Silent Hill 2: Horor koji ne gubi na relevantnosti

Dobrodošli u GamePerspectives!

Horor žanr, bilo da se priča o filmovima, knjigama ili bilo kojem drugom formatu, konstantno pomiče i oblikuje granicu naše mašte te nas odvoditi u situacije o kojima u stvarnom životu nekad ne želimo ni razmišljati. On nas približava našim unutarnjim strahovima te nas tjera na suočavanje s njima, bili oni realni ili nadnaravni. Slična situacija je i s horor igrama.

Dok se većina današnjih većih studija odmakla od njihovog kreiranja zbog financijskih razloga, glavnu ulogu preuzeli su mali indie studiji koji sa svojim idejama nastavljaju razvijati sami žanr te gurati granice igara koje su igrali u svojem djetinjstvu.

silentHill2_image5Vraćamo se u 2002. godinu, pogledati igru koju mnogi igrači i gaming portali kategoriziraju kao jednu od najboljih horora današnje industrije videoigara: Silent Hill 2. To je jedna od onih igara koja iza sebe ima veliku količinu vjernih fanova koji ju smatraju nečim više od same igre. Četrnaest godina je prošlo od njenog dolaska na tržište i još uvijek nastavlja osvajati nove generacije igrača.

Kao veliki fanovi igre, čast nam je predstaviti specijalnog gosta ove recenzije da kaže i svoje mišljenje.

Pozdrav! Ja sam Guy Cihi! Glumim Jamesa Sunderlanda u Silent Hillu 2 i Nathana Barnesa u igri Forgotten Memories. Koje je moje današnje mišljenje o igri? Nema mnogo stvari s kojima su ljudi ostali toliko povezani prilikom odrastanja. Tako da, Silent Hill 2 je imao masivan utjecaj na ljude koji su ga odigrali. Također, bio je dio survival horor žanra koji ima predane fanove. Ali Silent Hill 2 je imao veoma ‘težak’ preokret na kraju koji je bio kao da vam je otac ubio majku. Tako da, jednostavno je preteško. Ljudi to ne mogu zaboraviti. Bez brige! Ja nisam lud! Barem tako ne mislim.“, izjavio je Guy Cihi za GamePerspectives.

silentHill2_image3Igru je kreirao Team Silent, studio sastavljen od developera propalih projekata koji su bili pred otkazom. Oni su zaslužni za prva četiri naslova u franšizi koje mnogi smatraju najboljima cijelog serijala.

Silent Hill 2 od svojih prvih trenutaka uvodi osjećaj misterije pomoću njene kvalitetno napisane priče. Igrač preuzima ulogu Jamesa Sunderlanda, osobe koja je primila pismo od svoje preminule žene u kojem piše da ga čeka na njihovom posebnom mjestu: Silent Hillu. Odmah prilikom dolaska u grad, James započinje s putovanjem u mračnu stranu ljudske psihologije potpomognute bizarnim vizualima i monstrumima iz magle.

Koje je moje mišljenje o Jamesu? Mogu se povezati s njegovim problemima. Doživio sam otrovne emocionalne tegobe. Dok nisam bio suočen s istom situacijom kao i James, ono što sam preživio je bilo opasno po život. Da, mogu razumjeti takva razmišljanja, zbunjenost i samoodricanje koje su dio preživljavanja takvih stvari. Mogao sam se prisjetiti svojeg osobnog iskustva kada je bilo potrebno iznijeti prave osjećaje. Mislim…napravio sam iskren posao i mislim da se to vidi. Nije bilo prisiljavanja. Svi su iskreno radili na njihovom dijelu projekta. Ja sam napravio isto.

Za razliku od mnogih drugih igara, Silent Hill 2 započinje s ciljanim sporim tempom. Taj rizičan i nestandardni potez studija na kraju uspijeva omogućiti osjećaj usamljenosti i paranoje na Jamesovom putu bez povratka na sigurnost. Pomoću sličnog dizajna staze, igra uspijeva u više situacija metaforički prikazati raznovrsna razmišljanja i osjećaje glavnog protagonista.

silentHill2_image4Igra dotiče mnoge ozbiljne i realistične teme patnje što u isto vrijeme mnogim ljudima pobuđuje osjećaj povezivanja i straha od realnog niza psihološkog slamanja, slabosti i negativnih unutarnjih misli. Spomenute emocije upotpunjene su glazbom i jedinstvenim zvučnim efektima koje je komponirao glazbenik Akira Yamaoka. Glazba unutar igre, iako će mnoge u početku zbuniti jer nije slična kao u mnogim drugim horor igrama, odlično povezuje sve aspekte igre u pažljivo posloženu kombinaciju vizuala, zvukova i emocija.

Nakon što su u prvom dijelu serijala iskoristili nisku vidljivost uzrokovanu gustom maglom zbog tehničkih limitacija, ona je postala veliki dio vizualnog identiteta cijele franšize. Uz radio koji se aktivira u blizini monstruma te spomenute magle, igra nudi veoma klaustrofobičnu atmosferu. Zbog velike pažnje na vizualni dizajn, Silent Hill 2 nudi niz unikatnih i do danas veoma poznatih monstruma: od medicinskih sestara koje reagiraju na svjetlost pa sve do jednog od najpoznatijeg monstruma industrije video igara, Pyramid Heada. On je početku bio dizajniran kao monstrum s maskom zbog ideje manjka humanosti. Nakon niza redizajna, glava je poprimila oblik piramide s oštrim rubovima i šiljastim kutovima koje, sudeći po riječima njenog kreatora, nagovještava mogućnost patnje. Masahiro Ito, dizajner tih monstruma, vukao je inspiraciju iz mnogih normalnih životnih situacija te radova Francisa Bacona, francuskog slikara poznatog po slikama bizarnih vizuala.

silentHill2_image6Gameplay, iako se na prvi pogled ne čini drugačijim od mnogih drugih igara sličnog žanra, nudi nešto što je rijetko koja igra uspjela. Mnogi su danas već upoznati s igrama kao što je Telltale’s The Walking Dead serijal gdje priča ovisi o igraču i njegovim odlukama. Iako je to izvanredna igra, igrači znaju da rade odluke unutar video igre te računaju na posljedice. Silent Hill 2 nudi slično upravljanje pričom, ali bez Vašeg znanja što može dovesti do 6 različitih krajeva. Slika vaše preminule žene i neki drugi objekti unutar igre, iako neupotrebljivi, imaju svoje mjesto u napredovanju priče. Također, Vaša ponašanja i kretnje unutar igre su pod promatranjem igrinih algoritama.

Glasovna gluma unutar igre je, kao i u aspektu priče, drugačija od drugih sličnih igara zbog svojeg sporijeg tempa i neobičnih, ali i neugodnih pauza. Guy Cihi, glumac iza glavnog protagonista Jamesa, uspješno je utjelovio osobu koja mora proći kroz ovu bizarnu priču te je zbog nje uspio prikupiti velik broj fanova, dok je glumica Monica Horgan sa svojom izvedbom omogućila kraj kakvog je igra ovakvog stila zaslužila.

Igra je u 2012. godini rekreirana za PlayStation 3 i Xbox 360 konzole gdje je dobila niz negativnih kritika zbog mijenjanja glasova glavnih likova, tehničkih problema i niza dizajnerskih promjena. Konami je nekoliko godina nakon izdavanja igre, izgubio izvorni kod zbog čega je morala biti rekreirana pomoću rane verzije igre. Kreatori originala također su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog navedenih promjena što je po njima narušilo identitet same igre.

silentHill2_image2Unutar dokumentarnog filma koji prikazuje rad i razmišljanja prilikom kreiranja igre Silent Hill 2, očit je trud i želja studija Team Silent za guranjem granica značenja video igara. Također, prikazane su razne snimke prilikom snimanja glumaca gdje je nažalost glasovni glumac glavnog protagonista, Guy Cihi, cenzuriran od strane Konamija.

Zašto je Konami zamutio moje lice u ‘Making Of’ videu? Mislim da je zato što sam postavljao pitanja o područjima, platformama i sličnim stvarima, te zato što su obećali mi dostaviti ugovor, ali nikad nisu. Tako da, bili su svjesni da sam osjetljiv u vezi tih stvari. Sigurno su si mislili: “Zamutimo mu lice da se ne bismo trebali brinuti o ovim dodatnim dokazima izvan onoga što smo se dogovorili”. Tako da, na toj osnovi mislim da su napravili dobar potez jer se nismo dogovorili oko toga. Ali ostavili su lica drugih ljudi koji isto nisu imali ugovor za to. Tipični Konami, zar ne? Ne mogu napraviti nešto u potpunosti točno. Uvijek je u pola točno i u pola krivo u isto vrijeme, a fanovi ostanu zbunjeni i razljućeni. Šteta. Stvarno šteta.

silentHill2_image1Silent Hill 2 nije za svakoga. Neki igrači neće razumjeti njenu emocionalnu težinu ili drugačiji način izvođenja priče. Silent Hill 2 pobuđuje strah od realnosti i ideje potencijalnog gubitka kontrole u teškim životnim situacijama kroz koje će mnogi od nas proći, bilo to bespomoćno promatranje gubitka voljene osobe, tuđa zadirkivanja, loše financijsko stanje ili bilo koji drugi problem koji na osobi ostavlja svoj trag. Realnost je da u svima nama postoji to nešto što pod pravim uvjetima može doći na vidjelo i prikazati lice koje odbijamo vjerovati da postoji.

Zbog toga smatramo da je Silent Hill 2 jedna od najboljih horor igara ikada kreiranih.

30.07.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

GAMESCOM 2022: Pratite najnovije vijesti s ovogodišnjeg sajma

OSTALE RECENZIJE

03.11.2022

God of War Ragnarok – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Kao i sa svakom našom dosadašnjom recenzijom, želimo svesti bilo kakve spoilere na apsolutni minimum, ali kako je ovo direktan nastavak priče prošlog God of Wara, neke stvari kroz koje ćemo proći ulaze u teritorij manjih spoilera. S time rečeno, krenimo redom!

Snažan početak kraja

Kao veliki fanovi prošlog nastavka, jedva smo čekali vidjeti što je Santa Monica Studio imao u planu s Kratosom i Atreusom. Moramo priznati, malo smo bili zabrinuti s informacijom da Cory Barlog neće voditi ovaj projekt – nešto što je i zabrinulo glavnog glasovnog glumca Christophera Judgea koji je čak u jednom trenutku dao otkaz zbog toga, ali novi direktor Eric Williams se pokazao da ipak zna što radi.

god-of-war-ragnarok-recenzija_4

God of War Ragnarok želi proširiti apsolutno svaki segment iz prošlog nastavka – od gameplay elemenata, dužine igre pa do same priče koja je ovog puta dobila još detaljniju pozadinu nordijske mitologije. S listom emocija kroz koje vas želi provesti, većinu njih uspijeva postići čak u samom uvodu – od akcijski nabijenih scena, stvarno emotivnih trenutaka pa sve do intrige koja pokreće misterij iza ovog nastavka.

Samo usputno da spomenemo, vidjeli smo da su neki Redditovci digli malu paniku na spominjanje tog emotivnog početka jer su se počele povlačiti paralele s The Last of Us Part 2 – igrom koja dan danas još uvijek može pokrenuti emotivnije/eksplozivnije rasprave. Bez ulaska u teritorij spoilera, možemo samo potvrditi da se ne radi o nikakvim drastičnim preokretima u priči, već kvalitetnoj odrađenoj sceni potpomognutoj dobrim tempom i dobrom glumom.

Ta kombinacija dobrog tempa, glume i kadriranja stvarno je odrađena vrhunski jer vas odmah uvlači u taj svijet i odlično postavlja temelje za događaje koji slijede. Ne možemo dovoljno nahvaliti uvodnu scenu s Thorom koja pokreće naše glavne protagoniste na njihovo sljedeće putovanje, baš zbog te glume putem koje je izrečeno puno više pogledima nego samim razgovorom.

Proročanstvo u prvom planu

Jedna od glavnih tema sada je usmjerena prema ideji proročanstva i ima li smisla boriti se protiv nje – pogotovo kad razmislite kako je potencijalna borba protiv tog proročanstva možda zapravo korak prema njegovom ispunjavanju. Te dileme vode naše glavne protagoniste kroz događaje koje s krivim koracima mogu možda pokrenuti novi rat – nešto što apsolutno ne odgovara Kratosu kao ocu koji ima jedan jedini zadatak – zaštititi svojeg sina.

god-of-war-ragnarok-recenzija_5

Dok su prva i zadnja trećina priče bile odrađene fantastično, sama sredina nam je osobno nekako izgubila fokus u kojem točno smjeru se sve to kreće. Kada bi povukli neku paralelu s prošlim nastavkom, Kratos i Atreus su od samog početka imali jasan i jednostavan cilj, a njihov odnos i događaji putem bili su dio te avanture. U Ragnaroku se nalazi hrpa novih potpriča i uvjeta kako završiti te potpriče da smo očito počeli gubiti fokus što točno radimo i trebamo li to uopće raditi kada se u obzir uzme spomenuto proročanstvo.

Napredak na snažnim temeljima

S hrpetinom novih neprijatelja i mini bosseva koji će vam stajati na putu do vašeg cilja, Kratos ponovno na raspolaganju ima svoju Leviathan sjekiru, Blades of Chaos, ali i cijeli sistem razvijanja svojih vještina. Nabavljanjem nove opreme razvijate svoje statistike, ali i level s kojim onda dodatno otključavate nove vještine. Ragnarok je uspješno proširio taj cijeli sistem razvijanja kad se usporedi s prethodnim nastavkom i konstantno nam je pružao osjećaj napredovanja tijekom cijele glavne priče, ali i završavanja svih sporednih misija u post-credits segmentu.

god-of-war-ragnarok-recenzija_11

S obzirom na to kako je završio prošli God of War, bilo je i za očekivati da će Atreus ovog puta dobiti puno više pozornosti. Razvoj njegovog karaktera i razumijevanje njegove uloge u ovom svijetu ulazi u prednji plan, što će u nekim dijelovima utjecati i na sam gameplay.

Dodatan fokus su u ovoj igri dobili i drugi sporedni likovi sa svojim osobnim pričama, ali i novim gameplay ulogama tijekom samih borbi. To znači da će vam se u određenim segmentima pridružiti Sindri i ostatak ekipe sa svojim posebnim napadima.

Kada se sve to zbroji, God of War Ragnarok sa svojim snažnim gameplay temeljima prošlog nastavka i svim ovim nadogradnjama uspio je dodatno unaprijediti cijeli taj borbeni sistem – postignuće koje zaslužuje svaku pohvalu. Svaki zadani udarac ima tu težinu iza sebe i uvijek imate osjećaj da vaše vještine za kontrolerom mogu držati cijelu situaciju pod kontrolom – koliko god neprijatelji bili brzi ili veliki.

God of War: Myst Edition

Količina raznovrsnih zagonetki koja dolazi s God of War Ragnarok je stvarno impresivna – što je, subjektivno rečeno, u istu ruku i pozitivna, ali i nekad i ne toliko pozitivna stvar.

Ono što nas je najviše smetalo kod nekih zagonetki jest to što se moraju riješiti točno onako kako su developeri zamislili. Nema prostora za improvizaciju iako bi logika i level dizajn to realno trebao dopustiti. Dok u jednom trenutku Kratos može razvaliti zidove sa svojim šakama i sjekirom, u drugom…njegova sjekira ne može proći kroz tanku drvenu letvu koja štiti specifične piksele namijenjene za rješavanje zagonetke.

Nemojte nas krivo shvatiti, te zagonetke mogu biti jako zabavne i izazovne, ali u više navrata su nam uspjele narušiti tempo igre. Rješavanje zagonetke odmah nakon teškog boss fighta nam jednostavno nije odgovaralo – pogotovo jer smo još uvijek bili pod adrenalinom od same borbe. Sad još u sve to nadodajte pokoju tehničku grešku i imate frustrirajući recept gdje jurite okolo i gađate sve oko sebe kako bi riješili nerješivu zagonetku. Baš zbog toga smo se u nekoliko situacija morali vratiti na prošli checkpoint kako bi otkrili da se neki NPC u tom prvom pokušaju nije aktivirao i time pomaknuo zagonetku na sljedeći dio.

Glavni izbornik za bogove

Jednostavno rečeno, količina opcija u glavnom izborniku zaslužuje svaku pohvalu. Uz standardne grafičke opcije za željeni grafički mod (Performance, Resolution), podešavanje Motion Blura i Film Graina, tu su i posebne High Contrast postavke za igrače koji slabije vide boje – nešto što je sve češća pojava u PlayStation ekskluzivama.

god-of-war-ragnarok-recenzija_8

Što se tiče zvučnog odjela, Santa Monica je implementirao cijeli sistem dodatnih zvučnih napomena za razne gameplay elemente. Na primjer, ima posebni zvučni efekt kada igrač ponovno dobije kontrolu nad svojim likom, kada je dobio XP ili kada je potrebno izbjeći neprijateljski napad.

Tu su još i razne opcije za podešavanje Aim Assist funkcije po svojoj želji, mijenjanje inputa s kontrolera, kako funkcionira Lock-On sistem te koliko je primjetan efekt njihanja kamere. Gameplay odjel je također dobio svoj dio u izborniku što znači da možete mijenjati duljinu vremena dostupnog za rješavanje tempiranih zagonetki, uključiti opciju za automatsko sakupljanje te uključiti dodatne checkpointe tijekom manjih bosseva.

god-of-war-ragnarok-recenzija_7

Što se tiče DualSense funkcionalnosti za PlayStation 5 verziju, tu smo najiskrenije malo razočarani – pogotovo što je u pitanju PlayStation ekskluziva. S tolikom količinom različitih napada i kombinacijom tipki koje oni zahtijevaju, nadali smo se vidjeti nekakav sličan sistem kojeg je imao i Returnal s adaptivnim trigerima. Da, razumijemo da igra dolazi i na PlayStation 4 na kojem nije moguće reproducirati takve kontrole, ali dodatna opcija s DualSense kontrolama bila bi dobrodošla.

Što na kraju reći o igri?

God of War Ragnarok je pristupio svojim snažnim temeljima s poštovanjem i ponudio priču koja će sigurno oduševiti fanove serijala. Od razrađenih gameplay elemenata pa do količine novog sadržaja i većeg fokusa na nordijsku mitologiju, God of War Ragnarok je finale kakva ova saga zaslužuje. Kao i svaka igra, ima nekih svojih problema (od kojih su neke potpuno subjektivne), ali kada se pogleda cijeli paket, God of War Ragnarok je vrhunska akcijsko avanturistička igra koja će ponosno stajati rame uz rame s najboljim PlayStation ekskluzivama do sada.

misc
18.10.2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (PC) |RECENZIJA

Autor:  

Uncharted je serijal koji je zasluženo ostavio svoj trag u žanru avanturističkih igara, a sada će ju napokon moći zaigrati još više igrača jer dolazi na PC! Što se tiče naših dojmova o samoj igri, možemo jednostavno odmah preskočiti na zaključak koji se inače nalazi na kraju naših recenzija: “Ako ste u potrazi za kvalitetnom avanturističnom igrom s dobrom dozom humora i pamtljivim likovima, tu se jednostavno nemate što premišljati.” Naravno, ovo je PC port pa stoga moramo usmjeriti fokus na elemente izvan same priče i gameplay elemenata, stoga krenimo redom!

uncharted-Collection-PC_7

KK je: Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Kako je jedan fantastičan kritičar započinjao svaku svoju “recenziju” PC porta s odlaskom u glavni izbornik, vrijeme je da istražimo što sve novoga dolazi s ovom novom verzijom kolekcije Uncharted igara.

Uz standardne opcije u grafičkom izborniku za mijenjanje rezolucije i display moda (Windowed, Borderless Windowed), igrači mogu iskoristiti i AMD-ovu FSR2 tehnologiju koja uz pomoć upscaling tehnologije uspijeva povećati vaš FPS prilikom igranja bez vidljivog narušavanja vizuala. Tu su također opcije za uključivanje i isključivanje V-Synca, zaključavanje FPS-a na 30, ali i poseban slider za motion blur – nešto što je uvijek poželjno imati u izborniku.

uncharted-Collection-PC_2

Pod naprednijim postavkama, moguće je odabrati željeni grafički preset, ali i posebno prilagoditi kvalitetu tekstura, sjena, 3D modela, refleksija i Anisotropic Filteringa. Odlična stvar kod cijelog ovog grafičkog dijela izbornika jest ta da se na dnu nalazi pokazatelj koliko vaše odabrane postavke koriste VRAM-a i kako najbolje posložiti postavke po mogućnostima svojeg računala.

Kao što je to bilo i s prethodnim Sonyjevim igrama, u glavnom izborniku nalazi se i hrpa opcija kako bi si prilagodili igru svojim vještinama i mogućnostima. Čisto za primjer, za igrače koji nemaju baš iskustva s kontrolerom mogu uključiti dodatnog asistenta koji usmjerava kameru u smjeru kretanja kako bi se olakšalo igranje s analognim palicama. Tu je i opcija izbjegavanja brzog tipkanja prilikom QTE sekvenci, mijenjanje funkcionalnosti lijeve i desne palice na kontroleru te paljenje i gašenje točke na sredini ekrana za lakše ciljanje.

uncharted-Collection-PC_3

Kako je igru po prvi put moguće zaigrati s mišem i tipkovnicom, developeri su implementirali mogućnost mijenjanja inputa po vlastitoj želji, ali i osjetljivost ciljanja s mišem. Naime, ako je ovo igra koju želite zaigrati s kontrolerom, iste opcije su dostupne – bilo da želite zaigrati sa XInput, PS4 ili PS5 kontrolerom. Naravno, ako odlučite zaigrati sa PS5 kontrolerom, dostupna je podrška za detaljnije vibracije i adaptivne trigere.

Sve u svemu, PC verzija za Uncharted: Legacy of Thieves Collection nudi iznadprosječan izbornik za prilagođavanje igre svojim potrebama, ali neke stvari ipak nedostaju koje morate imati na umu prilikom kupovanja. Naime, nema opcija za prilagođavanje boja i kontrasta za daltoniste – opcije po kojima je Naughty Dog bio poznat sa svojim posljednjim igrama. Također, nema pravilne fullscreen podrške, ali i dodatnih opcija za zaključavanje FPS-a osim one za 30 – što može predstavljati problem za one koji žele zaključati na 60 ili više.

Što se tiče samih performansi dobivenih od našeg eksperimentiranja s grafičkim izbornikom, obje igre su držale stabilan FPS tijekom igranja unatoč tim nekim spomenutim nedostacima.

uncharted-Collection-PC_1

Ultra postavke ostavljaju ultra bez daha

Kakvo god je vaše trenutno mišljenje o Naughty Dogu zbog nekih kreativnih i poslovnih odluka oko The Last of Us serijala, jedno je sigurno – da znaju jako dobro dizajnirati svijet te ispuniti ga s impresivnom količinom detalja kako bi ponuditi “uvjerljivu” okolinu. Baš zbog toga, A Thief’s End i The Lost Legacy s ovim tehničkim nadogradnjama još uvijek može konkurirati mnogim današnjim naslovima. To smo rekli i za PS5 verziju, a sigurno to možemo reći i za ovu PC verziju- pogotovo ako imate jače računalo.

uncharted-Collection-PC_6

Igra je dizajnirana na način da vam pruža dobru kombinaciju “onih” filmskih trenutaka gdje u jednom trenu izvodite Indiana Jones akrobacije, a u drugom se divite veličini “živućeg” svijeta ispunjenim spomenutim detaljima. Baš ta vizualna nadogradnja koja je nedavno došla sa PS5 verzijom, ali i mnogobrojnim grafičkim postavkama PC verzije pokazuju kako Naughty Dogov pristup vizualima je na jednoj drugoj razini jer ta kvalitetna sinergija dizajna i razvijajuće tehnologije još uvijek može pružiti vizuale koje ostavljaju bez daha.

Postoji li razlika između PC i PS5 verzije? Kada se radi vizualna side-by-side usporedba, PC nudi malo detaljnije sjene i oštrije teksture, ali ta razlika se jako brzo “otopi” u adrenalinskim nabijenim sekvencama. Naravno, u nekim drugim segmentima nema ni smisla raditi usporedbu jer PC verzija dolazi s podrškom za ultra široke zaslone, ali i otključanim FPS-om koji s dobrim računalom podiže iskustvo na jednu drugu razinu.

uncharted-Collection-PC_8

Greatness awaits na PC-u!

Studio Iron Galaxy je dostavio dosta dobar PC port ove kolekcije Uncharted igara – tretman koji je serijal ovakvog kalibra i zaslužio. Od iznadprosječnog izbornika, podrške za razne PC specifične značajke pa do stabilnog tehničkog stanja, Uncharted: Legacy of Thieves Collection na PC-u će vam pružiti izvanredno iskustvo. Jednostavno rečeno, ako ste u potrazi za kvalitetnom avanturističnom igrom s dobrom dozom humora i pamtljivim likovima, tu se jednostavno nemate što premišljati.

Za kraj možemo samo reći: Uncharted, dobrodošao na PC!

misc
31.08.2022

The Last of Us Part I – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Naughty Dog je prije samo nekoliko godina bio studio koji jednostavno nije mogao pogriješiti. Crash Bandicoot, Uncharted, The Last of Us, Jak and Dexter, Crash Team Racing – i onda je došao The Last of Us Part 2. U svijetu gdje danas očito uvijek moraju postojati glasna dijametralno suprotna stajališta, The Last of Us Part 2 je za mnoge bila apsolutno najgora igra ikad napravljena i apsolutno najbolja igra ikad napravljena. Čak je službeni subreddit za igru dan danas još uvijek aktivan s hateom prema igri.

I sad kad su oči fanova usmjerene prema studiju što će napraviti sljedeće, stigla je najava za njihov sljedeći projekt – The Last of Us Part 1. Danas, kada je gotovo svaka druga najava remake, remaster ili nešto od Marvela, percepcija igrača trenutno i nije baš pozitivna prema nedostatku originalnog sadržaja na tržištu, a isto je stajalište onih najglasnijih na Redditu i sličnih platformi oko ovog remakea – pogotovo jer u pitanju remake PS3 igre koja je i za PS4 imala svoju “nadograđenu” verziju.

last_of_us_1280x720px_img5
REMAKE, A NE REMASTER?

The Last of Us Part 1 je reklamiran kao potpuni remake – nešto što je stvaralo dodanu pomutnju među fanovima jer se takve obrade često rade na starijim naslovima gdje će razlika između starih i novih 3D modela, tekstura i osvjetljenja biti dosta primjetna. Kako The Last of Us za PS4 danas još uvijek izgleda dosta impresivno, mnogi su se zapitali koliko je zapravo primjetna razlika u vizualima i isplati li se zato uopće nabavljati igru – pogotovo zbog više cijene. S time rečeno, krenimo redom!

Iskreno govoreći, The Last of Us Part 1 je dobio solidnu vizualnu injekciju i, neovisno što tko kaže oko potrebe ovog remakea, on izgleda predivno! Ažurirane i promijenjene su gotovo sve teksture, uvedeni su razni novi detalji u svijet, a viši framerate dodatno pojačava osjećaj ovog postapokaliptičnog svijeta – kao u vizualnom, tako i u gameplay segmentu. Kada se to sve zbroji, onaj uvodni dio igre koji je pomeo svakoga sada je još teži za igranje, neovisno što znate što će se dogoditi.

Uz razne nove detalje i svjetlosne vizualne promjene, najprimjetnija razlika je vidljiva na licima glavnih likova koji sada više nalikuju onima iz dvojke – nešto što nam osobno nije predstavljalo nekakav problem.
Ono gdje ovaj remake stvarno sjaji jest količina dodatnih postavki u glavnom izborniku za prilagođavanje igranja svojem željenom stilu. Najozbiljnije, od colorblind opcije, prilagođavanja osjetljivosti kamere i ciljanja, detaljnog odabira vibracije na DualSense kontroleru pa do potpuno prilagodljivog game HUD-a – The Last of Us Part 1 se može prilagoditi velikom broju igrača – nešto što zaslužuje svaku pohvalu.

last_of_us_1280x720px_img4
NAUGHTY “STABLE” DOG
Neovisno što trenutno mislite o Naughty Dogu, s ovim informacijama se gotovo svi mogu složiti – da njihove igre vizualno izgledaju nevjerojatno te da na tržište dolaze u tehnički pohvalnom stanju. Iako to oko “tehničke strane” bi trebao biti standard, svi mi koji smo u svijetu igara dobro znamo da to već godinama nije tako zbog čega pohvale danas trebaju biti usmjerene i u taj segment.

Sa zadovoljstvom možemo reći da je Naughty Dog nastavio taj trend jer The Last of Us Part 1 radi bez ikakvih problema – niti jednom nam se nije srušila igra, a framerate je tijekom cijelog igranja bio stabilan.

The Last of Us Part 1 je iznimno vjeran originalu bez ikakve “George Lucas” kreativne slobode, a to znači da vas čeka ista igra iz 2013. godine samo s poboljšanim vizualima, proširenim glavnim izbornikom i podrškom za PS5 značajke. Neki će reći da je taj remake u potpunosti nepotreban jer PS4 verzija još uvijek dosta dobro izgleda, ali smatramo da on ima svoje mjesto na ovom tržištu jer čvrsto stojimo iza sljedećeg: Nije svaka igra napravljena za mene/vas.

Da, original su zaigrali milijuni igrača – i na PS3 i na PS4, ali svakog dana dolaze novi igrači na PlayStation platformu koji nisu još iskusili ovu igru i žele otkriti o čemu je riječ i zbog čega ju gotovo svi hvale. Baš za te igrače, ovo je najbolja moguća verzija koju trenutno mogu zaigrati. Ako ste prije igrali The Last of Us i sretni ste sa sjećanjima i dojmovima koje je ostavila na vama, onda ovaj remake možda i nije za vas – barem ne sada.

last_of_us_1280x720px_img3

Mislim da ćemo se svi složiti s informacijom da je The Last of Us jedna jako dobra igra, a sada koja verzija je kome najbolja u koje vrijeme… to najbolje može procijeniti sam igrač, a ne neki internetski kolektiv. Nama osobno je bilo odlično ponovno zakoračiti u ovaj postapokaliptični svijet s Joelom i Ellie te prisjetiti se ove odlične priče i atmosfere, ali sa snagom PlayStation 5 konzole.

misc
02.03.2022

Gran Turismo 7 – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta idemo provjeriti što sve nudi igra s veoma poznatim naslovom Gran Turismo 7 i što sve novo dovodi igračima na PlayStation 5 konzolu!

gran-turismo-img5

Proslava ljubavi prema automobilima

Gran Turismo 7 je osmi po redu nastavak u serijalu i ove godine slavi čak 25. godišnjicu serijala. I to se vidi. Ovaj Gran Turismo nastavak usmjeren je na ljubavi prema automobilima – na virtualnom raju za sve ljubitelje ovog žanra, a količina sadržaja u ovoj igri stvarno je fenomenalna. Više od 400 automobila stoji vam na raspolaganju da ih kupite ili osvojite u utrkama koje naknadno možete uređivati i koristiti za buduće vožnje. Gran Turismo 7 je Pokemon igra za fanove auta gdje stalno gledate kako nadograditi svoju kolekciju i na kraju skupiti ih sve.

Uz široku paletu automobila, igrači će moći uživati i u oko stotinjak staza na 34 različitih lokacija s time da će još više staza biti dodani naknadno kroz ažuriranja.

gran-turismo-img4

Mapa sadržaja

Glavni meni igre ujedno je i mapa s različitim sadržajima koje igrači mogu istraživati, nešto slično kao što je to imao Gran Turismo 4. Igrači se mogu ponovno okrenuti glavnoj kampanji s isprobavanjem i prelaženjem staza, otključavanjem ili unapređenjem različitih automobila te prelaženju prvenstva. No ovaj nastavak uvodi i Gran Turismo Cafe – kafić za ljubitelje automobila u kojem dobivate zadatke gdje ćete morati osvojiti određene utrke, nabaviti specifične aute, nadograditi i urediti svoje aktivno vozilo, ali i rješavati uvijek popularne licence – koje i ovog puta mogu stvoriti pravi izazov ako ciljate da osvojite zlato u svakoj kategoriji. Tu je i Brand Central u kojem možete kupiti više od 300 automobila različitih brandova, a osim njih možete posjetiti mjesto s već korištenim automobilima i kupiti ih većinom po boljim cijenama.

gran-turismo-img6

Igra za početnike i napredne

Studio je najavio kako je ovo nastavak za sve igrače, za one koji su fanovi Gran Turisma i drugih trkaćih igara te one koji se prvi put susreću s Gran Turismo svijetom. No dali je to stvarno tako? U ovu recenziju smo ušli na malo krivi način jer smo taman prije uživali u nostalgiji s Colin McRae Rally 2.0 za Playstation 1 konzolu, što znači da kad smo krenuli s vožnjom, imali smo osjećaj kao da upravljamo vrećom kamenja na ledu. Tu dolazi taj najavljeni dobar tutorijal koji nas je odlično prisjetio kako pravilno kočiti, ulaziti u zavoje, ali i paziti na ponašanje svojeg auta tijekom utrkivanja. Tako da da, možemo reći da je studio pravilno najavio da će i početni igrači moći uživati u ovom nastavku kao i oni koji su već napredniji.

Početno iskustvo za igrače, osim putem tutorijala, usmjereno je uz pomoć misija u spomenutom kafiću za ljubitelje automobila. Kako bi čim više saznali o samim automobilima, studio je u kafiću nadodao i pojavljivanje kreatora automobila koji će vam opširnije opisati sam dizajn. Uz kafić, igrači će moći saznati više o samoj povijesti i kulturi određenih automobila u posebnom muzeju različitih brandova.

S time rečeno, ulaz u igru dizajniran je na način da se dosadašnji fanovi upoznaju sa svim detaljima i promjenama nove igre, dok će nove igrače vrhunski usmjeriti na pravi put.

Vizualna nekontinuiranost

Dok je sav vizual usmjeren na izgled automobila s fotorealističnim izgledom zajedno sa samim stazama, dobiva se veći kontrast u kvaliteti kada se usporedi s pozadinom staza. Pozadine jednostavno ne izgledaju toliko detaljno i pravilno osjenčano. Što se tiče fps-a, kao većina novijih drugih PS5 videoigara, Gran Turismo se drži na stabilnih 60 fps-a. Također ray tracing mod ograničen je na stabilnih 30 fps-a na PlayStation 5 konzoli.

gran-turismo-img7

Odlično iskorišteni DualSense kontroler i photo mod

Kakva bi to bila PS5 recenzija, a da ne popričamo malo o DualSense kontroleru. Jednostavno rečeno, on je iskorišten fantastično u ovoj igri. Svako proklizavanje i prelazak guma preko zemlje je dočaran detaljnim vibracijama na kontroleru. Pogotovo kad smo igrali u FPV-u, te povratne informacije uspjele su nam javiti potencijalne greške u vožnji, bez da smo ih stvarno vidjeli.

Studio je također razmišljao i o photo modu o kojem inače baš ne pišemo kada recenziramo, ali Gran Turismo 7 je otišao korak dalje u tom segmentu. Osim što možete birati željenu stvarnu lokaciju gdje ćete napraviti svoju fotku, sam sistem fotografiranja je ispunjen s toliko opcija da podsjeća na mnogobrojne postavke profesionalnijih fotoaparata.

gran-turismo-img8

Što na kraju reći o igri?

Gran Turismo 7 je u svojoj vlastitoj kategoriji trkaćih igara gdje je ljubav prema autima, starijim i novim, osjetna na ekranu, ali i preko fantastičnog DualSense kontrolera. S količinom sadržaja i pažnjom na detalje, Gran Turismo 7 će zadovoljiti gotovo sve hardcore fanove serijala, ali i bez problema privući nove igrače sa svojom impresivnom metodom tutorijala putem koje je jednostavnim koracima moguće naučiti kako poboljšati svoja vremena na stazi, ali i shvatiti tu ljubav prema svijetu automobila.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA