Odigrali smo Death Stranding i sada odgovaramo na pet najčešćih pitanja o toj igri

Tko god je pratio dosadašnji razvoj Death Strandinga, neće biti uopće iznenađen kada kažemo da je ovo jedna veoma neobična igra.

Sada, kada smo ju prešli i vidjeli što sve ova igra nudi, odlučili smo se ipak na malo drugačiji format recenzije sa što je manje moguće spoilera. Nećemo ulaziti u detalje jer, ako planirate igrati, ti detalji i ideje čine ovu igru posebnom i vrijednom igranja. U ovoj recenziji fokusirat ćemo se samo na prva tri poglavlja igre te na pitanja koja se najčešće pojavljuju na Redditu i drugim forumima. S time rečeno, idemo redom:

1. Je li Death Stranding walking simulator?

Death Stranding je neobična kombinacija žanrova, a među njima se nalaze i elementi walking simulatora. U igri preuzimate ulogu Sam Porter Bridgesa koji je, jednostavnije rečeno, dostavljač u postapokaliptičnim Sjedinjenim Američkim Državama. Tako da mi više to gledamo kao poštarski simulator u sci-fi svijetu, barem u većem dijelu gameplay segmenta. Većina vaših misija bit će usmjerene na dostavljanje određenih paketa od točke A do točke B. Prenosit će te razne materijale, opremu, mrtve ljude, žive ljude pa čak i pizze, pritom pazeći da je vaša pošiljka što manje oštećena – bilo od kiše koja šteti svemu što dotakne, drugih neprijatelja ili vaše nepažnje prilikom hodanja.

deathStranding_recenzija1

Jednostavno rečeno, u ovoj igri će te se nahodati…i to jako puno, ali ta mehanika je toliko detaljno razrađena da je sama po sebi postala neobično zanimljiv i ponekad veoma frustrirajući segment igre. Dok na sebi prenosite tu opremu, morat će paziti kako hodate, kojom brzinom hodate, gdje se težina tereta nalazi, po kakvom terenu hodate te koliko jako puše vjetar ako želite da ta pošiljka stigne čitava na potrebnu lokaciju. Možda iz prve i ne zvuči pretjerano zanimljivo, ali što više prolazite kroz taj svijet, vaša putovanja i nadvladavanje tim terenom počet će dobivati smisla – postat će dio vaše osobne avanture.

Ako razmišljate o fast travel sistemu, on postoji u ovoj igri, ali će te ga stvarno rijetko koristiti jer omogućuje prijenos samo glavnog protagonista bez svih njegovih stvari. Kako je glavna bit igre prenositi stvari, taj fast travel sistem će više biti korišten u segmentu priče, a ne za vašu prednost prilikom igranja.

Naše prve misije su izgledale očajno. Konstantno nas je zanosila težina koju smo svako malo morali ispravljati s L2 ili R2, često smo krivo procijenili nagib terena i završili na podu zbog čega smo jednom čak iz frustracije bacili cijelu pošiljku u rijeku. Ali što smo više vremena provodili u igri, naučili smo da igra prati kako smo posložili opremu te da procjenu terena moramo voditi kao u pravom životu – dio po dio i pažljivo planirati gdje je najblaži put do sljedećeg cilja.

Naše početno mišljenje u vezi tog segmenta igre i nije bilo baš najbolje. Bili smo pomalo razočarani i govorili si “Zar je to stvarno to?”, ali kako se priča pojačavala zajedno s težinom cijele situacije u kojoj se nalazi glavni protagonist, postepeno nam je u glavu sjedao taj osjećaj kojeg su developeri htjeli dostaviti. Svaki put kada bi dobili novu pošiljku, proučili bi mapu, postavili glavne točke kretanja i krenuli na putovanje – kao u stara vremena s Morrowindom kada se moralo ići s jednog kraja mape na drugi gdje nema fast travela.

Često će te se osjećati usamljeno, a svijet kroz kojeg će te se kretati je u većini situacija prazan – samo kamenje, planine, rijeke i povremene ruševine. Rijetko kad će te naići na prijateljskog NPC-a, a većinu komunikacija s drugim likovima izvodit će te preko holograma.

Ali ta želja za napretkom konstantno nas je gurala prema naprijed. Kako smo dostavljali te pošiljke, tako su se postepeno pojavljivali i drugi gameplay elementi.

2. Ima li u ovoj igri oružja i borbi protiv neprijatelja?

Da, ali kao što ste već mogli zaključiti s dosadašnjim opisom igre, nije na onaj klasičan način kao u mnogim akcijskim igrama. Tijekom vaših putovanja će te nailaziti na ljudske neprijatelje koji će vam htjeti ukrasti pošiljku, a na vama je hoćete ih izbjeći ili krenuti u borbu. Želite rješavati situaciju šakama ili vatrenim oružjem, odluka je na vama, ali kako želimo izbjeći što je više moguće spoilera, vaš pristup u takvim situacijama imat će i svojih posljedica.
U svijetu su također dostupna i bića pod skraćenicom BT koja uvode djelomični horor element u igru. Bez mogućnosti da ih vidite dok se krećete, morat će te se oslanjati na svoj senzor i zaobilaziti ih u što većem luku – barem tijekom prve trećine igre. Nakon niza otkrivenja, počinju u opticaj dolaziti i posebna oružja s kojim se možete i braniti od njih.

deathStranding_recenzija5

Što više napreduje priča, neprijatelji postaju sve agresivniji, a njihov broj sve veći i veći. Arsenal oružja će rasti tijekom igre, a varijacija neprijatelja bit će sve neobičnija, ali i zanimljivija.

Nakon dugih putovanja, borbi i izbjegavanja neprijatelja, moći će te se i odmoriti privatnoj sobi koju mi zovemo “sobom za reklame” gdje si možete popiti Monster za obnavljanje energije i gledati reklamu za seriju Ride with Norman Reedus dok glavni protagonist obavlja veću nuždu.

deathStranding_recenzija6

3. Koliko je komplicirano pratiti priču?

Kao što smo već rekli, u igri preuzimate ulogu Sam Porter Bridgesa koji spletom okolnosti, dobiva zadatak da samostalno započne putovanje s istoka na zapad SAD-a kako bi obnovio tzv. kyral mrežu te omogućio komunikaciju i protok informacija za stvaranje nove šanse za čovječanstvo

Ta osnovna struktura priče sama po sebi i nije komplicirana, ali količina detalja, novih termina i pozadinskih priča mogu predstavljati problem – pogotovo na početku. Čemu služi ta beba s kojom se spaja glavni protagonist, kakva je to plaža, kakva su ta crna stvorenja koja dolaze s neba, zašto je duga okrenuta naopačke, kako je uopće došlo do svega ovoga, otkud ovi krateri, zašto se ova osoba može teleportirati, zašto kiša “ubrzava vrijeme”….to su sva pitanja s kojima će novi igrači biti suočeni ubrzo nakon pokretanja igre.

deathStranding_recenzija9

Bez brige, ako tražite igru koja će vam stalno postavljati nove upitnike nad glavu, pogotovo u situacijama kada ste mislili da se pohvatali cijelu situaciju, Kojima se dodatno potrudio kako bi vas držao na nesigurnom.

Death Stranding ima priču sa sporim tempom, pogotovo tijekom prve polovice gdje će se većina igre svoditi na pješačenje, ali druga polovica ubrzava stvari i počinje usmjeravati svoj fokus s novim zanimljivim idejama i iznenađenjima. Nudi niz pamtljivih izjava, dubokoumnih te likove do kojih će vam uistinu biti stalo ili će te ih prezirati.

4. Ima li Death Stranding multiplayer?

Ima multiplayer segmente. U Death Strandingu nećete vidjeti druge igrače kako dostavljaju svoje pošiljke, a nećete ni moći surađivati s prijateljem u dostupnim misijama. Tijekom vašeg igranja, moći će te popravljati ceste, graditi određene objekte – bilo za punjenje baterija ili sklanjanje od kiše, postavljati mostove, ljestve te razne upute koje onda, kada se drugi igrači spoje na kyral mrežu u tom području, mogu koristiti.

deathStranding_recenzija8

Naravno, postoji limit građevina u svakom području, da ne mislite kako će svijet sada biti zatrpan nepotrebnim stvarima. Također, svaka ta građevina ima svoj životni vijek zbog štete koju stvara već spomenuta kiša.

Tijekom vaših putovanja nailazit će te i na izgubljene pošiljke koje, ako imate mjesta i volje, možete dovesti do njihovog odredišta. U slučaju da možete prenijeti pošiljku samo dio puta, drugi igrač može preuzeti pošiljku i dovršiti dostavu.

Tu je i također sistem lajkanja gdje možete udijeliti lajk nečijem znaku potpore ili ljestvama koje vam mogu pomoći u bržem rješavanju vaše misije. Dok će te te lajkove primati od drugih igrača, bit će te nagrađeni s njima i nakon svake dostave ili kada učinite nešto što će učiniti vašu bebu sretnom.

5. Postoji li leveling up u igri?

Svaki put kada će te dostaviti pošiljku do njegovog odredišta, dobit će te ocjenu koja ovisi o njenom stanju, brzini dostave, prijeđenom kilometru i drugim stavkama. Što je bolja ocjena, primit će te i više lajkova s kojim će te dobiti neke dodatne prednosti kao što je stabilnije hodanje.

Dok u igri postoje glavne misije koje unaprjeđuju priču, sporedne misije će ponekad voditi i prema otkrivenju nove tehnologije koje možete koristiti na svojim putovanjima – bilo da je u pitanju bolja verzija oružja te novo odijelo za brže trčanje ili veću prenosivost.
Količina tih misija je stvarno velika. Nama je za prelazak igre bilo potrebno 47 sati, a riješili smo manji broj tih sporednih misija. U slučaju da ste propustili neke tijekom glavne igre, bez brige, Death Stranding na kraju nudi mogućnost da odradite sve dostupne sporedne misije i osvojite sve željene achievemente.

deathStranding_recenzija3

Još jedan segment unutar igre koji se može unaprijediti jest vaša beba koja će u većini igre biti vaš suputnik na putovanjima. Svaki put kada padnete ili stvari krenu po zlu, ona će krenuti plakati i njen stres će polako početi rasti – nešto što, kao što možete i zaključiti, treba izbjegavati. Kako bi smirili bebu, potrebno ju je tješiti nakon stresne situacije, redovno ju voditi na odmaranje u privatnu sobu ili igrati se s njom. Što se više zbližite s njom, njena otpornost na stres bit će sve jača i jača.

Što na kraju reći o igri?

Death Stranding nije igra koja će vas držati za ruku i stalno vas pokušavati zabavljati da vam ni pod kojim slučajem ne bude dosadno. Ovo apsolutno nije igra za svakoga jer će na vašim putovanjima sigurno biti dosadno, ali i frustrirajuće, napeto, opuštajuće, misteriozno, a ponekad i zastrašujuće. Barem iz naše perspektive, baš taj neobični koktel zajedno s fantastičnom pričom čine ovu igru jedinstvenom.

Da, to možda neće biti zabavna igra u društvu, a nekim će ta veća količina hodanja biti odbojna, ali za igrače sa strpljenjem, ona može nuditi jedno jako kvalitetno osobno iskustvo vrijedno igranja.

Death Stranding je originalan, neobičan i pun ideja, a ako razumijete u što ulazite, može biti jedna od onih igara kojeg će te gledati kao klasik u svijetu videoigara.

01.11.2019 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Little Nightmares 2 - RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

25.08.2021

Ghost of Tsushima Director’s Cut – RECENZIJA

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ghost of Tsushima Director’s Cut – nadogradnja fantastične PlayStation ekskluzive koja igračima nudi dodatan sadržaj, ali i značajke koje iskorištavaju tehnologiju PlayStation 5 konzole i njenog DualSense kontrolera!

GoTDC_1

Ghost of Tsushima je igra kojoj smo već uputili niz pohvala u našoj prijašnjoj recenziji, ali čisto da sažmemo dosadašnja mišljenja – u pitanju je vrhunska avanturistička igra koja odlično kombinira kvalitetno napisanu priču i zabavne borbene mehanike u jednu vrhunsku samurajsku pustolovinu. Baš zbog toga smo jako uzbuđeni vratiti se u ovaj svijet i isprobati što nam je studio Sucker Punch sada sve pripremio!

Nakon što smo u početku malo odigrali par sporednih misija glavne igre, čisto da se prisjetimo tempo borbi i svih kontrola, uskočili smo u glavni dio ovog izdanja – na ekspanziju priče koja nas ovog puta vodi na susjedni otok Iki. Pod sumnjom da se tamo nalazi mongolska vojska, Jin započinje sa svojom istragom koja ubrzo postaje veoma opasna, ali i osobna avantura koja dodiruje neriješene situacije iz originala.

GoTDC_4

Svi koji prate GamePerspectives znaju da smo mi veliki fanovi igara s dobrom pričom, a sa zadovoljstvom možemo reći da ova ekspanzija nije popustila što se tiče napetih i pamtljivih scena – nešto što nas je jako oduševilo u glavnom dijelu igre! Ovo nije “nepotrebna” priča koja jaše na popularnosti igre, već kvalitetan dodatak koji upotpunjuje Ghost of Tsushima iskustvo! Često se osjeti kada je dodatak priči napisan samo da bude još više sadržaja, ali događaji na otoku Iki činili su nam se planirani i kvalitetno uvedeni u cijelu atmosferu ove igre.

Naravno, kvalitetno proširenje priče je za svaku pohvalu, ali Director’s Cut dolazi i s novim gameplay elementima! Uz novog neprijatelja koji “nabrijava” već agresivne Mongole, novi napad kojeg je moguće izvesti sa svojim konjem pa sve do mini igre u kojoj prizivate mačke s melodijom svojeg Shakuhachija, ova ekspanzija nudi poznato, ali “nadograđeno” iskustvo koje će sigurno oduševiti fanove ovog naslova!

GoTDC_2

S tehničke strane, PlayStation 5 verzija nudi niz značajki koje iskorištavaju snagu novije konzole. Iako je izgledala predivno i na PS4 sa svojim vizualnim stilom, 4K i zaključnih 60 fps-a je, u najmanju ruku, lijep dodatak! Dodatno oživljava ovaj svijet vrijednog istraživanja, a kada se još u cijeli recept nadodaju DualSense vibracije i otpori na trigerima, osjećaj prilikom borbi i jahanje kroz predivna okruženja se teško može dočarati riječima.

Za one koji žele zaigrati ovu samurajsku igru s japanskim glasovima, sada to napokon mogu učiniti bez problema s lošom sinkronizacijom animacija i zvuka. Tako je, taj problem je riješen i napokon smo mogli uživati u kvalitetnoj glasovnoj glumi na japanskom koja fantastično pojačava cijeli doživljaj.

GoTDC_3

Na kraju dolazimo do glavnog pitanja – isplati li se kupiti ovu nadogradnju? Ako tražite još Tsushime, onda bez ikakvog problema možemo savjetovati da uskočite u ove nove samurajske avanture! Ghost of Tsushima s ovom nadogradnjom nudi pravu “staromodnu” ekspanziju single-player igre – nešto što je nažalost postalo rijetkost na današnjem tržištu.

Što se tiče njene cijene, tu malo dolazimo do neobične situacije jer ćete morati sami procijeniti što vam je bitno. Dok nadogradnja za PS4 igrače košta 19,99€ i njena vrijednost je u skladu s dobivenim sadržajem, zainteresirani će morati platiti 10€ više ako žele verziju koja iskorištava značajke PlayStation 5 konzole i DualSense kontrolera – nešto što je uzrokovalo neka negodovanja kod nekih fanova. Naravno, postoji “backward compatibility” opcija igranja ako ne želite platiti dodatno, ali developeri su s ovom igrom postavili su zanimljivo pitanje koliko su zapravo vrijedne razlike između PS4 Pro i PS5 izdanja.

Sve u svemu, sadržaj koji dolazi s ovom nadogradnjom nas je stvarno oduševio, vrativši nas u svijet koji sa svojim vizualima, novom pričom i gameplay mehanikama čini pravo samurajsko iskustvo vrijedno igranja!

misc
09.06.2021

Ratchet & Clank: Rift Apart – VIDEO RECENZIJA

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ratchet & Clank: Rift Apart – sljedeća PlayStation 5 ekskluziva koja želi iskoristiti snagu nove konzole kako bi ponudila akcijsku avanturu kroz više dimenzija!

Ovo nije samo tech demo

Rift Apart je akcijski single-player platformer čija priča ponovno usmjerava fokus na naše glavne likove, ali ovog puta i na njihove alternativne verzije iz drugih dimenzija nakon što Doctor Nefarious iskoristi nestabilnost u dimenzijama tog svijeta. Ta riječ “dimenzija” je glavna riječ na kojoj se temelji cijela ideja, priča i gameplay iza ove cijele igre i najiskrenije smo tijekom prve najave prošle godine mislili da će Rift Apart više biti tehnološki demo koji će predstavljati snagu brzog učitavanja tih naglih promjena lokacija i dimenzija, ali smo se ugodno iznenadili kada smo vidjeli da je u pitanju pravi Ratchet & Clank nastavak s dobrom dozom sadržaja i kvalitetno napisanom pričom gdje su svi likovi dobili dobru dozu pozornosti.

Kaos kroz dimenzije

Velik dio onoga što čini Ratchet & Clank serijal toliko zabavnim su njegovi akcijski elementi, a Rift Apart u ovom segmentu nije razočarao. Potpomognute predivnim vizualima, značajkama DualSense kontrolera, ali i velikim arsenalom oružja, borbene mehanike uspješno podižu adrenalin u kaotičnim situacijama – pogotovo na višoj razini težine. Cijeli ekran zna redovno biti ispunjen raznim neprijateljima, projektilima, eksplozijama i nagradama koje jure prema vama dok prolazite kroz posljedice vašeg kaosa.

RatchetAndClankRecenzija_4

Taj segment je dodatno produbljen i sa sistemom nadograđivanja vaših oružja s kojim možete pojačati njihove određene značajke- nešto što uvodi dobru dozu osjećaja napretka i promjene u stilu igranja. Želite se riješiti skupine sa strujnim oružjem koje ih može nakon nekoliko ispaljenih hitaca imobilizirati ili koristiti bacač raketa kako bi se riješili većih neprijatelja, Rift Apart ima velik arsenal izbora koji u kombinaciji sa spomenutim sistemom nadograđivanja stvara stvarno zabavne i kaotične trenutke u kojima morate redovno mijenjati svoj pristup situaciji.

U cijeli taj recept sada još nadodajte i element mijenjanja dimenzija. Cijeli taj sistem iskorištavanja portala tijekom igranja uspješno ostvaruje onaj WOW efekt dok bez ikakvih trzaja prolazite kroz svjetove ili mijenjate lokaciju. Koliko god nas je oduševio taj sistem kao tehnološka prezentacija PlayStation 5 konzole, sama stvarna primjedba u gameplay segmentu je dosta niska. Dok su se redovno pojavljivali u samoj priči i skriptiranim dijelovima, rijetko kad su nam pružali dodatnu dinamiku, neku prednost nad neprijateljima tijekom borbe ili rješavanja platformerskih zagonetki. Naravno, ima ih, ali sveukupno nam je ostavljen dojam da je potencijal te mehanike ostao neiskorišten.

Vrhunski vizuali s rupama u dizajnu

Kao što smo već rekli, cijela igra jednostavno izgleda predivno – pogotovo u 4K i s uključenim Ray Tracingom. Rift Apart izgleda kao da su vizuali izvučeni iz nekog visokobudžetnog animiranog filma, a svi dostupni svjetovi ispunjeni su modelima, raznim detaljima i tajnama koji zajedno čine nezaboravna okruženja vrijedna istraživanja!

Svi ti detalji su u nama uspjeli pobuditi osjećaj kao da igramo igru s iznimno detaljnim otvorenim svijetom – nešto što Rift Apart jednostavno nije. Iako igra nudi glavne i sporedne misije, mogućnost biranja redoslijeda misija i područja ispunjenim tajnama, Rift Apart ima polu otvorene prostore i zamišljenu putanju s koje se ne može baš skrenuti – neovisno što vam okolina govori. Čisto za primjer, u više navrata smo htjeli skočiti na neku platformu, misleći da možemo jer se nalazi odmah ispod nas…ali smo ubrzo shvatili da ne možemo jer nam je lik odmah ušao u animaciju umiranja prije dodirivanja same platforme.

RatchetAndClankRecenzija_3

Također, u više navrata smo započeli sa sporednom misijom iz koje nismo mogli nikako izaći bez njenog završetka – bilo zbog automatskog checkpoint sistema ili neobičnih dizajnerskih odluka nedopuštanja natrag prema glavnoj misiji. U tim trenucima smo morali završiti sporednu misiju – ne zato što smo htjeli, već zato što je tako sastavljen dizajn igre.

Na suprotnom kraju toga spektra, u igri su dostupni i razni puzzle segmenti koje je moguće u potpunosti preskočiti ako niste fan takvog žanra igara – nešto što ne preporučujemo, ali je zanimljivo vidjeti takvu opciju.

Glavni izbornik vrijedan pohvale

Odlično je vidjeti sve više igara za konzole koje nude detaljniji izbornik za prilagođavanje igranja svojim željama. Rift Apart ovdje nije iznimka jer mu je izbornik za svaku pohvalu. Osim što mu grafički izbornik dolazi s tri različite grafičke postavke- Fidelity (30fps, 4K, Raytracing), Performance + Raytracing (60fps, Raytracing, niža rezolucija) i standardni Performance (60 fps, 4K), igrači se mogu poigrati s drugim postavkama kao što su Motion Blur, Depth of Field i Chromatic Aberration, ali i s bojama svojeg korisničkog sučelja te jačim kontrastom kako bi se olakšao pregled cijele scene na ekranu.

RatchetAndClankRecenzija_5

Također je moguće prilagoditi inpute kontrolera po svojim željama ili koristiti neke od dostupnih preseta među kojima su oni za ljevake i dešnjake. Kako je u pitanju PlayStation ekskluziva, naravno da iskorištava mogućnosti DualSense kontrolera s adaptivnim trigerima i detaljnim vibracijama. Slično kao i s Returnal, u ovoj igri možete iskorištavati L2 i R2 trigere kako bi dobili više funkcija od svojih oružja – od bržeg pucanja pa sve do usporavanja vremena dok koristite snajper. Sve je to postignuto uz pomoć dodatnih otpora na trigerima koji u igru uvode “nove tipke”.

Rift Apart je još jedna PlayStation igra u nizu koja nudi opciju igranja na hrvatskom jeziku, a to znači da titlovi i cijelo korisničko sučelje mogu biti na hrvatskom. Iako osobno nismo fanovi igranja s hrvatskim titlovima (jednostavno smo previše naviknuti na engleski jezik u igrama), ovo je fantastična vijest i odličan dodatak igračima u Hrvatskoj.

Poznata formula u novom ruhu

Ratchet & Clank: Rift Apart je odlična igra koja je sa svojim vizualima, duhovitom i emotivnom pričom, gameplay mehanikama i tehnološkim idejama pomaknula serijal prema naprijed u dobrom smjeru, unatoč tim nekim spomenutim minusima. Rift Apart je pokazatelj kako dugogodišnji serijal sa sada već šesnaest nastavaka može još uvijek ponuditi nešto novo i razraditi staru formulu na nov način kako bi ponudio svježe iskustvo! Ovo je fantastična igra za sve uzraste koja odlično pokazuje snagu PlayStation 5 konzole i potencijal utjecaja te nove tehnologije na vizuale i sam gameplay segment!

misc
29.04.2021

Returnal – Roguelite PlayStation 5 ekskluziva koja zaslužuje vašu pozornost

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Returnal – PlayStation 5 ekskluziva koja dolazi s dobrom dozom zabavnog, hektičnog i frustrirajućeg.

Rogue-lite s AAA budžetom

Returnal je third-person roguelite igra s bullet hell elementima koja prati priču astronautice nakon što završi na vanzemaljskom planetu i shvati da je zapela u beskonačnom ciklusu smrti. Ta ideja smrti prenesena je i u gameplay segmentu jer svaki put kad vas nadvladaju neprijatelji, vraćate se na apsolutni početak igre, a prenose se samo nekoliko trajnih predmeta, otključane lokacije nakon pređenog bossa i par drugih elemenata.

Svako to vraćanje na početak dočekalo nas je kao “hladan tuš” gdje smo u više navrata jednostavno morali napraviti pauzu da se malo smirimo jer smo znali da se ne možemo odmah vratiti u borbu s bossom već ponovno započeti s farmanjem za boljim oružjima, artefaktima i borbom s valovima i valovima neprijatelja.

returnal_image2

S tom idejom, svaki naš potez i svaka odluka stvarala je tu dodatnu napetost kako bi što spremniji došli do dijela gdje smo zapeli. I developeri su dobro predvidjeli taj osjećaj jer su prilagodili sve gameplay elemente da potiču napetost i dinamiku u svakoj borbi. Naime, segmenti levela su nasumično generirani, kao i lokacije itema i neprijatelja, a svaki taj item nije uvijek pozitivan već “bacanje kockica” i razmatranje da li pozitivne strane nadvladavaju negativne.

Dinamika je također postignuta i sa sistemom adrenalina koji će igranjem rasti i nuditi razne pozitivne statuse, ali s prvim primljenim pogotkom, cijeli taj sistem vraća se na početak što znači da će te svaki ispaljeni projektil koji ide prema vama gledati kao prijetnju.

Prstohvat psihološkog horora i misterija

Returnal je u svojoj definiciji akcijska igra, ali ipak dolazi s par elemenata psihološkog horora. Osim što ta akcija zna biti prekinuta P.T. inspiriranim dijelovima i misterioznim sekvencama, razni dijelovi igre označeni su dosta mračnim prostorijama…možda i previše mračnim jer ako igrate tijekom dana s podignutim roletama, vidljivost na ekranu će biti često dosta loša.

returnal_image4

Ti spomenuti P.T. dijelovi prebacuju vas iz trećeg u prvo lice i stavljaju u situacije koje dodatno pojašnjavaju cijelu priču, ali uvode dobru dozu nenapadne jeze što u pravo vrijeme dovodi potrebnu promjenu u sveukupnoj dinamici.

Cijeli taj svijet ispunjen je misterijima koje postepeno otkrivate uz pomoć vaših zvučnih snimki iz prijašnjih pokušaja bijega s planeta, ali i vizualnim elementima koji zajedno s odličnim odabirom paletom boja stvara kvalitetnu atmosferu na svijetu vrijednog istraživanja.

Dodatni izazovi u svijetu izazova

Returnal je single-player igra koja će vam ponuditi dobru dozu izazova, ali developeri su odlučili implementirati i online segment gdje se natječete u sakupljanju najvećeg broja bodova u jednom ciklusu. Oružja i perkovi su nasumično dodijeljeni, a dobar krajnji rezultat nagradit će vas s trajnim itemima koje zatim možete iskoristiti u glavnom dijelu igre.

Dokaz da adaptivni trigeri nisu “gimmick”

Studio Housemarque je očito vidio Dualsense i prokomentirao “Challenge Accepted!”. Način na koji je studio iskoristio značajke ovog kontrolera je za svaku pohvalu i dokazao kako te vibracije i adaptivni trigeri nisu “gimmick” već da oni mogu biti iskorišteni u samom gameplay segmentu.
Sam uvod u igru je vrhunska tehnička prezentacija detaljnih vibracija gdje je svaki detalj na ekranu prenijet na Dualsense kontroler – nešto što nam je odmah ostavilo dojam da bi ovo mogao biti projekt u kojeg je uložen stravično puno truda. To je jedan od onih segmenta kojeg je teško opisati riječima, ali zajedno sa Sonyjevim Pulse 3D slušalicama stvara vrhunsku atmosferu i poticaje koje pomažu u svakoj borbi.

returnal_image5

Dok su adaptivni trigeri do sada bili iskorišteni kako bi “poboljšali” osjećaj prilikom pucanja ili utrkivanja, developeri su uz pomoć njih uspjeli ugraditi potpuno novi input na kontroleru. Naime, svaki put kada pritisnete L2 do prvog otpora, ući će te u stanje ciljanja, dok će pritisak do kraja pokrenuti alternativni način pucanja. Izvedba tog sistema je odlično izvedena jer uopće nismo imali problema sa slučajnim pritiscima – neovisno koliko bila hektična situacija.

Developeri su nas ovom implementacijom jednostavno oduševili i jedva čekamo vidjeti na koje načine će DualSense biti iskorišten tijekom sljedećih nekoliko godina!

Patnja u kojoj smo uživali

Returnal je teška igra u kojoj smo se pri svakom pokretanju molili bogovima RNG-a za što glađi prolazak do što boljih oružja kako bi napokon pogurali igru dalje do sljedećeg dijela. Koliko god nas uspjela naživcirati u nekim situacijama, svi ti sistemi su toliko dobro napravljeni da su nas uvijek privlačili natrag da krenemo ispočetka. Naravno, kao i u sličnim Souls igrama, osjećaj kada napokon probijete kroz neki dio igre na kojem ste umrli previše puta je za pamćenje.

returnal_image8

Ovo je novi I.P. i razumljivo je prema njemu imati određenu dozu skepticizma, ali bez problema možemo preporučiti ovu igru jer fantastično iskorištava snagu PlayStation 5 konzole i pridodaje jedno veoma neobično i zabavno iskustvo na listu kvalitetnih PlayStation ekskluziva.

misc
15.03.2021

Hunting Simulator 2 – Ubojica strpljivog srca i njegov najbolji prijatelj | PS5 RECENZIJA

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Hunting Simulator 2 – lovačku simulaciju koja je nedavno stigla i na PlayStation 5 konzolu.

 

Virtualno lovačko iskustvo

 
Hunting Simulator 2 je single-player simulacija s kojom vam belgijski studio Neopica želi ponuditi virtualno lovačko iskustvo – od cijele pripreme u vašoj kolibi, pronalaženja najbolje tehnike kako privući životinju pa do cijelog procesa pronalaženja vašeg plijena kojeg na kraju možete prodati za kupnju dozvola i opreme ili ukrašavanje vaše kolibe koja funkcionira kao osnovni hub.HuntingSimulator_image8

Neovisno što ste se odlučili loviti, ta priprema je jedan od najvažnijih dijelova igre. Morat će te paziti koju odjeću nosite, kakvu pušku koristite za koju životinju (čak 33 vrste) i koju dozvolu imate na svakoj od dostupnih šest lokacija. Ako se odlučite prekršiti neke od najbitnijih pravila lova, bit će financijski kažnjeni što utječe na sveukupni napredak unutar igre.

Na izboru su vam i razni dodaci kao što su razni mamci i sprejevi za očitavanje smjera vjetra što vam s pravilnim korištenjem može jako pomoći u pronalasku željene životinje.

Čovjekov najbolji prijatelj

 
Nakon što ste sve pripremili, vrijeme je za sam čin lova, a tko vam može u tome najbolje pomoći nego čovjekov najbolji prijatelj. Tako je, u lov možete ići s vašim psom koji će vam pomoći u traganju i drugim aspektima. Sa sveukupno četiri pasmine, svaka od njih ima svoje prednosti koje možete iskoristiti za specifične životinje koje lovite.

Svaki put kada vaš pas učini nešto dobro, možete ga pohvaliti što mu dodatno pojačava njegovu volju za traganjem i lovom. Što ga više vodite sa sobom, tako će rasti i njegovo iskustvo zbog čega će puno rjeđe gubiti trag za nekom životinjom.

Hunting Simulator_2

Taj gameplay segment dosta olakšava cijeli proces pronalaženja željene životinje, ali ako se želite osloniti samo na svoje vještine, možete krenuti i lov i bez njega – nešto što stvarno jako podiže razinu težine, ali i osjećaj realnosti.

Možete otići i korak dalje i isključiti korisničko sučelje koji pomaže u identificiranju životinju i pronalasku tragova zbog čega će te se jako morati oslanjati na okolinu oko sebe, poznavanje životinja kako ne bi slučajno prekršili zakon, ali i na vaše snalaženje u otvorenim područjima.

R2 – trigger koji se rijetko koristi

 
Hunting Simulator 2 je tehnički FPS igra (iako se može igrati i iz treće perspektive), ali vaši prsti na kontroleru se neće ponašati kao u nekoj klasičnoj igri tog žanra. Trigger R2 se jako rijetko koristi – pogotovo ako ovom naslovu pristupate na krivi način. Vaše igranje svodit će se na istraživanje najboljih lokacija na mapi, postavljanjem mamaca i strpljivog čekanja na tornju ili nekoj drugoj lokaciji. Najozbiljnije, vidjeli smo hrpu korisničkih recenzija s negativnim ocjenama jer igrači nisu uspjeli vidjeti bilo koju životinju tijekom pola sata lova. Naravno, tu je možda i utjecao i spomenuti krivi način igranja, ali ponekad je stvarno potrebno dugo čekati kako bi se pred vas pojavila željena životinja.

Kako je ovo PlayStation 5 verzija, sada je dostupna i podrška za igranje s adaptivnim trigerima, ali kao što možete zaključiti iz prethodno napisanog – rijetko će te osjetiti otpor kojeg nudi ovaj kontroler. Što se tiče drugih značajki ovog kontrolera, lagane vibracije osjetit će se na lijevoj i desnoj strani dok hodate ili trčite kroz šumu prema svojem sljedećem plijenu što nadodaje zanimljiv i neupadljiv detalj tijekom vašeg lova.

Hunting Simulator_1

Što ste brži, to ste “sporiji”

 
Ovo nije igra za one koji nemaju strpljenja. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je ova rečenica važna za one koji razmišljaju nabaviti ovaj naslov. Čisto za primjer, ako se odlučite trčati prema odabranoj lokaciji za lov, najvjerojatnije nećete primijetiti niti jednu životinju jer će ih zvuk vašeg trčanja otjerati puno prije nego što bi to učinili hodanjem.

Na mapi su dostupni tornjevi koje prvo morate pronaći i označiti, a duža čekanja i promatranja obližnjih redova drveća je redovna pojava unutar igre. Svaki vaš korak mora biti pažljivo isplaniran ako želite vidjeti nekakav napredak – od postavljanja mamaca, proučavanja smjera vjetra pa sve do kada je najbolje vrijeme za repozicioniranje.

Kada se napokon pojavi najbolja situacija za pucanje i vaš metak pogodi metu, životinja u većini situacija neće samo pasti na pod, već će započeti s bijegom – a taj segment igre ovisi gdje ste ju pogodili. Ako vaš metak nije pogodio neke od vitalnih organa, traganje za ranjenom životinjom može stvarno jako dugo potrajati što će dodatno testirate vaše strpljenje i vještine praćenja tragova krvi kroz gustu travu.

Hunting Simulator_3

Naslov govori sve

 
Hunting Simulator 2 je tip igre koji sa samim naslovom dovoljno objašnjava koja mu je ciljana skupina. Ako tražite FPS akciju, ovo jednostavno nije igra za vas.

Ovo je naslov koji se ne fokusira na sam čin pucanja, već na cijeli, jako detaljan, proces prije pritiska R2 triggera, ali i cijelog procesa nakon pucanja.

Hunting Simulator 2 je igra koja nudi hrpu sadržaja, a i zbog same izvedbe pružit će vam hrpu sati zabave – naravno, ako je to stil igre kojeg tražite. Baš zbog tog sporijeg tempa, igra može ostaviti “grindy” dojam jer će svaki vaš napredak u dobivanju dozvola i kupnji oružja zahtijevati dosta vremena – sistem kojeg će cijeniti oni koji traže baš ovakav tip igre.

Naime, ovo nije sve od sadržaja ove igre jer će studio uskoro lansirati i skriptiranu kampanju u kojoj preuzimate ulogu čuvara parka s potpuno drugačijim zadacima: liječenje životinja, sakupljanje uzoraka i čuvanje zdravlja okoliša.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA