Istražujemo drugačiji oblik horora s igrom Alien RPG

Dobrodošli u GamePerspectives!

Mi u GamePerspectivesu smo veliki fanovi horor žanra. Bilo da su u pitanju igre, filmovi ili knjige – kao pravi ovisnici uvijek smo u potrazi za nečim novim što će pokrenuti onaj osjećaj napetosti i straha u sigurnom okruženju. Naša ljubav prema hororu se proširila i na razvoj videoigara gdje u slobodno vrijeme učimo kako modelirati, animirati i raditi s Unreal Engineom.

Kako su kvalitetne horor igre danas ne baš tako česta pojava, odlučili smo malo dublje zakoračiti u zečju rupu i istražiti što društvene RPG igre mogu ponuditi. Kratkim googleanjem naišli na Alien RPG – pravu pravcatu tabletop RPG horor igru – nešto s čime nikad nismo imali iskustva što nas je, blago rečeno zaintrigiralo jer nismo imali pojma što nas sve može dočekati u ovakvom obliku horor igara. Iako smo tijekom prošle godine proveli dosta vremena istražujući board gameove, ovo je potpuno druga priča.

alienRPG_image3

Alien RPG nema figurica i prilagodljivih tileova već zahtijeva moć vaše mašte i želje za uživljavanje u priču. Za nekoga tko je do sada igrao samo digitalne igre, možda takav oblik zabave i ne zvuči iz prve baš najprimamljivije, pogotovo kad vidite knjigu s pravilima i idejama koja ima gotovo četiristo stranica, ali pokušat ćemo vam što bolje dočarati što sve Alien RPG nudi i zašto bi vas mogla zanimati.

Prva stvar koju treba napraviti je pročitati tu glavnu knjigu i naš glavni savjet je da joj pristupite bez straha. Količina detalja koja je navedena u toj knjizi može biti zastrašujuća za igrače koje nemaju iskustva s ovim žanrom, ali način opisivanja gameplay elemenata i tog cijelog Alien svemira je toliko dobro napisan da će tijekom prvog čitanja gotovo sve imati smisla i u potpunosti vas “nabrijati” na stvaranje novih priča za vaše prijatelje. Uz to što je tekst kvalitetno napisan, u knjizi se nalazi hrpa fantastičnih vizuala koji dodatno dočaravaju neprijatelje, oružja, frakcije i druge elemente unutar igre.

alienRPG_image5

U ovoj igri, jedna osoba preuzima ulogu GM-a koji će imati kontrolu nad cijelom pričom i funkcionirat će kao moderator tijekom cijele igre, dok ostali igrači biraju svoje likove i prolaze kroz događaje koje im je priredio GM. Alien RPG nudi dva različita moda igranja: prolaženje kroz kraći prethodno napisani scenarij kojeg je moguće prijeći u jednom sjedenju ili igranje kampanje koja može trajati tjednima, pa čak i mjesecima.

Ako vas zanimaju ti scenariji, s knjigom dolazi jedan kratki pod imenom Hope’s Last Day, ali ako nabavite Alien RPG bundle, s njim dolazi i Chariots of the Gods u kojem morate istražiti poziv za pomoć od broda koji je nestao prije gotovo osamdeset godina. Preporučujemo da prvo krenete s ovim scenarijem jer ćete pohvatati osnovne sisteme za igranje, ali i prilagoditi se na ovakav način igranja.

Što se tiče kampanja, ovo je mod u kojoj ova igra sjaji. Ova knjiga ponudit će vam toliko zanimljivih informacija, inspiracija i detalja koje će vam tijekom čitanja polako stvarati potencijalne priče u vašoj glavi. Želite biti marinci koji trebaju riješiti prijetnju Xenomorpha na nekom planetu? Možda vam se sviđa ideja istraživanja svemira kao grupa znanstvenika? Ili možda jednostavno želite preživljavati kao obični radnici brinući se samo o poslu, financijama i manjim nebitnim događajima na nekom planetu? Sve je ovo moguće sklopiti uz ovu knjigu. Čak je moguće uzeti ulogu terorista koji pljačkanjem žele doći do nuklearnog oružja i jednostavno raditi kaos bez da u jednom trenutku naiđete na Xenomorpha!

Zadatak je na GM-u da složi tu priču i pripremi se na moguće situacije kroz koje bi mogli proći igrači kroz tijekom barem jedne sesije. Naravno, kao GM možete odmah na početku baciti igrače u situaciju s hrpom Neomorpha i Facehuggersa, ali kako bi se igrači bolje uživjeli – potrebno je razmišljati o tempu same priče – postepeno pojačavajući osjećaj strah od nepoznatih zvukova i sjena, igrajući se s njihovim očekivanjima i pružiti im prividni osjećaj bespomoćnosti u situacijama kada vide da im je Xenomorph za petama.

Detalji u ovoj knjizi upotpunit će tu vašu priču s pozadinskim pričama raznih korporacija, kolika je vaša tjedna plaća ako ste zaposleni, što se događa s vama tijekom putovanja brzinom svjetlosti, što se događa kada neki igrač završi u svemiru bez opreme ili kada na primjer koristi svoje vatreno oružje u blizini drugih ili usmjereno prema vanjskom zidu broda. Da, i na takve stvari ćete morati paziti kako ne bi slučajno napravili rupe u zidu i uništili tlak na brodu.

alienRPG_image7

Dok scenariji nude već predefinirane likove, u kampanji radite vlastite likove s atributima, vještinama i talentima koje ćete razvijati tijekom igranja kao u klasičnom RPG-u. Dok u klasičnim RPG-jevima dobivate XP bodove nakon uspješne bitke ili rješavanjem zadataka, u ovoj igri na kraju sesije odgovarate na niz pitanja. Jeste li riskirali svoj život za svojeg prijatelja? Jesi li zaradio što novaca? Jesi li bacao kockicu za napadaj panike? Odgovori na ta pitanja utječu na količinu XP-a koje ćete primiti na kraju svake sesije.

U kampanji možete sastaviti vlastiti tim s inženjerom, vojnikom, pilotom i znanstvenikom, a svi će imati svoju važnu ulogu u priči. Kada nabavite svoj prvi brod, pilot će s njime upravljati, inženjer će popravljati oštećene dijelove broda tijekom svemirskih bitki, dok će vojnik upravljati oružjima na brodu. Da, ova igra nudi i sistem svemirskih borbi gdje morate taktizirati i donositi odluke kako preživjeti takve situacije. Ako smatrate da vam brod nije dovoljno jak za borbu ili istraživanje ruba istraženog svemira, taj brod možete i razviti s raznim modulima i novim oružjima. Ide i do te mjere da možete isključiti sve pogone na vašem brodu kako bi neprijatelji izgubili vašu lokaciju na radaru.

Kako možete nadograđivati vaš brod, tako možete nadograđivati i vaše likove s novim oružjima i opremom. Dio tima možete opskrbiti s oružjima kao što su klasični M41A Pulse Rifle i Smart Gun, dok se ostatak brine o Motion Trackeru i rješavanju logistike dostupne misije.

Kako je Alien RPG društvena igra, o većini vaših poteza odlučivat će bacanje kockica.

alienRPG_image4

On se temelji na Year Zero Engineu koji je, po našem mišljenju, jednostavniji za igrati i pratiti nego npr Dungeons and Dragons. Iako ne možemo napraviti pravilnu usporedbu ovih sistema jer smo još uvijek u procesu čitanja svih mogućih knjiga i wikija za DnD, pravila za bacanje kockica u ovoj igri su dosta jednostavna.

Čisto za primjer, tijekom igranja imaš osjećaj da je Xenomorph negdje iza tebe i odlučiš se sakriti u obližnju sobu, ali ti smeta veliki metalni panel koji je prislonjen na vrata. GM ti naredi da testiraš svoju staminu kako bi oslobodio prolaz. U ruke uzimaš onoliko kockica koliko vrijedi tvoja stamina i trebaš dobiti barem jednu šesticu da testiranje bude uspješno. Bacaš npr šest kockica, šanse su ti 67 posto da ćeš uspjeti.

Ako nisi uspio dobiti šesticu, a smatraš da će te ovaj Xenomorph iza tebe rastrgati, možeš pokušati ponovno, samo u ovom trenutku nastupa gameplay mehanika stresa. Pri tom bacanju kockice nadodaje se jedna dodatna kockica koja funkcionira kao dvosjekli mač – dodatna mogućnost da dobiješ šesticu, ali ako završi na jedinici – dolazi do napadaja panike. Testiranje je tada automatski neuspješno, a sada moraš baciti jednu d6 kockicu i nadodati rezultatu svoj stres. Ovisno o rezultatu, igrač može proći bez negativnih posljedica, gubiti akcije, primiti privremene minuse na svoja testiranja ili čak ući u katatonično stanje.

Ako GM odradi svoj posao kako treba, taj stres sistem stvarno može podići razinu stresa i za igrače koji brzo moraju reagirati na opasne situacije i raditi odluke koje će im možda otežati preživljavanje do kraja misije ili kampanje.

alienRPG_image6

Kada bijeg više nije opcija, preostaje boriti se – bilo protiv bandita, vanzemaljaca ili androida, a borba funkcionira na sljedeći način:

Svi koji sudjeluju u bitki vuku kartu inicijative što predstavlja vaš redoslijed, a zatim svatko ima na raspolaganju jednu sporu i jednu brzu akciju. Pod sporim akcijama spada, pucanje iz oružja, punjenje tog oružja, naređivanje, pokretanje vozila, dok pod brze akcije spada kretanje, blokiranje, bježanje, korištenje i preuzimanje predmeta.

Loše procijenite borbu i HP vam padne na nulu, lik vam odlazi u slomljeno stanje gdje morate bacati kockice za kritične ozljede. Ovisno o rezultatu, možda vam bude samo slomljena ruka ili izbijeni zubi, dok se mogu dogoditi i smrtonosne ozljede kao smrskana lubanja ili probijeno srce. Naravno, ako su kockice na vašoj strani i utroba lika ne završi na podu, možete si pomoći uz prvu pomoć ili si vratiti jedan HP nakon jedne runde neigranja bez primljene ozljede.

Kada se sve ovo zbroji, borbe unutar igre ove igre mogu ponuditi taktičke i često napete situacije gdje morate paziti na svaki korak da vašeg lika ne pogodi perma-death. Vjerujte nam, kada vam umre lik nakon više sesija igranja bez da je dovršena priča, nećete biti pripremljeni.

Što na kraju reći o ovoj igri?

Kako nemamo baš pretjeranog prethodnog iskustva s ovakvim tipovima igara, tako će i naš zaključak biti više usmjeren za one kojima je ideja igranja RPG-a nova.

Ova igra može stvarno biti fantastična. Količina informacija i pravila u ovoj knjizi može u početku zvučati malo zastrašujuće, ali s dobrom ekipom koja je spremna proći kroz malo duži tutorijal i isprobati malo drugačije tipove igara, Alien RPG može biti jako dobar ulaz u svijet društvenih RPG-a, pogotovo ako ste fanovi sci-fi horora.

Kakva će biti vaša kampanja, ovisi baš o vama – koliko je GM ušao u detalje stvaranja i prepričavanja cijele priče, ali i o igračima i njihovoj želji da se užive u svoje likove i komunikaciju s drugima.
Ova knjiga je odlično napisana i ilustrirana i poslužit će vam za stvaranje vaših jedinstvenih priča ili čak rekreiranje nekih događaja iz Alien filmova. U potpunosti je na vama kakva će biti igra, a ova knjiga će vam pomoći u njenom stvaranju.

Ovo je bio naš GamePerspective! Ostavite like i komentar ako vam se svidio ovakav sadržaj, a do sljedećeg videa, lijep pozdrav!

18.02.2020 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Uncharted: Legacy of Thieves Collection - RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

02.03.2022

Gran Turismo 7 – RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta idemo provjeriti što sve nudi igra s veoma poznatim naslovom Gran Turismo 7 i što sve novo dovodi igračima na PlayStation 5 konzolu!

gran-turismo-img5

Proslava ljubavi prema automobilima

Gran Turismo 7 je osmi po redu nastavak u serijalu i ove godine slavi čak 25. godišnjicu serijala. I to se vidi. Ovaj Gran Turismo nastavak usmjeren je na ljubavi prema automobilima – na virtualnom raju za sve ljubitelje ovog žanra, a količina sadržaja u ovoj igri stvarno je fenomenalna. Više od 400 automobila stoji vam na raspolaganju da ih kupite ili osvojite u utrkama koje naknadno možete uređivati i koristiti za buduće vožnje. Gran Turismo 7 je Pokemon igra za fanove auta gdje stalno gledate kako nadograditi svoju kolekciju i na kraju skupiti ih sve.

Uz široku paletu automobila, igrači će moći uživati i u oko stotinjak staza na 34 različitih lokacija s time da će još više staza biti dodani naknadno kroz ažuriranja.

gran-turismo-img4

Mapa sadržaja

Glavni meni igre ujedno je i mapa s različitim sadržajima koje igrači mogu istraživati, nešto slično kao što je to imao Gran Turismo 4. Igrači se mogu ponovno okrenuti glavnoj kampanji s isprobavanjem i prelaženjem staza, otključavanjem ili unapređenjem različitih automobila te prelaženju prvenstva. No ovaj nastavak uvodi i Gran Turismo Cafe – kafić za ljubitelje automobila u kojem dobivate zadatke gdje ćete morati osvojiti određene utrke, nabaviti specifične aute, nadograditi i urediti svoje aktivno vozilo, ali i rješavati uvijek popularne licence – koje i ovog puta mogu stvoriti pravi izazov ako ciljate da osvojite zlato u svakoj kategoriji. Tu je i Brand Central u kojem možete kupiti više od 300 automobila različitih brandova, a osim njih možete posjetiti mjesto s već korištenim automobilima i kupiti ih većinom po boljim cijenama.

gran-turismo-img6

Igra za početnike i napredne

Studio je najavio kako je ovo nastavak za sve igrače, za one koji su fanovi Gran Turisma i drugih trkaćih igara te one koji se prvi put susreću s Gran Turismo svijetom. No dali je to stvarno tako? U ovu recenziju smo ušli na malo krivi način jer smo taman prije uživali u nostalgiji s Colin McRae Rally 2.0 za Playstation 1 konzolu, što znači da kad smo krenuli s vožnjom, imali smo osjećaj kao da upravljamo vrećom kamenja na ledu. Tu dolazi taj najavljeni dobar tutorijal koji nas je odlično prisjetio kako pravilno kočiti, ulaziti u zavoje, ali i paziti na ponašanje svojeg auta tijekom utrkivanja. Tako da da, možemo reći da je studio pravilno najavio da će i početni igrači moći uživati u ovom nastavku kao i oni koji su već napredniji.

Početno iskustvo za igrače, osim putem tutorijala, usmjereno je uz pomoć misija u spomenutom kafiću za ljubitelje automobila. Kako bi čim više saznali o samim automobilima, studio je u kafiću nadodao i pojavljivanje kreatora automobila koji će vam opširnije opisati sam dizajn. Uz kafić, igrači će moći saznati više o samoj povijesti i kulturi određenih automobila u posebnom muzeju različitih brandova.

S time rečeno, ulaz u igru dizajniran je na način da se dosadašnji fanovi upoznaju sa svim detaljima i promjenama nove igre, dok će nove igrače vrhunski usmjeriti na pravi put.

Vizualna nekontinuiranost

Dok je sav vizual usmjeren na izgled automobila s fotorealističnim izgledom zajedno sa samim stazama, dobiva se veći kontrast u kvaliteti kada se usporedi s pozadinom staza. Pozadine jednostavno ne izgledaju toliko detaljno i pravilno osjenčano. Što se tiče fps-a, kao većina novijih drugih PS5 videoigara, Gran Turismo se drži na stabilnih 60 fps-a. Također ray tracing mod ograničen je na stabilnih 30 fps-a na PlayStation 5 konzoli.

gran-turismo-img7

Odlično iskorišteni DualSense kontroler i photo mod

Kakva bi to bila PS5 recenzija, a da ne popričamo malo o DualSense kontroleru. Jednostavno rečeno, on je iskorišten fantastično u ovoj igri. Svako proklizavanje i prelazak guma preko zemlje je dočaran detaljnim vibracijama na kontroleru. Pogotovo kad smo igrali u FPV-u, te povratne informacije uspjele su nam javiti potencijalne greške u vožnji, bez da smo ih stvarno vidjeli.

Studio je također razmišljao i o photo modu o kojem inače baš ne pišemo kada recenziramo, ali Gran Turismo 7 je otišao korak dalje u tom segmentu. Osim što možete birati željenu stvarnu lokaciju gdje ćete napraviti svoju fotku, sam sistem fotografiranja je ispunjen s toliko opcija da podsjeća na mnogobrojne postavke profesionalnijih fotoaparata.

gran-turismo-img8

Što na kraju reći o igri?

Gran Turismo 7 je u svojoj vlastitoj kategoriji trkaćih igara gdje je ljubav prema autima, starijim i novim, osjetna na ekranu, ali i preko fantastičnog DualSense kontrolera. S količinom sadržaja i pažnjom na detalje, Gran Turismo 7 će zadovoljiti gotovo sve hardcore fanove serijala, ali i bez problema privući nove igrače sa svojom impresivnom metodom tutorijala putem koje je jednostavnim koracima moguće naučiti kako poboljšati svoja vremena na stazi, ali i shvatiti tu ljubav prema svijetu automobila.

misc
14.02.2022

Horizon Forbidden West – VIDEO RECENZIJA (PS5)

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Horizon Forbidden West – nadolazeća PlayStation ekskluziva koja će 18. veljače stići na tržište! S ovom recenzijom smo pokušali svesti spoilere na apsolutni minimum kako bi pružili onima koji planiraju zaigrati da imaju što svježije iskustvo. S time rečeno, krenimo redom!

Reaktivna linearna priča

Horizon Forbidden West stavlja vas u ulogu Aloy samo par mjeseci nakon događaja iz jedinice gdje sada pokušava otkriti način kako zaustaviti misterioznu bolest koja utječe na cijelu vegetaciju. I tu stajemo s detaljima priče jer, kao što smo rekli na početku recenzije, ne želimo vam išta spoilati. Ono što možemo reći jest da nas je priča stvarno oduševila jer je nastavila s rizicima u vođenju priče i uspjela nas do samog kraja držati zaintrigiranima. Od političkih zavrzlama, odnosa između poznatih, ali i novih likova pa sve do misterija koji dobrim tempom gura priču naprijed, Forbidden West je uspio ponoviti, ali i nekim segmentima čak i nadići intrigu i osjećaj istraživanja ovog svijeta.

horizonForbiddenWest_4

Sve glavne i većina sporednih misija usko su povezane s događajima glavne priče i značajnim problemima u ovom svijetu, nešto što smo bili pohvalili i u igri Ghost of Tsushima – što znači da su jako rijetki tzv. fetch questovi. Ono što dodatno moramo napomenuti jest da, unatoč tome što je ovo uglavnom linearna priča, nudi dosta “reaktivne” situacije. NPC-jevi će drugačije reagirati tijekom vaših razgovora, ovisno koje ste glavne ili sporedne misije do sada riješili. Čisto za primjer, riješili smo jednu manju sporednu misiju čija je priča bila povezana s nekim događajem druge “glavnije” sporedne misije koju smo prije riješili…i NPC je bio šokiran što je taj problem bio riješen, da mu do sada još to nitko nije javio. To su jako mali detalji, ali uspješno su stvarali efekt živućeg svijeta – nešto za što imamo samo riječi pohvale, pogotovo u RPG otvorenim svjetovima.

Dobar korak naprijed

Osim očekivanih vizualnih poboljšanja u cijelom vizualnom odjelu – pogotovo u animacijama lica, Forbidden West je dobio hrpu Quality of Life unaprjeđenja. Sada možete automatski spremati stvari u svoj stash kada vam je inventory pun, fast-travel sistem je sada “besplatan” za korištenje na već otkrivenim logorskim vatrama, a korisničko sučelje je sada puno preglednije kada se usporedi s jedinicom.

Velik fokus je usmjeren baš na savladavanje terena što znači da više neće biti onih situacija gdje morate zaobilaziti manja povišenja jer developeri nisu na tom mjestu implementirali specifičnu oznaku za penjanje. Naime, sada je moguće penjati se po gotovo svim dijelovima terena, a uz pomoć tzv. Death Stranding mehanike očitavanja terena možete točno vidjeti gdje se možete kretati. Ispred vas je hrpa neprijatelja s kojima vam se ne da boriti? Nema problema, iskoristite stijene pored sebe i u potpunosti ih zaobiđite. Taj novi sistem je stvarno dobrodošao u ovaj serijal, a u kombinaciji s grappling hookom i par drugih gameplay elemenata, kvaliteta i sveukupni dojam je podignut na novu razinu.

horizonForbiddenWest_5

Kao što je to tipično za nastavke, Aloy je dobila potpunu gameplay amneziju što znači da započinjete s lošim HP-om i zaključanim mnogim mehanikama koje ste otključali tijekom prošle igre. Tu u igru dolazi novi skill tree gdje svoje bodove možete utrošiti na pojačavanje svojih vještina. U tom skill treeu je primjetno jedno dobrodošlo poboljšanje– melee combat je sada dobio puno više pozornosti. To znači da Aloy sada može naučiti niz različitih melee napada koji zahtijevaju posebne button-combo inpute, a u kombinaciji sa svim mehanikama iz jedinice – borbe su postale još dinamičnije.

Jedna novost je implementirana i u ideji pripreme za nadolazeće borbe. Sada možete pripremati i svoju hranu uz pomoć raznih recepata s kojima onda možete dobiti privremena pojačanja u svojim statistikama.

Cijela nova mapa ovog zabranjenog zapada ispunjena je hrpom misija, zanimljivim lokacijama, ali i novim aktivnostima. Osim ringova gdje se možete natjecati sa svojim naučenim melee napadima, u igri je sada dostupna i društvena igra Strike koja uzima elemente šaha i uvodi dodatnu dozu strategije s različitim vrstama polja koji mogu mijenjati statistike vaših figura.

horizonForbiddenWest_3

Kada se zbroje svi noviteti, sva poboljšanja i gameplay elementi po kojima je Horizon Zero Dawn zaslužio svoje pozitivne recenzije, Forbidden Dawn je napravio korak unaprijed u gameplay sistemu i zajedno s kvalitetnom pričom ponudio jako dobar paket za fanove ovog serijala.

Subjektivna podvodna mora

E, sad jedna potpuno subjektivna stvar – podvodni leveli. Bilo da je u pitanju Super Mario, The Legend of Zelda, Teenage Mutant Ninja Turtles ili bilo koja druga hvaljena 2D i 3D igra, jednostavno rečeno: ne sviđa nam se i jedva smo čekali da završe podvodni dijelovi u ovoj igri. Vizualno izgleda predivno, ali kamera u skučenom 3D prostoru u kombinaciji s pokojim bugom nije naša ideja zabave. Kažemo, potpuno subjektivno, ali ako su podvodni leveli nešto u čemu uživate, imate još jedan plus prema nabavku ove igre.

Jedna zakrpa manjka

Sad tehnička strana…

Zanemarivši manje tehničke probleme poput kose od Aloy koja poput hobotnice divlja po ekranu, tijekom igranja nam se više puta srušila igra, vraćajući nas na glavni izbornik PlayStationa, ali u četiri navrata nam je zaštekala igra i jedini način nastavka korištenja konzole bilo je isključivanje PlayStationa iz struje. Svaki put smo tada u panici pratili hoće li se oštetiti naša save datoteka ili još gore, ostaviti neke posljedice na samu konzolu. Sreća u nesreći, tu nije bilo problema, ali svejedno je ovaj problem vrijedan napominjanja za sve koji planiraju nabaviti ovu igru. Kako su se ovi problem pojavljivali nasumično tijekom igranja, teško ih je bilo reproducirati s novom zakrpom koja je stigla samo nekoliko dana prije pada embarga.

Što se tiče vizuala, igra zna stvarno izgledati predivno s količinom detaljnih 3D modela na ekranu, ali na performance modu sa 60-fpsa je implementirano slabije anti-aliasing rješenje što znači da kada se nalazite u situacijama s hrpom detalja i particle efektima, često je primjetan taj zrnasti efekt mnogobrojnih isprekidanih linija.

Kad smo već kod tog anti-aliasing problema, on zbog nekog razloga nije bio primjetan tijekom cutscena, ali su se tada pojavljivale određene nelogičnosti u svjetlosti i vremenskim uvjetima – kao da su te scene zasebno rendane u posebnim non-realtime uvjetima…ali to nije imalo smisla jer su se i tada pojavljivali bugovi. Koju god metodu rendanja je koristio Guerilla Games, nama je samo dodatno naglasio tu razliku u anti-aliasingu.

Izbornik vrijedan pohvala

Naravno, nije sve negativno u ovom tehničkom segmentu. Obožavamo vidjeti konzolnu igru s dobrim glavnim izbornikom, a Horizon Forbidden West ide korak dalje u toj kategoriji. Razina detalja koje si možete prilagoditi jest stvarno impresivna! Možete definirati koliko se vrijeme uspori tijekom mijenjanja oružja, koliko detaljan želite waypoint sistem, uključiti i isključiti podsjetnike kako funkcionira koji gameplay sistem, mogućnost uključivanja i igranja s drugim kontrolerom, potpuno ugasiti motion blur, definirati jačinu vibracija, promijeniti poziciju kamere, prilagoditi zvukove za osobe koje boluju tinitusa, pojedinačno smanjiti razinu određenih zvukova i iskoristiti hrpu drugih postavki kako bi si što bolje prilagodili igranje.

Što se tiče fps-a, Forbidden West se držao na stabilnih 60 u performance modu – modu u kojem smo primarno igrali. Da, bilo je par situacija u kojima smo primijetili pad, ali više u cutscenama nego u samom gameplayju tako da one nisu gotovo nikako utjecale na sveukupni dojam igre. Framerate je također bio stabilan u Quality modu s 4K/30 fpsa koji je nudio dobro rješenje za spomenuti anti-aliasing problem.

horizonForbiddenWest_6

Što na kraju reći o igri?

Unatoč onim spomenutim tehničkim problemima koji mogu biti ispravljeni s par zakrpi, Guerilla Games je očito odlučio napraviti epski RPG serijal, a s Forbidden West nam je uspio ponuditi onaj osjećaj intrige i sveukupne veličine koju su nudili Mass Effect, The Witcher i Dragon Age. Da, to su velika imena s kojima smo upravo usporedili serijal, ali stvarno mislimo da će Horizon biti jedan od onih ikoničnih franšiza u svijetu gaminga. Jednostavno rečeno, PlayStation je upravo dobio još jednu vrhunsku ekskluzivu koja pokazuje snagu nove PlayStation 5 konzole, ali i znanje i kreativu Guerilla Gamesa u dostavljanju fantastične priče i zabavnih gameplay mehanika u otvorenom svijetu bez osjećaja monotonosti– nešto u čemu ne uspjevaju baš mnogi.

misc
26.01.2022

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – RECENZIJA –

Autor:  

Uncharted je franšiza kojoj ne treba previše predstavljanja. Svi koji imaju PlayStation, najvjerojatnije u svojoj kolekciji imaju barem jedan nastavak – bilo da su kupili, dobili uz kupnju PlayStationa ili preuzeli ju tijekom Sonyjeve Play at Home inicijative. To je jedna od onih ekskluziva koja sa svojom kvalitetnom izvedbom privlači nove kupce konzole – što već samo po sebi puno govori o ovim igrama. Naime, ta riječ “ekskluziva” je sada vremenski limitiran termin jer će ove godine njeni nastavci A Thief’s End (samo single-player) i The Lost Legacy stići po prvi put na PC platformu – promjena koju Sony provodi već neko vrijeme sa svojim ekskluzivama. Kako će PC igrači napokon moći zaigrati na svojim mašinama, Sony i Naughty Dog su odlučili lansirati i remastered izdanja ovih igara za PlayStation 5.

Nadogradnja impresivnog

Krenimo onda s promjenama koje možete očekivati s ovim verzijama. Uncharted igre su i bez nekog “remastered” pridjeva izgledale stvarno predivno. Vrhunske animacije u kombinaciji s predivnim okolinama i nevjerojatnom pažnjom na detalje stvarale su priču i svijet vrijednog istraživanja. Sada, sa snagom PlayStation 5 konzole, ove Uncharted igre otišle su korak dalje. S tri različita grafička moda, moći ćete birati što vam je najvažnije tijekom igranja: 4K s 30 fpsa, upscaled 4K s 60 fpsa ili 1080p s čak 120 fpsa – naravno, ako imate monitor ili TV koji to podržava.

Kakva bi to bila PlayStation 5 nadogradnja, a da nije iskorišten DualSense kontroler? Triggeri sada nude očekivani otpor tijekom korištenja oružja ili upravljanja vozila, a dodatan raspon vibracija dodatno pojačava interakcije unutar svijeta. Nažalost, moramo priznati da smo u ovom segmentu očekivali možda malo više od developera (možda dodatnu funkciju s adaptivnim trigerima). Znamo da je to samo remaster već “gotovih” igara, ali mislimo da nas je Returnal malo razmazio sa svojim idejama kako dobro iskoristiti DualSense kontroler.

Što se tiče tehničke strane, igre su funkcionirale bez ikakvih problema. Framerate je tijekom obje igre funkcionirao stabilno, nije bilo rušenja igre, a loading sekvence su gotovo neprimjetne.

Stajališta o Naughty Dog igrama su u zadnje vrijeme na širokom spektru, ali oko jednog se sigurno možemo svi složiti – da su im igre s tehničke i vizualne stvarno impresivne.

Kratki shopping walkthrough

Sada moramo malo popričati oko cijena jer cijeli sistem i nije baš najjednostavniji. Dok će standardna preporučena cijena iznositi 49,99€, igrači koji su do sada kupili PS4 verziju nekih od ovih igara moći će za 10€ nadograditi se na digitalno izdanje ove kolekcije na PS5 konzoli. Što se tiče onih koji imaju fizičku PS4 verziju igre, morat će uz kupnju digitalne nadogradnje prilikom svakog igranja koristiti PS4 CD. Nažalost, oni koji imaju digitalni model PS5 konzole i fizičku kopiju PS4 igre neće moći nabaviti jeftiniju nadogradnju. U sve ovo sada moramo još ubrojiti i igrače koji su nabavili Uncharted 4: A Thief’s End putem svoje PlayStation Plus pretplate. Još jedan ‘nažalost’ – oni također neće moći nabaviti jeftiniju PS5 nadogradnju.

Prava adrenalinska injekcija

Ako planirate nabaviti ovu kolekciju i niste do sada zaigrali prethodne nastavke, sigurno ste već do sada pročitali savjete da krenete ispočetka, ali realno, ove igre nude dosta samostalne priče koje se ne oslanjaju previše na prošle Nathanove avanture – osim ponekih referenci i dodatnih pozadinskih priča nekih likova.

Uncharted 4: A Thief’s End je fantastičan akcijski spektakl koji odlično kombinira ideju linearnosti s pamtljivim likovima, adrenalinski nabijenim situacijama i sveukupnom znatiželjom o skrivenom blagu koje samo čeka da ga netko pronađe. Jako bitna riječ u ovom opisu jest linearnost jer će vas igra voditi kroz filmske situacije gdje nema nikakvih bitnih odluka, već vođeno iskustvo kojeg su developeri htjeli da doživite. Ako nemate problema s linearnošću, ovo je sigurno jedna od igara koje jednostavno morate zaigrati!

S gameplay strane, Uncharted 4 nudi kombinaciju standardnih (ali stvarno vizualno atraktivnih) shooter mehanika, rješavanja zagonetki i penjanja u Assassin’s Creed stilu što zajedno stvaraju stvarno pamtljiva iskustva. Iako je igra ponekad znala podići razinu frustracije u napetim situacijama zbog nespretnih kontrola (dodge i cover mehanika je na istoj tipki), Uncharted 4 je jako dobro držao tempo akcijskih segmenata – i u težini i njihovom trajanju.

Što se tiče njene standalone ekspanzije The Lost Legacy, u pitanju je primjetno kraća igra – što je naravno i očekivano za ekspanziju. Iako se dosta oslanja na akcijsko nabijene scene po kojima je serijal poznat, The Lost Legacy ipak nudi dobru dozu svježine s otvorenim svijetom jednog dijela igre gdje morate uz pomoć svoje karte putovati, rješavati misije i samostalno otkrivati tajne lokacije – nešto što odlično funkcionira u igri o lovu na blago i istraživanju drevnih lokacija.

Bilo je zabavno ponovno zakoračiti u ovaj svijet, prisjetiti se svih tih likova i njihovih često humorističnih interakcija i opet iskusiti ove avanture vrijedne igranja – ali ovog puta poduprijetom snagom PlayStation 5 konzole. Ali stvarno, Uncharted 4 je sada vani već gotovo šest godina, a s ovom nadogradnjom bez problema konkurira današnjim naslovima u vizualnom odjelu. Jednostavno rečeno, impresivno!

misc
25.08.2021

Ghost of Tsushima Director’s Cut – RECENZIJA

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i našu novu recenziju! Ovog puta smo išli provjeriti što sve nudi Ghost of Tsushima Director’s Cut – nadogradnja fantastične PlayStation ekskluzive koja igračima nudi dodatan sadržaj, ali i značajke koje iskorištavaju tehnologiju PlayStation 5 konzole i njenog DualSense kontrolera!

GoTDC_1

Ghost of Tsushima je igra kojoj smo već uputili niz pohvala u našoj prijašnjoj recenziji, ali čisto da sažmemo dosadašnja mišljenja – u pitanju je vrhunska avanturistička igra koja odlično kombinira kvalitetno napisanu priču i zabavne borbene mehanike u jednu vrhunsku samurajsku pustolovinu. Baš zbog toga smo jako uzbuđeni vratiti se u ovaj svijet i isprobati što nam je studio Sucker Punch sada sve pripremio!

Nakon što smo u početku malo odigrali par sporednih misija glavne igre, čisto da se prisjetimo tempo borbi i svih kontrola, uskočili smo u glavni dio ovog izdanja – na ekspanziju priče koja nas ovog puta vodi na susjedni otok Iki. Pod sumnjom da se tamo nalazi mongolska vojska, Jin započinje sa svojom istragom koja ubrzo postaje veoma opasna, ali i osobna avantura koja dodiruje neriješene situacije iz originala.

GoTDC_4

Svi koji prate GamePerspectives znaju da smo mi veliki fanovi igara s dobrom pričom, a sa zadovoljstvom možemo reći da ova ekspanzija nije popustila što se tiče napetih i pamtljivih scena – nešto što nas je jako oduševilo u glavnom dijelu igre! Ovo nije “nepotrebna” priča koja jaše na popularnosti igre, već kvalitetan dodatak koji upotpunjuje Ghost of Tsushima iskustvo! Često se osjeti kada je dodatak priči napisan samo da bude još više sadržaja, ali događaji na otoku Iki činili su nam se planirani i kvalitetno uvedeni u cijelu atmosferu ove igre.

Naravno, kvalitetno proširenje priče je za svaku pohvalu, ali Director’s Cut dolazi i s novim gameplay elementima! Uz novog neprijatelja koji “nabrijava” već agresivne Mongole, novi napad kojeg je moguće izvesti sa svojim konjem pa sve do mini igre u kojoj prizivate mačke s melodijom svojeg Shakuhachija, ova ekspanzija nudi poznato, ali “nadograđeno” iskustvo koje će sigurno oduševiti fanove ovog naslova!

GoTDC_2

S tehničke strane, PlayStation 5 verzija nudi niz značajki koje iskorištavaju snagu novije konzole. Iako je izgledala predivno i na PS4 sa svojim vizualnim stilom, 4K i zaključnih 60 fps-a je, u najmanju ruku, lijep dodatak! Dodatno oživljava ovaj svijet vrijednog istraživanja, a kada se još u cijeli recept nadodaju DualSense vibracije i otpori na trigerima, osjećaj prilikom borbi i jahanje kroz predivna okruženja se teško može dočarati riječima.

Za one koji žele zaigrati ovu samurajsku igru s japanskim glasovima, sada to napokon mogu učiniti bez problema s lošom sinkronizacijom animacija i zvuka. Tako je, taj problem je riješen i napokon smo mogli uživati u kvalitetnoj glasovnoj glumi na japanskom koja fantastično pojačava cijeli doživljaj.

GoTDC_3

Na kraju dolazimo do glavnog pitanja – isplati li se kupiti ovu nadogradnju? Ako tražite još Tsushime, onda bez ikakvog problema možemo savjetovati da uskočite u ove nove samurajske avanture! Ghost of Tsushima s ovom nadogradnjom nudi pravu “staromodnu” ekspanziju single-player igre – nešto što je nažalost postalo rijetkost na današnjem tržištu.

Što se tiče njene cijene, tu malo dolazimo do neobične situacije jer ćete morati sami procijeniti što vam je bitno. Dok nadogradnja za PS4 igrače košta 19,99€ i njena vrijednost je u skladu s dobivenim sadržajem, zainteresirani će morati platiti 10€ više ako žele verziju koja iskorištava značajke PlayStation 5 konzole i DualSense kontrolera – nešto što je uzrokovalo neka negodovanja kod nekih fanova. Naravno, postoji “backward compatibility” opcija igranja ako ne želite platiti dodatno, ali developeri su s ovom igrom postavili su zanimljivo pitanje koliko su zapravo vrijedne razlike između PS4 Pro i PS5 izdanja.

Sve u svemu, sadržaj koji dolazi s ovom nadogradnjom nas je stvarno oduševio, vrativši nas u svijet koji sa svojim vizualima, novom pričom i gameplay mehanikama čini pravo samurajsko iskustvo vrijedno igranja!

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA