Foldit: Započela druga runda u borbi protiv koronavirusa

Službeno je započela druga runda u dizajniranju antivirusnih proteina protiv koronavirusa COVID-19 uz pomoć besplatne online igre Foldit. Ta druga runda je došla s novim zadatkom koji nudi niz manjih unaprjeđenja.

foldit_image4Što se tiče dosadašnjih rješenja od strane igrača, znanstvenici Instituta za dizajn proteina u Seattleu ih planiraju uključiti u intenzivnu računalnu analizu i procijeniti hoće li se dizajnirani proteini pravilno saviti te mogu li se vezati uz koronavirus. Obećavajući rezultati tada odlaze na laboratorijsko testiranje i razvijanje dizajniranih proteina.

Foldit je igra u kojoj igrači mogu samim igranjem sudjelovati u važnim znanstvenim istraživanjima. Originalno je stigla na tržište u 2008. godini, a dizajnirana je na način da igrači ne trebaju imati prethodnog znanja u medicini i biokemiji kako bi je mogli igrati i time rješavali dostupne probleme. Ideja iza igre je jednostavna – savijanje proteina kako bi ih doveli u što stabilnije stanje. Što stabilnije stanje, to ćete dobiti bolji rezultat koje možete uspoređivati s drugim igračima iz cijeloga svijeta.

Znanstvenici su dizajnirali ovu igru kako bi vidjeli može li ljudsko prepoznavanje uzoraka i mogućnost rješavanja zagonetki biti učinkovitije nego trenutni računalni softveri, a sudeći po izvještaju u znanstvenom časopisu Nature u 2010. godini, pedeset sedam tisuća igrača Foldita uspjeli su u nekim situacijama nadmašiti rezultate računala.

Ljudi koriste puno veći raspon metoda istraživanja nego računala. Različiti igrači koriste različite pokrete, ovisno o vrsti slagalice i tijekom trajanja rješavanja te slagalice.“, izjavio je Zoran Popović, profesor Sveučilišta u Washingtonu i autor tog izvještaja.

U 2011. godini uspjeli su dešifrirati i kristalnu strukturu retrovirusne proteaze M-PMV – virusa koji je uzrokovao simptome slične HIV-u. Dok je taj problem bio neriješen petnaest godina, igrači su uz pomoć ove igre uspjeli producirati 3D model enzima u samo deset dana što je pomoglo u dizajniranju novih lijekova.

08.03.2020 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Predator: Hunting Grounds - VIDEO RECENZIJA

OSTALE VIJESTI

21.09.2020

Deathloop i Ghostwire: Tokyo dolaze na PS5 i PC – neovisno o današnjoj akviziciji

Autor:  

Izvršni potpredsjednik Gaming u Microsoftu Phil Spencer je potvrdio za Bloomberg kako će Microsoft poštovati dosadašnje planove lansiranja igara Deathloop i Ghostwire: Tokyo na PlayStation 5 i PC. Što se tiče budućih Bethesdinih igara, dolazit će na Xbox i PC, dok će se o dolasku na druge platforme razmatrati od naslova do naslova.

bethesdaPs5PC_image1Naime, Microsoft je danas najavio kako će otkupiti američku tvrtku Zenimax Media za 7,5 milijardi američkih dolara s čime će postati vlasnik studija Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Dog, ali i njihovih popularnih serijala kao što su DOOM, The Elder Scrolls, Fallout i Wolfenstein.

Ova akvizicija bi trebala biti dovršena u drugoj polovici fiskalne 2021. godine.

misc
21.09.2020

Microsoft kupuje Zenimax Media za 7,5 milijardi američkih dolara

Autor:  

Microsoft je najavio kako će otkupiti američku tvrtku Zenimax Media za 7,5 milijardi američkih dolara s čime će postati vlasnik studija Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Dog, ali i njihovih popularnih serijala kao što su DOOM, The Elder Scrolls, Fallout i Wolfenstein.

bethesdaMicrosoft_image1Ovo je sjajno vrijeme za fanove Xboxa. Samo u posljednjih deset dana objavili smo detalje o novim konzolama koje sutra idu u pretprodaju, pokrenuli igranje u cloudu s Xbox Game Pass Ultimate, a sada radimo novu investiciju u najkritičniji dio naše strategije: u igre. Generacije igrača su bili očarani s franšizama u Bethesdinom portfelju, a tako će biti i narednih godina kao dio Xboxa“, izjavio je Phil Spencer, izvršni potpredsjednik Gaminga u Microsoftu.

Microsoft planira dovesti Bethesdin portfelj na Xbox Game Pass za konzole i PC, ali i njihove buduće igre među kojima je i Starfield – i to prvog dana kada stigne na tržište.

Ova akvizicija trebala bi biti dovršena u drugoj polovici fiskalne 2021. godine.

misc
21.09.2020

Prodano više od milijun primjeraka igre Hades – 700 tisuća tijekom Early Accessa

Autor:  

Hades je stigao na tržište u prosincu 2018. godine gdje je do sada prodano više od milijun njegovih primjeraka.

hades_image1Originalno je bio dostupan kao Early Access privremena Epic Games Store ekskluziva nakon čega je stigao na Steam u prosincu sljedeće godine. Tijekom tog Early Access razvoja koji je završio 17. rujna ove godine je prodano sedamsto tisuća primjeraka, dok je preostalih tristo tisuća prodano tijekom zadnja četiri dana.

U pitanju je akcijska roguelike igra u kojoj igrač preuzima ulogu sina Hadesa pri njegovom bijegu iz podzemnog svijeta kako bi došao na planinu Olimp.

misc
21.09.2020

GLAZBENI PONEDJELJAK: Vraćamo se u 2003. godinu s igrom Call of Duty

Autor:  

Najbolje je započeti novi tjedan s dobrom glazbom, a danas se vraćamo u 2003. godinu s igrom Call of Duty.

callOfDuty_image5Na njoj je radio Michael Giacchino – poznati američki skladatelj koji je do sada radio na mnogobrojnim igrama kao što su Turning Point: Fall of Liberty, Medal of Honor, The Lost World: Jurassic Park i Sniper Elite 4. Giacchino je također skladao i za razne filmove od kojih su najpoznatiji Super 8, Mission: Impossible – Ghost Protocol, Star Trek Into Darkness i Jurassic World.

Uz Giacchinoa je na ovoj igri radio i skladatelj Justin Skomarovsky koji je zaslužan za skladbu pod imenom Age of War.

Call of Duty je igra koja je pokrenula jednu od najpoznatijih franšiza u industriji videoigara, a nakon dolaska na tržište u 2003. godini je primila velik broj pozitivnih ocjena od igrača i recenzenata, ali i niz nagrada u kategorijama za najbolju igru te godine i najbolje zvučne efekte. Također je primila i nominaciju za najbolju originalnu glazbenu kompoziciju.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA