Resident Evil 2: The Board Game – Odlazimo u jako tamne ulice Racoon Cityja

Vrijeme je za novu recenziju, ali ovog puta ćemo pričati o nečemu malo drugačijem – Resident Evil 2. Ne o ovogodišnjem horor remakeu, ne o originalu iz 1998. godine, čak ne i onoj 1.5 verziji čiji je razvoj napušten godinu dana prije. Pričat ćemo o Resident Evil 2 – The Board Game. Kao veliki fanovi horora, Resident Evil serijala, ali i relativno novi fanovi board gaminga, Resident Evil 2 – The Board Game nam je privukao pozornost još tijekom njegovog Kickstartera gdje je prikupio više od 800 tisuća funti. Napokon smo ju imali priliku i zaigrati te sada idemo malo popričati o njenom sadržaju te isplati ju li se zaigrati – bilo da volite ili ne volite igrati ovakav tip igara.

Resident Evil 2 je co-op igra za 1-4 igrača koji imaju cilj preživjeti i pobjeći iz Racoon Cityja prevladanim zombijima i drugim mutantima. Dok priča uglavnom prati natuknice iz igre, developeri su morali uvesti malo kreativne slobode jer je ovo igra gdje više  igrača moraju surađivati – nešto čega baš i nema u igri. Tako da je ovo igra gdje Leon Kennedy, Claire Redfield, Ada Wong i nezaboravni Robert Kendo mogu surađivati i boriti se protiv Birkina i drugih. Svaki od tih likova ima svoje specijalne poteze, oružja koje može koristiti tijekom kampanje, količinu predmeta koje može nositi sa sobom te koliko je spretan prilikom izbjegavanja dohvata od zombija ili Lickera. Figurice koje ih predstavljaju su dosta dobre, ali mogu biti odlične ako imate želje, znanja i novaca pobojati ih da izgledaju što sličnije onima iz igre.

residentEvil2BoardGame_1

Odmah prilikom otvaranja kutije, primijetit će te prve negativne strane ove igre. Ploče ili tzv. tileovi po kojima će se igrači kretati tijekom cijele kampanje su toliko loši da samo taj segment narušava cijeli doživljaj igre – i to za dosta. Ti tileovi su toliko tamni da nacrtani detalji su jedva primjetni. Čak smo znali iz zezancije igrati sa svjetiljkom – da bolje vidimo, ali i postignemo neki dodatni horor element. Čisto za usporedbu, ovo su tileovi iz nekih drugih igara i razlika u kvaliteti je odmah vidljiva.

Drugi problem s tim tileovima jest taj da su dosta mali i bez nekih clip-on elemenata, što znači da bilo kakav slučajni pomak složene misije će pomaknuti barem desetak zasebnih dijelova na mapi. To znači da morate biti ekstremno oprezni prilikom pomicanja, prolaskom kroz vrata ili bacanjem kockica.

residentEvil2BoardGame_4

Treći problem… Ti tileovi uopće nisu povezani s pričom i onim što se upravo događa u igri. Samo za primjer iz misije “Journey through the sewers”, ovaj tile se mora koristiti za lift. Čak i u pravilniku piše da je samo bitno da su ti elementi istog oblika – što dosta umanje osjećaj cijele priče i horor doživljaja.

Četvrti problem…Sada kada imate te gotovo crne tileove, na njih će te postavljati male gotovo crne pločice koje predstavljaju vrata i zidove. Dok su zidovi predstavljeni kao crni komadići kartona koji u većini situacija prelaze samo preko stolova i drugih crteža na tileu, ta vrata nas dovode do sljedećeg velikog problema u igri.

Ne želite tamne pločice koje predstavljaju vrata? 26 dolara za 3D vrata. Ne želite tamne pločice koje predstavljaju trupla? 26 dolara za 3D nadogradnju terena. Ne želite zamišljati napad vrana samo čitajući event na kartici? 20 dolara za 3D modele vrana i njihove kartice. Jedva čekate se boriti protiv Mr. X-a jer on je ipak velik dio ove igre? 50 dolara za B-Files ekspanziju jer ga nema u osnovnoj kutiji. Najdraži neprijatelj iz igre vam je Birkin? U osnovnoj igri dobit će te samo njegov treći stadij, a ostali se nalaze iza još jedne ekspanzije.

residentEvil2BoardGame_2

Da, Birkin u osnovnoj igri izgleda predobro, ali svejedno. Jednostavno rečeno, igra je previše rascjepkana, pogotovo kada se uzme u obzir da osnovna igra košta 850 kuna. Što se tiče drugih neprijatelja koje nudi glavna igra, u kutiji se nalazi 12 zombija, 2 Lickera, 4 zombi psa, Birkin u njegovom trećem stadiju i G-Mutant. Nije baš pohvalna ta raznovrsnost, ali se može reći da je dovoljna.

Sada kad smo izbacili sve ovo iz sebe jer sve to stvarno zaslužuju svaku kritiku…idemo se okrenuti na gameplay – najbolji dio cijele ove igre.

Nakon što posložite cijelu mapu kao što je to navedeno u knjižici, započinje vaše preživljavanje u svijetu gdje će te često morati adaptirati vaše planove kako bi došli do željenog cilja. Svaka misija ima svoj zadatak – doći od točke A do točke B, ubiti određenog monstruma, pritom rješavajući manje “zagonetke” pronalaženja ključeva i kombiniranje određenih predmeta.

Svi igrači započinju s istim početnim oružjima, ali tijekom kampanje nailazit ćete na sačmarice, samostrijele, bacače granata, magnum i druga oružja potrebna za ubijanje monstruma na mapi. Zanimljiva stvar jest ta što ne započinju svi igrači na istoj poziciji, već su razdvojeni tijekom većeg dijela misije što uvodi dodatnu dozu napetosti. Hodnici, sobe i druge prostorije bit će nastanjeni zombijima na koje će te morati birati trošiti metke kojih nema baš previše na raspolaganju ili pokušati zaobići ako je sreća s kockicama na vašoj strani.

Što god bili radili, neprijatelji će uvijek imati reakciju na vaše ponašanje. Ako koristite vatreno oružje, obližnji  zombiji će se odmah usmjeriti prema vama, Licker će odmah krenuti prema vama ako se odlučite samo kretati u njegovoj blizini, a za trupla po podu uvijek postoji šansa da će se ustati i napasti vas. Ta brzina u reakcijama stvarno može postići osjećaj napetosti i panike, pogotovo kada se nalazite u hodniku s Lickerom i znate da morate ići prema njemu, zaobići ga i što prije pobjeći do obližnjih vrata. 

Osjećaj napetosti se još pojačava s Tension elementom gdje igrač nakon svoje runde mora vući kartu koja može predstavljati sigurnost, pojavljivanje novih zombija ili postavljenje novih uvjeta na mapi. Kada ostanete bez tih karti, izgubili ste, ali se ipak moguće izvući s tintnom vrpcom koja služi za resetiranje tog odbrojavanja na sami početak. Naravno, za to trebate sve dobro isplanirati jer je to jedino moguće napraviti na pisaćoj mašini negdje na mapi.

residentEvil2BoardGame_3

Taj Tension element je nama u nekoliko misija stvorio toliku napetost koju je rijetko koja igra ovog formata uspjela postići. Kada smo već mislili kako nema šanse da ćemo stići do pisaće mašine jer nam je preostalo još samo nekoliko karata te zombi kojeg su previše dobro išle kocke, pojavila se Tension karta koja je ponovno pokrenula tog zombija sa specijalnim napadom i srećom u nesreći uspio time otvoriti put do te pisaće mašine. Resetiranje tog špila je bio jedan od onih gaming trenutaka za pamćenje.

Također treba napomenuti kako igrači nemaju uvid što ih sve čeka na mapi tijekom misije, već to odlučuje kocka svaki put ulazite u novi prostor. S dobrim rezultatom može biti prazna prostorija, dok s lošim bacanjem mogu se pojaviti Lickeri, pauci (jedino sa Survival horor ekspanzijom) ili posebni uvjeti koji otežavaju cijelu igru.

Kada se pogleda samo gameplay, ovo je fantastična igra. Biranje koliko metaka trošiti na neprijatelje, zanimljiv sistem izbjegavanja neprijatelja, dinamika dobivena s Tension kartama i konstantnim reakcijama od neprijatelja čine ovu igru stvarno zabavnom za igrati. Ali…taj nedostatak kvalitete u fizičkom dijelu igre i rascjepkanim sadržajem, Resident Evil 2 The Board Game je teška preporuka. Teško nam je to uopće reći zbog količine zabave koju nam je pružila.

Ako vam ne smetaju ovi problemi koje smo naveli i gameplay vam je ipak najbitniji, Resident Evil The Board Game vas neće razočarati. Upalite neku horor glazbu, uživite se dodatno sa svjetiljkama i sretno vam bilo u bijegu iz Racoon Cityja.

09.12.2019 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Watch Dogs: Legion - VIDEO RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

26.01.2021

MXGP 2020 + PlayStation 5 = Blatnjave utrke s adaptivnim trigerima

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta idemo provjeriti što sve nudi igra s nimalo malim naslovom MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame na PlayStation 5 konzoli!

 

Od norveških fjordova do dediciranih servera

 
Za one koji nisu upoznati s ovim serijalom, MXGP je serijal trkaćih igara s motorima iza kojih stoji talijanski studio Milestone koji već godinama i godinama razvija taj žanr. Njihov portfelj je na prvi pogled stvarno impresivan zbog čega smo se veselili vidjeti što su odlučili predstaviti s ovim novim naslovom koji je sada dodatno pojačan snagom nove PlayStation 5 konzole.

Moramo odmah započeti s jednom pozitivnom stavkom, a to je količina dostupnog sadržaja i modova unutar igre. MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame je trkača igra u kojoj možete započeti svoju karijeru kao u Motocrossu, raditi vlastite staze s posebnim editorom, prilagoditi i najmanje detalje svojeg motora za utrku, voziti bez ikakvih ograničenja na otvorenom prostoru inspiriranim Norveškim fjordovima, stvarati vlastite utrke u Playground modu, ali i utrkivati se u online multiplayeru koji se temelji na dediciranim serverima.

mxgp2020Ps5_3

Priprema, pozor, pad!

 
Ulaz u ovu igru za nove igrače može biti dosta nemilosrdan jer vas odmah stavlja u prvu utrku gdje putem učite sve mehanike i ponašanje motora i samog vozača na stazama prekrivenim blatom, dok se vaši AI suparnici svakom sekundom približavaju da vas prestignu za jedan cijeli krug.

Već na toj prvoj stazi primijetili smo da nam igra neće dopustiti niti trenutak predaha jer sa svakom krivom procjenom zavoja smo komično izletavali van sa staze, zaletavali se u obližnje table i uživali u ragdoll efektima našeg vozača.

Naime, već nakon nekoliko vožnji počeli smo primjećivati uzorak koji nam se i nije baš svidio. Ponašanje našeg motora na stazi bio je na cijelom spektru realističnog i nerealističnog. U jednom trenutku se ponašao fantastično – pogotovo tijekom proklizavanja kroz zavoje, dok nam je u drugom trenutku motor izbjegavao rušenje kao da su mu kotači magnetom spojeni sa stazom.

fizika2

Uz spomenuti problem s fizikom, igra je komično nemilosrdna prema najmanjim greškama. Ako vaš motor prijeđe niti pola metra preko trave u zavoju i tako skrati put za niti pola sekunde, igra će vas instantno zaustaviti i vratiti na sredinu staze.

Ponekad treba gledati iz druge perspektive

 
Postoji rješenje za te ispodprosječne animacije i fiziku, a u pitanju je opcija za igranje iz prvog lica. Slično kao i s metodama mnogih indie igara, sakrivanje određenih elemenata pomaže u osjećaju prilikom igranja, a ova perspektiva u potpunosti zaobilazi taj problem i odvlači fokus na druge elemente igre. Osjećaj nam je jednostavno bio puno bolji – sve je izgledalo brže, a napetost je dodatno rasla s malim detaljima kao što je špricanje blata po viziru. Još da postoji podrška za PSVR, ovo bi mogla biti zabavna VR igra u kojoj bi željeno htjeli ići po dozu mučnine.

fpv

Ta PlayStation 5 magija

 
MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame je originalno stigao u prosincu prošle godine, ali ovdje se sad usmjeravamo na njenu PS5 verziju koja je došla ovog mjeseca i sa sobom dovela niz unaprjeđenja. Od onih najvažnijih, igranje s 4K rezolucijom i 60 fps je već samo po sebi lijepa nadogradnja, ali stigla je i podrška za adaptivne trigere. To što ima tu podršku je odlična vijest – pogotovo jer nas još uvijek veseli što će sve developeri izvesti s tom značajkom, ali ovdje očekivanja ne smiju biti previsoka (svi moramo priznati da nas je Astro’s Playroom razmazio po tom pitanju) . Triger će pružati otpor dokle god stišćete gas, a dok ste u skoku će vibrirati slično kao tijekom pucanja s nekom automatskom puškom u FPS igri.

Moramo još usmjeriti pozornost na dvije pozitivne stavke. Ovaj serijal je bio poznat po stvarno dugačkim loading sekvencama, a moć SSD-a ove nove konzole uvodi ugodnu promjenu u tom segmentu i smanjuje čekanje prije svake utrke. Druga pozitivna stvar? Njen multiplayer segment sada podržava online utrke do četrnaest igrača.

Naravno, ne dolaze samo pozitivne stvari s novom PlayStation konzolom. Mnogima je cijena jedan od najvažnijih faktora kod kupovanja igara, tako da moramo napomenuti da je PS5 verzija skuplja za 79 kuna od PS4 verzije. Sva ta nova PlayStation 5 magija ipak dolazi s dodatnom cijenom.

mxgp2020Ps5_4

Rečenica koja puno znači: MXGP izlazi svake godine

 
Studio Milestone je započeo s ovim serijalom u 2014. godini i od tada je redovno svake godine objavio novi nastavak. Ta rečenica vam odmah može puno reći o samoj igri jer takav brz ciklus već postoji kod par sportskih naslova i problemi se uglavnom ponavljaju. Ovo je igra koja ima velik potencijal oduševiti nove igrače, ali takav brz razvojni ciklus često nije dovoljan da se uvedu značajne promjene za dosadašnje fanove koji imaju neke od prijašnjih naslova u serijalu. Baš takve pritužbe se najčešće ponavljaju na službenim, ali i igračevim recenzijama na svim dostupnim platformama.

MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame nam je jednostavno davao nekonzistentan osjećaj tijekom igranja. Dualsense nam je davao ideju da igramo igru sljedeće generacije (tj. trenutne generacije), ali nedostatak detalja u vizualnom i zvučnom segmentu te spomenuti problemi s fizikom i nekim gameplay elementima su se konstantno protivili toj ideji. Da, moć PlayStation 5 konzole podigla je igru na novu razinu i developeri su uspješno iskoristili većinu njenih novih značajki, ali unatoč tom dotjerivanju, MXGP 2020 nam je ostavio dojam generične izvedbe – najviše zbog određenih odluka i problema u dizajnu same igre.

misc
18.11.2020

Mars Horizon – Svemirska utrka u kojoj trebate poslati astronaute na Mars

Autor:  

Prije nekih mjesec dana smo objavili našu demo recenziju igre Mars Horizon gdje smo malo popričali s Europskom svemirskom agencijom, snimali malo s našim teleskopom i pričali malo o povijesti svemirske utrke čiji je cilj bio usmjeren na slanje astronauta na Mjesec. Sada je vrijeme da detaljnije uđemo u što sve nudi Mars Horizon i za koga točno je ova igra.

U pitanju je strateška simulacija u kojoj igrač ima zadatak upravljati svemirskom agencijom i prolaziti kroz događaje koji su označili povijest istraživanja svemira, ali i onih koje čovječanstvo planira ostvariti u bliskoj budućnosti. Iako vuče inspiraciju iz stvarnih događaja te je njegov sadržaj napravljen u suradnji s Europskom svemirskom agencijom kako bi predstavio autentično iskustvo, vi kao igrač možete stvoriti alternativnu verziju povijesti gdje vaša agencija može dominirati svemirskom utrkom i prvi poslati astronaute na Mjesec i Mars.

Nakon što odaberete s kim ćete igrati, započinje dosta opsežan tutorijal koji će vas provesti kroz prvih par dostupnih misija. Upoznat ćete što je sve potrebno za dizajniranje rakete i na koje parametre je potrebno paziti, kako unaprjeđivati vašu bazu, kako povisiti vaš godišnji budžet i koju tehnologiju je potrebno razviti prije svake misije.

marsHorizon_2

Mars Horizon je igra u kojoj vi donosite odluke na koje ste spremni snositi posljedice. Kako je u pitanju utrka u kojoj se natjeće pet agencija, morat ćete redovno birati što je najbolje za trenutnu situaciju – riskirati lansiranje rakete iako vremenski uvjeti nisu baš dobri kako bi stigli ostale ili ulagati dodatan novac i vrijeme kako bi ta misija prošla što sigurnije. Naravno, ta druga opcija imat će svojih posljedica, a napominjemo kako i ta najsigurnija opcija nije u potpunosti sigurna jer je uvijek postoji barem jedan posto za neuspjeh…a ponekad je samo to dovoljno da vam poremeti sve planove.

Same misije su dosta zanimljive, pogotovo za one koje zanima astronomija i slična polja jer ćete slati teleskop u orbitu kako bi fotografirali galaksije i istraživali crne rupe. Također ćete istraživati Sunčev sustav sa sondama, otkrivati zanimljive informacije o obližnjim planetima i graditi modularnu svemirsku postaju.

marsHorizon_1

Tijekom igranja nailazit će te i na novinarske upite čiji odgovori također mogu imati utjecaja na stanje vaše agencije. Dok ih je većina nudila predvidljive rezultate, kod ulaska u teritorij modernijih teorija zavjera išli smo u potpunu obranu naših astronauta neovisno o rezultatu.

Dok je gameplay na Zemlji više usmjeren spomenute odluke i razvijanje tehnologije, tijekom misija morat će te rješavati niz logičkih mini igara. Svaka misija će od vas tražiti postizanje određenih uvjeta – od pravilnog nagiba letjelice, održavanja željene temperature i držanje razina radijacije na optimalnim uvjetima. Te mini igre same po sebi i nisu baš teške, ali neovisno koliko ste prethodno razvijali tehnologiju ili trenirali astronaute, sve može veoma brzo poći po zlu jer je u faktor ubrojen i RNG koji drastično može unazaditi sav vaš napredak.

marsHorizon_4

Uz sve te segmente, Mars Horizon ima i svoj edukativni kutak u kojem je moguće pronaći razne informacije o planetima oko nas i tehnologiji koje je čovječanstvo izumilo kako bi dovelo ljude na Mjesec i s kojom priprema za put prema Marsu.

Što se tiče izbornika unutar igre, Mars Horizon nudi širok spektar opcija za stvaranje vlastite agencije sa svojim prednostima i vizualima te prilagođavanje razine težine ovisno želite li pravi izazov ili što lakše iskustvo.

Iako je u pitanju igra s jednostavnim vizualima, Mars Horizon nudi solidan grafički izbornik u kojem su dostupne opcije za mijenjanje rezolucije, skaliranje korisničkog sučelja, biranja željenog anti-aliasinga, opcija za optimiziranje efekta čestica i biranja razine kvalitete sjena unutar igre. Pohvalne su i opcije u zvučnom odjelu jer je moguće prilagođavanje razine glasnoće u kategorijama zvučnih efekata, glazbe i ambijenta.

Kad smo već kod glazbe, moramo usmjeriti i pohvalu tom segmentu jer ona u potpunosti dočarava taj osjećaj istraživanja nepoznatog, a u nekoliko trenutaka nam je dala osjećaj kao da se šećemo prema Balmori u Morrowindu – što je, barem iz naše perspektive, za svaku pohvalu.

Naravno, nije uvijek sve pozitivno. Unatoč tome spomenutom detaljnom tutorijalu, Mars Horizon u svojem finalnom izdanju ima isti problem kojeg je imao i u demo verziji. Iako glavni screen s planetima izgleda lijepo, zbog sporijeg horizontalnog scrolla za pretraživanje misija u nekoliko navrata smo zakasnili na neke od njih jer ih jednostavno nismo primijetili.

marsHorizon_6

Što na kraju reći o ovoj igri?

Tematika promatranja i istraživanja svemira nam je osobno već neko vrijeme bliska tema u našim privatnim životima stoga nam je ova igra ponudila stvarno zabavno i zanimljivo iskustvo koju bez problema preporučujemo svima sa sličnim interesima.

Ova igra vas neće zaustaviti u igranju ako nemate neka prethodna znanja u aerodinamici i astrofizici. Naprotiv, igra će vam ponuditi neki dojam koliko je truda, vremena, rizika i novaca uloženo u ovakve projekte te pritom vas naučiti neke osnove i zanimljive informacije o našem Sunčevom sustavu.
Dok sam gameplay nije dubok kao u nekim drugim strateškim igrama, Mars Horizon nam je osobno ponudio dobru dozu zabave koja tijekom nekih dvadesetak sati igranja nije uspjela postati monotona – najviše zbog raznovrsnih misija s kojima smo uvijek imali osjećaj da napredujemo i da se krećemo prema svojem glavnom cilju – crvenom planetu.

misc
28.10.2020

Watch Dogs: Legion ima zanimljivu ideju, ali generičnu izvedbu koju ukrašavaju tehnički problemi

Autor:  

Watch Dogs: Legion je akcijska igra s otvorenim svijetom čija je radnja smještena u fiktivnoj bliskoj budućnosti nakon što je London postao meta terorističkog napada.

Za cijelu tu situaciju je optužena vaša hakerska grupa DedSec, a zadatak je na vama da otkrite pravog krivca, očistite svoje ime i osnažite grupu s novim članovima. I tu upravo leži glavni marketinški aspekt ove igre – da možete unovačiti gotovo bilo kojeg NPC-a u vašu grupu i iskoristiti njegovo znanje ili izgled za drugačiji pristup rješavanju misija – bilo da je u pitanju vojnik, e-sports igrač ili starija gospođa koja nije baš najspretnija na terenu.

WatchDogsLegion_5

Neovisno koga izaberete, zadatak je na vama da najbolje iskoristite situaciju sa svojom timom – bilo direktnim napadom oružjima, hakiranjem, skrivanjem ili prerušavanjem. Iako većina NPC-a u gradu nudi zapravo manje razlike u svojim vještinama i atributima, ipak postoje oni koju uvode veće promjene u gameplay segmentu. Građevinac može pozvati dron s kojim je moguće upasti u željeni prostor s krova, haker će najbolje iskoristiti kamere i tehnologiju oko sebe, a u svoj tim možete unovačiti i mađioničarku koja u potpunosti može slomiti igru sa svojom hipnozom nad neprijateljima. (clip) Išli smo istestirati do kojih mjera možemo koristiti tu hipnozu pa smo ju iskoristili na jednom našoj hakerici koja se šetala gradom. Počela je tuči sve oko sebe, uključujući i policajca koji ju je pretukao i onda nismo mogli s njom igrati na neko vrijeme. Da smo jedni od onih recenzenata koji daju ocjene igrama, samo zbog ovoga bi dobila barem za 0,5 ocjenu više.

Dok ideja igranja s bilo kim zvuči impresivno i inovativno, osobno nam je nedostajao neki glavni protagonist s kojim bi se mogli povezati dok prolazimo kroz priču. Ništa nije direktno usmjereno prema vama, već prema cijelom timu zbog čega smo glavne likove gledali kao neke jednodimenzionalne jedinice u strateškoj igri jer gotovo nitko od njih nema neku pozadinsku priču osim par natuknica u njihovim opisima. Svaki lik u našoj grupi je više predstavljao dodatni život i dodatnu vještinu ili manji pasivni boost kojeg možete koristiti za drugačiji pristup misiji.

Legion nam je sa svojom pričom dao neke Deus Ex vibre sa svojim tematikama – od toga koliko smo spremni predati svoju privatnost za zaštitu od terorizma, postoji li moralna granica u želji za postizanjem istinske umjetne inteligencije te manipuliranja javnošću s informacijama za svoju dobrobit. Nažalost, nama je gotovo sav taj potencijal bio uništen s neravnotežom priče, gameplay elemenata i vizualnog stila. U jednom trenutku otkrivate grupu koja otima ljude i prodaje njihove organe, a odmah nakon veselo pričate s drugima u svojem mađioničarskom odjelu i govorite kako je zabavno raditi za DedSec.

WatchDogsLegion_4

Ako vam priča nije bitan faktor i zanima vas kakav je gameplay, Legion je u ovom segmentu zabavan i jako generičan u isto vrijeme.

Tijekom igranja moguće je otključati dodatna oružja i razne vještine koje onda svi u vašem timu mogu koristiti – od hakiranja različitih dronova, privremeno onemogućavanje korištenje neprijateljskih oružja pa do unaprjeđivanja vlastitih oružja. Sve te nadogradnje su dobrodošle tijekom igranja, pogotovo ako igrate s opcionalnom permadeath opcijom – nešto što osobno preporučujemo jer stvarno podiže razinu stresa u težim segmentima igre. Ako loše pristupite situaciji i vaš lik bude ubijen, tog lika više nema u igri, kao i pristupa njegovim vještinama.

Iako igra nudi nekoliko stvarno zabavnih, napetih i dobro tempiranih misija, većina ih je nažalost toliko generično dizajnirano da nam je najveću zabavu zapravo najviše pružalo eksperimentiranje u kombiniranju vještina dostupnih likova. Većina misija zapravo prati jednostavan loop – dolazak do lokacije, hakiranje sustava s ponekom mini igrom, obrana od mogućeg vala neprijatelja i izlazak natrag na ulicu. Najozbiljnije, gotovo sve glavne misije se svode na taj princip.

WatchDogsLegion_7

U igri su također dostupne i sporedne misije s kojima je moguće smanjivati utjecaj privatne vojne tvrtke u Londonu, ali i lokacije na kojima je moguće nabavljati vizualne dodatke za svoj tim, ali i popiti koju pivu i zaigrati pikado. Sve te sporedne misije je moguće nastaviti i nakon prelaska glavne kampanje tako da se ne trebate brinuti oko rješavanja svih detalja prije ulaska u posljednji segment igre.

Tijekom igranja borit će te se uglavnom protiv ljudskih neprijatelja, ali i nekoliko različitih verzija dronova i robotskih pauka koji eksplodiraju u vašoj blizini. Umjetna inteligencija tih ljudskih neprijatelja je na cijelom spektru – od lošeg, dobrog pa sve do slomljenog. Nekad imaju lasersku preciznost i uočit će svaki vaš pokret, nekad kao da su polu slijepi i glupi, a nekad jednostavno divljaju oko vas glavom bez obzira. Taj spektar umjetne inteligencije prisutan je i kod samovozećih automobila koji su se redovno zabijali jedan u drugi, dok je bilo kakva prepreka na cesti stvarala totalni raspad sistema.

Što se tiče tehničke strane, Legion je i s Day One zakrpom nudio hrpu problema. Naravno, u pitanju je igra s otvorenim svijetom što sa sobom nažalost uvijek dovodi neke greške, ali Legion nam je osobno u više navrata prešao onu granicu strpljenja. Uz često nestabilan framerate, sporo učitavanje izbornika, desinkronizirane glasove s modelima i sporo učitavanje tekstura, više puta nam se srušila igra što je jednom uzrokovalo i pokvarenu save datoteku. Pozitivno u negativnom, posljedica te pokvarene save datoteke nas je iskreno nasmijala jer smo zbog nekog razloga morali ponoviti misiju novačenja osobe koja je već bila u našem timu.

Velika pozitivna stvar u vezi ove igre jest njen glavni izbornik koji nudi stvarno širok spektar postavki s kojima si igrač može prilagoditi igru po želji – od prilagođavanja vizuala za daltoniste, uključivanja text-to-speech opcije, isključivanja korisničkog sučelja unutar igre, prilagođavanje veličine titlova pa sve do konfiguriranja unosa na kontroleru.

Kako smo igrali igru prije samog lansiranja, ne možemo u detalje ući oko trgovine u kojoj je moguće trošiti prave novce na vizualne dodatke i virtualne novce jer taj segment još uvijek nije aktivan. Također ne možemo komentirati ni o njenom multiplayer segmentu jer će on biti dostupan tek od prosinca ove godine.

WatchDogsLegion_3

Što na kraju reći o igri?

Watch Dogs: Legion je pokušao iskombinirati riječ “cool” s ozbiljnijim temama te nažalost dobio neuravnotežen rezultat – barem iz naše perspektive. Predstavljanje pozitivnih i mračnih strana tehnološkog razvoja je tema o kojoj obožavamo raspravljati, ali Watch Dogs: Legion nam jednostavno nije uspio predstaviti ozbiljnost cijele te situacije zbog nedostatka glavnog lika s kojim bi se mogli povezati i prevelikoj razlici između toga što priča govori i kako se ponašaju i funkcioniraju likovi unutar igre. Watch Dogs: Legion je igra koja igraču nudi veliku kreativnu slobodu u situacijama

Najiskrenije, igra sveukupno nije loša, ali ova recenzija možda ima negativniji ton jer vidimo njen potencijal koji je na kraju narušen generičnom izvedbom.

misc
19.10.2020

Primordials of Amyrion – Domaća 1v1 strategija s vidljivim potencijalom [Early Access]

Autor:  

Primordials of Amyrion je online 1v1 PvP strategija koja bi mogla privući ljubitelje RTS igara, ali pomalo i “zastrašiti” ostale koji nisu nužno upoznati s tim žanrom. Odmah je bitno naglasiti da je igra tek stigla u Early Access stoga postoji mogućnost da će se mnogi elementi mijenjati što može dovesti do drugačijeg iskustva nego što ova perspektiva prikazuje, a i samim time će naše kritike biti blaže.

Sama igra se odvija u tri različite staze, odnosno lanea po kojima se kreću vojnici i heroji u smjeru protivničke baze. Uz vojnike i heroje, uvedeni su tornjevi koji pomažu obraniti vaše baze i Primordiale. Cilj same igre je doprijeti do protivničke baze i tako pobijediti protivnika ili steći dovoljno utjecaja s uništavanjem protivnikovih građevina i jedinica.

primordialsOfAmyrion_image5

Iako je to naizgled jednostavan koncept, postoji jako strma krivulja učenja od početka do kraja igre. Grafički, vrstom mape i herojima podsjeća na MOBA žanr igre poput DOTA-e, no razlikuje se po fokusu na upravljanje resursima, unaprjeđivanje svojih jedinica i pojačavanja svoje obrane. Jedini aktivni elementi su magije koje imaju vaši heroji i Primordiali, s time da magije heroja možete kontrolirati dok magije Primordiala djeluju na teren do kuda je vaš utjecaj proširen.

Po svemu navedenom, možemo zaključiti da ova igra nudi široku paletu strateških poteza, od biranja Primordiala, frakcije i heroja preko kontriranja protivničkom igraču, pažljivog tempiranja unaprjeđivanja jedinica i građevina do samog korištenja magija.

primordialsOfAmyrion_image6

Mečevi su relativno standardne duljine za takav tip igara, ovisno o vašem znanju i znanju vašeg protivnika. Stoga se pripremite na dugačke mečeve, iako to ne bi trebalo previše smetati ljubiteljima strategija s obzirom da je to tipično za takav stil igara.

Što se tiče same igrivosti, igra je u dobrom stanju. Postoje tehnički problemi, ali ništa što potpuno sprječava igranje. S obzirom na to da je igra tek stigla u Early Access, očekujemo puno dorada i poboljšanja kvalitete. Trenutno je aktivan samo „Normal“ način igranja s time da je, sudeći po izborniku, planiran i „Ranked“ način igranja. Single player sadržaj ne postoji.

Najveći izazovi za ovu igru su poveća konkurencija na multiplayer tržištu igara te sama krivulja učenja. Neki igrači nisu dovoljno strpljivi sami naučiti toliko različitih pojedinosti u igri bez dodatnih uputa od strane igre. Time rečeno, potrebno je doraditi tutorijale kako bi igrači lakše naučili osnove i zagrizli za zabavu koju bi ova igra mogla pružiti.

primordialsOfAmyrion_image7

Zaključak je da se isplati isprobati Primordials of Amyrion, pa možda ga čak i naučiti igrati, iako je trenutno mala količina igrača. Nove ideje i poboljšanja postojećih problema bi to moglo promijeniti, a to ćemo vidjeti kroz razvoj igre u sljedećih godinu dana prije nego što igra službeno izađe na tržište.

Svi zainteresirani ju trenutno mogu kupiti na Steamu i Epic Games Storeu.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA