Silent Hill 2: Horor koji ne gubi na relevantnosti

Dobrodošli u GamePerspectives!

Horor žanr, bilo da se priča o filmovima, knjigama ili bilo kojem drugom formatu, konstantno pomiče i oblikuje granicu naše mašte te nas odvoditi u situacije o kojima u stvarnom životu nekad ne želimo ni razmišljati. On nas približava našim unutarnjim strahovima te nas tjera na suočavanje s njima, bili oni realni ili nadnaravni. Slična situacija je i s horor igrama.

Dok se većina današnjih većih studija odmakla od njihovog kreiranja zbog financijskih razloga, glavnu ulogu preuzeli su mali indie studiji koji sa svojim idejama nastavljaju razvijati sami žanr te gurati granice igara koje su igrali u svojem djetinjstvu.

silentHill2_image5Vraćamo se u 2002. godinu, pogledati igru koju mnogi igrači i gaming portali kategoriziraju kao jednu od najboljih horora današnje industrije videoigara: Silent Hill 2. To je jedna od onih igara koja iza sebe ima veliku količinu vjernih fanova koji ju smatraju nečim više od same igre. Četrnaest godina je prošlo od njenog dolaska na tržište i još uvijek nastavlja osvajati nove generacije igrača.

Kao veliki fanovi igre, čast nam je predstaviti specijalnog gosta ove recenzije da kaže i svoje mišljenje.

Pozdrav! Ja sam Guy Cihi! Glumim Jamesa Sunderlanda u Silent Hillu 2 i Nathana Barnesa u igri Forgotten Memories. Koje je moje današnje mišljenje o igri? Nema mnogo stvari s kojima su ljudi ostali toliko povezani prilikom odrastanja. Tako da, Silent Hill 2 je imao masivan utjecaj na ljude koji su ga odigrali. Također, bio je dio survival horor žanra koji ima predane fanove. Ali Silent Hill 2 je imao veoma ‘težak’ preokret na kraju koji je bio kao da vam je otac ubio majku. Tako da, jednostavno je preteško. Ljudi to ne mogu zaboraviti. Bez brige! Ja nisam lud! Barem tako ne mislim.“, izjavio je Guy Cihi za GamePerspectives.

silentHill2_image3Igru je kreirao Team Silent, studio sastavljen od developera propalih projekata koji su bili pred otkazom. Oni su zaslužni za prva četiri naslova u franšizi koje mnogi smatraju najboljima cijelog serijala.

Silent Hill 2 od svojih prvih trenutaka uvodi osjećaj misterije pomoću njene kvalitetno napisane priče. Igrač preuzima ulogu Jamesa Sunderlanda, osobe koja je primila pismo od svoje preminule žene u kojem piše da ga čeka na njihovom posebnom mjestu: Silent Hillu. Odmah prilikom dolaska u grad, James započinje s putovanjem u mračnu stranu ljudske psihologije potpomognute bizarnim vizualima i monstrumima iz magle.

Koje je moje mišljenje o Jamesu? Mogu se povezati s njegovim problemima. Doživio sam otrovne emocionalne tegobe. Dok nisam bio suočen s istom situacijom kao i James, ono što sam preživio je bilo opasno po život. Da, mogu razumjeti takva razmišljanja, zbunjenost i samoodricanje koje su dio preživljavanja takvih stvari. Mogao sam se prisjetiti svojeg osobnog iskustva kada je bilo potrebno iznijeti prave osjećaje. Mislim…napravio sam iskren posao i mislim da se to vidi. Nije bilo prisiljavanja. Svi su iskreno radili na njihovom dijelu projekta. Ja sam napravio isto.

Za razliku od mnogih drugih igara, Silent Hill 2 započinje s ciljanim sporim tempom. Taj rizičan i nestandardni potez studija na kraju uspijeva omogućiti osjećaj usamljenosti i paranoje na Jamesovom putu bez povratka na sigurnost. Pomoću sličnog dizajna staze, igra uspijeva u više situacija metaforički prikazati raznovrsna razmišljanja i osjećaje glavnog protagonista.

silentHill2_image4Igra dotiče mnoge ozbiljne i realistične teme patnje što u isto vrijeme mnogim ljudima pobuđuje osjećaj povezivanja i straha od realnog niza psihološkog slamanja, slabosti i negativnih unutarnjih misli. Spomenute emocije upotpunjene su glazbom i jedinstvenim zvučnim efektima koje je komponirao glazbenik Akira Yamaoka. Glazba unutar igre, iako će mnoge u početku zbuniti jer nije slična kao u mnogim drugim horor igrama, odlično povezuje sve aspekte igre u pažljivo posloženu kombinaciju vizuala, zvukova i emocija.

Nakon što su u prvom dijelu serijala iskoristili nisku vidljivost uzrokovanu gustom maglom zbog tehničkih limitacija, ona je postala veliki dio vizualnog identiteta cijele franšize. Uz radio koji se aktivira u blizini monstruma te spomenute magle, igra nudi veoma klaustrofobičnu atmosferu. Zbog velike pažnje na vizualni dizajn, Silent Hill 2 nudi niz unikatnih i do danas veoma poznatih monstruma: od medicinskih sestara koje reagiraju na svjetlost pa sve do jednog od najpoznatijeg monstruma industrije video igara, Pyramid Heada. On je početku bio dizajniran kao monstrum s maskom zbog ideje manjka humanosti. Nakon niza redizajna, glava je poprimila oblik piramide s oštrim rubovima i šiljastim kutovima koje, sudeći po riječima njenog kreatora, nagovještava mogućnost patnje. Masahiro Ito, dizajner tih monstruma, vukao je inspiraciju iz mnogih normalnih životnih situacija te radova Francisa Bacona, francuskog slikara poznatog po slikama bizarnih vizuala.

silentHill2_image6Gameplay, iako se na prvi pogled ne čini drugačijim od mnogih drugih igara sličnog žanra, nudi nešto što je rijetko koja igra uspjela. Mnogi su danas već upoznati s igrama kao što je Telltale’s The Walking Dead serijal gdje priča ovisi o igraču i njegovim odlukama. Iako je to izvanredna igra, igrači znaju da rade odluke unutar video igre te računaju na posljedice. Silent Hill 2 nudi slično upravljanje pričom, ali bez Vašeg znanja što može dovesti do 6 različitih krajeva. Slika vaše preminule žene i neki drugi objekti unutar igre, iako neupotrebljivi, imaju svoje mjesto u napredovanju priče. Također, Vaša ponašanja i kretnje unutar igre su pod promatranjem igrinih algoritama.

Glasovna gluma unutar igre je, kao i u aspektu priče, drugačija od drugih sličnih igara zbog svojeg sporijeg tempa i neobičnih, ali i neugodnih pauza. Guy Cihi, glumac iza glavnog protagonista Jamesa, uspješno je utjelovio osobu koja mora proći kroz ovu bizarnu priču te je zbog nje uspio prikupiti velik broj fanova, dok je glumica Monica Horgan sa svojom izvedbom omogućila kraj kakvog je igra ovakvog stila zaslužila.

Igra je u 2012. godini rekreirana za PlayStation 3 i Xbox 360 konzole gdje je dobila niz negativnih kritika zbog mijenjanja glasova glavnih likova, tehničkih problema i niza dizajnerskih promjena. Konami je nekoliko godina nakon izdavanja igre, izgubio izvorni kod zbog čega je morala biti rekreirana pomoću rane verzije igre. Kreatori originala također su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog navedenih promjena što je po njima narušilo identitet same igre.

silentHill2_image2Unutar dokumentarnog filma koji prikazuje rad i razmišljanja prilikom kreiranja igre Silent Hill 2, očit je trud i želja studija Team Silent za guranjem granica značenja video igara. Također, prikazane su razne snimke prilikom snimanja glumaca gdje je nažalost glasovni glumac glavnog protagonista, Guy Cihi, cenzuriran od strane Konamija.

Zašto je Konami zamutio moje lice u ‘Making Of’ videu? Mislim da je zato što sam postavljao pitanja o područjima, platformama i sličnim stvarima, te zato što su obećali mi dostaviti ugovor, ali nikad nisu. Tako da, bili su svjesni da sam osjetljiv u vezi tih stvari. Sigurno su si mislili: “Zamutimo mu lice da se ne bismo trebali brinuti o ovim dodatnim dokazima izvan onoga što smo se dogovorili”. Tako da, na toj osnovi mislim da su napravili dobar potez jer se nismo dogovorili oko toga. Ali ostavili su lica drugih ljudi koji isto nisu imali ugovor za to. Tipični Konami, zar ne? Ne mogu napraviti nešto u potpunosti točno. Uvijek je u pola točno i u pola krivo u isto vrijeme, a fanovi ostanu zbunjeni i razljućeni. Šteta. Stvarno šteta.

silentHill2_image1Silent Hill 2 nije za svakoga. Neki igrači neće razumjeti njenu emocionalnu težinu ili drugačiji način izvođenja priče. Silent Hill 2 pobuđuje strah od realnosti i ideje potencijalnog gubitka kontrole u teškim životnim situacijama kroz koje će mnogi od nas proći, bilo to bespomoćno promatranje gubitka voljene osobe, tuđa zadirkivanja, loše financijsko stanje ili bilo koji drugi problem koji na osobi ostavlja svoj trag. Realnost je da u svima nama postoji to nešto što pod pravim uvjetima može doći na vidjelo i prikazati lice koje odbijamo vjerovati da postoji.

Zbog toga smatramo da je Silent Hill 2 jedna od najboljih horor igara ikada kreiranih.

30.07.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Helldivers 2 | RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

13.03.2024

Speedlink Strike NX – jeftin zamjenski bežični kontroler za PC i PS3 | RECENZIJA

Autor:  

Nakon što je 2K odlučio ugasiti prodaju svoje igre Spec Ops: The Line, odlučili smo obrisati prašinu sa svoje PlayStation 3 konzole, zamijeniti njenu termalnu pastu i uskočiti u jednu od najboljih ratnih igara ikad napravljenih, ali smo naišli na mali problem. Naš jedini PlayStation 3 kontroler nije radio, stoga smo išli vidjeti po lokalnim trgovinama što nude od jeftinih zamjenskih kontrolera za tu konzolu.

Naravno, mogli smo nabaviti originalni kontroler u trgovinama kao što su Game Electronic i Fidia, ali zanimalo nas je kako funkcioniraju neslužbene zamjene i prvo na što smo naletjeli jest bežični kontroler od Speedlinka pod imenom Strike NX. Naime, ovaj kontroler sigurno spada u kategoriju jeftine zamjene jer smo ga nabavili za samo 20€ tako da nam očekivanja, jednostavno rečeno, nisu bila visoka.

Speedlink Strike NX_1

Na naše iznenađenje, Strike NX radi svoj posao kao što je reklamirano na samoj kutiji, a sama kvaliteta kontrolera nije loša za zamjenski kontroler za PC i PS3. Nakon što smo napunili njegovu bateriju i spojili ga s konzolom, kontroler je najnormalnije funkcionirao s glavnim izbornikom i svim igrama koje smo isprobali.

Što se tiče dizajna, naravno da nije najudobniji kontroler kojeg smo koristili, ali ništa nije ometalo tijekom igranja (kao što je to na primjer radio Havitov G85 za PS2). Iz prve smo mislili kako će D-pad i tipke A,B,X,Y predstavljati problem jer se nalaze na nižoj poziciji od ostatka kontrolera, ali tijekom više sati igranja nismo primijetili neku dozu neudobnosti.

Analogne palice nalaze se u donjoj sredini kontrolera, slično kao što to nude drugi PlayStation kontroleri, a između njih se nalazi indikator s lampicama koje predstavljaju traženje signala, uparenost s konzolom ili PC-jem te njegovo punjenje.

Speedlink Strike NX_2

Naime, njegovi triggeri su nešto što se nekima možda neće svidjeti. Teško je za opisati riječima, ali povratne informacije od tih tipki nisu baš sjajne jer imaju “mekani” otpor kod pritiska. Cijelo vrijeme smo imali osjećaj kao da ih možemo još više pritisnuti, ali nas je bilo strah da ćemo ih tako slomiti. Unatoč tome, očito smo se navikli na taj sistem otpora i mogli smo najnormalnije igrati, ali vidimo da će nekima ovo vjerojatno predstavljati problem.

Još jedna stvar koja nas je jako zanimala kod ovakvog kontrolera jesu njegove analogne palice – kakav je deadzone i koliko je ugodno igrati s njima. Tu smo često nailazili na probleme s jeftinim kontrolerima, ali Strike NX nas je opet iznenadio. Deadzone je dosta malen s obzirom na cjenovni rang kontrolera, a analogne palice pružaju dobar otpor i omogućavaju glatke i manje pokrete.

Što se tiče njegovih tehničkih specifikacija, igrači mogu birati između DirectInputa i Xinputa, dok udaljenost od USB-a do koje kontroler prihvaća inpute jest oko deset metara. Iako nismo imali problema s udaljenošću, fizičke prepreke između USB-a i kontrolera mogu stvarati probleme kod samog signala – nešto što je napomenuto i na samoj kutiji. Njegova baterija od 400mAh puni se uz pomoć micro-USB kabla, a spomenuti indikator na kontroleru prestat će svijetliti kad je napunjena. Praznom kontroleru treba oko dva sata da se u potpunosti napuni, dok se iz njega može izvući do osam sati igranja. Također, kontroler će se ugasiti nakon nekog perioda neaktivnosti, dok ga je moguće ponovno upaliti s tipkom Mode.

Speedlink Strike NX_3

Ukratko rečeno, Strike NX može odlično poslužiti kao zamjenski kontroler, pogotovo kad se u obzir uzme njegova cijena od 20€. Smatramo da se tako i treba gledati na ovaj proizvod jer bilo kakve usporedbe dugotrajnosti i kvalitete s onim najboljim na tržištu jednostavno nisu pravedne. Što se tiče njegove dostupnosti na našem tržištu, kratkim pretraživanjem na Googleu možete vidjeti da gotovo svi IT dućani u Hrvatskoj imaju ili su imali na stanju ovaj specifičan kontroler. Unatoč tome što su rezultati pretraživanja bili pretrpani različitim ponudama, količina samih recenzija je zapravo jako mala zbog čega smo odlučili malo usmjeriti pozornost na ovaj jeftini kontroler i dati naše ‘zeleno svjetlo’ ako tražite neko privremeno rješenje.

Speedlink Strike NX_7

A mi se sada vraćamo igrat Spec Ops: The Line (najozbiljnije, dajte šansu ovoj igri ako ju niste zaigrali i možete ju negdje nabaviti).

misc
08.03.2024

Helldivers 2 | RECENZIJA

Autor:  

Naše recenzije u većini situacija imaju određenu strukturu – od najave, objašnjavanja samih gameplay elemenata i tehničkog stanja, analiziranja priče i na kraju sažetak oko našeg sveukupnog mišljenja. Ovog puta ćemo malo prekršiti to pravilo jer krećemo od samog zaključka: Helldivers 2 je fantastična igra koja samopouzdano uzima PvE žanr i dostavlja iskustvo vrijedno igranja – pogotovo ako ste fan teme filma Starship Troopers i co-op igara gdje vaša uloga i taktika imaju utjecaj na uspješnost prelaska misija!

S obzirom na to da taj zaključak nije ništa novo, pogotovo kad se pogleda impresivna prodajna statistika, dosadašnja količina pozitivnih ocjena od strane igrača i mnogobrojne objave hvaljenja na društvenim mrežama i forumima, ipak smo htjeli napisati i naša mišljenja jer ova igra zaslužuje što je više pozornosti.

Što je zapravo Helldivers 2

Najjednostavnije rečeno, u pitanju je akcijska online co-op igra u kojoj imate zadatak braniti Super Zemlju i svoje kolonije od raznih vanzemaljskih prijetnji.

Helldivers 2_rec_4

Da, ovo je nastavak i tehnički nastavlja priču iz jedinice, ali napominjemo da to ne predstavlja nikakvu prepreku za nove igrače koji razmišljaju dati šansu ovom naslovu jer Helldivers 2 u prvom planu ima svoje gameplay sisteme u kombinaciji sa satiričnom tematikom ‘širenja upravljane demokracije’. Jako inspirirano filmom Starship Troopers, igra vas stavlja u ulogu vojnika koji služi toj Super Zemlji gdje  branite/širite svoj način života – povjerenje u “demokraciju” gdje je glasanje kontrolirano odlukama vladinih računala te je zabranjeno suprotstavljanje tom sistemu kontrole i same kolonizacije iza koje stoji cilj iskorištavanja vanzemaljskih resursa za svoje dobro.

Što se tiče gameplay mehanika, Helldivers 2 je raspodijeljen na manje odvojene misije čiji rezultati utječu na sveukupni napredak vojske u obrani ili osvajanju određenog planeta. Drugim riječima, svi zajedno radimo prema istom cilju savladavanja vanzemaljske prijetnje, dok developeri kao GM-ovi u društvenim igrama periodično uvode nove događaje i promjene u tijeku sveukupne priče.

Helldivers 2_rec_5

Prije svake misije morate se dobro pripremiti za zadatak kojeg ste odabrali – od najboljih oružja za neprijatelje koji vas čekaju pa do raznih pojačanja koja će vam pomoći u probijanju kroz horde neprijatelja do svojeg glavnog zadatka. Ta pojačanja pod imenom Stratagems možete pozvati unošenjem posebnog koda kako bi pozvali orbitalne napade, dodatno streljivo, automatske turrete, lasere te druge defenzivne i ofenzivne napade.

Mogućnost nabavka tih oružja i Stratagema povezana je sa sistemom nadogradnje svojeg lika, a dostupne su i razne nadogradnje za cijeli tim koje se otključavaju uz pomoć svojeg broda u kojem se pripremate za sljedeću misiju.

Helldivers 2_rec_3

Što se tiče same težine, preporučujemo za nove igrače da na početku idu sporijim tempom. Pokrenite nekoliko solo misija na najlakšim težinama kako bi se upoznali sa svojim brodom, kartom za odabir misija, oružjima, Stratagem sistemom i što sve možete pronaći na odabranom planetu. Iako možda želite što prije sustići prosječan level svoje ekipe igrajući s njima, zbog totalnog kaosa u većim razinama težine često je teško fokusirati se na učenje mehanika igre, već ste tada usmjereni samo na praćenje i pucanje.

Co-op kultura

Ima ona izjava ‘I loša co-op igra može biti zabavna u dobrom društvu’, ali Helldivers 2 sa sobom dovodi odličnu formulu gameplay elemenata zbog koje za nas spada visoko na listi kvalitetnih co-op igara. Dok je fokus usmjeren na surađivanje u borbi protiv divovskih kukaca i robotske vojske, igra nudi jednu jako zanimljivu mehaniku koja uvodi dobru dozu dinamike u svakom meču – friendly fire.

Helldivers 2_rec_7

Ta ideja uvijek upaljene friendly fire opcije u online igri možda ne zvuči baš najprimamljivije za neke, pogotovo za one koji traže isključivo co-op iskustvo, moramo naglasiti da efekt te opcije ima fantastičan utjecaj na generiranje zabavnih priča u gotovo svakoj misiji. Bez brige, prestat ćete brojati koliko puta ste slučajno razvalili cijeli tim s krivo bačenom granatom ili se slučajno pronašli na meti tuđeg turreta ili granatiranja. To je jednostavno dio iskustva, a kako igra dolazi s dobrom dozom crnog humora i satire, te greške u kombinaciji sa situacijama gdje jedva preživljavate valove neprijatelja jednostavno sjedaju u cijelu tematiku Helldiversa. Dokaz tome je cijela pozitivnija kultura koja se stvorila iza ove online igre – što je često oksimoron u gamingu.

Helldivers 2_rec_2

Društvene mreže preplavljene su pozivima za širenje spomenute upravljane demokracije, snimkama humorističnih situacija koje se svima redovno pojavljuju tijekom misija pa do raznih savjeta i taktika kako bolje igrati. Naravno da je ovako popularna igra uspjela privući i neke toksične igrače – to je jednostavno neizbježno, ali njihov broj je za sada gotovo neprimjetan. Čak smo vidjeli na društvenim mrežama da su neki pokrenuli potrage za igračima koji ne surađuju, već namjerno blokiraju napredak u misijama.

Budućnost upravljane demokracije

Teško je recenzirati live-service igru jer svako sljedeće ažuriranje može uvesti tražene zakrpe koje rješavaju prisutne tehničke probleme, ali i novi sadržaj zbog kojih će gotovo svaka recenzija u jednom trenutku biti netočna i zastarjela. Na primjer, primarne kritike tijekom prvih nekoliko tjedana bile su usmjerene prema nestabilnim serverima zbog velike navale novih igrača. Ti problemi su sada, barem za većinu igrača, riješeni.

Helldivers 2_rec_8

Jako nas zanima u kojem smjeru će Arrowhead usmjeriti ovaj naslov, a za trenutno objavljene planove vjerujemo da će podići igru na još bolju razinu. Vrijeme će pokazati što će biti Helldivers 2 za nekoliko godina te hoće li studio pravilno iskoristiti ovaj velik skok u popularnosti na samom početku, ali za sada smo veoma optimistični oko budućnosti ovog naslova.

Pouka za neke

Helldivers 2 je još jedan dokaz kako neki najveći AAA razvojni studiji, jednostavno rečeno, imaju krive prioritete kod razvijanja online igara. Ovo je igra s poštenom cijenom, glavnim izbornikom koji vas konstantno ne usmjerava na online trgovinu i bez nekih sivih taktika manipuliranja mnogobrojnim valutama i kockarskih sistemima kako bi iz vas izvukli što je više novaca.

Helldivers 2_rec_22

Helldivers 2 je dašak svježeg zraka u ovoj industriji čiji neki najveći igrači tijekom posljednjeg desetljeća polako, ali sigurno guraju i opravdavaju granice neetičkih načina zarađivanja na samim fanovima. Bilo da je u pitanju napuhana poslovna struktura, korporativno vodstvo ili kombinacija nekih drugih razloga, zamutila se granica kod pitanja što dolazi prvo – igra ili poslovni model. Baš zbog toga je važno istaknuti igre kao što je Helldivers 2 jer je on dokaz kako je moguće doći do zarade s dobrom igrom, dobrom idejom, ali i dobrom voljom samog studija.

Što na kraju reći?

Helldivers 2 je igra koju ćemo sigurno nastaviti igrati dalje. Njena jednostavna, ali veoma zarazna struktura kraćih misija potpomognuta fantastičnom glazbom i napetim neskriptiranim avanturama konstantno nas je dovodila u situacije gdje tijekom igranja komentiramo “Ajmo još samo jednu rundu” što bi se na kraju razvuklo do ranih jutarnjih sati – nešto što nije zabavno kada se treba rano ujutro dići za posao. Sve u svemu, od nas sigurno imate preporuku za ovu igru i nadamo se da se jednog dana vidimo u obrani upravljane demokracije!

misc
16.01.2024

The Last of Us Part II Remastered | RECENZIJA

Autor:  

Mislim da nije problem doći do zaključka da je većina nas ostala malo zbunjena kad se pojavio prvi trailer za The Last of Us Part II Remastered. Igra je originalno došla 2020. godine, tako da ta riječ “remastered” sigurno iskače za mnoge, a dovoljno je pogledati samo komentare na tom prvom traileru gdje se ljudi sarkastično prisjećaju “davnih” dana kada su prvi zaigrali original. Idemo provjeriti je li ovo zapravo jedan od onih nepotrebnih remastera ili nešto što zaslužuje vašu pozornost, pogotovo ako ste fan serijala.

Kriva riječ?

Niti četiri godine nakon što je original stigao kao PlayStation 4 ekskluziva, Sony i Naughty Dog su odlučili lansirati remastered verziju svoje igre The Last of Us Part II. Kad čujemo riječ ‘remastered’, automatski mislimo na primjetna vizualna poboljšanja i prilagođavanje igre za novi hardver i nove platforme. Koliko je zapravo The Last of Us Part II Remastered vizualno bolji od originala – naslov koji još uvijek stoji kao jedna od vizualno najljepših igara na tržištu?

The Last of Us Part 2 Remastered_11

Ta razlika, barem po nama, i nije baš očita. S tehničke perspektive, nudi nativnu 4K rezoluciju u Fidelity modu, 1440p upscaleano na 4K u Performance modu, otključani framerate za podržane televizije, bolje teksture i sjene i prikazivanje veće udaljenosti s LoD sistemom, ali taj “skok” u vizualima je premalen za Remastered kategoriju.

Da nas ne shvatite krivo, igra izgleda fenomenalno i uspijeva pružati one ‘wow’ efekte s količinom detalja na ekranu, realističnim osvjetljenjem i vrhunskim animacijama koje, po nama, Naughty Dog predvodi u današnjoj industriji videoigara. Ali te pohvale možemo i usmjeriti na original jer pruža isti taj ‘wow’ efekt.

The Last of Us Part II Remastered_1

Što se tiče optimizacije, The Last of Us Part II Remastered je funkcionirao odlično – framerate je bio stabilan, neovisno u kakvoj situaciji se nalazili, a tijekom našeg igranja nismo primijetili neke tehničke probleme.

Iz te tehničke perspektive, ovo više funkcionira kao PS5 prilagodba koju studiji inače pružaju besplatno. Da je samo to u pitanju, bili bi iznimno kritični prema ovom naslovu, ali The Last of Us Part II Remastered po nama više funkcionira kao neka direktorska kolekcija sadržaja za fanove igre. “Remastered” tehnički nije kriva riječ, ali ne opisuje dovoljno dobro što se tu sve nalazi.

Return to No Return

Jedna od glavnih značajki ovog remastera jest dolazak novog roguelike moda pod imenom No Return gdje možete testirati svoje borbene vještine i preživljavanje u okrutnom The Last of Us Part svijetu. Prilikom pokretanja nove runde, pred vama će stajati niz izazova koje vode prema glavnom suočavanju s glavnim neprijateljem runde. Svaki taj izazov dolazit će s nasumično odabranim ciljem, tipom neprijatelja, modovima koji mijenjaju gameplay i vizuale te opcionalnim zadacima koje možete izvršiti prije kraja izazova kako bi osvojili što više resursa za nadogradnju i pripremu za sljedeći izazov.

The Lasst of Us Part II Remastered_9

Nakon svakog uspješnog izazova, vraćate se u svoj ‘hub’ gdje možete unaprijediti i kupiti novo oružje te nadograditi svoje vještine – slično kao i u osnovnoj igri. Naime, u slučaju da ne uspijete preživjeti izazov, cijeli vaš napredak prema glavnom neprijatelju, u razvijanju lika i prikupljenim oružjima se resetira na početak. Jedino što ostaje otključano, pod uvjetom da ste ih otključali, su novi likovi s kojima možete započeti sljedeću rundu, dodatni vizuali te razni gameplay modovi koji će se nasumično pojavljivati u vašim sljedećim pokušajima prelaska runde.

The Lasst of Us Part II Remastered_6

The Last of Us Part II sveukupno nudi stvarno napete borbene sekvence, a ovaj No Return mod usmjerava fokus samo na njih. U emocionalnoj teškoj igri kao što je ova, imati ovaj roguelike mod gdje možete bez razmišljanja o tmurnim temama uživati u napetim borbama jest nešto što nismo ni znali da nam treba kao fanovima ovog serijala.

Proviri iza kulisa

The Last of Us Part II Remastered dolazi s hrpom komentara i informacija o samom razvoju ove igre – od komentara direktora i glumaca pa do prikazivanja segmenata igara koji nisu završili u finalnom proizvodu. Osobno, ovo nam je bio najzanimljiviji dio ove kolekcije jer volimo slušati o kreativnim odlukama, idejama i zanimljivim anegdotama koje stoje iza velikih projekata kao što su filmovi i videoigre.

The Lasst of Us Part II Remastered_2

Igru se sada može pokrenuti s komentarima razvojnog tima koji se pojavljuju tijekom cutscene sekvenci gdje prepričavaju svoja iskustva tijekom glume, kako ih je direktor navodio, ali i raspravljaju o samim događajima igre. Baš je očita predanost cijelog glumačkog tima u rađenju ove igre – od praćenja detalja govora tijela glumaca pa do same logike razmišljanja i ponašanja svakog od njih, dajući ideje što bi njihov lik napravio u ovoj situaciji. Tu su i komentari od Neila Druckmanna o redateljskim odlukama tijekom planiranja i snimanja ključnih dijelova igre – zbog čega je odabrao određene pokrete kamerom te zašto je izbacio neke zanimljive rečenice od glavnih likova koje su originalno bile u scenariju.

The Lasst of Us Part II Remastered_4

Uz vizualne koncepte koji prikazuju likove i kako su originalno zamišljene neke ključne scene unutar igre, The Last of Us II Remastered nudi i tri nedovršena, ali igriva segmenta igre koji nisu završili u originalnoj igri. Ti leveli su također ispunjeni raznim komentarima razvojnog tima – od toga što su htjeli postići s njima i zbog čega su uklonjeni. Naravno, kako su u pitanju nedovršeni segmenti, animacije nisu na razini ostatka igre i većina glasovne glume nije implementirana, ali to baš i je cilj tih levela – prikazati sam proces razvijanja kojeg rijetko viđaju oni koji nisu u industriji razvijanja videoigara.

The Lasst of Us Part II Remastered_3

Kao netko tko je uvijek gledao one kratke Making Of dokumentarce na DVD-ima iz videoteke, imamo same riječi pohvale za ovaj cijeli ‘Behind the Scenes’ dio jer nam je dao uvid u kreativu iza velikog projekta kao što je The Last of Us Part II.

…ali to nije sve

Uz spomenuti uvid u razvojni dio ove igre te novi roguelike mod, ovo Remastered izdanje nudi Speedrun mod putem kojeg se možete natjecati za najbrže moguće vrijeme u prelasku igre, ali Guitar Free Play mod s kojim možete iz izbornika pokrenuti segment koji je oduševio mnoge fanove igre. Kao što i samo ime nagovještava, tu možete kao Ellie, Joel ili kompozitor Gustavo Santaolalla malo odmoriti i uživati u sviranju gitare.

The Lasst of Us Part II Remastered_8

Naime, i ovaj dio je dobio unaprjeđenje jer sad možete otključati nove gitare, uključujući i bendžo, ali i koristiti razne pedale za efekte. Te gitare, kao i većinu novog dodatnog sadržaja, možete otključati uz pomoć bodova koje dobivate igranjem glavne igre i uz pomoć No Return moda. U slučaju da ste prethodno prešli igru, kada prebacite svoju save datoteku na PlayStation 5, automatski ćete primiti veću količinu bodova koji će biti dovoljni za većinu zaključanog sadržaja.

The Last of Us Part II Remastered_10

Te bodove moći ćete koristiti za otključavanje i hrpu novih vizualnih i zvučnih filtera kako bi dodatno prilagodili igru svojim željama. Dok ti neki filteri samo malo mijenjaju boju ili stil, na listi se nalazi i filter koji pretvara igru u nepregledni 8-bit kaos na ekranu. Spojite taj efekt zajedno s 4-bit zvučnim efektima i pred vama se nalazi nova razine težine igre.

The Lasst of Us Part II Remastered_7

Spomenuti bodovi se mogu koristiti i za otključavanje raznih gameplay modifikatora koje možete koristiti unutar igre – od beskonačne količine municije pa do moda s kojim jedan metak zaustavlja neprijatelja.

Stvar perspektive

The Last of Us Part II Remastered možda sa sobom ima pomalo zbunjujuće ime, ali kada rastavite ovaj cijeli paket i pogledate što se sve u njemu nalazi, možemo lako doći do zaključka kako je ovo dodatna kolekcija za svakog fana koji je uživao u igri i njenoj priči.

The Last of Us Part 2 Remastered_16

Od novog roguelike moda, informacija o razvoju igre pa do hrpe novog sadržaja koje je moguće otključati, ovo Remastered izdanje pružat će hrpu dodatnih sati za one koje žele iskusiti još više The Last of Us svijeta. Što se tiče igrača koji tek planiraju zaigrati ovaj naslov, ovo je bez ikakve sumnje najbolja verzija igre.

misc
21.11.2023

Vaesen – Nordic Horror Roleplaying: The Lost Mountain Saga | RECENZIJA

Autor:  

Free League Publishing je prije tri godine uspješno dostavio temu nordijskog folklora i starih mitova iz Skandinavije sa svojom društvenom horor igrom Vaesen – Nordic Horror Roleplaying, a to pokazuju visoke ocjene od igrača i recenzenata, ali i čak tri osvojene ENNIE nagrade. Mi u GamePerspectivesu smo bili oduševljeni s idejama koje je predstavio Vaesen – od drugačijeg pristupa borbe s čudovištima koje drugi ljudi ne vide, izvanredno napisanog svijeta pa do sveukupne prezentacije cijele glavne knjige. Sada se pred nama nalazi The Lost Mountain Saga – najnovija ekspanzija koja fanovima ove igre dovodi novu priču iza koje stoji glumica Ellinor DiLorenzo.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_1

The Lost Mountain Saga vraća nas u Švedsku tijekom devetnaestog stoljeća sa zadatkom rješavanja novih misterija ispunjenim tragedijama, ali i nadnaravnim bićima – pojavama zbog kojih je glavna knjiga s pravilima došla na toliki pozitivni glas među fanovima društvenih igara. Bez ulaska u teritorij spoilera, The Lost Mountain Saga istražuje misterij iza tragedije u obližnjem rudniku koja je odnijela više života, tragične sudbine novih likova koje ćete susreti tijekom igranja, pa do istraživanja pozadine planinskog lanca po kojem je ova priča nazvana. Cijela ova ekspanzija ispunjena je zanimljivim idejama i detaljnim opisima lokacija, likova i događaja koje GM može iskoristiti za fantastičnu novu kampanju sa svojim društvom.

Tada su se počeli nizati neobjašnjivi događaji. Radnici, čak i iskusni rudari koji su godinama radili u rudniku bakra , odjednom bi se izgubili ili gadno pali. Neki bi prijavili da su čuli zastrašujuće zvukove koji dolaze iz mračnih špilja. Rudnici nisu bili jedino mjesto gdje su se događali takvi neobjašnjivi događaji. Usjevi bi iznenada planuli. Kravlje mlijeko bi se pretvorilo u pepeo. Spaljena tijela životinja bila bi pronađena razbacana po okolnoj šumi. Na kraju su ljudi tvrdili da se kasno noću iz rudnika može čuti plač male djece.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_2

Kao što smo već spomenuli, igra prolazi kroz niz tragičnih događaja koje će imati velikog utjecaja na samu priču, a GM će biti upozoren prilikom svakog poglavlja što se u njemu nalazi – od tema nasilja, zlostavljanja pa do opisivanja mentalnih problema.

Sve bitne informacije i opisi bili su predstavljeni na jednostavan način tako da sam osobno kao GM te kampanje uživao u čitanju knjige, smišljajući ideje u glavi kako će koji dio kampanje biti posložen, ali i oduševljeno pratio zanimljivu kombinaciju mračnih i tragičnih tema s određenom dozom humora – nešto što je DiLorenzo odlično spojila u jednu cjelinu vrijednog igranja.

Vaesen The Lost Mountain Saga_ recenzija_4

Naravno, ovo je ekspanzija tako da morate prethodno pročitati glavnu knjigu jer se tamo nalaze opisi Year Zero Enginea, svih gameplay sistema i entiteta koje će te susreti u svojoj priči. The Lost Mountain Saga ne troši vaše vrijeme i odmah kreće sa svim potrebnim informacijama za pokretanje nove avanture, a cijeli sadržaj knjige koji je rasprostranjen na sveukupno 82 stranice prolazi kroz sve što vam treba, slično kao i s glavnom knjigom – potpomognuto kvalitetnim crtežima, kartama i brzim pristupom potrebnim statistikama.

Sve u svemu, The Lost Mountain Saga je odličan dodatak ovoj horor igri, a DiLorenzo je sa svojim stilom pisanja i idejama olakšala pristup sastavljanju ove nove kampanje koju, ako ste fan Vaesena, jednostavno morate zaigrati. Naravno, ovo je društvena igra tako da puno toga ovisi o GM-u i interesu svih igrača za stolom, ali Vaesen i The Lost Mountain Saga su ponudili sve moguće alate i ideje kako bi to iskustvo bilo što lakše, zanimljivije i jednostavno zabavnije. Tako da, sakupite svoju ekipu, pripremite svoje likove, pustite ambijentalnu glazbu i zakoračite ponovno u misteriozni sjever gdje vas sada čeka The Lost Mountain Saga.

Vaesen The Lost Mountain Saga_recenzija_5

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA