Outlast 2 DEMO: Kratak, ali vjeran originalnom Outlastu

Dobrodošli u GamePerspectives! Ovo je naš kratki osvrt na demo nadolazeće horor igre Outlast 2 koju igrači mogu besplatno isprobati na PC, PlayStation 4 i Xbox One platformama. Kako je u pitanju demo, a ne završna verzija igre, u ovom osvrtu usmjerit ćemo se na njen horor efekt s kojim je Red Barrels odlučio privući što više kupaca.

U igri preuzimate ulogu novinara Langermana koji sa svojom ženom odlazi u Arizonu istražiti ubojstvo trudne žene. Cijeli demo, kojeg je moguće prijeći unutar 20 minuta, bazira se na istraživanju farme koja nudi nekoliko jeftinih jumpscareova, kratku sekvencu bijega kroz polje kukuruza kojeg su prikazali na raznim svjetskim sajmovima i dozu tzv. šokantnog horora koji je bio prisutan i u prvom Outlastu.

outlast_2img1Kao i u prethodnom nastavku, oružani ste samo s kamerom pomoću koje možete vidjeti u mraku. To znači da se gameplay elementi fokusiraju na, sada već standardnom, bježanju i skrivanju od neprijatelja. Ako ste zainteresirani za takav tip horor igara, savjetujemo da isprobate ovaj besplatni demo dok je još uvijek dostupan javnosti.

Što se tiče samog dizajna igre, moramo pohvaliti da Outlast 2 nudi veliku količinu animiranih reakcija protagonista na okolinu u kojoj se nalazi što dodatno povećava osjećaj prisutnosti u izrađenoj situaciji.

Sudeći po ovom demu, Outlast 2 bi mogao biti siguran nastavak psihološkog horora iz 2013. godine sa svojim čestim prepadima i uvrnutim vizualima zbog čega bi mogao vrlo dobro proći i na YouTube gaming sceni. Igra bi trebala biti dostupna na tržištu od prvog kvartala 2017. godine. Sam demo dostupan je besplatno do 01. studenoga ove godine.

11.10.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Utjecaj koronavirusa COVID-19 na industriju videoigara

OSTALE RECENZIJE

19.03.2020

Resident Evil 3 Remake DEMO – Nemesis je nemilosrdan stroj za ubijanje

Autor:  

Do dolaska remakea igre Resident Evil 3 preostalo je još oko dva tjedna, ali od danas je moguće besplatno zaigrati njen demo na PC, PlayStation 4 i Xbox One platformama.

 

Tko god prati ovaj kanal zna da smo mi u GamePerspectivesu fanovi ovog serijala, tako da smo nestrpljivo čekali dolazak ove demo verzije da provjerimo Capcomovu uspješnu remake formulu modernizacije iz dvojke u kombinaciji s Nemesisom.

Sveukupno nam je bilo potrebno pola sata da pređemo demo, a uspješno je predstavio najavljeni otvoreniji svijet, izbjegavanje neprijatelja i veće oslanjanje na okolinu za rješavanje većeg broja zombija.

residentEvil3DemoRecenzija_2

Ovaj demo predstavlja i glavnog glumca trojke, Nemesisa – Tyranta koji nam je u 1999. godini ulijevao strah u kosti sa svojim arsenalom oružja, nemilosrdnom jurnjavom i svojim sada ikoničnim S.T.A.R.S. dozivanjem. Dok ste u originalu mogli barem birati između opcija bježanja i borbe, Capcom je za remake odlučio izbaciti taj segment i prepustio vas da se sami snalazite dok vas ovaj stroj za ubijanje pokušava zaustaviti kako god zna. I bit će veoma uspješan u tome – trčat će za vama, vuči vas po podu sa svojim pipcima, zaletavati se u vas – a to pričamo samo o ovom uvodnom dijelu gdje još nema oružja.

Dok je Mr. X u dvojci bio zastrašujuć sa svojim hodom i konstantnim praćenjem, Nemesis će stres i akciju podići na sljedeću razinu – pogotovo kad će krenuti juriti za vama s bacačem plamena ili bacačem raketa.

residentEvil3DemoRecenzija_3

Sveukupno gledajući, tko god je zaigrao remake dvojke zna u kakvu igru ulazi samo s malo pojačanim akcijskim elementima. Osjećaj pri pucanju je sličan, zombiji i dalje upijaju sve vaše metke ako ne gađate u glavu te morat će te stalno imati na umu svoj limitirani inventory sistem. Sudeći po ovoj demo verziji, Resident Evil 3 Remake će biti još jedan kvalitetan naslov u Capcomovom uspješnom nizu vraćanja serijala prema svojim horor korijenima.

Igra će stići na PC, PlayStation 4 i Xbox One 03. travnja, a doći će upakiran i s Resident Evil Resistance čija otvorena beta započinje 27. ožujka.

misc
18.02.2020

Istražujemo drugačiji oblik horora s igrom Alien RPG

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives!

Mi u GamePerspectivesu smo veliki fanovi horor žanra. Bilo da su u pitanju igre, filmovi ili knjige – kao pravi ovisnici uvijek smo u potrazi za nečim novim što će pokrenuti onaj osjećaj napetosti i straha u sigurnom okruženju. Naša ljubav prema hororu se proširila i na razvoj videoigara gdje u slobodno vrijeme učimo kako modelirati, animirati i raditi s Unreal Engineom.

Kako su kvalitetne horor igre danas ne baš tako česta pojava, odlučili smo malo dublje zakoračiti u zečju rupu i istražiti što društvene RPG igre mogu ponuditi. Kratkim googleanjem naišli na Alien RPG – pravu pravcatu tabletop RPG horor igru – nešto s čime nikad nismo imali iskustva što nas je, blago rečeno zaintrigiralo jer nismo imali pojma što nas sve može dočekati u ovakvom obliku horor igara. Iako smo tijekom prošle godine proveli dosta vremena istražujući board gameove, ovo je potpuno druga priča.

alienRPG_image3

Alien RPG nema figurica i prilagodljivih tileova već zahtijeva moć vaše mašte i želje za uživljavanje u priču. Za nekoga tko je do sada igrao samo digitalne igre, možda takav oblik zabave i ne zvuči iz prve baš najprimamljivije, pogotovo kad vidite knjigu s pravilima i idejama koja ima gotovo četiristo stranica, ali pokušat ćemo vam što bolje dočarati što sve Alien RPG nudi i zašto bi vas mogla zanimati.

Prva stvar koju treba napraviti je pročitati tu glavnu knjigu i naš glavni savjet je da joj pristupite bez straha. Količina detalja koja je navedena u toj knjizi može biti zastrašujuća za igrače koje nemaju iskustva s ovim žanrom, ali način opisivanja gameplay elemenata i tog cijelog Alien svemira je toliko dobro napisan da će tijekom prvog čitanja gotovo sve imati smisla i u potpunosti vas “nabrijati” na stvaranje novih priča za vaše prijatelje. Uz to što je tekst kvalitetno napisan, u knjizi se nalazi hrpa fantastičnih vizuala koji dodatno dočaravaju neprijatelje, oružja, frakcije i druge elemente unutar igre.

alienRPG_image5

U ovoj igri, jedna osoba preuzima ulogu GM-a koji će imati kontrolu nad cijelom pričom i funkcionirat će kao moderator tijekom cijele igre, dok ostali igrači biraju svoje likove i prolaze kroz događaje koje im je priredio GM. Alien RPG nudi dva različita moda igranja: prolaženje kroz kraći prethodno napisani scenarij kojeg je moguće prijeći u jednom sjedenju ili igranje kampanje koja može trajati tjednima, pa čak i mjesecima.

Ako vas zanimaju ti scenariji, s knjigom dolazi jedan kratki pod imenom Hope’s Last Day, ali ako nabavite Alien RPG bundle, s njim dolazi i Chariots of the Gods u kojem morate istražiti poziv za pomoć od broda koji je nestao prije gotovo osamdeset godina. Preporučujemo da prvo krenete s ovim scenarijem jer ćete pohvatati osnovne sisteme za igranje, ali i prilagoditi se na ovakav način igranja.

Što se tiče kampanja, ovo je mod u kojoj ova igra sjaji. Ova knjiga ponudit će vam toliko zanimljivih informacija, inspiracija i detalja koje će vam tijekom čitanja polako stvarati potencijalne priče u vašoj glavi. Želite biti marinci koji trebaju riješiti prijetnju Xenomorpha na nekom planetu? Možda vam se sviđa ideja istraživanja svemira kao grupa znanstvenika? Ili možda jednostavno želite preživljavati kao obični radnici brinući se samo o poslu, financijama i manjim nebitnim događajima na nekom planetu? Sve je ovo moguće sklopiti uz ovu knjigu. Čak je moguće uzeti ulogu terorista koji pljačkanjem žele doći do nuklearnog oružja i jednostavno raditi kaos bez da u jednom trenutku naiđete na Xenomorpha!

Zadatak je na GM-u da složi tu priču i pripremi se na moguće situacije kroz koje bi mogli proći igrači kroz tijekom barem jedne sesije. Naravno, kao GM možete odmah na početku baciti igrače u situaciju s hrpom Neomorpha i Facehuggersa, ali kako bi se igrači bolje uživjeli – potrebno je razmišljati o tempu same priče – postepeno pojačavajući osjećaj strah od nepoznatih zvukova i sjena, igrajući se s njihovim očekivanjima i pružiti im prividni osjećaj bespomoćnosti u situacijama kada vide da im je Xenomorph za petama.

Detalji u ovoj knjizi upotpunit će tu vašu priču s pozadinskim pričama raznih korporacija, kolika je vaša tjedna plaća ako ste zaposleni, što se događa s vama tijekom putovanja brzinom svjetlosti, što se događa kada neki igrač završi u svemiru bez opreme ili kada na primjer koristi svoje vatreno oružje u blizini drugih ili usmjereno prema vanjskom zidu broda. Da, i na takve stvari ćete morati paziti kako ne bi slučajno napravili rupe u zidu i uništili tlak na brodu.

alienRPG_image7

Dok scenariji nude već predefinirane likove, u kampanji radite vlastite likove s atributima, vještinama i talentima koje ćete razvijati tijekom igranja kao u klasičnom RPG-u. Dok u klasičnim RPG-jevima dobivate XP bodove nakon uspješne bitke ili rješavanjem zadataka, u ovoj igri na kraju sesije odgovarate na niz pitanja. Jeste li riskirali svoj život za svojeg prijatelja? Jesi li zaradio što novaca? Jesi li bacao kockicu za napadaj panike? Odgovori na ta pitanja utječu na količinu XP-a koje ćete primiti na kraju svake sesije.

U kampanji možete sastaviti vlastiti tim s inženjerom, vojnikom, pilotom i znanstvenikom, a svi će imati svoju važnu ulogu u priči. Kada nabavite svoj prvi brod, pilot će s njime upravljati, inženjer će popravljati oštećene dijelove broda tijekom svemirskih bitki, dok će vojnik upravljati oružjima na brodu. Da, ova igra nudi i sistem svemirskih borbi gdje morate taktizirati i donositi odluke kako preživjeti takve situacije. Ako smatrate da vam brod nije dovoljno jak za borbu ili istraživanje ruba istraženog svemira, taj brod možete i razviti s raznim modulima i novim oružjima. Ide i do te mjere da možete isključiti sve pogone na vašem brodu kako bi neprijatelji izgubili vašu lokaciju na radaru.

Kako možete nadograđivati vaš brod, tako možete nadograđivati i vaše likove s novim oružjima i opremom. Dio tima možete opskrbiti s oružjima kao što su klasični M41A Pulse Rifle i Smart Gun, dok se ostatak brine o Motion Trackeru i rješavanju logistike dostupne misije.

Kako je Alien RPG društvena igra, o većini vaših poteza odlučivat će bacanje kockica.

alienRPG_image4

On se temelji na Year Zero Engineu koji je, po našem mišljenju, jednostavniji za igrati i pratiti nego npr Dungeons and Dragons. Iako ne možemo napraviti pravilnu usporedbu ovih sistema jer smo još uvijek u procesu čitanja svih mogućih knjiga i wikija za DnD, pravila za bacanje kockica u ovoj igri su dosta jednostavna.

Čisto za primjer, tijekom igranja imaš osjećaj da je Xenomorph negdje iza tebe i odlučiš se sakriti u obližnju sobu, ali ti smeta veliki metalni panel koji je prislonjen na vrata. GM ti naredi da testiraš svoju staminu kako bi oslobodio prolaz. U ruke uzimaš onoliko kockica koliko vrijedi tvoja stamina i trebaš dobiti barem jednu šesticu da testiranje bude uspješno. Bacaš npr šest kockica, šanse su ti 67 posto da ćeš uspjeti.

Ako nisi uspio dobiti šesticu, a smatraš da će te ovaj Xenomorph iza tebe rastrgati, možeš pokušati ponovno, samo u ovom trenutku nastupa gameplay mehanika stresa. Pri tom bacanju kockice nadodaje se jedna dodatna kockica koja funkcionira kao dvosjekli mač – dodatna mogućnost da dobiješ šesticu, ali ako završi na jedinici – dolazi do napadaja panike. Testiranje je tada automatski neuspješno, a sada moraš baciti jednu d6 kockicu i nadodati rezultatu svoj stres. Ovisno o rezultatu, igrač može proći bez negativnih posljedica, gubiti akcije, primiti privremene minuse na svoja testiranja ili čak ući u katatonično stanje.

Ako GM odradi svoj posao kako treba, taj stres sistem stvarno može podići razinu stresa i za igrače koji brzo moraju reagirati na opasne situacije i raditi odluke koje će im možda otežati preživljavanje do kraja misije ili kampanje.

alienRPG_image6

Kada bijeg više nije opcija, preostaje boriti se – bilo protiv bandita, vanzemaljaca ili androida, a borba funkcionira na sljedeći način:

Svi koji sudjeluju u bitki vuku kartu inicijative što predstavlja vaš redoslijed, a zatim svatko ima na raspolaganju jednu sporu i jednu brzu akciju. Pod sporim akcijama spada, pucanje iz oružja, punjenje tog oružja, naređivanje, pokretanje vozila, dok pod brze akcije spada kretanje, blokiranje, bježanje, korištenje i preuzimanje predmeta.

Loše procijenite borbu i HP vam padne na nulu, lik vam odlazi u slomljeno stanje gdje morate bacati kockice za kritične ozljede. Ovisno o rezultatu, možda vam bude samo slomljena ruka ili izbijeni zubi, dok se mogu dogoditi i smrtonosne ozljede kao smrskana lubanja ili probijeno srce. Naravno, ako su kockice na vašoj strani i utroba lika ne završi na podu, možete si pomoći uz prvu pomoć ili si vratiti jedan HP nakon jedne runde neigranja bez primljene ozljede.

Kada se sve ovo zbroji, borbe unutar igre ove igre mogu ponuditi taktičke i često napete situacije gdje morate paziti na svaki korak da vašeg lika ne pogodi perma-death. Vjerujte nam, kada vam umre lik nakon više sesija igranja bez da je dovršena priča, nećete biti pripremljeni.

Što na kraju reći o ovoj igri?

Kako nemamo baš pretjeranog prethodnog iskustva s ovakvim tipovima igara, tako će i naš zaključak biti više usmjeren za one kojima je ideja igranja RPG-a nova.

Ova igra može stvarno biti fantastična. Količina informacija i pravila u ovoj knjizi može u početku zvučati malo zastrašujuće, ali s dobrom ekipom koja je spremna proći kroz malo duži tutorijal i isprobati malo drugačije tipove igara, Alien RPG može biti jako dobar ulaz u svijet društvenih RPG-a, pogotovo ako ste fanovi sci-fi horora.

Kakva će biti vaša kampanja, ovisi baš o vama – koliko je GM ušao u detalje stvaranja i prepričavanja cijele priče, ali i o igračima i njihovoj želji da se užive u svoje likove i komunikaciju s drugima.
Ova knjiga je odlično napisana i ilustrirana i poslužit će vam za stvaranje vaših jedinstvenih priča ili čak rekreiranje nekih događaja iz Alien filmova. U potpunosti je na vama kakva će biti igra, a ova knjiga će vam pomoći u njenom stvaranju.

Ovo je bio naš GamePerspective! Ostavite like i komentar ako vam se svidio ovakav sadržaj, a do sljedećeg videa, lijep pozdrav!

misc
09.12.2019

Resident Evil 2: The Board Game – Odlazimo u jako tamne ulice Racoon Cityja

Autor:  

Vrijeme je za novu recenziju, ali ovog puta ćemo pričati o nečemu malo drugačijem – Resident Evil 2. Ne o ovogodišnjem horor remakeu, ne o originalu iz 1998. godine, čak ne i onoj 1.5 verziji čiji je razvoj napušten godinu dana prije. Pričat ćemo o Resident Evil 2 – The Board Game. Kao veliki fanovi horora, Resident Evil serijala, ali i relativno novi fanovi board gaminga, Resident Evil 2 – The Board Game nam je privukao pozornost još tijekom njegovog Kickstartera gdje je prikupio više od 800 tisuća funti. Napokon smo ju imali priliku i zaigrati te sada idemo malo popričati o njenom sadržaju te isplati ju li se zaigrati – bilo da volite ili ne volite igrati ovakav tip igara.

Resident Evil 2 je co-op igra za 1-4 igrača koji imaju cilj preživjeti i pobjeći iz Racoon Cityja prevladanim zombijima i drugim mutantima. Dok priča uglavnom prati natuknice iz igre, developeri su morali uvesti malo kreativne slobode jer je ovo igra gdje više  igrača moraju surađivati – nešto čega baš i nema u igri. Tako da je ovo igra gdje Leon Kennedy, Claire Redfield, Ada Wong i nezaboravni Robert Kendo mogu surađivati i boriti se protiv Birkina i drugih. Svaki od tih likova ima svoje specijalne poteze, oružja koje može koristiti tijekom kampanje, količinu predmeta koje može nositi sa sobom te koliko je spretan prilikom izbjegavanja dohvata od zombija ili Lickera. Figurice koje ih predstavljaju su dosta dobre, ali mogu biti odlične ako imate želje, znanja i novaca pobojati ih da izgledaju što sličnije onima iz igre.

residentEvil2BoardGame_1

Odmah prilikom otvaranja kutije, primijetit će te prve negativne strane ove igre. Ploče ili tzv. tileovi po kojima će se igrači kretati tijekom cijele kampanje su toliko loši da samo taj segment narušava cijeli doživljaj igre – i to za dosta. Ti tileovi su toliko tamni da nacrtani detalji su jedva primjetni. Čak smo znali iz zezancije igrati sa svjetiljkom – da bolje vidimo, ali i postignemo neki dodatni horor element. Čisto za usporedbu, ovo su tileovi iz nekih drugih igara i razlika u kvaliteti je odmah vidljiva.

Drugi problem s tim tileovima jest taj da su dosta mali i bez nekih clip-on elemenata, što znači da bilo kakav slučajni pomak složene misije će pomaknuti barem desetak zasebnih dijelova na mapi. To znači da morate biti ekstremno oprezni prilikom pomicanja, prolaskom kroz vrata ili bacanjem kockica.

residentEvil2BoardGame_4

Treći problem… Ti tileovi uopće nisu povezani s pričom i onim što se upravo događa u igri. Samo za primjer iz misije “Journey through the sewers”, ovaj tile se mora koristiti za lift. Čak i u pravilniku piše da je samo bitno da su ti elementi istog oblika – što dosta umanje osjećaj cijele priče i horor doživljaja.

Četvrti problem…Sada kada imate te gotovo crne tileove, na njih će te postavljati male gotovo crne pločice koje predstavljaju vrata i zidove. Dok su zidovi predstavljeni kao crni komadići kartona koji u većini situacija prelaze samo preko stolova i drugih crteža na tileu, ta vrata nas dovode do sljedećeg velikog problema u igri.

Ne želite tamne pločice koje predstavljaju vrata? 26 dolara za 3D vrata. Ne želite tamne pločice koje predstavljaju trupla? 26 dolara za 3D nadogradnju terena. Ne želite zamišljati napad vrana samo čitajući event na kartici? 20 dolara za 3D modele vrana i njihove kartice. Jedva čekate se boriti protiv Mr. X-a jer on je ipak velik dio ove igre? 50 dolara za B-Files ekspanziju jer ga nema u osnovnoj kutiji. Najdraži neprijatelj iz igre vam je Birkin? U osnovnoj igri dobit će te samo njegov treći stadij, a ostali se nalaze iza još jedne ekspanzije.

residentEvil2BoardGame_2

Da, Birkin u osnovnoj igri izgleda predobro, ali svejedno. Jednostavno rečeno, igra je previše rascjepkana, pogotovo kada se uzme u obzir da osnovna igra košta 850 kuna. Što se tiče drugih neprijatelja koje nudi glavna igra, u kutiji se nalazi 12 zombija, 2 Lickera, 4 zombi psa, Birkin u njegovom trećem stadiju i G-Mutant. Nije baš pohvalna ta raznovrsnost, ali se može reći da je dovoljna.

Sada kad smo izbacili sve ovo iz sebe jer sve to stvarno zaslužuju svaku kritiku…idemo se okrenuti na gameplay – najbolji dio cijele ove igre.

Nakon što posložite cijelu mapu kao što je to navedeno u knjižici, započinje vaše preživljavanje u svijetu gdje će te često morati adaptirati vaše planove kako bi došli do željenog cilja. Svaka misija ima svoj zadatak – doći od točke A do točke B, ubiti određenog monstruma, pritom rješavajući manje “zagonetke” pronalaženja ključeva i kombiniranje određenih predmeta.

Svi igrači započinju s istim početnim oružjima, ali tijekom kampanje nailazit ćete na sačmarice, samostrijele, bacače granata, magnum i druga oružja potrebna za ubijanje monstruma na mapi. Zanimljiva stvar jest ta što ne započinju svi igrači na istoj poziciji, već su razdvojeni tijekom većeg dijela misije što uvodi dodatnu dozu napetosti. Hodnici, sobe i druge prostorije bit će nastanjeni zombijima na koje će te morati birati trošiti metke kojih nema baš previše na raspolaganju ili pokušati zaobići ako je sreća s kockicama na vašoj strani.

Što god bili radili, neprijatelji će uvijek imati reakciju na vaše ponašanje. Ako koristite vatreno oružje, obližnji  zombiji će se odmah usmjeriti prema vama, Licker će odmah krenuti prema vama ako se odlučite samo kretati u njegovoj blizini, a za trupla po podu uvijek postoji šansa da će se ustati i napasti vas. Ta brzina u reakcijama stvarno može postići osjećaj napetosti i panike, pogotovo kada se nalazite u hodniku s Lickerom i znate da morate ići prema njemu, zaobići ga i što prije pobjeći do obližnjih vrata. 

Osjećaj napetosti se još pojačava s Tension elementom gdje igrač nakon svoje runde mora vući kartu koja može predstavljati sigurnost, pojavljivanje novih zombija ili postavljenje novih uvjeta na mapi. Kada ostanete bez tih karti, izgubili ste, ali se ipak moguće izvući s tintnom vrpcom koja služi za resetiranje tog odbrojavanja na sami početak. Naravno, za to trebate sve dobro isplanirati jer je to jedino moguće napraviti na pisaćoj mašini negdje na mapi.

residentEvil2BoardGame_3

Taj Tension element je nama u nekoliko misija stvorio toliku napetost koju je rijetko koja igra ovog formata uspjela postići. Kada smo već mislili kako nema šanse da ćemo stići do pisaće mašine jer nam je preostalo još samo nekoliko karata te zombi kojeg su previše dobro išle kocke, pojavila se Tension karta koja je ponovno pokrenula tog zombija sa specijalnim napadom i srećom u nesreći uspio time otvoriti put do te pisaće mašine. Resetiranje tog špila je bio jedan od onih gaming trenutaka za pamćenje.

Također treba napomenuti kako igrači nemaju uvid što ih sve čeka na mapi tijekom misije, već to odlučuje kocka svaki put ulazite u novi prostor. S dobrim rezultatom može biti prazna prostorija, dok s lošim bacanjem mogu se pojaviti Lickeri, pauci (jedino sa Survival horor ekspanzijom) ili posebni uvjeti koji otežavaju cijelu igru.

Kada se pogleda samo gameplay, ovo je fantastična igra. Biranje koliko metaka trošiti na neprijatelje, zanimljiv sistem izbjegavanja neprijatelja, dinamika dobivena s Tension kartama i konstantnim reakcijama od neprijatelja čine ovu igru stvarno zabavnom za igrati. Ali…taj nedostatak kvalitete u fizičkom dijelu igre i rascjepkanim sadržajem, Resident Evil 2 The Board Game je teška preporuka. Teško nam je to uopće reći zbog količine zabave koju nam je pružila.

Ako vam ne smetaju ovi problemi koje smo naveli i gameplay vam je ipak najbitniji, Resident Evil The Board Game vas neće razočarati. Upalite neku horor glazbu, uživite se dodatno sa svjetiljkama i sretno vam bilo u bijegu iz Racoon Cityja.

misc
01.11.2019

Odigrali smo Death Stranding i sada odgovaramo na pet najčešćih pitanja o toj igri

Autor:  

Tko god je pratio dosadašnji razvoj Death Strandinga, neće biti uopće iznenađen kada kažemo da je ovo jedna veoma neobična igra.

Sada, kada smo ju prešli i vidjeli što sve ova igra nudi, odlučili smo se ipak na malo drugačiji format recenzije sa što je manje moguće spoilera. Nećemo ulaziti u detalje jer, ako planirate igrati, ti detalji i ideje čine ovu igru posebnom i vrijednom igranja. U ovoj recenziji fokusirat ćemo se samo na prva tri poglavlja igre te na pitanja koja se najčešće pojavljuju na Redditu i drugim forumima. S time rečeno, idemo redom:

1. Je li Death Stranding walking simulator?

Death Stranding je neobična kombinacija žanrova, a među njima se nalaze i elementi walking simulatora. U igri preuzimate ulogu Sam Porter Bridgesa koji je, jednostavnije rečeno, dostavljač u postapokaliptičnim Sjedinjenim Američkim Državama. Tako da mi više to gledamo kao poštarski simulator u sci-fi svijetu, barem u većem dijelu gameplay segmenta. Većina vaših misija bit će usmjerene na dostavljanje određenih paketa od točke A do točke B. Prenosit će te razne materijale, opremu, mrtve ljude, žive ljude pa čak i pizze, pritom pazeći da je vaša pošiljka što manje oštećena – bilo od kiše koja šteti svemu što dotakne, drugih neprijatelja ili vaše nepažnje prilikom hodanja.

deathStranding_recenzija1

Jednostavno rečeno, u ovoj igri će te se nahodati…i to jako puno, ali ta mehanika je toliko detaljno razrađena da je sama po sebi postala neobično zanimljiv i ponekad veoma frustrirajući segment igre. Dok na sebi prenosite tu opremu, morat će paziti kako hodate, kojom brzinom hodate, gdje se težina tereta nalazi, po kakvom terenu hodate te koliko jako puše vjetar ako želite da ta pošiljka stigne čitava na potrebnu lokaciju. Možda iz prve i ne zvuči pretjerano zanimljivo, ali što više prolazite kroz taj svijet, vaša putovanja i nadvladavanje tim terenom počet će dobivati smisla – postat će dio vaše osobne avanture.

Ako razmišljate o fast travel sistemu, on postoji u ovoj igri, ali će te ga stvarno rijetko koristiti jer omogućuje prijenos samo glavnog protagonista bez svih njegovih stvari. Kako je glavna bit igre prenositi stvari, taj fast travel sistem će više biti korišten u segmentu priče, a ne za vašu prednost prilikom igranja.

Naše prve misije su izgledale očajno. Konstantno nas je zanosila težina koju smo svako malo morali ispravljati s L2 ili R2, često smo krivo procijenili nagib terena i završili na podu zbog čega smo jednom čak iz frustracije bacili cijelu pošiljku u rijeku. Ali što smo više vremena provodili u igri, naučili smo da igra prati kako smo posložili opremu te da procjenu terena moramo voditi kao u pravom životu – dio po dio i pažljivo planirati gdje je najblaži put do sljedećeg cilja.

Naše početno mišljenje u vezi tog segmenta igre i nije bilo baš najbolje. Bili smo pomalo razočarani i govorili si “Zar je to stvarno to?”, ali kako se priča pojačavala zajedno s težinom cijele situacije u kojoj se nalazi glavni protagonist, postepeno nam je u glavu sjedao taj osjećaj kojeg su developeri htjeli dostaviti. Svaki put kada bi dobili novu pošiljku, proučili bi mapu, postavili glavne točke kretanja i krenuli na putovanje – kao u stara vremena s Morrowindom kada se moralo ići s jednog kraja mape na drugi gdje nema fast travela.

Često će te se osjećati usamljeno, a svijet kroz kojeg će te se kretati je u većini situacija prazan – samo kamenje, planine, rijeke i povremene ruševine. Rijetko kad će te naići na prijateljskog NPC-a, a većinu komunikacija s drugim likovima izvodit će te preko holograma.

Ali ta želja za napretkom konstantno nas je gurala prema naprijed. Kako smo dostavljali te pošiljke, tako su se postepeno pojavljivali i drugi gameplay elementi.

2. Ima li u ovoj igri oružja i borbi protiv neprijatelja?

Da, ali kao što ste već mogli zaključiti s dosadašnjim opisom igre, nije na onaj klasičan način kao u mnogim akcijskim igrama. Tijekom vaših putovanja će te nailaziti na ljudske neprijatelje koji će vam htjeti ukrasti pošiljku, a na vama je hoćete ih izbjeći ili krenuti u borbu. Želite rješavati situaciju šakama ili vatrenim oružjem, odluka je na vama, ali kako želimo izbjeći što je više moguće spoilera, vaš pristup u takvim situacijama imat će i svojih posljedica.
U svijetu su također dostupna i bića pod skraćenicom BT koja uvode djelomični horor element u igru. Bez mogućnosti da ih vidite dok se krećete, morat će te se oslanjati na svoj senzor i zaobilaziti ih u što većem luku – barem tijekom prve trećine igre. Nakon niza otkrivenja, počinju u opticaj dolaziti i posebna oružja s kojim se možete i braniti od njih.

deathStranding_recenzija5

Što više napreduje priča, neprijatelji postaju sve agresivniji, a njihov broj sve veći i veći. Arsenal oružja će rasti tijekom igre, a varijacija neprijatelja bit će sve neobičnija, ali i zanimljivija.

Nakon dugih putovanja, borbi i izbjegavanja neprijatelja, moći će te se i odmoriti privatnoj sobi koju mi zovemo “sobom za reklame” gdje si možete popiti Monster za obnavljanje energije i gledati reklamu za seriju Ride with Norman Reedus dok glavni protagonist obavlja veću nuždu.

deathStranding_recenzija6

3. Koliko je komplicirano pratiti priču?

Kao što smo već rekli, u igri preuzimate ulogu Sam Porter Bridgesa koji spletom okolnosti, dobiva zadatak da samostalno započne putovanje s istoka na zapad SAD-a kako bi obnovio tzv. kyral mrežu te omogućio komunikaciju i protok informacija za stvaranje nove šanse za čovječanstvo

Ta osnovna struktura priče sama po sebi i nije komplicirana, ali količina detalja, novih termina i pozadinskih priča mogu predstavljati problem – pogotovo na početku. Čemu služi ta beba s kojom se spaja glavni protagonist, kakva je to plaža, kakva su ta crna stvorenja koja dolaze s neba, zašto je duga okrenuta naopačke, kako je uopće došlo do svega ovoga, otkud ovi krateri, zašto se ova osoba može teleportirati, zašto kiša “ubrzava vrijeme”….to su sva pitanja s kojima će novi igrači biti suočeni ubrzo nakon pokretanja igre.

deathStranding_recenzija9

Bez brige, ako tražite igru koja će vam stalno postavljati nove upitnike nad glavu, pogotovo u situacijama kada ste mislili da se pohvatali cijelu situaciju, Kojima se dodatno potrudio kako bi vas držao na nesigurnom.

Death Stranding ima priču sa sporim tempom, pogotovo tijekom prve polovice gdje će se većina igre svoditi na pješačenje, ali druga polovica ubrzava stvari i počinje usmjeravati svoj fokus s novim zanimljivim idejama i iznenađenjima. Nudi niz pamtljivih izjava, dubokoumnih te likove do kojih će vam uistinu biti stalo ili će te ih prezirati.

4. Ima li Death Stranding multiplayer?

Ima multiplayer segmente. U Death Strandingu nećete vidjeti druge igrače kako dostavljaju svoje pošiljke, a nećete ni moći surađivati s prijateljem u dostupnim misijama. Tijekom vašeg igranja, moći će te popravljati ceste, graditi određene objekte – bilo za punjenje baterija ili sklanjanje od kiše, postavljati mostove, ljestve te razne upute koje onda, kada se drugi igrači spoje na kyral mrežu u tom području, mogu koristiti.

deathStranding_recenzija8

Naravno, postoji limit građevina u svakom području, da ne mislite kako će svijet sada biti zatrpan nepotrebnim stvarima. Također, svaka ta građevina ima svoj životni vijek zbog štete koju stvara već spomenuta kiša.

Tijekom vaših putovanja nailazit će te i na izgubljene pošiljke koje, ako imate mjesta i volje, možete dovesti do njihovog odredišta. U slučaju da možete prenijeti pošiljku samo dio puta, drugi igrač može preuzeti pošiljku i dovršiti dostavu.

Tu je i također sistem lajkanja gdje možete udijeliti lajk nečijem znaku potpore ili ljestvama koje vam mogu pomoći u bržem rješavanju vaše misije. Dok će te te lajkove primati od drugih igrača, bit će te nagrađeni s njima i nakon svake dostave ili kada učinite nešto što će učiniti vašu bebu sretnom.

5. Postoji li leveling up u igri?

Svaki put kada će te dostaviti pošiljku do njegovog odredišta, dobit će te ocjenu koja ovisi o njenom stanju, brzini dostave, prijeđenom kilometru i drugim stavkama. Što je bolja ocjena, primit će te i više lajkova s kojim će te dobiti neke dodatne prednosti kao što je stabilnije hodanje.

Dok u igri postoje glavne misije koje unaprjeđuju priču, sporedne misije će ponekad voditi i prema otkrivenju nove tehnologije koje možete koristiti na svojim putovanjima – bilo da je u pitanju bolja verzija oružja te novo odijelo za brže trčanje ili veću prenosivost.
Količina tih misija je stvarno velika. Nama je za prelazak igre bilo potrebno 47 sati, a riješili smo manji broj tih sporednih misija. U slučaju da ste propustili neke tijekom glavne igre, bez brige, Death Stranding na kraju nudi mogućnost da odradite sve dostupne sporedne misije i osvojite sve željene achievemente.

deathStranding_recenzija3

Još jedan segment unutar igre koji se može unaprijediti jest vaša beba koja će u većini igre biti vaš suputnik na putovanjima. Svaki put kada padnete ili stvari krenu po zlu, ona će krenuti plakati i njen stres će polako početi rasti – nešto što, kao što možete i zaključiti, treba izbjegavati. Kako bi smirili bebu, potrebno ju je tješiti nakon stresne situacije, redovno ju voditi na odmaranje u privatnu sobu ili igrati se s njom. Što se više zbližite s njom, njena otpornost na stres bit će sve jača i jača.

Što na kraju reći o igri?

Death Stranding nije igra koja će vas držati za ruku i stalno vas pokušavati zabavljati da vam ni pod kojim slučajem ne bude dosadno. Ovo apsolutno nije igra za svakoga jer će na vašim putovanjima sigurno biti dosadno, ali i frustrirajuće, napeto, opuštajuće, misteriozno, a ponekad i zastrašujuće. Barem iz naše perspektive, baš taj neobični koktel zajedno s fantastičnom pričom čine ovu igru jedinstvenom.

Da, to možda neće biti zabavna igra u društvu, a nekim će ta veća količina hodanja biti odbojna, ali za igrače sa strpljenjem, ona može nuditi jedno jako kvalitetno osobno iskustvo vrijedno igranja.

Death Stranding je originalan, neobičan i pun ideja, a ako razumijete u što ulazite, može biti jedna od onih igara kojeg će te gledati kao klasik u svijetu videoigara.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA