Blood & Truth – Akcijski spektakl s jednom velikom manom

Počele su stizati recenzije za Blood & Truth, a sudeći po njihovim ocjenama, većina je oduševljena. I mi smo bili u potpunosti oduševljeni s igrom, sve dok nismo naišli na jedan problem koji nam je samo usmjerio pogled na niz manje vidljivih nedostataka s potencijalnim posljedicama na cijelo iskustvo unutar igre.

Ali prvo, malo više o samoj igri.

U pitanju je PlayStation VR ekskluziva koja cilja ponuditi iskustvo iz raznih holivudskih filmova. Na igri je radio London Studio koji se prethodno već dokazao s London Heist – igrom koja po nama nudi jedno od boljih VR iskustva na PSVR-u. Baš zbog toga smo imali nadu da će studio uspjeti ponoviti, ali i razviti tu formulu. S veseljem možemo reći da se upravo to i dogodilo.

U igri preuzimate ulogu bivšeg vojnika koji nakon povratka kući mora spasiti svoju obitelj od londonskog mafijaša i njegovog cilja širenja svoje organizacije. Iako ta priča realno ne nudi ništa novo, njeni segmenti su odrađeni fantastično! Pucat ćete po neprijateljima iz vozećeg auta, skakati s vrha dizalice, trčati kroz zgradu dok se sve oko vas ruši te izvoditi razne druge akrobacije unutar virtualne stvarnosti. Gameplay sistemi tijekom sličnih bitki su stvarno intuitivni – futrole za pištolje smještene su na vašem remenu, veća oružja mogu se spremiti na vaša leđa dok se dodatno streljivo nalazi na vašim prsima. To znači da ne morate pamtiti kombinacije tipki na kontroleru, već jednostavnim pokretima možete odraditi većinu gameplay elemenata unutar igre.

bloodAndTruth_image1

Sve je išlo fantastično dok nismo naletjeli na samo jedan bug koji je usmjerio svjetlo na glavni problem unutar igre. Zbog nekog razloga nam se nakon loadanja pojavilo dodatno oružje u ruci koje nismo imali mjesto za spremiti – a to znači da nikako nismo mogli osloboditi ruke za penjanje i druge slične aktivnosti. Da, Blood & Truth nema određenu tipku na kontroleru za bacanje oružja što nas je spriječilo da napredujemo u igri čim smo naletjeli na prve ljestve. Nakon nekoliko restartanja bez uspjeha, odlučili smo se vratiti na početak te misije i krenuti ispočetka. Ali tu smo samo naletjeli na sljedeći problem. Blood &Truth nema opciju za restartanje misije ili loadanje nekog prethodnog savea što znači da smo doslovno zapeli u spomenutom dijelu igre, bez mogućnosti restartanja ili čak pokretanja igre ispočetka. Jednostavno rečeno, igri nedostaju jako važne osnovne opcije.

Kao posljednju nadu za rješavanje ovog problema, odlučili smo pokrenuti igru s klasičnim PlayStation 4 kontrolerom i to je zbog nekog razloga uspjelo. Mogli smo nastaviti dalje s igranjem, ali smo onda vidjeli koliko je nespretno i lošije igrati s tim kontrolerom. Iskustvo je jednostavno narušeno, pogotovo tijekom ciljanja i penjanja po raznim preprekama.

Također treba napomenuti kako igra nudi samo jednu opciju kretanja kroz prostor. Na mapama je dostupan niz točaka prema kojima se možete kretati, a sama kretnja izvedena je u potpunosti u liniji bez teleportacije. Dok neki nemaju problema s mučninom u VR igrama, ova metoda ima potencijala nekima izazvati probleme prilikom dužeg perioda igranja.

bloodAndTruth_image2

Blood & Truth je fantastična ideja za VR igru, a kvaliteta u većini dijelova igre je stvarno vidljiva! Od glumaca, glasovne glume, vizuala, glazbe, odličnog osjećaja prilikom korištenja oružja, ali i niza zanimljivih ideja koje su uspjele iskoristiti potencijale virtualne stvarnosti, Blood & Truth je u tom pogledu stvarno odlična igra koju jednostavno morate zaigrati ako imate PlayStation VR.

Dok igra trenutno nudi glavnu kampanju i mogućnost prelaženja zasebnih misija za dostizanje što bolje ocjene, London Studio planira nakon lansiranja implementirati leaderboarde, New Game +, dodatni mod s većom raznom težine, ali i niz drugih značajki.

Sveukupno gledajući, igra nudi dovoljno zabavnog sadržaja za svoju cijenu, pogotovo s objavljenim planom budućih ažuriranja, ali ovom recenzijom moramo naglasiti i njen, rijetko spomenut, nedostatak tih osnovnih opcija. Mi smo možda uspjeli zaobići naš problem, ali imajte na umu da se vama može pojaviti drugačiji problem kojeg onda ne možete riješiti restartanjem misije, loadanjem prethodnog savea ili pokretanjem igre ispočetka. Neobična odluka od strane studija, ali trenutno je tako dizajnirana igra i na vama je sada odluka koliko vam ona smeta.

29.05.2019 Autor:  


Epic Games Store nastavlja s privremenim ekskluzivama na PC-u

OSTALE RECENZIJE

09.10.2019

Concrete Genie – Umjetnička igra s temom bullyinga [RECENZIJA]

Autor:  

Rijetko kad se na tržištu pojavi kvalitetna umjetnička igra koja sa svojim idejama i vizualima može ostaviti osobu bez daha, a dosadašnji traileri za Concrete Genie su nagovještavali baš to. Sada je ta igra napokon stigla na tržište pa idemo provjeriti što sve ova igra nudi te jesu li ti traileri dobro predstavili ovu PlayStation 4 ekskluzivu.

concreteGenie_image10

Priča ove igre smještena je u gotovo napuštenom gradiću Denska gdje naš glavni protagonist Ash ima problema sa skupinom nasilnika. Nakon što mu jednog dana potrgaju bilježnicu s njegovim crtežima i pošalju ga na “ukleti” svjetionik, Ash ulazi u svijet gdje ti njegovi crteži postaju živi i pomažu mu u misiji spašavanja nekada predivnog grada od tame uz pomoć magičnog kista i njegove mašte.

Glavna gameplay mehanika unutar igre je baš to – crtanje koje će te vi stvarati uz pomoć svojeg kontrolera. Vaši pokreti bit će preneseni na ekran s čime je dobiven dojam da ste baš vi sudjelovali u tom crtežu. Tijekom igranja će te otključavati razne nacrte s kojima je onda moguće crtati i uljepšavati grad te na kraju rješavati dostupne zagonetke koje su, u većini situacija, dosta jednostavne i prilagođene za igrače svih uzrasta.

Uz crtanje zvijezda, planeta, drveća, duga i drugih stvari, igrači će moći oživiti i duhove na zidovima koji, kada im nacrtate sve njihove želje, vam mogu pomoći napredovati dalje – vatreni duhovi će vam zapaliti neke prepreke, električni će moći provoditi struju dok će neki moći vjetrom riješiti zagonetku.

concreteGenie_image12

Jedna od glavnih tema ove priče je bullying – njegove posljedice, ali i neki uvid u živote ljudi koji znaju stvarati probleme drugima. Ta priča je odlično izvedena od strane developera, metaforički pokazujući osjećaje i posljedice različitih pristupa rješavanja takvih problema.

Naravno, ništa nije savršeno, a Concrete Genie ima svojih problema koje moramo napomenuti svima koji su zainteresirani za ovaj naslov. Dok je dizajn igre za svaku pohvalu, neki elementi korisničkog sučelja kao da nisu doživjeli istu pažnju od strane developera. Na primjer, mapa koja se koristi prilikom navigiranja kroz otvoreni grad Denske je toliko natrpan informacijama i raznim detaljima da je često teško shvatiti gdje se nalazite i gdje trebate ići kako biste napredovali dalje.

concreteGenie_image11

Također treba napomenuti kako igra traje oko pet sati – što i nije samo po sebi neki problem, ali gameplay elementi tijekom tih pet sati bili su “ograničeni” samom pričom unutar igre.  Da malo detaljnije pojasnimo bez ulaska u teritorij spoilera: Tijekom prve dvije trećine igre prolazit će te kroz identične zagonetke koje se oslanjaju na mehaniku crtanja po zidovima, dok se pred sami kraj igre pojavljuju dosta zabavne borbene mehanike i sposobnost bržeg kretanja – nešto što je došlo prekasno u igri, a promijenilo je cijeli doživljaj na bolje.

Spomenuti nasilnici će se svako malo pojaviti i smetati vam pri vašoj misiji, ali njihova umjetna inteligencija zna biti toliko loša da uopće neće predstavljati nikakvu prijetnju. Krenuti će vas loviti kad vas vide, ali ubrzo nakon odlaska iza kuta ili penjanja na povišenu lokaciju, oni će prestati sa svojom potragom, iako se nalazite samo par metara od njih.

concreteGenie_image13

Što se tiče tehničke strane, igra je uglavnom stabilno funkcionirala, osim u par trenutaka kada je fps pao ispod trideset, najvjerojatnije zbog većeg broja particlesa na ekranu. Također treba napomenuti da je prisutan i VR mod za sve vlasnike PSVR uređaja.

Da, Concrete Genie ima svojih problema, ali sumnjamo da su developeri s ovom igrom imali ideju ponuditi neke duboke gameplay elemente za hardcore igrače. Concrete Genie je uspješan u onome što su developeri i zamislili – na nenametljiv način predstaviti duboku priču koja je bliska mnogima od nas, predivni vizuali, ali i ideja oživljavanja vlastitih crteža što može oduševiti svakog umjetnika u duši.

*Ključ za ovu recenziju nam je dao PlayStation Adriatic

misc
27.08.2019

Daymare: 1998 vuče inspiraciju iz igara Resident Evil 2 i Dead Space

Autor:  

Ovogodišnji Gamescom u Njemačkoj je privukao više od tisuću izlagača koji su svoje proizvode predstavljali njegovim posjetiteljima, a među njima se nalazio i talijanski Invader Studios sa svojom igrom Daymare: 1998.

Daymare jer survival horor igra koja jako vuče inspiracije iza igara kao što su Resident Evil 2 i Dead Space, a prati priču troje protagonista tijekom incidenta koji je pretvorio mali grad u mjesto prevladanim zombijima i drugim čudovištima.

Priča započinje s klišejem jer smo odrasli s filmovima i igrama iz osamdesetih i devedesetih – tajni laboratorij s virusom i nešto pođe po zlu. Tu smo započeli i krenuli prema osobnijoj i originalnijoj priči. Postoje tri različita lika jer smo htjeli prikazati različite točke gledišta iste priče.

 

Zanimljiva informacija u vezi ove igre jest ta da je njen razvoj originalno započeo kao fan remake igre Resident Evil 2, ali nakon Capcomove naredbe gašenja projekta, developeri su odlučili iskoristiti naučeno i započeti raditi na novoj igri sa sličnim mehanikama i stilom.

Imamo snažnu povezanost s Resident Evil 2, ali i Capcomom jer smo započeli kao fan remake. Započeli smo raditi fan remake igre Resident Evil 2 prije četiri ili pet godina. Video kojeg smo stavili na YouTube je prošao jako dobro te smo dostigli milijune pregleda. Capcom nas je nazvao i rekao da moramo prestati. Naravno, to nije naše vlasništvo. Bili su veoma brižni prema nama te su nas pozvali u Osaku gdje smo pričali o remakeu igre Resident Evil 2. Pokazali su nam Resident Evil 7 jednu godinu prije prve prezentacije na E3-u. Za nas je to bio šok kad smo vidjeli da se igra iz prvog lica. Također smo pričali o tome što smo radili na našoj igri i podijelili neke ideje s njima. Nakon toga su nas nagovorili da zaustavimo razvoj našeg remakea, ali da možda započnemo nešto osobnije – našu igru. Odlučili smo implementirati sve što smo naučili tijekom remakea u nešto novo što je sada Daymare: 1998.

Ubrzo nakon što smo započeli s igranjem, jedna stvar nam je odmah upala u oko – niža kvaliteta u vizualima i animacijama ljudskih lica te glasovna gluma koja se ponekad mogla usporediti s onom iz originalnog Resident Evila.
Kada je završio taj uvodni cutscene, krenula je igra te počela pokazivati znakove koje bi mogle oduševiti neke fanove ovog žanra. Zombiji su nemilosrdni i nikad ne znate kada su stvarno mrtvi, municije je malo zbog čega treba birati na koga ih trošiti dok nas je reloading sistem oduševio s opcijama brzog i sporog punjenja oružja gdje pri brzom izbacujete cijeli šaržer neovisno ima li metaka u njemu.

Osjećaj pucanja je solidan, a neprijatelji u ovoj novoj verziji igre dobro reagiraju na udarce. Pucanj u nogu zombija ga ruši na pod i otvara vam prostor za prolaz dalje bez trošenja previše metaka. Velika pozitivna stvar jest da nam je igra uspjela ponuditi veću razinu težine s kojom su nas neprijatelji u više situaciji uspjeli nadvladati.

Uspoređivati ovu igru s ovogodišnjim horor hitom Resident Evil 2 i nije baš fer, najviše zbog budžeta, ali i broja ljudi koji je radio na igri. Invader Studios ima sveukupno deset developera čija je ovo prva igra. Tako da, ako vam ne smeta ta niža razina kvalitete u određenim segmentima igre, Daymare bi mogla biti zanimljiv naslov za fanove survival horora

Igra će stići na PC platformu 17. rujna ove godine, dok datum lansiranja na PlayStation 4 i Xbox One još uvijek nije poznat.

misc
24.08.2019

GAMESCOM 2019: Zaigrali smo fantastičnu horor igru Blair Witch

Autor:  

Tijekom ovogodišnjeg Gamescoma u Njemačkoj smo imali priliku zaigrati novi demo horor igre Blair Witch koji nas je sa svojim dizajnom, gameplay mehanikama i dobrim horor tempom uspio ugodno oduševiti.

U pitanju je first person horor igra u kojoj će igrači moći preuzeti ulogu bivšeg policajca u njegovoj potrazi za nestalim dječakom u  šumi Black Hill. Dok priča započinje kao standardna istraga, ubrzo se pretvara u noćnu moru glavnog protagonista gdje se mora suočiti sa svojim strahovima, ali i misterioznom silom koja proganja tu šumu.

Dok smo u početku mislili kako će Blair Witch nuditi “walking simulator” horor iskustvo, ali samo s elementima iz svjetski popularnog filmskog serijala istog imena, ovaj demo nas je uspio ugodno iznenaditi s količinom gameplay mehanika, zanimljivih zagonetki, ali i napetom atmosferom.

Blair Witch nema klasične borbene mehanike s vatrenim oružjima, ali je u igri prisutan sistem branjenja sebe i svojeg psa Bulleta od agresivnih neprijatelja uz pomoć svoje svjetiljke. Jedna od zanimljivih mehanika unutar igre jest baš taj pas kojem će te tijekom igranja moći davati naredbe da prati mirise, pozvati ga k sebi, ali i pohvaliti ili kazniti ovisno o njegovom ponašanju. On će često reagirati na obližnju opasnost s lajanjem i režanjem što nije nimalo ugodno kada se nalazite dezorijentirani u mračnoj šumi. Također treba imati na umu da će se, ovisno o ponašanju igrača, njegova poslušnost i ponašanje mijenjati kroz igru.

Ovaj demo je također prikazao s kakvim zagonetkama će se suočavati igrači, a ona koja se najviše ističe jest premotavanje “ukletih” video kazeta koje mogu imati utjecaja na svijet unutar igre. Na primjer, ako naiđete na zaključana vrata i pregledate određenu kazetu do točke gdje je neka osoba otvorila ta vrata, ona će u tom trenutku biti otvorena i za vašeg protagonista.

Što se tiče horor aspekta, ova demo verzija nam je ponudila stvarno napeto horor iskustvo s većim fokusom na atmosferu dobivenom vizualima, zvukovima i neugodnošću što se sve može nalaziti iza sljedećeg ugla. Sudeći po ovoj verziji igre, Blair Witch bi mogla biti kvalitetna horor igra za sve fanove ovog žanra! Ona će biti dostupna na PC i Xbox One platformama od 30. kolovoza ove godine.

misc
24.07.2019

Ulazimo u svijet lova na čudovišta s fenomenalnim The Witcher knjigama

Autor:  

Kako se polako bliži dolazak nove Netflixove serije The Witcher, fanovi knjiga i videoigara tog serijala su trenutno fokusirani na njen najnoviji teaser trailer, a komentari se uglavnom ponavljaju: Geralt na steroidima, nedostatak atmosfere i danas već dosta dosadni i sveprisutni anti Social Justice Warrior komentari. Iako je još prerano za zaključiti kakva će biti serija jer je to samo kratki promidžbeni materijal, tema ovog videa nije ta serija već knjiga po kojoj se temelji njena prva sezona- Posljednja Želja.

U pitanju je knjiga iza koje stoji poljski pisac Andrzej Sapkowski, a sadrži niz kraćih priča s kojim polako ulazite u ovaj svijet lova na čudovišta. Redoslijed čitanja ovih knjiga je pomalo zbunjujuć, ali svi se uglavnom slažu da je Posljednja želja ipak prva knjiga koju trebate pročitati. Unatoč tome što je stigla godinu dana nakon Mača sudbine, sadrži većinu priča iz originalne knjige The Witcher koja je stigla na tržište još u 1990. godini te je kronološki gledano prva po redu u Geraltovim avanturama. Priča započinje na klasični Witcherov način, ali ubrzo nakon preusmjerava se na rješavanje problema sa Štrigom – ženom koja je prokletstvom pretvorena u čudovište. Svaki put kada bi se pojavio puni mjesec, ona bi izašla iz svoje kripte i započela s nemilosrdnim lovom.

 

Ono što možda može iznenaditi neke fanove serijala jest to da dosad objavljene igre nisu kanon i, sudeći po Andrzeju, ne predstavljaju službene nastavke njegovih knjiga. Unatoč tome, CD Projekt Red se stvarno potrudio dostaviti vrhunske proizvode u kojima je čak uspio vjerno rekreirati i neke scene iz knjiga.

Ove knjige su vrhunski napisane s lijepim tempom gdje stalno nestrpljivo očekujete što će se sljedeće dogoditi. Vjerujte nam, kada krenete čitati, stvarno je teško spustiti knjigu. Dok one sadrže akcijski nabijene scene s borbama protiv inovativnim čudovištima, ono gdje ove knjige najviše sjaje su dijalozi između likova, pametni i zanimljivi pristupi Geralta pri rješavanju problema, ali i cijela ta atmosfera u ovom svijetu.

Što se tiče hrvatskog prijevoda ovih knjiga, nemamo nikakvih primjedbi, ali su nas neke riječi i imena ipak malo nasmijale – npr. Geraltov konj i dobar prijatelj kojeg mnogi iz igara znaju kao Roach, ovdje se zove Crvenperko. Također nam se pojavila jedna zanimljiva posljedica zbog toga što smo prvo igrali igre – u glavni smo čuli Geraltov glas tijekom njegovih dijaloga…ali je taj dijalog bio na hrvatskom.

Ako želite saznati kako je izgledalo prvo Geraltovo prvo plemenito djelo, kako su se on i Yennefer upoznali ili što se sve događalo na njegovom putovanju prije neslužbenih događaja u igri, onda su ovo knjige za vas! Jednostavno rečeno, ovo su knjige obavezene za sve fanove serijala, ali i one koji su u potrazi za dobrim avanturističkim knjigama. Dok je trenutno dostupno sedam knjiga od kojih su prve dvije kolekcije kraćih priča, od hrvatskih izdanja su dostupne tek prve tri od kojih je treća Vilenjačka krv baš nedavno stigla na tržište.

U slučaju da ne možete dočekati seriju, ali niste fanovi čitanja ovih vrhunskih knjiga, možete se malo potruditi i iskopati poljsku seriju The Hexer.

Napomena – Primjerke ovih knjiga za recenziju nam je poslao Egmont – https://www.egmont.hr

misc

Prilagođavanje informacija narativu "mržnje" prema Electronic Artsu