Istražujemo drugačiji oblik horora s igrom Alien RPG

Dobrodošli u GamePerspectives!

Mi u GamePerspectivesu smo veliki fanovi horor žanra. Bilo da su u pitanju igre, filmovi ili knjige – kao pravi ovisnici uvijek smo u potrazi za nečim novim što će pokrenuti onaj osjećaj napetosti i straha u sigurnom okruženju. Naša ljubav prema hororu se proširila i na razvoj videoigara gdje u slobodno vrijeme učimo kako modelirati, animirati i raditi s Unreal Engineom.

Kako su kvalitetne horor igre danas ne baš tako česta pojava, odlučili smo malo dublje zakoračiti u zečju rupu i istražiti što društvene RPG igre mogu ponuditi. Kratkim googleanjem naišli na Alien RPG – pravu pravcatu tabletop RPG horor igru – nešto s čime nikad nismo imali iskustva što nas je, blago rečeno zaintrigiralo jer nismo imali pojma što nas sve može dočekati u ovakvom obliku horor igara. Iako smo tijekom prošle godine proveli dosta vremena istražujući board gameove, ovo je potpuno druga priča.

alienRPG_image3

Alien RPG nema figurica i prilagodljivih tileova već zahtijeva moć vaše mašte i želje za uživljavanje u priču. Za nekoga tko je do sada igrao samo digitalne igre, možda takav oblik zabave i ne zvuči iz prve baš najprimamljivije, pogotovo kad vidite knjigu s pravilima i idejama koja ima gotovo četiristo stranica, ali pokušat ćemo vam što bolje dočarati što sve Alien RPG nudi i zašto bi vas mogla zanimati.

Prva stvar koju treba napraviti je pročitati tu glavnu knjigu i naš glavni savjet je da joj pristupite bez straha. Količina detalja koja je navedena u toj knjizi može biti zastrašujuća za igrače koje nemaju iskustva s ovim žanrom, ali način opisivanja gameplay elemenata i tog cijelog Alien svemira je toliko dobro napisan da će tijekom prvog čitanja gotovo sve imati smisla i u potpunosti vas “nabrijati” na stvaranje novih priča za vaše prijatelje. Uz to što je tekst kvalitetno napisan, u knjizi se nalazi hrpa fantastičnih vizuala koji dodatno dočaravaju neprijatelje, oružja, frakcije i druge elemente unutar igre.

alienRPG_image5

U ovoj igri, jedna osoba preuzima ulogu GM-a koji će imati kontrolu nad cijelom pričom i funkcionirat će kao moderator tijekom cijele igre, dok ostali igrači biraju svoje likove i prolaze kroz događaje koje im je priredio GM. Alien RPG nudi dva različita moda igranja: prolaženje kroz kraći prethodno napisani scenarij kojeg je moguće prijeći u jednom sjedenju ili igranje kampanje koja može trajati tjednima, pa čak i mjesecima.

Ako vas zanimaju ti scenariji, s knjigom dolazi jedan kratki pod imenom Hope’s Last Day, ali ako nabavite Alien RPG bundle, s njim dolazi i Chariots of the Gods u kojem morate istražiti poziv za pomoć od broda koji je nestao prije gotovo osamdeset godina. Preporučujemo da prvo krenete s ovim scenarijem jer ćete pohvatati osnovne sisteme za igranje, ali i prilagoditi se na ovakav način igranja.

Što se tiče kampanja, ovo je mod u kojoj ova igra sjaji. Ova knjiga ponudit će vam toliko zanimljivih informacija, inspiracija i detalja koje će vam tijekom čitanja polako stvarati potencijalne priče u vašoj glavi. Želite biti marinci koji trebaju riješiti prijetnju Xenomorpha na nekom planetu? Možda vam se sviđa ideja istraživanja svemira kao grupa znanstvenika? Ili možda jednostavno želite preživljavati kao obični radnici brinući se samo o poslu, financijama i manjim nebitnim događajima na nekom planetu? Sve je ovo moguće sklopiti uz ovu knjigu. Čak je moguće uzeti ulogu terorista koji pljačkanjem žele doći do nuklearnog oružja i jednostavno raditi kaos bez da u jednom trenutku naiđete na Xenomorpha!

Zadatak je na GM-u da složi tu priču i pripremi se na moguće situacije kroz koje bi mogli proći igrači kroz tijekom barem jedne sesije. Naravno, kao GM možete odmah na početku baciti igrače u situaciju s hrpom Neomorpha i Facehuggersa, ali kako bi se igrači bolje uživjeli – potrebno je razmišljati o tempu same priče – postepeno pojačavajući osjećaj strah od nepoznatih zvukova i sjena, igrajući se s njihovim očekivanjima i pružiti im prividni osjećaj bespomoćnosti u situacijama kada vide da im je Xenomorph za petama.

Detalji u ovoj knjizi upotpunit će tu vašu priču s pozadinskim pričama raznih korporacija, kolika je vaša tjedna plaća ako ste zaposleni, što se događa s vama tijekom putovanja brzinom svjetlosti, što se događa kada neki igrač završi u svemiru bez opreme ili kada na primjer koristi svoje vatreno oružje u blizini drugih ili usmjereno prema vanjskom zidu broda. Da, i na takve stvari ćete morati paziti kako ne bi slučajno napravili rupe u zidu i uništili tlak na brodu.

alienRPG_image7

Dok scenariji nude već predefinirane likove, u kampanji radite vlastite likove s atributima, vještinama i talentima koje ćete razvijati tijekom igranja kao u klasičnom RPG-u. Dok u klasičnim RPG-jevima dobivate XP bodove nakon uspješne bitke ili rješavanjem zadataka, u ovoj igri na kraju sesije odgovarate na niz pitanja. Jeste li riskirali svoj život za svojeg prijatelja? Jesi li zaradio što novaca? Jesi li bacao kockicu za napadaj panike? Odgovori na ta pitanja utječu na količinu XP-a koje ćete primiti na kraju svake sesije.

U kampanji možete sastaviti vlastiti tim s inženjerom, vojnikom, pilotom i znanstvenikom, a svi će imati svoju važnu ulogu u priči. Kada nabavite svoj prvi brod, pilot će s njime upravljati, inženjer će popravljati oštećene dijelove broda tijekom svemirskih bitki, dok će vojnik upravljati oružjima na brodu. Da, ova igra nudi i sistem svemirskih borbi gdje morate taktizirati i donositi odluke kako preživjeti takve situacije. Ako smatrate da vam brod nije dovoljno jak za borbu ili istraživanje ruba istraženog svemira, taj brod možete i razviti s raznim modulima i novim oružjima. Ide i do te mjere da možete isključiti sve pogone na vašem brodu kako bi neprijatelji izgubili vašu lokaciju na radaru.

Kako možete nadograđivati vaš brod, tako možete nadograđivati i vaše likove s novim oružjima i opremom. Dio tima možete opskrbiti s oružjima kao što su klasični M41A Pulse Rifle i Smart Gun, dok se ostatak brine o Motion Trackeru i rješavanju logistike dostupne misije.

Kako je Alien RPG društvena igra, o većini vaših poteza odlučivat će bacanje kockica.

alienRPG_image4

On se temelji na Year Zero Engineu koji je, po našem mišljenju, jednostavniji za igrati i pratiti nego npr Dungeons and Dragons. Iako ne možemo napraviti pravilnu usporedbu ovih sistema jer smo još uvijek u procesu čitanja svih mogućih knjiga i wikija za DnD, pravila za bacanje kockica u ovoj igri su dosta jednostavna.

Čisto za primjer, tijekom igranja imaš osjećaj da je Xenomorph negdje iza tebe i odlučiš se sakriti u obližnju sobu, ali ti smeta veliki metalni panel koji je prislonjen na vrata. GM ti naredi da testiraš svoju staminu kako bi oslobodio prolaz. U ruke uzimaš onoliko kockica koliko vrijedi tvoja stamina i trebaš dobiti barem jednu šesticu da testiranje bude uspješno. Bacaš npr šest kockica, šanse su ti 67 posto da ćeš uspjeti.

Ako nisi uspio dobiti šesticu, a smatraš da će te ovaj Xenomorph iza tebe rastrgati, možeš pokušati ponovno, samo u ovom trenutku nastupa gameplay mehanika stresa. Pri tom bacanju kockice nadodaje se jedna dodatna kockica koja funkcionira kao dvosjekli mač – dodatna mogućnost da dobiješ šesticu, ali ako završi na jedinici – dolazi do napadaja panike. Testiranje je tada automatski neuspješno, a sada moraš baciti jednu d6 kockicu i nadodati rezultatu svoj stres. Ovisno o rezultatu, igrač može proći bez negativnih posljedica, gubiti akcije, primiti privremene minuse na svoja testiranja ili čak ući u katatonično stanje.

Ako GM odradi svoj posao kako treba, taj stres sistem stvarno može podići razinu stresa i za igrače koji brzo moraju reagirati na opasne situacije i raditi odluke koje će im možda otežati preživljavanje do kraja misije ili kampanje.

alienRPG_image6

Kada bijeg više nije opcija, preostaje boriti se – bilo protiv bandita, vanzemaljaca ili androida, a borba funkcionira na sljedeći način:

Svi koji sudjeluju u bitki vuku kartu inicijative što predstavlja vaš redoslijed, a zatim svatko ima na raspolaganju jednu sporu i jednu brzu akciju. Pod sporim akcijama spada, pucanje iz oružja, punjenje tog oružja, naređivanje, pokretanje vozila, dok pod brze akcije spada kretanje, blokiranje, bježanje, korištenje i preuzimanje predmeta.

Loše procijenite borbu i HP vam padne na nulu, lik vam odlazi u slomljeno stanje gdje morate bacati kockice za kritične ozljede. Ovisno o rezultatu, možda vam bude samo slomljena ruka ili izbijeni zubi, dok se mogu dogoditi i smrtonosne ozljede kao smrskana lubanja ili probijeno srce. Naravno, ako su kockice na vašoj strani i utroba lika ne završi na podu, možete si pomoći uz prvu pomoć ili si vratiti jedan HP nakon jedne runde neigranja bez primljene ozljede.

Kada se sve ovo zbroji, borbe unutar igre ove igre mogu ponuditi taktičke i često napete situacije gdje morate paziti na svaki korak da vašeg lika ne pogodi perma-death. Vjerujte nam, kada vam umre lik nakon više sesija igranja bez da je dovršena priča, nećete biti pripremljeni.

Što na kraju reći o ovoj igri?

Kako nemamo baš pretjeranog prethodnog iskustva s ovakvim tipovima igara, tako će i naš zaključak biti više usmjeren za one kojima je ideja igranja RPG-a nova.

Ova igra može stvarno biti fantastična. Količina informacija i pravila u ovoj knjizi može u početku zvučati malo zastrašujuće, ali s dobrom ekipom koja je spremna proći kroz malo duži tutorijal i isprobati malo drugačije tipove igara, Alien RPG može biti jako dobar ulaz u svijet društvenih RPG-a, pogotovo ako ste fanovi sci-fi horora.

Kakva će biti vaša kampanja, ovisi baš o vama – koliko je GM ušao u detalje stvaranja i prepričavanja cijele priče, ali i o igračima i njihovoj želji da se užive u svoje likove i komunikaciju s drugima.
Ova knjiga je odlično napisana i ilustrirana i poslužit će vam za stvaranje vaših jedinstvenih priča ili čak rekreiranje nekih događaja iz Alien filmova. U potpunosti je na vama kakva će biti igra, a ova knjiga će vam pomoći u njenom stvaranju.

Ovo je bio naš GamePerspective! Ostavite like i komentar ako vam se svidio ovakav sadržaj, a do sljedećeg videa, lijep pozdrav!

18.02.2020 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Watch Dogs: Legion - VIDEO RECENZIJA

OSTALE RECENZIJE

26.01.2021

MXGP 2020 + PlayStation 5 = Blatnjave utrke s adaptivnim trigerima

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives i na našu novu recenziju! Ovog puta idemo provjeriti što sve nudi igra s nimalo malim naslovom MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame na PlayStation 5 konzoli!

 

Od norveških fjordova do dediciranih servera

 
Za one koji nisu upoznati s ovim serijalom, MXGP je serijal trkaćih igara s motorima iza kojih stoji talijanski studio Milestone koji već godinama i godinama razvija taj žanr. Njihov portfelj je na prvi pogled stvarno impresivan zbog čega smo se veselili vidjeti što su odlučili predstaviti s ovim novim naslovom koji je sada dodatno pojačan snagom nove PlayStation 5 konzole.

Moramo odmah započeti s jednom pozitivnom stavkom, a to je količina dostupnog sadržaja i modova unutar igre. MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame je trkača igra u kojoj možete započeti svoju karijeru kao u Motocrossu, raditi vlastite staze s posebnim editorom, prilagoditi i najmanje detalje svojeg motora za utrku, voziti bez ikakvih ograničenja na otvorenom prostoru inspiriranim Norveškim fjordovima, stvarati vlastite utrke u Playground modu, ali i utrkivati se u online multiplayeru koji se temelji na dediciranim serverima.

mxgp2020Ps5_3

Priprema, pozor, pad!

 
Ulaz u ovu igru za nove igrače može biti dosta nemilosrdan jer vas odmah stavlja u prvu utrku gdje putem učite sve mehanike i ponašanje motora i samog vozača na stazama prekrivenim blatom, dok se vaši AI suparnici svakom sekundom približavaju da vas prestignu za jedan cijeli krug.

Već na toj prvoj stazi primijetili smo da nam igra neće dopustiti niti trenutak predaha jer sa svakom krivom procjenom zavoja smo komično izletavali van sa staze, zaletavali se u obližnje table i uživali u ragdoll efektima našeg vozača.

Naime, već nakon nekoliko vožnji počeli smo primjećivati uzorak koji nam se i nije baš svidio. Ponašanje našeg motora na stazi bio je na cijelom spektru realističnog i nerealističnog. U jednom trenutku se ponašao fantastično – pogotovo tijekom proklizavanja kroz zavoje, dok nam je u drugom trenutku motor izbjegavao rušenje kao da su mu kotači magnetom spojeni sa stazom.

fizika2

Uz spomenuti problem s fizikom, igra je komično nemilosrdna prema najmanjim greškama. Ako vaš motor prijeđe niti pola metra preko trave u zavoju i tako skrati put za niti pola sekunde, igra će vas instantno zaustaviti i vratiti na sredinu staze.

Ponekad treba gledati iz druge perspektive

 
Postoji rješenje za te ispodprosječne animacije i fiziku, a u pitanju je opcija za igranje iz prvog lica. Slično kao i s metodama mnogih indie igara, sakrivanje određenih elemenata pomaže u osjećaju prilikom igranja, a ova perspektiva u potpunosti zaobilazi taj problem i odvlači fokus na druge elemente igre. Osjećaj nam je jednostavno bio puno bolji – sve je izgledalo brže, a napetost je dodatno rasla s malim detaljima kao što je špricanje blata po viziru. Još da postoji podrška za PSVR, ovo bi mogla biti zabavna VR igra u kojoj bi željeno htjeli ići po dozu mučnine.

fpv

Ta PlayStation 5 magija

 
MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame je originalno stigao u prosincu prošle godine, ali ovdje se sad usmjeravamo na njenu PS5 verziju koja je došla ovog mjeseca i sa sobom dovela niz unaprjeđenja. Od onih najvažnijih, igranje s 4K rezolucijom i 60 fps je već samo po sebi lijepa nadogradnja, ali stigla je i podrška za adaptivne trigere. To što ima tu podršku je odlična vijest – pogotovo jer nas još uvijek veseli što će sve developeri izvesti s tom značajkom, ali ovdje očekivanja ne smiju biti previsoka (svi moramo priznati da nas je Astro’s Playroom razmazio po tom pitanju) . Triger će pružati otpor dokle god stišćete gas, a dok ste u skoku će vibrirati slično kao tijekom pucanja s nekom automatskom puškom u FPS igri.

Moramo još usmjeriti pozornost na dvije pozitivne stavke. Ovaj serijal je bio poznat po stvarno dugačkim loading sekvencama, a moć SSD-a ove nove konzole uvodi ugodnu promjenu u tom segmentu i smanjuje čekanje prije svake utrke. Druga pozitivna stvar? Njen multiplayer segment sada podržava online utrke do četrnaest igrača.

Naravno, ne dolaze samo pozitivne stvari s novom PlayStation konzolom. Mnogima je cijena jedan od najvažnijih faktora kod kupovanja igara, tako da moramo napomenuti da je PS5 verzija skuplja za 79 kuna od PS4 verzije. Sva ta nova PlayStation 5 magija ipak dolazi s dodatnom cijenom.

mxgp2020Ps5_4

Rečenica koja puno znači: MXGP izlazi svake godine

 
Studio Milestone je započeo s ovim serijalom u 2014. godini i od tada je redovno svake godine objavio novi nastavak. Ta rečenica vam odmah može puno reći o samoj igri jer takav brz ciklus već postoji kod par sportskih naslova i problemi se uglavnom ponavljaju. Ovo je igra koja ima velik potencijal oduševiti nove igrače, ali takav brz razvojni ciklus često nije dovoljan da se uvedu značajne promjene za dosadašnje fanove koji imaju neke od prijašnjih naslova u serijalu. Baš takve pritužbe se najčešće ponavljaju na službenim, ali i igračevim recenzijama na svim dostupnim platformama.

MXGP 2020 – The Official Motocross Videogame nam je jednostavno davao nekonzistentan osjećaj tijekom igranja. Dualsense nam je davao ideju da igramo igru sljedeće generacije (tj. trenutne generacije), ali nedostatak detalja u vizualnom i zvučnom segmentu te spomenuti problemi s fizikom i nekim gameplay elementima su se konstantno protivili toj ideji. Da, moć PlayStation 5 konzole podigla je igru na novu razinu i developeri su uspješno iskoristili većinu njenih novih značajki, ali unatoč tom dotjerivanju, MXGP 2020 nam je ostavio dojam generične izvedbe – najviše zbog određenih odluka i problema u dizajnu same igre.

misc
18.11.2020

Mars Horizon – Svemirska utrka u kojoj trebate poslati astronaute na Mars

Autor:  

Prije nekih mjesec dana smo objavili našu demo recenziju igre Mars Horizon gdje smo malo popričali s Europskom svemirskom agencijom, snimali malo s našim teleskopom i pričali malo o povijesti svemirske utrke čiji je cilj bio usmjeren na slanje astronauta na Mjesec. Sada je vrijeme da detaljnije uđemo u što sve nudi Mars Horizon i za koga točno je ova igra.

U pitanju je strateška simulacija u kojoj igrač ima zadatak upravljati svemirskom agencijom i prolaziti kroz događaje koji su označili povijest istraživanja svemira, ali i onih koje čovječanstvo planira ostvariti u bliskoj budućnosti. Iako vuče inspiraciju iz stvarnih događaja te je njegov sadržaj napravljen u suradnji s Europskom svemirskom agencijom kako bi predstavio autentično iskustvo, vi kao igrač možete stvoriti alternativnu verziju povijesti gdje vaša agencija može dominirati svemirskom utrkom i prvi poslati astronaute na Mjesec i Mars.

Nakon što odaberete s kim ćete igrati, započinje dosta opsežan tutorijal koji će vas provesti kroz prvih par dostupnih misija. Upoznat ćete što je sve potrebno za dizajniranje rakete i na koje parametre je potrebno paziti, kako unaprjeđivati vašu bazu, kako povisiti vaš godišnji budžet i koju tehnologiju je potrebno razviti prije svake misije.

marsHorizon_2

Mars Horizon je igra u kojoj vi donosite odluke na koje ste spremni snositi posljedice. Kako je u pitanju utrka u kojoj se natjeće pet agencija, morat ćete redovno birati što je najbolje za trenutnu situaciju – riskirati lansiranje rakete iako vremenski uvjeti nisu baš dobri kako bi stigli ostale ili ulagati dodatan novac i vrijeme kako bi ta misija prošla što sigurnije. Naravno, ta druga opcija imat će svojih posljedica, a napominjemo kako i ta najsigurnija opcija nije u potpunosti sigurna jer je uvijek postoji barem jedan posto za neuspjeh…a ponekad je samo to dovoljno da vam poremeti sve planove.

Same misije su dosta zanimljive, pogotovo za one koje zanima astronomija i slična polja jer ćete slati teleskop u orbitu kako bi fotografirali galaksije i istraživali crne rupe. Također ćete istraživati Sunčev sustav sa sondama, otkrivati zanimljive informacije o obližnjim planetima i graditi modularnu svemirsku postaju.

marsHorizon_1

Tijekom igranja nailazit će te i na novinarske upite čiji odgovori također mogu imati utjecaja na stanje vaše agencije. Dok ih je većina nudila predvidljive rezultate, kod ulaska u teritorij modernijih teorija zavjera išli smo u potpunu obranu naših astronauta neovisno o rezultatu.

Dok je gameplay na Zemlji više usmjeren spomenute odluke i razvijanje tehnologije, tijekom misija morat će te rješavati niz logičkih mini igara. Svaka misija će od vas tražiti postizanje određenih uvjeta – od pravilnog nagiba letjelice, održavanja željene temperature i držanje razina radijacije na optimalnim uvjetima. Te mini igre same po sebi i nisu baš teške, ali neovisno koliko ste prethodno razvijali tehnologiju ili trenirali astronaute, sve može veoma brzo poći po zlu jer je u faktor ubrojen i RNG koji drastično može unazaditi sav vaš napredak.

marsHorizon_4

Uz sve te segmente, Mars Horizon ima i svoj edukativni kutak u kojem je moguće pronaći razne informacije o planetima oko nas i tehnologiji koje je čovječanstvo izumilo kako bi dovelo ljude na Mjesec i s kojom priprema za put prema Marsu.

Što se tiče izbornika unutar igre, Mars Horizon nudi širok spektar opcija za stvaranje vlastite agencije sa svojim prednostima i vizualima te prilagođavanje razine težine ovisno želite li pravi izazov ili što lakše iskustvo.

Iako je u pitanju igra s jednostavnim vizualima, Mars Horizon nudi solidan grafički izbornik u kojem su dostupne opcije za mijenjanje rezolucije, skaliranje korisničkog sučelja, biranja željenog anti-aliasinga, opcija za optimiziranje efekta čestica i biranja razine kvalitete sjena unutar igre. Pohvalne su i opcije u zvučnom odjelu jer je moguće prilagođavanje razine glasnoće u kategorijama zvučnih efekata, glazbe i ambijenta.

Kad smo već kod glazbe, moramo usmjeriti i pohvalu tom segmentu jer ona u potpunosti dočarava taj osjećaj istraživanja nepoznatog, a u nekoliko trenutaka nam je dala osjećaj kao da se šećemo prema Balmori u Morrowindu – što je, barem iz naše perspektive, za svaku pohvalu.

Naravno, nije uvijek sve pozitivno. Unatoč tome spomenutom detaljnom tutorijalu, Mars Horizon u svojem finalnom izdanju ima isti problem kojeg je imao i u demo verziji. Iako glavni screen s planetima izgleda lijepo, zbog sporijeg horizontalnog scrolla za pretraživanje misija u nekoliko navrata smo zakasnili na neke od njih jer ih jednostavno nismo primijetili.

marsHorizon_6

Što na kraju reći o ovoj igri?

Tematika promatranja i istraživanja svemira nam je osobno već neko vrijeme bliska tema u našim privatnim životima stoga nam je ova igra ponudila stvarno zabavno i zanimljivo iskustvo koju bez problema preporučujemo svima sa sličnim interesima.

Ova igra vas neće zaustaviti u igranju ako nemate neka prethodna znanja u aerodinamici i astrofizici. Naprotiv, igra će vam ponuditi neki dojam koliko je truda, vremena, rizika i novaca uloženo u ovakve projekte te pritom vas naučiti neke osnove i zanimljive informacije o našem Sunčevom sustavu.
Dok sam gameplay nije dubok kao u nekim drugim strateškim igrama, Mars Horizon nam je osobno ponudio dobru dozu zabave koja tijekom nekih dvadesetak sati igranja nije uspjela postati monotona – najviše zbog raznovrsnih misija s kojima smo uvijek imali osjećaj da napredujemo i da se krećemo prema svojem glavnom cilju – crvenom planetu.

misc
28.10.2020

Watch Dogs: Legion ima zanimljivu ideju, ali generičnu izvedbu koju ukrašavaju tehnički problemi

Autor:  

Watch Dogs: Legion je akcijska igra s otvorenim svijetom čija je radnja smještena u fiktivnoj bliskoj budućnosti nakon što je London postao meta terorističkog napada.

Za cijelu tu situaciju je optužena vaša hakerska grupa DedSec, a zadatak je na vama da otkrite pravog krivca, očistite svoje ime i osnažite grupu s novim članovima. I tu upravo leži glavni marketinški aspekt ove igre – da možete unovačiti gotovo bilo kojeg NPC-a u vašu grupu i iskoristiti njegovo znanje ili izgled za drugačiji pristup rješavanju misija – bilo da je u pitanju vojnik, e-sports igrač ili starija gospođa koja nije baš najspretnija na terenu.

WatchDogsLegion_5

Neovisno koga izaberete, zadatak je na vama da najbolje iskoristite situaciju sa svojom timom – bilo direktnim napadom oružjima, hakiranjem, skrivanjem ili prerušavanjem. Iako većina NPC-a u gradu nudi zapravo manje razlike u svojim vještinama i atributima, ipak postoje oni koju uvode veće promjene u gameplay segmentu. Građevinac može pozvati dron s kojim je moguće upasti u željeni prostor s krova, haker će najbolje iskoristiti kamere i tehnologiju oko sebe, a u svoj tim možete unovačiti i mađioničarku koja u potpunosti može slomiti igru sa svojom hipnozom nad neprijateljima. (clip) Išli smo istestirati do kojih mjera možemo koristiti tu hipnozu pa smo ju iskoristili na jednom našoj hakerici koja se šetala gradom. Počela je tuči sve oko sebe, uključujući i policajca koji ju je pretukao i onda nismo mogli s njom igrati na neko vrijeme. Da smo jedni od onih recenzenata koji daju ocjene igrama, samo zbog ovoga bi dobila barem za 0,5 ocjenu više.

Dok ideja igranja s bilo kim zvuči impresivno i inovativno, osobno nam je nedostajao neki glavni protagonist s kojim bi se mogli povezati dok prolazimo kroz priču. Ništa nije direktno usmjereno prema vama, već prema cijelom timu zbog čega smo glavne likove gledali kao neke jednodimenzionalne jedinice u strateškoj igri jer gotovo nitko od njih nema neku pozadinsku priču osim par natuknica u njihovim opisima. Svaki lik u našoj grupi je više predstavljao dodatni život i dodatnu vještinu ili manji pasivni boost kojeg možete koristiti za drugačiji pristup misiji.

Legion nam je sa svojom pričom dao neke Deus Ex vibre sa svojim tematikama – od toga koliko smo spremni predati svoju privatnost za zaštitu od terorizma, postoji li moralna granica u želji za postizanjem istinske umjetne inteligencije te manipuliranja javnošću s informacijama za svoju dobrobit. Nažalost, nama je gotovo sav taj potencijal bio uništen s neravnotežom priče, gameplay elemenata i vizualnog stila. U jednom trenutku otkrivate grupu koja otima ljude i prodaje njihove organe, a odmah nakon veselo pričate s drugima u svojem mađioničarskom odjelu i govorite kako je zabavno raditi za DedSec.

WatchDogsLegion_4

Ako vam priča nije bitan faktor i zanima vas kakav je gameplay, Legion je u ovom segmentu zabavan i jako generičan u isto vrijeme.

Tijekom igranja moguće je otključati dodatna oružja i razne vještine koje onda svi u vašem timu mogu koristiti – od hakiranja različitih dronova, privremeno onemogućavanje korištenje neprijateljskih oružja pa do unaprjeđivanja vlastitih oružja. Sve te nadogradnje su dobrodošle tijekom igranja, pogotovo ako igrate s opcionalnom permadeath opcijom – nešto što osobno preporučujemo jer stvarno podiže razinu stresa u težim segmentima igre. Ako loše pristupite situaciji i vaš lik bude ubijen, tog lika više nema u igri, kao i pristupa njegovim vještinama.

Iako igra nudi nekoliko stvarno zabavnih, napetih i dobro tempiranih misija, većina ih je nažalost toliko generično dizajnirano da nam je najveću zabavu zapravo najviše pružalo eksperimentiranje u kombiniranju vještina dostupnih likova. Većina misija zapravo prati jednostavan loop – dolazak do lokacije, hakiranje sustava s ponekom mini igrom, obrana od mogućeg vala neprijatelja i izlazak natrag na ulicu. Najozbiljnije, gotovo sve glavne misije se svode na taj princip.

WatchDogsLegion_7

U igri su također dostupne i sporedne misije s kojima je moguće smanjivati utjecaj privatne vojne tvrtke u Londonu, ali i lokacije na kojima je moguće nabavljati vizualne dodatke za svoj tim, ali i popiti koju pivu i zaigrati pikado. Sve te sporedne misije je moguće nastaviti i nakon prelaska glavne kampanje tako da se ne trebate brinuti oko rješavanja svih detalja prije ulaska u posljednji segment igre.

Tijekom igranja borit će te se uglavnom protiv ljudskih neprijatelja, ali i nekoliko različitih verzija dronova i robotskih pauka koji eksplodiraju u vašoj blizini. Umjetna inteligencija tih ljudskih neprijatelja je na cijelom spektru – od lošeg, dobrog pa sve do slomljenog. Nekad imaju lasersku preciznost i uočit će svaki vaš pokret, nekad kao da su polu slijepi i glupi, a nekad jednostavno divljaju oko vas glavom bez obzira. Taj spektar umjetne inteligencije prisutan je i kod samovozećih automobila koji su se redovno zabijali jedan u drugi, dok je bilo kakva prepreka na cesti stvarala totalni raspad sistema.

Što se tiče tehničke strane, Legion je i s Day One zakrpom nudio hrpu problema. Naravno, u pitanju je igra s otvorenim svijetom što sa sobom nažalost uvijek dovodi neke greške, ali Legion nam je osobno u više navrata prešao onu granicu strpljenja. Uz često nestabilan framerate, sporo učitavanje izbornika, desinkronizirane glasove s modelima i sporo učitavanje tekstura, više puta nam se srušila igra što je jednom uzrokovalo i pokvarenu save datoteku. Pozitivno u negativnom, posljedica te pokvarene save datoteke nas je iskreno nasmijala jer smo zbog nekog razloga morali ponoviti misiju novačenja osobe koja je već bila u našem timu.

Velika pozitivna stvar u vezi ove igre jest njen glavni izbornik koji nudi stvarno širok spektar postavki s kojima si igrač može prilagoditi igru po želji – od prilagođavanja vizuala za daltoniste, uključivanja text-to-speech opcije, isključivanja korisničkog sučelja unutar igre, prilagođavanje veličine titlova pa sve do konfiguriranja unosa na kontroleru.

Kako smo igrali igru prije samog lansiranja, ne možemo u detalje ući oko trgovine u kojoj je moguće trošiti prave novce na vizualne dodatke i virtualne novce jer taj segment još uvijek nije aktivan. Također ne možemo komentirati ni o njenom multiplayer segmentu jer će on biti dostupan tek od prosinca ove godine.

WatchDogsLegion_3

Što na kraju reći o igri?

Watch Dogs: Legion je pokušao iskombinirati riječ “cool” s ozbiljnijim temama te nažalost dobio neuravnotežen rezultat – barem iz naše perspektive. Predstavljanje pozitivnih i mračnih strana tehnološkog razvoja je tema o kojoj obožavamo raspravljati, ali Watch Dogs: Legion nam jednostavno nije uspio predstaviti ozbiljnost cijele te situacije zbog nedostatka glavnog lika s kojim bi se mogli povezati i prevelikoj razlici između toga što priča govori i kako se ponašaju i funkcioniraju likovi unutar igre. Watch Dogs: Legion je igra koja igraču nudi veliku kreativnu slobodu u situacijama

Najiskrenije, igra sveukupno nije loša, ali ova recenzija možda ima negativniji ton jer vidimo njen potencijal koji je na kraju narušen generičnom izvedbom.

misc
19.10.2020

Primordials of Amyrion – Domaća 1v1 strategija s vidljivim potencijalom [Early Access]

Autor:  

Primordials of Amyrion je online 1v1 PvP strategija koja bi mogla privući ljubitelje RTS igara, ali pomalo i “zastrašiti” ostale koji nisu nužno upoznati s tim žanrom. Odmah je bitno naglasiti da je igra tek stigla u Early Access stoga postoji mogućnost da će se mnogi elementi mijenjati što može dovesti do drugačijeg iskustva nego što ova perspektiva prikazuje, a i samim time će naše kritike biti blaže.

Sama igra se odvija u tri različite staze, odnosno lanea po kojima se kreću vojnici i heroji u smjeru protivničke baze. Uz vojnike i heroje, uvedeni su tornjevi koji pomažu obraniti vaše baze i Primordiale. Cilj same igre je doprijeti do protivničke baze i tako pobijediti protivnika ili steći dovoljno utjecaja s uništavanjem protivnikovih građevina i jedinica.

primordialsOfAmyrion_image5

Iako je to naizgled jednostavan koncept, postoji jako strma krivulja učenja od početka do kraja igre. Grafički, vrstom mape i herojima podsjeća na MOBA žanr igre poput DOTA-e, no razlikuje se po fokusu na upravljanje resursima, unaprjeđivanje svojih jedinica i pojačavanja svoje obrane. Jedini aktivni elementi su magije koje imaju vaši heroji i Primordiali, s time da magije heroja možete kontrolirati dok magije Primordiala djeluju na teren do kuda je vaš utjecaj proširen.

Po svemu navedenom, možemo zaključiti da ova igra nudi široku paletu strateških poteza, od biranja Primordiala, frakcije i heroja preko kontriranja protivničkom igraču, pažljivog tempiranja unaprjeđivanja jedinica i građevina do samog korištenja magija.

primordialsOfAmyrion_image6

Mečevi su relativno standardne duljine za takav tip igara, ovisno o vašem znanju i znanju vašeg protivnika. Stoga se pripremite na dugačke mečeve, iako to ne bi trebalo previše smetati ljubiteljima strategija s obzirom da je to tipično za takav stil igara.

Što se tiče same igrivosti, igra je u dobrom stanju. Postoje tehnički problemi, ali ništa što potpuno sprječava igranje. S obzirom na to da je igra tek stigla u Early Access, očekujemo puno dorada i poboljšanja kvalitete. Trenutno je aktivan samo „Normal“ način igranja s time da je, sudeći po izborniku, planiran i „Ranked“ način igranja. Single player sadržaj ne postoji.

Najveći izazovi za ovu igru su poveća konkurencija na multiplayer tržištu igara te sama krivulja učenja. Neki igrači nisu dovoljno strpljivi sami naučiti toliko različitih pojedinosti u igri bez dodatnih uputa od strane igre. Time rečeno, potrebno je doraditi tutorijale kako bi igrači lakše naučili osnove i zagrizli za zabavu koju bi ova igra mogla pružiti.

primordialsOfAmyrion_image7

Zaključak je da se isplati isprobati Primordials of Amyrion, pa možda ga čak i naučiti igrati, iako je trenutno mala količina igrača. Nove ideje i poboljšanja postojećih problema bi to moglo promijeniti, a to ćemo vidjeti kroz razvoj igre u sljedećih godinu dana prije nego što igra službeno izađe na tržište.

Svi zainteresirani ju trenutno mogu kupiti na Steamu i Epic Games Storeu.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA