Reboot Develop 2016: Problemi virtualne stvarnosti u igrama

Na ovogodišnjoj Reboot Develop 2016 konferenciji, koja se održavala zadnjih nekoliko dana, raspravljalo se o raznim tematikama industrije računalnih igara među kojima je bila i virtualna stvarnost. Uz mnoge pohvale i podrške od strane poznatih ličnosti industrije kao što je to Elijah Freeman iz tvrtke Crytek koji je izjavio da virtualna stvarnost ima razne pogodnosti, pojavilo se i nekoliko konstruktivnih kritika.

brendaRomero_image1“Vidim puno divnih stvari za VR, ali igre nisu dio njih. Jednostavno ne vidim da će ljudi podivljati za kreiranjem velike količine igara jer je sada on jako skup. Možda ću za pet godina biti u krivu, ali još uvijek ne vidim da je VR sljedeća velika stvar za igre. Ne vidim da će doći to toga da će svi imati konzolu i VR uređaj u svojoj kući. Nema šanse da ću kupiti toliko VR uređaja za našu kuću s 4 djece”, izjavila je Brenda Romero za GamePerspectives koja je dio industrije još od 1981. godine i poznata po serijalu Wizardry.

Slično mišljenje imao je i pisac, direktor, dizajner i suosnivač Warhorse studija Daniel Vavra koji smatra da VR uređaji smanjuju svaku mogućnost komuniciranja u stvarnom svijetu.

danielVavra_image1“Nalazite se u dnevnom boravku kada igrate na konzolama te ne želite komunicirati s drugim ljudima jer se fokusirate na igru, ali s takvim načinom igranja barem imate mogućnost komuniciranja. Ali s VR uređajem na vašoj glavi, vi ne vidite i vi ne čujete. Vi ste jednostavno zombi koji sjedi na kauču. Mislim da se to partnerima neće svidjeti. To je veoma antidruštveno ponašanje. Mislim da ni jedan roditelj ne želi da njegovo dijete sjedi doma i igra s kacigom na glavi bez ikakvih pokreta i reakcija na bilo što. To je dosta jeziva vizija.”

Također se osvrnuo na problem kreiranja dinamičnih FPS igara za virtualnu stvarnost jer vrlo lako stvaraju mučninu igrača.

“Bilo bi odlično i stvarno bi volio igrati našu igru u pravilnoj virtualnoj stvarnosti, a to znači da imam dobar FOV te da mi nije mučno. To je teško za našu igru. FPS i sve druge brze igre gdje vidite svoje tijelo koje radi nešto drugačije od vašeg stvara mučninu. Stvarno vjerujem da je to teško za izbjeći. Igrao sam simulator i u potpunosti je normalno sjediti u pilotskoj kabini gdje jedino vidite svoje ruke te cijelo vrijeme sjedite u stolici. Ako jašete na konju, a vaš giroskop to ne primjećuje, to je veliki problem. Iako ćemo ponuditi određenu VR podršku, ne obećavam da ljudi neće dobiti vrtoglavicu i mučninu. Mislim da to nitko neće ubrzo riješiti.”

Izjavu je dao i John Romero poznat po igrama Doom, Quake i Wolfenstein 3D:

johnRomero_image1“Može se vidjeti da igre u kojima se krećete, pogotovo kad niste u vozilu, ljudima postaje mučno jer očekuju kretanje u stvarnom životu. Osjećam da je VR najbolje primijenjen izvan igara. Što se tiče igara, one moraju biti kreirane specifično za VR. Pri samom odlaženju s PC-a na konzole pa na mobitele, igre se ne prenose dobro, a VR je puno veći korak od toga.”

POVEZANE VIJESTI:

01.05.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Predator: Hunting Grounds - VIDEO RECENZIJA

OSTALO SA DOMACE SCENE

22.09.2020

Reboot Develop Blue konferencija se ipak neće održati ove godine

Autor:  

Ovogodišnja Reboot Develop Blue konferencija se prvobitno trebala održati u travnju ove godine, ali zbog COVID-19 pandemije je odgođena na listopad. Naime, organizatori su sada potvrdili kako se konferencija ipak neće održati ove godine.

rebootDevelopBlue2020_image12Kako su zdravlje i sigurnost naši glavni prioriteti te zbog činjenice da su europske aviokompanije tijekom posljednjih nekoliko dana počele masovno otkazivati letove za četvrti kvartal ove godine. S činjenicom da većina naših partnera i posjetitelja neće moći ući u Hrvatsku (zbog ograničenja i zaključavanja granica širom Europe) odlučili smo pomaknuti Reboot Develop Blue na kraj travanj sljedeće godine.

Više informacija o novim datumima i trenutnim vlasnicima ulaznica za ovogodišnji Reboot Develop Blue bit će objavljeno tijekom sljedeća dva tjedna.

misc
17.09.2020

Zagrebački studio Nanobit prodan za gotovo milijardu kuna

Autor:  

Nanobit postaje dijelom švedske Stillfront grupe, jedne od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu. Transakcija će biti provedena u dvije tranše, pri čemu će Stillfront najprije kupiti 78% udjela za 100 milijuna dolara. Nakon dvije godine, Stillfront će kupiti ostatak udjela u Nanobitu po cijeni koja će ovisiti o kretanju dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) Nanobita u financijskim godinama 2021. i 2022. Ukupan iznos koji će Stillfront platiti na kraju transakcije bit će do 148 milijuna dolara, prilagođeno za stanje gotovine, što je preračunato u kune oko milijardu kuna.

nanobit_image1Stillfront je vodeća free-to-play kompanija koja okuplja 14 gaming studija diljem svijeta. Zapošljavaju više od 800 zaposlenika, a glavna tržišta su SAD, Njemačka, Bliski istok i Sjeverna Afrika te Francuska i Kanada. Sjedište je u Stockholmu, a kompanija je javno izlistana na Nasdaq First North Premier Growth Marketu. Njihov bogat portfelj igara karakteriziraju lojalni korisnici i igre koje su aktualne dugi niz godina.

Nanobit su prije 12 godina u Zagrebu osnovali Alan Sumina i Zoran Vučinić bez kapitala, bez ureda i samo s dva računala. Danas je Nanobit sa svojim igrama prisutan u više od 150 zemalja svijeta, zapošljava 125 visokoobrazovanih zaposlenika te je jedan od najpoželjnijih hrvatskih poslodavaca. Nanobitove igre ukupno su preuzete više od 145 milijuna puta, a na mjesečnoj razini ih igra preko 10 milijuna aktivnih igrača sa svih kontinenata svijeta. Najpopularnije igre su My Story, Hollywood Story i Tabou Stories.

Najutjecajniji svjetski mediji Nanobit već niz godina svrstavaju na liste najbrže rastućih kompanija Europe. Samo u ovoj godini, Nanobit je lokalizirao svoje igre na čak šest novih jezika i to na njemački, francuski, španjolski, talijanski, ruski i japanski, uz standardni engleski jezik, čime su se probili na više od 15 novih tržišta.

Zagreb je danas globalno središte jedne od najbrže rastućih industrija na svijetu, ističu Alan Sumina i Zoran Vučinić iz Nanobita. “Industrija mobilnih igara brzo raste i sve se više globalizira, a ako želimo ostati broj 1, moramo ići naprijed. Pridruživanjem Stillfront grupi Nanobit dobiva dodatni zamah koji će nam omogućiti nastavak rasta, razvoj novih ambicioznih planova i projekata. Sasvim je prirodno, s obzirom da smo u poziciji da možemo birati strateškog partnera, da odaberemo onog koji se uklapa u našu kulturu i dugoročnu viziju. Sve one kvalitete koje njegujemo interno – poduzetnički duh, samostalnost i inovativnost – vidjeli smo upravo u vodstvu Stillfront grupe. Veselimo se suradnji s ostalim uspješnim studijima u sastavu Stillfronta, što će dodatno ubrzati razvoj i Nanobita i Stillfront grupe, a naši zaposlenici će imati priliku surađivati s najboljima iz svijeta“, izjavili su Alan Sumina i Zoran Vučinić.

Nanobit će nastaviti poslovati kao i do sada, ali u vlasništvu Stillfront grupe. Sjedište ostaje u Zagrebu, a kompanija će i u budućnosti nastaviti ostvarivati ambiciozne razvojne planove.

Preuzimanjem talentiranog tima u Nanobitu, Stillfront se širi u žanr narativnih lifestyle igara, čime dodatno jača svoj portfelj igara i povećava doseg kod gaming publike. Alan i Zoran su u proteklih 12 godina zajedno sa svojim timom u Nanobitu izgradili impresivan gaming studio s čvrstom nišom u uzbudljivom žanru lifestyle igara, a mi se veselimo što ćemo zajedno s njima raditi na tome da podignemo kompaniju na višu razinu. Osnovni portfelj igara ostvario je impresivan rast tijekom prošle godine, a vidimo i snažan potencijal rasta u budućnosti, uključujući i obećavajuće nove igre koje su u razvoju”, rekao je Jörgen Larsson, CEO Stillfronta.

Cijeli proces vodio je tim konzultanata. Latham & Watkins je pravni, a Aream & Co. financijski savjetnik Nanobita, dok je DLA Piper Sweden pravni, a EY financijski savjetnik Stillfronta u ovoj transakciji.

misc
16.09.2020

Odgođeno lansiranje hrvatske igre Faraway: Director’s Cut

Autor:  

Samoborski Pine Studio je odlučio odgoditi lansiranje svoje igre Faraway: Director’s Cut koja je originalno trebala stići 22. rujna ove godine. Iako za sada još uvijek nije poznat točan datum, igra će stići na Steam do kraja ove godine.

farawayPC_image1Studio planira poboljšati igru sa savjetima i povratnim informacijama od beta testera te napraviti igru “još većom i boljom”. Ova PC verzija stići će FPS kontrolama, ažuriranim vizualima, dodatnim stazama, glasovnom glumom i drugim iznenađenjima za Faraway fanove.

U pitanju je avanturistička puzzle igra u kojoj igrač preuzima ulogu avanturista koji istražuje ruševine drevnih hramova kako bi otkrio sudbinu svojeg nestalog oca.

misc
15.09.2020

Besplatno zaigrajte beta verziju hrvatske igre Primordials of Amyrion

Autor:  

Hrvatski studio GD Entertainment je pokrenuo otvoreno beta testiranje svoje igre Primordials of Amyrion u kojem svi zainteresirani mogu besplatno sudjelovati do 21. rujna na Steamu i Epic Games Storeu.

primordials_image6U pitanju je strateška 1v1 multiplayer igra u kojoj igrač upravlja svojim kraljevstvom i razvija vojsku kako bi stekao prednost te pobijedio svojeg suparnika.

Primordials of Amyrion će 06. listopada ove godine stići na Steam i Epic Games Store kao Early Access igra. Studio planira držati igru u Early Access razvoju oko godinu dana tijekom koje će implementirati dodatan sadržaj, ali i potrebna poboljšanja u gameplay segmentu i stabilnosti servera.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA