstantno pomiče i oblikuje granicu naše mašte te nas odvoditi u situacije o kojima u stvarnom životu nekad ne želimo ni razmišljati. On nas približava našim unutarnjim strahovima te nas tjera na suočavanje s njima, bili oni realni ili nadnaravni. Slična situacija je i s horor igrama.

Dok se većina današnjih većih studija odmakla od njihovog kreiranja zbog financijskih razloga, glavnu ulogu preuzeli su mali indie studiji koji sa svojim idejama nastavljaju razvijati sami žanr te gurati granice igara koje su igrali u svojem djetinjstvu.

silentHill2_image5Vraćamo se u 2002. godinu, pogledati igru koju mnogi igrači i gaming portali kategoriziraju kao jednu od najboljih horora današnje industrije videoigara: Silent Hill 2. To je jedna od onih igara koja iza sebe ima veliku količinu vjernih fanova koji ju smatraju nečim više od same igre. Četrnaest godina je prošlo od njenog dolaska na tržište i još uvijek nastavlja osvajati nove generacije igrača.

Kao veliki fanovi igre, čast nam je predstaviti specijalnog gosta ove recenzije da kaže i svoje mišljenje.

Pozdrav! Ja sam Guy Cihi! Glumim Jamesa Sunderlanda u Silent Hillu 2 i Nathana Barnesa u igri Forgotten Memories. Koje je moje današnje mišljenje o igri? Nema mnogo stvari s kojima su ljudi ostali toliko povezani prilikom odrastanja. Tako da, Silent Hill 2 je imao masivan utjecaj na ljude koji su ga odigrali. Također, bio je dio survival horor žanra koji ima predane fanove. Ali Silent Hill 2 je imao veoma ‘težak’ preokret na kraju koji je bio kao da vam je otac ubio majku. Tako da, jednostavno je preteško. Ljudi to ne mogu zaboraviti. Bez brige! Ja nisam lud! Barem tako ne mislim.“, izjavio je Guy Cihi za GamePerspectives.

silentHill2_image3Igru je kreirao Team Silent, studio sastavljen od developera propalih projekata koji su bili pred otkazom. Oni su zaslužni za prva četiri naslova u franšizi koje mnogi smatraju najboljima cijelog serijala.

Silent Hill 2 od svojih prvih trenutaka uvodi osjećaj misterije pomoću njene kvalitetno napisane priče. Igrač preuzima ulogu Jamesa Sunderlanda, osobe koja je primila pismo od svoje preminule žene u kojem piše da ga čeka na njihovom posebnom mjestu: Silent Hillu. Odmah prilikom dolaska u grad, James započinje s putovanjem u mračnu stranu ljudske psihologije potpomognute bizarnim vizualima i monstrumima iz magle.

Koje je moje mišljenje o Jamesu? Mogu se povezati s njegovim problemima. Doživio sam otrovne emocionalne tegobe. Dok nisam bio suočen s istom situacijom kao i James, ono što sam preživio je bilo opasno po život. Da, mogu razumjeti takva razmišljanja, zbunjenost i samoodricanje koje su dio preživljavanja takvih stvari. Mogao sam se prisjetiti svojeg osobnog iskustva kada je bilo potrebno iznijeti prave osjećaje. Mislim…napravio sam iskren posao i mislim da se to vidi. Nije bilo prisiljavanja. Svi su iskreno radili na njihovom dijelu projekta. Ja sam napravio isto.

Za razliku od mnogih drugih igara, Silent Hill 2 započinje s ciljanim sporim tempom. Taj rizičan i nestandardni potez studija na kraju uspijeva omogućiti osjećaj usamljenosti i paranoje na Jamesovom putu bez povratka na sigurnost. Pomoću sličnog dizajna staze, igra uspijeva u više situacija metaforički prikazati raznovrsna razmišljanja i osjećaje glavnog protagonista.

silentHill2_image4Igra dotiče mnoge ozbiljne i realistične teme patnje što u isto vrijeme mnogim ljudima pobuđuje osjećaj povezivanja i straha od realnog niza psihološkog slamanja, slabosti i negativnih unutarnjih misli. Spomenute emocije upotpunjene su glazbom i jedinstvenim zvučnim efektima koje je komponirao glazbenik Akira Yamaoka. Glazba unutar igre, iako će mnoge u početku zbuniti jer nije slična kao u mnogim drugim horor igrama, odlično povezuje sve aspekte igre u pažljivo posloženu kombinaciju vizuala, zvukova i emocija.

Nakon što su u prvom dijelu serijala iskoristili nisku vidljivost uzrokovanu gustom maglom zbog tehničkih limitacija, ona je postala veliki dio vizualnog identiteta cijele franšize. Uz radio koji se aktivira u blizini monstruma te spomenute magle, igra nudi veoma klaustrofobičnu atmosferu. Zbog velike pažnje na vizualni dizajn, Silent Hill 2 nudi niz unikatnih i do danas veoma poznatih monstruma: od medicinskih sestara koje reagiraju na svjetlost pa sve do jednog od najpoznatijeg monstruma industrije video igara, Pyramid Heada. On je početku bio dizajniran kao monstrum s maskom zbog ideje manjka humanosti. Nakon niza redizajna, glava je poprimila oblik piramide s oštrim rubovima i šiljastim kutovima koje, sudeći po riječima njenog kreatora, nagovještava mogućnost patnje. Masahiro Ito, dizajner tih monstruma, vukao je inspiraciju iz mnogih normalnih životnih situacija te radova Francisa Bacona, francuskog slikara poznatog po slikama bizarnih vizuala.

silentHill2_image6Gameplay, iako se na prvi pogled ne čini drugačijim od mnogih drugih igara sličnog žanra, nudi nešto što je rijetko koja igra uspjela. Mnogi su danas već upoznati s igrama kao što je Telltale’s The Walking Dead serijal gdje priča ovisi o igraču i njegovim odlukama. Iako je to izvanredna igra, igrači znaju da rade odluke unutar video igre te računaju na posljedice. Silent Hill 2 nudi slično upravljanje pričom, ali bez Vašeg znanja što može dovesti do 6 različitih krajeva. Slika vaše preminule žene i neki drugi objekti unutar igre, iako neupotrebljivi, imaju svoje mjesto u napredovanju priče. Također, Vaša ponašanja i kretnje unutar igre su pod promatranjem igrinih algoritama.

Glasovna gluma unutar igre je, kao i u aspektu priče, drugačija od drugih sličnih igara zbog svojeg sporijeg tempa i neobičnih, ali i neugodnih pauza. Guy Cihi, glumac iza glavnog protagonista Jamesa, uspješno je utjelovio osobu koja mora proći kroz ovu bizarnu priču te je zbog nje uspio prikupiti velik broj fanova, dok je glumica Monica Horgan sa svojom izvedbom omogućila kraj kakvog je igra ovakvog stila zaslužila.

Igra je u 2012. godini rekreirana za PlayStation 3 i Xbox 360 konzole gdje je dobila niz negativnih kritika zbog mijenjanja glasova glavnih likova, tehničkih problema i niza dizajnerskih promjena. Konami je nekoliko godina nakon izdavanja igre, izgubio izvorni kod zbog čega je morala biti rekreirana pomoću rane verzije igre. Kreatori originala također su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog navedenih promjena što je po njima narušilo identitet same igre.

silentHill2_image2Unutar dokumentarnog filma koji prikazuje rad i razmišljanja prilikom kreiranja igre Silent Hill 2, očit je trud i želja studija Team Silent za guranjem granica značenja video igara. Također, prikazane su razne snimke prilikom snimanja glumaca gdje je nažalost glasovni glumac glavnog protagonista, Guy Cihi, cenzuriran od strane Konamija.

Zašto je Konami zamutio moje lice u ‘Making Of’ videu? Mislim da je zato što sam postavljao pitanja o područjima, platformama i sličnim stvarima, te zato što su obećali mi dostaviti ugovor, ali nikad nisu. Tako da, bili su svjesni da sam osjetljiv u vezi tih stvari. Sigurno su si mislili: “Zamutimo mu lice da se ne bismo trebali brinuti o ovim dodatnim dokazima izvan onoga što smo se dogovorili”. Tako da, na toj osnovi mislim da su napravili dobar potez jer se nismo dogovorili oko toga. Ali ostavili su lica drugih ljudi koji isto nisu imali ugovor za to. Tipični Konami, zar ne? Ne mogu napraviti nešto u potpunosti točno. Uvijek je u pola točno i u pola krivo u isto vrijeme, a fanovi ostanu zbunjeni i razljućeni. Šteta. Stvarno šteta.

silentHill2_image1Silent Hill 2 nije za svakoga. Neki igrači neće razumjeti njenu emocionalnu težinu ili drugačiji način izvođenja priče. Silent Hill 2 pobuđuje strah od realnosti i ideje potencijalnog gubitka kontrole u teškim životnim situacijama kroz koje će mnogi od nas proći, bilo to bespomoćno promatranje gubitka voljene osobe, tuđa zadirkivanja, loše financijsko stanje ili bilo koji drugi problem koji na osobi ostavlja svoj trag. Realnost je da u svima nama postoji to nešto što pod pravim uvjetima može doći na vidjelo i prikazati lice koje odbijamo vjerovati da postoji.

Zbog toga smatramo da je Silent Hill 2 jedna od najboljih horor igara ikada kreiranih.

30.07.2016 Autor:  


Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

OSTALE RECENZIJE

19.06.2019

Five Nights at Freddy’s VR: Help Wanted [VIDEO RECENZIJA]

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives!

Five Nights at Freddy’s je horor franšiza s čak šest glavnih igara, niza spin-offa i knjiga te čak planiranom filmskom adaptacijom. Jednostavno rečeno, u pitanju je serijal koji je, neovisno kakva su vaša mišljenja u vezi njega, zasigurno ostavio svoj trag u žanru horor igara. Sada, više od četiri godine nakon dolaska prve igre, stigla je kolekcija prethodnih igara zajedno s nizom originalnih mini igara koje možete zaigrati u virtualnoj stvarnosti.

Tako je, svi oni nagli prepadi po kojima je poznata franšiza događat će vam se odmah ispred očiju tako da ovo sigurno nije igra za osobe koje ne podnose takav tip horora. U pitanju je point-and-click igra s jako jednostavnim pravilima – preživjeti do jutra prateći upute koje su različite u svakom naslovu. Morat ćete pratiti sigurnosne kamere, štedjeti na struji kako bi se mogli na vrijeme zaštititi i pratiti niz drugih uputa kako bi na kraju izbjegli napade lutajućih životinjskih robota. Trenutak nepažnje i bolje vam je da se pripremite za nagli napad.

Baš to preveliko oslanjanje na prepade je ono što nam osobno najviše smeta kod ovog serijala, pogotovo jer Five Nights at Freddy’s u pozadini nudi velik fokus na najmanje detalje i tajne s kojima onda fanovi slažu stvarno mračne, ali zanimljive teorije u vezi što se točno događa u svim ovim igrama.

Naravno, ti prvi prepadi u virtualnoj stvarnosti su stvarno efektivni i mogu prouzročiti jako dobru dozu panike, ali nakon već samo nekoliko njih postanu očekivani, a s time i ponekad iritantni. Ako se nas pita, takvi prepadi mogu biti puno efektivniji s boljim tempom i puno rjeđim pojavljivanjima.fiveNightsatFreddysVR_image4

Sada kada smo prošli kroz to što nas najviše muči u vezi ove igre, moramo proći kroz segmente koji stvarno zaslužuju pohvale.

Najbolja stvar u vezi ove igre jest ta da igrači nisu ograničeni prelaziti igre redom onako kako su dolazile na tržište, već jednostavno mogu pokrenuti koju god igru si zažele. Naravno, u igri još uvijek postoji osjećaj napretka jer morate prelaziti druge “teže” razine u svakoj dostupnoj igri te sakupljati niz različitih collectiblesa.

Nama najdraža mini igra je ona pod imenom Parts and Service u kojoj imate zadatak popravljati spomenute životinjske robote i oslanjati se na svoje reflekse te pamćenje redoslijeda uputa. Jako jednostavna mini igra, ali fantastično izvedena u virtualnoj stvarnosti.

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerima. Kao i u većini VR igara, ti Move kontroleri uvijek poboljšaju osjećaj virtualne stvarnosti, pogotovo u ovoj igri gdje panično provjeravate kamere te je li netko blizu vas. Kako u većini igre nema kretanja, većina igrača neće imati problema s mučninom, dok su spomenute kretnje u određenim dijelovima igre odrađeni teleportacijom.

fiveNightsatFreddysVR_image5

Unatoč našem subjektivnom prigovoru na te prepade, Five Nights at Freddy’s VR je ipak kvalitetno napravljena igra koja može biti jako zabavna u društvu, ako vam se sviđa ovakav tip horora ili ako želite krenuti u lov na tajne – nešto po čemu je ovaj serijal jako poznat.

Za količinu sadržaja koji dolazi s njegovom cijenom, Five Nights at Freddy’s VR je siguran naslov za fanove serijala, ali i odličan početak za one koji žele vidjeti zbog čega su ove igre postigle takvu popularnost.

misc
29.05.2019

Blood & Truth – Akcijski spektakl s jednom velikom manom

Autor:  

Počele su stizati recenzije za Blood & Truth, a sudeći po njihovim ocjenama, većina je oduševljena. I mi smo bili u potpunosti oduševljeni s igrom, sve dok nismo naišli na jedan problem koji nam je samo usmjerio pogled na niz manje vidljivih nedostataka s potencijalnim posljedicama na cijelo iskustvo unutar igre.

Ali prvo, malo više o samoj igri.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva koja cilja ponuditi iskustvo iz raznih holivudskih filmova. Na igri je radio London Studio koji se prethodno već dokazao s London Heist – igrom koja po nama nudi jedno od boljih VR iskustva na PSVR-u. Baš zbog toga smo imali nadu da će studio uspjeti ponoviti, ali i razviti tu formulu. S veseljem možemo reći da se upravo to i dogodilo.

U igri preuzimate ulogu bivšeg vojnika koji nakon povratka kući mora spasiti svoju obitelj od londonskog mafijaša i njegovog cilja širenja svoje organizacije. Iako ta priča realno ne nudi ništa novo, njeni segmenti su odrađeni fantastično! Pucat ćete po neprijateljima iz vozećeg auta, skakati s vrha dizalice, trčati kroz zgradu dok se sve oko vas ruši te izvoditi razne druge akrobacije unutar virtualne stvarnosti. Gameplay sistemi tijekom sličnih bitki su stvarno intuitivni – futrole za pištolje smještene su na vašem remenu, veća oružja mogu se spremiti na vaša leđa dok se dodatno streljivo nalazi na vašim prsima. To znači da ne morate pamtiti kombinacije tipki na kontroleru, već jednostavnim pokretima možete odraditi većinu gameplay elemenata unutar igre.

bloodAndTruth_image1

Sve je išlo fantastično dok nismo naletjeli na samo jedan bug koji je usmjerio svjetlo na glavni problem unutar igre. Zbog nekog razloga nam se nakon loadanja pojavilo dodatno oružje u ruci koje nismo imali mjesto za spremiti – a to znači da nikako nismo mogli osloboditi ruke za penjanje i druge slične aktivnosti. Da, Blood & Truth nema određenu tipku na kontroleru za bacanje oružja što nas je spriječilo da napredujemo u igri čim smo naletjeli na prve ljestve. Nakon nekoliko restartanja bez uspjeha, odlučili smo se vratiti na početak te misije i krenuti ispočetka. Ali tu smo samo naletjeli na sljedeći problem. Blood &Truth nema opciju za restartanje misije ili loadanje nekog prethodnog savea što znači da smo doslovno zapeli u spomenutom dijelu igre, bez mogućnosti restartanja ili čak pokretanja igre ispočetka. Jednostavno rečeno, igri nedostaju jako važne osnovne opcije.

Kao posljednju nadu za rješavanje ovog problema, odlučili smo pokrenuti igru s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom i to je zbog nekog razloga uspjelo. Mogli smo nastaviti dalje s igranjem, ali smo onda vidjeli koliko je nespretno i lošije igrati s tim kontrolerom. Iskustvo je jednostavno narušeno, pogotovo tijekom ciljanja i penjanja po raznim preprekama.

Također treba napomenuti kako igra nudi samo jednu opciju kretanja kroz prostor. Na mapama je dostupan niz točaka prema kojima se možete kretati, a sama kretnja izvedena je u potpunosti u liniji bez teleportacije. Dok neki nemaju problema s mučninom u VR igrama, ova metoda ima potencijala nekima izazvati probleme prilikom dužeg perioda igranja.

bloodAndTruth_image2

Blood & Truth je fantastična ideja za VR igru, a kvaliteta u većini dijelova igre je stvarno vidljiva! Od glumaca, glasovne glume, vizuala, glazbe, odličnog osjećaja prilikom korištenja oružja, ali i niza zanimljivih ideja koje su uspjele iskoristiti potencijale virtualne stvarnosti, Blood & Truth je u tom pogledu stvarno odlična igra koju jednostavno morate zaigrati ako imate PlayStation VR.

Dok igra trenutno nudi glavnu kampanju i mogućnost prelaženja zasebnih misija za dostizanje što bolje ocjene, London Studio planira nakon lansiranja implementirati leaderboarde, New Game +, dodatni mod s većom raznom težine, ali i niz drugih značajki.

Sveukupno gledajući, igra nudi dovoljno zabavnog sadržaja za svoju cijenu, pogotovo s objavljenim planom budućih ažuriranja, ali ovom recenzijom moramo naglasiti i njen, rijetko spomenut, nedostatak tih osnovnih opcija. Mi smo možda uspjeli zaobići naš problem, ali imajte na umu da se vama može pojaviti drugačiji problem kojeg onda ne možete riješiti restartanjem misije, loadanjem prethodnog savea ili pokretanjem igre ispočetka. Neobična odluka od strane studija, ali trenutno je tako dizajnirana igra i na vama je sada odluka koliko vam ona smeta.

misc
21.05.2019

Everybody’s Golf VR – Kvalitetna VR igra za sve generacije

Autor:  

Jednostavnost je često ključ za kvalitetnu VR igru, a Everybody’s Golf VR je baš to – single-player golf igra s opuštajućim i zanimljivim lokacijama te jednostavnim pravilima.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva u kojoj ćete igranjem golfa otključavati novu opremu, staze, modove igranja, ali i nosače palica koji će vam dijeliti savjete kako ostvariti najbolji mogući rezultat. Dok je većina igre usmjerena na sami golf, ponekad se nakon završetka staze može pojaviti kratki događaj – npr, odlazak do sljedeće staze ne baš sigurnim prečacem, slušanje glazbe sa svojom nosačicom palica ili uživanje u prirodi i pogledima.

everybody'sGolfVR_image3

Unatoč spomenutih jednostavnih pravila, igra ipak zahtijeva od vas određene vještine, najviše u procjeni utjecaja vjetra, odabiru pravilne palice, ali i vašem zamahu. Taj zamah će na početku zahtijevati malo prakse jer nepravilnim udarcem ćete često usmjeriti loptice previše desno ili lijevo.

Naš savjet za ravno ispucavanje je sljedeći: spustite palicu do poda (osjetit ćete vibraciju na kontroleru), izravnajte ju u smjeru gdje želite ispucati, odmaknite palicu bez ikakvog rotiranja i tako, bez rotiranja, zamahnite palicom željenom jačinom. Najbitniji je taj dio prije samog udarca da bude što ravniji za što precizniji udarac.

 

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerom koji dodatno može pojačati osjećaj virtualne stvarnosti. Tijekom igranja nismo niti jednom dobili osjećaj mučnine jer se unutar igre uvijek nalazite u stacionarnom položaju, bilo da se odlučite sjediti ili stajati tijekom igranja.

everybody'sGolfVR_image4

Dok igra uglavnom nudi opuštajuću atmosferu u lijepim lokacijama, ponekad stvarno zna pogoditi u pravi živac, pogotovo kad vam vjetar okrene smjer loptice i usmjeri ju lokvu pored vašeg cilja. To, ali i kada loptica stane doslovno centimetar pored rupe.

Everybody’s Golf VR je, jednostavno rečeno, kvalitetna VR igra za sve generacije. Ne zahtijeva puno od vas, ne prouzrokuje mučninu te nudi opuštajuću atmosferu za fanove golfa, ali i one koji nikad nisu imali iskustva s tim sportom. Kao laici ovog sporta, igra je uspjela nas naučiti neke osnove, ali i ponuditi dobru dozu zabave – ono što je najbitnije kod svake igre.

Napomena: Fotografije zaslona korištene u ovoj recenziji razlikuju se od vizuala u igri.

misc
25.04.2019

Days Gone – Recenziranje nedovršene igre [VIDEO RECENZIJA]

Autor:  

Nažalost, jednostavno moramo započeti ovu recenziju s tehničkom stranom Days Gonea. Gotovo sve igre stignu s određenim brojem tehničkih problema, ali Days Gone je tijekom našeg igranja nudio toliki spektar problema, pogotovo u drugoj polovici igre, da odmah na početku moramo reći da pričekate s kupnjom i istražite detaljnije o stanju ove igre. Bend Studio je dok smo radili na recenziji lansirao tri velike zakrpe, ali bez većih rezultata na stanje igre, barem u našem slučaju. Igra će sutra stići na tržište kao PlayStation 4 ekskluziva, a trenutno stanje igre je opisano u ovoj recenziji.

Riječ je o često nestabilnom fps-u dok se vozite svojim motorom, rušenju igre koje nam je uspjelo pokvariti save datoteku i to više puta, zvučnim problemima, propadanju kroz mapu, problemima s učitavanjem tekstura i LOD sistema, nemogućnošću završavanja nekih misija te neučitavanju modela i njihovih kolizija unutar svijeta. U više navrata nam se svijet oko protagonista doslovno “raspao” s rupama u podu i bez ceste, dok je većina modela bila u svojem najjednostavnijem mogućem obliku bez tekstura i kolizije.

daysGone_broken_1

Pokušali smo restartati igru i konzolu, reinstalirati igru, pokrenuti neku drugu igru da nije možda problem s hardverom, ali tehnički problemi u igri nisu nestali. To naše iskustvo uzmite kao upozorenje da dodatno istražite druge recenzije i koliko su se ovi problemi često pojavljivali drugima. Pratite Reddit, proučite tuđe recenzije, gaming portale ili gdje god već dolazite do gaming novosti i pažljivo proučite kada je pravo vrijeme za kupiti Days Gone ako je to vaš tip igre.

Ako zanemarimo sve ove probleme, krenimo s ostatkom igre.

Days Gone je open-world avanturistička igra s horor elementima u kojoj igrači preuzimaju ulogu Deacon St. Johna dvije godine nakon pandemije koja je uništila gotovo cijelo čovječanstvo. Kao u standardnim zombi filmovima i igrama, zakoni više ne postoje, a preživjeli su morali naučiti živjeti u svijetu nastanjenim hordama zombija, inficiranim životinjama, raznim klanovima i drugim opasnostima. Deacon St. John zajedno sa svojim dobrim prijateljem preživljava uz pomoć svojih motora i rješavanja misija za razne kampove, ali nakon lošeg susreta s Rippersima i pojavljivanja crnog helikoptera, priča polako počinje poprimati svoj oblik.

Proučili smo Reddit i druge forume što fanovi priželjkuju od igre i dosta njih je spomenulo kako će igrati baš zbog priče – da im je to velik faktor zbog čega razmatraju Days Gone, a ne World War Z – zombi igra koja je nedavno stigla na tržište. Dok Days Gone nudi možda već standardnu zombi priču, ipak je iznadprosječna zbog kvalitetnog scenarija i glasovne glume. Igra pogađa sve potrebne točke za dobru priču, ali njena izvedba je nažalost ispodprosječna, barem iz naše perspektive. Da malo bolje pojasnimo, igra vas uvede u zanimljivu situaciju, ali je njen tempo onda često prekinut ponekad i nepotrebnim cutscenama, loading sekvencama i crnim prijelazima.

daysGone_image2

Jedna velika pozitivna stavka u vezi igre jest njen dinamični svijet koji stvarno može predstaviti pravi izazov za igrače, pogotovo tijekom noći gdje možete naići na nemilosrdne horde sa stotine brzih zombija, inficirane vukove i vrane te druge ljude koji vas žele opljačkati ili ubiti. Prije svake misije potrebno je opskrbiti se pravim oružjem i srediti svoj motor jer ako ostanete bez goriva usred šume, kao što se nama dogodilo u jednoj prilici, morali smo se s malo municije šuljati kroz grmlja i napuštene kuće oko horde zombija, pritom izbjegavajući poznate lokacije gdje se nalazi lokalna grupa bandita. To nije bila nikakva skriptirana misija, već splet okolnosti koji nam je pružio jedno odlično iskustvo za pamćenje. Dok u igri postoji fast-travel sistem za izbjegavanje takvih situacija, morate prvo očistiti određen dio mape od neprijateljskih kampova i gnijezda sa zombijima.

Raznovrsnost tih neprijatelja je pohvalna, pogotovo zbog prisutnosti zombi djece i njihovog ponašanja u ovom svijetu. Unatoč toj raznovrsnosti, umjetna inteligencija većine njih je dosta slaba . Neprijatelji s melee oružjem će uvijek trčati direktno na vas, neovisno o situaciji i koje oružje koristite, a životinje se često ponašaju ponekad razočaravajuće. Osobno govoreći, medvjedi su životinje iz mojih noćnih mora i svaka njihova pojava, bilo u filmovima i igrama, prouzroči određenu dozu panike u meni, ali ovdje je nažalost propuštena prilika. Medvjed će u većini situacija, osim tijekom skriptiranog događaja, samo juriti nasumično dok ga vi pucate u glavu sve dok ne postane komad mesa za opskrbljivanje kampa.

Ti kampovi služit će vam za nadograđivanje vašeg motora, kupovanje novih oružja, opskrbljivanje municijom ili za spavanje, a svaki od njih ima različitu ponudu koju možete ostvariti tek kada taj specifični kamp ima dovoljno povjerenja u vas. Osim razvijanja motora, imat ćete priliku razviti mogućnosti glavnog protagonista

Jedna od zanimljivijih gameplay mehanika u igri jest mogućnost istraživanja okoline oko sebe s kojom ćete nalaziti na predmete potrebne za razvijanje molotovljevih koktela i drugih oružja, ali i pronalaženje dokaza potrebnih za rješavanje misija.

daysGone_image1

Naime, tijekom rješavanja tih misija i putovanja kroz ovaj svijet, naići ćete na niz dizajnerskih odluka koje bi mogle zasmetati nekima: od upozorenja da napuštate zonu misije ako ste htjeli odabrati drugačiji put rješavanja problema pa do prikazivanja broja živih neprijatelja u kampovima što samo umanjuje strah od opasnosti nepoznate situacije. Također, snimke glasova tijekom vožnje motorom znaju biti različitih dinamika što skroz može upropastiti dramatične i emocionalne scene.

Što se tiče korisničkog sučelja, Bend Studio je imao odličnu ideju kako kvalitetno iskoristiti touchpad na PS4 kontroleru. Naime, pri svakom pokretu prsta u određenom smjeru otvara se mapa ili drugi izbornik što s malom praksom može ubrzati cijeli proces biranja misija i unaprjeđivanja glavnog protagonista. Također treba pohvaliti činjenicu da Days Gone nudi i titlove na hrvatskom, a sudeći po dijelovima igre gdje smo ih isprobali, oni su ispravni što samo podiže sveukupnu vrijednost igre za igrače na ovom tržištu.

Što na kraju reći o igri?

Days Gone je težak za definirati- ako zanemarimo spomenute tehničke probleme, ima dijelova koji su odrađeni fantastično i zaslužuju svaku pohvalu, dok su nas te neke dizajnerske odluke više puta uspjele izbaciti iz trenutaka napetosti dobivenim dobrom pričom i dinamičnim svijetom. Nažalost, to nije još jedna vrhunska PlayStation ekskluziva na koje smo se naviknuli s God of War, Marvel’s Spider-Man, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Bloodborne i drugim igrama. Ako je to vaš tip igara, moramo ponoviti da proučite tuđe recenzije i pričekate službene zakrpe ako se ovi problemi pojavljuju i kod drugih igrača.

Napominjemo kako je ova recenzija posljednje testirana na verziji 1.03 u kojoj su još uvijek prisutni svi spomenuti problemi, dan prije službenog lansiranja igre. Također moramo nadodati kako je igra recenzirana na originalnoj PlayStation 4 konzoli.

misc

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu