Reboot Develop 2016: Problemi virtualne stvarnosti u igrama

Na ovogodišnjoj Reboot Develop 2016 konferenciji, koja se održavala zadnjih nekoliko dana, raspravljalo se o raznim tematikama industrije računalnih igara među kojima je bila i virtualna stvarnost. Uz mnoge pohvale i podrške od strane poznatih ličnosti industrije kao što je to Elijah Freeman iz tvrtke Crytek koji je izjavio da virtualna stvarnost ima razne pogodnosti, pojavilo se i nekoliko konstruktivnih kritika.

brendaRomero_image1“Vidim puno divnih stvari za VR, ali igre nisu dio njih. Jednostavno ne vidim da će ljudi podivljati za kreiranjem velike količine igara jer je sada on jako skup. Možda ću za pet godina biti u krivu, ali još uvijek ne vidim da je VR sljedeća velika stvar za igre. Ne vidim da će doći to toga da će svi imati konzolu i VR uređaj u svojoj kući. Nema šanse da ću kupiti toliko VR uređaja za našu kuću s 4 djece”, izjavila je Brenda Romero za GamePerspectives koja je dio industrije još od 1981. godine i poznata po serijalu Wizardry.

Slično mišljenje imao je i pisac, direktor, dizajner i suosnivač Warhorse studija Daniel Vavra koji smatra da VR uređaji smanjuju svaku mogućnost komuniciranja u stvarnom svijetu.

danielVavra_image1“Nalazite se u dnevnom boravku kada igrate na konzolama te ne želite komunicirati s drugim ljudima jer se fokusirate na igru, ali s takvim načinom igranja barem imate mogućnost komuniciranja. Ali s VR uređajem na vašoj glavi, vi ne vidite i vi ne čujete. Vi ste jednostavno zombi koji sjedi na kauču. Mislim da se to partnerima neće svidjeti. To je veoma antidruštveno ponašanje. Mislim da ni jedan roditelj ne želi da njegovo dijete sjedi doma i igra s kacigom na glavi bez ikakvih pokreta i reakcija na bilo što. To je dosta jeziva vizija.”

Također se osvrnuo na problem kreiranja dinamičnih FPS igara za virtualnu stvarnost jer vrlo lako stvaraju mučninu igrača.

“Bilo bi odlično i stvarno bi volio igrati našu igru u pravilnoj virtualnoj stvarnosti, a to znači da imam dobar FOV te da mi nije mučno. To je teško za našu igru. FPS i sve druge brze igre gdje vidite svoje tijelo koje radi nešto drugačije od vašeg stvara mučninu. Stvarno vjerujem da je to teško za izbjeći. Igrao sam simulator i u potpunosti je normalno sjediti u pilotskoj kabini gdje jedino vidite svoje ruke te cijelo vrijeme sjedite u stolici. Ako jašete na konju, a vaš giroskop to ne primjećuje, to je veliki problem. Iako ćemo ponuditi određenu VR podršku, ne obećavam da ljudi neće dobiti vrtoglavicu i mučninu. Mislim da to nitko neće ubrzo riješiti.”

Izjavu je dao i John Romero poznat po igrama Doom, Quake i Wolfenstein 3D:

johnRomero_image1“Može se vidjeti da igre u kojima se krećete, pogotovo kad niste u vozilu, ljudima postaje mučno jer očekuju kretanje u stvarnom životu. Osjećam da je VR najbolje primijenjen izvan igara. Što se tiče igara, one moraju biti kreirane specifično za VR. Pri samom odlaženju s PC-a na konzole pa na mobitele, igre se ne prenose dobro, a VR je puno veći korak od toga.”

POVEZANE VIJESTI:

01.05.2016 Autor:  


SCUM je za igrače koji traže akciju i one koji traže detaljni survival

OSTALO SA DOMACE SCENE

13.09.2018

Besplatno isprobajte domaću horor igru Daemonical na Steamu

Autor:  

Svi zainteresirani mogu do nedjelje besplatno isprobati hrvatsku multiplayer horor igru Daemonical na Steamu. Dok njena standardna cijena iznosi 12,99€, tijekom tog besplatnog perioda dostupna je s popustom od 25 posto.

daemonical_image9Daemonical je stigao na Steam Early Access sredinom prošlog mjeseca gdje je do sada primio niz većih zakrpi i ažuriranja. Danas je također stiglo novo ažuriranje s kojim je došla prva verzija najavljenog XP sistema.

U pitanju je asimetrična multiplayer horor igra u kojoj skupina igrača na otoku nailazi na nedovršeni demonski ritual nakon čega im zadatak postaje pronaći način kako vratiti demona natrag u pakao. Također, igrači ne znaju koji od njih će biti opsjednut od strane demona zbog čega moraju taktički donositi odluke o tome žele li preživjeti sami ili se udružiti s drugima.

misc
11.09.2018

Prošlo više od tri mjeseca od posljednje zakrpe za RAID: World War II

Autor:  

Posljednja zakrpa za hrvatsku FPS igru RAID: World War II stigla je još krajem svibnja ove godine, a u opisu stoji informacija kako igrači mogu očekivati daljnje zakrpe. Unatoč toj informaciji, developeri iza igre nisu lansirali niti jednu zakrpu u više od tri mjeseca ili izjavili planove o budućnosti same igre.

raidww2_image3RAID: World War II stigao je na tržište u rujnu 2017. godine gdje je primio niz negativnih recenzija i ocjena od igrača zbog lošeg AI sistema, prevelikog grinda, previsoke cijene i ispodprosječnih vizuala. Iako su developeri nakon lansiranja započeli s popravljanjem i trajno smanjili cijenu samog proizvoda, nije zabilježena pozitivna promjena u ocjenama i broju aktivnih igrača.

Igra je do sada primila 1,5 tisuća korisničkih recenzija od kojih je 832 ocijenjeno pozitivno. Samo u posljednjih trideset dana, zabilježeno je dvadeset i četiri recenzije od kojih je 37 posto ocijenjeno pozitivno.

POVEZANE VIJESTI:

misc
09.09.2018

Sljedećeg tjedna održat će se Dan društvenih igara u Zagrebu

Autor:  

Fanovi društvenih igara imat će sljedećeg tjedna priliku uživati i odigrati neke od preko sto društvenih igara iz kolekcije Udruge Igranje, ali i kupiti igre, stripove i knjige. Naime, u pitanju je trinaesti Dan društvenih igara koji će se održati 15. rujna u zagrebačkom Vintage Industrial baru.

danDruštvenihIgara_image1Na tom događaju će na raspolaganju biti mnoge nagrađivane igre za obitelji s manjom djecom kao što su Catan, Carcassone, Tickets to Ride, Magic Maze, Ice Cool, ali i složenije igre Terraforming Mars, Scythe, Castles of Burgundy i Race for the Galaxy.

Trinaesti Dan društvenih igara trajat će od 11:00 do 20:00, a cijena jedne ulaznice za odrasle iznosit će petnaest kuna, dok će za djecu koštati pet kuna. Što se tiče članova udruge Igranje i njihove obitelji, njihov ulaz je besplatan.

misc
06.09.2018

SCUM u tjedan dana privukao 700 tisuća igrača

Autor:  

Hrvatska igra SCUM dostupna je tjedan dana na Steam Early Accessu, a tijekom tog perioda uspjela je privući čak 700 tisuća igrača. Samo tijekom prvog dana dostupnosti na tržištu, uspješno je prodano 250 tisuća primjeraka i završila na vrhu Steamove ‘Top Selling’ liste.

scum_image6Igrači su pokazali zainteresiranost za igru i prije izlaska na tržište povodom prikazivanja gameplaya od strane raznih streamera kao što su Shroud i Grimmmz. Time je igra došla na prvo mjesto top liste najgledanijih igara na Twitchu s oko 220.000 gledatelja u jednom trenutku što je bilo iznad igara Fortnite i League of Legends.

SCUM je do sada putem Steama primio 11,3 tisuće korisničkih recenzija od kojih je 7,7 tisuća ocijenjeno pozitivno.

misc

Sylvio - VIDEO RECENZIJA (PS4)