Pistol Whip – Akcijska VR igra koju jednostavno morate isprobati [VIDEO RECENZIJA]

Dobrodošli u GamePerspectives!

Ovo će biti jedna kraća recenzija jer, jednostavno rečeno, Pistol Whip je jedna od onih VR igara koju jednostavno morate imati u svojoj kolekciji. U pitanju je igra s jednostavnom, ali kvalitetnom izvedenom idejom gdje se morate boriti protiv neprijatelja te izbjegavati njihove metke u Matrix stilu – i to sve u ritmu adrenalinske glazbe za što bolju ocjenu na kraju svakog levela.

pistolWhip_image4

Ulazak u igru je dosta intuitivan i jednostavan što ju čini zabavnom i za nove igrače kojima nemaju baš iskustva s virtualnom stvarnošću. Dok ćete se na najlakšoj težini osjećati kao John Wick koji dominira nad svim neprijateljima ispred sebe, više razine težine će stvarno testirati vaše reflekse, a ponekad i živce.

U igri su dostupni razni modifikatori koji mijenjaju gameplay, ali uvode i određene limitacije na broj bodova koje možete osvojiti tijekom igranja. Bilo da želite igrati s dva pištolja, slabijim neprijateljima , ukupan broj dobivenih bodova na kraju staze bit će smanjen za određen postotak, ovisno koliko je modifikatora uključeno. U slučaju da vam je teško pronaći ritam u određenim pjesmama, dostupna je i opcija za uključivanje ritmičke vibracije na Move kontrolerima.

Što se tiče mučnine – nešto s čime osobno imamo dosta iskustva u virtualnoj stvarnosti, Pistol Whip nam niti u jednom trenutku nije prouzročio onaj neugodan osjećaj prilikom kretanja. Naime, vi kao igrač u ovoj igri nemate kontrolu nad kretanjem, već se cijelo vrijeme istom brzinom automatski krećete prema naprijed. Taj sistem omogućio nam je da igramo na duže periode bez ikakvih problema – naravno, dok nam mišići nisu počeli slati upozorenja da pretjerujemo. Da, Pistol Whip je jedna od onih VR igra koju možete koristiti za tjelovježbu – pogotovo nožnih mišića jer ćete se često nalaziti u nekom polu čučnju izbjegavajući prepreke na stazi, ali i hrpu ispaljenih metaka dok hektično, ali ipak u ritmu, uništavate valove neprijatelja ispred sebe.

pistolWhip_image5

Što na kraju reći o ovoj igri?

Realno gledajući, Pistol Whip nije napravio ništa revolucionarno, ali njegova izvedba je vrhunska i uspješno spaja najbolje stvari iz drugih popularnih VR igara u neko novo i stvarno zabavno iskustvo. Mi smo oduševljeni s ovom igrom jer je povećala trenutno malu, ali kvalitetnu kolekciju VR igara zbog kojih naš PSVR sve rjeđe skuplja prašinu na polici te sve češće dolazi na prijedlog što igrati sljedeće. Jednostavno rečeno, Pistol Whip je zabavan – i za igrača i za gledatelja zbog čega ju preporučujemo svima onima koji doma posjeduju VR uređaj.

02.09.2020 Autor:

Poslovi @ Jooble

Little Nightmares 2 - RECENZIJA

09.06.2021

Ratchet & Clank: Rift Apart – VIDEO RECENZIJA

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ratchet & Clank: Rift Apart – sljedeća PlayStation 5 ekskluziva koja želi iskoristiti snagu nove konzole kako bi ponudila akcijsku avanturu kroz više dimenzija!

Ovo nije samo tech demo

Rift Apart je akcijski single-player platformer čija priča ponovno usmjerava fokus na naše glavne likove, ali ovog puta i na njihove alternativne verzije iz drugih dimenzija nakon što Doctor Nefarious iskoristi nestabilnost u dimenzijama tog svijeta. Ta riječ “dimenzija” je glavna riječ na kojoj se temelji cijela ideja, priča i gameplay iza ove cijele igre i najiskrenije smo tijekom prve najave prošle godine mislili da će Rift Apart više biti tehnološki demo koji će predstavljati snagu brzog učitavanja tih naglih promjena lokacija i dimenzija, ali smo se ugodno iznenadili kada smo vidjeli da je u pitanju pravi Ratchet & Clank nastavak s dobrom dozom sadržaja i kvalitetno napisanom pričom gdje su svi likovi dobili dobru dozu pozornosti.

Kaos kroz dimenzije

Velik dio onoga što čini Ratchet & Clank serijal toliko zabavnim su njegovi akcijski elementi, a Rift Apart u ovom segmentu nije razočarao. Potpomognute predivnim vizualima, značajkama DualSense kontrolera, ali i velikim arsenalom oružja, borbene mehanike uspješno podižu adrenalin u kaotičnim situacijama – pogotovo na višoj razini težine. Cijeli ekran zna redovno biti ispunjen raznim neprijateljima, projektilima, eksplozijama i nagradama koje jure prema vama dok prolazite kroz posljedice vašeg kaosa.

RatchetAndClankRecenzija_4

Taj segment je dodatno produbljen i sa sistemom nadograđivanja vaših oružja s kojim možete pojačati njihove određene značajke- nešto što uvodi dobru dozu osjećaja napretka i promjene u stilu igranja. Želite se riješiti skupine sa strujnim oružjem koje ih može nakon nekoliko ispaljenih hitaca imobilizirati ili koristiti bacač raketa kako bi se riješili većih neprijatelja, Rift Apart ima velik arsenal izbora koji u kombinaciji sa spomenutim sistemom nadograđivanja stvara stvarno zabavne i kaotične trenutke u kojima morate redovno mijenjati svoj pristup situaciji.

U cijeli taj recept sada još nadodajte i element mijenjanja dimenzija. Cijeli taj sistem iskorištavanja portala tijekom igranja uspješno ostvaruje onaj WOW efekt dok bez ikakvih trzaja prolazite kroz svjetove ili mijenjate lokaciju. Koliko god nas je oduševio taj sistem kao tehnološka prezentacija PlayStation 5 konzole, sama stvarna primjedba u gameplay segmentu je dosta niska. Dok su se redovno pojavljivali u samoj priči i skriptiranim dijelovima, rijetko kad su nam pružali dodatnu dinamiku, neku prednost nad neprijateljima tijekom borbe ili rješavanja platformerskih zagonetki. Naravno, ima ih, ali sveukupno nam je ostavljen dojam da je potencijal te mehanike ostao neiskorišten.

Vrhunski vizuali s rupama u dizajnu

Kao što smo već rekli, cijela igra jednostavno izgleda predivno – pogotovo u 4K i s uključenim Ray Tracingom. Rift Apart izgleda kao da su vizuali izvučeni iz nekog visokobudžetnog animiranog filma, a svi dostupni svjetovi ispunjeni su modelima, raznim detaljima i tajnama koji zajedno čine nezaboravna okruženja vrijedna istraživanja!

Svi ti detalji su u nama uspjeli pobuditi osjećaj kao da igramo igru s iznimno detaljnim otvorenim svijetom – nešto što Rift Apart jednostavno nije. Iako igra nudi glavne i sporedne misije, mogućnost biranja redoslijeda misija i područja ispunjenim tajnama, Rift Apart ima polu otvorene prostore i zamišljenu putanju s koje se ne može baš skrenuti – neovisno što vam okolina govori. Čisto za primjer, u više navrata smo htjeli skočiti na neku platformu, misleći da možemo jer se nalazi odmah ispod nas…ali smo ubrzo shvatili da ne možemo jer nam je lik odmah ušao u animaciju umiranja prije dodirivanja same platforme.

RatchetAndClankRecenzija_3

Također, u više navrata smo započeli sa sporednom misijom iz koje nismo mogli nikako izaći bez njenog završetka – bilo zbog automatskog checkpoint sistema ili neobičnih dizajnerskih odluka nedopuštanja natrag prema glavnoj misiji. U tim trenucima smo morali završiti sporednu misiju – ne zato što smo htjeli, već zato što je tako sastavljen dizajn igre.

Na suprotnom kraju toga spektra, u igri su dostupni i razni puzzle segmenti koje je moguće u potpunosti preskočiti ako niste fan takvog žanra igara – nešto što ne preporučujemo, ali je zanimljivo vidjeti takvu opciju.

Glavni izbornik vrijedan pohvale

Odlično je vidjeti sve više igara za konzole koje nude detaljniji izbornik za prilagođavanje igranja svojim željama. Rift Apart ovdje nije iznimka jer mu je izbornik za svaku pohvalu. Osim što mu grafički izbornik dolazi s tri različite grafičke postavke- Fidelity (30fps, 4K, Raytracing), Performance + Raytracing (60fps, Raytracing, niža rezolucija) i standardni Performance (60 fps, 4K), igrači se mogu poigrati s drugim postavkama kao što su Motion Blur, Depth of Field i Chromatic Aberration, ali i s bojama svojeg korisničkog sučelja te jačim kontrastom kako bi se olakšao pregled cijele scene na ekranu.

RatchetAndClankRecenzija_5

Također je moguće prilagoditi inpute kontrolera po svojim željama ili koristiti neke od dostupnih preseta među kojima su oni za ljevake i dešnjake. Kako je u pitanju PlayStation ekskluziva, naravno da iskorištava mogućnosti DualSense kontrolera s adaptivnim trigerima i detaljnim vibracijama. Slično kao i s Returnal, u ovoj igri možete iskorištavati L2 i R2 trigere kako bi dobili više funkcija od svojih oružja – od bržeg pucanja pa sve do usporavanja vremena dok koristite snajper. Sve je to postignuto uz pomoć dodatnih otpora na trigerima koji u igru uvode “nove tipke”.

Rift Apart je još jedna PlayStation igra u nizu koja nudi opciju igranja na hrvatskom jeziku, a to znači da titlovi i cijelo korisničko sučelje mogu biti na hrvatskom. Iako osobno nismo fanovi igranja s hrvatskim titlovima (jednostavno smo previše naviknuti na engleski jezik u igrama), ovo je fantastična vijest i odličan dodatak igračima u Hrvatskoj.

Poznata formula u novom ruhu

Ratchet & Clank: Rift Apart je odlična igra koja je sa svojim vizualima, duhovitom i emotivnom pričom, gameplay mehanikama i tehnološkim idejama pomaknula serijal prema naprijed u dobrom smjeru, unatoč tim nekim spomenutim minusima. Rift Apart je pokazatelj kako dugogodišnji serijal sa sada već šesnaest nastavaka može još uvijek ponuditi nešto novo i razraditi staru formulu na nov način kako bi ponudio svježe iskustvo! Ovo je fantastična igra za sve uzraste koja odlično pokazuje snagu PlayStation 5 konzole i potencijal utjecaja te nove tehnologije na vizuale i sam gameplay segment!

29.04.2021

Returnal – Roguelite PlayStation 5 ekskluziva koja zaslužuje vašu pozornost

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Returnal – PlayStation 5 ekskluziva koja dolazi s dobrom dozom zabavnog, hektičnog i frustrirajućeg.

Rogue-lite s AAA budžetom

Returnal je third-person roguelite igra s bullet hell elementima koja prati priču astronautice nakon što završi na vanzemaljskom planetu i shvati da je zapela u beskonačnom ciklusu smrti. Ta ideja smrti prenesena je i u gameplay segmentu jer svaki put kad vas nadvladaju neprijatelji, vraćate se na apsolutni početak igre, a prenose se samo nekoliko trajnih predmeta, otključane lokacije nakon pređenog bossa i par drugih elemenata.

Svako to vraćanje na početak dočekalo nas je kao “hladan tuš” gdje smo u više navrata jednostavno morali napraviti pauzu da se malo smirimo jer smo znali da se ne možemo odmah vratiti u borbu s bossom već ponovno započeti s farmanjem za boljim oružjima, artefaktima i borbom s valovima i valovima neprijatelja.

returnal_image2

S tom idejom, svaki naš potez i svaka odluka stvarala je tu dodatnu napetost kako bi što spremniji došli do dijela gdje smo zapeli. I developeri su dobro predvidjeli taj osjećaj jer su prilagodili sve gameplay elemente da potiču napetost i dinamiku u svakoj borbi. Naime, segmenti levela su nasumično generirani, kao i lokacije itema i neprijatelja, a svaki taj item nije uvijek pozitivan već “bacanje kockica” i razmatranje da li pozitivne strane nadvladavaju negativne.

Dinamika je također postignuta i sa sistemom adrenalina koji će igranjem rasti i nuditi razne pozitivne statuse, ali s prvim primljenim pogotkom, cijeli taj sistem vraća se na početak što znači da će te svaki ispaljeni projektil koji ide prema vama gledati kao prijetnju.

Prstohvat psihološkog horora i misterija

Returnal je u svojoj definiciji akcijska igra, ali ipak dolazi s par elemenata psihološkog horora. Osim što ta akcija zna biti prekinuta P.T. inspiriranim dijelovima i misterioznim sekvencama, razni dijelovi igre označeni su dosta mračnim prostorijama…možda i previše mračnim jer ako igrate tijekom dana s podignutim roletama, vidljivost na ekranu će biti često dosta loša.

returnal_image4

Ti spomenuti P.T. dijelovi prebacuju vas iz trećeg u prvo lice i stavljaju u situacije koje dodatno pojašnjavaju cijelu priču, ali uvode dobru dozu nenapadne jeze što u pravo vrijeme dovodi potrebnu promjenu u sveukupnoj dinamici.

Cijeli taj svijet ispunjen je misterijima koje postepeno otkrivate uz pomoć vaših zvučnih snimki iz prijašnjih pokušaja bijega s planeta, ali i vizualnim elementima koji zajedno s odličnim odabirom paletom boja stvara kvalitetnu atmosferu na svijetu vrijednog istraživanja.

Dodatni izazovi u svijetu izazova

Returnal je single-player igra koja će vam ponuditi dobru dozu izazova, ali developeri su odlučili implementirati i online segment gdje se natječete u sakupljanju najvećeg broja bodova u jednom ciklusu. Oružja i perkovi su nasumično dodijeljeni, a dobar krajnji rezultat nagradit će vas s trajnim itemima koje zatim možete iskoristiti u glavnom dijelu igre.

Dokaz da adaptivni trigeri nisu “gimmick”

Studio Housemarque je očito vidio Dualsense i prokomentirao “Challenge Accepted!”. Način na koji je studio iskoristio značajke ovog kontrolera je za svaku pohvalu i dokazao kako te vibracije i adaptivni trigeri nisu “gimmick” već da oni mogu biti iskorišteni u samom gameplay segmentu.
Sam uvod u igru je vrhunska tehnička prezentacija detaljnih vibracija gdje je svaki detalj na ekranu prenijet na Dualsense kontroler – nešto što nam je odmah ostavilo dojam da bi ovo mogao biti projekt u kojeg je uložen stravično puno truda. To je jedan od onih segmenta kojeg je teško opisati riječima, ali zajedno sa Sonyjevim Pulse 3D slušalicama stvara vrhunsku atmosferu i poticaje koje pomažu u svakoj borbi.

returnal_image5

Dok su adaptivni trigeri do sada bili iskorišteni kako bi “poboljšali” osjećaj prilikom pucanja ili utrkivanja, developeri su uz pomoć njih uspjeli ugraditi potpuno novi input na kontroleru. Naime, svaki put kada pritisnete L2 do prvog otpora, ući će te u stanje ciljanja, dok će pritisak do kraja pokrenuti alternativni način pucanja. Izvedba tog sistema je odlično izvedena jer uopće nismo imali problema sa slučajnim pritiscima – neovisno koliko bila hektična situacija.

Developeri su nas ovom implementacijom jednostavno oduševili i jedva čekamo vidjeti na koje načine će DualSense biti iskorišten tijekom sljedećih nekoliko godina!

Patnja u kojoj smo uživali

Returnal je teška igra u kojoj smo se pri svakom pokretanju molili bogovima RNG-a za što glađi prolazak do što boljih oružja kako bi napokon pogurali igru dalje do sljedećeg dijela. Koliko god nas uspjela naživcirati u nekim situacijama, svi ti sistemi su toliko dobro napravljeni da su nas uvijek privlačili natrag da krenemo ispočetka. Naravno, kao i u sličnim Souls igrama, osjećaj kada napokon probijete kroz neki dio igre na kojem ste umrli previše puta je za pamćenje.

returnal_image8

Ovo je novi I.P. i razumljivo je prema njemu imati određenu dozu skepticizma, ali bez problema možemo preporučiti ovu igru jer fantastično iskorištava snagu PlayStation 5 konzole i pridodaje jedno veoma neobično i zabavno iskustvo na listu kvalitetnih PlayStation ekskluziva.

15.03.2021

Hunting Simulator 2 – Ubojica strpljivog srca i njegov najbolji prijatelj | PS5 RECENZIJA

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Hunting Simulator 2 – lovačku simulaciju koja je nedavno stigla i na PlayStation 5 konzolu.

Virtualno lovačko iskustvo

Hunting Simulator 2 je single-player simulacija s kojom vam belgijski studio Neopica želi ponuditi virtualno lovačko iskustvo – od cijele pripreme u vašoj kolibi, pronalaženja najbolje tehnike kako privući životinju pa do cijelog procesa pronalaženja vašeg plijena kojeg na kraju možete prodati za kupnju dozvola i opreme ili ukrašavanje vaše kolibe koja funkcionira kao osnovni hub.HuntingSimulator_image8

Neovisno što ste se odlučili loviti, ta priprema je jedan od najvažnijih dijelova igre. Morat će te paziti koju odjeću nosite, kakvu pušku koristite za koju životinju (čak 33 vrste) i koju dozvolu imate na svakoj od dostupnih šest lokacija. Ako se odlučite prekršiti neke od najbitnijih pravila lova, bit će financijski kažnjeni što utječe na sveukupni napredak unutar igre.

Na izboru su vam i razni dodaci kao što su razni mamci i sprejevi za očitavanje smjera vjetra što vam s pravilnim korištenjem može jako pomoći u pronalasku željene životinje.

Čovjekov najbolji prijatelj

Nakon što ste sve pripremili, vrijeme je za sam čin lova, a tko vam može u tome najbolje pomoći nego čovjekov najbolji prijatelj. Tako je, u lov možete ići s vašim psom koji će vam pomoći u traganju i drugim aspektima. Sa sveukupno četiri pasmine, svaka od njih ima svoje prednosti koje možete iskoristiti za specifične životinje koje lovite.

Svaki put kada vaš pas učini nešto dobro, možete ga pohvaliti što mu dodatno pojačava njegovu volju za traganjem i lovom. Što ga više vodite sa sobom, tako će rasti i njegovo iskustvo zbog čega će puno rjeđe gubiti trag za nekom životinjom.

Hunting Simulator_2

Taj gameplay segment dosta olakšava cijeli proces pronalaženja željene životinje, ali ako se želite osloniti samo na svoje vještine, možete krenuti i lov i bez njega – nešto što stvarno jako podiže razinu težine, ali i osjećaj realnosti.

Možete otići i korak dalje i isključiti korisničko sučelje koji pomaže u identificiranju životinju i pronalasku tragova zbog čega će te se jako morati oslanjati na okolinu oko sebe, poznavanje životinja kako ne bi slučajno prekršili zakon, ali i na vaše snalaženje u otvorenim područjima.

R2 – trigger koji se rijetko koristi

Hunting Simulator 2 je tehnički FPS igra (iako se može igrati i iz treće perspektive), ali vaši prsti na kontroleru se neće ponašati kao u nekoj klasičnoj igri tog žanra. Trigger R2 se jako rijetko koristi – pogotovo ako ovom naslovu pristupate na krivi način. Vaše igranje svodit će se na istraživanje najboljih lokacija na mapi, postavljanjem mamaca i strpljivog čekanja na tornju ili nekoj drugoj lokaciji. Najozbiljnije, vidjeli smo hrpu korisničkih recenzija s negativnim ocjenama jer igrači nisu uspjeli vidjeti bilo koju životinju tijekom pola sata lova. Naravno, tu je možda i utjecao i spomenuti krivi način igranja, ali ponekad je stvarno potrebno dugo čekati kako bi se pred vas pojavila željena životinja.

Kako je ovo PlayStation 5 verzija, sada je dostupna i podrška za igranje s adaptivnim trigerima, ali kao što možete zaključiti iz prethodno napisanog – rijetko će te osjetiti otpor kojeg nudi ovaj kontroler. Što se tiče drugih značajki ovog kontrolera, lagane vibracije osjetit će se na lijevoj i desnoj strani dok hodate ili trčite kroz šumu prema svojem sljedećem plijenu što nadodaje zanimljiv i neupadljiv detalj tijekom vašeg lova.

Hunting Simulator_1

Što ste brži, to ste “sporiji”

Ovo nije igra za one koji nemaju strpljenja. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je ova rečenica važna za one koji razmišljaju nabaviti ovaj naslov. Čisto za primjer, ako se odlučite trčati prema odabranoj lokaciji za lov, najvjerojatnije nećete primijetiti niti jednu životinju jer će ih zvuk vašeg trčanja otjerati puno prije nego što bi to učinili hodanjem.

Na mapi su dostupni tornjevi koje prvo morate pronaći i označiti, a duža čekanja i promatranja obližnjih redova drveća je redovna pojava unutar igre. Svaki vaš korak mora biti pažljivo isplaniran ako želite vidjeti nekakav napredak – od postavljanja mamaca, proučavanja smjera vjetra pa sve do kada je najbolje vrijeme za repozicioniranje.

Kada se napokon pojavi najbolja situacija za pucanje i vaš metak pogodi metu, životinja u većini situacija neće samo pasti na pod, već će započeti s bijegom – a taj segment igre ovisi gdje ste ju pogodili. Ako vaš metak nije pogodio neke od vitalnih organa, traganje za ranjenom životinjom može stvarno jako dugo potrajati što će dodatno testirate vaše strpljenje i vještine praćenja tragova krvi kroz gustu travu.

Hunting Simulator_3

Naslov govori sve

Hunting Simulator 2 je tip igre koji sa samim naslovom dovoljno objašnjava koja mu je ciljana skupina. Ako tražite FPS akciju, ovo jednostavno nije igra za vas.

Ovo je naslov koji se ne fokusira na sam čin pucanja, već na cijeli, jako detaljan, proces prije pritiska R2 triggera, ali i cijelog procesa nakon pucanja.

Hunting Simulator 2 je igra koja nudi hrpu sadržaja, a i zbog same izvedbe pružit će vam hrpu sati zabave – naravno, ako je to stil igre kojeg tražite. Baš zbog tog sporijeg tempa, igra može ostaviti “grindy” dojam jer će svaki vaš napredak u dobivanju dozvola i kupnji oružja zahtijevati dosta vremena – sistem kojeg će cijeniti oni koji traže baš ovakav tip igre.

Naime, ovo nije sve od sadržaja ove igre jer će studio uskoro lansirati i skriptiranu kampanju u kojoj preuzimate ulogu čuvara parka s potpuno drugačijim zadacima: liječenje životinja, sakupljanje uzoraka i čuvanje zdravlja okoliša.

13.02.2021

Little Nightmares 2 – Predivan horor kojeg jednostavno morate zaigrati

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Little Nightmares 2 – avanturistički platformer s horor elementima za koju možemo odmah ovdje na početku recenzije reći da je u pitanju predobra igra koju zaslužuje vašu pozornost!

Tamo gdje mi idemo ne treba nam govor

Kada igra može prenijeti duboku priču bez izgovaranja ijedne riječi, odmah znate da je u pitanju kvalitetna igra. To oslanjanje na vizualno prepričavanje uz pomoć ponašanja neprijatelja i okoline kroz koje prolazite uspjelo je ponuditi dovoljno informacija da otprilike razumijete što se događa, a teme ostavile dovoljno otvorenima za raspravu i povezivanje svih informacija. Čim su nam se pojavili creditsi na ekranu, odmah smo počeli s razgovorom kroz što smo upravo prošli, kako je sve to povezano, ali i idejama koje se provlače kroz cijelu priču od njenog početka do kraja.

Za razliku od originala, igra ovdje prati priču malog dječaka pod imenom Mono koji mora otkriti tajnu iza misteriozonog signalnog tornja, ali i što se točno događa u ovom uvrnutom svijetu. Naime, protagonistica Six je i u ovoj igri, ali nju pokreće umjetna inteligencija i pomagat će vam u rješavanju zagonetki te bježanju od neprijatelja – uvijek naglašavajući gdje se morate kretati ili sakrivati. Također se možete držati za ruke dok trčite kroz uvrnute hodnike – nešto zbog čega je igra u više navrata dobila pozitivnu 10/10 ocjenu na Steamu od nekih igrača.

littleNightmares2_4

Vizuali koji zaslužuju svoju izložbu u muzeju

Little Nightmares 2 izgleda morbidno predivno – od okolina, detalja, glavnih likova pa sve do neprijatelja koji su nam u kombinaciji sa svojim gameplay sistemima uspjeli pružiti dobru dozu napetosti. S takvom visokom razinom kvalitete u vizualima, igra slobodno može imati i podnaslov Little Nightmares 2: Screenshot Simulator jer igra kao da je izumila sistem dinamične kompozicije s kojom smo stalno bili u situacijama s odličnim osvjetljenjem i razmještajem u kadru da smo redovno htjeli snimati screenshote.

Svi koji se odluče kupiti Deluxe izdanje igre, primit će i digitalnu knjigu s crtežima i skicama kojeg je tim dizajnera napravio tijekom razvoja igre, a samo zbog tog dijela se isplati nadograditi na Deluxe izdanje ako ste jedan od onih koji cijene dodatan uvid u stvaranje vizualnih dijelova igre kao što je ova. Ideje i kvaliteta nekih tih crteža su toliko dobre da bi neke od njih bez problema mogle biti dio neke izložbe u muzeju za koje bi ljudi sigurno bili spremni platiti ulaznice.

Naravno, ti vizuali nisu u potpunosti zaslužni za cijeli horor dojam unutar igre jer su glazba i zvučni efekti odlično odradili svoj dio posla. Na glazbi je radio Tobias Lilja – švedski skladatelj koji je savršeno podignuo atmosferu i dodatno naglasio nervozu i osjećaje uspjeha tijekom igranja ove igre.

littleNightmares2_3

Savršen tempo…skoro

Little Nightmares 2 je u većini igre savršeno kombinirao priču s horor elementima i zagonetkama, pružajući tempo koji nas je jednostavno uvukao u sve što se događalo unutar igre. Svaki naš sljedeći korak imao je smisla, iako većinu igre nismo znali gdje idemo i zašto, jer je igra uspješno maskirala znakove dostupnih gameplay petlji. Od samog početka prolaženja kroz šumu ispunjenom zamkama i raznim morbidnim vizualima, igra nas je učila – gotovo bez korištenja korisničkog sučelja, kako koji gameplay sistem funkcionira, a taj princip je koristila do samog kraja s novim neprijateljima i zagonetkama.

Naravno, nije sve savršeno jer se Little Nightmares 2 u segmentu pred sam kraj malo previše oslanjao na rješavanje zagonetki bez ikakvog osjećaja napretka u priči – nešto što nas je na tren uspjelo malo izbaciti iz te horor magije koju je tada uspješno držala. Ali čim smo to primijetili, doslovno nakon sljedeće zagonetke se igra vratila na stari tempo.

littleNightmares_2

Kakav je zapravo gameplay?

Little Nightmares je u svojim temeljima 3D platformer, a to sa sobom dovodi svoje pozitivne i negativne stavke. Dok je nedostatak korisničkog sučelja odlično ukomponiran da samostalno testirate okolinu oko sebe, taj 3D segment ponekad zna predstavljati problem kod napetih situacija kada trebate dobro procijeniti skok i dubinu prostoru. Čisto za primjer, skok na uže ili prema malom prozora dok nas naganjaju čudovišta često je rezultiralo ponavljanjem jer smo krivo procijenili tu dubinu. U nekoliko segmenata nismo dobro reagirali ili započeli s trčanjem na vrijeme što je rezultiralo trial-and-error metodom igranja – što može umanjiti osjećaj napetosti određenih dijelova igre.

Velik fokus usmjeren je i na rješavanje zagonetki koje su u većini situacija dosta logične i nisu nam predstavljale problem u napredovanju. Morat će te pomicati stvari po sobi kako bi otvorili put za dalje, pravilno tempirati skakanje na pokretne platforme, ali i iskorištavati neke jedinstvene elemente povezane sa samom pričom. Na primjer, u jednom dijelu će te moći koristiti upaljene televizije kao portale, ali iskorištavati ih protiv neprijatelja koji će vam često stajati na putu.

littleNightmares2_2

Postoji i borbeni sistem, ali nije baš u prvom planu zbog čega nemojte očekivati skill-based borbe kao u nekim drugim platformerima. Ti dijelovi su dosta skriptirani i u većini situacija kada ponavljate borbu moći će te ponoviti identične poteze jer će se neprijatelji kretati prema vama u istim intervalima s istim napadima.

Unatoč tim borbama, stealth sistem je dosta iskorišten u ovoj igri i često će te se nalaziti u situacijama gdje će te se morati sakrivati od neprijatelja. Uz borbe i sakrivanja, u igri je dostupan i dio gdje morate zaustavljati neprijatelje sa svojom lampom – dio koji nam je osobno najviše ostao u pamćenju zbog stvarno napetih situacija.

Zaključak recenzije u stilu igre – bez riječi

littleNightmares2_1

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA