Metro Exodus stigao na Steam s većim popustom

Službeno je završila jednogodišnja ekskluziva igre Metro Exodus na Epic Games Storeu, a svi zainteresirani ju sada mogu kupiti i na Steamu. Dok njena redovna cijena iznosi 39,99€, do 18. veljače ju je moguće kupiti za 23,99€.

metroExodus_image4U pitanju je treći nastavak u Metro serijalu koji nudi puno veće staze nego prijašnji nastavci, ali ipak usmjeren put glavne priče. Unatoč tim otvorenijim stazama, Metro Exodus nudi i klaustrofobične dijelove koje su velik dio prethodnih nastavaka. Igrači ovog puta morati pobjeći iz devastirane Moskve i započeti putovanje diljem Volga regije gdje glavnog protagonista čekaju mnogobrojni banditi, religiozni kult i niz mutanata.

15.02.2020 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Predator: Hunting Grounds - VIDEO RECENZIJA

OSTALE VIJESTI

09.07.2020

TOP 20 PS4 igara s najviše preuzimanja tijekom lipnja na europskom PS Storeu

Autor:  

Koje su premium igre, bile novije ili starije, uspjele na PlayStation 4 platformi privući najviše pozornosti od igrača, pokazuje Sonyjeva lista igara s najviše preuzimanja tijekom lipnja 2020. godine na europskom PlayStation Storeu.

theLastOfUs2_image1Na prvom mjestu ove liste nalazi se The Last of Us Part 2, dok se iza njega redom nalaze EA Sports FIFA 20, Call of Duty: Modern Warfare, Grand Theft Auto V, The Last of Us Remastered, Minecraft, Days Gone i Marvel’s Spider-Man.

Usporedno s prethnodnim mjesecom, Stranded Deep je pao sa sedmog na devetnaesto, dok se Minecraft Dungeons popeo s četrnaestog na deseto mjesto.

TOP 20 PS4 igara s najviše preuzimanja tijekom lipnja na europskom PS Storeu:

  • 1. The Last of Us Part 2
  • 2. EA Sports FIFA 20
  • 3. Call of Duty: Modern Warfare
  • 4. Grand Theft Auto V
  • 5. The Last of Us Remastered
  • 6. Minecraft
  • 7. Days Gone
  • 8. Marvel’s Spider-Man
  • 9. Horizon Zero Dawn Complete Edition
  • 10. Minecraft Dungeons
  • 11. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  • 12. ARK: Survival Evolved
  • 13. eFootball PES 2020
  • 14. F1 2019
  • 15. Red Dead Redemption 2
  • 16. The Witcher 3: Wild Hunt
  • 17. Tekken 7
  • 18. Uncharted: The Lost Legacy
  • 19. Stranded Deep
  • 20. Assassin’s Creed Odyssey
misc
09.07.2020

Stigao novi niz igara za PlayStation Plus pretplatnike

Autor:  

Kao što je to bilo najavljeno prošlog tjedna, PlayStation Plus pretplatnici od sada mogu preuzeti igre NBA 2K20, Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration i Erica.

riseOfTheTombRaider_image5Što se tiče vrijednosti ovih igara, originalna cijena za NBA 2K20 iznosi 449,00 kuna, dok je Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration dostupan po cijeni od 199,00 kuna. Što se tiče igre Erica, njena cijena iznosi 74,00 kune.

PlayStation Plus je mjesečna pretplata koja je do kraja prošle godine bilježila više od 38 milijuna pretplatnika, a nudi pristup multiplayer segmentima igara, besplatnim igrama i ekskluzivnim popustima na PlayStation Storeu.

misc
08.07.2020

Besplatno zaigrajte demo hrvatske igre Saint Kotar na Steamu

Autor:  

Hrvatski studio Red Martyr Entertainment je prošlog mjeseca pokrenuo Kickstarter kampanju za svoju igru Saint Kotar koja je do sada prikupila gotovo 25 tisuća dolara, a zajedno s tom kampanjom je stigao i besplatni demo igre pod imenom The Yellow Mask kojeg svi zainteresirani mogu besplatno preuzeti i zaigrati na Steamu.

saintKotar_image6Ovaj demo nudi čak dva do tri sata igranja, a do sada je na Steamu primio sveukupno 123 korisničke recenzije od kojih je 99 ocijenjeno pozitivno. Saint Kotar je psihološka horor point-and-click igra u će igrač imati mogućnost preuzeti ulogu dvoje glavnih protagonista koji pokušavaju pronaći istinu iza serije ubojstava u Hrvatskoj, navodno povezanih sa štovanjem đavla. Nudit će do dvadeset sati igranja, a velik fokus usmjeren je na spomenutu priču u kojoj će igrač morati donositi odluke s posljedicama te na atmosferu dobivenom originalnim skladbama, ručno nacrtanim vizualima i glasovnom glumom.

Ako vam se sviđa ovaj demo i željeli bi ste vidjeti ostatak igre, razmotrite uložiti u njenu Kickstarter kampanju koja traje do 17. srpnja ove godine.

misc
08.07.2020

The Last of Us Part 2 – Naše mišljenje o priči koja je podijelila fanove

Autor:  

Kao netko tko piše i traži vijesti za GamePerspectives, stvarno nije bilo lako izbjegavati spoilere za ovu igru – pogotovo jer su ih neki ciljano objavljivali na Redditu po objavama koje uopće nemaju veze s tom igrom. Htjeli smo zaigrati ovu igru bez ikakvog prethodnog znanja i nakon gotovo mjesec dana igranja baleta izbjegavanja tih potencijalnih spoilera, napokon smo ju uspjeli odigrati do kraja te mogli istražiti što se točno dogodilo i na čemu se temelji ta glasna negativna percepcija igre.

Prije nego što nastavimo, ovaj članak neće sadržavati direktne spoilere, ali samim komentiranjem na određene teme, moguće je zaključiti što bi se moglo očekivati unutar igre, stoga savjetujemo da ovdje prestanete čitati i nastavite izbjegavati bilo kakvo spominjanje ovog naslova dok ga ne zaigrate – naravno, ako ga planirate zaigrati.

lastOfUsPart2_2

Također moramo napomenuti kako se nećemo osvrnuti na probleme trigger kulture koja gotovo u svemu vidi guranje tzv. liberalne agende te one koji jednostavno vole jahati po negativnim stajalištima žutila na YouTubeu samo zato što je to popularno. Odlučili smo se usmjeriti na njenu najčešću kritiku – njenu priču i što smo mi dobili od sveukupnog iskustva kojeg nudi ovaj naslov.

Ovo nije članak koji će pokušati razuvjeriti ljude u njihovim dosadašnjim stajalištima jer svi imamo pravo na svoja mišljenja i gledišta na njenu radnju, ali htjeli smo podijeliti s vama naša iskustva i iskrena mišljenja u vezi nekih najglasnijih kritika.

Krenimo onda na samu priču.

Dugo smo razmišljali kako uopće započeti razgovor o priči koja može prouzročiti toliki raspon emocija na iste događaje – pogotovo kada se u obzir uzme da nisu svi krenuli s igrom na isti način. Neki svoja mišljenja temelje samo na spoilerima koji su došli prije samog lansiranja, neki su odgledali igru samo na YouTubeu – s prethodnim znanjem o spoilerima ili bez ikakvog prethodnog znanja, a neki su igrali igru – s i bez znanja o spoilerima i došli do potpuno različitih zaključaka.

Je li The Last of Us Part 2 igra koju smo mi očekivali? Apsolutno ne. Je li to znači da je zato igra loša? Barem iz naše perspektive, apsolutno ne. Naprotiv, igra nas je uspjela ugodno i neugodno iznenaditi što nas je doslovno provukla kroz situacije u kojima nismo htjeli sudjelovati i na kraju nas ostavila pod takvim dojmom zbog kojeg smo danima raspravljali kroz što smo upravo prošli. Nismo bili sretni kada je igra završila i nismo imali sretne razgovore, a dodatna čitanja o tuđim tumačenjima određenih segmenata dodatno nam je podiglo mišljenje oko cijelog tog iskustva.

Taj narativni dizajn nije bio siguran korak u visokobudžetnoj igri koja doslovno privlači igrače na PlayStation konzolu – ali to je zapravo jako dobro. Ne treba svaka igra pokušati zadovoljiti svakog igrača s već standardnom formulom na koju smo se svi već navikli. Nema klišeja, nema predvidljivih situacija, a emocije koje pokušava igračima predstaviti nalaze se na stvarno širokom rasponu – od tuge, iznimne ljutnje, čak odbijanja igranja, neslaganja s nekim odlukama, sreće i praznog osjećaja dok gledate kako tlo pod glavnim protagonistima doslovno pada bez granica. Ovo nije igra zbog koje će te se osjećati sretno i dizajnirana je na taj način.

lastOfUsPart2_3

Naravno, ti riskantni potezi ne znače automatski da je neki proizvod dobar. The Last Jedi je najbolji primjer toga gdje je Ryan Johnson sa svojim rizicima ostavio trilogiju koja mora završiti u sljedećem filmu bez sredine, glavnog negativca i bez jednog od najvažnijih likova u cijelom serijalu zbog slabo definiranih motivacija.

Mišljenja oko ove igre su na sve strane – od najgore igre ikad do najbolje igre ikad, a taj raspon je stvarno fascinantan, pogotovo kad se pogleda razlika u ocjenama na Metacriticu.

Vidjeli smo neke recenzije koje se fokusiraju na ideju da igra pokušava dramatično i pretenciozno gurati činjenicu da je ubojstvo loše i da ju je zbog toga teško shvatiti ozbiljno jer svi već to znamo, ali po nama je fokus usmjeren u drugom smjeru. The Last of Us Part 2 uzima teme oprosta, osvete i mržnje u kombinaciji s PTSP-om i na indirektan način uz pomoć gameplay elemenata kao što su igranje sa shivom i pažnjom na drugu osobu predstavlja sivi svijet gdje ljudi nisu savršeni sa svojim idejama kako zaštiti ljude koje vole i što znači oprostiti nekome zbog tih ideja.

Ta ljutnja prema događaju koji pokreće priču je ciljana i gotovo svi, neovisno jesu li vidjeli spoilere ili ne, nisu ostali ravnodušni nakon toga. Kombinacija ljutnje, tuge i gađenja je svima bila u glavi. Nikome nije bilo ugodno tada držati kontroler u rukama, pogotovo u sredini same igre – ali, kao što smo već rekli, to nije bila nepromišljena dizajnerska odluka od developera koji ne razumiju što igrači žele, već željena reakcija. Igra u tim trenucima postavlja pitanje: Koliko su tuđe emocije bitne, ako su vaše povrijeđene – iz perspektive glavne protagonistice, ali i vas kao igrača.

lastOfUsPart2_4

Smrt je velika tema u ovoj igri. Nečija smrt u ovom svijetu ne ovisi o tome jeli bio heroj ili zločinac, a ta ideja je nemilosrdno prikazana u ovoj igri gdje niti jedan lik, bio dobar ili loš, nije umro na “filmski” način. Nema onih emotivnih i motivirajućih govora prije smrti, nema žrtvovanja u ime dobrog i nema onih trenutaka kada dođete do zaključaka “Ti pričaš kao da ćeš uskoro umrijeti“. Kako se igra ne oslanja na takve trenutke, nečija smrt u igri bit će neočekivana, nemilosrdna i jednostavno gadna – nešto na što će neki prokomentirati da je jeftin pokušaj izazivanja emocija. I u potpunosti imaju pravo misliti to ako su se nadali nekom drugom formatu. Igra stvarno ima pripremljene udarce s kojima se neki jednostavno neće slagati.

Ono što dodatno podupire tu činjenicu jest informacija da je The Last of Us Part 2 u svojim temeljima linearna igra zbog čega ju tako treba i percipirati. Odluke unutar igre nisu vaše i ne postoji različiti krajevi koje ovise o vašem igranju. Te odluke su od Ellie. Česta je kritika kako su developeri htjeli manipulirati igračevim emocijama s događajima nad kojima oni nisu imali kontrolu – ali to je definicija gotovo svake linearne igre i očekivanje suprotnog, pogotovo nakon jedinice koja ima isti pristup dizajnu, je pomalo zbunjujuć.

Neki su raspravljali kako ovo za njih nije pravi nastavak, da bi oni htjeli nešto drugačije – više u stilu jedinice pa su svi krenuli s nabrajanjem ideja što su oni htjeli vidjeti i kako su te ideje instantno bolje. Naughty Dog je mogao napraviti “siguran” nastavak i usmjeriti se na razvijanje odnosa između glavnih likova ili ponoviti događaje iz jedinice s novim potencijalnim lijekom, ali odlučio se na prikazivanje posljedica jedinice u spiralno negativnom okruženju do te mjere koja doslovno postaje neugodna i odbijajuća za neke igrače.

Naravno, ovo nije savršena priča bez svojih problema. Tempo je ponekad bio na sve strane, a narativni dizajn u drugom dijelu igre bio je sličan kao i u jedinici – nešto što nama osobno nije odgovaralo. Konstantno ponavljanje ciklusa borbe nakon koje glavni lik usmjeri prstom i kaže “Moramo ići tamo“, pokazavši na neku zgradu ili drugu lokaciju postane naporno kad primijetite taj uzorak.

lastOfUsPart2_6

Što na kraju reći o ovoj priči?

Da nismo uspjeli zaobići one spoilere koji su došli prije samog dolaska igre, igrali bi ju najvjerojatnije s krivim tempom i krivo doziranim emocijama, šokom i osjećajem napetosti – nešto na što se ovaj nastavak jako oslanja. Gledali bi na glavne očekivane točke unutar igre veoma racionalno što možda ne bi baš funkcioniralo bez kvalitetne glume i svih tih emocija u tom trenutku koje zajedno maskiraju neka objektivna gledišta – u igri i u stvarnom svijetu.

Najjednostavnije, The Last of Us Part 2 je teška igra koja se nije i neće svidjeti svim igračima.

U kombinaciji s gameplay elementima, vizualima, glumom i tom pričom, ova igra se nama osobno svidjela, a o samim dojmovima koje je imala na nama još uvijek razgovaramo i proučavamo. Znamo da se mnogi neće slagati s izrečenim i to dokazuje hrpa drugih YouTube videa i like/dislike omjera na pozitivnijim osvrtima ove igre, ali ponavljamo – to je dobro. Razmislite samo kada se zadnji put pojavila igra koja je ovako podijelila igrače u vezi priče? Čak su i sami developeri rekli da se ova igra neće svidjeti svim fanovima originala, a pričamo o jednoj od najiščekivanijih igara ove generacije – o igri o kojoj ovisi jako puno novaca. Iz naše perspektive, bila ona pozitivna ili negativna, developeri su uspjeli napraviti igru koju su oni htjeli, a ne onu s kojom bi samo htjeli zadovoljiti što je veći broj fanova kako bi dostigli što bolju prodajnu statistiku.

U potpunosti razumijemo i prihvaćamo gdje je ova priča mnogima zapela jer ona je kao jedna velika kula s kartama. Ako samo jedna od njih ne stoji kako treba u njenim temeljima, cijela ta kula će se zasigurno urušiti – kao što se nažalost mnogima i dogodilo. Ta negativna perspektiva iza ove igre je glasna, ali treba isto imati na umu da mnogi tu igru gledaju iz potpuno drugačije perspektive i možda im se čak nalazi na listi boljih igara koje su do sada zaigrali.

Došla je igra koja je podijelila fanove sa svojim idejama – i neovisno kojeg ste mišljenja, to treba poštivati, kao i tuđa konstruktivna mišljenja koja se možda ne slažu s našima.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA