KONAMI INTERVJU: Novi Pro Evolution Soccer, Fox Engine i Pachinko aparati

Tijekom nedavnog Gamescoma, sajma kojeg je ove godine posjetilo preko 345 tisuća ljudi, razgovarali smo s Adamom Bhattijem, menadžerom proizvoda Pro Evolution Soccer, koji je izjavio što sve igrači mogu očekivati u novom nastavku PES serijala.

  • Koje nove značajke mogu očekivati igrači?

Glavni koncept za PES 2017 je kontroliranje realnosti uz pomoć kontrola i gameplayja da bude što realističniji. Stvarno se fokusiramo na Fox Engine da izgleda što realnije s licima igrača, animacijama, pokretima i samim osjećajem unutar igre.

adamBhattiKonami_image1

Jedna od najvažnijih značajki je Real Touch – novi First Touch sistem. To je za nas veoma važno jer uvodi ravnotežu unutar igre. Dopušta da igrate realističniju igru sa sporijim tempom, dok još uvijek ostaje vjernim PES-u. Radi se o responzivnoj igri i osjećaju da upravljate svime čim pritisnite tipku.

Međutim, svake godine imamo borbu između simulacije i arkade, a ove godine smo se puno više fokusirali da bude više simulacija. To je usporilo tempo, a Real Touch sistem nam to omogućava. To je First Touch sistem koji vas tjera da dva puta razmislite s kim upravljate te što želite sljedeće raditi. Rezultat je da pomoću njega učite i ne napadate bez straha.

Još jedna velika značajka koju imamo su golmani na koje smo veoma ponosni. Možda ‘znanstveno najluđa’ značajka je prilagodljiva umjetna inteligencija. To je nova značajka putem koje će AI učiti kako vi igrate te prema tome postepeno mijenjati svoju taktiku. Na primjer, ako igrate Master ligu i potpišete novog igrača za vaš tim te mu stalno dodajete, AI će naučiti da na njega treba dodatno paziti što će prokomentirati i sami komentatori. Ako stalno idete po krilu, AI će početi dodatno čuvati krilo.

  • Kakva je situacija s PES serijalom što se tiče licenci?

Ljudi najčešće govore negativne stvari o igri kada su u pitanju licence. Najčešće nije u pitanju sam gameplay. Zato želimo to riješiti, ali to je dug proces jer su te velike licence za nas nedostupne na nekoliko godina. U međuvremenu smo ugovorili velika partnerstva. Sada smo u partnerstvu s BVB-om na 4 godine. Prije toga smo najavili Liverpool, a prije toga smo imali veliku najavu u vezi Barcelone. To nam omogućava da se borimo s problemom licenciranja jer nam omogućava više licenci u igri i više stadiona u igri. Također nam pomaže da unaprijedimo samu kvalitetu igre.

pes2017_image2

Sada možemo snimiti njihove pokrete, razgovarati s trenerima u vezi taktika, dobiti zvučne podatke sa stadiona da dobijete osjećaj da ste stvarno tamo. Tu ima mnogo potencijala te su to dugogodišnji ugovori. To je novo usmjerenje za PES gdje se možemo boriti s licencama i nadamo se da će fanovi to cijeniti.

  • Utječu li ta partnerstva na ocjene recenzenata i igrača?

Mislim da ne znači puno za PES. Mislim da su partnerstva puno važnija što se tiče kvalitete igre. Kada smo potpisali ta partnerstva, mislim da će prodajni odjel uživati i veoma sam sretan zbog njih. Što se tiče samog proizvoda, više nas zanima što će nam doprinijeti.

pes2017_image1

Hoće li povisiti same ocjene u recenzijama? Sumnjam. Naročito za PES. Sada kad pogledate PES i kakav je bio tijekom prošlih 21 godina, ljudi su znali da on nema licence. Mislim da bi bio problem ako imamo sve licence, a igra bude jako loša. Moramo biti jako pažljivi oko toga jer je PES u prošlosti imao dosta loše godine. Sada smo imali dvije ili tri veoma snažne godine.

  • Hoće li Fox Engine biti iskorišten za sve verzije nove igre?

Apsolutno! Naravno, iz novijih konzola možete dobiti više, ali Fox je izrađen da bude prilagodljiv – ne samo za konzole, već za pametne telefone. Naravno da neće izgledati isto kao i na verziji za PlayStation 4, ali nam omogućava da donesemo taj isti osjećaj gameplayja. Zato sada koristimo Fox Engine. On očito nije bio napravljen za sportske igre, već za jednu fantastičnu akcijsku igru. Zbog toga se još prilagođavamo.

pes2017_image3

Još uvijek koristimo sisteme izrađenim na temeljnim vrijednostima Foxa da poboljšamo PES. U budućnosti ćemo još uvijek morati izrađivati sisteme te učiti o Foxu, jer to je alat u vlasništvu Konamija koji svake godine interno radi na njemu. Svake godine moramo učiti nove stvari.

  • Hoće li PES ikada biti Pachinko igra?

Ne znam. To je odluka za Japan. Ako pričate o tome hoće li ikada napustiti konzole radi nečega drugoga, reći ću da smo upravo potpisali tri dulja partnerstva s nekim klubovima. Nadam se da je to odgovor na vaše pitanje oko toga gdje je usmjerena verzija za konzole.

Što se tiče Pachinko igre, nikada nisam mislio da će Metal Gear Solid ikada postati Pachinko aparat tako da nikad ne znate. Ja radim na konzoli te ću definitivno raditi na konzoli. Upravo smo dogovorili nova partnerstva na više godina tako da se fanovi ne trebaju brinuti.

Pro Evolution Soccer 2017 stići će 15. rujna na europsko tržište za Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One platforme.

29.08.2016 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Helldivers 2 | RECENZIJA

OSTALI SPECIJALI

24.01.2024

John Romero: Industrija videoigara koristit će AI na veliki način

Autor:  

Na ovogodišnjoj konferenciji Future Perspectives of Game Development na Sveučilištu Algebri imali smo priliku popričati s Johnom Romerom – dizajnerom i programerom iza ikoničnih igara kao što su Doom, Quake, Hexen i Wolfenstein 3D.

John Romero - Algebra_1John Romero se osvrnuo na usmjerenje industrije videoigara i što ju čeka tijekom sljedećih pet godina, izjavivši kako će veliki fokus biti usmjeren prema umjetnoj inteligenciji.

U sljedećih pet godina, industrija videoigara koristit će umjetnu inteligenciju na veliki način. Već koristimo umjetnu inteligenciju u stvaranju igara. Umjetna inteligencija bit će jedan od najvećih noviteta koji će zauvijek ostati dio igara. Tek smo ju počeli koristiti, a postat će dio načina kako radimo videoigre – ne samo u sistemima unutar igara, već da radimo sadržaj u igrama, čak i kod. Umjetna inteligencija je nevjerojatna u generiranju koda.

Nadodao je i savjet za sve developere koji su u ovoj industriji – da moraju postati dobri u korištenju umjetne inteligencije.

Ta tehnologija generiranja vizuala i programerskog koda polako se počinje koristiti kao alat u razvijanju videoigara, a sudeći po Romeru, ona će u bližoj budućnosti postati velik dio samog procesa razvijanja.

misc
21.01.2023

Istraživanje generativne moći ChatGPT-a: 5 jedinstvenih ideja za videoigre

Autor:  

ChatGPT je računalni program koji može pisati tekst, odgovarati na pitanja ili čak izmišljati nove ideje uz pomoć analiziranja velike količine podataka, a iza tog projekta stoji OpenAI – istraživački laboratorij koji se fokusira na razvoj umjetne inteligencije.

chatGPT_1U pitanju je program kojeg već sada možete besplatno isprobati, a na listi nekih njegovih najvećih značajki nalazi se generiranje tekstova, prevođenje, odgovaranje na vaše upite, sažimanje i dovršavanje teksta, ali i generiranje govora iz teksta.

Odlučili smo istražiti što ChatGPT može ponuditi kada su u pitanju ideje za videoigre. Bez ikakvih dodatnih uputa o tome kakav žanr i koje gameplay mehanike želimo, samo smo upisali “Možeš li mi dati ideju za video igru?

Naravno, kako bi upotpunili ovaj članak o idejama iza koje stoji umjetna inteligencija, odlučili smo i generirati slike tih igara na temelju informacija koje nam je ponudio ChatGPT uz pomoć besplatnih generatora slika koje sada također možete besplatno isprobati.

  • • Escape the Apocalypse

To je survival igra postavljena u svijetu nakon apokalipse u kojoj igrači preuzimaju ulogu preživjelog koji mora navigirati kroz devastiran krajolik pun opasnih ljudi, mutiranih stvorenja i drugih opasnosti. Cilj igre je prikupljati resurse, graditi skloništa i izrađivati oružja kako bi preživjeli te saznali istinu iza apokalipse. Igra će imati single player i multiplayer modove, a igrači se mogu udružiti s drugima kako bi se zajedno borili protiv zajedničkog neprijatelja.

chatGPT_3

  • • Mystery Mansion

To je detektivska igra u kojoj igrači preuzimaju ulogu detektiva koji je pozvan da istraži niz tajanstvenih ubojstava koja su se dogodila u velikoj vili. Igra se događa 1920-ih i ima estetiku noira. Cilj igre je istražiti kuću, prikupljati dokaze, razgovarati sa sumnjivcima i rješavati zagonetke kako bi se otkrio identitet ubojice. Kako igrači napreduju kroz igru, susretat će se s različitim preokretima u priči koji će ih držati u neizvjesnosti do samog kraja. Igra će imati jak naglasak na priču i atmosferu, s igračima koji moraju obratiti pozornost na svaki detalj kako bi riješili slučaj.

chatGPT_7

  • • The Asylum

To je psihološka horor igra smještena u napuštenoj umobolnici gdje igrači preuzimaju ulogu pacijenta koji se budi bez sjećanja kako se tu pronašao. Cilj igre je otkriti istinu iza umobolnice i eksperimenta koji su se vršili na pacijentima dok izbjegavaju strašne entitete koji još uvijek žive u zgradi. Igra će se odvijati u prvom licu, s velikim naglaskom na istraživanju i rješavanju zagonetki. Igra će imati nelinearnu priču koja se može promijeniti prema odlukama igrača i njihovim akcijama što će dovesti do više mogućih završetaka. Umobolnica će također biti generirana proceduralno što znači da će svako igranje biti različito.

chatGPT_4

  • • Superhero Simulator

To je akcijska igra s otvorenim svijetom gdje igrači mogu napraviti vlastitog superheroja, razviti svoje moći i sposobnosti i boriti se protiv negativaca u gradu. Cilj igre je postati najmoćniji superheroj, prihvatiti različite misije i izazove te spasiti grad od uništenja. Igra će nuditi sistem za izradu svojeg lika koji će omogućiti igračima da prilagode svoj izgled, moći i sposobnosti. Igrači također mogu nadograditi svoje moći i sposobnosti tijekom igre. Igra će imati nelinearnu priču koja će omogućiti igračima da odaberu koje misije žele preuzeti i kako im želi pristupiti. Igra će također imati multiplayer mod gdje se igrači mogu sastaviti tim kako bi se suprotstavili većim izazovima.

chatGPT_6

  • • Kingdom Builder

To je RPG s tematikom srednjeg vijeka u kojoj igrači preuzimaju ulogu vladara malog kraljevstva. Cilj igre je graditi i proširiti kraljevstvo donoseći ekonomske, političke i vojne odluke, ali i upravljati resursima. Igra će imati nelinearnu priču koja će igračima omogućiti da donesu odluke koje utječu na ishod igre. Igrači će se također morati suočiti s različitim događajima i izazovima koji se pojavljuju, poput prirodnih katastrofa, invazija i pobune. Igra će također imati i multiplayer mod gdje se igrači mogu natjecati ili surađivati u građenju svojeg kraljevstva.

chatGPT_5

misc
23.08.2022

GAMESCOM 2022: Pratite najnovije vijesti s ovogodišnjeg sajma

Autor:  

Gamescom je jedan od najvećih gaming sajmova na svijetu, a ove godine će se održati od 24. do 28. kolovozu u Njemačkoj. Kao što je to bilo i prijašnjih godina kada se event održavao s posjetiteljima, GamePerspectives.hr će uživo s lokacije objavljivati fotografije, video zapise i intervjue s developerima koji tamo predstavljaju svoje igre.

gamescom-2022_metal_1Tisuće posjetitelja iskoristilo je priliku na ovogodišnjem Gamescomu kako bi prisustvovalo na velikom metal koncertu kojeg su priredili Funcom i The Outsiders s ciljem promidžbe njihove nadolazeće igre Metal: Hellsinger. Na tom koncertu su nastupali popularni pjevači iz metal scene među kojima su Matt Heafy…

gamescom-2022_2Danas je posljednji dan ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj, a njegove dvorane bile su ispunjene mnogobrojnim posjetiteljima još od prvog dana. Sada su stigle i službene brojke koje pokazuju da je sveukupno 265 tisuća posjetitelja odlučilo posjetiti sajam. Iako je ovo manja brojka…

warhammer-40000_shootas_img1Na ovogodišnjem Gamescomu imali smo mogućnost isprobati velik broj igara, a među njima je i ova humoristična igra Warhammer 40,000: Shootas. Radi se o klasičnom 2D side-scrolling run & gun igri za…

decieveInc_1Među mnogobrojnim igrama na ovogodišnjem Gamescomu nalazi se i jedna manja, ali zanimljiva online PvP igra pod imenom Deceive Inc. iza koje stoje Sweet Bandits Studios i Tripwire Presents. Imali smo priliku zaigrati najnoviju verziju igre…

remorse the list_1Feardemic je potvrdio kako će horor igra Remorse: The List stići na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch konzole u listopadu ove godine. Trenutno još nema točnog datuma kad će horor fanovi moći zaigrati ovaj naslov na svojoj konzoli.

scars_above_img3Povodom ovogodišnjeg Gamescom sajma, poznati srpski studio Mad Head Games predstavio je po prvi puta svoju novu igru Scars Above. Radi se o sci-fi third-person action adventure shooteru koji kombinira veću težinu prelaženja i zanimljivu priču, sve to zapakirano u alien svijet…

Gamescom2022_1Službeno je započeo ovogodišnji Gamescom u Njemačkoj gdje posjetitelji mogu tijekom sljedećih pet dana uživati u isprobavanju novih igara, ali i uživati u sveukupnoj gaming atmosferi koju mogu ponuditi veliki sajmovi kao što je sam Gamescom…

ps_joystickSony je predstavio svoj novi kontroler za PlayStation 5 pod imenom DualSense Edge gdje je fokus primarno usmjeren na prilagođavanje kontrolera svojim željama. sim što se svaka tipka može remapirati točno onako kako vam najviše odgovara…

everywhere_img1Nezavisni studio Build A Rocket Boy predstavio je potpuno novi IP Everywhere i njegov prvi trailer povodom ovogodišnjeg Gamescom Opening Night Live-a. “Naša je namjera oduvijek bila pomicati granice onoga što videoigra može biti, a istovremeno pružati inovativno iskustvo…

return-to-monkey-island_2Terrible Toybox je potvrdio kako će Return to Monkey Island stići na PC i Nintendo Switch platforme 19. rujna ove godine. Stigao je i novi trailer putem kojeg su se developeri odlučili malo našaliti na implementiranje DLC-a u igre…

new-tales-from-the-borderlands_12K i Gearbox Software su danas tijekom uvodnog dana Gamescoma potvrdili  kako će 21. listopada lansirati New Tales from the Borderlands – nastavak popularne Telltale igre, ali ovog puta s novim likovima Anu, Octavio i Fran…

hogwartsLegacy_image3Avalanche Software je na ovogodišnjem uvodnom Gamescom eventu “Opening Night Live” objavio novi trailer za nadolazeću igru Hogwarts Legacy. U pitanju je single-player RPG s otvorenim svijetom u kojem će igrač moći zaigrati kao student u Hogwartsu.

dune_awakeningPovodom uvodnog eventa “Opening Night Live” ovogodišnjeg Gamescoma, studio Fancom objavio je trailer njihovog novog IP-a Dune: Awakening. U pitanju je je open world survival MMO u kojem ćete moći graditi skloništa protiv pješčanih oluja, šetati davno zaboravljenim ruševinama…

theCallistoProtocol_image5Striking Distance je tijekom današnjeg Opening Night Livea na Gamescomu predstavio novi gameplay trailer za horor igru The Callisto Protocol. Sam trailer prikazuje dva nova segmenta igre – borbe protiv neprijatelja koji imaju potencijal mutirati…

theCallistoProtocol_image4Polako se bliži početak ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj, a njegov uvodni događaj Opening Night Live bit će domaćin za čak dva sata predstavljanja novih igara, najava, ali i posebnih gostiju od kojih su neki i izvan same gaming industrije…

gamescom_1Polako se bliži početak ovogodišnjeg Gamescoma, prvog nakon dvije pandemijske godine, a zainteresiranost fanova raste iz dana u dan – toliko da su ulaznice za subotu sada već u potpunosti rasprodane. Posjetitelji će tijekom tih pet dana sajma imati priliku isprobati mnoge

metal-hellsinger_2Funcom i The Outsiders idu snažno s marketingom svoje nadolazeće igre Metal: Hellsinger, a za ovogodišnji Gamescom odlučili su iskoristiti priliku i posjetiteljima ponuditi pravi metal koncert na kojem će prisustvovati poznata imena iz svjetske metal scene. Na koncertu će biti predstavljene pjesme iz igre koje…

ripout_13D Realms je potvrdio kako će na ovogodišnjem Gamescomu u Njemačkoj omogućiti posjetiteljima i novinarima igranje svoje nadolazeće igre Ripout. U pitanju je online co-op FPS igra s horor elementima u kojoj ćete imati zadatak boriti se kroz valove mutanata…

gamescom_gl_img2Ovogodišnji Gamescom održat će se od 23. do 28. kolovoza, a do sada je više od 500 tvrtki registriralo svoj dolazak – od AAA studija, tehnoloških tvrtki pa do mnogobrojnih indie studija. Među potvrđenima nalaze se 2K, Ubisoft, Warner Bros., Bandai Namco, Xbox, Humble Games, Koch Media, AMD i mnogi drugi.

theRedSolstice2Survivors_image2Nastavljaju stizati potvrde koje gaming tvrtke će predstaviti svoje igre na ovogodišnjem Gamescomu, a svoj dolazak sada je najavio i 505 Games – talijanska izdavačka tvrtka koja je na tržište dovela mnogobrojne popularne igre kao što su Brothers: A Tale of Two Sons, Control, Red Solstice 2: Survivors i Payday 2.

far-cry-6_1Nastavljaju stizati potvrde koje gaming tvrtke će predstaviti svoje igre na ovogodišnjem Gamescomu, a svoj dolazak sada je najavio i Ubisoft – francuska tvrtka koja stoji iza popularnih serijala kao što su Assassin’s Creed, Far Cry i Tom Clancy’s.

gamescom_1Samo nekoliko dana nakon što su ulaznice za ovogodišnji Gamescom došle u prodaju, više od 60 tisuća fanova već je nabavilo svoje ulaznice za ovaj najveći gaming event u Njemačkoj. Do sada je oko 250 izlagača registriralo svoj dolazak, a taj veliki interes od developera može se mjeriti i s rekordnom…

misc
13.12.2020

CD Projekt Red se ove godine ponašao lošije od EA-a

Autor:  

Cyberpunk 2077 je stigao i pokazao da je u pitanju dosta dobra igra koja je trebala provesti još neko vrijeme u razvoju te da je CD Projekt Red spreman povući sive poteze zbog kojih bi Electronic Arts ili Ubisoft bili opravdano “spaljeni” na Redditu i YouTubeu da su napravili nešto slično.

cyberpunk2077_image12Tehnički problemi su nažalost sastavni dio gotovo svake igre s otvorenim svijetom, a većina igrača je “naviknuta” na tu praksu popravljanja igre nakon lansiranja. Unatoč tome, CD Projekt Red je najvjerojatnije htio dodatno zaštiti svoju izvanrednu brojku prednarudžbi skrivanjem stanja PlayStation 4 i Xbox One verzija od recenzenata te stavljanjem embarga na korištenje vlastitih galmeplay snimaka u PC recenzijama kako bi se izbjeglo prikazivanje tehničkih problema.

cyberpunk2077_image14

Ali kako je CD Projekt Red zaradio niz zasluženih bodova na svojim dosadašnjim igrama i neizravnom kritiziranju neetičnog ponašanja nekih drugih studija u industriji videoigara, mišljenja fanova o tom poljskom studiju također su vozila tzv. hype train, neovisno kakve su kritike bile usmjerene prema tom studiju. Članci o obaveznom višemjesečnom prekovremenom radu na igri bili su najčešće odbačeni s “i ja radim prekovremeno” argumentima, dok su upozorenja o stanju recenzija bila često opravdavana s nadolazećom zakrpom koja će magično riješiti sve probleme. Kao što je sad vidljivo, zakrpa nije riješila sve probleme, a zasluženi odmor developera nije nigdje na vidiku.

Uopće ne sumnjamo da će većina tehničkih problema biti riješena i da će Cyberpunk 2077 biti jedna od onih igara koja će se redovno pojavljivati na listama najboljih igara svih vremena, ali ovdje je fokus na ponašanje studija tijekom ove godine i da je to sada nešto što treba imati na umu kada se uz neki proizvod nalazi ime CD Projekt Red. Tko zna, možda smo mi u krivu i većina će biti spremna ponovno zažmiriti na jedno oko jer je ovo ipak CD Projekt Red.

cyberpunk2077_image13

Po našem mišljenju, studio je u potpunosti razumio iznadprosječnu pozitivnu percepciju fanova i iskoristio ju u svoju marketinšku korist da proda što je više primjeraka, jer to je ipak tvrtka koja ima zadatak kao i gotovo sve druge tvrtke – zaraditi što je više novaca. Problem se javlja pri ulasku u neetična ponašanja kao što je to napravio CD Projekt Red te da su neki fanovi odlučili braniti takve poteze zbog prevelikog emocionalnog povezivanja s proizvodom. Kada je osoba koja je upozorila na nedovoljna upozorenja da igra može uzrokovati epileptične napade primila stotine “zamaskiranih” videa koji mogu potaknuti takve napade, stvari su prešle onu mjeru internet trolanja.

Naravno, niti napadanje developera zbog trenutnog stanja igre nije niti blizu ikakvog normalnog izražavanja nezadovoljstva. Nije u redu slati prijetnje smrću jer je igra odgođena za nekoliko tjedana i nije u redu zlostavljati developere jer igra nije u očekivanom stanju – unatoč tome što su recenzije i nedostatak recenzija usmjeravale baš na taj problem.

cyberpunk2077_image15

Kada se CD Projekt Red usporedi s jednom tvrtkom koju je popularno kritizirati, bilo to opravdano ili neopravdano, Electronic Arts je ove godine prošao dosta neprimjetno, a neke njegove igre uspjele su privući i pozitivnu pozornost zbog ne oslanjanja na mikrotransakcije ili “live service” sisteme. Nisu to baš neke velike pohvale, ali kada se usporede s postupcima CD Projekt Reda, Electronic Arts se ove godine ponašao bolje.

Koji je onda zaključak svega ovoga? Uvijek je bio isti i ponavlja se već godinama: Bez prednarudžbi! Neovisno koji studio stoji iza igre, pričekajte recenzije od svojih najdražih recenzenata i zapamtite da je CD Projekt Red samo ime poslovnog entiteta u kojeg ulaze i izlaze razni developeri te da se on redovno mijenja, slično kao i s drugima kao što su Bethesda i BioWare – imena koja su do prije par godina predstavljala znak kvalitete u svijetu RPG-a.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA