Reboot Develop 2016: Problemi virtualne stvarnosti u igrama

Na ovogodišnjoj Reboot Develop 2016 konferenciji, koja se održavala zadnjih nekoliko dana, raspravljalo se o raznim tematikama industrije računalnih igara među kojima je bila i virtualna stvarnost. Uz mnoge pohvale i podrške od strane poznatih ličnosti industrije kao što je to Elijah Freeman iz tvrtke Crytek koji je izjavio da virtualna stvarnost ima razne pogodnosti, pojavilo se i nekoliko konstruktivnih kritika.

brendaRomero_image1“Vidim puno divnih stvari za VR, ali igre nisu dio njih. Jednostavno ne vidim da će ljudi podivljati za kreiranjem velike količine igara jer je sada on jako skup. Možda ću za pet godina biti u krivu, ali još uvijek ne vidim da je VR sljedeća velika stvar za igre. Ne vidim da će doći to toga da će svi imati konzolu i VR uređaj u svojoj kući. Nema šanse da ću kupiti toliko VR uređaja za našu kuću s 4 djece”, izjavila je Brenda Romero za GamePerspectives koja je dio industrije još od 1981. godine i poznata po serijalu Wizardry.

Slično mišljenje imao je i pisac, direktor, dizajner i suosnivač Warhorse studija Daniel Vavra koji smatra da VR uređaji smanjuju svaku mogućnost komuniciranja u stvarnom svijetu.

danielVavra_image1“Nalazite se u dnevnom boravku kada igrate na konzolama te ne želite komunicirati s drugim ljudima jer se fokusirate na igru, ali s takvim načinom igranja barem imate mogućnost komuniciranja. Ali s VR uređajem na vašoj glavi, vi ne vidite i vi ne čujete. Vi ste jednostavno zombi koji sjedi na kauču. Mislim da se to partnerima neće svidjeti. To je veoma antidruštveno ponašanje. Mislim da ni jedan roditelj ne želi da njegovo dijete sjedi doma i igra s kacigom na glavi bez ikakvih pokreta i reakcija na bilo što. To je dosta jeziva vizija.”

Također se osvrnuo na problem kreiranja dinamičnih FPS igara za virtualnu stvarnost jer vrlo lako stvaraju mučninu igrača.

“Bilo bi odlično i stvarno bi volio igrati našu igru u pravilnoj virtualnoj stvarnosti, a to znači da imam dobar FOV te da mi nije mučno. To je teško za našu igru. FPS i sve druge brze igre gdje vidite svoje tijelo koje radi nešto drugačije od vašeg stvara mučninu. Stvarno vjerujem da je to teško za izbjeći. Igrao sam simulator i u potpunosti je normalno sjediti u pilotskoj kabini gdje jedino vidite svoje ruke te cijelo vrijeme sjedite u stolici. Ako jašete na konju, a vaš giroskop to ne primjećuje, to je veliki problem. Iako ćemo ponuditi određenu VR podršku, ne obećavam da ljudi neće dobiti vrtoglavicu i mučninu. Mislim da to nitko neće ubrzo riješiti.”

Izjavu je dao i John Romero poznat po igrama Doom, Quake i Wolfenstein 3D:

johnRomero_image1“Može se vidjeti da igre u kojima se krećete, pogotovo kad niste u vozilu, ljudima postaje mučno jer očekuju kretanje u stvarnom životu. Osjećam da je VR najbolje primijenjen izvan igara. Što se tiče igara, one moraju biti kreirane specifično za VR. Pri samom odlaženju s PC-a na konzole pa na mobitele, igre se ne prenose dobro, a VR je puno veći korak od toga.”

POVEZANE VIJESTI:

01.05.2016 Autor:  


SCUM je za igrače koji traže akciju i one koji traže detaljni survival

OSTALO SA DOMACE SCENE

11.12.2018

Nephil’s Fall izgleda napušteno iako je prikupio novce putem Kickstartera

Autor:  

Prošlo je tri godine i osam mjeseci otkad je zagrebački studio Exordium Games prikupio 32,6 tisuća američkih dolara putem Kickstartera za razvoj svoje igre pod imenom Nephil’s Fall. Taj projekt još uvijek nije stigao na tržište, a posljednja javna objava u vezi samog razvoja objavljen je u lipnju 2016. godine kada je i obećana redovna komunikacija s fanovima i ulagateljima na Kickstarteru.

nephil'sFall_image3Dok je Exordium Games u toj posljednjoj objavi naveo produkcijske probleme uzrokovane odlaskom glavnih programera iz tvrtke, studio je do danas lansirao četiri igre nepovezane s projektom Nephil’s Fall. U pitanju su igre Agenda, Last Encounter, Zero Reflex i epizodični Bear With Me.

U pitanju je 2D platformer koji bi, sudeći po opisu, trebao nuditi klasične platformerske gameplay elemente gdje bi igrači mogli iskorištavati i žrtvovati elemente vatre, vode, zemlje i vjetra kako bi donijeli ravnotežu u svijetu unutar igre.

Budućnost ove igre u vrijeme pisanja ovog teksta je nepoznata, ali ne izgleda najbolje kada se u obzir uzme taj nedostatak komunikacije s ulagateljima na Kickstarteru, pogotovo kada je službena web stranica igre ugašena, a na web stranici studija još uvijek stoji kako će igra stići na tržište u prosinac 2015. godine.

misc
08.12.2018

Prvo vozilo i Capture The Flag mod stigli u domaću igru SCUM

Autor:  

Zagrebački studio Gamepires lansirao je novo ažuriranje za svoju Early Access igru SCUM koje uvodi prvo vozilo – nešto što su mnogi igrači tražili od samog lansiranja igre.

scum_image6Za sada je dostupno sveukupno trideset i dva terenca na otoku, a igrači će s njim moći uništavati druge objekte, ubijati druge igrače i životinje te uništavati druga vozila. Što se tiče budućnosti ove značajke s vozilima, Gamepires cilja uvesti mogućnost nadopunjavanja gorivom, njihov popravak, mogućnost pucanja iz unutrašnjosti vozila, zaključavanje i provaljivanje te postavljanje zamki na vozila. Također, sljedeće vozilo već je u izradi.

Osim spomenutog vozila, implementiran je mod Capture The Flag, novo oružje AS Val, dvije nove lokacije, trading Steam karte, poboljšanje u sistemu protiv varanja i mnogobrojni popravci.

misc
06.12.2018

Sljedećeg tjedna održat će se Game Dev Meetup u Rijeci

Autor:  

Sljedećeg tjedna u Rijeci održat će se Game Dev Meetup s ciljem okupljanja lokalnih proizvođača videoigara, ali svih onih koji su zainteresirani raditi u industriji videoigara.

rijekaGameDevMeetup_image1Iz Rijeke ste? Ili bilo kojeg dijela Primorsko-goranske županije? Zanima vas gaming industrija, što vam sve treba kako bi došli u kontakt s ljudima iz gaminga i imate 1000 pitanja?

Uvodno predavanje održat će direktor Machina akademije Lovro Nola, a na pitanja posjetitelja također će odgovarati i Zeno Žokalj, voditelj marketinga i community managmenta za projekte u Croteamovom inkubatoru.

Ovaj događaj službeno će započeti 24. prosinca u kulturnom centru RiHub u 17:00, a trajat će do 20:00.

misc
03.12.2018

Sutra se u Muzeju suvremene umjetnosti održava izložba ‘Igre i politika’

Autor:  

Sutra u 19:00 će u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti započeti izložba pod imenom ‘Igre i politika’ gdje će posjetitelji imati priliku isprobati politički i socijalno angažirane videoigre.

gamesAndPolitics_image1Na izložbi bit će dostupno sveukupno šesnaest igara s temama kao što su politička odlučivanja, rodna problematika, odnos prema izbjeglicama, moć medija, posljedice ratnih događanja i otpor prema totalitarnim sustavima. Što se tiče igara, posjetitelji će moći isprobati This War of Mine, Democracy 3, Perfect Woman, Killbox, Escape from Woomera i mnoge druge. U sklopu ove izložbe također će biti prikazane i igre razvijene tijekom ovogodišnje radionice izrade videoigara za studente s njemačkim developerom Onatom Hekimogluom.

Ova izložba također će biti dostupna i u Rijeci tijekom sljedeće godine u siječnju.

misc

Sylvio - VIDEO RECENZIJA (PS4)