Blood & Truth – Akcijski spektakl s jednom velikom manom

Počele su stizati recenzije za Blood & Truth, a sudeći po njihovim ocjenama, većina je oduševljena. I mi smo bili u potpunosti oduševljeni s igrom, sve dok nismo naišli na jedan problem koji nam je samo usmjerio pogled na niz manje vidljivih nedostataka s potencijalnim posljedicama na cijelo iskustvo unutar igre.

Ali prvo, malo više o samoj igri.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva koja cilja ponuditi iskustvo iz raznih holivudskih filmova. Na igri je radio London Studio koji se prethodno već dokazao s London Heist – igrom koja po nama nudi jedno od boljih VR iskustva na PSVR-u. Baš zbog toga smo imali nadu da će studio uspjeti ponoviti, ali i razviti tu formulu. S veseljem možemo reći da se upravo to i dogodilo.

U igri preuzimate ulogu bivšeg vojnika koji nakon povratka kući mora spasiti svoju obitelj od londonskog mafijaša i njegovog cilja širenja svoje organizacije. Iako ta priča realno ne nudi ništa novo, njeni segmenti su odrađeni fantastično! Pucat ćete po neprijateljima iz vozećeg auta, skakati s vrha dizalice, trčati kroz zgradu dok se sve oko vas ruši te izvoditi razne druge akrobacije unutar virtualne stvarnosti. Gameplay sistemi tijekom sličnih bitki su stvarno intuitivni – futrole za pištolje smještene su na vašem remenu, veća oružja mogu se spremiti na vaša leđa dok se dodatno streljivo nalazi na vašim prsima. To znači da ne morate pamtiti kombinacije tipki na kontroleru, već jednostavnim pokretima možete odraditi većinu gameplay elemenata unutar igre.

bloodAndTruth_image1

Sve je išlo fantastično dok nismo naletjeli na samo jedan bug koji je usmjerio svjetlo na glavni problem unutar igre. Zbog nekog razloga nam se nakon loadanja pojavilo dodatno oružje u ruci koje nismo imali mjesto za spremiti – a to znači da nikako nismo mogli osloboditi ruke za penjanje i druge slične aktivnosti. Da, Blood & Truth nema određenu tipku na kontroleru za bacanje oružja što nas je spriječilo da napredujemo u igri čim smo naletjeli na prve ljestve. Nakon nekoliko restartanja bez uspjeha, odlučili smo se vratiti na početak te misije i krenuti ispočetka. Ali tu smo samo naletjeli na sljedeći problem. Blood &Truth nema opciju za restartanje misije ili loadanje nekog prethodnog savea što znači da smo doslovno zapeli u spomenutom dijelu igre, bez mogućnosti restartanja ili čak pokretanja igre ispočetka. Jednostavno rečeno, igri nedostaju jako važne osnovne opcije.

Kao posljednju nadu za rješavanje ovog problema, odlučili smo pokrenuti igru s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom i to je zbog nekog razloga uspjelo. Mogli smo nastaviti dalje s igranjem, ali smo onda vidjeli koliko je nespretno i lošije igrati s tim kontrolerom. Iskustvo je jednostavno narušeno, pogotovo tijekom ciljanja i penjanja po raznim preprekama.

Također treba napomenuti kako igra nudi samo jednu opciju kretanja kroz prostor. Na mapama je dostupan niz točaka prema kojima se možete kretati, a sama kretnja izvedena je u potpunosti u liniji bez teleportacije. Dok neki nemaju problema s mučninom u VR igrama, ova metoda ima potencijala nekima izazvati probleme prilikom dužeg perioda igranja.

bloodAndTruth_image2

Blood & Truth je fantastična ideja za VR igru, a kvaliteta u većini dijelova igre je stvarno vidljiva! Od glumaca, glasovne glume, vizuala, glazbe, odličnog osjećaja prilikom korištenja oružja, ali i niza zanimljivih ideja koje su uspjele iskoristiti potencijale virtualne stvarnosti, Blood & Truth je u tom pogledu stvarno odlična igra koju jednostavno morate zaigrati ako imate PlayStation VR.

Dok igra trenutno nudi glavnu kampanju i mogućnost prelaženja zasebnih misija za dostizanje što bolje ocjene, London Studio planira nakon lansiranja implementirati leaderboarde, New Game +, dodatni mod s većom raznom težine, ali i niz drugih značajki.

Sveukupno gledajući, igra nudi dovoljno zabavnog sadržaja za svoju cijenu, pogotovo s objavljenim planom budućih ažuriranja, ali ovom recenzijom moramo naglasiti i njen, rijetko spomenut, nedostatak tih osnovnih opcija. Mi smo možda uspjeli zaobići naš problem, ali imajte na umu da se vama može pojaviti drugačiji problem kojeg onda ne možete riješiti restartanjem misije, loadanjem prethodnog savea ili pokretanjem igre ispočetka. Neobična odluka od strane studija, ali trenutno je tako dizajnirana igra i na vama je sada odluka koliko vam ona smeta.

29.05.2019 Autor:  


Poslovi @ Jooble

Utjecaj koronavirusa COVID-19 na industriju videoigara

OSTALE RECENZIJE

03.04.2020

MLB The Show 20 iz perspektive nekoga tko ne zna ništa o bejzbolu

Autor:  

MLB The Show 20 – igra o kojoj osobno znamo samo dvije stvari: Da se radi o bejzbolu – sportu o kojem apsolutno ništa ne znamo te da je najava prestanka PS4 ekskluzive ovog serijala uzrokovala jedan od boljih freakout videa.

Odmah na početku moramo reći da ovo nije recenzija s kojom ćemo istražiti sve uvedene promjene i svaki detalj ove igre – za to vjerujemo da postoji već hrpa drugih recenzija i analiza. Ovo bi moglo biti zanimljivo istraživanje s naše strane o ulasku u žanr koji nam i nije baš na prvom izboru, tj. zapravo nije ni među top deset, i to još sport s kojim smo jedino imali doticaj u nekim malo starijim filmovima.

MLBTheShow20_2

S time rečeno, krenimo redom!

Pokušali smo za početak čisto vidjeti kako funkcionira igra, ali apsolutno ništa nismo shvaćali što se događa na terenu – zašto udarač nekad ne želi udarati lopticu, jesu ovi igrači iza na našoj strani ili od suparnika, koja je uopće njihova uloga i kako sveukupno bodovanje uopće funkcionira. Jednostavno rečeno, nije imalo smisla nastaviti tako na slijepo igrati pa smo se odlučili napraviti korak unatrag i krenuli gledati tutorijale na YouTubeu – prvo s najosnovnijim pravilima, pa dodatnim detaljima i onda smo se za kraj išli uživjeti u ulogu – nabavili si hotdog i krenuli gledati pravu utakmicu.

Koliko zapravo nismo znali o bejzbolu pokazuje i činjenica da smo mi uvijek mislili da je napadač onaj koji baca lopticu, a zapravo je obrnuto – udarač napada i pokušava osvajati baze na terenu.

S nekom idejom kako funkcionira sport, krenuli smo ispočetka s Career modom u kojem igrači mogu napraviti vlastitog lika, odabrati mu ulogu i raditi na njegovoj karijeri. Započevši u maloj ligi, vaš zadatak će biti vježbati i razvijati svoje vještine, raditi na odnosima s drugim igračima u timu, donositi poslovne odluke koje će utjecati na njegovu karijeru te napredovati do MLB-a.

MLBTheShow20_1

Uz tjedne izazove gdje možete osvojiti razne nagrade, možete zaigrati trenutke koji označili povijest bejzbola s Moments modom, uživati u lokalnom multiplayeru, isprobati tzv. Retro mod koji nudi gameplay elemente iz starijih MLB naslova te sastavljati najbolji mogući tim s karticama u Diamond Dynasty modu.

Glavni dio gameplayja na terenu se zapravo svodi na nekoliko mini igara bacanja i udaranja, dok se ostatak svodi na procjenjivanje koliko se baza može osvojiti ili obraniti od napada. Naravno, to je gameplay objašnjen u njegovom najjednostavnijem mogućem obliku, ali za one koji žele ući dublje u igru mogu paziti više na taktičke elemente pravilne izmjene, pripreme i iskorištavanje svih manjih, ali značajnih pravila ovog sporta.
Što se tiče vizuala, MLB The Show 20 izgleda…ok. Dok se najviše detalja nalazi na igračima, stvari u pozadini nisu baš pohvalne. Za Sonyjevu igru koja je izašla u 2020. godini da ima tako loše teksturirane detalje, ovo je daleko ispod nekog očekivanog standarda.

MLBTheShow20_8

Odlučili smo malo istražiti koji developer stoji iza ove igre i naišli na Sonyjev studio u San Diegu. Što su oni do sada napravili? Surađivali su s drugim developerima na igrama Drawn to Death i StarBlood Arena čiji su serveri sada ugašeni, a tijekom zadnjih pet godina su radili na Kill Strain i Gnomageddon, naravno uz svakogodišnje lansiranje novih MLB igara. Serveri za Kill Strain su ugašeni prošle godine, a Gnomageddon nikad nije bio završen. Očito je ovo serijal gdje se studio najviše snalazi jer radi na njemu još od 2006. godine.

Gledajući iz tehničke perspektive, nismo naišli na neke veće probleme rušenja igre ili težih padova u fps-u, već samo na neke manje, ali ipak primjetne bugove.

Što na kraju reći o igri?

MLB The Show 20 je bio odlazak iz naše zone udobnosti jer inače najviše uživamo u igrama gdje je priča u glavnom fokusu – bilo da je u pitanju horor, RPG ili neki drugi žanr – a ovo istraživanje novog žanra pokazalo se kao stvarno zanimljivo i novo iskustvo koje nas trenutno potiče na daljnja istraživanja igara koje nas prije i nisu baš privlačile.

MLBTheShow20_3

Iako znamo da nismo ušli u veće detalje i da ova igra zapravo nudi još hrpu dodatnog sadržaja i zanimljivih tehnika o samom sportu, ovo je bilo naše prvo iskustvo s bejzbolom i s ovim serijalom.

Jednostavno rečeno, zabavili smo se. Sva ta nova pravila u kombinaciji s nadmudrivanjem u iznimno napetim situacijama uspjeli su nas zabaviti – i u pravom sportu, a i ovoj igri koja ju je dosta vjerno predstavila. Količina sadržaja i modova je stvarno impresivna, barem za nekoga čije je ovo prvo iskustvo sa serijalom.

misc
19.03.2020

Resident Evil 3 Remake DEMO – Nemesis je nemilosrdan stroj za ubijanje

Autor:  

Do dolaska remakea igre Resident Evil 3 preostalo je još oko dva tjedna, ali od danas je moguće besplatno zaigrati njen demo na PC, PlayStation 4 i Xbox One platformama.

 

Tko god prati ovaj kanal zna da smo mi u GamePerspectivesu fanovi ovog serijala, tako da smo nestrpljivo čekali dolazak ove demo verzije da provjerimo Capcomovu uspješnu remake formulu modernizacije iz dvojke u kombinaciji s Nemesisom.

Sveukupno nam je bilo potrebno pola sata da pređemo demo, a uspješno je predstavio najavljeni otvoreniji svijet, izbjegavanje neprijatelja i veće oslanjanje na okolinu za rješavanje većeg broja zombija.

residentEvil3DemoRecenzija_2

Ovaj demo predstavlja i glavnog glumca trojke, Nemesisa – Tyranta koji nam je u 1999. godini ulijevao strah u kosti sa svojim arsenalom oružja, nemilosrdnom jurnjavom i svojim sada ikoničnim S.T.A.R.S. dozivanjem. Dok ste u originalu mogli barem birati između opcija bježanja i borbe, Capcom je za remake odlučio izbaciti taj segment i prepustio vas da se sami snalazite dok vas ovaj stroj za ubijanje pokušava zaustaviti kako god zna. I bit će veoma uspješan u tome – trčat će za vama, vuči vas po podu sa svojim pipcima, zaletavati se u vas – a to pričamo samo o ovom uvodnom dijelu gdje još nema oružja.

Dok je Mr. X u dvojci bio zastrašujuć sa svojim hodom i konstantnim praćenjem, Nemesis će stres i akciju podići na sljedeću razinu – pogotovo kad će krenuti juriti za vama s bacačem plamena ili bacačem raketa.

residentEvil3DemoRecenzija_3

Sveukupno gledajući, tko god je zaigrao remake dvojke zna u kakvu igru ulazi samo s malo pojačanim akcijskim elementima. Osjećaj pri pucanju je sličan, zombiji i dalje upijaju sve vaše metke ako ne gađate u glavu te morat će te stalno imati na umu svoj limitirani inventory sistem. Sudeći po ovoj demo verziji, Resident Evil 3 Remake će biti još jedan kvalitetan naslov u Capcomovom uspješnom nizu vraćanja serijala prema svojim horor korijenima.

Igra će stići na PC, PlayStation 4 i Xbox One 03. travnja, a doći će upakiran i s Resident Evil Resistance čija otvorena beta započinje 27. ožujka.

misc
18.02.2020

Istražujemo drugačiji oblik horora s igrom Alien RPG

Autor:  

Dobrodošli u GamePerspectives!

Mi u GamePerspectivesu smo veliki fanovi horor žanra. Bilo da su u pitanju igre, filmovi ili knjige – kao pravi ovisnici uvijek smo u potrazi za nečim novim što će pokrenuti onaj osjećaj napetosti i straha u sigurnom okruženju. Naša ljubav prema hororu se proširila i na razvoj videoigara gdje u slobodno vrijeme učimo kako modelirati, animirati i raditi s Unreal Engineom.

Kako su kvalitetne horor igre danas ne baš tako česta pojava, odlučili smo malo dublje zakoračiti u zečju rupu i istražiti što društvene RPG igre mogu ponuditi. Kratkim googleanjem naišli na Alien RPG – pravu pravcatu tabletop RPG horor igru – nešto s čime nikad nismo imali iskustva što nas je, blago rečeno zaintrigiralo jer nismo imali pojma što nas sve može dočekati u ovakvom obliku horor igara. Iako smo tijekom prošle godine proveli dosta vremena istražujući board gameove, ovo je potpuno druga priča.

alienRPG_image3

Alien RPG nema figurica i prilagodljivih tileova već zahtijeva moć vaše mašte i želje za uživljavanje u priču. Za nekoga tko je do sada igrao samo digitalne igre, možda takav oblik zabave i ne zvuči iz prve baš najprimamljivije, pogotovo kad vidite knjigu s pravilima i idejama koja ima gotovo četiristo stranica, ali pokušat ćemo vam što bolje dočarati što sve Alien RPG nudi i zašto bi vas mogla zanimati.

Prva stvar koju treba napraviti je pročitati tu glavnu knjigu i naš glavni savjet je da joj pristupite bez straha. Količina detalja koja je navedena u toj knjizi može biti zastrašujuća za igrače koje nemaju iskustva s ovim žanrom, ali način opisivanja gameplay elemenata i tog cijelog Alien svemira je toliko dobro napisan da će tijekom prvog čitanja gotovo sve imati smisla i u potpunosti vas “nabrijati” na stvaranje novih priča za vaše prijatelje. Uz to što je tekst kvalitetno napisan, u knjizi se nalazi hrpa fantastičnih vizuala koji dodatno dočaravaju neprijatelje, oružja, frakcije i druge elemente unutar igre.

alienRPG_image5

U ovoj igri, jedna osoba preuzima ulogu GM-a koji će imati kontrolu nad cijelom pričom i funkcionirat će kao moderator tijekom cijele igre, dok ostali igrači biraju svoje likove i prolaze kroz događaje koje im je priredio GM. Alien RPG nudi dva različita moda igranja: prolaženje kroz kraći prethodno napisani scenarij kojeg je moguće prijeći u jednom sjedenju ili igranje kampanje koja može trajati tjednima, pa čak i mjesecima.

Ako vas zanimaju ti scenariji, s knjigom dolazi jedan kratki pod imenom Hope’s Last Day, ali ako nabavite Alien RPG bundle, s njim dolazi i Chariots of the Gods u kojem morate istražiti poziv za pomoć od broda koji je nestao prije gotovo osamdeset godina. Preporučujemo da prvo krenete s ovim scenarijem jer ćete pohvatati osnovne sisteme za igranje, ali i prilagoditi se na ovakav način igranja.

Što se tiče kampanja, ovo je mod u kojoj ova igra sjaji. Ova knjiga ponudit će vam toliko zanimljivih informacija, inspiracija i detalja koje će vam tijekom čitanja polako stvarati potencijalne priče u vašoj glavi. Želite biti marinci koji trebaju riješiti prijetnju Xenomorpha na nekom planetu? Možda vam se sviđa ideja istraživanja svemira kao grupa znanstvenika? Ili možda jednostavno želite preživljavati kao obični radnici brinući se samo o poslu, financijama i manjim nebitnim događajima na nekom planetu? Sve je ovo moguće sklopiti uz ovu knjigu. Čak je moguće uzeti ulogu terorista koji pljačkanjem žele doći do nuklearnog oružja i jednostavno raditi kaos bez da u jednom trenutku naiđete na Xenomorpha!

Zadatak je na GM-u da složi tu priču i pripremi se na moguće situacije kroz koje bi mogli proći igrači kroz tijekom barem jedne sesije. Naravno, kao GM možete odmah na početku baciti igrače u situaciju s hrpom Neomorpha i Facehuggersa, ali kako bi se igrači bolje uživjeli – potrebno je razmišljati o tempu same priče – postepeno pojačavajući osjećaj strah od nepoznatih zvukova i sjena, igrajući se s njihovim očekivanjima i pružiti im prividni osjećaj bespomoćnosti u situacijama kada vide da im je Xenomorph za petama.

Detalji u ovoj knjizi upotpunit će tu vašu priču s pozadinskim pričama raznih korporacija, kolika je vaša tjedna plaća ako ste zaposleni, što se događa s vama tijekom putovanja brzinom svjetlosti, što se događa kada neki igrač završi u svemiru bez opreme ili kada na primjer koristi svoje vatreno oružje u blizini drugih ili usmjereno prema vanjskom zidu broda. Da, i na takve stvari ćete morati paziti kako ne bi slučajno napravili rupe u zidu i uništili tlak na brodu.

alienRPG_image7

Dok scenariji nude već predefinirane likove, u kampanji radite vlastite likove s atributima, vještinama i talentima koje ćete razvijati tijekom igranja kao u klasičnom RPG-u. Dok u klasičnim RPG-jevima dobivate XP bodove nakon uspješne bitke ili rješavanjem zadataka, u ovoj igri na kraju sesije odgovarate na niz pitanja. Jeste li riskirali svoj život za svojeg prijatelja? Jesi li zaradio što novaca? Jesi li bacao kockicu za napadaj panike? Odgovori na ta pitanja utječu na količinu XP-a koje ćete primiti na kraju svake sesije.

U kampanji možete sastaviti vlastiti tim s inženjerom, vojnikom, pilotom i znanstvenikom, a svi će imati svoju važnu ulogu u priči. Kada nabavite svoj prvi brod, pilot će s njime upravljati, inženjer će popravljati oštećene dijelove broda tijekom svemirskih bitki, dok će vojnik upravljati oružjima na brodu. Da, ova igra nudi i sistem svemirskih borbi gdje morate taktizirati i donositi odluke kako preživjeti takve situacije. Ako smatrate da vam brod nije dovoljno jak za borbu ili istraživanje ruba istraženog svemira, taj brod možete i razviti s raznim modulima i novim oružjima. Ide i do te mjere da možete isključiti sve pogone na vašem brodu kako bi neprijatelji izgubili vašu lokaciju na radaru.

Kako možete nadograđivati vaš brod, tako možete nadograđivati i vaše likove s novim oružjima i opremom. Dio tima možete opskrbiti s oružjima kao što su klasični M41A Pulse Rifle i Smart Gun, dok se ostatak brine o Motion Trackeru i rješavanju logistike dostupne misije.

Kako je Alien RPG društvena igra, o većini vaših poteza odlučivat će bacanje kockica.

alienRPG_image4

On se temelji na Year Zero Engineu koji je, po našem mišljenju, jednostavniji za igrati i pratiti nego npr Dungeons and Dragons. Iako ne možemo napraviti pravilnu usporedbu ovih sistema jer smo još uvijek u procesu čitanja svih mogućih knjiga i wikija za DnD, pravila za bacanje kockica u ovoj igri su dosta jednostavna.

Čisto za primjer, tijekom igranja imaš osjećaj da je Xenomorph negdje iza tebe i odlučiš se sakriti u obližnju sobu, ali ti smeta veliki metalni panel koji je prislonjen na vrata. GM ti naredi da testiraš svoju staminu kako bi oslobodio prolaz. U ruke uzimaš onoliko kockica koliko vrijedi tvoja stamina i trebaš dobiti barem jednu šesticu da testiranje bude uspješno. Bacaš npr šest kockica, šanse su ti 67 posto da ćeš uspjeti.

Ako nisi uspio dobiti šesticu, a smatraš da će te ovaj Xenomorph iza tebe rastrgati, možeš pokušati ponovno, samo u ovom trenutku nastupa gameplay mehanika stresa. Pri tom bacanju kockice nadodaje se jedna dodatna kockica koja funkcionira kao dvosjekli mač – dodatna mogućnost da dobiješ šesticu, ali ako završi na jedinici – dolazi do napadaja panike. Testiranje je tada automatski neuspješno, a sada moraš baciti jednu d6 kockicu i nadodati rezultatu svoj stres. Ovisno o rezultatu, igrač može proći bez negativnih posljedica, gubiti akcije, primiti privremene minuse na svoja testiranja ili čak ući u katatonično stanje.

Ako GM odradi svoj posao kako treba, taj stres sistem stvarno može podići razinu stresa i za igrače koji brzo moraju reagirati na opasne situacije i raditi odluke koje će im možda otežati preživljavanje do kraja misije ili kampanje.

alienRPG_image6

Kada bijeg više nije opcija, preostaje boriti se – bilo protiv bandita, vanzemaljaca ili androida, a borba funkcionira na sljedeći način:

Svi koji sudjeluju u bitki vuku kartu inicijative što predstavlja vaš redoslijed, a zatim svatko ima na raspolaganju jednu sporu i jednu brzu akciju. Pod sporim akcijama spada, pucanje iz oružja, punjenje tog oružja, naređivanje, pokretanje vozila, dok pod brze akcije spada kretanje, blokiranje, bježanje, korištenje i preuzimanje predmeta.

Loše procijenite borbu i HP vam padne na nulu, lik vam odlazi u slomljeno stanje gdje morate bacati kockice za kritične ozljede. Ovisno o rezultatu, možda vam bude samo slomljena ruka ili izbijeni zubi, dok se mogu dogoditi i smrtonosne ozljede kao smrskana lubanja ili probijeno srce. Naravno, ako su kockice na vašoj strani i utroba lika ne završi na podu, možete si pomoći uz prvu pomoć ili si vratiti jedan HP nakon jedne runde neigranja bez primljene ozljede.

Kada se sve ovo zbroji, borbe unutar igre ove igre mogu ponuditi taktičke i često napete situacije gdje morate paziti na svaki korak da vašeg lika ne pogodi perma-death. Vjerujte nam, kada vam umre lik nakon više sesija igranja bez da je dovršena priča, nećete biti pripremljeni.

Što na kraju reći o ovoj igri?

Kako nemamo baš pretjeranog prethodnog iskustva s ovakvim tipovima igara, tako će i naš zaključak biti više usmjeren za one kojima je ideja igranja RPG-a nova.

Ova igra može stvarno biti fantastična. Količina informacija i pravila u ovoj knjizi može u početku zvučati malo zastrašujuće, ali s dobrom ekipom koja je spremna proći kroz malo duži tutorijal i isprobati malo drugačije tipove igara, Alien RPG može biti jako dobar ulaz u svijet društvenih RPG-a, pogotovo ako ste fanovi sci-fi horora.

Kakva će biti vaša kampanja, ovisi baš o vama – koliko je GM ušao u detalje stvaranja i prepričavanja cijele priče, ali i o igračima i njihovoj želji da se užive u svoje likove i komunikaciju s drugima.
Ova knjiga je odlično napisana i ilustrirana i poslužit će vam za stvaranje vaših jedinstvenih priča ili čak rekreiranje nekih događaja iz Alien filmova. U potpunosti je na vama kakva će biti igra, a ova knjiga će vam pomoći u njenom stvaranju.

Ovo je bio naš GamePerspective! Ostavite like i komentar ako vam se svidio ovakav sadržaj, a do sljedećeg videa, lijep pozdrav!

misc
09.12.2019

Resident Evil 2: The Board Game – Odlazimo u jako tamne ulice Racoon Cityja

Autor:  

Vrijeme je za novu recenziju, ali ovog puta ćemo pričati o nečemu malo drugačijem – Resident Evil 2. Ne o ovogodišnjem horor remakeu, ne o originalu iz 1998. godine, čak ne i onoj 1.5 verziji čiji je razvoj napušten godinu dana prije. Pričat ćemo o Resident Evil 2 – The Board Game. Kao veliki fanovi horora, Resident Evil serijala, ali i relativno novi fanovi board gaminga, Resident Evil 2 – The Board Game nam je privukao pozornost još tijekom njegovog Kickstartera gdje je prikupio više od 800 tisuća funti. Napokon smo ju imali priliku i zaigrati te sada idemo malo popričati o njenom sadržaju te isplati ju li se zaigrati – bilo da volite ili ne volite igrati ovakav tip igara.

Resident Evil 2 je co-op igra za 1-4 igrača koji imaju cilj preživjeti i pobjeći iz Racoon Cityja prevladanim zombijima i drugim mutantima. Dok priča uglavnom prati natuknice iz igre, developeri su morali uvesti malo kreativne slobode jer je ovo igra gdje više  igrača moraju surađivati – nešto čega baš i nema u igri. Tako da je ovo igra gdje Leon Kennedy, Claire Redfield, Ada Wong i nezaboravni Robert Kendo mogu surađivati i boriti se protiv Birkina i drugih. Svaki od tih likova ima svoje specijalne poteze, oružja koje može koristiti tijekom kampanje, količinu predmeta koje može nositi sa sobom te koliko je spretan prilikom izbjegavanja dohvata od zombija ili Lickera. Figurice koje ih predstavljaju su dosta dobre, ali mogu biti odlične ako imate želje, znanja i novaca pobojati ih da izgledaju što sličnije onima iz igre.

residentEvil2BoardGame_1

Odmah prilikom otvaranja kutije, primijetit će te prve negativne strane ove igre. Ploče ili tzv. tileovi po kojima će se igrači kretati tijekom cijele kampanje su toliko loši da samo taj segment narušava cijeli doživljaj igre – i to za dosta. Ti tileovi su toliko tamni da nacrtani detalji su jedva primjetni. Čak smo znali iz zezancije igrati sa svjetiljkom – da bolje vidimo, ali i postignemo neki dodatni horor element. Čisto za usporedbu, ovo su tileovi iz nekih drugih igara i razlika u kvaliteti je odmah vidljiva.

Drugi problem s tim tileovima jest taj da su dosta mali i bez nekih clip-on elemenata, što znači da bilo kakav slučajni pomak složene misije će pomaknuti barem desetak zasebnih dijelova na mapi. To znači da morate biti ekstremno oprezni prilikom pomicanja, prolaskom kroz vrata ili bacanjem kockica.

residentEvil2BoardGame_4

Treći problem… Ti tileovi uopće nisu povezani s pričom i onim što se upravo događa u igri. Samo za primjer iz misije “Journey through the sewers”, ovaj tile se mora koristiti za lift. Čak i u pravilniku piše da je samo bitno da su ti elementi istog oblika – što dosta umanje osjećaj cijele priče i horor doživljaja.

Četvrti problem…Sada kada imate te gotovo crne tileove, na njih će te postavljati male gotovo crne pločice koje predstavljaju vrata i zidove. Dok su zidovi predstavljeni kao crni komadići kartona koji u većini situacija prelaze samo preko stolova i drugih crteža na tileu, ta vrata nas dovode do sljedećeg velikog problema u igri.

Ne želite tamne pločice koje predstavljaju vrata? 26 dolara za 3D vrata. Ne želite tamne pločice koje predstavljaju trupla? 26 dolara za 3D nadogradnju terena. Ne želite zamišljati napad vrana samo čitajući event na kartici? 20 dolara za 3D modele vrana i njihove kartice. Jedva čekate se boriti protiv Mr. X-a jer on je ipak velik dio ove igre? 50 dolara za B-Files ekspanziju jer ga nema u osnovnoj kutiji. Najdraži neprijatelj iz igre vam je Birkin? U osnovnoj igri dobit će te samo njegov treći stadij, a ostali se nalaze iza još jedne ekspanzije.

residentEvil2BoardGame_2

Da, Birkin u osnovnoj igri izgleda predobro, ali svejedno. Jednostavno rečeno, igra je previše rascjepkana, pogotovo kada se uzme u obzir da osnovna igra košta 850 kuna. Što se tiče drugih neprijatelja koje nudi glavna igra, u kutiji se nalazi 12 zombija, 2 Lickera, 4 zombi psa, Birkin u njegovom trećem stadiju i G-Mutant. Nije baš pohvalna ta raznovrsnost, ali se može reći da je dovoljna.

Sada kad smo izbacili sve ovo iz sebe jer sve to stvarno zaslužuju svaku kritiku…idemo se okrenuti na gameplay – najbolji dio cijele ove igre.

Nakon što posložite cijelu mapu kao što je to navedeno u knjižici, započinje vaše preživljavanje u svijetu gdje će te često morati adaptirati vaše planove kako bi došli do željenog cilja. Svaka misija ima svoj zadatak – doći od točke A do točke B, ubiti određenog monstruma, pritom rješavajući manje “zagonetke” pronalaženja ključeva i kombiniranje određenih predmeta.

Svi igrači započinju s istim početnim oružjima, ali tijekom kampanje nailazit ćete na sačmarice, samostrijele, bacače granata, magnum i druga oružja potrebna za ubijanje monstruma na mapi. Zanimljiva stvar jest ta što ne započinju svi igrači na istoj poziciji, već su razdvojeni tijekom većeg dijela misije što uvodi dodatnu dozu napetosti. Hodnici, sobe i druge prostorije bit će nastanjeni zombijima na koje će te morati birati trošiti metke kojih nema baš previše na raspolaganju ili pokušati zaobići ako je sreća s kockicama na vašoj strani.

Što god bili radili, neprijatelji će uvijek imati reakciju na vaše ponašanje. Ako koristite vatreno oružje, obližnji  zombiji će se odmah usmjeriti prema vama, Licker će odmah krenuti prema vama ako se odlučite samo kretati u njegovoj blizini, a za trupla po podu uvijek postoji šansa da će se ustati i napasti vas. Ta brzina u reakcijama stvarno može postići osjećaj napetosti i panike, pogotovo kada se nalazite u hodniku s Lickerom i znate da morate ići prema njemu, zaobići ga i što prije pobjeći do obližnjih vrata. 

Osjećaj napetosti se još pojačava s Tension elementom gdje igrač nakon svoje runde mora vući kartu koja može predstavljati sigurnost, pojavljivanje novih zombija ili postavljenje novih uvjeta na mapi. Kada ostanete bez tih karti, izgubili ste, ali se ipak moguće izvući s tintnom vrpcom koja služi za resetiranje tog odbrojavanja na sami početak. Naravno, za to trebate sve dobro isplanirati jer je to jedino moguće napraviti na pisaćoj mašini negdje na mapi.

residentEvil2BoardGame_3

Taj Tension element je nama u nekoliko misija stvorio toliku napetost koju je rijetko koja igra ovog formata uspjela postići. Kada smo već mislili kako nema šanse da ćemo stići do pisaće mašine jer nam je preostalo još samo nekoliko karata te zombi kojeg su previše dobro išle kocke, pojavila se Tension karta koja je ponovno pokrenula tog zombija sa specijalnim napadom i srećom u nesreći uspio time otvoriti put do te pisaće mašine. Resetiranje tog špila je bio jedan od onih gaming trenutaka za pamćenje.

Također treba napomenuti kako igrači nemaju uvid što ih sve čeka na mapi tijekom misije, već to odlučuje kocka svaki put ulazite u novi prostor. S dobrim rezultatom može biti prazna prostorija, dok s lošim bacanjem mogu se pojaviti Lickeri, pauci (jedino sa Survival horor ekspanzijom) ili posebni uvjeti koji otežavaju cijelu igru.

Kada se pogleda samo gameplay, ovo je fantastična igra. Biranje koliko metaka trošiti na neprijatelje, zanimljiv sistem izbjegavanja neprijatelja, dinamika dobivena s Tension kartama i konstantnim reakcijama od neprijatelja čine ovu igru stvarno zabavnom za igrati. Ali…taj nedostatak kvalitete u fizičkom dijelu igre i rascjepkanim sadržajem, Resident Evil 2 The Board Game je teška preporuka. Teško nam je to uopće reći zbog količine zabave koju nam je pružila.

Ako vam ne smetaju ovi problemi koje smo naveli i gameplay vam je ipak najbitniji, Resident Evil The Board Game vas neće razočarati. Upalite neku horor glazbu, uživite se dodatno sa svjetiljkama i sretno vam bilo u bijegu iz Racoon Cityja.

misc

Alien RPG - VIDEO RECENZIJA