Days Gone – Recenziranje nedovršene igre [VIDEO RECENZIJA]

Nažalost, jednostavno moramo započeti ovu recenziju s tehničkom stranom Days Gonea. Gotovo sve igre stignu s određenim brojem tehničkih problema, ali Days Gone je tijekom našeg igranja nudio toliki spektar problema, pogotovo u drugoj polovici igre, da odmah na početku moramo reći da pričekate s kupnjom i istražite detaljnije o stanju ove igre. Bend Studio je dok smo radili na recenziji lansirao tri velike zakrpe, ali bez većih rezultata na stanje igre, barem u našem slučaju. Igra će sutra stići na tržište kao PlayStation 4 ekskluziva, a trenutno stanje igre je opisano u ovoj recenziji.

Riječ je o često nestabilnom fps-u dok se vozite svojim motorom, rušenju igre koje nam je uspjelo pokvariti save datoteku i to više puta, zvučnim problemima, propadanju kroz mapu, problemima s učitavanjem tekstura i LOD sistema, nemogućnošću završavanja nekih misija te neučitavanju modela i njihovih kolizija unutar svijeta. U više navrata nam se svijet oko protagonista doslovno “raspao” s rupama u podu i bez ceste, dok je većina modela bila u svojem najjednostavnijem mogućem obliku bez tekstura i kolizije.

daysGone_broken_1

Pokušali smo restartati igru i konzolu, reinstalirati igru, pokrenuti neku drugu igru da nije možda problem s hardverom, ali tehnički problemi u igri nisu nestali. To naše iskustvo uzmite kao upozorenje da dodatno istražite druge recenzije i koliko su se ovi problemi često pojavljivali drugima. Pratite Reddit, proučite tuđe recenzije, gaming portale ili gdje god već dolazite do gaming novosti i pažljivo proučite kada je pravo vrijeme za kupiti Days Gone ako je to vaš tip igre.

Ako zanemarimo sve ove probleme, krenimo s ostatkom igre.

Days Gone je open-world avanturistička igra s horor elementima u kojoj igrači preuzimaju ulogu Deacon St. Johna dvije godine nakon pandemije koja je uništila gotovo cijelo čovječanstvo. Kao u standardnim zombi filmovima i igrama, zakoni više ne postoje, a preživjeli su morali naučiti živjeti u svijetu nastanjenim hordama zombija, inficiranim životinjama, raznim klanovima i drugim opasnostima. Deacon St. John zajedno sa svojim dobrim prijateljem preživljava uz pomoć svojih motora i rješavanja misija za razne kampove, ali nakon lošeg susreta s Rippersima i pojavljivanja crnog helikoptera, priča polako počinje poprimati svoj oblik.

Proučili smo Reddit i druge forume što fanovi priželjkuju od igre i dosta njih je spomenulo kako će igrati baš zbog priče – da im je to velik faktor zbog čega razmatraju Days Gone, a ne World War Z – zombi igra koja je nedavno stigla na tržište. Dok Days Gone nudi možda već standardnu zombi priču, ipak je iznadprosječna zbog kvalitetnog scenarija i glasovne glume. Igra pogađa sve potrebne točke za dobru priču, ali njena izvedba je nažalost ispodprosječna, barem iz naše perspektive. Da malo bolje pojasnimo, igra vas uvede u zanimljivu situaciju, ali je njen tempo onda često prekinut ponekad i nepotrebnim cutscenama, loading sekvencama i crnim prijelazima.

daysGone_image2

Jedna velika pozitivna stavka u vezi igre jest njen dinamični svijet koji stvarno može predstaviti pravi izazov za igrače, pogotovo tijekom noći gdje možete naići na nemilosrdne horde sa stotine brzih zombija, inficirane vukove i vrane te druge ljude koji vas žele opljačkati ili ubiti. Prije svake misije potrebno je opskrbiti se pravim oružjem i srediti svoj motor jer ako ostanete bez goriva usred šume, kao što se nama dogodilo u jednoj prilici, morali smo se s malo municije šuljati kroz grmlja i napuštene kuće oko horde zombija, pritom izbjegavajući poznate lokacije gdje se nalazi lokalna grupa bandita. To nije bila nikakva skriptirana misija, već splet okolnosti koji nam je pružio jedno odlično iskustvo za pamćenje. Dok u igri postoji fast-travel sistem za izbjegavanje takvih situacija, morate prvo očistiti određen dio mape od neprijateljskih kampova i gnijezda sa zombijima.

Raznovrsnost tih neprijatelja je pohvalna, pogotovo zbog prisutnosti zombi djece i njihovog ponašanja u ovom svijetu. Unatoč toj raznovrsnosti, umjetna inteligencija većine njih je dosta slaba . Neprijatelji s melee oružjem će uvijek trčati direktno na vas, neovisno o situaciji i koje oružje koristite, a životinje se često ponašaju ponekad razočaravajuće. Osobno govoreći, medvjedi su životinje iz mojih noćnih mora i svaka njihova pojava, bilo u filmovima i igrama, prouzroči određenu dozu panike u meni, ali ovdje je nažalost propuštena prilika. Medvjed će u većini situacija, osim tijekom skriptiranog događaja, samo juriti nasumično dok ga vi pucate u glavu sve dok ne postane komad mesa za opskrbljivanje kampa.

Ti kampovi služit će vam za nadograđivanje vašeg motora, kupovanje novih oružja, opskrbljivanje municijom ili za spavanje, a svaki od njih ima različitu ponudu koju možete ostvariti tek kada taj specifični kamp ima dovoljno povjerenja u vas. Osim razvijanja motora, imat ćete priliku razviti mogućnosti glavnog protagonista

Jedna od zanimljivijih gameplay mehanika u igri jest mogućnost istraživanja okoline oko sebe s kojom ćete nalaziti na predmete potrebne za razvijanje molotovljevih koktela i drugih oružja, ali i pronalaženje dokaza potrebnih za rješavanje misija.

daysGone_image1

Naime, tijekom rješavanja tih misija i putovanja kroz ovaj svijet, naići ćete na niz dizajnerskih odluka koje bi mogle zasmetati nekima: od upozorenja da napuštate zonu misije ako ste htjeli odabrati drugačiji put rješavanja problema pa do prikazivanja broja živih neprijatelja u kampovima što samo umanjuje strah od opasnosti nepoznate situacije. Također, snimke glasova tijekom vožnje motorom znaju biti različitih dinamika što skroz može upropastiti dramatične i emocionalne scene.

Što se tiče korisničkog sučelja, Bend Studio je imao odličnu ideju kako kvalitetno iskoristiti touchpad na PS4 kontroleru. Naime, pri svakom pokretu prsta u određenom smjeru otvara se mapa ili drugi izbornik što s malom praksom može ubrzati cijeli proces biranja misija i unaprjeđivanja glavnog protagonista. Također treba pohvaliti činjenicu da Days Gone nudi i titlove na hrvatskom, a sudeći po dijelovima igre gdje smo ih isprobali, oni su ispravni što samo podiže sveukupnu vrijednost igre za igrače na ovom tržištu.

Što na kraju reći o igri?

Days Gone je težak za definirati- ako zanemarimo spomenute tehničke probleme, ima dijelova koji su odrađeni fantastično i zaslužuju svaku pohvalu, dok su nas te neke dizajnerske odluke više puta uspjele izbaciti iz trenutaka napetosti dobivenim dobrom pričom i dinamičnim svijetom. Nažalost, to nije još jedna vrhunska PlayStation ekskluziva na koje smo se naviknuli s God of War, Marvel’s Spider-Man, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Bloodborne i drugim igrama. Ako je to vaš tip igara, moramo ponoviti da proučite tuđe recenzije i pričekate službene zakrpe ako se ovi problemi pojavljuju i kod drugih igrača.

Napominjemo kako je ova recenzija posljednje testirana na verziji 1.03 u kojoj su još uvijek prisutni svi spomenuti problemi, dan prije službenog lansiranja igre. Također moramo nadodati kako je igra recenzirana na originalnoj PlayStation 4 konzoli.

25.04.2019 Autor:

Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

27.08.2019

Daymare: 1998 vuče inspiraciju iz igara Resident Evil 2 i Dead Space

Ovogodišnji Gamescom u Njemačkoj je privukao više od tisuću izlagača koji su svoje proizvode predstavljali njegovim posjetiteljima, a među njima se nalazio i talijanski Invader Studios sa svojom igrom Daymare: 1998.

Daymare jer survival horor igra koja jako vuče inspiracije iza igara kao što su Resident Evil 2 i Dead Space, a prati priču troje protagonista tijekom incidenta koji je pretvorio mali grad u mjesto prevladanim zombijima i drugim čudovištima.

Priča započinje s klišejem jer smo odrasli s filmovima i igrama iz osamdesetih i devedesetih – tajni laboratorij s virusom i nešto pođe po zlu. Tu smo započeli i krenuli prema osobnijoj i originalnijoj priči. Postoje tri različita lika jer smo htjeli prikazati različite točke gledišta iste priče.

Zanimljiva informacija u vezi ove igre jest ta da je njen razvoj originalno započeo kao fan remake igre Resident Evil 2, ali nakon Capcomove naredbe gašenja projekta, developeri su odlučili iskoristiti naučeno i započeti raditi na novoj igri sa sličnim mehanikama i stilom.

Imamo snažnu povezanost s Resident Evil 2, ali i Capcomom jer smo započeli kao fan remake. Započeli smo raditi fan remake igre Resident Evil 2 prije četiri ili pet godina. Video kojeg smo stavili na YouTube je prošao jako dobro te smo dostigli milijune pregleda. Capcom nas je nazvao i rekao da moramo prestati. Naravno, to nije naše vlasništvo. Bili su veoma brižni prema nama te su nas pozvali u Osaku gdje smo pričali o remakeu igre Resident Evil 2. Pokazali su nam Resident Evil 7 jednu godinu prije prve prezentacije na E3-u. Za nas je to bio šok kad smo vidjeli da se igra iz prvog lica. Također smo pričali o tome što smo radili na našoj igri i podijelili neke ideje s njima. Nakon toga su nas nagovorili da zaustavimo razvoj našeg remakea, ali da možda započnemo nešto osobnije – našu igru. Odlučili smo implementirati sve što smo naučili tijekom remakea u nešto novo što je sada Daymare: 1998.

Ubrzo nakon što smo započeli s igranjem, jedna stvar nam je odmah upala u oko – niža kvaliteta u vizualima i animacijama ljudskih lica te glasovna gluma koja se ponekad mogla usporediti s onom iz originalnog Resident Evila.
Kada je završio taj uvodni cutscene, krenula je igra te počela pokazivati znakove koje bi mogle oduševiti neke fanove ovog žanra. Zombiji su nemilosrdni i nikad ne znate kada su stvarno mrtvi, municije je malo zbog čega treba birati na koga ih trošiti dok nas je reloading sistem oduševio s opcijama brzog i sporog punjenja oružja gdje pri brzom izbacujete cijeli šaržer neovisno ima li metaka u njemu.

Osjećaj pucanja je solidan, a neprijatelji u ovoj novoj verziji igre dobro reagiraju na udarce. Pucanj u nogu zombija ga ruši na pod i otvara vam prostor za prolaz dalje bez trošenja previše metaka. Velika pozitivna stvar jest da nam je igra uspjela ponuditi veću razinu težine s kojom su nas neprijatelji u više situaciji uspjeli nadvladati.

Uspoređivati ovu igru s ovogodišnjim horor hitom Resident Evil 2 i nije baš fer, najviše zbog budžeta, ali i broja ljudi koji je radio na igri. Invader Studios ima sveukupno deset developera čija je ovo prva igra. Tako da, ako vam ne smeta ta niža razina kvalitete u određenim segmentima igre, Daymare bi mogla biti zanimljiv naslov za fanove survival horora

Igra će stići na PC platformu 17. rujna ove godine, dok datum lansiranja na PlayStation 4 i Xbox One još uvijek nije poznat.

24.08.2019

GAMESCOM 2019: Zaigrali smo fantastičnu horor igru Blair Witch

Tijekom ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj smo imali priliku zaigrati novi demo horor igre Blair Witch koji nas je sa svojim dizajnom, gameplay mehanikama i dobrim horor tempom uspio ugodno oduševiti.

U pitanju je first person horor igra u kojoj će igrači moći preuzeti ulogu bivšeg policajca u njegovoj potrazi za nestalim dječakom u  šumi Black Hill. Dok priča započinje kao standardna istraga, ubrzo se pretvara u noćnu moru glavnog protagonista gdje se mora suočiti sa svojim strahovima, ali i misterioznom silom koja proganja tu šumu.

Dok smo u početku mislili kako će Blair Witch nuditi “walking simulator” horor iskustvo, ali samo s elementima iz svjetski popularnog filmskog serijala istog imena, ovaj demo nas je uspio ugodno iznenaditi s količinom gameplay mehanika, zanimljivih zagonetki, ali i napetom atmosferom.

Blair Witch nema klasične borbene mehanike s vatrenim oružjima, ali je u igri prisutan sistem branjenja sebe i svojeg psa Bulleta od agresivnih neprijatelja uz pomoć svoje svjetiljke. Jedna od zanimljivih mehanika unutar igre jest baš taj pas kojem će te tijekom igranja moći davati naredbe da prati mirise, pozvati ga k sebi, ali i pohvaliti ili kazniti ovisno o njegovom ponašanju. On će često reagirati na obližnju opasnost s lajanjem i režanjem što nije nimalo ugodno kada se nalazite dezorijentirani u mračnoj šumi. Također treba imati na umu da će se, ovisno o ponašanju igrača, njegova poslušnost i ponašanje mijenjati kroz igru.

Ovaj demo je također prikazao s kakvim zagonetkama će se suočavati igrači, a ona koja se najviše ističe jest premotavanje “ukletih” video kazeta koje mogu imati utjecaja na svijet unutar igre. Na primjer, ako naiđete na zaključana vrata i pregledate određenu kazetu do točke gdje je neka osoba otvorila ta vrata, ona će u tom trenutku biti otvorena i za vašeg protagonista.

Što se tiče horor aspekta, ova demo verzija nam je ponudila stvarno napeto horor iskustvo s većim fokusom na atmosferu dobivenom vizualima, zvukovima i neugodnošću što se sve može nalaziti iza sljedećeg ugla. Sudeći po ovoj verziji igre, Blair Witch bi mogla biti kvalitetna horor igra za sve fanove ovog žanra! Ona će biti dostupna na PC i Xbox One platformama od 30. kolovoza ove godine.

24.07.2019

Ulazimo u svijet lova na čudovišta s fenomenalnim The Witcher knjigama

Kako se polako bliži dolazak nove Netflixove serije The Witcher, fanovi knjiga i videoigara tog serijala su trenutno fokusirani na njen najnoviji teaser trailer, a komentari se uglavnom ponavljaju: Geralt na steroidima, nedostatak atmosfere i danas već dosta dosadni i sveprisutni anti Social Justice Warrior komentari. Iako je još prerano za zaključiti kakva će biti serija jer je to samo kratki promidžbeni materijal, tema ovog videa nije ta serija već knjiga po kojoj se temelji njena prva sezona- Posljednja Želja.

U pitanju je knjiga iza koje stoji poljski pisac Andrzej Sapkowski, a sadrži niz kraćih priča s kojim polako ulazite u ovaj svijet lova na čudovišta. Redoslijed čitanja ovih knjiga je pomalo zbunjujuć, ali svi se uglavnom slažu da je Posljednja želja ipak prva knjiga koju trebate pročitati. Unatoč tome što je stigla godinu dana nakon Mača sudbine, sadrži većinu priča iz originalne knjige The Witcher koja je stigla na tržište još u 1990. godini te je kronološki gledano prva po redu u Geraltovim avanturama. Priča započinje na klasični Witcherov način, ali ubrzo nakon preusmjerava se na rješavanje problema sa Štrigom – ženom koja je prokletstvom pretvorena u čudovište. Svaki put kada bi se pojavio puni mjesec, ona bi izašla iz svoje kripte i započela s nemilosrdnim lovom.

Ono što možda može iznenaditi neke fanove serijala jest to da dosad objavljene igre nisu kanon i, sudeći po Andrzeju, ne predstavljaju službene nastavke njegovih knjiga. Unatoč tome, CD Projekt Red se stvarno potrudio dostaviti vrhunske proizvode u kojima je čak uspio vjerno rekreirati i neke scene iz knjiga.

Ove knjige su vrhunski napisane s lijepim tempom gdje stalno nestrpljivo očekujete što će se sljedeće dogoditi. Vjerujte nam, kada krenete čitati, stvarno je teško spustiti knjigu. Dok one sadrže akcijski nabijene scene s borbama protiv inovativnim čudovištima, ono gdje ove knjige najviše sjaje su dijalozi između likova, pametni i zanimljivi pristupi Geralta pri rješavanju problema, ali i cijela ta atmosfera u ovom svijetu.

Što se tiče hrvatskog prijevoda ovih knjiga, nemamo nikakvih primjedbi, ali su nas neke riječi i imena ipak malo nasmijale – npr. Geraltov konj i dobar prijatelj kojeg mnogi iz igara znaju kao Roach, ovdje se zove Crvenperko. Također nam se pojavila jedna zanimljiva posljedica zbog toga što smo prvo igrali igre – u glavni smo čuli Geraltov glas tijekom njegovih dijaloga…ali je taj dijalog bio na hrvatskom.

Ako želite saznati kako je izgledalo prvo Geraltovo prvo plemenito djelo, kako su se on i Yennefer upoznali ili što se sve događalo na njegovom putovanju prije neslužbenih događaja u igri, onda su ovo knjige za vas! Jednostavno rečeno, ovo su knjige obavezene za sve fanove serijala, ali i one koji su u potrazi za dobrim avanturističkim knjigama. Dok je trenutno dostupno sedam knjiga od kojih su prve dvije kolekcije kraćih priča, od hrvatskih izdanja su dostupne tek prve tri od kojih je treća Vilenjačka krv baš nedavno stigla na tržište.

U slučaju da ne možete dočekati seriju, ali niste fanovi čitanja ovih vrhunskih knjiga, možete se malo potruditi i iskopati poljsku seriju The Hexer.

Napomena – Primjerke ovih knjiga za recenziju nam je poslao Egmont – https://www.egmont.hr

19.06.2019

Five Nights at Freddy’s VR: Help Wanted [VIDEO RECENZIJA]

Dobrodošli u GamePerspectives!

Five Nights at Freddy’s je horor franšiza s čak šest glavnih igara, niza spin-offa i knjiga te čak planiranom filmskom adaptacijom. Jednostavno rečeno, u pitanju je serijal koji je, neovisno kakva su vaša mišljenja u vezi njega, zasigurno ostavio svoj trag u žanru horor igara. Sada, više od četiri godine nakon dolaska prve igre, stigla je kolekcija prethodnih igara zajedno s nizom originalnih mini igara koje možete zaigrati u virtualnoj stvarnosti.

Tako je, svi oni nagli prepadi po kojima je poznata franšiza događat će vam se odmah ispred očiju tako da ovo sigurno nije igra za osobe koje ne podnose takav tip horora. U pitanju je point-and-click igra s jako jednostavnim pravilima – preživjeti do jutra prateći upute koje su različite u svakom naslovu. Morat ćete pratiti sigurnosne kamere, štedjeti na struji kako bi se mogli na vrijeme zaštititi i pratiti niz drugih uputa kako bi na kraju izbjegli napade lutajućih životinjskih robota. Trenutak nepažnje i bolje vam je da se pripremite za nagli napad.

Baš to preveliko oslanjanje na prepade je ono što nam osobno najviše smeta kod ovog serijala, pogotovo jer Five Nights at Freddy’s u pozadini nudi velik fokus na najmanje detalje i tajne s kojima onda fanovi slažu stvarno mračne, ali zanimljive teorije u vezi što se točno događa u svim ovim igrama.

Naravno, ti prvi prepadi u virtualnoj stvarnosti su stvarno efektivni i mogu prouzročiti jako dobru dozu panike, ali nakon već samo nekoliko njih postanu očekivani, a s time i ponekad iritantni. Ako se nas pita, takvi prepadi mogu biti puno efektivniji s boljim tempom i puno rjeđim pojavljivanjima.fiveNightsatFreddysVR_image4

Sada kada smo prošli kroz to što nas najviše muči u vezi ove igre, moramo proći kroz segmente koji stvarno zaslužuju pohvale.

Najbolja stvar u vezi ove igre jest ta da igrači nisu ograničeni prelaziti igre redom onako kako su dolazile na tržište, već jednostavno mogu pokrenuti koju god igru si zažele. Naravno, u igri još uvijek postoji osjećaj napretka jer morate prelaziti druge “teže” razine u svakoj dostupnoj igri te sakupljati niz različitih collectiblesa.

Nama najdraža mini igra je ona pod imenom Parts and Service u kojoj imate zadatak popravljati spomenute životinjske robote i oslanjati se na svoje reflekse te pamćenje redoslijeda uputa. Jako jednostavna mini igra, ali fantastično izvedena u virtualnoj stvarnosti.

Što se tiče tehničke strane, igru je moguće zaigrati s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom, ali i Move kontrolerima. Kao i u većini VR igara, ti Move kontroleri uvijek poboljšaju osjećaj virtualne stvarnosti, pogotovo u ovoj igri gdje panično provjeravate kamere te je li netko blizu vas. Kako u većini igre nema kretanja, većina igrača neće imati problema s mučninom, dok su spomenute kretnje u određenim dijelovima igre odrađeni teleportacijom.

fiveNightsatFreddysVR_image5

Unatoč našem subjektivnom prigovoru na te prepade, Five Nights at Freddy’s VR je ipak kvalitetno napravljena igra koja može biti jako zabavna u društvu, ako vam se sviđa ovakav tip horora ili ako želite krenuti u lov na tajne – nešto po čemu je ovaj serijal jako poznat.

Za količinu sadržaja koji dolazi s njegovom cijenom, Five Nights at Freddy’s VR je siguran naslov za fanove serijala, ali i odličan početak za one koji žele vidjeti zbog čega su ove igre postigle takvu popularnost.

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu