Reboot Develop 2016: Problemi virtualne stvarnosti u igrama

Na ovogodišnjoj Reboot Develop 2016 konferenciji, koja se održavala zadnjih nekoliko dana, raspravljalo se o raznim tematikama industrije računalnih igara među kojima je bila i virtualna stvarnost. Uz mnoge pohvale i podrške od strane poznatih ličnosti industrije kao što je to Elijah Freeman iz tvrtke Crytek koji je izjavio da virtualna stvarnost ima razne pogodnosti, pojavilo se i nekoliko konstruktivnih kritika.

brendaRomero_image1“Vidim puno divnih stvari za VR, ali igre nisu dio njih. Jednostavno ne vidim da će ljudi podivljati za kreiranjem velike količine igara jer je sada on jako skup. Možda ću za pet godina biti u krivu, ali još uvijek ne vidim da je VR sljedeća velika stvar za igre. Ne vidim da će doći to toga da će svi imati konzolu i VR uređaj u svojoj kući. Nema šanse da ću kupiti toliko VR uređaja za našu kuću s 4 djece”, izjavila je Brenda Romero za GamePerspectives koja je dio industrije još od 1981. godine i poznata po serijalu Wizardry.

Slično mišljenje imao je i pisac, direktor, dizajner i suosnivač Warhorse studija Daniel Vavra koji smatra da VR uređaji smanjuju svaku mogućnost komuniciranja u stvarnom svijetu.

danielVavra_image1“Nalazite se u dnevnom boravku kada igrate na konzolama te ne želite komunicirati s drugim ljudima jer se fokusirate na igru, ali s takvim načinom igranja barem imate mogućnost komuniciranja. Ali s VR uređajem na vašoj glavi, vi ne vidite i vi ne čujete. Vi ste jednostavno zombi koji sjedi na kauču. Mislim da se to partnerima neće svidjeti. To je veoma antidruštveno ponašanje. Mislim da ni jedan roditelj ne želi da njegovo dijete sjedi doma i igra s kacigom na glavi bez ikakvih pokreta i reakcija na bilo što. To je dosta jeziva vizija.”

Također se osvrnuo na problem kreiranja dinamičnih FPS igara za virtualnu stvarnost jer vrlo lako stvaraju mučninu igrača.

“Bilo bi odlično i stvarno bi volio igrati našu igru u pravilnoj virtualnoj stvarnosti, a to znači da imam dobar FOV te da mi nije mučno. To je teško za našu igru. FPS i sve druge brze igre gdje vidite svoje tijelo koje radi nešto drugačije od vašeg stvara mučninu. Stvarno vjerujem da je to teško za izbjeći. Igrao sam simulator i u potpunosti je normalno sjediti u pilotskoj kabini gdje jedino vidite svoje ruke te cijelo vrijeme sjedite u stolici. Ako jašete na konju, a vaš giroskop to ne primjećuje, to je veliki problem. Iako ćemo ponuditi određenu VR podršku, ne obećavam da ljudi neće dobiti vrtoglavicu i mučninu. Mislim da to nitko neće ubrzo riješiti.”

Izjavu je dao i John Romero poznat po igrama Doom, Quake i Wolfenstein 3D:

johnRomero_image1“Može se vidjeti da igre u kojima se krećete, pogotovo kad niste u vozilu, ljudima postaje mučno jer očekuju kretanje u stvarnom životu. Osjećam da je VR najbolje primijenjen izvan igara. Što se tiče igara, one moraju biti kreirane specifično za VR. Pri samom odlaženju s PC-a na konzole pa na mobitele, igre se ne prenose dobro, a VR je puno veći korak od toga.”

POVEZANE VIJESTI:

01.05.2016 Autor:  


OSTALO SA DOMACE SCENE

10.02.2020

Samoborski Pine Studio predstavio svoju novu igru The Academy

Autor:  

Samoborski Pine Studio je predstavio svoju sljedeću igru pod imenom The Academy koju planira lansirati na PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch i mobilne platforme tijekom ove godine.

theAcademy_image1Zadnjih godinu dana radili smo na našoj najvećoj igri do sada! Napokon je stiglo vrijeme da ju pokažemo svijetu”, objavljeno je na službenoj Facebook stranici Pine studija.

U pitanju je avanturistička puzzle igra u kojoj će se igrač moći upisati u školu pod imenom The Academy gdje ih čeka više od dvjesto zagonetki, stoljećima star misterij i niz tajni.

misc
06.02.2020

Isprobajte hrpu domaćih igara koje su napravljene na ovogodišnjem GGJ-u

Autor:  

Nedavno je završio ovogodišnji Global Game Jam događaj na kojem su prijavljeni developeri imali zadatak napraviti igru unutar četrdeset osam sati.

globalGameJam2020_image1Ove godine je tema bila “Popravak”, a sudjelovalo je više 48.700 developera, među kojima su bili oni iz Hrvatske i susjednih zemalja. Developeri u Hrvatskoj su u tom kratkom periodu uspjeli napraviti sveukupno dvadeset pet igara među kojima su Broken Mind, ReMind, Repairmen i Unaccountable Event. Developeri iz Srbije su uspjeli napraviti trideset dvije igre, dok su oni iz Slovenije napravili sveukupno trinaest igara. Sve njihove digitalne igre moguće je besplatno preuzeti sa službene web stranice Global Game Jama.

misc
06.02.2020

Hrvatska igra Phageborn sutra dolazi na Steam Early Access

Autor:  

Zagrebački studio Games Revolted je odlučio pomaknuti datum lansiranja svoje igre Phageborn na 07. veljaču – tjedan dana ranije nego što je to prethodno najavljeno da će stići na tržište.

phageborn_iamge5U pitanju je kartaška online igra koja će nuditi 1v1 i 2v2 PvP mečeve, single-player kampanju, ranked, casual i druge modove igranja. Nedavno je završilo i njeno javno beta testiranje na Steamu gdje je dobila sveukupno 35 korisničkih recenzija od kojih je 21 ocijenjeno pozitivno. Što se tiče većine negativnih ocjena, najviše ih je bilo usmjereno prema nedostatku tutorijala kojeg Games Revolted planira implementirati tijekom Early Accessa.

Cijena ove igre kada dođe na Steam Early Access iznosit će 14,99 američkih dolara.

misc
05.02.2020

Odabrani glasovni glumci za hrvatsku igru Saint Kotar

Autor:  

Hrvatski studio Red Martyr Entertainment je početkom prošlog mjeseca krenuo u potragu za glasovnim glumcima koji bi posudili glasove za dvoje likova u igri Saint Kotar, a sada je potvrdio kako su za te uloge odabrani Mike Bodie i Michael Schwalbe.

saintKotar_image5Mike Bodie je glasovni glumac koji je do sada tijekom svoje karijere glumio u igrama Star Wars: Battlefront 2, Ancestors Legacy i Tom Clancy’s The Division 2, dok je Michael Schwalbe glumio u naslovima Devil May Cry 5 i Ori and the Will of the Wisps.

Saint Kotar je psihološka horor point-and-click igra s kojom developeri imaju cilj vratiti staru slavu avanturističkih point-and-click igara. Igrač će imati mogućnost preuzeti ulogu dvoje glavnih protagonista koji pokušavaju pronaći istinu iza serije ubojstava u Gorskom kotaru, navodno povezanih sa štovanjem đavla.

misc

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu